YORUMLAR YENİ BAŞLIK ALTINDA DEVAM ETMEKTEDİR.
ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ.
Altının hareketli olduğu dönemlerde altın yorumları sayısı da bir hayli fazla oluyor. Bu sebeple, Temmuz ayının başında olmamıza rağmen 3. paylaşım başlığını açmak durumundayız.
Yorum sayısı 200'ün üzerinde olduğunda, insanların bilgiye ulaşımı daha zor oluyor. Bu yüzden belirli periyotlarda yeni konuları paylaşıma açıyoruz. Bu konular aracılığıyla da altın fiyatları konusunda görüş alış-verişinde bulunuyoruz. Yatırım danışmanlığı kapsamında olmayan bu yorumlar, 'bakış açısı' geliştirmek için iyi birer referans.
Şimdi de yorumlarınızı bu konu altından bırakabilirsiniz.
Önceki yorum paylaşımları sırasıyla:
Bir önceki altın yorumları başlığı
Geçmiş dönem altın yorumları
Arkadaşlar herkes satış pozisyonuna geçmiş hepinizi tebrik ediyorum.Öğretmen ve yaşım kendisine göre büyük olmakla beraber kendisi bizim ekonomi hocamızdır diye telakki ediyorum..
YanıtlaSilSitemize Renk kattınız..
Tşkler EKENTURK...
evet zıraat bu anlamda oldukca karlı.ancak baska ısim altında kesıntılerı var mı acabaevet zıraat bu anlamda oldukca karlı.ancak baska ısim altında kesıntılerı var mı acaba
YanıtlaSilZiraat bankası Kilo ile altın satıyor 500 gr yada 900 gr alamazsınız ya 1-2-3-4-5-99 kilo gibi...
YanıtlaSilSatış yapan arkadaşların yeni sermayesi satıştan sonra ortayan çıkan sonuçtur..
YanıtlaSilyani gerçek şu anki sermayeniz = eski sermaye + kar...
yeni politakanız eski sermayenizi unutup yeni oluşan sermeyenizi kabullenip inşallah bunu da çoğaltmaktır.. düşüşler de alacağınız altın ile altın miktarınız bir miktar artacaktır.. gene satışla bu kez de TL niz artacaktır...
yani 300 gram diyelim bir yatırımcı 2012 yi bekledi ve diyelim altın 90 Tl oldu...
Siz ise biraz riski de ustlendiğiniz için al sat lar ile mesela 320 gram yapmış olacaksınız... Siz 2012 de sattığınız da 90 TL de ...
bekleyen uzun dönem yatırımcı başı ağrımadığı keyfle yatırıp beklediği için 300*90 = 27.000 TL si oalcak..
ama sizlerin 320*90 = 28.800 TL niz olacak....
az kar + az kar = cok kar
formülünün de kıstasımız budur...
gün gelecek bazen aldığımız fiyattan aşağıya ineceğiz fakat gram arttğı için aslınd akayıp eden biz olmayacağız sabır yani bazen bekleyeceğiz acelecilik hırs yok...
son örneği şoyle açıklayayım... bir de şu açıdan.. 300 gramı olan altın 90 TL olunca 27.000 TL sermayesi oluyor ya... sizinde 320 gramınız oldu ya mesela 27,000 / 320 = 84,37 TL eder... yani diğer yatırımcı için gramı 90 TL olduğu ile Sizin için gramı 84,37 olduğunda aynı rakamdasınz demektir...
umarım anlatabilmişimdir...
gram arttırıp arttırıp uzun vadede altının zirve noktasında satmak o azcık karlarınızın çok olduğunu göreceksiniz..
inşallah hepimiz kazananlardan oluruz...
saygı ile
altından usd ye geçişte ki birinci al sat geçişi yaparak altın gramımızı arttırmak içindi.. dolarda iken olası bir durumda dolar TL yüksek olunca TL geçmekti.. bu konu tam kavranamadı sanırım Arkadaşlar...
YanıtlaSilinşallah zamanla zaman da el verdikçe sorularla cevaplamaya daha iyi pekişmesini sağlayabiliriz
sayın Ümit bey o dediğinizi ben de yapmak isterdim ama şu an dolara güvenemedim açıkçası.yani 1.639 dan bankadan dolar almak bana çok mantıklı gelmedi o yüzden o riske girmek istemedim.şimde bekleme ve alış pozisyonuna geldik.zannedersem sizin değerli tavsiyelerinizle hedefi 12 den vurduk.hayırlısı olur inşallah.iyi ki bu sitede varsınız Ümit bey.herşey için teşekkürler..bu arada merak ettim acaba siz hangi meslekle iştigal etmektesiniz.ben Mali Müşavirim ama bu piyasada yeniyim.sayenizde bayağı bir bilgi sahibi oldum.herşey için çok teşekkürler...
YanıtlaSilSadettin Bey !
YanıtlaSilBen ekonomistim..Universite ekonomi, master Para Piyasaları...
şu an özel bir firmada dış ticaret ..İhracat sorumlusuyum..
Şehir: Ankara
Umit Coban
ARKADAŞLAR ZİRAATTEN HESAP AÇTIM AMA HENÜZ AL SAT YAPMADIM ALIM YAPMA EKRANINA GELDİĞİMDE DIŞARIDA YAZANLA AYNI RAKAM VARDI SATIŞ EKRANINA ULAŞAMIYORUM SATACK ALTINIM OLMADIĞI İÇİN AYRICA KİLO FELAN DEĞİL GRAM OLARAK İŞLEM YAPABİLİYORUZ... ZİRAAT ALTIN HESAPLARI KONUSUNDA YENİ AÇILDI ZATEN ESKİDEN KİLO OLABİLİR AMA ŞUANDA GRAM İŞLEMİ YAPILABİLİR AMA SATARKEN AYRI BİR KOMİSYON ALIYOR MU BİLEMEM...
YanıtlaSilBir Hocam !
YanıtlaSilyalnız parça parça satışlar ve sigorta niyetine de olsa kimse de altın kalmamış..en azından ufakta olsa bir parça altın kalmalıydı ...
gene belirtmek isterim ki...
sayfamızın konusu gereği
cuzdanınızda:
1. altın ve tl olsun
2. altın ve usd olsun
3.altın-usd-tl üçü de olsun...
takip ve yapabileceğiniz ölçüsünde 3 şıktan birini seçmek gerekiyor.. riski minimize etmek için
YA HHEP ALTIN YA HEP TL şahsen önermiyorum.. alınırsa olası düşüş ya d azararlarda bekleme sürenizi de uzatır...
neden portföy gerekli derseniz... basit bir dil ile gene anlatayım.. rakamlar uydurma ve anlaşılsın diye düz verilmiştir... usd yi katmayayımm bu sefer.. onu başka zaman anlatırım önce anlattığım gibi..
200 gram altınınız var ve şimdi 79 tl ...diyelim..
100 gramı sattınız 7900 TL eder .. diğer 100 gramı kaldı ... 80 TL olursa satarsınız 8000 TL eder toplamda 15900 TL eder... 78 Tl ye düşrese de bu sefer sattıpınız 7900 TL / 78 = 101,3 gram altın alırsınız.. yani 1.3 gram bu sefer de altın arttırmış olursunuz..
her iki durum da ya kazanç sağlarsınız.. ya da zarar olsa bile minimize edersiniz..
bunu uygulamaya çalışmak menfaatinize olacaktır..
kaçta satacaksınız arkadaşlar.yarını bekleyelm mi cevap bekliyorum
YanıtlaSilyani özetle her gün hem alış için bekleyen hem satış için bekleyen kişi olacaksınız.. çünkü hem tl hem altınınız var ya...
YanıtlaSilZİRAAT BANKASI ALTIN ALIM SATIMI HAKKINDA BAŞKA BİLGİSİ OLAN VAR MI?
YanıtlaSilAyşe Hanım !
YanıtlaSilsaat sonra felan gene kontrolde olun piyasalarda 79,60ları dener...bankalar kaçtan verir bankaya göre değişir.. şu an da dolar dünya da zayıfladı.. ons da toparlanma sözkonusu..
Ayşe kardeşim, yorumlara bakarsanız kimsede altın kalmadı. Herkes nakite geçti. Ümit kardeşimiz de bir önceki yorumunda onun fırçasını atıyorya. Bir parça da olsa altınınız kalacaktı diye.
YanıtlaSilEh bir de altın 80-81 olursa sabaha. Umarım daha öncekilere olduğu gibi yüklenmezler Ümit kardeşime.
ümit bey allah sizden razı olsun pazartesi 77700 den 1190 gr altın aldım şimdi 79100 den sattım 1700 nakit kazancım oldu hatta memur olan eşime takılıyorum bırak işi ben sana bakarım diyorum
YanıtlaSilFırçayı yeyince de olmuyor illa acıyı yiyeceksin :)
YanıtlaSilÜmit Bey güzel önerilerde bulunuyor inşallah bidahakine uygulayacağız :) Şu anda tekrar yükselişe geçti ons 1517
ben zaten yüksek almıştım yarını bekliyeyim mi kararsızım bilmiyorum yarın sabahı beklicem çıkarsa devam çıkmazsa satarım.gecede altında işlem oluyor mu saat farklarından gece durumu nasıl araştırabilirim
YanıtlaSilmadem herkes tl ye geçti almak için en uygun zaman ne zaman olur?
YanıtlaSilAyşe hanım mesai saatleri dışında bankalar makası açıyorlar alış satış farkı çok oluyor dolayısıyla zararınız olur. Şu anda beklenti yarın içerisinde hızlı düşüş yönünde birçok kişi elindeki altınları çıkardı (bende dahil) eğer zararda değilseniz çıkarabilirsiniz. Ümit Bey'in (ekonturk) yorumlarını okuyun bence...
YanıtlaSilarkadaşlar bu altın saat 3.30 dan sonra rengini belli ediyor çıkış hızlandı
YanıtlaSilDüşüş hakkında yarın içerisinde demişim yarın ve sonraki günlerde düşüşler beklemekteyiz...
YanıtlaSilÜMİT BEY BU SAATTEN SONRA BEKLENTİLERİNİZ NELERDİR? BAHSETTİĞİMİZ TIRMANIŞ GELDİ MÜDEHALE NE ZAMAN GELİR SENCE?
YanıtlaSilÜmit bey, Şu anda Tl deyim Altında alışı bekliyorum. Usd'ye geçebileceğim bir durum söz konusu olursa bildirin. şu anda yüksek.
YanıtlaSilYoksa Altında Usd'ye mi geçeceğiz.
Kısaca ne dersiniz.
parça parça koyun demem bu yüzden di işte...
YanıtlaSilNe Oldu Bu Altına???
YanıtlaSilumarım eliniz de altın kalmıştır.. bu gün için.. satışa.. Sadettin Bey kızmamın sebebini şimdi iyi anladınız dimi... kızmak derken şaka ama..
YanıtlaSilarkadaşlar her zaman dediğim gibi altın onsunu 3 piyasa belirler 24 saat için da:
03:00 - 09:oo Tokyo
10:00-18:00 londra
16:00-16:30-23:30 ABD
ve bu 3 piyasada da kendine özgü iniş çıkış fiyatlaması olur...
lütfen bu hususu dikkate alalım...
Bravo Ümit Bey !.
YanıtlaSilAçıklamalarınız isabetli.
adsız bey usd yi kasdederken kesinlikle TL nizi usd yapın demedim yanlış anlaşılmasın..... altınınız var ise bir de mesela 81 TL de iken felan TL den aldınız ise altından usd mesela 1525 de geçip daha sonra 1500 e inince mesela tekrar altıa geçtiğiniz de altın mi,ktrınız artar.. altın miktarınız artar bakın ilk amaç ve hedef bu.. yüksekten aldığınız zararı kurtarmak için..
YanıtlaSilTl den altın ya da usd önerimiz yok...şu saat itibariyle
79.10 dan almıştım.karım az.bunada şükür ama birazda kar etmrk istiyorum ben treni kaçıranlardanım artık alım satışları söyleyin ki yarına ne olur sabah inişteyse bozucam.ama ya çıkarsa diye elimde garanti olsun .birkısımlada borsa ya el attım.orada durum kötü.bari burada azami sınırı zorlayayım diyorum
YanıtlaSilyok yok sabaha fırçayı yemem 80-81 aralığına özellikle 81 e hiçbir banka ççıkmaz bu hafta altın gram da... bankalar için diyorum hep..
YanıtlaSilaltında son sözü comex söyler :)
YanıtlaSilCOMEX NE GOLDFİNGER BİRAZ AÇAR MISIN COMEX DEDİĞİN ŞEY MÜDEHALEE ETTİ ARTTI MI YOKSA COMEX DEN BİR ADIM BEKLİYORSUN DÜŞECEK Mİ?
YanıtlaSilarkadaşlar ben fırça atmadım.durumumu anlattım.yanlış anlamatın özür dilerim öyle bir imaj verdiysem
YanıtlaSilarkadaşalr şu saat itibariyle ben de son parçamı sattım... daha da çıkar diye beklemenin anlamı yok..
YanıtlaSilaltın tl gram da..yarın ki riski bekleyenlerden değilim..
alım için de belki cuma belki cumadan sonra beklemede kalınacak artık...
altının çıkışı için sebep yok diyen görüşlere çıış için sebepleri geçen hafta sıralamıştık şu an için gelinen nokta orta da..
şimdi de önümüzde ki hafta altın onsu daha çıkacak diyenler için iniş sebeplerini açıklamak istiyorum:
Çin Faizi
AMB faiz veya bunu destekleyen kararı
İçeri de İMKB toparlanma
Çoğu Traderlerin tatili
İçeri de dolarda biraz aşağı yönlü gevşeme
1480 lerden 1530 lara onsu getirenlerin satış karları gelecek beklentisi..
işbu sebeple önümüzde ki hafta düşüş bekleyenlerdeniz...
Arkadaşlar altın olası gelişmelerden anlık etkilenen varlıktır.. ve bazı kararlar öncesi önceden fiyatlamasını yapar AMB kararı öncesi yaptığı gibi... 15 Temmuz ABd kongresi öncesi ve sonrasında şu an erken o konuda hiç bir fona bakmadım.. ama 4 ağustos eğer abd borçlanma kongresi tarihi netlik kazanırsa o zaman da tekrar altın ons da ralli bekleyenlerdenim..
gün içi veya hatta hafta içi ons dolar en az 50 usd oynar ve usd- altını da artık takibe alın demem de bu yuzdendi... Arkadaşlar altın dünyaya görücü olarak ons(31.10gram) ve usd cinsi ile görücüye çıkıyor...hep ons ons diyorum yanlış anlaşılmasın onsu da usd yi de sevmem ama ne zaman TL miz dunya parası olur ve altın dunya da TL ile alınır satılırsa o zaman altın tl den daha rahat bahsedebilirim...
new york commodity mercantile exchange. tam çevirisi new york emtia borsası sanırım.
YanıtlaSilBu 1526-27 lere takıldı böyle devam edecek gibi gözüküyor...
YanıtlaSilarkadaşlar bir basın yayın kuruşunun sabah ki manşetini paylaşmıştım Sizinle ALTIN YÜKSELİŞİNİ ARTTIRABİLİR DİYORDU... 1 saat önce de manşeti şu oldu.. '' Çin'in faiz artırımı altını düşürebilir''
YanıtlaSilSizin de gördüğünüz gibi gün içi 4 saat aralıklarla iki tezat görüş sunulmakta.. altın çıkar dediğinde spekulasyon olarak yorumlamış ve akabinde altın hep düşmüştü.. Çin haberi ile düşüş bekleniyor yazısına istinaden altın çıkış gösterdi...
altın ons özellikle arkadaşlar gün içi çok hareketlidir... spekulasyon vb hareketlerden uzak durmak gerekir...bu yuzdendir hep karı görünce kaç denmesi .. nefs zorlayabilir .. çıkınca neden sattım ya deriz.. ama düşünce iyi ki satmışım deriz.. kazancı tatlıdır bu veledin.. kaybı da inanın çok acıdır.. altının önü belirsizliklerle doludur ve hassastır.. hemen yon değiştiriverir.. Size hep tavsiyem yükseklerden alım yapıp ay kardayım kafa kafayamıyım düştü mü düşecek mi kabusunu az yaşamanızı isterim.. az yaşamanız diyorum sonuçta altın alım satımı ile ticaret yapmaktasınız..bunu bilin riskiniz de var.. ben dolar tl kurunda düzeltmeyi şu an net görüyorum aşağı yönlü.. ons altın da 1530 lardan sonra boynunu büküp ilk aşama gene 1510 lu rakamlara gelecektir... bu bağlam da şimdilik 77 v eüstünü altın için alımda uygun görenlerden değiliz...
Peki Ümit Bey 1510lar altını 77 nin altına çekmeye yetecek mi? Ümit bey m.yilancioglu@hotmail.com facebook ta sakıncası yoksa ekler misiniz
YanıtlaSilÜmit bey haklısınız.ben sadece dolar konusunda tedirgin oldum.bu noktada yaptığım en büyük hata ise ABD borsaları açılmadan altınımın tamamını satmak oldu.halbuki parça parça satış yapmak daha mantıklıydı.her geçen gün bu işte daha da tecrübe kazanıyoum sayenizde.ama ben gene de herşey için size teşekkür ederim Ümit bey.
YanıtlaSilümit bey 35000TL nakitim var arabamı sattım :) banka öneriniz nedir ? altın alım satımında işbankasımı ziraatmi saylam2@gmail.com cevaplarsanız çok memnun olurum harika bilgiler veriyorsunuz sizinleyim
YanıtlaSilKerem Bey !
YanıtlaSil1510 lar derken rakam semboliktir bilginiz olsun... daha da altını bekleyenlerdeniz...
sembolik rakam oldu diyelim 1510 .. usd de 1,59 TL olsun .. Çünki şu an da 1,62 lerde alıyorlar bankalar..1,63 dediği bize satış fiyatlrıdır ..
1510 / 31,10 * 1,59 = 77,20 eder; usd 1,60 olsa altın tl 77,60 eder ons 1510 dersek...
yani ons 1510 larda 77 lere gelmeden alım önermiyoruz dememizin gerekçesi de bu...
usd dünya da heryerde düşüyor.. biz de çıkıyor.. biraz soluklanamsı gerek.. İMKB seçimden beri 70 lerden 63 lere geldi.. İMKB cilerde kazanmak istiyorlar artık... borsa da gelebilecek yukarı hareket dolara satış getirecektir.. siyasi kriz çıktı işte usd bilmece burada olmaya başladı...
DExter Bey !
YanıtlaSilArabayı satmak bile kendi başına bir yatırım.. vergi yok benzin yok.. kaza yok.. sigorta yok :)
ziraat bankası arkadaşlar kuru uygun dediler burada ben hiç çalımadım... İş bank kur yoksek biliyorum artı usd ye altın vb geçiş hakkımızda yok.. ben Finans Bank al sat kur farkında en uygun bankalardan biri biliyordum ama bir yanlışlık yoksa şu an Ziraat avanrajlı görülüyor... finanstan altından tl ya altından usd ye vey atam tersine geçiliyor...
garanti usd altında çok iyi doviz ve altın tl geçişte yakıyor insanı...
Kuveyt turk gümüş hesabı var diğerlerinden avantajı...
bankaların sağlamlığından ziyade al sat kur farkı hangisinin az ise onu tercih etmeli...
bir de arkadaşlar ben biraz karamsar insanım 50.000 TL den fazlasını banka batarsa felan vermiyor... sonra başbakan çıkarda bu bankaya yatırırken bana mı sordunuz derse karışmam? Mümkün olduğu kadar nakitleriniz varsa farklı bankalara dağıtın ve lütfen sıkı pazarlık edin... yeşili kırmızısı hepsi aynı soyguncu.. hem de modern soyguncular...
Sadettin Bey !
YanıtlaSilhata olarak yorumlamayın alışkanlık edinmeyin lütfen aBD borsaları açılışını tam tersi de olur...
kar da sat sonra ekranı kapa.. karın var mı bak keyfine... keşkelerle yaşamak iyi değil.. hayatı bile keşkesiz yaşamanız dileğimle
iş bankasını bilmiyorum sayın DEXTER ama bugün baktım ziraatte fark 79 krş halkbankta 68 kr.iş bankasını bilemem ama ben halkbankası ile çalışıyorum.
YanıtlaSilevet ümit bey bardağın dolu tarafına bakmak lazım.tam tersi de olabilirdi.ama yönü tayin eden gene ABD borsası olduğu için önümüzü görmek açısından bir dahaki sefere saat 16-16:30 u bekleyeceğim.benim şansıma hep satınca artmaya devam ediyor.tabi kahin değiliz tepe noktasını nereden bileceğiz.ama çok şükür hafta başından bu yana yaklaşık 700 tl prim yaptı yani beni eksiden çekip 310 tl artıya itti.daha ne olsun.şimdi alış pozisyonu bekleyeceğiz.ama şöyle bişey var Ümit bey bazı yazarların çok uçuk tahminleri var mesela Mehmet Ali Yılmaztürk ün öngörüsüne göre sene sonu küçük altın 100 tl lere düşecek iddia ediyorum şeklinde savları var.genel kanı düşecek diye.bana biraz manipulus yaklaşım gibi geliyor.ben 1600 leri bulmasa da yaklaşacağı kanaatindeyim ha bu +20 veya - 20 olur onu bilemem.bana o rakamlar fantazi geliyor.yani altının 60 tl olacağını savunuyor bu yazar.Altının hangi tarihinde %25 lik bir kayıp olmuş ki bu rakamlara çekilsin.tuhaf doğrusu...
YanıtlaSilherkese selam
YanıtlaSilÜmit bey yarın faiz arttırım kararı gelmezse altının 1560 ları zorlama ihtimali var mıdır sizce?
YanıtlaSilBana biraz zor gibi geliyor çünkü 1480 den 1560 lara geçmesi 80 dolarlık bir artış demek bu da çok büyük bir rakam.son yükselişini 1520 lerden 1560 lara doğru yapmıştı.yani 40 dolarlık bir artış sergiledi bugün de 50 dolarlık bir artışta bulundu.bana bu zor gibi geliyor.gerçi önceki yükselişini 15 haziran cuma günü başlatıp bir hafta sonra 23 haziranda sonlandırmış.son 3 ayın grafiğini baktığımda sizin de dediğiniz gibi 6-7 günlük bir çıkış yapıp sonra düşüşe geçiyor.bu da bize bir yol olabilir.
Evet arkadaslar gram 80'i buldu 500 lira karla satis yapmistim simdi satsaydim karim 700 lira olacakti ama aza kanaat ettik riske girmedik ahlanip vahlanmiyoruz tabi ama dusus icin pozisyondayiz :)
YanıtlaSilHayirli kazanclar diliyorum, ziraat bankasi isini halen cozemedim ama yatirim hesabi actirdim yarin inceleyecegim paylasacagim fiyat farki cok az gorunuyor.
Selam,
YanıtlaSilgerçekten güzel paylaşımlar olmuş. herkese teşekkürler. bende dün 76 dan alım yaptım ve çıkış mı yapsam diye internette araştırma yapıyordum. Sizinde önerilerinize uygun olarak sabah ilk işim çıkış yapmak olacak. Birde bankaların altın piyasası tam olarak saat kaçta açılıyor?
arkadaşlar bankasyadan bir miktar altınımı bozdurayım dedim. alış 77.400 satış 82.900 falan diyor. satmaya kalktığımda ise 77.400 den işlem yapmaya kalktı. neden acaba mesai saati olmadığı için mi? yardımcı olun lütfen ben de kar etmek istiyorum...
YanıtlaSilArkadaşlar uyarıları daha önce de yapmıştık her zaman yapıyoruz, bende bu işin acemisiyim ama biliyoruzki mesai bittiği zaman takriben 18:30 dan sonra makas açılıyor banka kendi karını düşünüyor, çok olağan üstü bir durum olmadığı sürece ben kesinlikle makas açıkken bozdurmanızı önermiyorum tamamen zarar edersiniz alırkende satarkende...
YanıtlaSilEvet dostlar kar ettik ama ah vah etmeyeceğiz inş. bunada şükür deyip düşüşü gözleyeceğiz.. Zararda olan yok ne kadar güzel herkes kısmetindekini yiyor :))
YanıtlaSilArkadaşlar Türkiyede işlem saati 9.00 17.30-18.00 dur genelde.. bunun dısında aralık tamamiyle acılır duruma göre 5-7 tl civarında olur.. siz siz olun aksam işlem yapmayın yanarsınız..
03:00 - 09:oo Tokyo
10:00-18:00 londra
16:00-16:30-23:30 ABD
Biz londra altın borsasına giriyoruz...
adsız satış yapma bu saatte sistem kapanmış durumda oldupundan alış düşük satış yüksek ...
YanıtlaSilben de nete giremediğimden satamadım ama geçen elimde kalanları satıp asıl alım için bekleyeceğim artık.
Ümit bey yorumlarınız için tekrardan çok teşekkürler. ben hem sizin gibi profesyonel bakamıyorum bukadar hem de piyasa gözlemlemek esas işim olmayınca araya başka işler giriyor takip edemiyorum. yorumlarınızı ve al sat için önerilrinizin devamını bekliyorum. KJolay gelsin.
Herkese bol kazançlar...
sadettin bey !
YanıtlaSilŞahsen ben de busene yada 2012 ilk 3 ayına kadar 1577 usd rekorunu egale edip ilk başta 1600 usdleri zorlayacağı görüşündeyim.. ama bunu özellikle temmuz agustos döneminde olmayacağını savunanlardanım..
Genel de aBD borsaları açıldığında ve gece japon piyasalarında aşırı hareket görülür.. en azından benim son 3 yıla ait kendi istatistiklerimde de %75 üstü bu şekilde olmuştur.. maalesef pastanın büyüğünü hep onlar yemekteler.. sistem onların bu vazgeçilmez... ama kesinlikle özellikle burada ki çoğu kişiye madem gece hareket var FX piyasalarına felan girelim 24 saat işlem yaparızı şiddetle tavsiye etmiyorum..uzak durun lütfen.... hep dikkat ederseniz bzi de 17:30-1800 işlem kapandıktan sonra yüksek rakamları görüyor... ama bizler işlem yapamıyoruz o saatler de .. artı altın-tl kuru FX piyasaların da işlemez işler diyeni bana gönderin.. altın usd yani ons işler sadece ve işlem yapar.. kaldıraç sistemidir çok sakıncaları vardır... Apsimaty nin dediği gibi piyasalar da 80 ni buldu aldın ama o piyasalarda.. bankaların hiçbirinde son kapanış 18:00 kadar 79,40 kusur üstünü göremedik.. bizi ilgilendiren bu durum da 0900 - 18:00 arasında ki bankamız da ki kur...
Geçen hafta sonu AMB topantısını gündeme atarken 7 temmuz kararına kadar fiyatlama yapacaklarını daha sonra düzeltmeye ve karar neticesinde şeklini vereceklerini yazmıştım hatırlarsanız ve ilave etmiştim inşallah büyük çıkış bizim saatlere denk gelir akşam saatlerine denk gelip de hepsini aBD liler çekik gözlü japonlar yemez diye ..:) bizler gün içi bugün 79 - 79,40 TL aralıklarında bankaların alış fiyatı olarak veriyorum güzel rakamlar yakaladığımıza inanıyorum..
saygı ile
Peki ABM bankası kararına kadar fiyatladılar 1480 lerden buraya geldi 1530lara ya altın 2-3 günde ya AMB kararında faiz çıkmazsa uçarmı diyorsunuz? hep sizler düşündünüz ki herkes AMB faiz arttıracak altını alacaklar alacakalr yukselecek faizle birlikte düşecek oyle değil mi? hayır fiyatlandı zaten yeterince yarın en fazla öğlene kadar direnebilir.. hadi diyelim AMB faiz arttırmıyorum dedi ve hiçbir karar almadı.. bakın faiz arttırmaz munzamlarda oynar o da faiz demektir.. hiçbir şey yapmadı diyelim.. biraz hareketlenir altın 1540 gibi aşağı çekilir gene arkadaşlar 1480 lerde1500 lerde alan adamlar karsız mı satacaklar satmadıkları surece karda değildirler değil mi? stacaklar ki kar etsinler... geçen haftaki düşüşte Morgan foncuları çok zarar etti bu adam bunun acısını çıkarmadan tatile gitmez gozune uyku girmez diye geçmiş yazılarımda paylaşmıştım hatırlarsanız işte bu adam karının bir parçasını şimdi satarak gerçekleştirecek..
YanıtlaSilhiçbir zaman unutmayın daha öncede yazmıştım yuvarlak rkam yazıyorum,
onsu 1500 al 1540 sat
1510 al 1550 sat
1530 al 1560 sat rakamlara takılmayın sadece anlatmak istediğim düşükten alıp yukarıdan satıyorlar bir sonrakine gene düşürüp gene çıkarıyorlar bir sonrakinin üstüne bu boyle gidiyor...ben gene yarın ya da hafta sonu başlayacak bir düşüşe gireceğimizi düşünüyorum...teknik anlamda soyluyorum altının boğa piyasası tarafı zayıflamaya başladı.. yani alımların azaldığı döneme girdik altında ons da.. bir nokta sonra satışlar gelecek.. 48 saat veriyorum hesaplayabilirsiniz..hafta sonuna kadar gene dibi vuracak.. dibi vurduğunda düzeltecek mi daha da aşağı mı gidecek o kur ve şartlarda değerlendirelim...
gene soyluyorum cuma alındı çoğu kişi altını.. ptesi salıya göre değerlendirin bir de satış rakamınızı neden bilinmez yarın için değerlendiriyorsunuz..
gene kızacaksınız ama kar da sattınızsa bereket versin diyeceğiz...
300 gramı 78 den aldınız 79 dan mı sattınız mesela bırak 80 olsun bilsek iyi de bırak olsun uzulmeyim 23400 TL ile 300 gram aldınız diyelim, 79 dan sattınız 23700 TL oldu gene 78 oldu aldınız diyelim 304 gram altın eder... 300 TL kar ya da 4 gram fazla altın oldu.. olaya boyle bakın arkadaşalr lütfen...
kendinize zaman koyun ve deyin ki mesela 300 grama ihtiyacım yok 90 TL olana kadar gir çık gir çık inanın 300 gramınız olur 320 gram ve fazlası da 320 * 90 = 28.800 eder... kafadan 20 gram fazla altın ile 1800 TL havadan para gelir Size..
gram arttırmayı öğrnmelisiniz..
hırs yok,
kumar gibi asla,
portfoy yapacaksınız altın -tl ikisi de olsun her zaman....önceki yazılar da faydalarını yazmıştım..
tereddüt kesinlikle olmasın...
ya çıkarsa diye... ya çıkmazsa deyin..
bakınız bana bunları okul öğrenim öğretmedi ne zararlar etmiştim ilk başlarda .. anlatmayayım karizma gider :) hep sattığımda çıkmıştı.. kızardım bir daha satmayacağım satmazdım sabah kalkınca bakardın bizim altın düşmüş aşağılara.. aylarca haftalarca bekledim gene çıksın diye az mı kufur etmedim ABd lilere, çekik gözlüleri çekesim geldi her tarafını :-) ama öğrendim sonunda deneyimler birazda..
yanılgılarımız da oldu elbette bekleyerek telafi ettik onu da... ama dovize inanın hiç benzemez altın - gümüş bir bakmışsın aşağıda bir bakmışsın yukarı da...
bir de 500 tL kar felan diyen arkadaşalr lütfen küçümsemeyin bir asgari ücret maaşı.. kiracıiseniz yerine göre değişmekle birlikte 1-2 aylık kira parası... Siz bugün 500 TL kazanmadınız... cebinizden 500 TL de kiraya verecektiniz ya ya da taksitinize bak o cebinizden çıkmadı o zaman 500 + 500 = 1000 TL kar etti... ekonomist kafası işte 500 tl karınızı 1000 TL yapıverir :) ama doğru da dediğim
saygı ile
ümit bey ve diğer arkadaşlar bank asyada dolar-altın geçişi varmı? biliyorsanız lütfen cevap verin?
YanıtlaSilmerhaba arkadaslar bugun bende77.60dan aldıgım satısımı 78.98 den gerceklestırdım.kendim kar ettiğim gibi zorla alım yaptırdığım bir arkadasıda kar ettırdım.herkesın kazancı hayırlı olsun.
YanıtlaSilYanlız bukadar cıkacağını hiç tahmin etmiyordum bende süpriz oldu keske her ay boyle olsa :)
Umit Bey yine dokturmussunuz cok tesekkurler, evet benim rakami yakaladi ama ben 79 dan bozdum risk saydim cunku saat 14 sularinda guzel dusus gostermeye baslamisti riske girmedim dediginiz gibi 500 tl kar elde ettim ve bu ilk satisimdi ;) maymun istahli olmaya gerek yok kimse kimseye 5 gunde 500 lira vermez tas attimda kolum mu yoruldu? Yorumlarinizin devamini bekliyoruz umit bey tesekkurler tekrardan...
YanıtlaSilherkese hayırlı akşamlar. bende yaklaşık 1-2 haftadır herkesin yorumlarını takip ediyorum. İçtenlikle değerlendirmelerini bütün samimiyetiyle yansıtan tüm arkadaşlara teşekkürler. Ben yarından sonra altının ilk önce durağan bir durum daha sonra akşama doğru ani bir şekilde gerilemeye geçmesini ve de en fazla 2-3 gün içinde tekrar 77,25 -77,50 seviyesine taşınacağı düşüncesindeyim. Herkes gibi bende alım için pusuda beklemekteyim. Herkese sağlık dilerim.
YanıtlaSilPusudayım Alış Zamanı Gelince Büyük Harflerle Yazın Arkadaşlar... Ama Bu Gün En Çok Sevindiğim Şey Zarar Eden Arkadaşım Olmadı Çok Şükür Rabbim Rızkımızı Helal Ve Daim Eylesin İnşaallah... Genelde 79,00-79,60 seviyelerinden bozzduk hepimiz, 77,00-77,75 aralığı bizim için çok güzel rakamlar alım için inşaallah en kısa sürede görür ve alırız...
YanıtlaSilAdsız Bey ! Ben bank aSya ile usd altın alıp satma konusunda hiçbir bilgim yok..
YanıtlaSilaltın usd al sat yapılabilen bildiğim bankalar..
garanti
ziraat
finans
kuveytturk
Halkbankası'nda da USD altın alım satımı yapılıyor. Bilginize.
YanıtlaSilAMB’nın yarın faiz artırımı yapacağı kesin gibi bir şey, ama zaten altında bu gelişme fiyatlandı, kanımızca altın seyrini iki olay belirleyecek.1.Trichet’in yeni faiz artırımları ima edip etmeyeceği.Trichet’nin halen 2 ayda bir yapılan faiz artırımlarına dur demesi. İkinci faktör ise yarınki istihdam talepleri ve Cuma günü açıklanacak ABD Haziran tarım dışı istihdam. Piyasa 100 bin civarında yeni işe almayı fiyatladı, ama rakamın bu seviyeyi aşması dolara alım getirecek. dolara alımda altında gerilemeye sebep olacak..
YanıtlaSilönümüzde ki 3-6 aylık dönem de neden altın da yeni bir rekor veya 1600 usd denemesi bekliyoruz..
YanıtlaSil1. AB içi kriz döneminde : yunan-portekiz yetmez irlanda-italya-ispanya- gelsin dediğimiz için;
2. Mısır, Libya,Tunus ruzgarına ilk başta Suriye çok uzun yıllar döneminde iran-arabistan altın 2000 den aşağı olmaz...Mısıri Libya tunus hep Suriye provası içindi suriye de İran için antreman... Hep içten vuruyorlar dikkat edelim.. biz aklımıza başımıza alalım..Şimdi Libya'lı muhalifler başlarını taşlara vursalarda kardeş kanı akıtmakla kalmadı AB, ABD güya kankileri serefe derken kadehleri yudumlarken kendi vatanlarında uvey evlat oldular.. neyse uzatmayalım petrol için demokrasi (!) altını çıkaracak..
3. Ekonomisi ve parası sarsılan aBD, dolar gücünü kaybettikçe altın ezecek onları..
4. gerçek altın üretimi azalırken talebin artması yetmez gibi fon kağıt adı altında olmayan altının alınıp satılması ve spekulasyonlarla altın artık takı değil de in çık borsa gibi ellere düşmesi,
her madde bir bir gerçekleştikte her madde için 500-1000 usd artış olması ons başı kaçınılmaz...
eekonomi kahinlerinin altın 5000 usd bile olur demeleri de gerçekleşecek... ve çok yüksek rakamlardan sonra FB spor hisse senetleri gibi bu altın fon kağıtları bizlerin yaptığı yani 100 (yüz) usd olursa da şaşırmayalım... çünkü kağıt uçuverir de.. bunu bilen Soros bile gerçek külçe altın koymaya başladı kasasına.. Adam dünyaya kazık çakacakmışçasına yatırım yapıyor maşaallah..
Evet umit bey yine degerli yorumlarini paylasti cok tesekkurler bu arada ons bazinda dusus basladi sanirim 1528 lerde su anda asagiya dogru iniyor...
YanıtlaSilHerkese iyi geceler...
Gunaydin, otobuste kontrol etmek iyi oluyor vakit geciyor :)
YanıtlaSilTekrardan 1531 olmus belisizlik durumu mu var acaba tutarli bir cikis yada inis goremedik henuz(?) Acaba asil fiyatlanma karar sonrasi mi olacak Umit beyin dedigi gibi sanirim acele ediyorum :) Herkese hayirli, helalinden bol kazanclar diliyorum...
günaydın bugun nelerolacak bakalım
YanıtlaSilGünaydın,
YanıtlaSildün gece trendler düşüşü gösterince panik olup 79,6 dan sattım. sabahki açılışla kardan zarar 200 tl. şükretmek lazım.umarım alış için iyi bir pozisyon olur. O zamana kadar turuncu hesapta tutacağım parayı.
Günaydın Arkadaşlar !
YanıtlaSilÇin bugünden geçerli olmak üzere biliyorsunuz faiz arttırdı... şu an için petrol,tarım vb tüm emtiaları bu karar aşağıya çekti.. sadece altın ve gümüş şu an direnenler arasında..
Ayrıca Çin, Başbakan yavaşlayan ekonominin, Ekim ayı ortasından bu yana yapılan beş faiz artırımının ardından enflasyonu kontrol altına almaya yardımcı olacağı yönünde işaret vermesi durumunda, yılın kalan kısmında faiz artırımına ara verebilir. Ve genel bir kanı Çin bu yıl ki son faiz arttırım kararını aldığı yönde... Yüksek enflasyonla boğuşan Çin de olumsuz gelişmeler emtia fiyatları özellikle etkiler arkadaşlar.. Eğer beklenildiği gibi Çin enflasyonla boğuşmaya devam eder bu faiz de son faiz olursa Yaz dönemininden sonra altında rekor denemesi girişimi için bahane araması için sbep kalmayacaktır...
Altında destek ve direnç seviyelerine dikkat! 6 Temmuz 2011 altın piyasası akşam analizi
YanıtlaSil6 Temmuz 2011 altın piyasasındaki son gelişmeler ve akşam analizi aşağıdadır: Avrupa'nın borç krizinin körüklenmesinin yatırımcının endişelerini beslemesi ile altın vadelileri üst üste ikinci gününde de yükselebilir. Moody's Yatırımcı Servisi Portekiz'in notunu görünümünden dolayı Baa1'den Ba2'ye indirerek Avrupa Birliği'nin ikinci ülkesine de "yatırım yapılamaz" dedi. Not indirimine gerekçe olarak Portekiz’in de ikinci bir kurtarma paketine ihtiyaç duyacağına dair risklerin artması ve daha önce yapılan yardımın şartları olan bütçe açığı azaltma ve borç istikrarı gibi konularda sorun yaşanacağına dair kaygılar gösterildi.
Altın 1495 dolar seviyelerindeyken yükseliş dinamiklerinin devreye geçmesiyle yükseliş hareketini hızlandırdı ve kendisini gün içerisinde 1518 dolar seviyesine kadar yükseltti. Ancak Çin’den gelen bir haber Altın fiyatlarında olduğu gibi emtia fiyatlarının da gerilemesine neden oldu. Çin’in faiz artırması nedeniyle emtia fiyatlarında yaşanan gerileme nedeniyle Altın 1518 seviyelerinden 1510 dolar seviyelerine kadar geriledi.
Günlük olarak yükseliş beklentisi içerisinde olduğumuz Altın fiyatlarında yaşanan bu geri çekilmeler alım fırsatı olarak değerlendirilebilir. Ancak yarın başlayacak olan haber akışı öncesi piyasaların bu haberler öncesi hassas olması tüm piyasalarda agresif hareketler olmasına neden olabilir. Bu yüzden de altın için yapacağınız işlem stratejilerinde muhakkak destek-direnç seviyelerinin kırılışında pozisyon almak riskinizi minimize etmek açısından önem arz etmektedir.
ABD borsalarının açılması ile hareketlerine devam etmesi beklenen sarı maden akşam saatlerinde de ABD’den gelecek olan ISM İmal Olmayan İndeks haberi sarı maden de sert hareketlere neden olabilir.
PİVOT; 1503 DESTEK; 1508-1496-1489 DİRENÇ; 1518-1527-1535
KAYNAK:
http://www.altinborsasi.gen.tr/altinda-destek-ve-direnc-seviyelerine-dikkat-6-temmuz-2011-altin-piyasasi-aksam-analizi
garantiden dün 79.95'den bozdum, bkelemedeyim. burda yapılan yorumların sıkı takipçisiyim, bize bilimsel olarak yol gösteren herkese teşekkür ederim:)
YanıtlaSilaltın borsasının yorumlarına göre bu hafta tekrar 1489 lara gerileyecek ons.
YanıtlaSilArkadaslar selam, 76.2 den 2 kg altin aldim gecen ay yorumlara gore bugun mutlaka satmak gerekiyor. Bu konulara yeniyim onerinizi bekliyorum. Ayrica tesekkur ederim yorumlar icin. Ozellikle Ekonturk rumuzlu Umit bey'e..Simdiden tesekkurler
YanıtlaSilDün altını 79.06 dan satmıştım. Kalan altının tamamını bugün sabah 80.04 den sattım. Artık düşmesini beklemekten benim için başka çare yok. Herkese hayırlı kazançlar.
YanıtlaSildolar-tl de beklenilne düşüşü görmeye başladık..dün itibariyle 1,6358 olan dolar-tl 1,6290-1,63TL seviyelerine geriledi ... onsd fiyatının 1535 usd lerde gezinmesi şu an için altın TL gramı 80 seviyelerinde tutmakta... altın onsunun artık ben daha yukarılara değil de satışlar ile düzeltme yapacağı görüşümü tekrarlıyorum..
YanıtlaSilözellikle gümüşü olan arkadaşlar onsu şu an 36,20 usd ve gramı 1,90 tl lerde ... olası satışlarda gümüşün altına nazaran daha sert düşüş yaptığını ya da yapabileceğini unutmayın... çıkışı tamamladıktan sonra ons da ilk başta gümüşü 35 usd, tl gram da ise 1,75-1.80 arasına oturacağını bekliyoruz...
Arkadaşlar makas aralığı en az olan banka hangisi.. bankasyadan az önce 79.7 den bozdurdum ama fiyatlara bakıyorum 80.1 yazıyor her yerde... sizce altın için en iyi banka hangisi?
YanıtlaSilaz önce ortalama 80 lira ile altınlarımı bozdum çok çok az bir miktar kaldı o da kenarda dursun alımı 70 lira idi vakti zamanında:)
YanıtlaSilgeçenki yükselişte tamamıyla bozamamaıştım tren kaçtı di,ye üzülmüştüm ama düşüşte az bir miktar alıp az bir miktar daha kar ettim bugünde temelli çekildim. herkese hayırlı kazançlar düşüş ve yükselişler çok hızlı oluyor 3 4 aydır oyüzden kimse zarar ettim falan demesin biri olmayınca diğerinde oluyor...
Hayırlı kazançlar en dü
şük seviyelerden alımlar yapmayı nasip etsin Allah:)
Dün ons altın yani 31.1 gram altın 1515 iken altının gramı 79,40 TL den satıldı yani
YanıtlaSilbugün ons 1535 usd altın tl gramı 80 TL... gram da 0,60 kuruş fark dersek ons da yani 0,60 * 31,10 = 18,66 TL eder....
usd bazında ise ons başı 20 usd kar .. 1535-1515 = 20 usd... 20 usd yi bugün TL ye çevriseniz dolar tl düştüğü hal de bile 1,62 * 20 = 32,4 TL eder.. ama TL dönüşüm değil de 20 usd artışı göz öneüne alalım ok...
geçen haftadan beri anlatmak istediğim hususlardan birisi bu..
dünyada altın ons ölçü birimi ve usd cinsinden görücüye çıkar ve arz talebi bunla oluşmaktadır... ons usd altın da oynak hareket eder.. gerçek verilerle ispatını da yukarı da dilimin döndüğünce açıklamaya gayret ettim.. geçen haftalarda ki öngörümüzü bu hafta gerçekleşmesi doğrultusunda canlı örnekleme izah etmeye gayret ettik...,
Arkadaşlar altına yatırım yaptığınız için bir şekilde usd ye de bulaşmışsınız demektir.. usd yi göz ardı edip yatırım yapmak kasksız motosiklet kullanmakla aynıdır..
inşallah bu hususu da zamanla pekiştire pekiştire dikkate alırız...
artık ons da düşsün artık... dolar tl ayağını kırdık.. dolar ons da dayanamaz Londra en azından alımları durdu.. olağanüstü bir gelişme olmadığı takdirde düzeltme artık kaçınılmaz...
GÜNAYIN ARKADAŞLAR ONS YÖNÜNÜ AŞAĞI ÇEVİRDİ GİBİ AMA DOLARDA HAREKET YOK HALA HALKBANKTA 1,629 SEVİYELERİNDE SEYREDİYOR... ALTINADA PEK GÜVENCİM YOK ASLINDA DÜNDE 7-8 DOLAR GERİLEYİP SONRA TAVAN YAPMIŞTI... HAYIRLISI BEKLEYELİM GÖRELİM ALIM ZAMANINDA BİRBİRİMİZİ UYARALIM ARKADAŞLAR...
YanıtlaSilİMKB...... bu hafta çok zarar verdi.. çok cebe kıydı... umarım FB hissesi felan olan yoktur içimiz de... doları ayakta tutan şu an İMKB...
YanıtlaSilimkb toparlasa bizde rahatlasak diyorum, altın artık düşüşe geçti
YanıtlaSilHAFTA İÇİ MESAİ DOLAYISYLA BİR TÜRLÜ ALTIN ALAMADIM ONA YANIYOM...ACİLEN İNTERNETE BAĞLANABİLECEĞİM CEP TEL ALMAM GEREK.. TAKİP AÇISINDAN NELER OLMUŞ NELER....
YanıtlaSilevet altın ne olur acaba
YanıtlaSilbende altın almıstım aslında eylule kadar dokunamaycaktım bır arkadas bu siteyi onerdı burdakı yorumlardan dusecek dıye panıkledım sattım keske satmasaydım kardan 200 ytl zarardayım.dussun bır alacam daha dokunamyacam duserse dussun dıyecem:))
YanıtlaSilAdsız Kar Etmişsin İşte Neden Kardan Zarardayım Felan Diyorsun... Şükretmek Lazım İlk Önce Unutmayın Herşeyde Bir Hayır, Her Hayırda da Bereket Vardır... Altın Yine 1530 lara Kilitledi Bakalım Ne Olacak...
YanıtlaSilaltın ile birlikte dolar artışta. bu süreçte altın satmak iyi bir akıl değil. biraz daha beklemek gerekiyor. yatay seyrin devam etmesi oldukça olumludur, peşinden gelecek artış veya yükselişte eyleme geçmek lazım. artarsa yine altında kalmalı, düşer ise satış yapılmalı.
YanıtlaSilkişisel görüşüm; eğer yatay seyrin ardından yükseliş devam eder ise altın çok ciddi bir şekilde fiyatlanacak demektir, ama bu yükselişin spekülatif olduğunun altını önemle çizmek isterim, ardından sert bir düşüş geleceği çok kesin, buna göre hazırlıklı olmak ve takipte olmak gerekir.
kerem kardes dogru dıyorsun ben isyan etmedim haşa.hayatımda ılk defa alım-satım yaptım ve kar ettım bır sevındırık oldumkı sorma :)
YanıtlaSilMevlamız hayırlı kazancalr nasıp etsın
1.417.00gr 77.58 salı günü alım yaptım satsammı kararsızım Ümit bey yorumunuzu bekliyorum çıkış devam edermi.
YanıtlaSilARDA PİYASA YORUMLARINA GÖRE ALTIN DÜŞECEK. AMA YİNEDE KARARINI KENDİN VER.
YanıtlaSilOBAMA: BÜTÇEDE ANLAŞMA SAĞLANAMASI İKİNCİ BİR RESESYON VEYA DAHA KÖTÜSÜNÜ TETİKLEYEBİLİR...
YanıtlaSilAgustos başlarında bütçe görüşmeleri için kongre yapacak olan ABD eğer Obama'nın korktuğu başına gelirse yani bütçe de anlaşamadıkları takdir de çıkaracağı sonuçlar..
1. S&P vb kredilendirme kuruluşları puanını borç ödeyemez durumuma negatife alır,
2.dolar tüm paralar karşısında değer yitirir...
3. Artık Çinden sonra ikinciliğie gerileyen aBd ekonomisi.. büyüklüğü itibariyle durgunluk yaşaması dünya piyasalarını olumsuz etkiler..
sadece ABD nin içinde bulunduğu bu durum bile önümüzde ki haftalar tekrar ons dolar olarak altında 1550 usd kıpırdanması görebiliriz..
tam tersi durumda 1450 usd çekilmesi yaşayabiliriz...
şahsen ben geri çekilerek ABD kongresini bu hafta Avrupa için yaptıkları gibi fiyatlandıracakları kanısındayım..
ben şahsen bu noktadan sonra satış diyorum kısa süreli al sat yatırımcıları için... Arda Bey !
YanıtlaSilHaftaya bu rakamları göreceğimizi tahmin etmiyorum... uzun süreli yatırımcısı iseniz bir şey diyemem..
eğer dolar değer kaybederse 1,55 lere gerilerse onsta da 1550 lere doğru kıpırdama olursa altın 77,25 e geriler. şahsi düşüncem.
YanıtlaSilABD kongresi tarihi değişmezse 4 agustos 2011 de bu arada yukarıda ki yorum bu tarihler için geçerli
YanıtlaSilArkadaşlar ..
YanıtlaSilEnflasyonu kontrol altına almak için faizleri artıran Euro bölgesinin yapacağı faiz artırımı ve AMB Başkanın enflasyon ile emtia fiyatlarına ilişkin konuşmaları emtia grubu içerisinde özellikle altını çok etkileyecektir. Hatırladığınız üzere daha önce AMB enflasyonu kontrol altına almak için faizleri 25 baz puan artırarak 1,25’e çıkarmıştı ve yüksek emtia fiyatlarının enflasyonu tehdit ediyor açıklamasını yapmıştı. Bu açıklama sonrasında sert satışlar yaşanan altın fiyatlarında aynı senaryo uygulanacak mı yoksa güvenilir yatırım aracı olan altın dün başlattığı yükselişi bugünde devam ettirecek mi bunu açıklama zamanı göreceğiz. Teknik göstergelerin uzun zamandır alım yönünde olduğunu her fırsatta belirtilmiş ve buna istinaden düşüşler alım için uygundur diye düşünenelerdeniz... düşüşlerde alım için acele edilmemesi önemlidir.. Eylül Ekim Kasım
altında 1600 usd denemesini bir kaç kez yapacak... yaz döneminin ardından bu 3 aylık döneme cüzdanlarınız da altın bulundurmanız tavsiye edilir..
ABD borç, AB kriz, Çin enflasyon, Japonya hala deprem şokunda, Ortadoğu petrol malum durumlar karışık... dünya da ki bu karışık ortam altının güvenli liman olması ve önemini hala koruyor...
inişli çıkışlı hareketli bir sonbahar beklenmekte..
Not: bu ülkelerin durumu boyle devam ederse borçlarını ödemeleri dönemi geldiğinde 2013-2015 yılları.. altın için 2000 usd rakamları konuşulur vaziyete gelecek durumda..
ama unutmayın inişli çıkışllı bir yolda ilk hedef 1600usd... çünkü yüm pozisyonlar soroslar, goldmanlar, morganlar tarafından alınmış durumda...
arz talep olmazsa çıkmaz diyecek arkadaşlara cevabımız Libya'yı bombalamakla arz talep mi oluştu acaba..
Ne yazık ki beklenen çıkış gelmezse... altın gene vampirliğine çıkacak.. kan emecek...
Arkadaşlar ziraat bankasını sordurdum ana sayfadaki değerler üzerinden alım satım yapıyormuş gram veya külçe farketmiyor, paramın bir kısmını havale edeceğim, kısım kısım ziraate geçme kararı aldım...
YanıtlaSilapsimaty ziraatin makas aralığı çok güzel ama başka masrafı vs var mı onu da sordun mu?
YanıtlaSilSormadım ama makas aralığınız çok düşük dedim, sizin müşteriniz olabilirim dedim herhangi bir ekstra ücretten falanda bahsetmediler, yatırım hesabı açtırdım denemek istiyorum. Sonuçta ziraat bankası diğer bankaların birçoğundan daha az masraf-eksrta ücret v.s. alır herhade... Ama öğle tatilinden sonra tekrar soracağım ayrıntılı bir şekilde. Ziraat gram altın işine yeni girdi eskiden külçe vardı, belki yatırımcıyı teşvik için düşük karla böyle bir pazarlama yapıyor olabilir...
YanıtlaSilDün spekülatif işlemlerle hızlı yükselen altının ons fiyatı EBC’nin faiz toplantısı öncesi yükselişi hız kesebilir. EBC’nin olası 25 baz puanlık faiz artırımı altına satış getirebilir. Bu gerekçe ve yatırım fonlarının olası kâr satışlarıyla altının ons fiyatı yönünü aşağıya çevirebilir. Teknik olarak altının 1535 Dolar/Ons’ta direnci ve 1505 Dolar/Ons’ta desteği bulunuyor
YanıtlaSilkaynak : goldpara
ziraat bankasının açıklamalarından alıntı yaptım ama ben anlamadım sayılır :)
YanıtlaSilbu ne demek oluyo :)özellikle 2. paragraf...
Gram/Külçe Altın İşlemleri
Gram altın alım-satım işlemleri, bankamız şubeleri, internet ve tüm alternatif dağıtım gerçekleştirilecek olup, altın saflık derecesi 995/1000 gram olacaktır. Ayrıca tam altın dengi 6,44 gram, yarım altın dengi 3,22 gram ve çeyrek altın dengi 1,61 gram şeklinde alım-satım işlemleri yapılabilecektir. Minimum işlem adımı 0,01 gr, maksimum işlem miktarı günlük 3.000 gr olarak belirlenmiştir.
Müşterinin düzenli alım talimatı vermesi halinde, belirlenen miktarda alım müşterinin vadesiz hesabında talimat tutarı kadar bakiye olması durumunda yapılacaktır. İşlem her ayın belirlenen gününde Bankanın belirlediği saatte ilan ettiği madenin satış fiyatından gerçekleştirilecektir. Düzenli ödeme için belirlenen günün tatil gününe denk gelmesi halinde işlem izleyen ilk işgünü gerçekleştirilecektir.
arkadaşlar ben 80.6 dan az önce sattım .şimdi iniş için beklicem .alışta lütfen haber verin.yine yüksekten almayayım
YanıtlaSilmurat
YanıtlaSilanladığım kadarıyla tam altın dengi dediği gram altının olduğu fiyat geçerli yani çeyrek yarım cumhuriyet altını satmıyolar gram olarak... 6,44 dediği cumh.altını 3,22 dediği yarım altın ... bende araştırma aşamasındayım ziraate geçmeyi düşünüom...
arkadaşlar altın kaç lira yazarmısınız sizin bankalarınızda
YanıtlaSilMurat o sadece bankanın sağladığı bir kolaylık ama bize gelmez, fiyatı görmeden alım yapıyor istediğin tahite otomatik, bankada yatırım hesabını açtırırken görevlide bahsetmişti bundan, tam komedi şuanda 444 00 00 dan bilgi almak istiyorum topu birbirlerine atıyorlar :)
YanıtlaSilKUVEYT ALIŞ 79,93 SATIŞ 80,62
YanıtlaSildolar çıkıyor altında çıkar mı.tl deyim
YanıtlaSilhttp://www.ziraat.com.tr/default.asp?sayfa=tr/bankamiz/tanitim/urun_hizmet_ucretleri.aspx&anagrup=bankamiz
YanıtlaSilburda gram altın işlemlerinde saklama komisyonunden bahsediyor 0,010 gibi bir fiyat var tam anlamadım yine şubeye gitmek lazım sanırım birde anlık alış satış rakamlarını göremiyorum internet şubesinden yada ben bulamadım çok kullanışsız geldi bana bu yönüyle anlamadım gitti
en iyi finans bank deniliyor.ben garantideyim.memnun değilim.
YanıtlaSilaslında tam anlamıyla o bankaya geçmek istiyorsan bence detaylı bir şekilde açık ve net bir cevap alabileceğin şekilde sormak ve aynı şekilde cevabını istemek lazım.nerelere kafamız takılıyorsa o şekilde nokta atışı yaparak sormak lazım yani...
YanıtlaSilEvet murat haklısın bende araştırıyorum şu anda, öğle arası bitince soracağım direk şubeye... Ziraat makas aralığı şaşırtıcı 10 kuruş falan sabit 40 kuruşa razıyım :)
YanıtlaSilAltın almayın yükselişlerde satın! 7 Temmuz 2011 altın yorumları ve teknik göstergeler
YanıtlaSilAltındaki yükselişe ve gün içi durumuna ilişkin nispeten farklı bir yorumu sizinle paylaşıyoruz: Çin’in olası bir enflasyon baskısına karşın faiz artırıyor olması ve diğer yandan ABD’nin ve hatta belki de İMB’nin de faiz artırmaya yakın olması altının yükselişlerinin sınırlı kalmasına neden olabilecek faktörler. Dünkü seansta altın yükselişine devam ediyor olması altının 1535 Dolar seviyesine kadar tırmanmasına neden olurken bugün AMB’den gelecek olan açıklamalar faizlerin artacağına dair işaretler verirse gün içinde yükselmesi muhtemel altının gün sonunda düşmesini bekleyebiliriz.
Bu nedenle yükselişler satış fırsatı olarak değerlendirmek gerekiyor. Tüm zamanların en yüksek seviyelerindeyken altın almayı tavsiye edemiyorum. Bu nedenle yükselişleri satış fırsatı olarak değerlendiriniz.
Günlük Strateji: 1545’in üzeri kırılmadıkça 1542 seviyesinden 1527 Dolar hedefiyle agresif satış yapmak için beklenebilir.
Günlük Beklenti: Aşağı
Haftalık Beklenti: Aşağı
Uzun Vade: Aşağı
kaynak:
http://www.altinborsasi.gen.tr/altin-almayin-yukselislerde-satin-7-temmuz-2011-altin-yorumlari-ve-teknik-gostergeler
Murat Bey !
YanıtlaSilikinci pparagrafta ziraatın kasdettiği mealen şöyledir..
her ay benden 100 TL lik altın al.. biz düzenli olarak bu 100 TL ni vadesiz hesabından çekelim.. vadesiz hesabınızda 100 tl olsun diyorlar...
100 TL örneklemedir...
bu arada şekerbank çalışan arkadaşlar var mı 0,350 kurus al sat farkı deniliyor teyit edecek arkadaş var mı bunu..
ziraat bankası için aman aman dikkat! Ziraat bankasına gittiğimde oradaki yonetici anlı beyin bana anlattıkları şöyledir;
YanıtlaSilZiraat bankası 15 günden uzun tutulan altın hesabı için saklama komisyonu alıyormuş. 15 gün icinde alım satım yapıyorsanız ne ala hiçbir şey ödemeden kazancınızı cebe atarsınız. AMA 15 günden uzun sürdüğünde 30 günlüğü yüzde 1 e denk gelen bir komisyon oduyorsunuz. Bunu alım satım makasına tahvil ederseniz makasta ziraat en olumsuz banka haline gecer. Ziraat ten altın alan arkadaslar unutmasinlarki altın hesaplarının tutarının yüzde 1 kadar kısmını 30 gün için saklama komisyonu ödeyecekler. Yelek'i 1 sene filan altın hesabınızda paraniz kaldığını düşünürseniz paranizin yaklaşık yüzde 12 si saklama komisyonu olarak kesliyormus. Tamamen saçma bir uygulama. Asla tavsiye etmiyorum.
Şekerbank Altın Fiyatları
YanıtlaSil(Son Güncellenme Tarihi: 07/07/2011 13:25:22)
Altın Alış Altın Satış
Altın (XAU) 79.6407 79.9977
0,357 fark ümit bey gayet makul...
Bankadaki elemanların da fazla bir şey bildiği yok inanın. Benim anladığım kadarıyla ziratte gerçekten fark 8 kuruş. Yalnız vadesiz hesabınız olmalı öncelikle. Bundan da üç ayda bir 11TL işletim ücreti alıyor. İnternet bankacılığının demosunu inceledim bazı bölümleri yapım aşamasında. "m.ziraatbank.com.tr" den cep bankacılığına girebiliyorsunuz. Altın saklama komisyonu dediği gram değil de külçe altını olanlar için. Gram altın fiyatlarını ana sayfada sol tarafta görebiliyorsunuz. Döviz fiyatlarıyla sırayla geçiyor.
YanıtlaSilArkadaşın verdiği bilgilere göre kuveytte kalacağım :) zaten anormaldi makas ziraatte neyse hesap açtırdık dursun bakalım...
YanıtlaSilons 1525,45
YanıtlaSilhttp://www.forexprostr.com/commodities/gold-advanced-chart
merhabalar,
YanıtlaSilpazartesi günü 90.90 tl fiyatla 6 taksite gittigidiyor sitesinden 1 gram altın aldım. Fakat sonra yorumlarınıza baktım fiyatlar falan 77 - 78 tl civarında pekte anlamıyorum ama sizce kazıklanmış mı oluyorum ve sizler nerelerden alıyorsunuz bu fiyatlara kuyumcuya sordum o da 80 tl dedi. bilgilerinizi paylaşırsanız çok sevinirim.
GARANTİ ALIŞ :79.9450 SATIŞ :80.5960 FARK:0,6510
YanıtlaSilKUVEYT ALIŞ :79.8910 SATIŞ :80.5804 FARK:0,6894
taksitle aldıysan normal.
YanıtlaSilhiç öyle yerlerden altın alınır mı kara geçmek için çok beklemeniz lazım maalesef tuche !!
YanıtlaSilayrıca verdiğiniz cevap için teşekürler ümit bey..
YanıtlaSilpeşin fiyatına taksitle diye kampanyası vardı bende sanki bedava bulmuş gibi atladım ama sonra pişman oldum pahalıya mı aldım diye sizler nereden alıyorsunuz bankalarda daha mı ucuz yani yatırım amaçlı bankalardan mı almalıyım.
YanıtlaSildaha önce şekerbank ile çalışan veya sistemini öğrenen bir arkadaşın dediğine göre hesabınızda 1 gr altın kalması halinde bu makas ile işlem yapıyorsunuz uygun gibi.ancak bu 1 gr sizden en sonun da gitmiş yani kesilmiş oluyor,bu da ortalama 80 tl dir.cardfinans da ise gene alım satım farkı düşük yani uygun ve hesap için ise 3 ayda 16 lira gibi bir kesintimiz oluyormuş..
YanıtlaSilbilginize...
sayın tuche
YanıtlaSilburada yorum yazan arkadaşlar büyük çoğunlukla bankalar aracılığıyla altın alır ve satarlar.
buna bir ticaret gözüyle bakılır.sizinde yatırım yapacak kadar paranız varsa bunu tavsiye ederim :)
XAU - ALTIN (GRAM) 80,479075
YanıtlaSilXAU - ALTIN (GRAM) 80,020349
al sat kur farkı : 0,45873
bu da FİNANSBANK ARKADAŞLAR..
fİNANS bank altın hesabından hesap işlem ücreti almıyor..
YanıtlaSilTL den 3 ay d abir 18 TL ..
ve açacağınız eğer açarsanız dolar euro vb her bir döviz için 3 ayda bir 9 usd kesinti yapmaktadır...
bilgilerinize,
haklısınız Murat bey ama bi an boşluğuma geldi hiç araştırmadan aldım sonrasında bu siteyi farkettim. Bu arada cevap için tşk.ederim.
YanıtlaSiltuche neyseki 1 gr almışın ...
YanıtlaSilarkadaşlar sanki hafiften kar satışları başlıyo ...
şimdi şöyle bişey var şekerbankta ki 0,35 krş fark + 1 gr altın kesintisimi daha karlıdır?
YanıtlaSilyoksa
finansbanktaki 0,45873 fark + 3 ayda 16 tl(1 yılda 64 tl) mi karlıdır.bunun hesabını nasıl yaparız?
buyrun :)
tabi bunun yanın da bankanın bize sağladığı avantajları da unutmamak lazım.hangi banka daha avantajlı çalışma fırsatı sunuyor)
YanıtlaSilHuveytte fark şu anda 0,69 gibi diğerlerine göre en yüksek kuveytte mi yani
YanıtlaSilArkadaşlar !
YanıtlaSilAB karışık... daha önce de belirtildiği gibi yunandan sonra portekiz düştü...
şu an sırasıyla İrlanda, İtalya ve İspanya ekonomi haberlerinde olsun gözünüz... gelebilecek silsile kriz altın onsu yukarılara taşıyacak bahanelerdendir... ons bazında her inişte altının kendini yukarılara tekrar taşımak için bahanesi var elinde...
unutmayın...
faiz artırımı gelecek gibi bu düşüşü başlatır
YanıtlaSilFazla olmasa da elime geçen 3-5 kuruşu değerlendirmek istiyorum. Her ne kadar ilk yatırım amacıyla aldığım altından zarar etsem de bundan sonra daha dikkatli olacağım inşallah ;) ilginize çok tşk.ederim Murat bey :)
YanıtlaSilMurat Bey !
YanıtlaSilkuveyt türkte al sat farkı altında da 0,69 TL imiş .. ama kuveytturk de hiçbir hesap için para alınmıyor...
hadi bakalım buyrun hangisi ucuz şimdi :)
Bu Dolara Ne Zaman Müdehale Gelecek Bilen Var Mı Arkadaşlar Dolar İnse Biraz Gram Fİyatıda İner...
YanıtlaSilAltın Düşecek te Nazlanıyor Gibi Sanki Arkadaşlar Öğle Değil Mi Bu AMB Kararı Ne Zaman Gelecek Arkadaşlar...
YanıtlaSilAMB TOPLANTISI 14:45 TE
YanıtlaSilbugün AMB’den gelecek olan açıklamalar faizlerin artacağına dair işaretler verirse gün içinde yükselmesi muhtemel altının gün sonunda düşmesini bekleyebiliriz.
YanıtlaSilhttp://www.altinborsasi.gen.tr
ÜMİT BEY EKONOMİ HABERLERİNİ NEREDEN TAKİP EDİYORSUNUZ? BEN BUGÜN GARANTİDEKİ ALTIN FONUMU TL YE ÇEVİRDİM.DAHA ÖNCE İNİŞ ÇIKIŞLARI DEĞERLENDİREMEMİŞTİM. 79.994 DEN BOZDURDUM. SİZİN TESPİTLERİNİZ BUGÜN ABD DEKİ FAİZ ARTIRMA DURUMUNUN ALTINI DÜŞÜRECEĞİ YÖNÜNDEYDİ O NEDENLE BOZDUM. TEKRAR ALMAK İÇİN DE SİZİ TAKİP EDECEĞİM. ANCAK EKONOMİ HEBERLERİNİ EN GERÇEKÇİ NEREDEN TAKİP EDEBİLİRİM? TEŞEKKÜR EDERİM...
YanıtlaSilAMB kararı 14:45 te ... bundan yaklaşık 1 saat sonra felan AMB Başkanının konuşması var.. bu konuşma da önümüzdeki dönem AB nin yapacağı politikalar için işeretler ve açıklamalarda bulunulacak..bu yüzden 15:30 sularında ki toplantısında yapacağı açıklamalar önemli.. nelere dikkat edilmeli konuşma sırasında ve gelecek ile ilgili muhtemel pozisyonlar almak için..
YanıtlaSil1. Yunanistan: yardım paketi şartsız verilecek mi? yunanlar ne dedilerse yaptılar geçen haftalarda..
2. Teminat şartları: Sorunlu aB ülkelerinin şimdi Yunan ve Portekiz diyorlar kimse saklamaya kalkmasın sırada İrlanda, İtalya, İspanya var.. bu ülke tahvillerinin teminat sayılıp sayıllmayacağı..
3. AB nin bir zamanlar göz nuru olan şimdi başlarının belası Kredi DErecelendirme kuruluşları: s%P, Fisch gibi kuruluşların tavrı
4. AB nin Enflasyon: Enflasyonu önleyecek tedbirler gelecek mi..
5. Faizler:
AMB'nin faiz artıracağına neredeyse kesin gözüyle bakılıyor. Trichet'nin konuşmasında asıl merak edilen ise bu yıl daha fazla faiz artışının yapılıp yapılmayacağı.
bu vb konular AB için önemli... dolayısıyla altının da beslendiği kaynaklardan biri de burası bu yıllarda...
herhangi olumsuz haber güvenli limana olan altına alışlar başladı diye manşetleri görebiliriz..
bilgilerinize,
saygı ile,
Umit Coban
Sayın Gulenay !
YanıtlaSilVeri kaynaklarım :
Türkiye, Japn,ABD, AB Çin vb gibi resmi siteleri...
günlük tv, gazete internet vb ekonomi haber siteleri .. yalnız yorumlar değil... ben sadece başlığa ve rakamlara bakarım..mesela TR %11 büyüdü.. A gazetesi bunu bayram, B Gazetesi bunu korku olarak yorumlar.. Ben sadece %11 büyümüş ve büyüme neden olmuş resmi rakamlara bakarım bayrammı korku mu onu kendim irdeleyenlerdenim... çünkü her basın şirketinin maalesef belini bağladığı bir fon ve bir siyasi görüş hakim,
canlı kurları geçmiş verilerle irdelerim.. geçmişte nasıl hareket etmiş diye.. geçmiş bir ipucu verir, net aynen olacak değildir ama tarih tekerrurden ibarettir değil mi..
geçmiş verileri önümüz deki gelecek dönemde muhtemel olası gelişmeler ne diye ekonomi takvimine bakarım.. geçmiş sabit, gelecek belli ve belirsiz yarın ile iligli şu karar çıkarsa şöyle olur çıkmazsa boyle olur derim bir kanıya varırım.. sonra derim ki bu boyle olacaksa bu karara almaları az bir ihtimal vb derim...
bu takip ve gelişmelerden elime bir veri çıkar...
bir de olası deprem,savaş,kriz, başbakanın başına taş düşmesi gibi olağanüstü oalylar için %25 pay veririm ya olursa diye...
bir de ekonomi takvimi bellidir ne zaman olacağı aşağı yıukarı ama mesela S&P gibi kredilendirme kuruluşları toplantı yapmazlar ve anlıktır puanlarını arttırmaları.. mesela bir önceki yazıda belirttiğim gibi ileri de bu kuruluşlardan İtalya, İrlanda, İspanya, ABD için bir puanlama gelecek ne zaman işte o zaman belli değil yani şu tarihte veririz demeleri yok onların...
tüm verileri topladıktan sonra yön belli oluyor... yön de problemimiz olmuyor ama nerede duracak işte onnu kestirecek en siyasi,ne ekonomik ne de para güücümüz olmadığı için riskten uzak durmaya gayret edenlerdeniz...
net olarak şurdan takip ediyorum diyebileceğim bir kaynak yok ..
resmi rakamları dikkate alın ama her zaman...
bir de adamlar ne diyormuş diye okuyabilirsiniz de elbet de...
uzun süre piyasayı takip edin zaten Sizlerde de birşeyler yerleşecektir.. ama ciddi takip önemli...
bugünkü ABM kararı artı yarın ki ABD işsizlik rakamları ikisi de altın lehine olursa değmeyin keyfimize...
YanıtlaSilalış kesinlikle önerilmediği gibi yarinki ABD işssizlik başvuraları açıklanmadan asla hareket yapmayın...
faiz 1.50 arttı şimdi ne olur
YanıtlaSilaltın lehine mi aleyhine mi ümit bey?
YanıtlaSilbundan sonra düşermi Allah rızası için yardım altınlarımı bozdurayımmı
YanıtlaSilben bu piyasaları anlamıyorum.faiz arttırımına gidildi ons düşmesi beklenirken çıkışa geçti..
YanıtlaSilkuveyyttürk te 80,68 olan rekam 80,86 ya çıktı...
1526 ya düşen ons ise şimdilerde 1529 :)
YanıtlaSilBelirsizlikte altına yarıyor demekki, ons olarak sabahtan düşük ama gram olarak yüksek fiyat var dolarda acayip durumda anlayamadım hiçbir şey :)
YanıtlaSilahanda düşüyor galiba :))
YanıtlaSilAyşe Hanım Q beklenilen artış idi ve geldi 0,25 aratarak faiz 1,50 oldu aB de... daha önceki yazımda belirttiğim gibi bu faizle birlikte AMB başkanı Trichetin yukarıda bahsettiğim konular hakkında ne diyeceği önemli..
YanıtlaSilFaiz beklentisi dolayısıyla ons 1535 lerden gece ve sabah şu suralarda 1525 lere düşmüştü.. alım satımlarla ilk başta yukarı oynamalar görülür panik yaratmak için bu saatlerde .. başkan'dan çıkacak mesaja göre de yönünü belirler..
bizlerinaltın gramı 79-80 TL bant aralığına görebileceğini belirtip geçen haftadan beri fiyatlandırmaların olacağını bahsetmiştik dilimiz döndüğü kadarıyla.. sanırım en son rakamı bu sabah bankalarda 80,10 TL olarak gördü.. şahsen ben bile en son parçamı dün 79,40 TL den satıp riske girenlerden olmamaya özen gösterdim.. biraz korkaklığıım ve az kar+az akr= çok kar prensibimden olsa gerek.. sonuç itibariyle konuşma ardından ve yarınki ABD işsizlik rakamı ile birlikte altında satışların başlayacağını düşünenelerdenim.. bir de AMB başkanı bu faiz bu sene son faiz vb derse bak sen o zaman düşüşe... krizler ile ilgili tatmin cevaplarma açıklamalarda bulunursa gene altın düşüşte..
faiz euroya oldu ama usd coştu..panik hareketler yapılmamasını sürülere alım yaptırıp son voleyi vurmaları için atak hareketleri yaşanmakta.. altının üstüste 6 günden fazla emin adımlarla yükselişini çok az şahit olanlardanım.. 48 saat dilimi vermiştik.. 36 saat kaldı .. yani 1-36 saat diyenlerdenim...
gene buralarda oluruz..
kolay gelsin saygı ile,
altın iniş yönünde ilk beklentimiz faizdi o gerçekleşti...
YanıtlaSilikinci beklentimiz başkanın açıklamalarında..saydığım 4-5 maddeden 2 si olumlu çıksın yeter...
keriz silkeleme esnasında lütfen çıkışa kapılmayın...panik iyi değil...
her riske karşı bu saate kadar eline altın kalan varsa güçlü satışları tavsiye ediyorum...
şekerbankta işletim ücreti üç aydabir 15,75TL yani yılda 63TL.Bir gram altın bırakma olayı yokmuş.Yalnız bir iki tane otomatik ödeme talimatı verirseniz işletim ücreti almiyormuş.
YanıtlaSildüşer rahatınıza bakın arkadaşlar düşmese a.q onunn
YanıtlaSilbu arada ümit bey ben kuveyttürkle çalışıyorum.ancak finansbanka yada bankasya ya da geçmeyi düşünmekteyim.bu ikisinde de hesap açtırdım ancak altın yatırımına başlamadım.kuveyttürk ise işletim ücreti almadığından ve altın-gümüş-usd-tl işlemlerinin rahatça yapılabildiğinden hala benim açımdan cazibesini de korumaktadır.
YanıtlaSilkarar veremiyorum :)
peki siz de miş li muşlu konuşuyorsunuz bu söylediklerinizden siz emin misiniz peri hanım :)
YanıtlaSilsadece altın ise amacınız finansban derim..
YanıtlaSilkuveyt cep de dursun gümüş için lazım olur.. makas çok ama kuveytte..
bu üç banka içinde finans daha sonra kuveyti önerebilirim Murat Bey ,
bu Altınn düşeceği yok sanırımmmmm sizler ne dersiniz arkadaşlar
YanıtlaSilişletim ücreti ödemek mi makas farkı mı kararsız kalanlar için, alsat yaptıkları altın gramına göre hesap yapıpta karar versinler.Mesela bir bankanın makası 0,68TL şekerbankın 0,35TL diyelim 200gr da altın satalım. 0,65-0,35=0,33TL her bir gram için makas farkı 0,33x200=66TL 200gr altının bir seferlik satışındaki fark. bence altının gramı yüksek ise makas farkı düşük olan banka için işletim ücreti vermeye değer :)))
YanıtlaSilBugün gelecek haberler altın fiyatlarında sert hareketler yapabilir! 7 Temmuz akşam analizi
YanıtlaSil7 Temmuz 2011 altın piyasası akşam analizini sizinle paylaşıyoruz:
Çin'in faiz artırımının ve Avrupa'nın borç krizinin küresel ekonomiyi yavaşlatacağı endişesi ile kıymetli metallere olan talep arttı; altınüst üste üçüncü gününde de yükseldi. Çin, 2008 Temmuzdan beri en hızlı ivmeyi yakalamış enflasyonu soğutmak için ekim ayında beri dün beşinci kez faiz artırımına gitti. Çin Merkez Bankası; politika faizi olan 1 yıllık mevduat faizleri 25 baz puan artırarak yüzde 3.5'e yükseltti.
Yeni faiz oranları yarından itibaren uygulanmaya başlandı."Çin'in faiz artımını koruyor olması küresel yavaşlama konusunu gündemde tutuyor ki piyasaların en çok korktuğu söylemdir bu." yorumunda bulunan Investec Bank (Avustralya) baş traderı Darren Heathcote, "Altın da bu durumdan gayet iyi besleniyor." dedi.
Altın dün yaşadığı sert yükseliş sonrası bugün 1523,83 seviyesine kadar yükseldi ancak 1523 dolar desteğini kıramayarak tekrar yükselmeye çalıştı. Uzun vade beklentilerinin yükseliş olması altın fiyatlarında yaşanacak düşüşlerde alım fırsatı olmasına neden olmaktadır. Bugün makro-ekonomik haberlerin çokluğu ve özellikle enflasyonu kontrol altına almak isteyen Euro bölgesinin faiz artıracak olması ile Trichet’in basın konferansı altın fiyatlarında sert hareketlilik görülebilir.
Bugün Trichet’in yapacağı konuşmasında yüksek enerji fiyatlarının ekonomi için tehdit unsuru oluşturuyor tarzı yapacağı bir söylem emtia fiyatlarında gerilemeye sebep olabilir. Bu yüzden de Trichet’in konuşmasına odaklanmalı ve yapacağı konuşmasına göre uygun pozisyon alınmalıdır. Trichet’in konuşması sırasında ABD’den gelecek olan verilerde takip edilmelidir.
ABD’den olumlu beklenen haberlerin beklenti doğrultusunda gelmesi durumunda Dolar’ın değer kazanması ve dolayısıyla da emtia fiyatlarında gerileme gözlemlenebilir. Eğer ABD’den haberler olumsuz gelirse bu durum doların değer kaybetmesine neden olacaktır.
Dolar’ın değer kaybetmesi durumunda emtia fiyatlarında yükselişlerin teknik göstergelere destek olması ve altın fiyatlarının 1550 dolar seviyelerine kadar yükselmesi beklenmektedir.
Bugün gelecek olan haberler altın fiyatlarında agresif hareketler yaşatması kuvvetlidir. Bu yüzden de altın fiyatlarında yaşanacak olası düşüşlerde hedefler 1507-1500 olabilecekken olası yükselişlerde hedefler ise 1541-1550 dolar seviyesine kadar yükselişler gözlemlenebilir.
PİVOT; 1520 DESTEK; 1523-1519-1507 DİRENÇ; 1534-1541-1549
Kaynak: Lider Forex
yukarıda ki sorum da bu tespitinizi ön plana çıkarmak için yazmıştım demek ki kuveyttürkte 0,68 krş makas farkı vermektense şekerbakta ve ya finansbankta 0,35- veya 0,45 krş fakla alsat yapmak ve buradan kar elde edilen kala işletim ücreti ödemek daha karlı ve mantıklı oluyor bu durum da.......
YanıtlaSilEmin olmazmıyın Murat Bey..
YanıtlaSilBen Şekerbanka geçtim bile :))
(Bu arada dolardan onsa geçiş ordan altına geçiş felan sormadım onları bilmiyorum. yalnız bizde yatırım hesabı olan müşterilere dolar satışını daha uygun yapıyoruz dediler.)
açıklama yapılıyor.anlayan açıklasın .neler olur piyasalar.altın iner mi çıkar mı
YanıtlaSilbu ABM başkanı iyi haberi sona mı saklıyor ki.... hey Trichet biz Türkler Avrupa Birliği Bakanlığı kurduk bu meclis döneminde... Sen diyorsun AB battı... AB bitti.. hiçmi hayır çıkmaz agzından -:) iyi haberi sona saklıyor sanırım...
YanıtlaSilarkadaşlar, ben anlamıyorum wallahi adamın iki dudağı arasındayız:) teb ile çalışıyorum fiyatlar
YanıtlaSil1 GR 79,978660 80,762525 TL
1 GR 49,012538 49,326651 USD
1 ONS 1524,460000 1534,230000 USD
ALMAK İÇİN BEKLİYORUUUMMM
bloomberg dinliyorum, yorumlardan hiç bir şey anlamadım
YanıtlaSilNeşeli bizde almak için bekliyoruz ama kısa vadede değil :)
YanıtlaSilbu arada teb altın hesabından işletim ücreti almıyor, dolardan altına /altından dolara geçiş var.tl hesabından 3 ayda bir 15,80TL işletim ücreti alıyor eğer otomatik ödeme talimatı verirseniz o da alınmıyor. dolar hesabınızdan 3 ayda bir 9 dolar işletim ücreti alınıyor.Makas aralığı 0,70-0,80 gibi. galiba finansbank daha iyi...
YanıtlaSilBilginize
Arkadaşlar tam metni ... birazdan ya da akşam özetleyeyim Size AMB konuşmasının...
YanıtlaSilsadece faiz güzeldi bekelenilen haber gibi ama konuşmalarında faizi destekleyici fala karar ve politikalar soylemedi...
sadece kısa ve özet olarak altın cephesinde yapılan açıklamadan çıkarılacak sonuç ons altının beklenenden fazla düşüş göstermeyeceği... ABD den gelen işsizlik verileri bugün iyi çıktı az kişi işsizlik baçvurusunda bulunmuş bu da ABD için doalr için moral oldu bu yüzden dolar arttı ve dolayısıyla altın gramı TL bazında hala yukarılarda.. gene ons bazında düşüş bekleyip yarın ABD den gelecek açıklamalarla usd nin yön değiştireceğini ve bunun da altın TL gram da düşüşe sebep olacağı ortada...
tam metni okuyup detaylı bilgileri inş. ileri ki zamanlarda paylaşırım...
lakin aB ekonomisi zor durum da arkadaşlar... altın artık her daim eliniz de bulunsun...
Halkbankta altin su an itibariyle 79,96 TL alis ve 80,65 TL satis...Islem parasi aliyorlarmi bilmiyorum.
YanıtlaSilHaftaya sali Turkiye ye gelecegim insaAllah. O zamana kadar dusmese bari :D. Hepsini satacagim Allah izin verirse. Yeter bu kadar stress...
altın ve dolar düşüşe geçti
YanıtlaSilozaman alım için haftaya yol belirlenmeli diyorsunuz öylemi ümit bey?
YanıtlaSilşuan altın sabahkinden 10 20 kuruş aşağıda sadece.
yükselir mi daha fazla yoksa bu seviyelerden? en azından elimizden çıkardığımız fiyattan düşüğe alma imkanımız olacakmıdır ? ons sıkışık vaziyette hareket ediyor dolar ise yükseldi bu da altını 80 de tutuyor. yazın uzun süreli olan düşüş eğilimini bu sene görmeyecek miyiz yoksa?
altın-tl de artık mutlak düşüşler için hiçbir sebep kalmadı.. düşüşe...
YanıtlaSilİMKB için ters bir karar çıkmaması iyi oldu AMB'den.. İMKB de alımlar başladı.. bu da dolar-tl kurunu aşağı çekme de yardımcı olacaktır..
alımlar için lütfen acele edilemsin..
parça parça alınsın..
nasıl 81 de alıp 75 e inince çıkana kadar bekliyorsunuz ya oyle beklensin lütfen....
ne kadar düşükten alabilirsek o kadar az bekler ve riske gireriz..
en düşük seviyeyi keşke bilebilsek ama belirleyen el biz değiliz..
ama parça parça alalım düştükçe alalım.. 78,40 TL yi kırmadan alımların yükseklerden olacağını savunuyoruz... yanlış anlaşılmasın 78,40 TL den alın demiyorum.. onu kırması gerek... orta risk bolgesine girelim..
AMB açıklamasından çıkan en belirgin sonuçlardan biri AB ülkeleri krizde, enflasyon var, vb karamsar bir konuşma da yaptı çoğu yerde... bu ne demek oluyor en çok altın ons yani altından dolara dolardan altına oynayanlar daha çok kazanacak.. gram arttırma taktiği için... gün gelir altın tl yukarıları görünce daha çok gram altın ile daha çok Tl niz olmuş olacak...
Bir ara Trichet saçmalamaya başladı yüzümü kara çıkaracak sataşacaklar günlükaltinfiyattaki dostlar dedim ama ucuz yırttım - :)
siz tecrübesi engin büyüklerimizin yeni takipçisi olarak bugün elimdeki altının %60nı 80tl den sattım ve beklemekteyim. Kuveytturk ten işlem yapıyorum. Umarım hepimiz için hayrlar olur.
YanıtlaSilYahu MURAt vaz geç. Kuveyt Türk'e devam..
YanıtlaSilBen senin ismini görünce Kuveyt Türk ü hatırlıyorum. Bana kalırsa en uygun finans kurumu K.Türk.. Banka mı? Allah korusun.
golden
YanıtlaSilevet zaten düşüşü hafta sonuna işeret etmiştik hatırlarsanız.. en son bu toplantı anına kadar vermiş... ve bunun akabinde inişi beklediğimi iletmiştik.. iniş derken hafta sonu al anlamında değildi hatırlarsanız...
sadece Trichet çok karamsar konuştu.. AB ye acıyasım geldi bir de bizim yeni hükümetin AB bakanlığını kurduğunu duydukça.. güler misin ağlar mısın bilemedim...
İMKB alımları ve yatırımcıların usd den TL ye geçtiği net görülmekte... ABM den umduğunu bulamayan yatırımcı aB borsasına gitmektense bize geldi..
son bir saat biz de artık birazdan top New York'ta ... ABD den gelen iyi haber rüzgarını bu gece sürdürdüğü takdirde aBD liler altın değil de ABd hisselerine yönelebilecekleri kanısın ve beklentisindeyim..
her halikarda satış yaptığınız rakamların altını görmemeniz için sebep yok...
adsız arkadaşım sen galiba iyi takipçisin :))
YanıtlaSilyorum için teşekkürler ümit bey...
YanıtlaSilbuarada gümüş de yatırım yapan daha çok kazanmış hafta başından beri %10:)
ama benim bankam gümüş satmıyor malesef ki...
neyse herkse iyi akşamlar...
evet şimdi düşüşe geçti bakalım nereye kadar inecek bu sefer..
YanıtlaSilEvet düşüş sürüyor inşallah dünkü gibi yanıltıcı düşüş olmaz :)
YanıtlaSilAltın kâr satışlarıyla geriledi
YanıtlaSilAltın fiyatlarının 2 haftanın en yüksek seviyesine çıkmasının yatırımcıları satışa yöneltmesiyle metal fiyatları geriledi.
Altın fiyatlarının 2 haftanın en yüksek seviyesine çıkmasının yatırımcıları satışa yöneltmesiyle metal fiyatları düşebilir.
Altın, bu hafta Moody’s'in Portekiz’in notunu indirmesiyle yüzde 3.5 kadar değer kazandı. Londra Metal Borsası’nda işlem gören ham petrol ve altı sanayi metali de yükseliş kaydetti.
Ağustos vadeli altının onsu New York Comex’te yüzde 0.1 veya 2 dolar düşerek 1,527.20 dolar oldu. Metal, bugün erken saatlerde 1,534.90 dolar olarak 23 Haziran’dan beri en yüksek seviyeye çıktı. Spot altın Londra’da 1,526.96 dolardan işlem gördü.
Avrupa Merkez Bankası bugün yaptığı toplantıda, yüzde 1,25 olan gösterge faiz oranını 25 baz puan artırarak yüzde 1,50 olarak belirledi. Merkez Bankası Başkanı Trichet, basın toplantısında yaptığı açıklamada artan enflasyon riski nedeniyle faizlerin artırıldığını söyledi.
Kaynak: http://www.bloomberght.com/kuresel-piyasalar/haber/915073-altin-kar-satislariyla-geriledi
ahan da gene çıkıyo :)
YanıtlaSilyok kardeşim anlık izlemek de iyi değil,bi bakıyon çıkıyo bi bakıyon iniyo.
eniyisi genel bir havaya giridkten sonra daha uzun aralıklarla izlemek sık izleyipte umduğunu kısa vadede göremeyince sıkıcı oluyo :))
Banka ve ya finans kurumunda değil asıl mesel Murat kardeş. Hesabı kitabı yapıp kararlı olmakta. KUVEYT TÜRK'e devam.
YanıtlaSilAylar önce başkalarına tavsiye ettiğn gibi.
Burada sadece yorumları okumuyoruz. Düşünenlerin istikrarlarını da.
Ümit ÇOBAN , Allah için yardımcı olduğuna inanıyorum. Kazancını sen hesabedebilir misin!! Helal olsun sana.
İyi akşamlar.
ekonturk bey :)
YanıtlaSilfinansbankta altın alım satım fiyatlarını nereden takip edebiliriz?
web sitesi veya internet bankacılığı ekranı üzerinden?
garanti 79,49-80,17
YanıtlaSilhttp://www.finansbank.com.tr/bankacilik/alternatif-dagitim-kanallari/internet-bankaciligi/doviz_kurlari.aspx
YanıtlaSilburadan edebilirsin güncelleniyor 3-5 dk bi
kuveytturk 79.5091 80.1893
YanıtlaSilİMKB'den beklediğimiz yükselişi alımlarla görürken yarın da bu hafayı eseceği belli.. haftaya da Merkez Bankasının brüt döviz rezervleri bir haftada 1,1 milyar dolar arttı ve 1 Temmuz 2011 tarihi itibariyle 93 milyar 847 milyon dolara ulaştı TCMB resmi açıklamasında... yani dolar topladılar hep... dolarda TL yi ezdi 1,64 leri görmesine sebep oldu.. şimdi biraz toparlanma için TCMB den topladığı dolarları piyasaya sürerek ilk başta 1,60 tl seviyelerine çekmesini bekliyoruz...
YanıtlaSilinş. bu sefer de beklentilerimiz yönün de gelişir ve yüzümüz kara çıkmaz :)
Şu an inatçı keçi misali altın-tl de yön aşağı diyoruz... Geçen haftadan beri beklentilerimize 100 puanlama verirsek... 80ne yakın oranda beklentilerimizin yönünde seyir devam etmekte...
sadece altın-ons yani altın-dolar; dolar-altın çapraz yapacaklar daha atik ve piyasayı takip ederek al satlarını ve karlarını daha doğrusu gram altınlarını yükseltmeleri çok avantajlı bir 2011 için 4 ayın beklediğini gene iletmek isterim...
öngörü ve beklentilerimiz de hiçbir sapma yok... değişiklik olsa idi burada gene aynı açıklıkla Sizinle paylaşacaktım..
Sadece Trichetin bu kadar karamsar bir tablo sergileeyceğiniz şahsen hiç beklemiyordum... bu sanırım altıncılara yarayacak..
2011 gümüş ve altının yılı olacak bu netleşti artık resmen bugün ilan edildi..
AB de pes etti..
ABD zaten zor durum da
Çin şaşkın,
Japonlar hala toparlanma da...
bu 4 ülke dünya ekonomisinin %70 dan fazlasına hakim güçleri var...
onlar ekonomik açıdan uykuda oldukları sürece altın uyumacağı belli artık..
Arkadaşlar altın ons fiyatını buradan anlık izleyebilirsiniz hemde grafik olarak...
YanıtlaSilhttp://www.forexprostr.com/commodities/gold
ümit bey alım yaparken büyük harflerle paylaşırmısınız
YanıtlaSilümit bey ben tecrübesizlil edip 1.90 dan bayağı yüklü gümüş aldım.bugün bayağı bi düştü ama akşam saatlerinde 1.88 e kadar geldi.ne yapayım hemen satayım mı yoksa zamana mı bıraksam.yorumlarınızı bekliyorum.şimdiden teşekkürler...
YanıtlaSilarkadaşlar bugün bi araştırayım dedim mesela şu an 17:30 itibariyle Halkbankta yani çalıştığım bankada alış 80.12 satış 79,43 Şekerbanka bir bakayım dedim alış 79,45 satış 79,08 Halkbankta gr başı fark 69 krş , Şekerbankta ise 37 krş fark var.alım yaparken şekerbanta çok daha az fark olup 25.000 tl lik alımda yaklaşık 2,5 gr civarlarında daha fazla altınınız oluyor arkadaşlar.sizlerin de bu konuda değerlendirmenizi almak isterim bu arada altın inişe geçmeye başladı dolar düşüyor ama ons yükselmiyor...
YanıtlaSilAltın Bu Gece Çok Düşeceği Kanaatindeyim Haksızmıyım Ümit Bey...
YanıtlaSilSanırım sert düşüşler geliyor :) dibi iyi ayarlamak lazım arkadaşlar acele etmeyelim riski bölelim ümit beyin dediği gibi artık tek kalemde alış yapmayacağım 3 veya 2 ye bölmeyi düşünüyorum alımlarımı, ümit bey gerçekten çok şey öğretiyor bize Allah razı olsun...
YanıtlaSilArkadaşlar sadece normal ve işim gereği piyasaları takip ettiğim için Sizlerle paylaşıyorum... Sizinle paylaştığım beklentiler ölçüsünde yanılma payımız olmamış lakin bu olmayacak anlamına da gelmez.. sizler de az çok gördünüz ki altın günlük sert hareketler yapabiliyor...
YanıtlaSilsadece mesela bugün öğleden sonra saatler de Ayse Hanımdı sanırım net bir şekilde altını bozmasını söyledim ki 80,60 lardı sanırım altından TL ye geçmişti... Çünkü o rakamlar güçlü sat bölgelerimiz de idi şu an 79,20 lerde felan sanırım altın...elimden geldiğince net konuşmak gelecek için imkansızdır ama arkadaşımızın tam kırmızı çizgi alarm anında uyarmadan edemedim...
sat dersem yükselme ihtimali belki vardır..
güçlü sat dersem risk bölgesinin son adımlarındasınız
al dersem alım bölgesine girdiğinizi
güçlü al dersem riskli aşağılarda olduğumuz anlaşılsın...
al denilince düşmez, ya da sat deyince daha da çıkmaz şeklinde anlaşılmasın lütfen...
kimse inanın en tepe ve en dip noktasını bilemiyor.. hep derim ne siyasi,ne ekonomik, ne fon gücümüz var.. bir de kahinlik hiç yok :)
bir de gene bir açıklama..
ons: arkadaşlar evrensel bir ölçü birimidir.. ve 31.10 grama denk gelmektedir ve sabittir.. altın ölçü birimi ons olup dünya da satışa usd para cinsi ile görücüye çıkar.. TR de hiçbir banka ons ile alış satış yapmaz.. gram ile alış satış yaparlar... burada uluslarasından piyasa altın ons olarak satışa alışa çıktığı için ons tabirini kullanıyorum...
ons satışlar denildiğin de bizler TR de usd den altına ya da altından usdye gram olarak al sat anlayalım olur mu?
şu an mesela ons 1525 usd ise 1 gramı 49,03 usd dir altının...
yani bizler mesela bankadan bankaya değişir ama usd den altına 49 dan geçerken altından usye 49,50 de geçeriz... yani altın tl ile 79 alış 79,50 satış rakamı olduğu gibi.. al sat kur farkı bankadan bankaya değişmektedir..
ümit bey gümüş hakkındaki düşüncelerinizi paylaşmanızı bekliyorum.sağolun şimdiden...
YanıtlaSilHalkbankasından Şekerbanka altın hesabı için geçen var mı acaba arkadaşlar.hangisinden memnun kaldınız yazarsanız memnun olurum.
YanıtlaSilBen yeni işbankasından Halkbankasına geçtim. USD Altın alışverişi olduğu için. Maaş aldığım banka olduğu için işletim ücreti de vermiyorum. Halkbankasını bundan sonra göreceğiz bakalım. Genelde 68 kuruş fark oluyor.
YanıtlaSilümit bey herkesin merak ettiği bir soruyada cevap verirseniz çok iyi olacak ben halk bankasıyla işlem yapıyorum siz hangi bankayla işlem yapıyorsunuz yada hangi banka daha karlı herkesin kafa karışık benimkide dahil birde altına nezaman geçiş zamanı şimdiden oook teşekkür 2000 kar sizin sayenizde allah razı olsun sizden
YanıtlaSilteşekkürler ekontürk.alış için bizi bilgilendirin lütfen.yorumlarını takip ediyoum
YanıtlaSil