YORUM PAYLAŞIMI YENİ BAŞLIK ALTINDAN DEVAM ETMEKTEDİR.
ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ.
Bu başlık altından ziyaretçilerimiz altın fiyatları konusunda görüş alışverişinde bulunabilir. Sadece üye olanların katkı sağlayabileceği bir platform. Google hesabı olanlar, yorum gönderebilir.
Merak ettiğiniz, çözüm aradığınız konularda da üyelerimizden yardım istemek maksatıyla soru sorabilirsiniz. Okuyucu olarak da altın yorumları başlıklarından yaralanabilirsiniz.
Geçmiş dönem yorum başlıkları için tıklayınız
Ayrıca Eray Bey 1530 dan sonra hafif düzeltme yapıp 1525 te durunca treni kaçırdığımızı zaten burada paylaştık.. çıkacağını bildik mi belki ama bu kadar kesinlikle değil ayrıca TL den altın alımını şahsen kendimizce uygun görmedik.. Herkese usd si olanlara geçiş daha yakın diye de belirttik.. Parça parça alımlar yapılması uygun da denildi..
YanıtlaSilO zaman Eray Bey Siz alın hislerinizi dinleyin..ben gene almayacağım şu an borçlarımı da ödedim yeni TL lerde geldi.. TL deyim ama almayacağım...1650 değil tam yol 1700 lere gitse de almaaycağım.. başka giriş yollarına bakacağım...
Lütfen olaya tek bir penceren bakmadığımızı bilmenizi isterim..
ayrıca tüm yazılara baktığınızda ne demek istediğimizi belki de anlayacaksınız...
ayrıca okları sadece benim yönüme çekmeniz de anlamlı..
Allah daha da bereket versin bol kazançlar inşaallah... araştırmalarınız bir yere kadar ama hengi kuyumcu fiyatları bilebilir soyler misiniz bana İstanbul altın borsası bile al sat hacmi ile bile etkileyemiyor altın onsunu.. şunu da demeden geçemeeyceğim İstanbul altın borsasında işlem gören altın hacmi Londra ve aBD borsalarının %1 bile değil daha net soyleyeyim resmi rakamdır Tahtakale, Ankara kuyumcular, İstanbul kuyumcular ve İstanbul Altın borsasında işlem gören altın alınan satılan altın hacmi kadar sadece Sorosun elinde altın var...sanırım ne demek istediğimizi anladınız...
2,5 yıldır altın içinde olan kişi deneyimlerinden önce grafiklere, günlük hacimlere bakarsa neyin en olduğunu görecektik...
Son 10 yıldır yaz ayları altın genellikle düşüş yaşardı döviz de oyle... Eğer gerçekten de kuyumcuya gitse idiniz yaz başında yazın altının geriye çekileceğini soyleyecekti..
Çeyrek altın üretiminin azaldığını, kuyumcuların gerçek altın satamadıklarını biliyor musunuz? Ctesi istanbul tahtakale ve kapalıçarşıda idim genel bir şikayet altın satamıyoruz.. biraz önce ankara Ulus kuyumcular çarşısından geliyorum genel şikayet altın satamıyoruz...
AB ve aBD borç bahanesi ile büyük bir spekulasyon var altında.. Yanılmak iyidir sert bir düzeltme ile inişe yakalanmaktansa..
Eray ben şahsen boyle düşünüyorum ve tüm yazıları lütfen okuyun.. tek olmak gibi niyet olmadığı gibi parça parça al, başka dovizlere de bir kontrole et, kardan taviz verme, cesaret diye adlandırılan kumar tarzında riske fazla sokulma, herkes ödeme vb varmı ona göre hareket etmeli vb birçok bilgilendirici yazılar bulabilirsiniz...
Siz ben 4 sene ye yakınım bu piyasada (altın-doviz - borsa) uzun dönem dışında kısa ve orta vadede altının neler yaptığına ne zararlar çıkardığına şahidim... İlk yıl bizde çok olmasa da zararlara girmedik değil.. Ama öğrendik gaza gelmeden elde olmayan paraya kar demeyeceksin...
Herşeyden önemlisi dimdik ayakta olabilmek kardan taviz vermeden yürüyebilmek.. sadece altın değil ne kar getirebilme ihtimali varsa ona yönelmek.. ihtimal diyoruz iniş çıkış bilinmeyen bir gelecekte.. Herşeyden önemlisi hasta ödükten sonra değil de ölmeden sen yanlış yapıyorsun diyebilmek.. Öldükten sonra ben olsam şunu yapardım vb demek çoğumuzun yaptığı şey zaten...
beklenti ve önerilerinizi siz de anında bizimle paylaşırsanız memnun oluruz... herkes farklı çiçekleri görür ve farklı çiçeklerden güzel bal oluşur kanısındayım..
Bence Siz ne kuyumcudan ne de başka kişilerden akıl alın yatırımınız için kendi aklınızla davranın çok kazanıyorsunuz bu şekilde Rabbim de daha çok kazandırsın inşallah..
Eliştirmek kadar kolay bir şey yok.. insanların da karşısında canlı canlısınız.. Eleştirirken bilgi temeli ile fikir beyan etmek daha doğru olacaktır..
Bol kazançlar....
Altının ekonomik anlamda aB, ABD vb sorunlardan dolayı düşmesi için bir sebep yok.. sadece kar satışları bir müddet geriye çekebilir beklentimiz var...
YanıtlaSildüşmek demek ayrı almak demek ayrı oalrak yorumlayanalrdanım şahsen...
Altın uzun dönem için 90-100 TL rakamları zaten aylardır soylenen bir konu yeni değil ama ben tam yol 90-100 tl ye gideceğini düşünenlerden değilim...
dolar TL kurunda çıkışı gerektirecek bir veri olmadığını aksine TL'nin değer kazanması için gereken verilerin açıklandığını, Türkiyede yeni veri işsizlik oranının %10 un altına düşerek kriz öncesine geri döndüğünü gözlemliyoruz.
Döviz sepetinde bile değer kaybeden bir TL verileriyle çelişkili hareket etmektedir. Bu değer kaybı eğer döviz çıkışıyla olsaydı ekonomide kısa vadeli birçok veri ve beklentiyi olumsuz etkileyecek değer kaybını tetiklememek için TCMB'nin döviz alım ihalelerini ertelemesi gerekirdi. Ancak bu da olmadığına göre demek ki net bir döviz çıkışı sözkonusu değil. Bu nedenle $/TL de sürpriz hareketlere hazırlıklı olmak gerekiyor.
Değerli arkadaşlar !
Altın için aB, ABD kriz var ondan yükseliyor diyorsunz evet madem oraya bağlıyorsunz haklısınız.. peki bizim TL neden euro ve usd bu kadar sıkıntı da iken kur biz de yükseliyor... dikkatli olmak gerekiyor arkadaşlar...
10 haftayı aştı İMKB de kayıplar ; usd satışlarla birlikte gireceği ilk kapı %90 eminim artık İMKB.. bir müddet sonra İMKB tekrar 3-4 puan artış ile birlikte ilk başta usd 1,60 lara çakılacak mı çakılmaaycak mı görelim..
Sayın Peri; Güncel link
YanıtlaSilhttp://hotfile.com/dl/124377813/3ac2a02/AltinOnsHesap.xls.html
Arkadaşlar bizde mutlak zarar etmedik fakat kardan zarar ettik.. 1-2 tl için şuan Tl de kalmak mantıklı diye düşünüyorum.
inince 850 grm civarı almayı planlıyorum.. fakat meret inmedi gitti ya nasip!
Keşke Oguz beyin dediği gibi herkes nekadar aldıgını nezaman kaçtan yazarsa iyi olur cesaretlenririz belki.. Az miktarda alanlar riski az oldugundan alırlar belki.. fazla miktarda acalaklar o riske giremiyor cesaretimiz yok!...
ümit bey ben eleştirmiyorum sizi sadece çok olayın içine girip tüm arkadaşlar alalım mı almayalım mı diyor bende size katıldım çok bekledım uzun zamandır ama çok gitti kuyumculardan sadece tehmın alıyorum aslında sadece kendı hislerimle araştırmalarım ve şansımın yanımda olduğu zaman kar amacım artıyor şuan altın doyum noktasına geldi gibi ama hiç belli olmuyor işte ne olacağı dünya kriz nedeniyle altın uçtu ben sizi kötülemek gibi olayı size yıkmıyorum sadece çok içinde durmayın bu kadar yoksa herkes topu size atar ben kısa vadeli yatırımcıym ümit bey ve her anı takip ediyorum 76.5 den altın aldım biraz geçenlerde şuan çok cüzzi bir kar ettım bereket versın allah hepimize nasip eder.
YanıtlaSilnapalım ümit bey euro mu alsak biraz?
YanıtlaSilHavva Hanım !
YanıtlaSilşu durumda hiçbir dovize TL karşısında güvenemiyorum.. surprizlere güvenemiyorum açıkçası.. doviz alıp TL ye dönüşlerde sıkıntı yaşatmaması içten bile değil...
ben euroyu sadece alıp, eurodan dolara parite 1,40 şu an 1,42 ve üstü olunca dolara geçmeey yani oradan da usd den yani ons altın düşünc ealmak niyetindeyim... parite Euro /usd 1,4050 şu an...1 ,39 da beklentim ama parite düşsün diye beklerken euro tl kurunu da kaçırmak istemiyorum..
tl den euro: eurodan usd; usdden altın düşünmemin sebebi şu senaryo ile örneklemek gerekirse...
şu an ons altın : 1600 usd euro: 2,34 TL dersek euro /usd paritesi :1,4050 olsun
1140 euro alım olsam şimdi euro/usd paritesi 1,4050 olduğu için 1140*1,4050= 1600 usd eder o da 1 ons yani 31.10 gram altındır değil mi... 1140 euro karşılığında 2667 TL ödeyeceğiz..
euro/usd paritesi diyelim 1,42 oldu satsak 1140 € muzu eder 1,42*1140 = 1619 usd.... buradan 16 usd fazlamız oldu değil mi?
(burada ons altın 1619 bile başabaşız değil mi?)
ama senaryo bu ya 1550 olunca altın ons mesela bozsam oyle demeyeyim yukardan 1570 onsda dahi olsa dolardan altına geçmiş olsak yani 1619 usd / 1570 = 1,03 ons eder 1,03 ons da 1,03 * 31,1 = 32,03 gram eder..
yani ilk başta ki altınımız olan 31 gramı 32 gram yaparak 1 gram artırmış olduk.. altın onsu daha da düşükten alırsanız miktar artar...
Olaya ben bu çerçeveden bakıyorum.. Tabiki bunların hepsi yani tlden euro; eurodan usd; ve usd den altın bir kaç günde al sat yapacağımız işlemler değil bekleme süresi de var...
bu yüzden euro alınacaksa eğer bak ya TL karşısında düştü zarar ettim ben ne edeceğim şimdi demektense bir sonraki adımları düşünmek daha mantıklı gibi geliyor... doviz alıp sonra TL dönmek ancak aldığımız doviz çıkarsa olacak biliyoruz ama inanın dovizde yukarı yön olmaz demiyorum karıştırılmasın tüm gelişmeler ve ekonomik veriler dovizin düşeceği yönünde.. ama doviz yukarı giidyor..bu yüzden temkinliyim ve suprizlere hazırlıklı olmak gerek diyenlerdenim..
İşte Eray Bey !
YanıtlaSilSizin de belirttiğiniz gibi doyum noktasına geldi ama satış gelmiyor bir türlü.. bekledikçe çıktığı da bir gerçek.. Ama olası düşüşler olmayan hayali kardan iyidir diye kendimize tavsiye de bulunuyoruz.. ve alım bir türlü yapamıyoruz..ve ben şahsen düzeltme yapmadan altına bulaşmayacağım.. başka yollara girmeye çalışıyorum... biraz euro görünüyor onu da sebeplerini yukarı da bilgilendirme çalıştım..
Altın !
YanıtlaSil8 haziran 1980'deki 11 günlük ralliden beri en iyi rallisini gerçekleştirdi. 31 sene öncesinde yaşamışız bu durumu... Ben daha salıncakta uyurken..
31 yıl sonra ilk defa görülen bu olayda ben biliyordum zaten çıkacağını demek gerçekle inanın ilişkisi yok... Ben 4 yıl işin için de artı öğrenimde iken okul yıllarının yarısını da sayarsak 7 yılı geçer bu kadar tam yol ileri giden altın hareketlerine rastlamadım...
Şu an da altın supriz bir şekilde daha doğrusu spekulatif hareketlerle yürüyor.. bu sebeple düzeltme yapıp tekrar rayına oturana kadar alım yapmaktansa beklemeyi yeğleyeceğim...
Avrupanın durumu ile beraber ABD'nin borç krizi yukarılarda tutmasını sağlasa da spekulasyonlar kar satışları getirmiyorlar.. Bu durum ilk kez yaşanmadı ki Lehman krizi aBD oldu o tarihlerde boyle birşey olmadı, 2008 DE aB finansal krizi oldu altın seyrine bakın...
Hep kar satışlarını yaparlar sonra indirip gene alarak yola devam ederlerdi.. Yaz tatilindeler de mi çoğu işlem yapmıyor anlamış değilim - :) son 1 haftadır 1590usd ye takıldığına hepimiz şahidiz cılız küçük alıcılar dışında alım yapmadıkları belli zaten.. gerçek alımlar olsa gözle görülür artışlar olması gerekmez miydi..
İMKB borsası olsa yani bir çatı altında işlem yapılıyor olsa idi Keriz silkelenmesine yakalanmayın dikkat edin diyeceğim ama burada buna yakın birşey olacak...
1601 gördü hadi artık yeter bu kadar...
YanıtlaSilHAZİNE'NİN SABİT KUPONLU TAHVİL İHALESİNDE ORTALAMA BİLEŞİK FAİZ YÜZDE 9.36 OLDU
YanıtlaSilBankaların bile 7,5 -8 arası desek üstün de olan bu rakam..
Hazine TL bazlı tahvil ihalesi açtı normal nominal faizin bile üstünde yaptı bunu.. Gene usd - tl kurun da bir tık yok...
hem TL tahvil faizi arttı buna rağmen hem de usd - tl kuru arttı...
çok ilginç bu...
paylaşmak istedim sadece bilgilendirme amaçlı..
Yarım gram altına talep arttı fiyatı 45 TL... - :) çeyrek altının nerdeyse 1/3 fiyatında..
YanıtlaSilAltında ki yükseliş kağıda dayandığı için de spekulasyon başka birşey değil.. kuyumcular siftah tapamadan kapatıyor gerçek altın satamıyor derken buydu.. Madem arz talep dengesi oluştururdu ekonomiyi çoğumuz öyle derdik ya bırakın bu zırva ekonomi teknikleri altın arz talebe göre gelişir diye satın alınamayan bir ürünün talebi de olmayacağına göre rakamların düşmesi gerekmez miydi?
artı TL tahvil faizi arttı.. %1 oranın da ama TL neden doviz karşısında değer kaybediyor ilginç doğrusu denilmişti .. işte bir haber yorum Sizin ..VAKIFBANK’TA RÜŞVET İDDİALARI...VAKIFBANK: "ALİ AĞAOĞLU RÜŞVETİ VERDİ; OLDU" HABERLERİNİ ŞİDDETLE KINIYORUZ daha ne denilebilir ki...
Sabah Banka satışı 85,3769 idi
YanıtlaSilŞuanda Banka alışı 85,6703 :)
Veriler kuveytturk ten
Herkese merhabalar.Ümit Bey Altından çıkış için tavsiyeleriniz nedir?Tamam kağıt üzerinde kardayız ama sürekli yükseliyor diye satıp para elimize geçmedikten sonra napayım altını.Akşam yemekte gram altın kemiremeyeceğimize göre!!bir şekilde başak değerli bir şeylere çevirip kârımızı artırmalıyız öyle değil mi?Tabi bu arada ihtiyaçlarımızı da karşılamalıyız.Bir bakkal şeker fiyatları hergün artıyor diye elindeki eşkerleri satmazsa diğer ihtiyaçlarını nasıl akrşılar?
YanıtlaSilObama 2 Agustos'ta net karar alınması gereken borçlanma konusunda 24-36 saat arasında ciddi yorumlar beklentisinda olduğunu belirtti muhalafete karşı..bu da ufak düzeltmeler yaparak altının 1613-1650 bandına yerleşip 2 agustos la birlikte net kararını verebileceği yönün de bizi yoruma itti..
YanıtlaSilolası düşüşler alış için şartlar oluşturacak olsa da...bu belirsiz ve spekulatif durumda direnkt TL den altına geçmeyi şu aşama da şahsen ben düşünmüyorum..
yakındır birisi zıplar ve der ki ben 1612 demedim mi diye :))) ama onun üstüne veya altına harekette ne der onu bilmiyorum.
YanıtlaSilAhmet Bey zaten hep diyoruz ya satılmayan ürünün karından bahsedemeyiz... ben de altın olsa 1600 lerde satardım deridm hep.. ben kara bakarım.. çıkacak diye beklemek neye göre narede duracak net bilgimiz var mı? Ama elde kar varsa bu orta da değil mi?
YanıtlaSilben korkağım ve garanticiyim Ahmet Bey benim kararım satış yönünde olurdu ben az d aolsa düşüş yani düzeltme bekliyorum...
teknik mekn,k grafik kalamdı ben de düşsün teknikleri toparlayacağım...-:)
1980 den beri hiç yapmamış boyle ...
Ahmet Bey !
YanıtlaSilTekrar belirtiyorum Sizin de dediğiniz gibi ''Akşam yemekte gram altın kemiremeyeceğimize göre!!'' herkes bu nokta da beni eleştiriyor ve kızıyor ama bizim dönüşümüz hep TL ye olmayacak mı? TL harcama yapmıyor muyuz?
daha çok kar istemek hepimizin isteği ama hep çıkar hep çıakr hırs bence cesaret ya da risk felan değil düpedüz kumardır.. Ben gördüğüm karı bilirim alırım ve kaçarım... bu benim görüşüm ve oyle de yaptım yapıyorum da bu yüzden zarar nedir az bilirim...
yatırım belli başına risktir zaten alırken ya da satarken ama... kar noktasına geçince karı almayım 10 değil 20 olsun beklemek nereye kadar 20olunca 30 olsun demeyecek miyiz kar...
Ramazan da akşam ezanı okununca istediğiniz kadar yatsıya kadar bekleyin sevabı yok.. bitiş akşam ezanın da değil mi?
benim yorumun ve düşüncem sonra kar da satılıp çıkınca keske dinlemesydim demeyiniz- :) zaten karar mercii Sizsiniz..
21 Temmuz da AB sorunları ile ilgili olarak AB üyesi devlet başkanlarının toplantısı var.. bilgilendirme amaçlı paylaşılmıştır..
YanıtlaSilİniş başladı sanki ..dert bir iniş oldu :)))
YanıtlaSilEvet Bird bende farkettim ama konuşmaya cesaretim yok, sanki biz konuşunca çıkıyor :)
YanıtlaSilbence oyunuyor bir iniyor bir çıkıyor ne yaptığı belli değil.....
YanıtlaSilEvet bende sizin gibi düşündüm Ümit Bey ve şu anda 85,60 dan satışla 166,27 cepte.İşte bu para benim ve gerçek para.Ha şimdi fazla değil 50 kr 1 tl düşsün yine alırım yine bu fiyattan satarım ve o parada gerçek ve benim olan bir para olur.
YanıtlaSilOğuz bey inan buraya yazdım hemen grafige baktım cıkısa geçmiş :))) bu keratayı durduracaz bakalım ama ne zaman :))))
YanıtlaSilBen de elimdeki 100g sattım 85,39'dan. 117TL kâr. Allah bereket versin. Biraz düşerse yine alacağım. Battı fishing yan going. :)
YanıtlaSilÜmit Bey,
YanıtlaSilŞimdi KuveytTürk sitesinden baktığımda altın alı-satış arasında 73 kr fark var.Ben kuyumcudan 25 kr farkla değiştiriyorum.Ama kuyumcuda sadece tl al-sat yapabiliyorum.Sizce bankaya geçmelimiyim?Ha kuyumcuya gitmeden de paramı alabilirim gerektiğinde onu da belirteyim.
UYAR26 hayırlı olsun cesaret veriyorsunuz :) Alımlarınızıda yazın lütfen bizde alırız :) Batacaksak beraber batalım :)
YanıtlaSilOğuz Bey aldığımı da sattığımı da yazıyorum ben takip edebilirsiniz :)) Ama cuma günü tembellik etmemeliydim onu biliyorum.Tembellikten dolayı 550 tl yi almadım :((
YanıtlaSilAhmet Bey !
YanıtlaSilBankanın avantajı anında internet üzerinden al sat yapabilmeniz ve TL dışında mesela usd vb ne geçiş yapabilme şansınızın olması.. Kuveyt mesela altından tl ve usdye geçiş yapabilirken.. usd den ve TL den altın da alabiliyorsunuz.. Ayrıca gümüş ve diğer dovizlere yatırım yapabilme şansımız var.. bu vb ayrıcalıkları var elbette tabiki bu hizmetlerin karşılığında diyelim al sat kur farkı almaktalar..
Ben şu şekilde iki öneri de bulunabilirim ancak...
1. ben altın-tl bilirim başka birşeyden anlamam ve yakınımda kuyumcu var ya da telefon da altın alcam bak bu saate göre gelince düşse bile anlaştığım fiyattan satacaksın gibi dost kuyumcunuz var ise kuyumcudan alışverise devam...
2. yatırım için sadece altın-tl değil arada usd euro vb dovizden hatta altının yanı sıra gümüşün de bana sunacağı fırsatlardan yararlanmak isterim bunun karşısın da her al satta 750 kuruş da kur farku ödemeyi kabul ederim diyebilirsiniz...
bu iki konu çerçevesin de hangisi akllınıza yatıyorsa ona karar verin derim..
Ahmet Bey !
YanıtlaSilayrıca uzun dönem yatırımcıyım ben tasarruf ettiğim altına da mesela miktar çok olana kadar ev alana kadar mesela dokunmam arkadaş diyorsanız ATA ALTIN önerebiliriz neden mi... daha önce de belirtmiştik ama gene paylaşalım :
Bu ay yapılan zamla 16 yaşından büyük işçiler için net 658,95 lira olan asgari ücretle bir cumhuriyet altını ve yarım gram altın alınabilirken 16 yaşını doldurmamış bir işçinin net 571,97 liraya yükselen maaşı ise bir cumhuriyet altınına yetmiyor.
2008 yılının temmuz ayında 242 lira olan cumhuriyet altınından 2 tane alabilen 16 yaşından büyük asgari ücretlinin 19 lirası, bir cumhuriyet, bir yarım ve bir çeyrek alabilen 16 yaşından küçük asgari ücretlinin 13 lirası artıyordu.
Valla tekniğin sustuğu andayız. Onun için hislerimle hareket etmeye başladım. Ama kimseye örnek olmak istemem.
YanıtlaSilATA, CUMHURİYET gibi uzun dönemli gerçek altınlar daha akıllıca... ama kısa-orta vadeli alsatlar ile paranın değerini koruyup ayrıca TL ödemeleri vb gibi bir dururmumuz da varsa bu altın lar için istenen al sat da oynayan 30 TL gibi farkı ödememek için banka seçilebilir... gram altın yani..
YanıtlaSilŞu an da teknik olarak Uyar26 1592 usd bandını test etme aşamadında biraz önce 1597 yapıp geri döndü şimdi gene deniyor.. eğer başarısız olursa 1600usd yi destek yani (aşağı nokta) olarak oturtup yeni bir sayfaya adım atmanın peşinde.. bu da bu kurlarda gözle görülür alış ya da satış olmadığı müddetçe yukarı yönlü herhangi bir teknikten söz etmek imkansız... Rekor rakamın direnci olmaz çünkü her göreceği rakam yeni bir rakam oalcaktır direnç yok yani.. aşağıda destek noktaları belirli sadece..
YanıtlaSildestek noktası olup (alt kuru) ; direnç noktası olmayan (üst kuru) altın için şu an için UYAR26 nın da belirttiği teknik vb sözetmek imkansız..
uzun süreli yatırımcılar için zaten güvenli liman altın ama;
kısa süreli oyuncular için giriş bir labirentin içine dalmak gibi hatta yuzme bilmeden denize düşmek gibi birşey..ya nasip ya kismet ten başka bir şey değil...
öğleden önce dediğimiz gibi altında her geri çekiliş alım için pozisyon alınılmasına sebep olabilir usd den giriş için özellikle..
Ama gene de 1592 usd kurlarında gelebilecek tepkiyi görmeden TL açısından altına geçiş biraz büyük riski de yanında getiriyor.. Yani kayıp kazançtan büyük olma olasılığı.. Ayrıca usd tl kurunda 1,6720 TL direncini aşamadığını gören usd-tl kurunda aşağı yönlü bir gidiş sözkonusu ise altın-tl gramında düşüşüne sebep olacaktır mesela :
18 temmuz 2011 saat:14:35 ons 1600usd ve usd:1,6710 TL iken gram altın:1600/31,10*1,6710 = 85,97 TL iken...
18 temmuz 2011 saat:16:35 ons gene 1600 usd iken ve usd:1,6638 tl iken altının gramı : 1600/31,10*1,6638=85,60 TL olmuştur...
ons da değişim yok sabit ve 1600 usd iken gram altın dolar-tl kurundaki düşüşten dolayı 400 kuruşluk düşüş göstermiştir..
Avrupa borç krizi Almanya ve Fransa'yı da etkiliyor... Bu habere rağmen altın yükselme yerine şu an ki konumunu korumakta.. Yunan haberi ile bile şahlanan altında bu sefer ses yok...
YanıtlaSildüşüş özellikle istenmiyor.. ani çıkış ise kendini yeni alımlarla birlikte gerçekleşmeye bırakmış gibi görüyor...
ABD piyasalarının açılması ile altının yarın ki seyri hakkında bize bilgi evrir diye düşünüyorum.Açıkçası düşme beklentimize mesai sonrası yakalanmamk düşüncesi ile tl ye geçiş yapmış durumdayım.Duruma göre sabah yine alım yapabilir yada bekleyebiliriz.
YanıtlaSilÜmit Bey o halde alış risk sayılmaz şu durumda, 1600 e oturacak ve yukarıları arayacak sanırım...
YanıtlaSilevet sayfayı her yenilemede değişen ons fiyatı son 15 dk dır 1599,702 de sabitlenmiş görünüyor
YanıtlaSilOguz Bey !
YanıtlaSil1600 e oturduğunu teknik olarak gösteren bir bulgu yok.. sadece oturmaya çalışıyor...yani tabanım , desteğim ya da en altım artık 1600 olsun 1600 altı düşünülmesin yukarılara bakalım şeklinde bir psikolojik istek var... Tüm olumsuz veriler de düşmesini engelliyor.. Ama buna rağmen Fransa-Almanya gibi devlerde krizin ayak sesleri duyulurken altının buna tepki vermemesi yani artış göstermemesi kar satışı yapacakların tetikte olduğuna ya da tatilde uykuda olduklarına bir kanıt.. Çünkü büyük alımlar şu an kadar göremiyoruz... alımlar olacaksa Obamanın 2 agustos karar öncesi adam gibi birşeyler getirin 24-36 saat içinde mealen muhalefete der gibi ve 21 Temmuz AB ülkelerinin Brüksel toplantısına kendilerini pusuya attıkları izlenimi doğuruyor ben de.. ya da satışlar için bu tarihlerde ki kulislerden gelen sese kulak bağlanmış durumda..
Benim sadece demek istediğim sert alım ya da sert satışlar olmadan hareket etmek ne kadar doğru olur..
olay şunu gösteriyor ki altın bir bahane arıyor..bu bahane 2 şekilde:
1. alımlar için eonomiden kulislerden gelebilecek olumsuz bir haber
2. satışlar için ekonomi vb kuramlarından değil spekulatorler vasıtasıyla doyduk deyip kar satışları...
dikkat edeceğiniz gibi yukarı yönlü gitmek için ekonomik gelişmelere kendini bağlamış;
aşağı yön için ise büyük foncuların keyfi kar satışlarına kendi bağlamış görülmekte...
Ahmet Bey !
YanıtlaSilevet dediğiniz gibi saat 16:00 - 17:25 yaklaşık bir saattir 1599,15 - 1600,15 usd yani 1 usd aralığına sıkışıp gidip gelmekte...
Ayrıca Arkadaşlar bir teknik veriyi Sizinle paylaşmak istiyorum...
YanıtlaSil2 yıla yakındır gümüş te takibimiz altında...
çok az nadir rastladım 6 saat aralığı için onsu40,14 usd-40,34 gibi sadece 0,20 usd yavaş yavaş yukarı değişim yaptığıma... genel de çok hareketli iniş ve çıkışlar yapan bir yatırım idi..
Anlaşılan bugunde şansımız yok .. saa 18 e geldi mesai bitti.. :((
YanıtlaSilBizim mesai bitince yapacak ne yapacaksa... gene rekor kırdı yazılıp çizilecek... satışlar gelmezse..
YanıtlaSilben euro versiyonunu gündemime alabilirim.. parite euro/usd yani 1,4050 idi sabah şimdi 1,4020 lerde 1,39 lardı hesap TL karşısında düşer belki o zaman diye düşünüyorum ama TL maşallah bıraktı kendini çöküşte..düzelir o da.. altın gene rekorlara imza atacakken rekordan gene ben almayacağım sanırım... olası bir satışta aşağılardan toparlanması zor olur gibi görünmekte..
ilk adım : TL-euro;
YanıtlaSilikinci adım: euro-usd
üçüncü adım: usd-altın
başka türlü nasıl altın alabiliriz ki? Fikri olan paylaşırsa aydınlanırız hepimiz..
altın 1604,45 ile yeni rekorunu gösterdi...
Oleyyyyyyyyyyyyyyy ons 1607.55 oldu :)))
YanıtlaSilGüleyimmi ağlayayımmı :)
Isyerimden ciktim mesai bitti arkadaslar ama altin mesaisi bitmedi mobil takibe devam rekora tanik olmaya devam :)
YanıtlaSilarkadaşlar altın yarın da yükselişini sürdürecek kendine yer arıyor psikolojik sınırda şuan ama %70 artacak %30 hafif bir gevşeme olur ama beklentim yukarıya gidicek şuan onu göstermekte yarını bekleyip göreceğiz.
YanıtlaSilmerhabalar arkadaşlar
YanıtlaSilBugun bende yükseldiğini görünce deneme için 56 gram alım yaptım. sabah saatlerinde 85.38 den ..bende yukseleceğini tahmin ediyorum.Ümit bey yazılarınızı devamlı okumaktayım.yanlız bu altın size inat hep ykselmekte :) Bence siz cesaret edip alım yapabilirseniz. işte ozaman düşecektir.suan tek sebep sizsiniz :) gelin sizede alalım
zamanı mazıde caca bey dıye bır zat vardı bırd bey kardesım onun ıgnelı tarızlerıne bayagı tepkı gostermıstın adamın ıcıne dogmusmus zaaar 1620 *1612 ons olacak demıstı
YanıtlaSilbırd bey malda heralde sımdı oleyyy cekıp onsun 1606 zırvesıne sevınc cıglıgı yapıyor kardesım kazancın bol olsun bereketlı olsun tren dazladı oyle bakın ben alıyom deyen adama haksızlık mı yaptık yoksa hak etmısmıydı gercı ekonturkle ve blogırlarla helallesıp gıtmıstı
ANLADIĞIM KADARIYLA BU YÜKSELİŞLERİ KİMSE HAKKIYLA DEĞERLENDİREMEDİ TIPKI BENİM GİBİ BUGUN YETER ARTIK DEDIM..
YanıtlaSilALTIN YARIN 86 SEYREDECEKTİR BENCE.GALİBA 90 RAKAMLARI GERCEKLESECEK BU GİDİŞLE
ÇAÇA BEYİ BENDE TAKİP ETTİM.KENDİSİNİ TEBRİK EDİYORUM TÜM SÖYLEDİKLERİ HEMEN HEMEN GERÇEKLEŞTİ.EN SON 1612 DEMİŞTİ.KENDİSİNİ KEŞKE DİNLEMİŞ OLABİLSEYDİM.BIZI BURDAN DUYUYORSA ÇAÇA BEY ALTIN NE OLACAK BIZE BURDAN YAZMANIZI İSTERİM.RİCA EDİYORUM.
YanıtlaSilMırza bey kardesım adam yazdıklarının sılınmesıne cok gonul koymustu admın sefa bey devam ııcn fırsat vermıst ama kendısı ...
YanıtlaSilheryerın kotu ve ekonomılerının akıbetının ne olacagı yerde bıraz rısk kalmak lazım heralde teleffuz ettıgınız rakamlara gıtmemmesı ıcın bır sebep yok duz mantıkla dusunulurse ne destek ne dırenc ne pıvot hepsı hıkaye hale geldı gıbı
alan mı kazanıyor ne
ögleden sonra vakıfbanktan 85,0'ı gösterdiği an sattım. ilk defa altın yaptırıp bozdurdum. geçen hafta 81,5 te iken 110 gr. almıştım. çok şükür ilk denemede 380 TL kar ile kapattım. şimdi vakıftan çekip kuveyttürkte yeni açtırdıgım hesaptan devam edeceğim. Altın işin aslı korkutmaya başladı beni. Tüm paramla olmasa da birazı ile gümüş alarak devam etmeyi düşünüyorum. Üstadlardan görüş beklerim.. :)
YanıtlaSilDolar böyle kaldığı sürece şuanda altın 86 TL yarın sabah saatlerinden itibaren 86.20 den başlıcak açılış 87 ye doğru emin adımlarla gidiyor....
YanıtlaSilhayırlı olsun bol kazançlar.Ben burada usta birini görmüyorum malesef olanlarıda bizler kovduk.halaskar bey size katılıyorum.1 aydır direnç destek dinledik.dinlerken malesef fırsatları kaçırdık.cok kızıyorum kendime yükselecek dendiği zaman neden almadığıma
YanıtlaSilEray bey siz ne güzel haberler veriyorsunuz siz :))
YanıtlaSilHalaskar bey siz alım yapmadınız mı?
YanıtlaSilAmerıka gıbı kapıtalızmın mabedı kabul edılmıs bır ulkenın not kırma hıkayelerı konusuluyorsa altından baska guvenlı lıman mı var kı
YanıtlaSilcermenler ve korkak fransızların durumlarıda ıyı degılmıs altının ruzgarı aysonuna kadar boyle gıder her gun uzerıne koyuyor 1594 basladı 1591 gerıledı 1603lerde nefeslenıp gaz basacak gıbı duruyor
alım havasına gırme gayretı ıcnde olmay acalısıyorum bılge ıktısatcıları dınleyınce eskı gozukaralıgımız kalmadı urker hale geldık ya gerılerse takıntısındayız euroya yapısmayı dusunuyorum mırza bey kardesım
YanıtlaSilaynı gramı 80 iken ılk rekorunda 77 cekılıp tekrar gazlaması gıbımı diyorsunuz halaskar bey?
YanıtlaSilcevremdede 90 tl olacagı hakkında dedıkodular var.Bunun sonu gelmeyecek sanırsam.biz sürekli insede alalım derken gemiyi defalarca gözgöre göre kacırıyoruz..
Ümit bey biraz bize cesaret asılaybilen birisi olabilseydiniz suan size hep tesekkur edıyor olacaktık.aksıne bizi riskten uzak tuttunuz.paramız cebimizde kalsın diye amane kazandık nede kaybettik.sadece sizi izliyor dinliyoruz.Siz nezaman alım yapmaya karar vereceksiniz.
Bu aynı armut piş ağzıma düş gibi oldu.onu zaten en boş insan bile yapıyor zamanı gelince .Ben sizden daha farklı şeyler beklerdim.
Halaskar bey dediğiniz gibi öz güvenimizi kaybettik.Eskiden ben nasıl alım yapıyordum diye sormaya başladım kendime.adım atamaz oldum.Bu işte en güzeli cesaretlenip alım yapıp kendi tecrübelerimizi elde etmek.
YanıtlaSilBendemi Euro alsam sonucta hepsinin riski var.Risk var diye hiçmi almayacağız ozaman bu işe girmeyelim.Sonucta goturusude olacak getiriside bende katılıyorum size
Eray bey siz ne düşünüyorsunuz? Biraz burada artık başkaları konuşşun lütfen.Cesaret edemeynler konuşupta bizimde cesaretimizi kırmasınlar.Bugun ben cok kararsızdım altın alırken burayıda gozden gecırdım.Buraya kalırsam alma deniyordu.Iyıkı almısım
Siz nezaman alcaksınız halaskar bey
YanıtlaSilBaşka alacak olan varmı arkadaşlar
Ayrıca arkadaslar tavsiye edeceğiniz bu tarz siteler varmı buranın eskı tadı yok.kımseler yok eskisi gibi.
YanıtlaSilEkonturk altın düşüşe gecince ben demiştim diyecektir :))
YanıtlaSilgurlemıs akan sudan testıyı bıraz dolduralım derken akıntıya testıyıde kaptırmayalım bırazdaha beklemek lazım nıhayetınde tlde bır yatırımdır ama boyle fırsatlar bırdaha sık gelırmı bılınmez dıkkat edrsenız eskısı gıbı ben su fıyattan aldım ananosları pek gelmıyor blogırlardan herkes hangı ensturumanda pozısyon alacagı sakınlıgı ııcnde ah cekıngenlıklerımızı bır atabılsek edebıyatıyla mesguluz
YanıtlaSilSu anda altinin yukselisi spekulatorler tarafindan hem Euro'nin cokmesi hemde ABD nin borclarinin odeyememesi senaryolarinin koruklenmesinden dolayi devam ediyor. 1620lerden sonra ciddi bir dusus bekliyorum. Spekulatorler "doldur"u yapmaktalar sonrada "bosalt" gelecek. Fakat USD dolarinin cikisinin sureceginin dusunuyorum 1.70-1.75 e oturtacaklar.Bunlar benim sahsi fikirlerimdir. Herkes kendi fikrine gore hareket etsin..
YanıtlaSilHalaskar kardeş ben tl deyim.. kinayeli konuşmuştum.. herneyse.
YanıtlaSilmerhabalar, sonunda tatil arasinda internet bulup uye olabildim, bir donem ben de sorularimla aranizdaydim :) umit beyi okuyorum, teknik yaklasiyor, diger arkadaslar da sans ile de bu isin devam edebilecegini savunuyorlar. Ben de oyle yaptim, Umit bey almayin demesine ragmen 250 gram aldim, simdilik biraz kardayim. yarin da 15 gram daha almayi planliyorum . Ama hergun kalbim carpiyor altin dusecek die, risk istahi bu olsa gerek, bir miktar daha bekleyip satmayi dusunuorum. Dolar dusuyor su anda, sabah islem saatinde bugunku satis fiyatini bulamamktan da korkuyorum acikcasi .sorun surekli internete girememem. Cep telefonumdan fiyatlari takip ediorum, ama Sekerbank in internet subesine benim cep tlfnumdan girilmiyor, Iphone mu alsma diorum, Sekerbanki Iphone da kullanan var mi =??
YanıtlaSilBiraz da Euro da param var, ne yapsam bilemedim, artacagini dusunenler varsa nedneleriyle aciklayabilirler mi lutfen? cok tseekuurlerrr ....
not: eger bana cvp yazarsaniz cep tlfnumdan size cvp yazamam ama okudugumdan emin olabilirsinizzz :) hayirli kazanclar
http://www.altinfiyat.net/altin-haberleri/2011-altinfiyatlari.htmlhttp://www.altinfiyat.net/altin-haberleri/2011-altin-fiyatlari.html
YanıtlaSilburada bır admın var sanırım pıyasayı takıp edıyor blogırlar ondan danısma hızmetı alıp yonlenıyorlar ama 5 temmuza kadar yorumlar var olan gayet yavan ıstersen bır bak mmırza bey kardesım
tarko9,
YanıtlaSilsu anda Dolar dusuyor, 16599 a kadar geriledi.
http://www.forexprostr.com/currencies/usd-try
sen yukselir mi diyosun? hadi insallhh
hanı bu abd vatandaslarına gunluk altın alım satımına sınır mı yasak ne gelecektı 15 temmuz gıbı geldıde ne etkısı oldu ...tokyolular kazanıyor ıngılızlere bırakıyor onlar kazanıyor amerıkalılar devreye gırıyor soros elimdeki altinlari sattim demisti...
YanıtlaSildolar düşüyor şu an ama altın ise yükselişde 1604 olmus ümit bey ne olçak bu işin sonu yada uzaman arkadaslar düğünde kar etcez derken su an tam 1 milyara yakın kayıpım var
YanıtlaSil,1604,10 oldu dolar ise 1,6599 oldu napayım şu bilezlikleri alayımmı ümit beyy
YanıtlaSilxacah9 krdsm simdiden dugun dernegin hayirli osun bir kismini halletmistin sanirim ekonturkde bu kaonuda sana bazi sitelerin adresini vermisti bilezik fiyatlarini oradn takip et diye sen almadigin iicnmi bir milyar simdi fazladan vermek zorundasiin bazen bilgelerde piyasanin hangi yone gidecegine akil erdiremez yahu dugun iicn alinacak altinlardada dussun aliyim raconu pek sokmez as tasti kepcenin pahasi sorulmaz gibi bir laf vardir dugun iicn alacaksan zamanda kisaldiysa ucune besine bakmayacaksin
YanıtlaSilxcaha kardes sen dugunu seneye yap bu gidisle zararin buyuyecek.basindan almis olsaydin bir blezik kardaydin allah yardimcin olsun kardes..
YanıtlaSilbu aksam kımse yokmu burda
YanıtlaSilUSD/TRY1.65970.00870.524%
YanıtlaSilTRY/USD0.6026-0.0030-0.49%
EUR/TRY2.3363-0.0012-0.051%USD/TRY1.65920.00820.497% son fiyatları
mırza bey ben derim ki herkes gibi bekleme altın alacaksanız yarını bekleyın ben yorum yapacağım öğle saatlerine doğru kesin net çözüm söylicem ama şimdiye kadar almadıysan yazık be kardeşim bende bekledım herkes gibi ama baktım kendı yolum neyse ona karar verdım cesaret edip aldım 25 bin TL kadar 83.35 den geçen hafta şuan da 600 TL gibi net bir kar var önümde bekleseydım bu da uçacaktı önceden 79.5 den alacaktım burdaki yorumlara bakmasaydım düşer düşer dediler ama hiç tutmadı çaça bey yükselecek dedi benım gibi oda ve ikimiz tutturduk altın alacaksanız her şeyi göze almalısınız risk olmadan kar olmas ben bunu biliyorum her şeyde bir hayır vardır ama altın yarında yükselmeye devam edecek benım şahsi fikrim dünya borsalarında bir durum olmazsa eğer benım param olsa şuan nakitte elli kez almıştım tüm arkadaşlara söylüyorum bunu bilginizee...
YanıtlaSil1,6592 oldu ama altın yıne kalkıyo kardess
YanıtlaSilsenin dugune varsa ki vardir.ramazandan sonra al kardes.suan kuyumcular is yapamiyorken.mutlaka dusecekki is yapsinlar.umit bey cikmaza girdi.kendine faydasi yok.
YanıtlaSilxacah_9 krdsm
YanıtlaSilhicmi almdin yoksa kalnin almak icin zamnmi kolluyorsun
burgulu duz hikayesimi vardiyanilmiyorsam sen yengeyi duz bilezige isciligi az bilezige ikna et me olayimi vardi ekontiurkde seni yola cikardi simdi sesseda vermiyor umit elma dersem cik armut dersem hesabina gelmesin iicn bu dara dusmus muslumana simdi bir yol gosterimde bulun kimse yok mu feryadlari iicnde evlenene ev alana mevla yardim eder mutlaka hallolurda stres yapmadan olsun krdsm
gun dogmadan neler dogar
Güleyim mi ağlayayım mı çoğu arkadaş hala beklıyo düşecek diye ah elımde olsa da düşürsem ama hızını aldı bir kere geri gelmesı için bu hafta sonunu görmek lazım yorum için o zamanda altın 88 TL olur hafta sonu :))
YanıtlaSilPhilih Futures yatırım analisti Ong Yi Long’a göre uluslararası piyasalarda spot altın fiyatı yıl sonuna kadar büyük olasılıkla 1.650 Dolar/ons seviyesine ulaşacak ve 1.700 Dolar/ons seviyesinin görülmesi de olası.
YanıtlaSilOng Yi Long yaptığı değerlendirmede, “Avrupa’da devam eden ülke borcu krizi ve ABD’de daha fazla parasal teşviğin gündreme gelmesi olasılığı altın fiyatı için pozitif bir ortam yaratıyor” diye konuştu.
bu hafta dusus beklemek biraz saflik olur...
YanıtlaSileray bey biz umit beyi bekliyoruz.nezaman alin diyecek:).bugun sabah aldim bende.buraya sizin gibi,caca bey gibi adamlar lazim,1aydir hikaye dinledik,
YanıtlaSileray bey biz umit beyi bekliyoruz.nezaman alin diyecek:).bugun sabah aldim bende.buraya sizin gibi,caca bey gibi adamlar lazim,1aydir hikaye dinledik,
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSileray bey biz umit beyi bekliyoruz.nezaman alin diyecek:).bugun sabah aldim bende.buraya sizin gibi,caca bey gibi adamlar lazim,1aydir hikaye dinledik,
YanıtlaSilkuyumcularin is yapmasi kimin umurunda disaridaki altincilar ona karar verir 1700 ons dolardan bahsettiklerine gore bu hamur cooook su goturur biz kendi tlmizin atesini bile duusuremedik boyle kar dunyanin hicbir yatirm aracinda yok ons ucuyor tl karsinda dolar uucuyor cifte kazanc
YanıtlaSil260 milyar dolar yastik alti altin rezervimiz varmis
istanbul altin borsasinin hacmi kadar sadece sorosun elinde altin varmis para kazanmadan olayi birakir mi bu adamlar eray ve mirza beyler hayirli kat kat galllavi kazanclariniz olsun sari metal insani yormaz
mirza kardeş ümit bey düşcek diyo habire gidiyo ben bi ara kaptırmışım kendımı 1000 TL zarar dayım sorma derin acı yaşıyorum artık bildiğim yola giderim eskısı gibi her zaman tersını söylemek aksine yanlış cvb ümit bey beklesın 1650 ons olunca alacak onun kararı saygı duymamız lazım çok fazla yorum okumak zararlı burda :DD
YanıtlaSilsizinde olsun halaskar bey, ben satmayacagim hedef belirledim kendime 1612 onsa kadar devam
YanıtlaSilBEN GERCEK ZARARDAYIM PARAM VARKEN DÜĞÜN İÇİN ALMADIM BİLEZLİKLERİ TEK 2 TANE ALDIM BIRI 75 DEN GRAMI BIRI 77 SİMDİ GİRDİK ZARARA AZ KAR YAPALIM DERKEN ZARARA DAHA FAZLA GİRDİK
YanıtlaSilaynen eray bey 77 dustugunde aldigimda burada dusecek dendi aksi oldu yok makas farki degmez dediler,ne makasmis,millet bindi gemiye yol aldi biz binsekmi diye tartisiyoruz
YanıtlaSilMirza bey,
YanıtlaSilhabire Umiy bey'e laf sokusturmaya calisiyorsun, alin dememiste almamissin simdi zarardaymissin.. Burda alim satim kararinin kendin vereceksin. Umit bey teknik bilgisini ve minumum riskli yatirim stratejisini zaten her seferinde belirtiyor. Sindi dusmedi cikti diye Umit beye yuklenmen biraz cig kaciyor.Adam senin ozel finans mudurun mu kardesim.
Mirza Bey - :)
YanıtlaSilHalaskar Bey - :)
Bana inat düşmeyen altına euro tarafından giriş yapacağım artık o zamana kadar düşer zaten sanırım!
Şuanda altın dediğiniz gibi destek direnç pivot mivot hepsini attı bir kenara.. zaten teknik grafik bile kalmadı..
Çaça Bey ile güzel bir dostluk kurduğumuza inanıyorum, bir parazitin çıkardığı kargaşa belki de bizde baki olacak bir dostluğa sebep oldu... Hislerim ile hareket ediyorum deyi 1612 usd verdiğinde şahsen biz kızmadık sadece düzeltme yapmadan olmaz demiştik..1575usd ye düştü ama biz onu hiç düşüş sayarmıyız dedik -:)ve alıp başını gitti altın..Zaten 1580 usd yi görüp 1585 deyince ikinci tren de kaçmıştı.. Birincisi 1530 larda iken 1525 te düzeltme yaptığında kaçmıştı...
Çaça Bey hala parça parça alım satımlara devam ediyor.. Bir de Sizin tavsiyelerinize uyup devam ediyorum demesi yok mu - :) Çaça Bey ile özel de zaten yazışmalarımız sürüyor kendileri de okuyor zaten burayı beni dinlemesin diye not bırakayım...
Arkadaşlar yazılarımı net ve tam olarak okursak daha çok bilgilendirme yazısı olduğunu görürüz.. Balık vermek değil de tutmayı öğretmek belki de nacizane elbette haddimize değil.. En son ctesi bile alınabilir %10-20 sermaye ile birlikte felan...
Burada keşke herkes al sat rakamını paylaşsın denildiğinde paylaşmasa idik.. Çünkü ödememizden dolayı TL borcumuzdan dolayı parça parça çıkıyoruz altından tl ye; altından usdye ve gümüşten diye...
Bu arada Mİrza Bey inanın düşecek olsa da bak demedim mi düştü vb demem.. Zira 3 hafta önce gene 80 TL idi altın ve insanlar alın çıkacak derken ben de 77-76 TL düşer alım uygun değil belirtmiştik... 77 leri görünce herkes hatırlar 72 hatta 70 bile olur diyen arkadaşlarımız olmuşu nihayetinde insanlara 80 den almayacağım 77-76 lara bir düşsün denilmişti düz rakam 76 da alım yapıldı ve zaten 75,50 lerde felan geri döndü ve 79-80 arasında satışları gerçekleştik.. o durum da bile övgü dolu sözler de daha temkinli ve mutavazi olmaya gayret ettik.. neden anlattık düşse de bak demedim mi düşecek ve düştü gibi kelimeleri kullanmaktır.. Ben falcı olmadığımı çoğu defa açıklamak istedim...
sadece bizim al sat derken parça parça, ya da diğer dovizlere geçişler, ödeme , ihtiyaç zorunluluğu vb birçok sebep var.. bunları gözardı etmemek gerekir..
herzaman tek yazmak değil birkaç fikir ile birlikte bilgi ve öngörüleri temellere dayanarak herkesle paylaşmayı teklif edenlerdeniz...
xacah_9 krds sana kac bilezik lazim cok yakin degilse dugun zamani biraz bekle deyecegim ama persembenin gelisi carsambadan belli olur diye bir laf var su siralar almayan pisman sen ikikat pismansin umitbeyde ortalarda yokki zararini nasil minimize edeceginden bahsetsin
YanıtlaSilumit bey su kardesimize xacah_9 bey icin derdine bir derman oluverin arkadas hayirli yolda icnde bulundugu durum can sikici bir durum dogrusu hele kisitli imkanlarla yola cikmissa birde karsi taraf pekde laf soz dinlemiyorsa dedigim dedik kabilinden jargonlar varsa isi zor bu adamin mevla yardimcisi olsun ekonturk bey lutfen bu arkadas iicn bu daikadan sonra nasil hareket etmesi gerktigine bir iki munasip soz soylesniz
YanıtlaSilMaşallah 1607'yi de görmüş haberim olmadan. Yarın uzun yola çıkacağım. Yola çıkmadan 200-300g alabilirsem alacağım. Cuma günü kızım en az 300g al demişti dinlemedim 100g almıştım. 117tl karla sattım. Bu sefer onu dinleyeceğim.
YanıtlaSilYa batarım ya çıkarım. Ümit bey nasıl olsa düşecek diyor ya, ben de nasıl olsa bir gün çıkacak diye beklerim. :-)
Hep düşmesini beklemeyeceğiz ya biraz da çıkmasını bekleriz. :-)
:))) Uyar26 bence de çıkması beklemek daha mantıklı kardeş.
YanıtlaSilumit bey isin teknigini koyuyor literaturunu (edebiyatini)yapiyor musbet anlamda yanlis anlasilmasin bal damlayan agzindan cikacak iki cift soze meftun olanlar nasihatlerini tutuyor
YanıtlaSilhissi kalbi hareket edip kismetide olanlar nemalanmaya devam ediyor sari deryalarin tatli sularinda yuuzuyor eray mirza uyar beyler istiflerini yapmislar
mevla daha cok versin hayirli bol kazanclar
isvivre altin borsasinin bu islere katkisi nedir neden esamesi okunmaz
YanıtlaSilyoksa londra borsasiylami hareket ediyor ayni zaaman diliminde olmasi hasebiyle
Arkadaşlar !
YanıtlaSilher insan yatırım yaparken ileride ki ödeme , olası ihtiyac, orta uzun vade de, dovize giriş çıkış yaparak vb farklı davranış şekilleri vardır.. TL den altına geçiş yapmak gibi Allah ayeti mi var arkadaşlar !
Biz Sizinle de paylaşırken hatta bugün bir arkadaşımıza tl-euro;euro-usd; usd-altın şeklinde geçişleri hesaplamalarla birlikte uzun uzadıya sıralarken euro alışı ile tekrar yola çıktık.. Yüksek değerden altın almaktansa usd mizi arttırarak euro/usd paritesiyle daha çok usd ile ons 1600 e bile düşşe hatta 1616 bile olsa daha iyi gram altın alabileceğimizi bugün Havva Hanıma yazarken paylaşmıştık da.. (bakınız 18 Temmuz2011 saat:13:21) 2,33 TL de euro almısız şu an 2,34 parite demişiz 1,40 dan 1,42 olursa bozdursan felan filan diye devam etmişiz lütfen okuyun.. ne oalcak şimdi oooo Umit aferin bildi mi? diyeceksiniz.. kesinlikle oyle birşey değil isteğimiz zaten sadece direkt TL den altına girmektense başka kanallarla geçebiliriz demek istedim.. Hareketi hesap makinelerinizle Siz de hesaplayınız..
hafta felan önce güzel günlerimizde , Rabbim kazandırırken ki veren de alan da O'dur zaten tüm soylemlerim gene geçerlidir arkadaşlar! Bizim amacımız bildiklerimizi zekat niyetine de olsa paylaşmaktır nacizane Sizinle...
Altında iki sefer treni kaçırınca TL den altına gemeyi riskli gördük.. usd'den geçiş için işaret verilmişti..
bugün ümit,yarın ahmet,ali,veli balığı getirsin afiyetlere yiyelim elhamdulillah demek nereye kadar ve bu gerçekten de bu Nimeti Verene bir şükran mıdır sizce? Aklımız erdiğince kafamız yattığınca birşeyler bilerek hareket etmeyi öğrenmek herşeyden önemlisi değil midir?
Biz ilk günden beri bildiklerimizi Sizinle paylaşmaktan öte hiçbir niyetimiz olmadı arkadaşlar.. Falcılık beklemeyin benden...
Arkadaşlarımıza soruyorum;
parça parça satış yapın derken,
%10 da olsa altın kalsın derken,
hep birden TL'ye ya da hep birden Altına geçmeyin derken.. bunları yaparak riski yanınıza da alıyorsunuz derken bin kere belki de yorulmadan usanmadan bu bilgiyi paylaşırken Sizinle kaçımız acaba bu kurala uydu.. Uysa idiniz şimdi ne durum da olacaktınızlütfen bir kere düşünür müsünüz?
Yanlış ya da yarım anlaşılmaktan kadar kötü bir şey olmasa gerek.. Biz bilgileri almadan çok hazır gelsin istiyoruz galiba...
yazdıklarımızı matematiksel formule çeviren arkadaşımız oldu Bird Bey, uyar62 de yapmış sanırım göremedim maalesef.. yazdıklarımız matematikçe de yani bilimsel olarak kanıtlandı değil mi?
Lütfen sorun vaktim oldukça bildiklerimi paylaşayım ama falcılık istemeyin arkadaşlar...ve hep dediğim gibi kumara çevirmeyin... Ben hep dostane paylaştım herşeyi Sizinle..
Hep gül attım, atmaya gayret ettim... taşlar atılacağını zaten bekliyorduk.. gül atalım biz de...
ama lütfen dünyaya at gözüyle bakmamayı öğrendiğimiz gibi yatırım kararı alırken artık şu at gozluklerinizi çıkarın sadece tl-altın-tl nereye kadar...ya da Siz oyle olsanız da en azından ben farklı kanallardan çıkış vb arayan kişiyim.. santranç misali bir sonraki atak şu olursa şunu oynarım; bu olursa bu taşı oynarım diyorum.. Kaleyi önüne attıkm diye hem yemeye kalkarsan ve Kalesini yedim bu hiç bilmiyo diye kahkahanız ŞAH ve MAT sözümüzle biter...
uyar26 -:)
YanıtlaSilbari Siz demeyin 1570 lerden sonra çık çıkabileceğin yere kadar dön artık diyenlerden değil miyiz..
yazıları okumadan son günlerde ki ali Umit düşer dedi diye , veli umit düşer dedi diye laflarını kullanıyorsunuz -:)
Ben gene söylüyorum çıkacak demek ayrı düşmeden direkt TL den altın almam demek ayrı şeyler.. inan teknik ve ayrıntı saklı arkasında.. doviz vb çapraz da az da olsa yukarı da izah etmeye gayret ettim...
insanlara faydamızdan çok zararımız da varsa efendiliğimizle geldik; efendiliğimizle gitmesini de biliriz inşaallah..
Ben isterim ki bilgisi olan birini karalamadan uğraşmadan çok bir şeyler kapabilirmiyiz diye bakmalıyız.. Meyveli ağacı taşlamak yerine; meyvesinden afiyetle yemeyi öğrendiğimiz de daha Vatana millete faideli insanlar olabiliriz diye düşünenlerdenim..
saygı ile,
Eray Bey !
YanıtlaSilmaşallah dün bugün geldin... yıllardır beni takip ettiğini söylüyorsun...Beni güldürdünüz Rabbim de bir ömür yüzünüzü güldürsün...
Euro bölgesindeki sorunlu ülkelerin borç krizi, ABD’nin kredi notu düşme korkusu nedeniyle Dolar’ın değer kaybetmesi güvenilir yatırım aracı olan Altın’a olan talebi artırmaktadır.
YanıtlaSilAltın gün içerisinde 1600 dolar direncini geçti ve 1602 dolar seviyesine kadar yükseldi. Şuanda da 1601,36 seviyesinde hareket eden sarı maden için 1605 direncinin geçilmesi durumunda 1618 dolar seviyesi hedeflenebilir. Ancak bu seviyelerin kritik seviyeler olduğu ve yaşanabilecek kar realizasyonları ile beraber 1560 ve 1527 dolar seviyelerine kadar geri çekilmeler gözlemlenebilir. Bu yüzden de açılacak pozisyonlarda mukakkak kısa vadeli gir-çık yaparak karlı işlemler elde edebilirsiniz.
PİVOT; 1585 DESTEK; 1590-1580-1575 DİRENÇ; 1605-1618-1635
altın piyasası akşam analizi 18 temmuz 2011Kaynak: Lider Forex
ümit bey saygıda kusur edenler kendıleri bilir ben şahsen saygısızlık edenleri kını yorum bu altın inerde çıkarda ama ben çıkar derim siz düşer dersiniz önemlı olan ortak noktayı yakalamak bence herkes biraz kendı fikrlerini kullansa anlar her zaman düşer diye beklemek mantıklı değil risk az da olsa olmalı bu 1 hafta içinde düştü 3 TL kadar 10 gün sonra tekrar kalktı altın oyuncak değil her zaman böyle inip çıkar ama herkes denk getiremez şuan olduğu gibi 79 TL den beri nakit parası ile bekleyen bir çok arkadaş var onlar napsın şimdi bu altın 82 TL den aşşa ğı zor düşer düşsede 1 ay daha beklemek lazım eylül ayı önemli nokta bence o zaman düşerse iyi yatırım yapılmalı ama tren kaçtı şuan almayanlara allah sabır versın bekleyeceklerse eğer hala
YanıtlaSilHalaskar Bey !
YanıtlaSil15 Temmuz da ABD meclisine altın al - sat yasağı tasarısı sunulmadı bile.. soruya karşılık 15 Temmuz yasa varmış bilgi olan var mı diye sorulduğunda yasa ABD meclisine gelecek geçerse vb devam edildi.. Yani meclise gelmedi.. Zaten gelse de farklı birşey değiştirmez... günlük alım satımı karşılıyor denmişti..birgün sonra gene yapacaklarını yaparlar denmişti - :) bir daha okusaydınız keşke.. ya da 15 temmuz ya da 16 temmuz da bu karar ne oldu deseydiniz sonucu da soylerdik Size inan...
Umit bey krdsm ezcumle gundeme gelmemis demekki gelsde bir sey degismeznmis ama onun da bir hesabini yapmistiniz bir gunluk altin alim satimlarinda altina baglanacak banknot dolarin milyon dolarlar mesabesinde piyasadan cekileceginden bahsetmistiniz buda abd ekonomosisni etkilediginden soz etmistiniz
YanıtlaSilbiz efe cepkeni kadar suslu yerinde ilmi sozlerinize ve anlatilariniza bir sey demiyoruz istifade edenlerdeniz hislerimizin bize ilham ettiigi dervis hirkasi kadar sade ve yalin duz mantigimizada bazen yol vermedigimize hayiflaniyoruz 88li fiyatlar... teleffuz edilince ...
slm zor uye oldum
YanıtlaSilBayay bey siz daha oncede bir kac oturumda yer almistiniz gogil hesabindan cogu zamana bus iteye girip yoruma dahil olmak sityenler rahat giremiyor sanirim ben herzamna sifre degisikligi yaparak dahil olabiliyorum sizdedemi ayni problem var
YanıtlaSilbencede tren kaçtı.hızlı giden trene binersek düşebiliriz.ama sattıgımız rakamlarıda bidaha göremeyiz sanıyorum.küçükler silkelendi büyük yatırımcılar oynuyor şimdi.
YanıtlaSilEray Bey !
YanıtlaSilElbette haklısınız bir yere kadar ama bazı yorumlarınız yorumda öte olarak düşündüğümden belirtmiştim..Evet düşüşte beklenilen süre de aşağı yukarı hem fikiriz.. sadece 2 haftaları önceleri de 70 lere inecek denilirken de buradaydık...Amlatmak istediğim bu ...
ayrıca ben farklı kollardan düşünen biriyim.. ve bazı stratejilerimi net olarak paylaştım... Riski minimize etmeye korkaklık dedim kendimce; parça parça alımları ya da satımları riski minimize etmek olarak belirttim, doviz, altın, gümüş vb bankasına göre çeşitli portföy oluşturulmasını tavsiye edenlerden olduk..
sadece ben yüksek rakamlardan direkt TL den değil de başka cepheden euroda dedim bugün için çözüm yollarını sunarken itina ile ayrıntılarına kadar hesaplamalarıyla anlatarak bir bakıma kanıt sunarak izah etmeye çalıştım dilim döndüğünce...
ilim alanında kendime güvencim çok.. her türlü hesaplamayı da önünüze herkesle paylaşabilirim dediğiniz gibi 79 TL de 3 TL de olsa kar satışı yapıp tekrar alamayan bir kişi eğer 85 TL alım yaparsa altın kaç lira olacakta kar edecek..
daha sonra arkadaş ben sana 85 ten aldedim 87 oldu artık sat demek o insan için kar mıdır?
ben bu konuya değiniyorum..
matematiği, bilgisayar bilgisi kuvvetli olan arkadaşlarımız var verin verileri ben de vereyim onlar hesap tablosu hazırlasınlar yapsınlar inan yaptığınız sıfırdan altın alan 85 ten doğru olabilir ama 79 da satış yapıp 85 ten tekrar alarak 87 de satış yapanda farklıdır..
banka komisyonlarını yok sayarsak :
79-85 = -6 zarar
87-85= +2 kar ama genel bakiye de gramda -4 zarar dadır...
2,33 TL de euro alan kişi parite 1,40 idi 1,42 de satsın
şu an ons altın : 1603 usd euro: 2,33 TL dersek euro /usd paritesi :1,40 idi
1145 euro alım olsam şimdi euro/usd paritesi 1,40 olduğu için 1145*1,40= 1603 usd eder o da 1 ons yani 31.10 gram altındır değil mi... 1145 euro karşılığında 2667 TL ödeyeceğiz..
euro/usd paritesi diyelim 1,42 oldu satsak 1145 € muzu eder 1,42*1145 = 1626 usd.... buradan 23 usd fazlamız oldu değil mi?
yani ben TL de euroya geçerek eurodan usd ye geçerek 1626 ons altın ile denk duruma geliyorum... hele bir de mesela düştü 1570 usd oldu ons altın o zaman 1626 usd miz vardı ya bölelim 1570 = 1,035 ons demek o da 1,035*31,10 = 32.19 gram eder ki altın da da 1,10 gram bir fazlalığımız var değil mi?
Ekonomi ilmime ve tekniğime güvenirim; falcılık yok ben de...
hesaplar yapılabilir, matematik en doğrusunu söyleyecektir her zaman...
Benim anlatmak istediğim bu 79 TL den satış yapan insana 85 den al demekle 87 de çıktığı kabul etsek.. gene 31,10 gram altını olsun 31,10 * 79= 2457 TL ile 85 de altın al dersek 2457 / 85 = 28,90 gram eder ve onu sat 87 dersek 28,90 * 87 = 2514 TL eder yani 2514 - 2457 = 57 TL eder.. eğer onsu 1626 usd oldu da satacak olsak gramı 87 TL olması için usd-tl nin 1,6650 TL olması gerekir... değil mi? formul vardı?
o zaman elimizde 1626 usd vardı 1626 *1,665 = 2707 TL eder..... 2707 - 2457 = 250 TL kar ....
sizin hesaba göre 250 -57 = 193 TL daha fazla
altın grama çevirmek isterse Sizin hesapta 31,10 gr altın oldu 28,90 = -2,2gr altın eksildi.. bizim hesap da 32,19 - 31,10 = 1,09 gram altın daha fazla oldu... bu da 3,29 daha kazanç demek değil midir....
ben bu yüzden işte Eray Bey ! benim pencerem geniş.. beni eleştirmek herkesin hakkı ve eleştiriler kırıcılığın ve sayfanın anlamının dışına çıkmadığı sürece...
BU YUZDEN ARKADAŞLAR BEN ALMAYI RİSK KABUL ETTİĞİM İÇİN DİREKT TL İLE ALTIN ALMIYORUM...
hayatta hicbir tren kacmaz ama boyle trende denk gelmez
YanıtlaSilBerrin Hanimefendi silkelenme olayina maruz kalanlar oldumu bimem maliyetin ustunde alip tekrar zararla pozisyon kapama durumuna dusupde sermayesini eritenler silkelenme hali ile hallenmis olurlar gorunen ve yazilan oki bu durm buradakilerde yok hamdolsun biziteget gecti anlasilan obur istasyonda kacan trene binilir ama sizin binmeye niyetiniz varsa
Yani arkadaşlar !
YanıtlaSilTren istasyonuna (Ankara ve İstanbul vb bazı illerimizde var) yakın bir yer de oturuyorsunuz ve arkadaşınızın bir düğünü var ve gidememişsiniz.. Arkadaşınız kırıldım neden gelmedin düğünüme diyor Siz de ya hiç sorma trenler arızalıydı gelemedim diyorsunuz.. Topu topu bilet 2 TL... 2 TL ye otobüse binerek de donbuşa binerek de gidebilirdiniz...Şart mı tren ile gitmek...
Ekonomist olarak bütçenize asgari ücretle çalışan bir kişi olduğunuz varsayımı ile bizden TAKSİye 200 TL ver git düğün salonuna tavsiyeleri beklemeyiniz lütfen !
Kıssadan Hisse gibi oldu - :)
Güzel de dokundurdu - :)
Rabbim yüzünüzden gülücükleri eksik etmesin inşallah bir ömür !
İşte arkadaşlar !
YanıtlaSilben genel olarak ortaya attığımız tez, hesaplama ve bilgilerinin karşı bir antitez üretilip tartışılarak insanları daha çok bilgilendireceğimize inanıyorum..
Umit düştü daha da beklesin vb sozler sadece ego tatminsizliğinde öte nedir olabilir ki?
Verilen hesaplama ve tezler de yanlışımıza bir tez de sunarak katkı da bulunursak herkes gibi ben de faydalanacağım..
şu saat itibariyle euro/usd parite yaklaşık 1,41 lerde ve 1 puan arış var değil mi
1,4030 da alınmış arkadaşlar ve 1 ons karşılı dolar yani 1599 ons iken alınmış 1140 € alınmış.. (1140 € * 1,4030 = 1599usd)
şu an ele alırsak parite 1140 * 1,4105 = 1608 usd ediyor değil mi?
Peki ons dolar ne kadar şu an 1605 usd değil mi?
ayrıca euro TL şu an 2,3416 TL de Tl açısından da şu an lehte... elbette sabah ya da bekleme süresinden sonra neresi kar çıkış için ışık yakarsa oraya geçiş yapılacak...
Not: ilk amaç eurodan TL ye çıkış yapmak için düşünülmemiştir.. kar verirse yok denilmez elbette...
hepinizden biraz daha geniş açıdan bakabilmeyi tavsiye ederim nacizane...
bilgi paylaşıldıkça güçtür..
Uyar bey kardeşim ben ümit beye laf sokusturmuyorum bıraz sıtemde bulunuyorum kendisini sevdikki dinledik bukadar zaman.sadece bıraz bıze cesaret verebilseydi dedim.Kendisine ben takılıyorum sakaya vurarakta olsa sıtemde bulunuyorum.Ümit bey kırdıysak sizi affola,ama siz zatenn bu tür eleştirilerin geleceğini biliyordunuz ve buna hazırlıklısınız.sizi seviyoruz.Bizi cesaretlendireceğiniz günü bekliyorum.
YanıtlaSilBenim size sakayla karısık sıtemlerım devam edebılır.kısılıgınıze kesınlıkle saldırmayacagıma emın olabılırsınız.sadece sakadan ıbaret :)))
Ne dersiniz 87 görür müyüz bugün?
YanıtlaSilüMİT Bey, 400 grama yakın altını 78- 79 arası bozdurdum.. Bütün yorumlarınızla sizleri takip ediyorum. Sizleri suçlamak benim gündemime girmez. Suçlayanlar kendi düşünceleriyle hareket etsinler. Uzun uzun savunma durumlarından uzak durmalısınız.
YanıtlaSilAslında bu USD ve EURO ile ALTINA geçiş sizin gayretli yorumlarınız sayesinde çoğumuzun kafasına yattı. tek endişemiz, EURU ve USD de altına geçmek için beklerken zarar eder miyiz?
Şu an söylediğinizi yapmak üzereyim.
EURO- USD- ALTIN 'a geçiş tarzımı kısaca değerlendirin lütfen. Kuveyt Türkjle çalışıyorum. Risk varsa onu da anlatın. BU BEKLEME SÜRECİNİ TAVSİYENİZLE ALTINA GEÇMEMİ SAĞLARSANIZ ÇOK MEMNUN OLURUM..
hEPİNİZE BOL VE HELAL KAZANÇLAR.
DUALARIMLA KARDEŞİM.
Abdullah Bey !
YanıtlaSildünkü hereketimi Havva Hanımla artı gece paylaştım Sizinle
sadece formul ve tez var %90 oranında doğrudur
bakın mesela rakamları düz yazıyorum
euro/usd paritesi : 1,40 idi ons altın 1600 usd idi
şu saat itibriyle euro/usd paritesi: 1,415 ve ons altın 1608 usd ...
yani pariteye yatırım yapmak ile altın ons arasında ki hareketler paralellik göstermekte...
Kuveyti ben sadece gümüş için kullanıyorum... parite var mı ve makas ne kadar net bilgim yok..
Doviz altın vb de al sat kur farkı az olduğundan Finansbankı tercih edenlerdenim...
Abdullah Bey kuveyt türkte parite yani eurodan usd ye vb geçiş var mı? Öncelikle bunu sorgulamak gerekiyor...
dün 1600 usd ile 1 ons yani 31.10 gram altın alınıyordu değil mi şimdi ons 1608 de ve 8 usd arttıı...
1,40 dan euro/usd paritesi olunca dün 1143 euro *1,40 = 1600 usd ediyordu ve buna da 1 ons alıyorduk değil mi...
bugün 1143 euromuz * 1,415 oldu desek = 1617 usd eder.. peki ons dolar kaçta şu an 1608 usd de.. bir artış var değil mi?
Not: hem altın ons hem de euro-usd parite de her ikisinde de al sat komisyonu yok sayılmıştır.. her ikisinden de al sat komisyonu sayarsak 9 usd lik kazanç değil ama 2-3 usd de olsa parite yükselmesinden dolayı sanki altına yatırım yapmış gibi oluruz...
Not: Lütfen bankalarınızdan sordurunuz çoğu bankada vardır zaten eurodan doalra geçiş var mı diye.. kuveyt ana sayfa da yazıyor ama hiç işlem yapmadığım için bilemiyorum.. Şu an da bankanın sitesine giremediğim ve kuveytte tel edemediğim için bankanız ile iligli net bilgi veremeyeceğim.. finans-garanti vb bu hizmeti sunuyor..
Ayrıca Abdullah Bey ! Eleştiriye de çok açık bir insanım olgunlukla karşılarım.. bazı sınır ve çerçeveleri hep çizmiştik.. bilgilendirme dahilinde olmalı mesela.. benim üzüntüm 76 lardan alıp 79-80 arası satışlar yapıldığında bu bilgi dışı alayımsı (şaka farklıdır, alay etmek farklı biliyorsunuz)şeklinde şu an mantar gibi türeyen insanların 1 aydır takip ettiklerini soylemelerine rağmen ki 3 hafta öncesinde yazılarımızı bulamazlar neden acaba 80 de satma denilmedi uyarılmadı..
bir zamanlar düşerken düşecek sakın ha almayın 70TL lileri görür; şimdi de çıkacak 90 TL leri görür denen zihniyet aynı zihniyet değil midir?
Satış sırasında hiçkimseyi uyarmayan ve peşimize takıldıklarını söyleyen kişiler şu an neden mantar misali bir yağmurla türedirler...
Abdullah Bey ! Sizin de belirttiğiniz gibi aslında uzun uzadıya belki cevap bile gerek yok...
yukarıda ki hesaplama ile bile kuveytte eurodan usdye; usd den euroya vb çapraz diye nitelendirdiğimiz işlemler yapılıyorsa uygun bir zaman da alım yapılabilir.. şu çıkış bir dursun ama..
ben alırken ve satarken paylaşıyorum herdaim yazılarımı 1,40 da alırken 1,42 olursa dedim 1,42 de inerim 1,45 olmuş umrumda değil KORKAK davranır ve az karla dahi olsa karı kapar başka kulvara atarım kendimi..
burada mantığı kavramanızı istiyorum yapmanız gereken...
1. parite (eurodan usd ye geçiş gibi) işlem yapan banka
2. euro/usd ile altın ons arasında genel de doğru orantılı paralel hareket ettiği,
3. Bir mal yüksek ise alım yerine (şu an altın da olduğu gibi) ya pazarlık edilmeli; ya da başka yollarla girip daha ucuza satın alınmalı , ya da bir ürünün sezonu geçtiğinde ucuzlayacağı gibi düşüşü beklenilmeli
4. Tek bir dovize ALTIN gibi bağlanılmasının sakıncalı olduğunu; tek yok hep ileri hep çıkacak şeklinde olacağı için düşüş gösterdiğinde tüm sermayenizle kaybe uğrayabileceğinizi aklınızdan çıkarmayın...
ARACINI KIŞIN DAĞA GİDERKEN TEKERLEKLERE ZİNCİR TAKMAYI BİLİYORUZ;ya da
YEDEK TEKER YANIMIZDA TAŞIYORUZ da yatırımlarımızı neden sigortalatmıyoruz.. Bu da paranızı parça parça al sata bölerek ya da kasanıza euro-usd-tl-altın-gümüş vb farklı araçları koymuyoruz...
Bekle bekle nereye kadar fazla dışarda kaldım
YanıtlaSilo yüzden ya nasip dedim ve şekerbank 85,38'den 117gr kadar aldım. bakarsınız bu sefer düşer :))
o zaman düşük fiyattan yeniden alırım. bu aldığım içinde uzun vadede beklerim, artık kısmet.
tüm yorumları okuyorum dikkatede alıyorum ve tamamen kendi kararımla adım atıyorum.(bence olması gerekende bu.sitedeki arkadaşlar sadece kendi inandığı fikirleri paylaşıyor kararı yine biz veriyoruz bunun için kimseyi suçlamamak gerekir)
Ümit bey sizin dediğiniz gibi euro dan geçiş yapak için bankam uygun değil.sadece TL altın geçişi var.ilerleyen zamanlarda bu tür geçişleri yapan bir bankaya geçicem ama şimdilik burdayım. bu tarz geçişlerin olabildiğini sizden duydum ve sizden yine birçok şeyler öğrendim bunun içinde teşekkür ediyorum.sizin dediğiniz gibi fazla riske girmeden parça parça almaya karar verdim.
Artık düşsede çıksada yüyü beee dicem :))
Altında Yön yukarı dolar düştüğü için şuan suni bir gevşeme var 12:30 dan sonra piyasalar oturacak yarın çarşamba günü fiyatları tekrar bir analiz etmek gerekir yatay seyir şuan altında görünüm dolar düşerse biraz daha gerileyebılır ama tekrar toparlıcaktır inişli çıkışlı bir gün bizi beklıyor..
YanıtlaSilÜMİT BEY YORUMLARINIZDAN VE BİLGİ BİRİKİMLERİNİZDEN İSTİFADE EDİYORUZ ALLAH RAZI OLSUN BİR ŞEY DİKKATİMİ ÇEKTİ ŞUAN GÜMÜŞ HİÇ KONUŞULMUYOR AMA GÜMÜŞE YATIRIM ŞUAN NASIL OLUR BİRAZ PAYLAŞBİLİRMİSİNİZ 1 HAFTADIR GÜMÜŞÜ TAKİPTEYİM SÜREKLİ YUKARILARA ASILIYOR ALSAK SERT DÜŞÜŞ YAPARMI ? BİRDE ALTIN ONSUN 1537 Lİ RAKAMLARA GELMESİ HAYALMİDİR SİZCE
YanıtlaSilÜmit bey bence artık kimseye kendinizi anlatmak için çaba sarfetmeyin. sizi anlayan anladı artık anlayamayan da anlamadığından değil anlamak istemediğinden. yormayın kendinizi artık.
YanıtlaSilşimdi düşecek diyenlere "sizin yüzünüzden almadım birsürü zarar ettim" diyenler, yüksek fiyattan altın alıp altın düştüğü taktirdede yükselecek diyenlere atacaklardır suçu.
her iki durumdada bir suçlu var ama bu suçlu asla kararları alan kendisi değildir. hep yönlendirenlerdir.
varsın kardan zararlar olsun . Allah ana paradan zarar ettirmesin.
herkeze bol kazançlı günler diliyorum.
Sadece arkadaşlar !
YanıtlaSilHata insanlara mahsus bir olgudur derler..doğrudur da... Ama gece saatlerinde TL için yabancılar pozisyon açarken T.Telekom bilançosu ve hazine ihalesi varken bugün de ve gece ABD borsalarında TL için pozisyon alınırken bu teknik verileri görmeden sabah 86,20 TL açar 87 yi bulur demek inanın bizim işimiz değil... Farkettiniz mi gün içi ons dolar 1610 usd ile rekorunu yenilerken altın-tl gramı 85,40 ile açılışı yaptı en yüksek şu saate kadar 85,70 TL yi gördü..
T.Telekom bilançosu zaten olumlu bekleniyordu ve geldi de.. Ancak aksi sonuç gelse idi olumsuz verilerden konuşabilecektik İMKB..
Teknik açıdan bakmaya gayret ediyoruz ve bu perspektiften bakıyoruz.. keşke elimiz de olsa da 86,20 den açıp 87 TL yapabilsek...
Birazdan yani bugün Hazine 22 ay vadeli Devlet Tahvili satış ihalesi yapacak oradan gelecek TL lehine allımlar olduğunda İMKB artışına ve TL değer kazanırken elbette bu kazancı usdden alarak yapacak.. usd-tl kurunda düşüş ya da tabillik altın-gramı da hızla yükselmesini engelliyor gün içi.. İhaleye talep olmaz hayal kırıklığı olur o zaman da TL de kayıp devam eder..
bu şekilde tahminlerimizi ancak paylaşıyoruz Sizinle...
Gece ya da bir önceki gün paylaştığımız yazılar da duruyor zaten...
euro/usd paritesi 1,4190 artı girdi hem de beklemediğimiz kısa bir zaman da kotamıza artı euro-tl 2,35 oldu...
her günün ya da haftanın önemli gündem olaylarının kendileri has değerlendirmesi vardır.. Buradan çıkacak olumlu olumsuz sonuçlara görede çoğu insan pozisyon alır..
hedefim ...
YanıtlaSilaman ha şu an gümüşten uzak dur ...
vakit bulunca yazacağım bu konu da... 2,20 yüksek rakam... gene kızacaklar ama 30 sene de 2,3 defa gördü bu rakamı en son 2 mayıs 2011 de sanırım 2,50 TL oldu gramı...
gümüş düzeltmesini yapmadı.. tavşan gümüş oldu kuzu... altın da beklenen düzeltmelerin ayak sesleri var.. arada 8-10 usd lik kar satışları görülüyor ama gümüş dikkat..
Gümüş altına benzemez... şimdilik bunu net söylüyorum... NET YAZIYORUM BULAŞMAYIN.. ASLINDA GÜMÜŞ ŞU AN YAKLAŞIK 41 USD ONSU.. 44 USD OLMAK İÇİN YOL ARIYOR.. GELEN YOK KATILIMIN OLMADIĞINI NET GÖRÜYORUZ. DÜNDE PAYLAŞMITIK 20-30 SENT İN ÇIK ARALIĞINA SIKIŞTI GÜMÜŞ BUNU HİÇ YAPMAMIŞTI..ÇOK AZ YAPTI YA DA... çıkacak beklentimiz yüksek gümüşte ama aşağı sert yönü satışlarla birlikte yakalanırsak özellikle Kuveyt gibi makası çok olan banka da çıkışı bile yapamayız...
Ümit bey, Az önce Kuveyt TÜRK ile görüştüm. EURO'dan USD'ye geçiliyor. Usd'den de Altına.
YanıtlaSilElimdeki miktarın tamamını EURO'ya çeviriyorum. USD'ye geçerken tekrar sizinle değerlendiririz inşaallah. Umarım sıkıntı olmaz.
Herşey için teşekkür ederim.
Abdullah bey bana cesaret verdiniz şimdi :)
YanıtlaSilKuveyt EUR 2.3409 2.3597 fiyatlarında makulse bende gireceğim bir miktar
Ümit bey, KUVEYT Türk 'de EURO'dan USD'ye geçilebiliyor. USD'den EURO'ya geçilmiyor. USD'den de altına. Sıkıntı olur mu sizce.
YanıtlaSilSon bir değerlendirme için ne dersiniz?
Düzeltme:
YanıtlaSilÜmit bey, KUVEYT Türk 'de EURO'dan USD'ye geçilebiliyor. USD'den de EURO'ya GEÇİLİYOR. USD'den de altına. SADECE, EURO'DAN ALTINA GEÇİLMİYOR.Sıkıntı olur mu sizce.
Son bir değerlendirme için ne dersiniz
Arkadaşlar !
YanıtlaSilaltın ons fiyatı
dolar -tl kurunu
yok farzettiğiniz sürece yatırım kararlarınız afaki kalacaktır... formüle alan Bird Bey'in çalışmasını da dikkate alın.. burada yapılan açıklamaların matematik alanında da doğru çıktığını göreceksiniz... Matematiksel ispat edilemeyen hiçbir sey ilim kategorisine giremediği gibi ispatı da mümkün değildir..
bu ilişkiyi sozel oalrak gene izah edeyim...
ALTIN TL GRAMI ÇIKAR YA DA İNER DEDİĞİNİZ İÇİN OLMAZ NASIL MI OLUR?
1. ons altın yükselir + dolar TL yükselir : Altın tl gramı ÇOK YÜKSELİR
2. ons altın düşer + dolar TL kuru yükselir = Altın TL gramı Az çıkar (düşer) ya da değişim olmaz
3.ons altın yükselir + TL dolar kuru düşer = Altın TL gramı Az çıkar (düşer) ya da değişim olmaz
4. ons altın düşer + TL dolar kuru düşer = Altın TL gramı ÇOK düşer...
demek ki altın allım yaparken hem ons değeri ile ilgili bir beklentimiz olmalı hem de dolar-tl kuru ile ilgili beklentimiz olmalı..
Formülümüz vardır ALtının Türkiye de TL cinsinden gramını bulmak için neydi : ogün kü ons altın fiyatı / 31,10 * ogünkü dolar-tl kuru.....
buna dikkat etmek gerekir..
mesela bir örnek sadece örnektir anlaşılsın diye :
ons diyelim:1700 usd oldu
ama dolar-tl kuru : 1,50 TL
1700/31,10*1,50 = 81,99
o zaman altın tl gramı : 81,99 TL eder...
hani nerde 1600 usd iken 86 TL idi altın ....
ya da ons diyelim 1500 usd oldu ve dolar-tl kuru 1,80 TL oldu o zaman
1500/31,10 * 1,80 =86,82 TL oldu
hani nerde 1600 usd iken 86 TL idi altın....
onsu 100 aşağı indirdik 100 yukarı çıkardık ama doları TL kurunu da 0,15 kuruş aşağı indirdik yukarı çıkardık ons 1700 olduğunda doların 3 ay önceki rakamlarına dönüş yaptığını hayal ettik altın 4 TL düştü gram da...
Ümit Bey bir kez daha yineliyorum. Şu anda EURO'ya geçiş uygun olduğu için TL'de USD'ye değil , EURO'ya geçiyorum. Sanırım anlatabildim.
YanıtlaSilAvrupa bu kadar diken üstündeyken € almak doğru olur mu sizce?
YanıtlaSilümit bey burda haklısınız şuanda altın yatay seyrediyor şuanda içimden bir ses diyor ki biraz gevşeme olacak bu gün altında öle hissediyorum
YanıtlaSilKUVEYT TÜRK
YanıtlaSilDOLAR : 1.6484- 1.6616
EURO : 2.3420. - 2.3608
Abdullah Bey verdiğiniz bilgiler doğrultusunda...
YanıtlaSilyani Kuveyttürk'te KUVEYT Türk 'de EURO'dan USD'ye geçilebiliyor. USD'den de EURO'ya GEÇİLİYOR. USD'den de altına. bilgiler ışığında bir ek bilgi de usd den gümüşe geçebilirsiniz de..
bu açıklamalardan sonra bugün euro geçim için şu saat itibariyle uygun değil önce bunu paylaşarak bilgilendirme geçeyim..
euroyu tl karşısında düşük yakaladığımız da iki şeye dikkat edeceğiz..
1. euro - TL düşük olacak
2. euro/usd paritesi biraz düşük olsun.. (bunun için haftalık aylık grafiklere bakmayı unutmayın)
neden alma dedik şimdi.. hatırlarsanız dün alımı paylşmış euro tl 2,33 iken parite euro/usd yani 1,40 idi şu an 1,42 de doalra geçmek istersek.. 1,4220 de bir arz talep oluştutup psikolij al sat denemesi yapılacak.. bunu beklemek gereker Siz almadığınız için.. Çünkü olası satışlarda parite geriye 1,40 yönüne gidecek, alış devam eder ya da tepki olmazsa 1,43 yönüne hareket edecek o hareketler olmadan alımı bu yüzden riskli görüyoruz ki.. Biz şahsen parça parça satışa başladık bile..bir parça ile ancak onu aşar mı aşmaz bekleyeceğiz...
Altının para birimi dunya da usd dir biliyorsunuz.. işbu sebeple eurodan usd ye geçiş yapmanız güzel; usd den altına da geçiş yapmanız güzel.. amaç altın almak zaten.. eurodan altına geçişi zaten fazla banka sunmaz ve fazla albenisi de yok...
direkt 85 ten altın almaktan sa 79 da larda 2-3 TL karlarımızı hiç etmektense bu yolla girişi yapabiliriz... hem daha sağlıklı hem daha mantıklı...
arada alım kotasına girince hatırlatırız inşallah.. Bir de unutmayalım alım potasına girmek demek daha da düşmeyecek anlamına gelmez.. ya da satım potasında satmakla daha da çıkmayacak anlamına gelmez...
alımları parça parça yapmayı lütfen unutmayın...
bir müddet sonra kasanızda euro-tl-altın-gümüş- usd vb kafanıza yatanlardan birkaçını lütfen ekleyin..
biri çıkınc aonu satar düşeni telafi edersiniz..
parça parça alırken baktınız düşüyor daha da alırsınız baktınız çıkıyor dur dersiniz şu aldıkalrımı çıkarayım dersiniz...
yavaş yavaş sabırla zarar etmediğinizi ya da zararınızı minimize ettiğinizi göreceksiniz...
zarar her zaman vardır .. amacımız az zarar edebilmektir...
Riske girmiyor deniliyor bu yanlış anlaşılıyor.. Risk zaten hayatın kendisi.. Ama yüksek rakamlardan alıp önceki karı da bırak arkada ne anladım ben bu işten...
abdullah bey geçme şimdi yazmıştım 2,36 rakam yüksek
YanıtlaSilhem tl euro yüksek hem parite ...
YanıtlaSilayrıca euro alınırken TL değil amaç altını yakalamak şeklinde izah ettim Oğuz Bey !
euro - tl al sat karı değil yani .. kar verirse tl euro da yok almam demeyiz sanırım...
1. tl - euro ( zamanı gelince)
2. euro - usd
3. usd- altın ..
hepsi bir iki günde olacak şeyler değil bunu da biliyoruz zaten
Hay Allah razı olsun. Son anda yetiştiniz.
YanıtlaSilŞu anda tekrar TL'de beklemeye devam ediyorum.
İlerki gelişen aşamalar da EURO veya USD'ye geçilebilir işaretini sizden alıncaya kadar beklmadayim. Gümüşten korkarım. Aman hiçbulaşmadım. Bu tavşan benden uzak dursun.
Gönül dolusu teşekkür ediyorum. Nasibimizden ötesi yok. Sadece dikkat etmek. temkinli olmak önemli. Bütün yorumlarınızdaki örülen vurgu; asla insanları riske sevketmiyor. Takip ediyoruz sizi.
Şu ara ONS da düşüyor. Hayırlısı.
Keşke ayhan bey ve Zeynep hanım ve Kemalbey de katılmış olsalardı. Hepiniz iyisiniz.
SAĞOLUN ÜMİT BEY ALLAH RAZI OLSUN ŞUAN BEKLEMEDEYİZ KISMET
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilselamlarr. dun de yazmistim ama bana cevp veren olmadi. 2, 3269 dan euro almistim, ilerki zamanlarda ihtiyacim olacak diye, eger euro dusecek gibiyse kardayken satayim mi , dusunce alirim sonra, ne dersiniz?
YanıtlaSilbence euro için 2.30 u bulunca alınması daha makul bir fiyat. en son.. 11-12 temmuzda görmüş
YanıtlaSilyada 2.26 19 haziranda görmüş... burdan da olabilir..
Arkadaşlar,
YanıtlaSilDün elimdeki 118 küsur gr altınımı 85,60 tl den bozmuştum.Her ne kadar ons fiyatı yükselse de usd/tl kurunun düşüşünden dolayı şu anda 24 tl kadar kârlıyım.Anlaşılan o ki ons fiyatı yükselişe devam edecek.bir 15-20 kr daha düştüğünde gr fiyatı tekrardand önüş yapmayı ve yükselişi beklemeyi düşünüyorum.Herkese hayırlı ve bol kazançlar.
Dolar içinde 1.61 - 1.62 için uygun gibi görünüyor..
YanıtlaSilÜmit hocam bir soru;
-Tlmiz ile Euro düştüğünde alınması...
-Eurodan dolara gecerken zannederim dolar düşük olduğunda alınacakki..(Elimizde fazla dolar olacak..)
-(Elimizde bol bulunan dolar ile düşen altın alınacakki fazla gram olsun..)
önermelerim doğrumu...
acikcasi elimdeki euroyu satip, dusukten almak istiorum ama ya dusmezse die de kaygilarim var. sonucta elimdeki euroyu kullanacagim euro olarak.
YanıtlaSilBird Bey !
YanıtlaSilöncelikle TL açısından 50 ve 200 günlük ortalamanın ardından önümüzde ki 15-20 günlük trend TL nin değerleneceği yönünde.. Başka bir deyişle dolar-tl kurununun 1,61 bandına geleceği yönünde...Dün 1,6720 TL desteğini aşamadan döndü..Aştığında 1,70 lerden geri geliş bekleniyordu bu sefer 1,61 lere.. yani yukarıdan olsun bu seviyeden olsun dolar-tl kurunda şu satıcılar 1,61 TL bandı için pozisyon almış bulunmaktalar.. Zaten Gelecek vadeli işlemler de bile dolar için bu rakamlarda alış için teklif veriliyor..
Zaten dolar çıkmamıştır aslın da TL değer kaybetmiştir.. Aradaki fark TL'nin değer kaybetmesidir. hem de Mart ayından bu yana olumsuz makroekonomik bir veri olmamasına, aksine olumlu bir sürü veri olmasına rağmen.
şimdi sorunuza gelelim güncel olarak gene örnekleme yapıyorum izahatlı olsun...
1. adım : uygun fiyattan TL den euro aldık...
euro almamızda ki amaç TL ye geçmek değil de usd ye geçip oradan altına geçmek...
aldığımız da euro/usd paritesi : 1,40 olsun yani 1euro=1,40 usd demektir bu... ve diyoruz ki parite 1,42 olacak.. ya da aldığımız 1,40 ın üstüne çıkarsa parite fazla doalr elde edceğimizden satacağım diyoruz.. euro usd paritesi 1,40 iken 1000 euromuzla 1400 usd alıyoruz.. €/usd=1,40 ise 1000*1,40 = 1400 usd eder...
ve bakıyoruz parite euro/usd paritesi 1,42 olmuş diyelim... hem elimiz de TL ile euro almıştık ya bunu satarız 1000 Euromuz parite 1,42 usd olduğunda satsak 1420 usd miz olur...
3. elimiz de fazla olan dolar sayesin de dediğiniz gibi ons altın düştüğünde bu sefer daha çok altın alacağız....
mesela 23,300 TL ile 10,000 €uro aldık.. aldığımızda parite 1,40 idi euro/usd... (ons altında 1600 usd idi diye not aldık deftere)
sonra baktık parite euro/usd yanii 1,42 olmuş
hemen eldeki 10.000 euroyu dolar yaptık 10,000 * 1,42 = 14200 usd etti....
ons 1600 usd iken ( 14,000 usdmizle / 1600 = 8,75 ons altın yani 8,75 * 31,1 = 272,12 gram altın ediyordu...
gene ons değişmedi 1600 usd de kaldı diyelim ama biz TL-euro-usd yaparak 14200 usd miz olmuştu 14200/1600 = 8,87 ons altın yani 8,87 * 31,1 = 275,85 gram ...
bu örneklemeden neyi gördük altın ons fiyatı sabit kalsa bile gram altınımızı arttırmış olduk...
3 gramlık bir artış yaptık bu da 250 TL eder yaklaşık yani 250 TL ye kadar zarara karşı bir zırh oldu bize...
bir de ons 1600 değil de daha aşağılarda yakalarsanız bakmayın o zaman keyfe..
çıkacak olsa bile 250 TL lik artışa kadar siz herkesle başabaşsınız demektir.. Yani olası çıkışlarda insanlardan hep 250 TL önde olacaksınız....
Şu hataya sakın kimse düşmesin...
TL ile euro aldıktan sonra ; direk eurodan usd ye uygun karda geçilecek.. eurodan TL alayım sonra TL den usd alayım bu farklı ayrıca tüm kazanç banka al satına gider...
Ve her aşama da kendinize bekleme süresi vermelisiniz...bir iki günde çok nadir hepsini birden gerçekleştirmeniz.. olmaz mı elbette olur dün alınıp bugun bozdurulabilceği gibi...
karışık bir durum varsa tane tane anlatırım ..
uamrım anlaşılmıştır,
saygı ile,
Bird Bey !
YanıtlaSilöncelikle TL açısından 50 ve 200 günlük ortalamanın ardından önümüzde ki 15-20 günlük trend TL nin değerleneceği yönünde.. Başka bir deyişle dolar-tl kurununun 1,61 bandına geleceği yönünde...Dün 1,6720 TL desteğini aşamadan döndü..Aştığında 1,70 lerden geri geliş bekleniyordu bu sefer 1,61 lere.. yani yukarıdan olsun bu seviyeden olsun dolar-tl kurunda şu satıcılar 1,61 TL bandı için pozisyon almış bulunmaktalar.. Zaten Gelecek vadeli işlemler de bile dolar için bu rakamlarda alış için teklif veriliyor..
Zaten dolar çıkmamıştır aslın da TL değer kaybetmiştir.. Aradaki fark TL'nin değer kaybetmesidir. hem de Mart ayından bu yana olumsuz makroekonomik bir veri olmamasına, aksine olumlu bir sürü veri olmasına rağmen.
şimdi sorunuza gelelim güncel olarak gene örnekleme yapıyorum izahatlı olsun...
1. adım : uygun fiyattan TL den euro aldık...
euro almamızda ki amaç TL ye geçmek değil de usd ye geçip oradan altına geçmek...
aldığımız da euro/usd paritesi : 1,40 olsun yani 1euro=1,40 usd demektir bu... ve diyoruz ki parite 1,42 olacak.. ya da aldığımız 1,40 ın üstüne çıkarsa parite fazla doalr elde edceğimizden satacağım diyoruz.. euro usd paritesi 1,40 iken 1000 euromuzla 1400 usd alıyoruz.. €/usd=1,40 ise 1000*1,40 = 1400 usd eder...
ve bakıyoruz parite euro/usd paritesi 1,42 olmuş diyelim... hem elimiz de TL ile euro almıştık ya bunu satarız 1000 Euromuz parite 1,42 usd olduğunda satsak 1420 usd miz olur...
3. elimiz de fazla olan dolar sayesin de dediğiniz gibi ons altın düştüğünde bu sefer daha çok altın alacağız....
mesela 23,300 TL ile 10,000 €uro aldık.. aldığımızda parite 1,40 idi euro/usd... (ons altında 1600 usd idi diye not aldık deftere)
sonra baktık parite euro/usd yanii 1,42 olmuş
hemen eldeki 10.000 euroyu dolar yaptık 10,000 * 1,42 = 14200 usd etti....
ons 1600 usd iken ( 14,000 usdmizle / 1600 = 8,75 ons altın yani 8,75 * 31,1 = 272,12 gram altın ediyordu...
gene ons değişmedi 1600 usd de kaldı diyelim ama biz TL-euro-usd yaparak 14200 usd miz olmuştu 14200/1600 = 8,87 ons altın yani 8,87 * 31,1 = 275,85 gram ...
bu örneklemeden neyi gördük altın ons fiyatı sabit kalsa bile gram altınımızı arttırmış olduk...
3 gramlık bir artış yaptık bu da 250 TL eder yaklaşık yani 250 TL ye kadar zarara karşı bir zırh oldu bize...
bir de ons 1600 değil de daha aşağılarda yakalarsanız bakmayın o zaman keyfe..
çıkacak olsa bile 250 TL lik artışa kadar siz herkesle başabaşsınız demektir.. Yani olası çıkışlarda insanlardan hep 250 TL önde olacaksınız....
Şu hataya sakın kimse düşmesin...
TL ile euro aldıktan sonra ; direk eurodan usd ye uygun karda geçilecek.. eurodan TL alayım sonra TL den usd alayım bu farklı ayrıca tüm kazanç banka al satına gider...
Ve her aşama da kendinize bekleme süresi vermelisiniz...bir iki günde çok nadir hepsini birden gerçekleştirmeniz.. olmaz mı elbette olur dün alınıp bugun bozdurulabilceği gibi...
karışık bir durum varsa tane tane anlatırım ..
uamrım anlaşılmıştır,
saygı ile,
Yok Ümit hocam kesinlikle anladım ...Benim bankasyada hepsi mümkün gümüş hariç....
YanıtlaSilTŞKLER
IMF: TÜRKİYE'DE CARİ AÇIK / GSYH ORANI YIL SONU İTİBARİYLE YÜZDE 10.5'İ BULABİLİR...
YanıtlaSilbu haber politikalar ile de gerçekleşir ve doğrulanırsa yatırımcılar TL ve İMKB'ye moral vereceğinden gelecek dönemlerde usd başta olmak üzere euro ve doviz de düşüşlere sebep olacaktır...
bilgilendirme paylaşımıdır...
15-20 gün süre zarfında yatırımcıların pozisyon alarak sonbahar da belki de düşük kurlara ve önümüz de ki yıl da bu değerlendirme devam ederse hazırlıklı olmak gerekir..
Unutmayın aklınızın bir köşesinde olsun CARİ AÇIK / GSYH ORANI YÜZDE 25'İ AŞARSA tehlike çanları çalacak demektir...
19.07.2011 tarihi itibariyle CARİ AÇIK / GSYH ORANI YÜZDE 23 civarına yakın seyretmektedir...
Altın için 21 Temmuz AB Bruksel DEvlet başkanları toplantısına kadar yatay (stabil ya da düşüş) seyrini sürdüreceğini ve büyük bir yukarı yönlü hareketler görmeyeceğini gene paylaşmak istiyorum...
YanıtlaSilUzun vadede ilk hedef 1650-1700 usd olsa da.. kısa vade de olası gelebilecek sert satışlarda kimse magdur olmaması en büyük temennimiz..
olası bu duruma karşı tam paranızla altın yerine parçalamak; bu dönemlere has usd-altın geçişleri vb PLAN mutlaka hazır olda beklemelidir..
doviz islemlerinde makasi en uygun banka hangisi sizce , sanki isbankasinin makasi ideal 5 kurus fark var dolarda , diger bankalarda bu 10 kurusa kadar cikiyor.
YanıtlaSilSayın Bayay !
YanıtlaSilBenim şimdiye kadar görebildiğim ve tespit edebildiğim Finansbank var... doviz vb al sat kur markası en düşük olarak... Ben İşbankasın en yüksek makas uygulayan bankalar arasında sıralayanlardanım ama arkadaşlar kendi bankalarına göre rakamalr vererek daha da aydınlatacaklardır..
saygı ile,
ABD PİYASASININ AÇILMASIYLA ALTIN DÜŞECEK GİBİ
YanıtlaSilhttp://www.paraborsa.net/altin-alacaklara-uzmanlardan-onemli-uyari/
YanıtlaSilben altın aldımya hemen düşüşe geçti. hep böyle oluyo :)
YanıtlaSilekunturk Bey
YanıtlaSilparıte hakkında ufak bır malumat edınmek ıstıyorum
parıte USD - EUR 1,40965
Döviz Alış Döviz Satış
USD-ABD DOLARI 1,65250 1,66450
EUR-AVRUPA Pm 2,34308 2,36126
p 1,41790 p 1,41860018
satis tarafinda bolunmesi
euronun dolara bolunmesıyle parıte bulunuyor bu tammamda euro alıs fıyatının dolar alıs fıyatına bolunmesıylemı bulunuyor
euro satıs dolar satıs fıyatının bırbırıne bolunmesıylemı parıte belırlenıyor
dusuk veya yuksek oldugunu nerden anlayacagız 140 142 145
fark acaılmıssa uro dolar karsında deger kaybedıyormuyu anlayacagız
139 ufalısırsa dolar degerlenıyormuyu anlayacagız
bankanin verdigi pariteyle bizim boldugumuz parite birbiyle uyusmuyor neyi eksik yapiyoruz
basitce izah edermisiniz
Peri Hanim siz bu siralar altina pek yapisin madem siz yapisinca dusuyor
YanıtlaSilbakiyenizle bir miktar daha alis yapinki treydir blogirlar size duaci olsun neredeyse bir aydir ha duzeltme olacak ha duzeltme olacak histerisiyle hareket ediliyor
parite şudur euro/usd olayı yani...
YanıtlaSileuro/usd paritesi aynı altın gibi uluslarası piyasalarda euronun dünya para birimi olan usd karşısında ki hareketi demektir...
euro/usd = 1,40 der mesela bu demektir ki 1 euro = 1,40 usd eder...
Not: Aynı TL-doviz ilişkisi gibi düşünün.. bunun da hem Finans bank verileri vereyim
euro/usd: 1.418480 1.421921
al sat rakamı gördüğünüz gibi TL de al sat yapar gibi var....
yani eurodan usd alırken 1,42 ödeyeceğiz.. anında satmaya kalkarsak 1,41 e satacağız.. kusuratları ayzmadım.. Tl den dolar alırken 1,61 ödeyip satmaya kalksak 1,60 oluyor ya hemen, ya da euro allırken 2,35 veriyoruz ama satmaya kalksan hemen 2,34 ya bu şekilde düşünün...
Yani Halaska bey eurodan doalra geçtiğimiz de finansın rakamlarını ele alırsak şu an ki 1,42 den satın alacaksınız demektir... ve euro/usd kuru 1,42 nin üstüne çıktığında (sizden şu an 1,41 olan satış rakamınız) kar ettiniz demektir.. mesela 1,43 gibi...
1000 euro için 1,42 den giriş yaptınız diyelim neden aldınız çünkü dediniz ki parite şimdi ama 1,43 olacak..(aynı altını 80 den alıp 81 olacak dbeklentimiz gibi) ve baktınız 1,43 olmuş parite hemen satarsınız 1000 € nuzu ve 1430 dolarınız olur...
özetle TL den euro alındığında euro/usd=1,40 ise....
parite 1,39,1,35,1,30..... aşağılara inerse zarardayız satış yok...
parite 1,41,1,42,1,45 ... vb yukarıya giderse kardayız..satış yapılıp daha çok usd elde edebiliriz....
örnek :
1000 euro parite euro/usd 1,40 iken = 1400 usd eder
1000 euro parite euro/usd 1,30 olduysa = 1300 usd eder
1000 euro parite euro/usd 1,50 olduysa = 1500 usd eder
Not: Euro / usd paritesi uluslararası piyasalar da belirlenir... Biz paritenin 1,40 vb olduğunu biliriz ve sonra eldeki euro ve doların tl değerlerini birbirine bolersek te mesela parite 1,40 ise o çıkmalıdır...
Bankalar pariteyi TR için konuşuyorum Londradan takip eder bu sebeple lütfen euro/usd paritesin de TL alış satış rakamlarını düşünmeyin...
gene belirtiyorum alnı mesela altın dan tl alır gibi ya da satar gibi
euro - doların da parite (çapraz) olarak birbirine alınıp satılırlar....
ALTIN ONS da olduğu gibi
YanıtlaSilEURO / USD
USD /YEN
USD/STERLİN
VB pariteleri Türkiye ve Türk ekonomisinin belirleme ve tayin etme gücü yoktur.. Olsa idi TL uluslararası borsalarda işlem gören bir para olurdu..
bunlar başlı başına bir birbirine alınıp satılabilen dünya ekonomisi daha doğrusu para piyasalarına kendince yön veren argumanlardır...
ustadim
YanıtlaSilbiz muhtasar malumat istemistik super tafsilat olmus sayei devletinizde iktisat biliminin pratik hayatta kullanabilecegimiz bir argumani olarak paraite denen olguyu dagarcigimiza atmis olduk yine engin bilginizi, esirgemediginiz ilginizi paylastiniz baki var ve bahtiyar olasiniz
Bugün uzun yolculuğum (Eskişehir-Samsun)sebebiyle hiçbir işlem yapamadım.Yorumları okuduğumda Ümit kardeşim bana kırılmış gibi geldi. Mirza kardeşimin de "Uyar bey kardeşim ben ümit beye laf sokusturmuyorum" sözlerine anlam veremedim. Maksadım kimseyi kırmak değil. Herkesin yorumlarını saygıyla okuyorum. Hele Ümit kardeşimin bilgileriyle altın işine bakış açım tamamen değişti. Yanlış anlaşıldıysam hakkınızı helal edin.
YanıtlaSilBir de kardeşim demem umarım yadırganmaz. Eee yaşım epey ileri. Tevellüt Rumi 1380 :-) Hepiniz Allah'a emanet olunuz.
Aug 11
YanıtlaSilOpen 1606.35
Month 1606.35
High 1610.35
Low 1598.35
Cok aksamlar cokmustur cok sabahlar olacaktır
Aksamin alacasi yavas yavas kapatıyor yeryuzunu alacalar arasindan beyazca cikacak umuda umutla bakiyoruz ha dusecek ha dusecek...
1603 $ taban mi yapacak yoksa altı yok trıbımı yapacak yoksa boyle yatay adi gecen oturumlara kadar debelenip duracak mi can sıkıyor su dusus ne zaman baslaar ya cok dusse 81 olur 79 dan cıkanlar nasıl yerıne koyacak sabreden dervis muradina erer mı ...
hikayesi
11 seansdır xau kosuyor daha yorulmadı ama bugun yoruldu heralde faız artıs zamanlarına yaklasılmasıyla beraber asagı donme zamanıda yaklasıyor
YanıtlaSileskılerın dedıgı gıbı
dok bulgura suyu gor bereket neymis
bırazada uc kagıt ekonomısının obur ayagı borsa kazansın dıye hazırlık yapılıyor yakında yuksek kurdan bozup dolarcıkları tl ıle kagıt alacakları zamanlar yaklasıyor heralde
hakıkat tarıh tekerrurden ıbarettır
Halaskar kardeş fazla risale okuyorsun bu sıcakta biraz dokunur :)))
YanıtlaSilİnanın eğer trene binersem indirene aşk olsun..
Tl yüzü görmeyecegim Dolar altın, altın dolar...
altın Dolar ilişkisi bana sunu hatırlattı..
Trenler 1 di iki oldu bindiğimiz yavaşlarsa hemen yanımızda giden hızlı trene atlayacaksın.. o da yavaşlarsa bu sefer diger trene... boyle boyle Tünele kadar gitmeyi planlamak gerekiyor :))))
çok güzeldi bird kardeşim :)
YanıtlaSilgercek haytta babası papaz olan alman sansolyesı ancela merkel ayak suruyor adı encıla (melek)de pek melekce isler yapmiyor adeta tembel yunanlılarin seytani gibi siestacilara persmbe icn umut vermiyor
YanıtlaSilAlmanya Başbakanı Angela Merkel, AB Zirvesi'nin Yunanistan için hızlı ve kolay bir sonuç getirmeyeceğini söyledi
persembe Euro Bölgesi liderler zirvesi var yunani artik kimse iplemesede papazin kizinin ayak diremesi dovizde harketlenmeye yol acarmi ozellikle ero cihetinden umit bey ne dersiniz yoksa bu mesle zaten fiyatlanmisti altindan bir sey cikmaza mi yormak lazim
ahanda düşüyo :))
YanıtlaSildüş düş bakalım kaça kadar düşüyon,,,
yoksa bizimi kandırıyon anlarız sabaha kadar:)
şaka mı yapıyo ne :D
YanıtlaSilAltın iniyor arkadaşlar bir mum daha geldi :)) saatlik grafikte..
YanıtlaSil1593 oldu ha tabanına kuvvet.. tren frene bastı dostlar ilk durak 1570 bence fibonacciden :)
YanıtlaSilÖzlemişimi bu tabloyu bir aralar kırmızı ile -36 yazardı :)))
YanıtlaSil1593.65 -12.60 (-0.78%)
sabaha kadar düşmezse bir de akşam amerika bidaha ki açılışı ve ondan önce ki kararlarıda olumlu olursa direk 1500 :))
YanıtlaSilhe heee
bird bey
YanıtlaSilguvercin bey krdsm simdiden kantlarini mutluga dogru acmaya bak
dur bakalim kalbur sudan ne getirir Daha yokus cikmadan ata arpa veriyorsun kacanin kurtulup kalanin yine harmani dovecegini bilemiyormusun yoksa
sen boyle gidersen tcdd ozellestirilirse orayida satin alirsin baksana sendeki tren meraki sari liralarla yesil kavur banknotlari bir araya gelince kim tutar seni yuru be kocum
tunele girince karsidan gelecek isiga dikkat et gun isigimi yoksa karsidan gelen trenin isigimi anlattigin kadar kolay olsa
sabaha kadar çıkmazsa demek istedim
YanıtlaSilBu saatlik mum hepsinin moralini altüst edeceğine benziyor yarın herkes ceplerindekilerini satarlar..
YanıtlaSilbird birader
YanıtlaSilbir mumdur iki mumdur uc mumdur bana bir bade doldur ....ha ninna
bu cikisin yuzde 50 duzeltmesinemi hazirlaniyor
sert satislarmi geldi yoksa
gel gel mi yapiyorlar asil yuku ceken devenin
bogurmeye baslayacagindan habersizler mi
sabreden dervis
Bu gelen mululuk treni gelecek bir trenin habercisi halaskar kardeşim..:)))
YanıtlaSilSesini şimdiden duymaya başladım :))
Uyanınca ışığını görmeye başladım :)))
Halaskar kardeş kalbur sudan altın getirecek..
Yokuşu biz çıktık artık tren istasyona girecek..
Tren sağlam cıkarsa sabaha..
Bütün biletler benden bilesin!
Halaskarım yokuşta çok mum gördük...
YanıtlaSil11 tane boy boy hepsi birbirinden merdane...
Artık iniş mumları göreceğiz Allahın İzni ile...
arkadaslar buyuk harflerle yazıyorum hemen alın 2 dk sonra altın 1800 ons olacak cabuk tren kalkıyor
YanıtlaSilDUYDUK DUYMADIK DEMEYIN ALTIN BIRAZ SONRA ARTISA GECIYOR
Tabiki bu şakaydı :))) puhahahahah
UYARKARDESIM KUSURA BAKMA YA NICKLERI KARISTIRMISIM KONUNUN SENLE ILGISI YOK BEN ONU TARKO 9 BEYE SOYLEDIM NICKLER KARISMIS KUSURMA BAKMA
vericekler alicaklar ayni tekerleme surup gidecek kizaran mumlar yesermeye baslarsa yenisehir borsasinda tus hatasi olmamistir umarim
YanıtlaSil1587.65 -18.60(-1.16%
tenzilatla borsanin kapanmasini hayli zamn var iyice geriler mi hadi hayirlisi aglayanin mali gulene yarar mi
BEN BUGUN BAKTIM DUSUYOR.7 TL KAR DAYKEN DİREK DOLARA GECİS YAPTIM.ALTINI SUAN GORUNCE DOGRU KARAR VERDIGIMI DUSUNUYORUM.
YanıtlaSilDun sakayla karısık elestırdıgım umıt beye seslenıyorum.Siz altınmı aldınız Ümit bey altın bu hale geldi :)
Ümit bey olumsuz piyasaların direnç pivot devre dısı kaldığı yerde sizde kendinizi fazla gösteremez.korkak bırı halıne geldınız.Bu altın herkesın kımyasını degıstırdı.
Simdi sizden güzel ataklar beklıyor ve sızın nasıhtlarınızı dınlıyor olacagım.yanlız bırseylere alım yaptıgınız zaman veya gecıs yaptıgınızda
O UZUN UZUN CUMLELERINIZIN DISINDA SADECE BEN ALIM YAPTIM SU KURDAN SUNU ALDIM DIYE YAZZARMISINIZ.İTİAF EDIYORUM OKADAR UZUN YAZIYORSUNUZKI OKUMUYORUM COGUNU :))
Arkadaşlar bu hızla giderse Cuma akşamı saat 17.15 trenine bineriz inş...
YanıtlaSilmirza bey yok oyle kolaycilik yaptigimiz isi kitabina uygun yapacahiz dedigine katiliyorum beraber topyekun hareket edilirse daha faydali ve verimli olur kisa ve net
YanıtlaSilÇAÇA BEYİN 1612 SİDE TUTMADI.OLSUN SAGLIK OLSUN.GERCO 1590 1612 DEMISTI YANILMIYORSAM.
YanıtlaSilÇAÇABEY SIZDE TUTTURAMADINIZ :)
ÜMİT BEY: 0
ÇAÇA BEY: 0
AHMET USTA :1
UYAR KARDES: 0.1
BİRD KARDES: -0
ama şunu da unutmayalım biz alış satış yapamazken gecelerde bu onsun 30-50 usd aralığında inip tekrar çıktığını hepimiz hatırlarız heralde.ona göre sevinelim ;D
YanıtlaSilHALASKAR BEY COK GUZEL SEYLER YAZIYORSUNUZ.SIZIN CUMLELERI OKURKEN GULUYORUM :)) TABIKI YOK BEDAVA ALTIN DUSERSE SUAN HERKES ALMAYI BILIYOR.ALIRIZDA.SADECE EURO USD ICIN COK ELESTIRDIGIM ÜMİT BEYİN DESTEGINE IHTIYAC DUYACAGIM.
YanıtlaSilKENDISINE SOYLEDIM SEVDIGIMIZ ICIN ELESTIRIYORUZ SAYGI DUYUYORUZ.KENDISI BILGILERIYLE HERKESIN SAYGISINI KAZANMISTIR..KENDISINE ADIMA TESEKKUR EDIYORUM.
mirza bey krdsm adam muneccimi kardesim 50 yillik sarraflar bile onu tam bilemiyor yine yakalstirdi daha ne yapsin ahmet ustaya yazdigin 1 skoru caca beye yaz bizi takip ediyorsa meclise gelsin ongorulerine ihtıyac var zaten ekonturklede sık gorusuyormus
YanıtlaSilsıkı dostluklar kavga ile olurmuş.Onlarınkide o oldu.
YanıtlaSilYoksa Ümit bey el birliği ile paraları indiregandimi yapacaksınız.Burayıda unutmayınız lütfen
5 dk perıyotta mumlar yesermeye basladı saadet zıncırı koptumu yoksa tern bıletlerını ıptal ettırmezde bı ıhtımal daaha var
YanıtlaSilolmak yada olmamak
mırza bey krdsm
YanıtlaSilumıt bey tam bır para sıhırbazı 50 bınlık bır bırıkıme yılbasından bu yana 13 bın lıra kazandırmıs bır ekonomıst bırakın bıldık kurtlar yesın bızım adamlar kazansın anasının aksutu gıbı helal olsun ıster mahatma gandı ıster ındıra gandı allahın selametı basına olsun
her kemalın bır zevalı vardır sımdı zeval vaktımıdır o muglak temın bır arkadasın dedıgı gecede 30 50 dolar marjlarla at oynatıyorlar bız uykumuzda tatlı tatlı mısıldarken ona donmesın bu ıs ıs bıter fıs gıder ısı bıtırenmı oluruz fısı yıtırenmı zaman gosterecek
YanıtlaSilahanda çıkıyo :(
YanıtlaSilÜMİT BEY HALASKAR BEYIN SOYLEDIKLERINI DUYDUK.ALLAH DAHA COK VERSİN SİZE
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilbence cumaya kadar bıze ahanda cıkıyor ahanda dusuyor dedırtecek bu.ınmıyorkı basamakları 10 ar 20 ser
YanıtlaSilons 1570 1550 civarı olduğunda alıma geçme zamanıdır daha aşşağısını pek fazla beklemeyin.
YanıtlaSildolar kurunun gidişatını ise daha bilgililer yorumlarsa sevinirim
alınan kale dusermı 1700 lerın bahsedıldıgı yerde zugurt tesellısı gıbı gelıyo ahanda dusuyo
YanıtlaSilahandaaa cıkıyooo
gecen gecmıstır deyıp temız bır sayfa acmak ıstersek kactan yapısmayı duunuyorsunuz sarı kızın elıne 1580 1600 arasında gıder gelırmı bır dakkalık perıyotta yıne yeserme alemetlerı var mumlarda mumya olmus vazıyette takıptemısınız ses cıkmıyor muhterem hazıruuuunn
Mırza bey kardesım admın sefa bey neden sılıyor bazı yorumlarını caca bey bu konuda buhran gecırmıstı ne yazıyon a be kuzum oralara aut oluyor namelerın
YanıtlaSilacemı bulbul bu kadar oter
durumlarınamı maruz kalıyorsun anlamadım ıyı geceler
ben bir hata yaptım o da şuydu;
YanıtlaSilyapılan yorumların gazıyla hiç alım yapmadan diplerin geleceğini bekledim.
dedim ki;
bu altın nede olsa 75 lere kadar inecek.dolayısı ile 77 lerde bile almaya hiç tenezzül etmedim.
78 oldu nede olsa fiyat 75 lere düşecekti,bu çıkışlar sahte çıkışlar olabilirdi..
79 oldu gene aynı.alıp almamakta çok tereddüt ettim ama almadım.
80 oldu,yok daha neler dedim heralde bundan sonra çıkmaz iner artık..
81 oldu iş bundan sonra inada bindi..artık bu kadar yüksekten alamazdım...
82 oldu ha düştü ha düşecek, bu kadarda çıkamaz ,olamaz.
82 akşamından sonra akşamları elim gidip gidip geldi ve sabahında 82 oldu 83 ...
sonra ki gecenin sabahı 83 oldu 84.. 84 oldu 85... 85 oldu 86 ve ben hep baktım,,
bu durum bana büyük bir ders oldu.artık fiyatın en son nereye kadar inip nereye kadar çıkacağını tam olarak HİÇ KİMSENİN BİLEMEYECEĞİNİ İDRAK ETTİM..
şimdi ise ümit beyinde de dediği gibi riski paylaşıp paramın sürekli bir kısmıyla alıp veya satmayı anladım ve bundan sonra bunu uygulayacağım inşallah...
en dibi veya en yükseği beklemek ve yakalamak çok çok çok çok zor bir iş....
Arkadaşlar son 37 dk.. Newyorklular bakalım son golu atacaklarmı...1576 lara inse cok iyi olcak...cekik gözlülerde biraz kor biraz indirir.. sabaha 1570 lerde acarız gözümüzü..
YanıtlaSilgramda 84 lerde stabil olur...inş.
Her kışın bir baharı, her gecenin bir sabahı vardır.
Her al satçının yüreğinde titreyen bir bahar vardır.
Her rekor denemelerinin adından, peçesinin ardında tebessümle bekleyen bir trend vardır.
Korkmayın karanlıklardan ;
Zifiri karanlık gecelerin sonu aydınlık geleceğin bir mukaddimesidir...
şimdi japonlarda;
YanıtlaSiloh ne güzel altın düşmüş deyip te alımlara tekrar başlarlarsa sabaha tekrar 1600 lerden başlamak içten bile değil :)