Yorumlar

Bu yorumlar geçmiş döneme aittir. Yeni yorumlara ulaşmak için Altın Yorumları

Altın fiyatları konusunda genelde yatırımcılar veya uzmanlar tarafından farklı yorumlar yapılabiliyor. Genel olarak risk oranı açısından en emniyetli yatırım aracı olarak görülen altın konusunda tecrübelerinizden faydalanmak isteriz.

Bu konuda sizde, altın fiyatlarının geleceği ile ilgili yorumlarınızı paylaşabilirsiniz. Hem bu şekilde yatırımcılar açısından iyi bir bilgi kaynağı oluştururuz. Yorumlar sadece öneri mahiyetinde olacak ve danışmanlık kapsamında değerlendirilmeyecektir. Yazılan yorumlardan ne sitemiz ne de siz ziyaretçilerimiz sorumlu olmayacaksınız. Tamamen bilgi paylaşımı amaçlı yapılacaktır.

YORUM BIRAKMAK VE MEVCUT YATIRIM YORUMLARINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ >>

964 yorum:

  1. DEVAM DERİM, ALTIN ÜZMZ. BU SEVİYENİN ALTINA İNMEZ. YA DA GEÇİCİ SÜRELİ OLABİLİR. 50 TL TABANDIR ARTIK DİYEBİLİRİZ.

    YanıtlaSil
  2. altın bu yatay seyirde kalır gibi geldi bana altındaki yükselişde doların değier kazanmasından ons da bi oynama hareket yok pek

    YanıtlaSil
  3. ALTIN 48 ALTINA DÜŞMEZ HAFTAYA YÜKSELİŞ VAR ALTIN ALMANIN TAMAM ZAMANI

    YanıtlaSil
  4. 25 İNDE ACİL NAKİT İHTİYACI VAR PAZARTESİ GÜNÜ 22 AYAR BOZDURMAYI DÜŞÜNÜYORUM.SİZCE HAFTA BAŞI FİYATLAR NE ALEMDE OLUR.YADA ŞİMDİ BOZDURMANIN TAM ZAMANIMI.GÖRÜŞLERİNİZİ PAYLAŞIRSANIZ SEVİNİRİM.

    YanıtlaSil
  5. AMERİKAN DOLARI ALARAK AMERİKAN HAZİNESİNE KARŞILIKSIZ KREDİ VEREN VE BÖYLECE KENDİ EL EMEĞİNİN DEĞERİNİ DÜŞÜREN TÜRK HALKI ELİNDEKİ 100 MİLYAR DOLARI ALTINA DÖNÜŞTÜRDÜĞÜ TAKDİRDE HEM SİYONİZMİ VE ONUN ÖLÜM KUSAN SİYASETİNİ DESTEKLEMEKTEN KURTULACAK HEMDE DÜNYA ÖLÇEĞİNDE KARŞILIKSIZ BASILDIĞINDAN DOLAYI HİÇBİR GÜVENİLİRLİĞİ KALMAYAN HER AN REZERV ÖZELLİĞİNİ YİTİRMEK ÜZERE OLAN DOLARIN TEPETAKLAK OLMASINDAN OLUŞACAK ZARARLARDAN KENDİNİ VE MİRASCILARINI KORUMUYACAKTIR HEMDE ANINDA NAKİTE DÖNÜŞEBİLDİĞİNDEN TİCARİ SERMAYE OLARAK KAZANÇ SAĞLAYACAKTIR BEKLEYECEK VAKTİ ÇOK OLANLARADA YARIYARIYA ARSA VE ARAZİ YATIRIMI ÖNERİYORUM BU TERCİHİMDEN DOLAYI HİÇ ZARAR ETMEDİM HEP KAZANDIM NECİP TÜRK MİLLETİME EN DERİN HÜRMETLERİMLE

    YanıtlaSil
  6. arkadaşlar; altının fiyatı 43.70 kadar düşecek; bilgi bizden

    YanıtlaSil
  7. Hocam, kaynak nedir? Ya da tahliliniz nedir? Bu şekilde paylaşırsanız daha yararlı olur.

    YanıtlaSil
  8. ARKADAŞLAR SANIRIM BURADA HERKES SALLIYO..İYİ BİR TAHLİL UZMANI OLSA ZATEN KENDİSİ ZENGİN OLURDU.HAVA TAHMİN RAPORU GİBİ SALLA DUR CEZASIMI VAR DİMİ.

    YanıtlaSil
  9. DOĞAN KUTBAY28 Mart 2009 02:10

    Altının seyrini ülkemizde iki şey etkileyecek
    1. Yerel seçimlerden sonra eğer akp hükümeti oy oranı artarsa altın kısa rezerv dilimlerinde düşer.
    2. Eğer Akp hükümeti imf ile anlaşmaya varırsa ki sanırım seçimin bitmesini bekliyorlar imzalamak için... altın yine düşer.
    Ancak bu düşüş kısa süreli olacaktır.Şu da akıldan çıkarılmamalı ki yaz sezonunda altın düşüş trendine giriyor.
    Bu yüzden tavsiyem 45.00 üstünde ki bir değeri yakaladığınız an satmak.
    Krizin lkemize etkisi mart ve nisanda belli olacaktır. ama eğer kar etmek istiyorsanız elinizde ki altını yaza kadar bozdurun.
    DOĞAN KUTBAY

    YanıtlaSil
  10. AMAN DİKKAT ARKADASLAR HER KES BİR SEY DİYOR BURADA COGU INSAN KENDI FIKRINI YAZMIS BEN YAKLASIK 1.5 SAATTİR ARAŞTIRIYORUM UZMANLARIN BIR COGU NISAN AYINDA YAPILACAK OLAN G*7 ZIRVESINDEN SONRA ALTININ DÜŞECEĞİ FİKRİNDE BİRLEŞTİKLERİNİ GÖRÜYORUM HATTA EN AZ 15 YORUM ALTININ 42 TL YE KADAR DÜŞECEĞİNİ AKTARIYOR FORM SİTELERİNDE DEĞİL DE UZMAN GÖRÜŞLERİNE BAKARSINIZ HAKLI OLDUĞUMU GÖRECEKSİNİZ CUNKU BU ZİRVEDE NE KADAR ALTINI PİYASAYA SÜRECEKLERİNE ANLAŞACAKLAR DÜZ MATIK AZR TALEP DENGESINDEN ALTININ DÜŞECEĞİNİ ANLAYABİLİRSİNİZ

    YanıtlaSil
  11. altan şarlak4 Nisan 2009 11:29

    altın fiyatlarıda her mal gibi yükselir ve kar reazilazyonunu girer normaldir bu durum fakat daha uzun sürecegi belli olan bu krizde herşey sanal altın gerçektir kriz bitene kadar daha çok dolar basılıp piyasaya girecegide bellidir buda altın fiyatlarını yüksek tutacakdır küçük düşüşlere aldanıp altınınızı satmayın tl degeri olarak yıl içinde 60000 tl ye kadar fiyatı çıkabilecektir dolar degeri olarakda 1000 dolar ve üstünü bekleyin derim 25 yıllık tecrübemle

    YanıtlaSil
  12. herkese selamlar ben kapalıcarsıda kuyumcu atelyesı işletmekdeyim oncelıkle sunu soylemek isdıyorum evet bir cok arkadasımız zarar etdıgını soyluyor ama moralınızı bozmayın benımde cevremden aldıgım bilgilere dayanarak altının cıkıcagını soyluyorum ve gr fiyatı 60 civarlarını cok rahat bulucakdır suan altının bu dususunu iyı degerlendrıp ben bır kuyumcu olarak almanızı tavsıye ederım ve ama altın alımlarınız bankalar aracılıgı ıle yapmanızı onerıyorum yada altın fonlarına yatırmanızı onerıyorum ozlelıklede garantı bankasının yuksek getırılı altın fonu suan dusmus vazıyetde sızlere şiddetle tavsıye edıyorum emın olunki zaralı cıkmayaksınız sonuçda altın bu herzaman degerı yukselecekdır altın taban fıyat olarak gr bası 40 tldır ve bu fıyatın altına dusmesi halınde bırcok kuyumcu buyuk zarar ugrayacakdır bu yuzden devletın destegı ılede bunu taban fıyat olarak gorulmektedır sızlere tavsıyem suan fıyat dusmusken alın ama sakın bozdurmayın en fazla 8 hafta bekleyeceksınız bu bılgılerı cevremdekı ve bulundugum piyasadakı altın borsasından aldıgım bılgılere dayanarak soyluyorum herkese bol kazançlar altından kımse zarar etmez yeterkı acele etmeyelım ...

    YanıtlaSil
  13. baran hocam, umarım dediğin gibi olur. bizim de elimizde belli miktarda altın var kesinlikle bozdurmayı düşünmüyoruz. sonuçta uzun vadeli yatırım aracı olarak altın alıyoruz, bence de heyecana gerek yok sabır lazım biraz.

    YanıtlaSil
  14. merhabalar,ben 3 ayrı işletmesi olan bir kuyumcuyum.öncelikle baran kardeşimizin bir yanlışını düzeltmeliyim.altın fiyatlarında devlet desteği olmaz.altın fiyatları tamamen uluslar arası arz talep ve piyasa ihtiyacı ile belirlenir.türk hükümetleri istesede fiyatlara birşey yapamaz.ancak doları yükseltir ve dolayısı ile altında yükselir.tabi ons sabit durursa.mühim olan dolar karşısında altının değer kazanmasıdır.yani ons un yükselmesidir.ancak ozaman altın karlı bir yatırım olur.şimdi gelelim 2. konuya;baran arkadaşımız doğru söğlüyor.altının dip noktası 40 tl dir.ve çok yakın bir sürede 55-60 tl ye ulaşacaktır.şu anki fiyat alım yapacaklar için oldukça iyi.bozacak olanların beklemesini tavsiye ederim.ancak yine bir hatalı bilgi;altın kesinlikle banka ve benzeri aracı kurumlardan alınmaz.1 kayda girersiniz 2 vergi ve fon kaybınız olur.şansınız bol kazancınız çok olsun

    YanıtlaSil
  15. BEN BU SÖYLENENLERE İNANMIYORUM YANİ ALTININ 60 TL OLACAĞINA KUYUMCU ARKADAŞLAR TABİKİ ELLERİNDE BULUNAN ALTININ SATILMASINI İSTER ÇÜNKÜ ALTIN FİYATLARI GERİLEYECEK BENCE ALTIN ALMA ZAMANI DEĞİL SATMA ZAMANIDIR SAYGILAR

    YanıtlaSil
  16. ABİ 50 Yİ GÖREN FAZLA BEKLEMESİN BENDEN DEMESİ

    YanıtlaSil
  17. arkadaşlar yarım kilo altın tl olarak ne kadar eder? şimdiden teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  18. ALTIN BİR HAFTA DAHA YÜKSELİR 50'Yİ GÖRÜR AMA TEKRAR 47 SEVİYELERİNE DÜŞER, ÖNÜMÜZDEKİ HAFTAYA BOZDURMA ZAMANI, KISA VADEDE KAR YAPMAK İSTEYENLER BUGÜN ALIP HAFTAYA GRAMINDA 3 LİRA KARLA BOZDURABİLİR...

    YanıtlaSil
  19. simdi ben yeni girdim bu işe satarken altınımı alış degerinemi satış degerine göremi hesaplıcam

    YanıtlaSil
  20. yaklasık 40 milyarım var altınmı alayım dolarmı alayım ne yapacağımı bilmiyorum?nasıl yatırım yapmalıyım sizce?

    YanıtlaSil
  21. 40 bin tl önemli bir rakam. Böylesine bir rakamı elbette tek bir kaynakta kullanmamanız gerekir diye düşünüyorum. Yok siz illa ki ben bunu altın, dolar, euro vb. gibi araçlarla değerlendireceğim diyorsanız hepsinden farklı oranlarda alarak yapabilirsiniz. Bu risk oranını düşürür.

    Yine de bence farklı yatırım araçlarına da yönelebilirsiniz. Güzel bir arsa alımı gibi (:

    Elbette size kalmış. Ama internetten alınan basit tavsiyelerle, riskli yatırımlar yapmak da pek mantıklı olmasa gerek. Ayrıca ekonomik durumunuz ve bilginizin de önemi var. İyi bir araştırma derim..

    YanıtlaSil
  22. Ebru adı üzerinde..satış; sana satış fiyatı..Alış;senin satış fiyatın..

    En basiti şöyle düşün, senin için daha kolay olacaktır ; yüksek fiyat olana alır, düşük fiyat olana satarsın..

    YanıtlaSil
  23. slm yaz aylarında altın fiyatları yükselecekmi düşecekmi özellikle bilgi sahibi kişilerden yorum bekliyorum

    YanıtlaSil
  24. BENCE ALTIN ONS BAZIN DA YUKAERI IVME GOSTERECEK FAKAT SU ANDA OLAN DUSUS DOLARA BAGLI OLARAK OLAN BI DUSUS DOLAR DA KENDINI EN KISA ZAMN DA TEKRAR TOPARLICAK BENIM BI TAVSIYEM VAR ZATEN DOLARIN CIKACAGINA INANA BI ARKADAS YATIRIMINI ALTINA YAPSIN DOLAR CIKARSA ALTIN ZATEN DUSSE DE YERIN DE SAYAR YATIRIM AMA ALTIN ONS TA 1000 DOLAR BARAJINI BI ASARSA KI BU YAKIN ZAMAN DA BEKLIYORM SU AN DA 980 KUSURLER DE AZ KALDI TAEPLE BIRLIKDE DEGER KAZANACAK DOLAR LA BIRLIKTE DE BEN CE GRAM DA 55 56 LIRA YI BULUR HERKESE HAYIRLI YATIRIMLAR

    YanıtlaSil
  25. BENDE ALTINI YAKINDAN TAKIP EDIYORUM ONS FIYATI ONUMUZDEKI HAFTA 1000 DOLARI ASAR,BU BELIRSIZLIK ALTINI TAVAN YAPTIRIR,BIRAZ DAHA BEKLEMEKTE FAYDA VAR,GRAM FIYATI 50 GORENLER BOZDURSUN,,IMF ILE ANLSMA KONUSUNDA OLULU HABERLER GELIRE ALTIN YERE CAKILIR BILGILRNIZE SUNARIM GOLDEN HORSE

    YanıtlaSil
  26. Ülkelerin altın talebi fiyatları artırıyor

    Ata Yatırım Fon Yönetim Müdürü Serdar Pazı'nın altın fiyatları ile ilgili görüşleri şöyle; "Altında bir geri çekilme olmuştu. Fakat geri çekilmenin ardından Çin ortaya çıktı. Çin dünyadaki en yüksek dolar rezervine sahip ülke ve dolar re-zervini ABD devlet tahvillerine yatırıyor. Bu gelişmelerin ne-ticesinde altın fiyatlarında Şubat ayında görülen bin dolarlık zirve tekrardan hedef haline geldi. Doların değer kaybetmesi de bu durumu tetikledi. Çin ve Hindistan gibi ülkeler altına yöneliyor. Fakat Nisan ayından beri yükseliş trendinde olan altının direnç bandında çok yaklaştığını söyleyebilirim. Altından direnç bandının 990 dolar olduğunu düşünüyorum."

    YanıtlaSil
  27. ŞU AN İÇİN EN DÜŞÜK DOLAR.BİRAZ SABIRLA USD NİN KAZANÇ GETİRECEĞİNE İNANIYORUM.ALTINI RİSKLİ GÖRÜYORUM.ÇÜNKİ DENGELER OLUŞMAYA BAŞLADI.BAK DEMEDİ DEME İBRAHİM..

    YanıtlaSil
  28. arkadaşlar bana yardımcı olursanız sevinirim 250 tl nerde yatırım yapabilirim ticaret yapılmaz şu zamanda

    YanıtlaSil
  29. fikret bey diyosa doğrudur ibrahim demedi deme

    YanıtlaSil
  30. altın fıyatları bu sevıyenın altına dusmez su an 46 ytle cıvarında ama normal altın alan arkadaslar bozdurdukları takdırde 4tl zarar edecektır gram basına eger paranız varsa bazı bankalrın altın hesabına yatırabılırsınız. cıktıgı zaman bozup tl ye cevırırsınız. bozdururken aradakı fark genellıkle 1 1.5tl fln oluyor yanı eger paranızla para kazanmak ıstıyorsanız bogle yapın hem calınma tehlıkesı yok hemde bozdururken kara gecıyorsunuz benım bıraz param var cıkmasını beklıyorum cıkınca bozacam dolara yatıracam.

    YanıtlaSil
  31. bence şu bir gerçek ki altın 45 tl de dip yaptı borsanın uçmasına rağmen 45 in altını görmedi demekki 45 li rakamlarda altın alınabilir.

    YanıtlaSil
  32. altın için 50 tabandır -48 in altına düşmez diyenler şu durum için ne dersiniz içlerinde kuyumcu olanınızda var açıklama yokmu??

    YanıtlaSil
  33. altının önümüzdeki 10 yıl içinde fazla yükseleceğini sanmam sayın ferhat bey altın hangi çağda 1000 doları aştıki şimdi aşsın?

    YanıtlaSil
  34. nerde bu millet yorum yapan yokmu

    YanıtlaSil
  35. 4 kat artacak diyorlar ihtimal varmı

    YanıtlaSil
  36. slm millet ben derimki altın birdefadan en az 2 kat artacak buna sebeb ABD nin hızla güç kaybetmesi ve girdigi savaşlardan cok buyuk zarar gördükleri belli bu nedenle altın en güvenilir liman unutmayınki altın adı üstünde üzmez kazandıır yeterki acele etmeyelim herkeze bol kazançlar altın zengin eder fakirligi sevmez altın ölmez canlıdır hayatta

    YanıtlaSil
  37. COK COK TŞK EDERİM YORUMUMU YAYINLADIGINIZ İÇİN BENİ NE KADAR MUTLU ETTİNİZ BİLEMEZSİNİZ ŞİMDİDE DİYORUM ALTIN YÜKSELECEK BUNU HİS EDİYORUM VE ALTIN ALIN DİYORUM EN FAZLA 3 AY BEKLEYECEKSİNİZ VE DAHA SONRA GÜZEL BİR KARLA ALDIGINIZ ALTINLARI BOZDURUP KARA GECECEKSİNİZ BEN BÜTÜN PARAMI ALTINA YATIRDIM ALLAHIN İZNİYLE İYİ BİR KAZANÇ ELDE EDECEM İNŞALLAH HERKEZE BOL KAZANÇLAR

    YanıtlaSil
  38. Bütün paranı altına yatırman oldukça iddialı olduğunu gösteriyor. Her ne kadar güvenli liman olarak bahsetsek de, cesur bir girişim olmuş.

    Gerçi şu an ulaşılan rakamlar çok uç seviyeler değil. Artışa elverişli bir ortam söz konusu.

    Umarım dediğin gibi artar da hepimizin yüzü güler.

    Sağlıcakla.

    YanıtlaSil
  39. özellikle çokiyi değerlendirmemiz gereken bi dönemde olduğumuzu unutmayın,maksimum 3-4 aylık bi süre zarfı için karlı bi yatırım yapılabilecek en uygun dilimdeyiz. iyi değerlendirilmeli. hepinize bol kazançlar arkadaşlar..

    YanıtlaSil
  40. BEN DE ALTINA YATIRIM YAPTIM FAKAT ALIŞ YAPTIĞIM GÜNÜN SONUNDA BÜYÜK KAYBIM OLDU.(24 EYLÜL) İNŞALLAH DÜZELİR. KORKMAYA BAŞLADIM. SİZCE BUNDAN SONRA NE YAPMALIYIM. ZARARIM ARTMADAN BOZDURMALI MIYIM?

    YanıtlaSil
  41. Serkan kardeş altını kısa değilde uzun süreli bir yatırım aracı olarak kullanıcaksan, mesela 1 veya 2 yıl sonra bozdurucaksan telaşlanmana gerek yok. Altın hiç bi zaman değer kaybetmez, kaybetsede geri değerlenir. Çünkü altın EURO ve DOLAR'a benzemez..
    bir düşün ona göre istediğin kararı ver.

    YanıtlaSil
  42. slm serkan bey altını selcuk beyin dedigi gibi hiç bir zaman kısa vadeli yatırım aracı olarak görmeyeceksin cünkü altın uzun vadede deger kazanan bir maddedir eyer uzun vadede tutarsan yüzde 90 san kar edersin birde altın üzmez altın her zaman altındır bende altına yatırım yaptım ve bekliyorum 4 aydır sabır isteyen bir yatırım aracıdır altın unutmaki bir anda 3 kat artabilme özelligide var ki ben artacagına inananlardanım inanıyorumk en kısa zamandada altın 60 tly görecek çünkü abd hızla gç kaybediyor abd politikasının cöküşü olacak altına yatırım yapmanın tam zamanıdır ınutmayın herkeze bol kazanclar ayşe ırmak

    YanıtlaSil
  43. emrullah batmaz17 Ekim 2009 16:58

    bence altın almanın zamanı geldi artık uzun bir duraklamadan sonra yükselişe geçecek ta ki mart ayına kadar altını alan kazanır

    YanıtlaSil
  44. 2008 haziran da 37.500 den altın aldım 4 defa bozdurup aldım.iyi kazandım hala altın yatırımındayım alın üzmez yalnız bankadan alın satması alması kolay ve sorunsuz saygılar

    YanıtlaSil
  45. Altın daha çıkarmı,
    Sizce kaça kadar çıkar.
    Satmak şuan akıllı bir işmidir.

    YanıtlaSil
  46. slm millet altın beni yanıltmadı ve 3ncü kez yorumlarımı yapma şansı verdi şükürler olsun durum ortada yukarı baksan bıyık aşagı baksann sakal gelelim türkiyenin durumuna orta bi hal buda demektirki dolar ve avro cepesini zor günler bekliyor altın en kısa zamanda 60 tly görecek bunuda hepp beraber görecez cünkü istatiksler öyle diyoooooooooo herkeze bol kazançlar

    YanıtlaSil
  47. SLM ADSIZ KARDEŞ, 1:ALTINI HANGİ BANKADAN ALMAMIZI TAVSİYE EDERSİN 2:VE YA HEPSİ AYNI ŞEKİLDEMİ ÇALIŞIYOR , :ALTINI NE ŞEKİL DE SATILIYOR NE ŞEKİLDE ALMAMAMIZI TAVSİYE ADERSİNİZ,
    BİLGİNİ BİZİMLE PAYLAŞIRSANIZ SEVİNİRİM,
    PAYLAŞILAN BİLGİ BİLGİDİR, HERKESE BOLKAZANÇLAR.

    YanıtlaSil
  48. Banka seçimi konusunda ben yardımcı olabilirim. Yaklaşık bir ay önce altın hesabı olan çoğu bankayı araştırdım. Şu an için KuveytTürk(KT) en mantıklısı gibi. Çünkü diğer bankaların aksine benim öğrendiğim sadece KT üç ay vade yapıyor ve yaklaşık vade sonunda altınınıza %1 ekliyor. Hem piyasadaki artıştan hem de vadeden kazandırıyor. Buradaki birçok yorumcu altının kısa dönemli yatırım aracı olmadığını belirtmişler. Bu nedenle daha uzun değil ama 3 ay vade mantıklı gibi. Ayrıca faiz yerine kar payı dağıtıyor. Bence bu da önemli.

    Bir artısı daha ki bence en önemlisi mesai saatleri içerisinde alış satış farkı en düşük banka. 0,5-0,6 TL arası. İsteyen verdiğim linklerden benim bulabildiğim alternatifleri inceleyebilir.
    http://www.kuveytturk.com.tr/FxRateListAll.aspx
    https://www.isbank.com.tr/fiyatoran/FiyatTabloGoster.asp?trkd=*YTF&tip=HTML
    http://www.yapikredi.com.tr/tr-TR/yatirimci_kosesi/doviz.aspx

    Alım satım arasındaki farkın önemi şurada
    Çeyrek altın (kulplusu 1,754gr) 11.11.2009 tarhinde 83,39TL/89,00TL. (89-83,39)/1,754=3,20
    Bankalarda ise alım satım farkı kabaca 1TL'yi geçmiyor diyebiliriz. Bu durumda altının gramı 3,2TL arttığında çeyrek altın almış iseniz karınız 0TL iken bankada en kötü ihtimalle gram başına 2,2TL karınız var. Bu da yaklaşık %4 getiri demektir.

    Ayrıca banklardaki altın mevduatları 50.000,00TL'ye kadar devlet güvencesi altında. Bu da hem evdeki altının çalınması hem de bankanın batması gibi olumsuz durumlara göre yatırımın korunması açısından hayati bir güvence. Eğer tutarı 50.000,00TL'den fazla bir altın almayı düşünüyorsanız tutarı 50.000,00TL'yi geçmeyecek şekilde ya eşiniz ve çocuklarınız arasında ya da başka bankalar arasında paylaştırmanız çok daha sağlıklı bir seçim olur.

    YanıtlaSil
  49. ben fortis bankasından altın fonu aldım 77.000 tl miktarında ..iyi mi yaptım bilmiyorum..
    altın fiyatları daha yükselecek diyorlar.doğru olabilir mi acaba. ??

    YanıtlaSil
  50. bu fiyattan altın satın almak pek akıllıca bir hareket olmaz ancak altının gecen yıllara göre yükseliş trendine bakarsak altın bir kaç ay daha yükselecek gibi duruyor.

    YanıtlaSil
  51. 57 tl den 2010 mayısta al

    YanıtlaSil
  52. bence bu tırmanış seyri devam eder kar satışalrı gelmezse

    YanıtlaSil
  53. daha daha nereye kadar herke akıllı olsun DİKKAT

    YanıtlaSil
  54. altın piyasasına yeni girenlerdenim 2500 tl lik bi altınım var,am yükseliş yüzünden devam edemiycem gibi.bu yüzden yükselişteyken elimdeki altınları satmayı düşünüyom.bana bu konuda akıl veren birileri olursa çok sevinirim çünkü ne yapacağımı bilemiyom :(

    YanıtlaSil
  55. nereye kadar yükseliş dolar 1500ü gördü bence düşecek gibi fikri olan varsa paylaşsın lütfen

    YanıtlaSil
  56. bunu sonu ne olur bende bilmiyorum ben de heyecanlandım.

    YanıtlaSil
  57. fed. faizleri uzun süre artırmıyacağını ayrıca piyasalara parasal desteğini südüreceğini açıkladı.bu abd dolarının uzunca bir süre zayıf kalması demektir.dolar zayıf seyrini sürdürürken emtia fiyatları ARTIŞ gösterecektir.yani altın fiyatları fed faiz artırımları öncesine kadar yükselecektir.faiz artırım sürecinde altın fiyatlarında tedrici olarak bir gerileme olacaktır.

    YanıtlaSil
  58. oğuz kağan demir25 Kasım 2009 17:11

    arkadaşlar altın istikrarlı bir şekilde yükselmeye devam ederken görüyoruz ki bir dönem altın alanlar uzun vadede para kazanıyorlardı bu değerli madenden son 3 ayda öyle olduki altının yükselişi kısa vade de altın bugün bozdurana bile kar ettiriyor dikat etmek lasım altının bu yükselişi pek hayra alamet değildir.önümüzdeki dönemlerde çok büyük bir krizin habercisidir.benim fikrimi soracak olursanız altın 1 ay içinde 22 ayar altının kuyumcudaki satış fiyatı 65 TL olacak ve hemen akabinde gerilemeye başlayacak en azından bu rakamı görenler mutlaka bozdurup nakit olaraka beklemeye çekilsinler yatırım tercihlerine tekrar altınla devam etsinler ama nezaman altın 49-53 tl ye düştükten sonra

    YanıtlaSil
  59. eminimki altın 65 şi görecek .belki 66 ama dağa sonra 55 tl ye kadar çekilecek.acil bi mudahale lazım olcak.aksi taktirde biz sarraflar müşteri yüzüne hasret kalcağız.bu ihtimalide geçtim altının bukadar yükselmesi dünya dengelerindeki oynamalar ikinci krizin habercisi.zor günler bekliyo olmalı insanlığı.

    YanıtlaSil
  60. EVET ARKADAŞAR ALTIN SABIR ISTEYEN BİR YATIRIMDIR BEN 30.500 GR ALDIGIM ALTINI YAKLAŞIK 2 SENE SONUNDA 5000GR SATTIM YAKLAŞIK %85 KAR ETTİM KISA VADEDE DÜŞÜNÜLMEYECEK BİR YATIRIM ŞUAN ONS FİYATLARI 1200LERE DAYANDI AMA BENİ DÜŞÜNCEM ONS 1100 GERİLER TABAN OLARAK HERKESE BOL KAZANÇLAR

    YanıtlaSil
  61. Arkadaşlar uzun dönemli yatırım için nasıl değerlerlendirmeliyiz? 1-2-3 sene için altın iyi bir tercih olur mu? Şu para pul işlerinden hiç anlamıyorum ne olur akıl fikir verin. 30-35 bin lira arası nakit uzun vadede nasıl değerlendirilmeli? Altın alacaksak gidip kuyumcudan mı alıyoruz, ne alıyoruz mesela, yoksa bankaların altın fonlarına mı bakıyoruz? Altın fonu nedir, nasıl alınır satılır falan? Ama bu alım satım işleri nasıl oluyor, anlatın biraz lütfen ... Teşekkürler ...

    YanıtlaSil
  62. Merhaba arkadasim. Altın tarihtede bugunde kazandırmaya devam ediyor. Uluslar arası piyasalrda uzun vade 2-3 yıl olarak algılanır. Am bu TR de 1 yıla kadar bile dusebiliyor. Bunun nedeni volatilite (hacim e baglı hızlı hareketler) yeterince kar ı goren yatırımcısına sat sinyalini cakıyor senin anlayacagın. Bugunlerde altın nın trendi unutulmamalıdır ki Dışa donuk olarak hareket ediyor. Bu da demek oluyor ki 300 /ons cıkısa gecen altın 1200/ons larda suan. Yani yabancı yatırımcı kazanacagını kazandı. Haa cıkmaz daha kim bilebilir? Tabiki cıkabilir. Altın nın cıkıs trendi icin biraz World money dedigimiz dolar a bakmak gerekir diye dusunuyorum. FED ne zamanki faiz artırımlarına baslayıp da ekonomide duzelme sinyallerini verdiginde altın bence iyi br yatırım aracı olmayacak... o yuzden herkese sepet seklinde yatırım yapmanızı oneriyorum... Soylemesi benden...

    YanıtlaSil
  63. ARKADAŞLAR BENCE ALTIN SENE SONUNA KADAR 1300/ONSU BULUR VE GECMEZ AMA 2010 YILI ALTININ DİZĞİNLENME VE GERİ ÇEKİLME YILI OLMA OLASILIĞI COK FAZLA CÜNKÜ ÜLKEMİZ BU KARDAR HIZLI YÜKSELİŞ VE YATAY SEYRETMEYİ KALDIRMAZ BENCE TABİ BU 2010 YILI BAŞLARI SARI TAŞLARI SATMA ZAMANIDIR BENCE SAYGILAR..

    YanıtlaSil
  64. altın hesabı açtırmak bankalardan elinin altında olurh hemn altını 49 da aldım 52 de sattım pişmanın sattıgıma 56 da geri aldım şimdi 58 de bende 60 lara çıkacaktır altın ama hayırlısı yinede herkese saygılar

    YanıtlaSil
  65. altın tehlikeli düşebilir....
    kenan

    YanıtlaSil
  66. Altın 60'ı bulduktan sonra düşebilir.Ama 50 'nin altına artık düşmez

    YanıtlaSil
  67. altın 01 aralıkta sattım 57.350 den ama şimdi pişmanım keşke satmasaydım dahada yükselecek gibi inş düşer yoksa çok üzülürüm

    YanıtlaSil
  68. BU DÖNEMİ DAHA ÖNCEKİ DÖNEMLERLE KIYASLAMAMAK LAZIM HERKES PİYASALARDA GEÇMİŞTE YAŞANAN DURUMLARDAN ÖNGÜRÜDE BULUNMAYA ÇALIŞIYOR BU SEFER FARKLI DÜNYA DÜZENİNİ TAKİP EDENLERLER BİLİRLER ŞER ODAKLARI ŞİŞİRDİKLERİ PİYASALARDAN KAR REALİZE EDİP PİYASADAN PARAYI ÇEKTİLER ŞU ANDA FAZİLERLE OYNAYIP SAHİBİ BULUNDUKLARI BANKALARA KAR EDİP BU PARAYIDA PİYASADAN ÇEKECEKLER BÖYLEDE SİSTEMLERİ YÜRÜMEZ HALE GETİRİP İNSANLARI İŞSİZ VE PARASIZ BIRAKACAKLAR ÖNÜMÜZDEKİ DÖNEMLERDE BANKALARIN KREDİLERİNDE AZALMALAR GÖRÜLECEKTİR BANKACILIK SİSTEMLERİ BOZULACAK SİZLERİN BANKALARDAKİ YATIRIMLARINIZDA BATAN BANKALARLA YOK OLACAKTIR ŞER ODAKLARININ SON OYUNU BU BENİM NACİZHANE TAVSİYEM YATIRIMLARINIZI ALTINDA TUTUN VE BANKALARDAN UZAM DURUN. BU YAZILANLAR SİZE DELİ SAÇMASI GELEBİLİR YİNEDE TEMKİNLİ OLMAKLA BİRŞEY KAYBETMETSİNİZ...

    YanıtlaSil
  69. altını 1 aralkta 57.350 ye nasıl sattın kuyumcular 5 tl alcagına alıyor nerede sattın pardon bılgı verırmısın

    YanıtlaSil
  70. altın düşecek düşecek diyorlar.bilselerdiki böyle olacağını zengin olmuşlardı.hayır düşmeyecek.

    YanıtlaSil
  71. Elimde 10.000 liram var bu gün altın alsam piyasa ne olur.çünük çok yükseldi düşer mi acaba değerli tavsiyelerinizi bekliyorum. Tekşekkürler.

    YanıtlaSil
  72. altın bence yerinde sayar yıl başına kadar

    YanıtlaSil
  73. altın böyle gitse de gitmese de herşey olacağına varıyor ama çin ve hindistan doları altına çevirdikçe yükseliş devam eder

    YanıtlaSil
  74. kar realizasyonları geliyor.abd önemli ölçüde altın sattı.daha sert düşüşler geliyor.işaret veridi.satan karlı alan zararlıdır şimdi artık.

    YanıtlaSil
  75. altında dünya piyasalarında keriz silkeleme olayı yasanacak.satmakda hızlı almakta avas davranın.düşünce tekrar almak için tl de bekleme zamanı.

    YanıtlaSil
  76. peki diyelim düşüş başladı bende ayıktım durumu takip ediyorum sonucta 57.300 den sattım altınımı şimdi 56 larda peki arkadaşlar bu düşüş nedendir ve nereye kadar düşecektir düşse de nereye kadar düşerki bu satten sonraa 40 küsürlere düşecek hali yok sanırım

    YanıtlaSil
  77. elimde bir miktar altın var satmayı düşünüyorum ama altın çok düştü sizce ne zaman elimden çıkarmalıyım son aldığımda 56,8den almıstım bir yükseliş olurmu bu hafta içinde.

    YanıtlaSil
  78. 56 .8 den işallah az almamışsındır ama biliyosun altın uzun vadede verimli oluyor artacak yani 2010 da altın 3000 ons u görecekmiş uzmanlar diyorr bekleyeceğizz göreceğiz. yani almasaydın iyi olurdu aslında millet şimdi düşecek böyle gitmez falan diye diye düşürdü altını :)) nereye kadar düşecek acaba ???

    YanıtlaSil
  79. Altın 57.800 olduğunda bozdurmaya gittim 51.000 den bozuyor kuyumcular.Bende bozdurmadım araya bayram girdi altın düşüşe geçti.1 gramda 6 800...kar ediyorlar iyi iş valla 200 gram bozduracaktım benim kearım ne olacak kuyumcularamı çalışacaz.hem nerden bileyimki ne zaman düşeceğini zamanlama yapmasıda çok zor.2005 de 29.000 den almıştım.kumar gibi iniyor çıkıyor eskilerde böyle değildi uzun zaman saklardın şimdi ise yükselişleri iyi değerlendiremessen elinde patlıyor.

    YanıtlaSil
  80. Bence altın düşüş trendine girdi, bundan sonra az bir yükseliş yaşar sonra tekrar düşüşe geçer bu da yaklaşık 45 dolar seviyesine kadar düşmesi anlamına gelir, şimdilik söylendiği gibi yükselmez, petrol'ün 140 dolara kadar çıkıp sonra tekrar 40 dolara kadar düşmesi gibi olacak

    YanıtlaSil
  81. altın bir hafta içinde tekrar yükselir.ama gramı 52 ye kadar iner. ondan sonra yükselir

    YanıtlaSil
  82. SABIRLIOLUN DERIM TUM YATIRIMCILARA 2010 DA OCAĞN 22 SIN DE BOZDURUN ONCE BOZDURMAYIN

    YanıtlaSil
  83. arkadaşlar altın düşücek birz uyanın.1237doları gördükten sonra tüm mekez banlalarıda dahil yatırımcıların çoğu kar satışları yaptı.bu hafta cumaya kadar 1071 li onslarda görücez.ha çıkarmı çıkıcak şubat ayına doğru ama 2010 da altın 43 44 lira olur.faizler yükselicek enflasyon tehlikeside yok altın almayın bence 49 da iyi bozdurun

    YanıtlaSil
  84. VALLA ANLAMADIM BEN BU İŞİ BUKADAR ANİ VE FAZLA DÜŞÜ OLAMAZ UMARIM KISA SÜREDE TOPARLANIR BU AY SONUNA KADAR

    YanıtlaSil
  85. ALTIN BIR HAFTADA 58,7LERDEN 55,7 LERE DUSTU...ŞUAN TURK LIRASINDA MI KALMASI KARLI YOKSA 55,7 LERDE ALIMI..YILBASINA KADAR BUYUK INIS CIKISLAR OLURMU YENIDEN.. YILBAŞINDA ÇIKARMI SİZCE,NE DERSINIZ ..

    YanıtlaSil
  86. altın fiyatları spekülasyon ve müdahalelerle düşürülmeye çalışılıyor.Muhtemelen zararına satışlar yapılıyor. Değerli olan altın. Doların bilindiği gibi bir karşılığı yok. Kriz ortamlarında insanlar aç kalmaıkça altın bozdurmamalı. Altın mutlaka yükselmeye devam edecek. Kısa dalgalanmalara aldanıp sazan gibi elinizdeki altınları çıkarmayın. zaten yeniden almak zararın en büyüğü.
    Sarraf

    YanıtlaSil
  87. altın dalgalı mı geçer acaba bundan sonra ... ??

    YanıtlaSil
  88. Son günlerde altın düşmeye başladı. Sizce altın almak için en uygun vakit ne zamandır.

    YanıtlaSil
  89. bence şu günlerde biraz beklemeli yani önümüzdeki bi kaç gün. benden söylemesi şuan yükselişte!...

    YanıtlaSil
  90. Hâlâ yükselecek diyenler var yaa...

    Nereye yükselecek? Zaten iki katına çıktı.

    Kazanması gerekenler kazandı ve paralarını altından çekiyorlar.

    Altın artık gerçek fiyatını buluncaya kadar düşer.

    40-45 arası en az bir-iki yıl tutunur.

    YanıtlaSil
  91. elinizde ne kadar altın varsa satın, ani bir düşüş hareketi geliyor. Benden söylemesi. Çok şişirdiler, yorumlarda genelde çıkması isteniyor ama biraz mantıklı düşünün bu altın sadece takı için değil bazı sanayi malları için de gerekli bu kadar çıkışa izin vermezler. büyük bankalar onsu 1200 doları görecek dediler ve gösterttiler. niye güvenlerinin sarsılmaması için ama bu arada fonları da sattılar ve parayı faize çekecekler dikkatli olun bu rakamları 2 yıl daha göremzsiniz. ben den söylemesi. kar ettiysen sat aç gözlü olma derim.

    YanıtlaSil
  92. Uzun vadede yatırım için altın almak istiyorum. Altın almak için en uygun zaman ne zaman olur? Ayrıca yatırım için ne alayım? Cumhuriyet altını mı, 22 ayar burma bilezik mi, 24 ayar gram altın mı alayım? Bu konuda beni bilgilendirirseniz memnun olurum. Teşekkürler ...

    YanıtlaSil
  93. altın kısa süreli bir dalgalanma yaşayacak daha sonra 45 lerde sabit kalabılır 2010 sonunada 58 leri görebılır

    YanıtlaSil
  94. Altın 2010 yılı 1.500$ ı görür daha uzun vade yani 2012 de 3.500$ olur. doların rezerv para konumunu dünya artık sorguluyor ve yeni bir rezerfv arayışı var. tam karşılığı ise altın olduğundan dolayı altını kimse tutamaz. yukarı gider. Büyük alıcılar fiyatları aşağı çekmek için maniplasyon yapacaktır. altınınızı satmayın.

    YanıtlaSil
  95. altın düşme süreci nereye kadar sürer bu düşüş 45 leri bulur mu arkadaşlar yani biz bilmiyoruz bilen arkadaşlaar açıklayarak bilgi verebilirse çok sevinirim herkese saygılar adanalı

    YanıtlaSil
  96. yılbaşına kadar dalgalanacaktır diye tahmin ediyorum ama uzun vadede evet artıcak satmayın

    YanıtlaSil
  97. Arkadaşlar altın şubat sonuna kadar dalgalanmaya devam eder.Şubata kadar yeni tavanlar gözukebılır.Ama şubattan sonra yaz sonlarına kadar yenıden duşuşe geçer.Benim tavsiyem en geç şubat sonunda elinizdeki altını bozdurup 10.11.aylarda yeniden alım yapmak için bekleyin.Saygılar

    YanıtlaSil
  98. şükran dediki11 Aralık 2009 12:00

    arkadaşlar bundan sonra altın dahada yükselmaz buböyle kalacaktır.birşekilde yerine oturup sabit kalacak.1-2-3-tl kadar oynama olur 10-20 tl kadar oynamaz.elinizde nekadar altın varsa şuan icin satma şansınız var.zaten zamanında aldıgınız altın sizi şimdi kazandırmış kazandıracagıkadar.eğer yükseliş böyle devam ederse kuyumcular iş yapamaz birçoğu kepemg kapatır hale gelir.altınınızı yatırım amaçlı düşünüyorsanız hic satmatın 3veya5 sene sonra geri kar olarak geri döner.herkeze saygılar şükran.

    YanıtlaSil
  99. bu günlerde dakgalı gidiyor. zor bela altının gramı 54 civarında tutuluyor. altın fiyatlarında bir patlam olacak ve kısa sürede 60 ın üzerinme cıkacağını tahmin ediyorum. Yılbaşında bir miktar düşer. daha sonrasında yeniden yükselecek ve uluslararası müdahale olmadıkça da tutma kimkansız. altınınızı satmamanızı öneriyorum

    YanıtlaSil
  100. arkadaşlar kısaca ne düşünüyorsunuz alacakmıyız satacakmıyız alacaksak hangi seviyeden ne zaman uygun olur yorumlarınız için şimdiden tşk

    YanıtlaSil
  101. bence altın yıl sonuna kadar onsu 960 dolara iner

    YanıtlaSil
  102. merhabalar cumhuriyet altını bozdurdugunuzda zararı olmuyormus dogrumu ?

    YanıtlaSil
  103. altının düşüşe geçmesini ümit ederek arkadaşlar bana ne olur akıl verin altın yükseldi diye en sevdiğim değer verdiğim şeyleri sattım pişmanım sizce altın ne zaman düşerrrrrrr

    YanıtlaSil
  104. Şu an teknoloji öncüleri olan Çin ve Hindistan ın durumlarını gözönünde bulundurmak gerek.Özellikle Çin in elinde çok fazla miktarda olan dolar rezervini paiyasaya birden sürememesi ancak stok seviyesini altına döndürme isteği yüzünden piyasadaki altın miktarı birden değil ama yavaş yavaş azalacağı yönünde ve dünyadaki devletlerinin elindeki altın miktarının toplam 60 bin ton olduğu Çin ve Hindistan ın elindeki altın miktarını artıaracağından altın fiyatlarının önümüzdeki yıllarda kadar iki brlki de üç kata kadar artabileceğini,bu düşüşün büyük alıcı potansiyeline sahip alıcılar tarafından yapılan bir manüple olduğunu altının sıçrama yapabileceğine dair haberler okudum, radyo ve televizyonda da yorumları dinledim.Birleşilen nokta altının çok değerleneceği yönünde (Çin ve Hindistan a bağlı olarak) bakalım bekleyip göreceğiz doğru mu değil mi ne varsa altına yatırdım

    YanıtlaSil
  105. bence altın yükselişini sürdürecek çünkü para kazanılacak yer kalmadı güvenli liman olan altında fiyatları şişirmeye devam edecekler

    YanıtlaSil
  106. piyasa allak pullak tüm yorumları okudum en saglıklısı ne zaman sizin kafanızda zırve yaptı bozdurmaktır tüm yorumları da kulak arkası yapmamak gerek buradaki yorumların çogu 100de100 tutuyor herkese hayırlı kazanclar

    YanıtlaSil
  107. arkadaşlar bundan sonra altın dahada yükselmaz buböyle kalacaktır.birşekilde yerine oturup sabit kalacak.1-2-3-tl kadar oynama olur 10-20 tl kadar oynamaz.elinizde nekadar altın varsa şuan icin satma şansınız var.zaten zamanında aldıgınız altın sizi şimdi kazandırmış kazandıracagıkadar.eğer yükseliş böyle devam ederse kuyumcular iş yapamaz birçoğu kepemg kapatır hale gelir.altınınızı yatırım amaçlı düşünüyorsanız hic satmatın 3veya5 sene sonra geri kar olarak geri döner.herkeze saygılar şükran

    YanıtlaSil
  108. merhabalar şu an altın almak için uygun mu bu seviye

    YanıtlaSil
  109. altın patlayacak herkesi altınları satmaları ıcın buaralar fıyat dusuruyolar.aralık sonu ve ocak ayında tekrar bı patlama olacak.demedı demeyın...

    YanıtlaSil
  110. hasan neye göre bu yorumu yapıyorsun açıklayabilişrsen seviniriz...

    YanıtlaSil
  111. Ömer KOCAKAYA14 Aralık 2009 18:16

    altın bencearalığın sonunda ve ocak ayında yükselecek.tahminim 62 olur

    YanıtlaSil
  112. ilhan irem e...
    bankalarda altın hesabı açtırmak çok daha mantıklı.alırken kuyumcudakinden ucuza alıyor,satarken de daha yükseğe bozduruyorsunuz..kuyumcular kadar komisyon almıyorlar yani..saklama gibi bir derdiniz de olmuyor,bankada güvende altınınız,sizde sadece hesap cüzdanı kalıyor..şu an alım yapmak için yorum yapamayacağım,size zarar ettirmek istemem..

    YanıtlaSil
  113. arkadaşlar yorumlarınızı takip ediyorum ama korkmuyorda değilim hani.az miktarda elimde altın var satıp satmamak konusunda tereddüt yaşıyorum.yükselme konusunda yorum yapan arkadaşlar neye dayanarak söylüyolar bunu...

    YanıtlaSil
  114. yorumlar çok güzel teşekür ederim altına yatırım yapmayı düşünüyorum geç oldu ama işanlah pişman olmam bu düşüş hikaye gibi yükselmeye devam edecek gibi herkese bol kazançlar

    YanıtlaSil
  115. altın için güvenli liman güvenli liman diye diye ne hale getirdiler fırıldak liman yaptılar altını.hooooop 1 haftada 120dolar yükseltiyorlar güüüüüüm 110 dolar düşürüyorlar 1 haftada .. yani güvenli liman böylemi olur fırıldak liman olmuş

    YanıtlaSil
  116. fed faizleri düşürmediği sürece altın fiyatlarının düşmesi için sebep yok yaşanan düşüşler kar satışlarından dolayı

    YanıtlaSil
  117. altın yükseleceği zamanı geçti çok ümitlenmeyin seneye kasım aralığa bakın birde analizlerden (yıllık) takip edin ne demek istediğimi anlarsınız

    YanıtlaSil
  118. Londra merkezli Capital Economics, spot altin fiyatinin gelecek yil düsmesinin beklendigini, dolardaki artisin etkisiyle gelecek yilki ortalama fiyatin 1000 dolar/onsun altina kalabilecegini bildirdi.

    Altinin çok temelsiz düzeylere yükselmediginin alti çizilen degerlendirmede bununla birlikte bu durumun bazi kökensel desteklerin ortadan kalktigi ortamda fiyatlarin gerilemesini engellemeyecegi ifade edildi.

    Öte yandan Investec Australia da yatirimcilarin karlarini hizla revize edip yeni yila para ile girme konusundaki acelelerinin altin fiyatlarini yil sonuna kadar 1000 dolar/onsun altina çekebilecegi yorumunda bulundu.
    Bu ifadelerin biraz ışık tutacağı düşüncesindeyim..Tabiki yorum siz değerli insanlara aittir..

    YanıtlaSil
  119. Çakmaktaşı dediki;
    Hepiniz yalan söylüyorsunuz. Altın fiyatları her geçen yıl daha çok değer kazanarak yatırımcısına para kazadıracaktır 2010 aralıgında altın fiyatlarının bu seviyelerde kalacağına kim inanır değeri mutlaka artacaktır. o yüzden uzun vadeli yatırım aracı olarak kullanmak isteenler bence mutlaka altın alsınlar zarar etmeyeceklerdir
    bol kazançlar...

    YanıtlaSil
  120. kararsız acemi
    Arkadaşlar altın bozdurup araba almayı düşünüyorum fakat 9.000 TL olan değeri düşüşten sonra 8.600 TL ne zaman bozdurup araba almamı tavsiye edersiniz.

    YanıtlaSil
  121. kararsiz kazim16 Aralık 2009 13:49

    Altın iki gündür tekrar yükselme eğiliminde.57'li rakamları gördüğünde açıkçası 60'a kadar çıkacağını umut ederek altını satmadım. şimdi ise 54 civarında. En geç şubat ayına kadar altını satıcam. Biliyorum yorum yapmak zor ama önerilerinize ihtiyacım var. Sizce elimdeki altınları satıyım mı veya ne zamana kadar bekleyeyim.

    YanıtlaSil
  122. doların artmasıyla evet artamıyor ancak arkamızda asya ülkeleri var onlar olduğu sürece düşmez kolay kolay alın tabiki uzun vadede biraz düşmüşken

    YanıtlaSil
  123. arkadaşlar bu düşüşlere kanıp paniklemeyin düşüşler kar satışlarından kaynaklanmakta,gerçek küresel kriz 2010 da başlayacak bekleyin ve görün.kar satışlarında bile fazla düşüş olmadı,şu an 55-56-tl seviyelerinde denge oluşturuyor.yeniden yükseliş rüzgarında ilk hedef 58-60-tl rüzgar uzun sürese 65-70 olur.olcay

    YanıtlaSil
  124. yav kardeşim niye herkesin sözüne bakarak kafanızı karıştırıyorsunuz.görüyorsunuz piyasa belirsiz.korkuyorsanız ve kar etmişseniz satın gitsin. kafanız da kalbiniz de dinlensin

    YanıtlaSil
  125. Daha öncede yazdığım gibi altında şubat sonuna kadar aşağı/yukarı yönlü hareketler devam edicek.Bu hafta Amerikadan gelen olumlu haberler doları yükseltirken altını 53.80 tl lere kadar düşürdü.Şubat ayın sonlarına kadar yenı tavanlar gözukebilir ama yaza girerken yaşanıcak düşüş her sene olduğu gibi bu senede kış başına kadar sürer.O yuzden bence en geç 2 ay sonu satıp yaz ortalarında 44-45 tl lerden gerı almak için bekleyin.Seneye Ocak aylarında yine 58-60 tl lere çıkıcak.Saygılar

    YanıtlaSil
  126. enson yorumu yapan arkadaş bu bilgiler yüzde kaç ihtimal keşke sizin dediğiniz olursa çoooooook sevinirim

    YanıtlaSil
  127. dun 1 kg cıvarında 54 lıradan altın yatırımı yaptım.bu arada altın dusmeye basladı o yuzden tedırgınım lutfen tecrubelı arkadasklardan yorum rıca edıyorum bu dusus devam edermı yaptıgım yatırım bu zamanda dogrumuydu bu konuda yorumlarınızı beklıyorum tesekkurler

    YanıtlaSil
  128. ŞUBAT SONUNA KADAR ALTINDA ISRARLI OLMAK VE SONRA SATMAK EN MANTIKLISI

    YanıtlaSil
  129. bence altın almak hiçte karlı birşey değil gıram altını 58 den aldım 54 de indi bumudur kar sizce bence engüzel yatırım dolar olarak bankada kalmasıdır.altını evde sakladıgınızda çalınma oranı çok yüksek.altını 89tl den alıyorsunuz satacanız zaman 4-5 tl düşükten alıyorlar burdada zarar ediyorsunuz.arkadaşlar

    YanıtlaSil
  130. hüsnü bey 58 de tavandan almışsınız. Birde kuyumcundan almışsınız. En kolayı en hesaplısı bankalarda altın hesabı açıp internetten işlem yapmak. İş bankası hesabınız varsa hesap üzerinden vadesiz altın hesabı açabilir internetten bile yatırım altın hesabına yatırım yapabilirsiniz. düşüş başladımı bozdurabilir tek tıkla işlemlerinizi halledebilirsiniz. Kuyumcu devri eskide kaldı.

    YanıtlaSil
  131. sabırlı ol sakın bozdurma beklemede kal yükselecektir hüsnü bey ...!

    YanıtlaSil
  132. çakmaktaşı denen üye arkadaşa sesleniyorum... altının artık yükselmeyeceğini söylediğimde yalan söylüyorsunuz demişsin altının yükseleceğini zannediyorsun. YAV kardeşim sen altına yatırım yaptıysan kendini avut milletin aklını karıştırma .gerçekçi olamıyorsan hayallerini kendine sakla.Altından çok şey beklemeyin sayın üyeler çakmaktaşı ve diğer üyeler gibi altının sizi zengin edeceğini sanmayın.Altın uzun vadeli yatırım aracıdır.Bunu unutmayın hiçbir zaman.

    YanıtlaSil
  133. altın almanın tam zamanı dır alın bu tarihten itibaren yükselme egilimine girecek alan kazanır

    YanıtlaSil
  134. emrullah -uzman yorumu-22 Aralık 2009 11:05

    dursun ali bey altın sabır isteyen tedirgin olmayan kişilerin işidir bu yıl taban 55 olacak 55 in altında almışsınız sabır edin kar edeceksiniz bide keç gram aldınız ona göre kar olur ok kaygılanmanın bi alemi yok 5 yıldır bu işin içindeyim ilk başladıgım zamanlarda zarar ettim fakat daha sonra fazlasıyla aldım alllah bin bereket versin

    YanıtlaSil
  135. Altın düşüşe geçti. sizce düşüş devam eder mi?

    YanıtlaSil
  136. altın bence ocak ayında yükselişe geçecek

    YanıtlaSil
  137. altın düşüşe geçti uzun bir süre yükselmez. hatta daha da düşecek.

    YanıtlaSil
  138. Arkadaşlar,
    bu iş büyük iazla konuşmaya gerek yok. Altın bu iş admları, şirketler ve bu işle para kazananların işi. Zengini parası züğürtün çenesini yorar. Çok fazla konuşmayagerek yok. altın düşüşte. yavaş yavaş altın alın. kesinlikle satmayın. Büyük adamlar para kazanmak istediklerinde yükselip indiriyorlar. bu dönemde alırsanız hem kısa hem de uzun vadede kaybetmezsiniz. Uzun vadede kaybetmeniz imkansız. biliyorsunuz değerli olan dolar değil, euro değil, TL değil, tabii ki altın

    YanıtlaSil
  139. altın her zamanki düşüşünü yaptı onsu 1070 lere gelebilir burdan tekrar yükselir bu yükseliş önce 1250 daha sonra 1500 dolar olarak tahmin ediyorum bu rakamlar mart nisan aylarında olabilir fed faiz artırımı yapmassa

    YanıtlaSil
  140. altın kesinlikle 48 altına inecek subatta 55 gibi olur vede kimseyi uzmez

    YanıtlaSil
  141. arkadaşlar fazla söze gerek yok altın şu an tavan yaptı yılbaşından itibaren düşer bence

    YanıtlaSil
  142. acemi davut
    altın satıp araba alacağım ama çok düştü ne yapmalıyım ne zaman bozdura bilirim

    YanıtlaSil
  143. bence altın onumusdekı aylar ıçerısnde onceki yükselişni geçecek yanı 60 garanti ama onumsdekı gunler ıçerısndekı az da olsa dusmeler yaşanabılır.genede parası olan alsın arkadaslar.su an yabancı yatrımcılar ve bı cok zengın (godoman )parasını altında tutyor su an hafıf dusyo pozisyonu verip 58 lerden aldıkları altının ortalamsını dusrmeyı planlıyolar.vatandasın elındekı altını kendı ceplerıne ındırmek ıçın fıyatlarla ufak ufak oynuyolar ama yönü hep yukarı..son sözüm de su olcak 2004 mart ayı altın:17lira 2009 aralık altın 53 lıra yanı hersene 10 yukselıp 5 dusyo sonucta pırım yapıyo ..bundan sonrakı yukselısler 10 unda ustunde olabılır...

    YanıtlaSil
  144. dolarda yukselisin fazla arzdan oldugu soyleniyor. Piyasalarda bunalim devam ettigi surece altin degerini koruyacaktir.

    YanıtlaSil
  145. belirsizlik ortamınınolduğu sürece, alternatif yatırım araçlarından sağlanan gelirlerin azalması, dünya ticaret hacminin zayıflaması, Çin Merkez Bankası başta olmak üzere birçok merkez bankasının altın rezervlerini artıracak olması ve gelecek ile ilgili sosyo-ekonomik endişeler altın fiyatlarını dahada yükseltecek.
    arkadaşlar şuan altının düşmesinin sebebi fiyatlarda şu an kâr satışlarının yapılması. ocak şubat ayı tekrar yeni zirveler yapacak 60-65 arası elinde altını olanlar bence beklesin...

    YanıtlaSil
  146. AUTECH %100 HAKLISIN

    YanıtlaSil
  147. Uzun vadede kesinlikle cok karli olabilir altin, yalniz cok ac gözlü olmamak gerekli. Birden turnayi gözünden vurabilir dipe de düsülebilir düsüncesindeyim. Ben agustosta aldim cok kar ettim. bol kazanclar

    YanıtlaSil
  148. Bu godamanlar borsada olduğu gibi altında da biz küçük yatırımcıyı avlamaya çalışıyorlar.Büyük merkez bankaları küçük ülkelerin elinden altın yoluyla paralarını almaya çalışıyorlar.Biz de şahıs olarak küçük ülkelerin küçük yatırımcısıyız.Atladık balıklama kar deceğiz diye ama bu altın bize kazık atacak galiba.Her zamanki gibi yine KAHVECİ kazanacak.Yani piyasayı belirleyenler.

    YanıtlaSil
  149. Acaba ocak 2010 da altın fiyatları düşmeye devam edermi arkadaşlar? Ben 53 den bir miktar altın almıştım ama yakında araba alacağım için tekrar bozduracağım. Sizce 2-3 ay daha beklesem daha iyi olurmu? Yoksa daha fazla zarar görürmüyüm?

    YanıtlaSil
  150. ben carsamba gunu ceyregı 87 den almıstım simdi ise 83tekrar yukselırmı acaba

    YanıtlaSil
  151. songül altın sabır işidir bekleyecek sabrın vara yükselecek ama bozdurmada geç kalma 95 veya 100 ü görürsen hemen sat derim tavsiye

    YanıtlaSil
  152. Sevgili Arkadaşlar!
    Altın $/£ dan kaynaklanacak parite yönüne göre hareket edecek görünüyor.Ocak 15'e kadar Altında düşüşler devam edebilir Fakat Daha sonra $ ın değer kazanak olması yani tl bazında yükselmesi altınında Tl olarak yukarı yönlü fiyatlama olacaktır Şubat ve Mart ayında Altının Gramı 55-58 Tl arası bekliyorum...

    YanıtlaSil
  153. Altın 2011 de Enflasyondan kaynaklanan Yükselmeler görecek

    YanıtlaSil
  154. Altın son 4 5 ay çinde lineer bir artış içindeydi tepe oktası taaa kurban bayramının son gününden 2 gün sonraya kadar sonra sürekli bi azalış umutlarsa dönüm noktasının çabuk olmasından yana...

    YanıtlaSil
  155. arkadaşlar elimde biraz altınım var ne yapacağımı şaşırdım bazı arkadaşlar düşecek diyor bazı arkadaşlar çıkacak diyor ban martta para lazım olacak acaba şimdi bozdursammı beklesemmi YARDIMLARINIZ İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLE

    YanıtlaSil
  156. bu işi gerçekten bilen ve anlayan arkadaş varsa lütfen bilgi versin altın almayı düşünüyorum ne zaman almamı tavsiye edersiniz? kaç tl den altın almak doğru olur şimdiden cevap yazacak arkadaşalara teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  157. altın düşecek, mart ortasına kadar 40-45 arasını görür nisandan ayında da 35-40 arasını görür ama sonra tekrardan 40-45 aralığına gelirmiş ve de hazirandan itibarende yani yılın ikinci yarısında FED ve MB faiz arttıracakmış bu da tekrar bir düşüş olcak demekmiş ama 2010 kasımla birlikte Türkiyeninde seçim havasını girmesinide göz önüne alırsak 60 seviyelerinin tekrardan görüleceği öngörülüyormuş nereden biliyon derseniz özel bir bankada altın fonlarıyla ilgilenen tanıdığım var o dedi bende katkı yapmak için ekledim fakat banada düşecekmiş gibi geliyo çünkü kuyumcular artık dahada yükselirse iş yapamayız diyolar bencede haklılar ya sizce....

    YanıtlaSil
  158. jumaro altın hiç bir zman iç piyasa dinamiklerine göre şekillenmez 35 e 40 falan düşmez. seçim var diye 60 a çıkmaz seçimler fiyatları 1 tl ancak etkiler altın fiyatlarının gerilemesi için bir neden yok

    YanıtlaSil
  159. Arkadaşlar altın hiç bir zaman iç piyasaya göre şekil almaz. altının kısa vadede bir düşüş yaşayacağı fikri doğru olabilir ancak ABD nin durumu pek parlak görünmüyor. iran la, afganistanla şimdi de 3. çephe olan yemen cephesini açtılar bu şu demektir ABD nin parlak olmayan ekonomisinin ddahada zayıflayacağı dolaysıyla siyasi arenada zayıflayan ABD nin doları da inişe geçti buda altın fiyatlarının yükseleceği anlamına gelir.uzun vadede altını yatırım aracı olarak düşünmek isabetli olacak ben bu işi 12 yıldır takip ediyorum altın bir kaç dalgalanmadan hariç hiç zarar ettirmedi. bence altına devam...

    YanıtlaSil
  160. selamlar...altına devam

    YanıtlaSil
  161. dolar düşüyor altında düşüyor,nasıl iş bu hani ters orantılıydı.

    YanıtlaSil
  162. Altına yatırım yapmak isteyen arkadaşlar altın fiyatları düşecek 48_50 gibi olacak almak isteyenler biraz bekleyin yanılmadığımı göreceksiniz elinde altın bulunan arkadaşlar ise satmakta geç kalmayım

    YanıtlaSil
  163. arkadaşlar altın da düşüyor dolar da düşüyor,petrol fiyatları da düşüyor

    YanıtlaSil
  164. 08 OCAK 2010 yazımda Altına yatırım yapmak isteyen arkadaşlar altın fiyatları düşecek 48_50 gibi olacak almak isteyenler biraz bekleyin yanılmadığımı göreceksiniz elinde altın bulunan arkadaşlar ise satmakta geç kalmayım demiştim

    bugün ise ayın 13cü söylediklerim yavaş yavaş ortaya cıkıyor beni takip edin farkımı fark edin.herkse bol kazançlar

    YanıtlaSil
  165. altın ve doların aynı anda düşmesi sanırım doların yerli piyasada imf anlaşması yapılacak beklentisi sebebi ile düşük değerde tutulmasından kaynaklanıyor.Dış piyasalarda altının değeri dolar bazında yükselse bile iç piyasadaki düşük dolar değeri sebebi ile altın düşük kalıyor.Bir varsayım:altın diyelim ki önümüzdeki hafta 1180 dolar olsun ve aynı zamanda imf ile anlaşma imzalansın,dların değeri yerli piyasada 1.43 seviyesine düştüğünde altının gram değeri yurt içinde 55tl den bir anda 53 tl ye gerileyecektir yani özetle altında bize ekmek yok gibi,dua edelim imf anlaşması olmasın.Birde sahneye çin çıktı,amerikalı altının tepesine vurduğunda.asya borsaları altının elinden tutuyordu,şimdilerde o da aldı tokmağı eline yani altın şu anda üç cephede savaşıyor ve 1200 ler zor gibi.

    YanıtlaSil
  166. altın fonu hesabı olanlar bankaların kapanında!
    canlı kartları(live cart)sert düşüşlerin ve çıkışların çoğunlukla newyork altın borsası(nyse)nın yerel zamala saat 18 ile 20 saatları arasında olduğunu göreceksiniz ki bu saatlerde bankalar fon alım satım fiyatları arasına 2-3 tl fark koyuyorlar bu sebeple fon sahipleri ne düşüşlerden kaçabiliyor nede dip seviyelerden alım yapabiliyor.Sanırım bu durum sadece bizim bankalarda var,bu arada uyarı! sakın onlıne işlem vaad eden forex gibi sitelere bulaşmayın tam anlamı ile tuzak netice olarak bankalar her zaman kazanır ve kriz ortamın da en sağlam kurumlar olarak kalır,e böyle bir mekanizmayla zarar etmeleri mümkünmü?

    YanıtlaSil
  167. imf ile anlaşma durumunda bir müddet inişe geçer taahhüt edilen kredilerde gecikme olursa yeniden yükselişe geçme şansı vardır

    YanıtlaSil
  168. arkadaşlar yukarıda yaptığım yorumu yabana atmayın ....

    YanıtlaSil
  169. ARKADAŞLAR, BU ALTININ SEYRİ NE OLUR ŞUBAT, MART'TA? BANKADA ALTIN HESABI AÇTIM, KUYUMCU İŞİNİ BIRAKTIM. ŞİMDİ ALMAK MI LAZIM ACABA?

    YanıtlaSil
  170. EVET arkadaşlar daha önce ki yazılarımı okuduysanız söylediklerimin yavaş yavaş ortaya cıktığını göreceksiniz altında son durum ne olur diye sorarsanız işte cevap satmayı düşünen arkadaşlar geç kaldı onlara bekle diyorum almak için ise 52 seviyesi çok uygun önümüzdeki günlerde alın derim

    YanıtlaSil
  171. jumara bence senin yorum hayal ötesi birşey sen gerçekten altının bu kadar düşeceğinimi dşünüyorsun

    YanıtlaSil
  172. batar kalır22 Ocak 2010 13:28

    58,026 tavandan yüklü miktarda altın altım.O seviyede bir gün bile durmadı.Beni çok üzdü bu altın çıkar diye bekledim ama hep gözü aşağılarda.Ne yapmalıyım arkadaşlar bi fikri olan varmı.borsayada benzemiyor tüyo filan istesek??*

    YanıtlaSil
  173. Altin son 15 yillik yil sonu ortalamalarini inceledigimiz zaman sadece 1 kez %2.5 dusmus diger yila nazaran onun disinda son 15 yilda daima kazanmis. Bunu merkez bankasi verilerine gore inceledim. Altin uzun vadede yatirimcisini hic uzmemis. Ama tabi siz alip 1 yada voleyi vurmayi dusunurseniz uzulursunuz. Unitmamak lazim altin dunyanin gercek parasidir. Bu yuzdende dunya rezervinin yarisi amerikada. Eger uzun vade de yatirim istiyorsaniz altin en iyisi. Kisa vade dalgalanmalarini becerebilecek arkadaslar varsa, borsaya yonlensinler orada daha iyi kazanirlar. Tabi paralarinin tamaminida kaybetme sanslari var.

    YanıtlaSil
  174. Arkadaşlar bir miktar altınım var, engeç 2010 Ağustosa kadar bozman gerek, karar veremiyorum acaba beklesemmi bozzammı altında düşüş devam ediyor, bu konuda bilgi sahibi arkadaşlar varsa önerilerini bekliyorum...

    YanıtlaSil
  175. arkadaşlar yukarıda Mutlu nunda dediği gibi rezervin yarısı Amerikada. sonra çin ve hindistan geliyor ama nereye kadar. Altından akçe basıp para diye kullanmayacaklar herhalde adamlara nakit lazım artık niye krizden çıkılıyor satacaklar yavaş yavaş ons fiyatını yavaş yavaş düşürecekler zarar etmesinler diye. şunuda söyleyeyim altın 35-40 arasını görür mü bilmem ama yukarıda yaptığım ilk yorum bana değil özel bir bankada çalışan birine ait ben sadece aktardım. ama anneme sorarsanız hep altın al hiçbir zaman kaybettirmez diyor.

    YanıtlaSil
  176. ons suanda 1100 subatta 1300

    YanıtlaSil
  177. UZMAN58 SİZ ŞİMDİ ALIN MI DİYORSUNUZ YOKSA BİRAZ DAHA BEKLEYİN Mİ? İŞ BANKASI 53,57 DEN SATIYOR ŞU ANDA 51,5'TEN DE ALIYOR. NE DERSİNİZ?

    YanıtlaSil
  178. acaba altin agust 2010 düsermi yani 35 grammdan

    YanıtlaSil
  179. Sevgili OSMANBEY kardeşim 52 seviyesi bence çok uygun bunun altına düşmeside zor görünüyor 52 seviyesi en son 4ay önceki değerler almayı düşünüyorsan işbankasını tavsiye etmiyorum kuveyt türkten al. ALTINA ALTIN KAZANDIRAN HESAP var burası fiyat yönünden daha avantajlı

    YanıtlaSil
  180. evt uzman görüşüne katılıyorum kuveyttürk hem altına hemde vadeye kar veriyor

    YanıtlaSil
  181. TEŞEKKÜRLER UZMAN58 DAHA HESAP AÇAMADIM AMA AÇARIM BUGÜN YARIN. ADAMLAR HESAP AÇMA İÇİN İKAMETGAH İSTİYORLAR.BU HESABI AÇINCA 3 AY VADE VARMIŞ. O 3 AYDA SATAMIYOR MUYUZ? BİR DE KUVEYTTE KIYMETLİ MADEN HESABI VARMIŞ. O NEDİR ACABA? GÖRÜŞLERİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER...

    YanıtlaSil
  182. 3 AYDAN ÖNCE BOZDURA BİLİRSİN FAKAT KAR PAYI ALAMAZSIN ÖRNEĞİN 300 GRAM ALTIN ALDIN 3 AY BEKLETTİN ALTININ 305 GRAM OLUYOR VADELER 3 6 12 AY GİBİ DEĞİŞİYOR. KIYMETLİ MADEN HESABI İSE Altın, Gümüş ve Platin'i gramla alıp satabilme imkanına sahipsin.
    Gümüş hesap açtırmak için gerekli olan minimum tutar 50.000 USD, 50.000 EUR veya 25.000 TL’dır.
    Altın hesap açtırmak için gerekli olan minimum tutar 100.000 USD, 100.000 EUR veya 150.000 TL’dır. Platin hesap açtırmak için gerekli olan minimum tutar 250.000 USD, 250.000 EUR veya 375.000 TL’dır. YANİ ANLAYACAĞIN BAYAĞİ BİR ZENGİN OLMAK GEREKİYOR.BİZİM GİBİ KÜÇÜK YATIRIMCILAR İÇİN ALTINA ALTIN KAZANDIRAN HESAP EN İYİSİ

    YanıtlaSil
  183. MUTLU bozdur canim bozdur. Agustos 2010' a bu fayatlari bulamazsin, inanilmaz dusecek fiyatlar. Demedi deme sonra.

    YanıtlaSil
  184. Sisirdikce sisirdiler fiyatlari. Bu sismenin bi de patlamasi olacak.Altina yatirim yapacak zman degil. Varsa elinizde bozdurun, nasilsa kara gectiniz bile. Ben oyle yaptim. JUMARO annenin zamani gecti canim, artik altin eski altin degil ki bir gecede 20-30 usd birden oynuyor fiyatlar.

    YanıtlaSil
  185. Bence de KuvveytTürk'te hesap açtırmak en mantıklısı. Ancak 300gr 3 ay için 305 olmuyor. Benim de KuvveytTürk'te hesabım var, 20.01.2010'da 3 aylık vade doldu ve katılım payını 300gr orantılarsak 1,0875gr oldu. Gene de buna da şükretmek lazım hala diğer banklarda katılım payı yok.

    Yukarıdaki yorumlara, özellikle altın çok düşecek diyenlere, bakınca üç grubun varlığını görüyorum.
    1. grup: Bol keseden atanlar,
    2. grup: Belli para odaklarının altını düşük fiyattan alabilmesi için altını elinde tutanları panikletenler,
    3. grup: Altın borcu olan ya da düğün vs. gibi sebeplerden yakın zamanda yüklü miktarda altın almak zorunda kalacak olanlar.

    Yanlış anlaşılmasın altın düşmeyecek ya da fırlamayacak gibi birşey demedim. Sadece makro iktisattan biraz anlayan birisi böyle ani düşüş ya da çıkışların bedelinin çok olduğunu ve zor gerçekleşeceğini bilir.
    Ancak gözden kaçırılmaması gereken nokta altına ilişkin genel kabul gören fikirlerin son krizle birlikte değişmeye başladığıdır. Ekonomik açıdan en güçlü ülkeler artık rezervlerini altına kaydırıyorlar. Bu da bu güne kadar ki en büyük altın alıcısı sanayi kesiminin ağırlığını azaltıyor. Böylelikle dengeler de değişiyor.
    Birçok gelişmiş ülke rezervlerinin büyük bir kısmını dolar olarak tutuyordu. Ancak son krizle dolar değer kaybedince otomatikman kendi rezervleri de önemli bir miktar eridi. Şimdi dolar toparlanıyor ancak gelişmiş ülkeler aynı duruma bir daha düşmemek için rezervlerindeki altının ağırlığını arttırıyor doların ağırlığını azaltıyorlar. Bu nedenlerden dolayı Amerika ile bahsettiğim ülkeler arasında bir dengeleme savaşı veriliyor.
    Kısa dönemli al-sat yapacaklar için tam anlamıyla bereketli bir av mevsimi.
    Orta ve uzun dönemli yatırımcılar içinse tam bir kalp krizi davetiyesi. Ancak bu yatırımcı grubu için rahatlıkla söylenebilecek olan altının bu yatırımcı grubunu bu güne kadar üzmediği ve bugünden sonra da üzmeyeceğidir. Evet aradaki dalgalanmalardan büyük fırsatlar kaçırılabilir ancak üzülmeye de gerek yok. Bu fırsatları değerlendireceğim derken de eldekinden de olunabilir.

    Hayırlı günler ve kazançlar

    YanıtlaSil
  186. yorumunuzu çok beğendim teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
  187. ben aranıza yeni katılıyorum yorumlarınızı okumak güzel banada bi akıl verin 70 milyarlık veya yarısı altın alsam bugünlerde kazandırırmı acaba altın yükselişe geçti sanırım cevaplarsanız sevinirim

    YanıtlaSil
  188. arkadaşlar altın bozdurmak için uygun zaman nezaman olur.Mayıs ayında ödemem gereken borcum var.o zamana kadar beklemelimiyim yoksa şuan bozdurmalımıyım?teşekkürler

    YanıtlaSil
  189. sayın acemi acem bana kalırsa yaz sezonunu bekle derim ağustostan sonra al derim genede siz bilirsiniz.

    YanıtlaSil
  190. TEŞEKKÜRLER UZMAN58. HERKESE BOL KAZANÇLAR ARKADAŞLAR. BU SİTEYE DE AYRICA TEŞEKKÜRLER...

    YanıtlaSil
  191. altın alacak arkadaşlar, almak için en iyi zaman 51 - 52 arası rakamlar olur.

    YanıtlaSil
  192. arkadaşlar şuan piyasalar çok karışık altın almak için uygun zaman değil 7_10 gün arası bekleyelim tahminlerin 50 seviyesi bulacağı yönünde yinede siz bilirsiniz tabii ki

    YanıtlaSil
  193. Can' im yaaa ben elindeki altini bozdurmak isteyenlere bozdurun,fiyatlar siskin demistim ama dikkate alinmadim. Altin 1 senede yapmadigi hareketleri 1 gecede yapiyor artik. Dusecek dedim size... yinede tekrarliyorum daha fazla dusecek. gun icinde kucuk tirmanislar olabilir ama anlik al-sat yapmayanlar icin buyuk dususler hayal kirikligi olmasin lutfen.

    YanıtlaSil
  194. Arkadaşlar ben iyi bir darbe yedim ve 53.000 seviyelerinden bozdurdum.Ve şimdi zaradayım zararımı çıkarmak için fırsat kolluyorum ama piyasalar allak bulak.Tabanı neresi belli değil 5 şubatta aşağı yöne iyi sallandı aşağıdan alım yapmak da cesaret işi oldu artık.Arkadaşlar çok dikkat etmek lazım ABD 21 YY lın yeni para politikasını elinde iyi tutuyor.Paramız bir gecede onların cebine inmesin.Bol şanslar.....

    YanıtlaSil
  195. Arkadaşlar şu an itibariyle elinizde olan altına sakın dokunmayın derim.Avrupa piyasaları çok kötü bir darboğazın içinde.Önümüzde ki 10 gün yatırımcı için çok riskli bir dönem.ABD biraz toparlanmaya başladı ve anında Avrupa piyasalarına müdahele etmeye başladı.Bu yüzden dolar yükseldiği müddetçe altınınızı elinizde tutmanızı öneririm.Şu dönemde altının alış ve satışı arasında alınan kar marjı çok yüksek.Zannımca bu pozisyonda beklemek en iyisi.

    YanıtlaSil
  196. 19 adet tam altın borcum var.
    ne zaman düşük alırım. acil cevap bekliyorum.

    YanıtlaSil
  197. bence altının daha fazla düşmemesi gerekiyor.
    bende şu anda 2000-2500 tl zarardayım
    bu ay sonuna kadar çıkmasını bekliyorum çıkmazsa da yaz aylarına kadar zor çıkar...
    bence alım için güzel seviyeler bu benim kendi yorumum tabi ki...

    YanıtlaSil
  198. SLM ARKADAŞLAR BENİMDE ACİL NAKDE İHTİYACIM VAR ELİMDEKİ ALTINLARI BOZMAK İSTİYORUM AMA ZAMAN OLARAK NEKADAR BEKLEMELEMELİYİM VEYA BEKLEMEMKMİ LAZIM BİLGİLERİNİZE BEKLİYORUM. BİRDE 22 AYAR BURMA BİLEZİKLERİN GRAMINI NEKADARDAN EN İYİ NERDE BOZDURABİLİRİM. ACİLL YORUMLARINIZI BEKLİYORUM ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR

    YanıtlaSil
  199. Altin yine yukseliyor gibi gorunuyor ama kanmayin. DUSECEK. Bunu size elinde bikac parca altini olan kucuk bi yatirimci olarak degil, dunya altin piyasalarinin en onemli atardamarlarindan birinde calisan olarak soyluyorum. acil nakde ihtiyaci olanlara bisey diyemem ama uzun vade yatirimcilari icin bu yaz hayalkirikligi olacak.

    YanıtlaSil