Temmuz ayı için yorumlar - VI. Başlık

BAŞLIĞIN YORUM LİMİTİ DOLDUĞU İÇİN YENİ BAŞLIK ALTINDAN DEVAM EDECEĞİZ.

YENİ ALTIN YORUMLARI KONUSU İÇİN TIKLAYINIZ.

Altın uzun vadede yine bildiğimiz gibi. Lakin kısa vadede bu işle uğraşan yatırımcısını şaşırtmaya devam ediyor. Bu dönemde altın fiyatlarındaki hareketlilik, altın ile ilgili yapılan yorumları da çeşitlendiriyor.

Sitemizde bulunan bir önceki altın yorumları konusunun da 200 yoruma ulaşmasıyla birlikte bu Temmuz ayı içerisinde 7. başlığı açıyoruz.

Yorumlarınıza bu başlık altından devam edebilirsiniz. Yapılan yorumlar yatırım danışmanlığı kapsamında olmayıp, görüş paylaşımı niteliğindedir.

Önceki altın yorumları başlığı.
Geçmiş dönemdeki tüm altın yorumları

232 yorum:

  1. bu kıramayacak hala.. kıramadıkça da bekleme süresi uzayacak altın da...
    gümüşe sert bir hareket gelse de bari...
    sabır ve acele etmemek şu an en doğru yapmamız gereken hareket...diye düşünenelerdenim..

    YanıtlaSil
  2. Ümit bey gümüş alalım mı? Güçlü AL mı, AL mı?

    YanıtlaSil
  3. Apsimaty !
    yok al değil şu durum kesinlikle... takibe al ve izle dönemi şu an...
    usd-tl bir düşsün bakalım alış fiyatımız 1,80 - 1,82 TL bandına yaklaşsın bir hele... o zaman gene değerlendirelim...
    dolar-tl çok çıktı 1,65 ler de olması altın tl yi de gümüş tl gramı da yüksek tutuyor... ons oalrak gümüş şu an 35 usd de 34 lere iyice girsin hele..
    ama gümüşe girişte usd den giriş yapmak TL ye göre daha kısa sürede olacak..
    şu an da 1,87 den felan kuveyt satıyor yaklaşık gümüşü rakam yüksek.. 1,90 -1,92 TL aralığında satılmıştı gümüşler.. biraz kg başı 70-100 TL kar bırakacak seviyeye bir insin... inmediği sürece alım riskli.. 2 günde şu ana kadar kg başı yani 1000 gramı 1920 TL den şu an 1870 TL lerde 50 TL düştü... daha da düşsün..
    ben 1,90 TL ve 1,92 TL aralıkalrında sattı biliyorsunz paylaşmıştım.. kiloda 50 TL düştüğü halde daha da almıyorum...
    sabır sabır... biz onun değil o bizim istediğimiz rakamlara gelmedikçe alım yapmayacağız.. o gün yarın olurs ayarın 1 hafta sonra olurs a1 hafta sonra alcağız.. geleceğe yaptığımız belirsiz bir yatırım da... eşeği sağlam kazığa bağlayıp ya tevekkül diyelim...kar etmekten çok nasıl az zarar edebiliriz bunu unutmayalım..
    Veren de alan da O.. Allah hepimize bol kazançlar ve bereketler verir inşaallah..

    YanıtlaSil
  4. Ümit Bey, affınıza sığınarak cahilliğimi hoşgörün. daha öncede demiştim cahiliz biz. Bahsedilen bu kırılma direnç gibi deyimleri örnekle açıklyabilir misiniz? teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Bilgilendirmeler için çok teşekkürler Ümit Bey, ons düşmeye başladı sanırım, altın/gümüş/euro pozisyon almış bekliyoruz...

    YanıtlaSil
  6. aynen pozisyon almış bekliyorum bende.Ümit Beyin yorumlarınıda her an takşpteyiz. Sağolsun.

    YanıtlaSil
  7. hıkaye yaa gecen hafta basından berı bu sitede herkez dusecek dıyor.hala dusecekte altın bızde bozdurdugumuz para ile alacaz.

    bozdurmasaydım su an 2 katı kar ederdım.sırf burdakı yorumlar yuzunden tırsdım bozdurdum.

    benden sıze tavsiye alın bozdurmayın nerde gorulmus altından zarar eden.anca boyle sıtelerı okuyup az bır düsüs gosterdıgınde satan zarar eder.

    hıc boyle yorum sıtelerı okumayın bence allın bekleyın lazım olunca satın..

    kelin ilacı olsa başına sürer dıye atalarımzı ne guzel soylemıs:)))

    YanıtlaSil
  8. İsmail Bey !
    Akşam eğer unutmazsam inş. unutmam da çok müsait olduğum bir zaman da açıklayayım sade bir dil ile destek ve direnç noktalarını ok..ayrıca evde not ettiğim piyasa ekonomileri ders notlarımızı da paylaşmış oluruz Sizlerle..
    sadece soru çok uzun ve şu an neresinden başlayacağını bilemediğim ve bir işim olduğu içi bu uzun yazıyı şuan kaleme almayıp erteleyeyim izninizler..
    erteleme sebebimiz :
    destek direnç teori olarak ne demektir
    piyasalarda (borsa döviz gibi) nasıl uygulanır
    güncel bir örnekle ile basit bir dil ve herkesin anlayacağı bir dil ile anlatmak istediğimiz içindir...
    şu elimdeki notları birazdan paylaşmaya gayret ederim anlaşılmayan durum oldukça daha sonra soruyu yenilersinz tekrar...

    YanıtlaSil
  9. İşine gelmiyorsa girmezsin arkadaşım. Yöneticilere sesleniyorum. neden bu şekil yorumlar yayınlanıyor.

    YanıtlaSil
  10. Aslında dolar hariç her şey yolunda... Ama her şey dolar olduğu için bütün dengeleri bozuyor...

    YanıtlaSil
  11. Adsız ayzan arkadaş sen okuma hadi git bu siteden zorla tutan yok

    YanıtlaSil
  12. DEstek ve direnç noktaları birazda ekonomistlerin teknik konuşarak hava atmalarından başka da birşey değildir - :) bu sebeple aşağıda vereceğim tanımlamalarda da göreceğiniz gibi öncelikle borsa daha sonra doviz piyasalarında kullanılan bir araçtır.. gene de dikkate almadan hareket etmek doğru olmaz...
    şimdi ne demek bu destek ve direnç izah edelim...
    DESTEK ; gerilemekte olan fiyatların belli bir noktadan itibaren artık daha aşagılara inmemesi ve o seviyeden yoğun bir talep (alım) ile karşılaşmasıdır... İşte fiyatın gerilemesinde yoğun olarak talep ile karşılaşılmak üzere gerilemenin sona erdiği noktamız, destek noktasıdır...

    DİRENÇ ; yükselmekte olan fiyatların belli bir noktadan itibaren daha yukarı çıkamayarak, o seviye yoğun bir arz (satış) ile karşılaşmasıdır... İşte fiyatın yükselmesinde yoğun olarak satış ile karşılaşarak, daha ileri gidemediği son sokta, direnç noktasıdır...

    Destek & Direnç Noktaları ; fiyakların bu seviyelerde belli bir süre oyalanacağı ve bu seviyelerden yön değiştirme ihtimalleri bulunan seviyelerdir... Yani gerilemekte olan fiyatlar belli bir destek noktasında tutunmaya başlar, bir süre oyalanabilir ve bunun ardından yukarı yönlü bir tepki bularak, aşağı yönden yukarı yönelerek yön değiştirmiş olurlar

    YanıtlaSil
  13. bu seviyesizleri neden yazdırıyorsunuz yönetim. kim bu sitenin sahibi.

    YanıtlaSil
  14. Destek ve dirençler kısa süreler için 7-15 gün için oluşturulacağı gibi 50 ya da 200 günlük dönemsel hareket ortalamaları en az hata ve yanılma payına sahiptirler.. Herkesin özellikle Biz türklerin aceleci davranışlarımızdan dolayı günlük destek direnç noktaları koymaktadır ama olası dünkü AB krizleri gibi gelişmelerde düşmez ve çıkarsa bazı adsızların dediği gibi hani düşecekti neden düşmedi aceleciliği ile karşılaşabiliriz...
    öncelikle günlük direnç destek noktalarını okuyun ama bu yatırım için kararınız olmasın neden mi...
    şöyle derler genel de rakamları kusurarsız yazıyorum anlaşılsın diye...
    bugün 1545 usd den seansı açan altın onsu eğer 1540 desteğini kırarsa 1520 yok kırmaz da 1550 direncini kırara 1560 usd olacak.. Yani diyor ki bugün altın 1545 usd akşama 1520 usd de olabilir 1560usd de olabilir.. -:) bu zaten olacak bir şey herkes bilir bunu .. Ey mubarek adam bunu yazan adama kızmasın da gelir bize kızarsın ya ona acırım - :) yani günlük analizler yanıltabilir bu açıdan arayıyüksek tutarlar iniş çıış için.. bu talepten doğmuştur günlük destek direnç noktası olmaz.. 7-15 günlük belki derken günlük kesinlikle olmaz.. Bizler olur mu kardeşim boşuna mı master yaptın okudun ekonomi alanında
    dedikçe ve hepimiz ekonomi profosoru kesilince onlarda bu yola başvurmak zorunda kaldılar....
    neyse biz konumuza dönelim..

    DESTEK ve DİRENÇ KIRILMALARI...
    her zaman için destek veya direnç noktalarından yön değişimi olmayabilir, fiyatların aşağı veya yukarı yönde ki hareketlerin gücü bu oyalanmayı veya yön değiştirmeyi yenecek güçte olduğu zaman, kırılmalar gerçekleşir...
    İşte bu durumda dikkat edilmesi gereken durum ; alçalan bir fiyat hareketinde aşağı doğru iniş gücü, destek gücünden büyük ise yani gerileme şiddeti büyük ise artık destek fiyatları tutma gücünü gösteremeyecektir... Yani satıcıların gücü, destek noktasında ortaya çıkan alıcıların talebini yıkacak kadar güçlü ise , satıcılar üstün gelecek ve destek kırılarak fiyatlar gerilemeye devam edeceklerdir...
    Aynı durum dirençler için geçerli olcaktır, alıcıların gücü satıcılardan üstün ise direnç noktası görevini yerine getiremeyerek, kırılma gerçekleşecek ve fiyatlar yükselmeye devam edecektir...

    YanıtlaSil
  15. Ümit Bey, çok teşekkürler bilgilendirme için. artık ufak ufak ekonomist olmayamı başladık ne? :) ama daha çok fırın ekmek yememiz lazım. Bu arada ne zaman düşer bu altın tl karşısında :P (şakaydı....)

    YanıtlaSil
  16. Alış - satış farkından birşey yapamıyoruz. Bankala sağolsun:)

    YanıtlaSil
  17. ARKADAŞLAR EURO NEREYE KADAR ÇIKAR... ÜMİT BEY NEDEN BANA CEVAP VERMİYORSUNUZ?

    YanıtlaSil
  18. Gokhan_Sen Gökhan Şen
    Olli Rehn bankaların Yunan bonolarına ilişkin anlaşmaya vardıklarını açıkladı
    açıklamanın ardından 1.39'da ve 200 günlük ortalamada olan Euro / Dolar 1.3990'a yükseldi

    Bunun anlamı Dolar Euro karşısında değer kaybedecek oluyor sanırım.Bir tek TL karşısında kaybetmiyor sonuçta da altın düecek diye bekliyoruz :(

    Evet Ümit Bey top sizde :)

    YanıtlaSil
  19. Heralde Akşama Altında Yeni Bir Rekor var...

    YanıtlaSil
  20. yani tlden euroya ordan da usd ye geçiş yapsak mantıklımı diyorsunuz. tabi dolar euro karşısında ciddi düşerse

    YanıtlaSil
  21. Ve altın patladı gidiyor :(

    YanıtlaSil
  22. şimdi rakamları düz yazarak 1545usd de iken destek ve direnç noktalarına göz atalım...
    Destekler: 1541 – 1532
    Dirençler: 1557 - 1561
    şimdi bu rakamlar ne anlama gelir...
    altın eğer 1545 seviyesini sert bir şekilde giriş yapar ve aşarsa 1541 i ilk uğrak yeri yani bir sonra ki destek noktası 1532 olacaktır...
    altının 1545 lerden sonra gideceği direnç noktası 1557 olacaktır.. burada bizim piyasa verilerini kontrol ve takip edip 1541 i kırıp kıramayacağıdır.. Eğer baskın bir şekilde 1541 kırıldığında toplu satışların gelebileceği telaşı ile fiyatlar gerilere çekilebilir.. Ama 1541 leri zorladığında ya da yavaş yavaş in çık in çık seyr aldığında 1541 ler de bu sefer 1541 kırılamıyor durumundan bahsederiz ve 1557 seviyesini test edeceğiz ortaya çıkar.. 1557 usd yi biz şahsen güçlü bir direnç olarak gördüğümüzden buralarda biraz durağan hareket edeceğini düşünenlerdeniz… Alış baskısının devam ettiği bu dönemde 1541 krıldığında tekrar düşüş gelmekle birlikte ekonomik karışıklıktan dolayı yukarı yönlü hareketler sonlanmayacak olup yeniden yükselişe geçebilmek için tabanda destek noktalarında yeni bir yer arayacaktır kendine altın..
    destek noktası olarak 7-50-200 günlük yatırım kararınıza göre en aşağı noktayı;
    direnç noktası olarak 7-50-200 günlük yatırım kararınıza göre en yukarı noktayı, kendinize kıstas alabilirsiniz..
    bu destek ve direnç noktalarını günlük alabileceğiniz birçok kaynak bulabilirsiniz..
    ama önemli olan dediğim gibi 7-50-200 günlük analizlerdir..
    peki destek direnç noktası her zaman geçerli midir? Herzaman geçerli değildir.. mesela 1580 usd olunca altın için destek noktası yoktur çünkü rekor kırmıştır… düşünce tekrar direnç noktası olarak onu belirler…
    İMKB de %80 den fazla destek ev direnç noktalarına bakarak işlem yapan hisselerin yatırımcılarına kar getirdikleri testler ile ispatlanmıştır.. Döviz ve para piyasalarında sanırım %60-70 doğruluk payı vardır.. daha düşük olmasının sebebi altın ve dövizin mesela İMKB gibi bir çatı altında değil de dünya da işlem görmesi ve her ekonomi ve ülkeden etkileniyor olmasındandır..
    Peki iyice kafamız karıştı ya da anlamadık..
    Tek kelime ya da paragrafta yaz ne yapalım ne düşünelim bu rakamları görünce diye soracak olursanız…
    Eğer baktınız fiyat DESTEK (düşük) noktasına yaklaştı elim de TL – USD var belki bu destek noktasında satışlar yapılır ve düşüşle birlikte ben de alırım bekleyeyim bari 1541 i kırsında 1531 lere doğru dersiniz…
    Ya da 1530 lardan alıp geldiğiniz altın 1550 lerdedir ve 1557 ye yaklaştıkça dersiniz ya şimdi burdan satış vb yaparlarsa ilk uğrak yerim 1541 sonra daha da aşağı satışa geçmeliyim de diyebilirsiniz…
    Yani psikolojik bir hareket olmakla birlikte en büyük alış ve satışların bu destek ve direnç noktasında olduğu için insanlar alım ya da satım yapmak için pozisyon almaktadırlar… Ben gibi korkak yatırımcıları karı görünce ilk direnç noktasını kıramaz bahanesi ile çoğunlukla parça parça satış kararı vermekteyiz.. bir parça ile desteği geçip geçmeyeceğini bekleyip belki riske girenlerdeniz.. Soros, Morgan gibi güçlü paralarımız olduğun da destek ve direnci ancak kendimiz belirler ve durdurabiliriz altına yön verebiliriz…

    YanıtlaSil
  23. e.ayhan Bey !
    inanın site sahibini tanımam Sefa Bey sanırım demiştim.. önceki yazılarımda da.. inanın hiç tanımıyorum sitenin sahibini mail adresi ismi bile yok ben de...

    YanıtlaSil
  24. Çıkamıyoruz çakıldık kaldık. Tl ye geçtik bekliyoruz. Altın bir düşüyor iki çıkıyor. Gerçek anlamda telaş ve şaşkınlık içindeyiz. Dolar yüksek alınmaz Euro kırmızıda Ümit bey çıkmaza girdik. Bir çıkış yolu yokmu ne yapalım önerilerinizi bekliyorum.

    YanıtlaSil
  25. aynen ümit bey öneri bekliyoruz. beklemek zor geldi. ne dersiniz?

    YanıtlaSil
  26. İsmail BEy !
    bugün kü altın da ki hareketlerde belki de en güzel örnek oldu destek dirence... bir ara 1542-1543 aralığın da zorladı 1541 baktı kimseden satış gelmedi..o zaman hatırlarsanız paylaştık burada da b altının desteği felan kıracağı yok bari gümüş iyice düşşe diye paylaştık ... satış gelmeyince bu sefer altın kendini 1550 rakamlara ve yukarılara aldı şimdi 1557 direnci kırmayı deneyecek.. eğer 1542 lerde yaptığı 2-3 saat önceki yavaş in çık 1557 dokundur in aşağı dokundur in aşağı nazlanırsa birden bu seferde gene 1540 lı rakamlara çekecektir altını..
    burada piyasalar ne yapmak isteyecekler şu traderler 1557 usd kar satışlarına karar verirlerse düşmeyi göreceğiz.. işte o karar anı genelde soroslardan yani büyük paracılardan geldiği için düşüşü de ani olabiliyor.. şu an ekonomik karışıklıktan dolayı altın yukarılarda seyretmeye devam ediyor.. ama kar elde edebilmek için satış da gerek bu 1557 mi olacak bir sonraki durak 1561 mi olacak işte bu durumda mesela ben kar noktasında ilk 1557 de karları toplayıp çok az miktarla ikinci direnci1561 i bekliyorum.. bu belki de korkakllığımdan olsa gerek.. kendimde biliyorum ki 1557 ikırdığında 1565 de oalcak zorlayacak ama ya kıramazda düşerse ben o kaygıda oluyorum..ayrıca satış için 1557 yi değil de 1545-1550 arasında duruma göre bulduğum yerde satışları tercih ediyorum..
    bu rakamlardan en azından nasıl hareket ettiklerini birebir anlatmış olduk...

    YanıtlaSil
  27. Arkadaşlar !
    inanın banka kurları olmazsa kısa dönem gir çık için euro ve daha sonra gümüşü takipteyim..
    banka al sat kur farkları var işte..
    tek rakam olsa demek çok kolay... doviz emtia rakamlar TL karşısında yüksek çıkabilir diye daha çok zarara düşmenizden daha doğrusu kendimin düşmesinden korkarım..nefs mönce ben der değil mi?
    sizinler hepimizin yaptığı gibi alım yaptığım da ve satım yaptığım dahadi hayırlısı deyip Sizinle paylaşıyorum ki en azından hareketim sonucunda kar mı zarar mı getirdi görülebiliyor...

    YanıtlaSil
  28. ARTIK DÜŞME EĞİLİMİNE GİRDİ ALTIN ARKADAŞLAR

    YanıtlaSil
  29. new york piyasasının açılmasına yarım saat kaldı. abd altını düşürür kesin. benim görüşüm

    YanıtlaSil
  30. bak 1555 de altını aldırırım Size daha sonra pişmiş kelle gibi çıkarım karşınıza altın uzun dönem de kaybettirmemiştir derim.. al bekle boşver kim ne demiş derim - :)
    hem zararda aldığınızda çıkmadı diye aylarca bekleyebiliyoruz değil mi?
    şaka bir tarafa ben beklemedeyim hala..
    lütfen anllık hareketlerle zarara girin istemem.. risk ve zarar herzaman olasıdır..
    ama Size sorarım mesela 82 de alıp 78 tl oldu diyelim artık daha zarardasınız.. yoksa 79 tl de olup 78 olunca mı daha az zarardasınız.. altının 78 den dönüp çıktı diye kabul etmiş olursak örnek olarak...

    YanıtlaSil
  31. Hepimiz bekliyoruz;izlemedeyiz elimiz kolumuz bağlı :)) ya nasip..

    YanıtlaSil
  32. Arkadaşlar şeffaf olmaya çalışıyorum. O yüzden kişilere yönelik hakaret içermedikçe ya da gerçekten yıkıcı değilse yorumlar silmiyorum. Burada çoğu üyemiz olgunluk gösteriyor. Sağ olsunlar.

    Siteye yorum yapan kimseyi tanımıyorum zaten.Yüzünü görmeyi bırakın hiçbiriyle internet acacılığı ile diyaloğum bile olmamıştır bugüne kadar. Sadece yaptıkları yorumlar kadarıyla biliyorum insanları...

    AYRICA

    Kimse kimseyi kısa vadede altından kar etmeye yönlendirmiyor. Al-sat yap demiyor. Bu bir seçim. Bu seçimi yapacak olan sizsiniz. Altınınızı kenara koyar, fiyatları aydan aya da takip edebilirsiniz. (Ailem böyle yapıyor.)

    Bu seçim neticesinde zarar da edebilirsiniz. Bu bir ihtimal. Bu ihtimal yokmuş gibi hep kazanmayı beklemek doğru değil.

    Ayrıca öğrenmeden her işe atılmak da mantıklı gelmiyor bana. Öğrenmek için de büyük bir miktar ile işin içerisine girmek de yanlış.

    Ben işim dolayısıyla, farklı arayışlar içerisine giremiyorum. Zamanım yok. Ama eğer bu işi yapacak olsam başlangıçta 5 gr, 10 gr ile denerim şansımı en fazla. Kâr için değil öğrenmek için.

    Daha önce farklı bir yatırım alternatifi düşünmüştüm. (Yatırım türünü söylemeyeceğim) Bir firma ile görüştüm. Bana söyledikleri şuydu. 'Bakın, bu riskli bir yatırım. Olumlu sonuçlarının yanında olumsuzluklar da yaşayabilirsiniz. Bunu biliyorsunuz değil mi?' Evet bunu biliyordum ama bu cümleyi duyuncaya kadar hiç geniş çaplı düşünmemiştim. Ve vazgeçtim :) Belki bu firmaya para kazandıramadım ama saygımı kazandırdım.

    Benim zaten bir işim vardı. Fiziki olarak yorucu olmasa da zihinsel olarak insanı yıpratıyor. Yani zihnimi farklı alternatiflere sevkedip, kendimi strese sokmak istemedim. Bu bir ihtiyaç değil keyfi bir işti çünkü.

    Anlatmak istediğim umarım siz de iyi düşünmüşsünüzdür. İyi analiz etmişsinizdir.

    Ha hep olumsuz olacakmış gibi konuştum. Ama aksi örneği daha fazla. Dediğim gibi seçim... Bu seçimi yapacak da sizsiniz. Farklı kişilere yüklenerek savunma mekanizmalarını devreye sokmak belki sizi rahatlatır. Ama gerçeği değiştirmez.

    YanıtlaSil
  33. Teşekkürler;Sefa Bey nazik ilginiz için.Galiba Cuma gününü beklemek gerekecek ALTIN için malum ABD de ALTIN Alım-Satım yasağı eminimki hepimiz ilgilendiriyor.bence heyacanlamanmaya gerek yok.ben kardan 1000 lira zarar ettim ama içim yandı.
    para bizim,karar bizim.yazılanlara saygı duyalaım çünkü bazı affedersiniz HANZOLAR burayı bulandırıp karıştırıp milletle dalga geciyorlar.
    Ama sağduyulu ve de saygılı olduğumuz müddetce Sadece PARAMIZ ile alabileceğimiz bilgileri bizimle hiç bıkmadan sıkılmadan paylaşan insanlarada sahip çıkalım.Ben karımı TAHTAKALE sayesinde yaptım.Ama bu HANZOLAR onuda bu siteden kaçırdı.Zeynep hanımdan çıt yok AYHAN bey desen gölge gibi sadece 1 kere okuyabildim yorumunu.B
    Azı bulamayan ve tevekkül etmeyen zaten bitmiştir.
    Saygılarımla Hayırlı Kazançlar
    e.ayhan

    YanıtlaSil
  34. Ahmet Bey !
    Gokhan_Sen Gökhan Şen
    Olli Rehn bankaların Yunan bonolarına ilişkin anlaşmaya vardıklarını açıkladı
    açıklamanın ardından 1.39'da ve 200 günlük ortalamada olan Euro / Dolar 1.3990'a yükseldi

    Bunun anlamı Dolar Euro karşısında değer kaybedecek oluyor sanırım.Bir tek TL karşısında kaybetmiyor sonuçta da altın düecek diye bekliyoruz :(

    Ahmet Bey yazıyı tam okumadım ama euro/usd paritesi 1 temmuzda 1,45 lerden buralara geldi 1,39 a yani... gün içi 1,3940 a indikten sonra 1,3990 nı görmüş..
    euro usd paritesi yükseldikçe mesela 1,39 dan 1,45e doğru dolar zayıflamış demektir...
    tam tersi eur/usd paritesi düştükçe yani 1,45 ten 1,39 a geldikçe usd değerleniyor demektir...
    ve16:10 saat itibariyle euro/usd paritesi 1,3973 oldu.. bu durumda gene verilere bakarsanız dolar yükselir euro düşer..

    bizdeki usd-tl kurunun yüksek olması 1,63 e kadar bilinçli..cari açık dengesini kapatmak için dolar kuru yüksek olup ihracatlarla bir nebzekapatmak istiyorlar..dün ve bugünkü yükseliş ise usd nin dünya da değer kazanmasından dolayıdır...
    özellikle net bir şekilde 1 nisan - 1 haziran tarihlerinde usd dünya da dipleri vururken , yüzüne bile bakılmaz halde iken biz de 1,60 larda idi..
    Şimdi ben Size topu atıyom ordaki Gökhan Şen'nin bloombergdan yaptığınız alıntıya istinaden...
    200 günlük ortalama 1,3990 olmus değil mi euro/usd paritesi..
    hadi bunu kabul edelim usd 1,57 TL olduğunda
    euro/usd=1,3990 ise 200 günlük ortalama da verileri yerlerine yazarsak
    euro/1,57 =1,3990 ise euro = 2,1964 TL olmaz mı...
    top siz de :)
    ya da kendinize bir kur verin euro ya da usd yi bu formulle bulursunuz...
    sadece o yazıda sanırım bir gariplik var.. ben sadece alıntınıza göre cevap verip topu Size attım...
    unutmadan geçmeyeyim euro/usd paritesi fazla dipleri vuracağını yani 1 temmuzda 1,45 ten geldi 1 ay sonra 1,49 larda idi 10 puan daha aşağıyı felan kısa süre de beklentimiz yok...

    YanıtlaSil
  35. Bir de İsmail Bey !
    destek ve direnç noktaları konusunda şunu unuttum sanırım açıklamayı...
    destek ve direnç noktaları rastgele kafadan yazılmıyor...
    borsa da daha etkili oluyor demiştikya sebebi ise mesela İMKB de 09:30 - 17:30 arası işlem gördüğü için gün için en aşağı hareketi destek ve en yukarı harekerit yani direnç olarak günlük tutabiliyoruz..
    Ama altın 24 saat özellikle aBD, Tokyo, Londra piyasaalrında işlem gördüğü için biraz karışıklaşmakta.. ve açık olmakta destek direnç noktaları..
    yani mesela şu saat itibariyle

    GÜNİÇİ EN YÜKSEK:
    1.556,05
    GÜNİÇİ EN DÜŞÜK:
    1.540,55
    rakamları görüldü ye yarın için mesela derler ki günü birlik yani altının destek noktası 1540 ve bunu aştığında diye devam ederler ya da direnç noktası 1556 usd ve bunun aştığında diye yorumlarına devam ederler.. destek ve direnç rakamları bunlardan a-oluşmaktadır..
    ama dediğim gibi günlük değil de 7-15, 50 ya da 100 ve 200 günlük hareketlerle incelenir genel de.. bu da şu anlama gelir altın yatırım yapanlar ya da hisse vb 50-100-200 günlük bekleme poziyonlarına göre hareket ederler... işi bu olanlar yani...
    ama günlük TL ye ihtiyacı oaln bir Türk olası fiyat piyasa takipleri ardından kısa süreli 7-15 günlük pozisyonlarla hareket edip bir nebze de olsa param değerini korur mu ya da arttırabilir miyim düşüncesindedirler..
    dikkat edersek 2-3 günlük çıkışlar girişler genel de yok... al bekle sat; ya da sat bekle al,, derlerken kendilerine süre ve zaman da koymaktalar...
    kısa vade denilirken bu piyasalarda : 1-50 gün
    çok kısa vade 7-15 hün
    orta vade:51-100 gün
    uzun vade: 101-200 gün
    çok uzun vade: 201 ve .... gün
    olarak anlaşılır ve destek direnç ve grafik teknik analizleri konulur..
    günü birlik yatırım yapanlar günübirlik olası ekonomi siyasi krizlerden etkilenebileceklerini de gözönüne almalılardır..
    bir de yukarıda ki sürelerden mesela orta vade 51-100 gün derken illa 100. güne kadar beklenecek anlamına gelmez..51.günden sonra kendine göre belirlediği kar max. ve direnç noktalarından birinden çıkabilir gördüğünde..o yatırımcının kararına kalmıştır..

    YanıtlaSil
  36. Arkadaslar, Euro zone daki endiseler giderilmeden (yunanistan ,portekiz ve simdi de italya) altinin dusecegini ben sahsen dusunmuyorum. Birde sunun da unutmayalim Altinin bu kadar degerli olmasinin asil sebebi USD deki onlenemeyen artistir. Bir ornek vermek gerekirse

    1 ons 1550/31.1*1.65 (USD satis kuru)=82.34 tl altin satis
    ku r 1.60 olsa
    1 ons 1550/31.1*1.60 (USD satis kuru)=79.74 tl altin satis.

    Arkadaslar bence altinin asil fiyati su anda budur. Dusuncelerinizi paylasirsaniz sevenirim.

    YanıtlaSil
  37. Altın sahipleri 1565 seviyesini iyi takip etmeli.
    Bu seviyede alış devam ederse altında sırası ile 1630- 1700-1750 seviyesi test edilebilir.

    Altın; 1563 zirve fiyatına yakın trade ediliyor. AB ekonomik sıkıntılar ve not azatlımı tepkileri arttıkça altına olan talep artmaya devam edecek gibi duruyor. Altın sahipleri 1565 seviyesini iyi takip etmeli. Bu seviyede alış devam ederse altında sırası ile 1630- 1700-1750 seviyesi test edilebilir. Uzun vade de altında beklemek şu an için doğru bir karar gibi duruyor.

    Özellikle geçen hafta Portekiz notunun açıklanması sonrası gelen sert talep, ABD verilerinin Cuma kötü gelmesi ile sert panik alımların artması yükselme beklentilerini daha da güçlendiriyor.

    Kaynak:
    http://www.altinborsasi.gen.tr/altinda-1565-seviyesi-takip-iyi-takip-edilmeli-12-temmuz-2011-altin-yorumlari

    http://www.haber7.com/haber/20110711/Ekonomide-Haftanin-en-surpriz-veris...

    YanıtlaSil
  38. Ümit Bey;
    Euro için ne düşünüyorsunuz, alınabilir mi?Düşüncelerinizi açıklarsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  39. Tarko 9 Bey !
    Benim de işte arkadaşlarla paylaşmak ve anlatmak istediğim de bu..
    hep denilmişti altın-tl ile usd tl arasında bağ var ve formulle de izah edilmişti..
    şu an ki panik belki de düşük fiyattan satış, ya da piyasa verileri ve usd yi yok saymaktan kaylanıyor...
    altın değerlendiği için mi yoksa TL usd karşısında bu kadar ezildiği için mi altın bu rakamlarda.. gerçi ne farkeder altın 82 olmuş onlar boş laf diyenlere de ne diyelim..herkese bol kazanclar

    YanıtlaSil
  40. Evet Umit bey, aynen .. Altindaki artisin buyuk bolumu dolar/TL paritesinden kaynaklaniyor. Merkez bankasi dolari asagiya cekebilirse en azindan turkiye altin fiyatlari biraz nefes alacaktir..

    YanıtlaSil
  41. ons 1562 oldu.. cikiyor mu ne ? aliskin oldugumuz o salinim biraz gecikecek sanirim.
    herkes rakamlara tablolara takildi kaldi...

    YanıtlaSil
  42. 1570 i gördü ons fiyatı. Bence artık son hamlesini yapıyor diye düşünüyorum. Atilla

    YanıtlaSil
  43. herkes kismetinde olani alir simdisessizce yukselisi seyreylemek lazim hasili tarifeli trene bakar gibi bakma zamani
    nutuklarda tutuldu yorumlarda yoruldu heralde 1600$/0ns olmadan geri gelmez heralde 1700lere dogru ralli basladi mi yoksa

    YanıtlaSil
  44. Arkadaslar bakmiyorum birkac saattir altin cosmus, yine mi belirsizlik? Yoksa var mi bir gelisme?

    YanıtlaSil
  45. avrupa krizi hala fiyatlaniyor... konusarak altin dusurulmuyor maalesef. inecek alicaz cikacak saticaz yine inecek yine alicaz cikacak yine saticaz, boyle boyle kazanacaz kuresel piyasa hep bize mi calisacak ?

    YanıtlaSil
  46. bazen ons 30 dolar birden çıkıp inebiliyor.buradan da bence sert satışlar yemeye başlayabilir...

    YanıtlaSil
  47. YA ARKADAŞ DÜŞMEYECEK İŞTE
    77 TL DEN BERİ DÜŞECEK HURAFELERİ YAPILIYOR SATTIK SAOLUN

    KISMET DEGİLMİŞ DEYİP KENDİMİ AVUTUYORUM

    YanıtlaSil
  48. hep kar etme hirsiyla bilgi alisverismiz olacak diye birsey yok piyasanin isleyisi ve emtia iktisatinin bilgilerinede vakif olmaya basladik (ekonturk) Umit Beyin verdigi bilgileri deyme iktisat kurslarina gitsek bu kadar pratik bilgi sahibi olamazdik imkanlari ve vakti nisbetinde bildiklerini paylasti insanlar paradan ve kar etme hirsindan once bu kazanimlara deger vermeli gecen gecmistir onumuze bakalim daha ne firsatlar duser newyork altin borsasinsa simdi oglen gece tr saatiyle 2330 kadar geriler mi acep

    YanıtlaSil
  49. arkadaslar bu islere bulasmaktansa alin altininizi koyun kenara gunluk takip edin keyifle, zaten yon hep yukari, yukseliyor goruyorsunuz hicbir zaman da zarar etmeyeceksiniz, duser duser gene cikar, gecen haftalarda artik 80 i gordu diye korkan insanlar nerdeler, bakin 82 oldu, 84 de olacak, 87 de 90 da, aza kanaat etmeyi ogrenelim artik bu hirs neden ? trader olmak o kadar kolay degil. heveslenmeyelim bu tur havadan para kazanmacalara, altinimizi kenara koyalim ihtiyacimiz oldugu zaman bozdurup kullanalim, diger islerimize bakalim, yormayalim kendimizi.. dostane bir tavsiyedir yanlis anlamayin.

    YanıtlaSil
  50. dun sıze aksam saatı 81.81 den dayanamayıp aldıgımı soylemıstım.sabahınada karla gune basladım.sız daha durun.ben 3 kez bu sıtedekı yazılanları okumaktan almaya korktum.hep dusecek dusecek dıye fırsatları kacırdınız.

    demekle olmuyor arkadaslar.ayrıca bu sıte cok amator oldugunu anladım.nezaman burada yazılanları okumaya basladım işler yolunda gıtmez oldu.cok soylentı oluyor kafalar karısıyor.kıcıkırık mynette bıle altının 1600 ons olacagı yazıyorken burada dusulecegı soylendı.

    ve kafalar karıstı.

    sımdı tekrar dıyorum sabah gune karla basladıgımı doların altının ıbre asagıda gozukse bıle ons deger kaybetse bıle doların tasıyacagını soyledım sagolsun sıte admınlerı sılmısler yazılanları.gece saat 4 te yazmıstım.sırf okuyun diye.
    ılla kufur hakaret etmek lazım bırılerınekı yazılanlar yerınde kalsın. ayıp beeee.sıte admınlerı sızı kınıyorum.gıdın kufur edenlerı ve baskalarına hakaret edenlerınkını sılın.

    bıdaha hayyatta ısım olmaz burada benım.Kafa karıstırmaktan baska bır halta yaramıyor.bence herkes hıslerıne guvensın yoksa boyle arkadan bakar durursunuz.

    kesınlıkle sıtede kımseye bırseydemıyorum.kımse alınmasın.sadece bıraz hıslerınıze guvenın burası ınsanı dahada korkak alıstırıyor.BEN GUN ICINDE 2.ALIMLARIMIDA YAPTIM.VE SUAN BEKLIYORUM.SIZLERDEN RICAM HISLERINIZE BIRAZ OLSUN GUVENIN.

    YanıtlaSil
  51. Murat Bey gun icinde 50 dolara kadar ciktigida olurmus sert alislar gelmesin yoksa

    YanıtlaSil
  52. ve 1 gun once sıze kuyumcuların cok tedırgın oldugunu ceyregın 150 tl olacagını paylasmıstım.bakın ben tahmın ettım dedım demıyorum.sadece bılgıyı paylastım.

    bu admınlere acayıp kafayı taktım.durduk yere kımseye bırsey demedıgım halde gayet saygılı hosgorulu sekılde bıldıklerımı paylasıyorum
    sagolsunlar kafalarına gore yorum sılıyorlar nıye yazıyoruz kardesım ozaman sıleceksenız alın sıtenızı cok lazım sanki.hadı bunuda sılın

    YanıtlaSil
  53. nasip herşey,ben ne zaman alcak olsam inmeye başladı son zamanlarda(son 79,25 den aldığım istisna)bu sefer de almayayım tersini yapayım belki düşer de kazanırım diye,,ama maalesef gene olmadı bu sefer de aldığıma değil almadığıma pişman oluyorum.geleceği kimse bilemez Allah dan başka.ve O takdir etmediği sürece de kimse 1 lira cebine atamaz..kimse demesin ki bu kazanılan paralar bizlerin akıllılığıyla kazanıldı,hayır O nasip ettiği için biz kazanıyoruz.NASİBİMİZ DE YOKSA HERŞEY BOŞ ..


    ayrıca buradan kazandıklarımız başka yerlerden de çıkabilir..

    saygı ile..

    YanıtlaSil
  54. ALTIN 1600 ONS OLMADAN GEVSEMEYECEK VE ARDINDAN DOLARDA TAKIPTE OLACAK PİYASALAR COK TEDİRGİN USD 1675 TL OLMADAN DURACAGINI ZANNETMIYORUM BEN.

    YanıtlaSil
  55. sansur hickimsenin isine gelmez arkadaslar bizi yoneteceklerini kendi kurduklari citlerin icinde tutabileceklerini sanarak cesitli manipulasyonlar yapiyorlar, tabi site de muritlerini kaybetmek istemiyor ama bu sekilde kimse kalmaz ona gore, isabetli yorum yapan arkadaslari ekarte edip tek otorite umit beyi birakmak istediniz ama olmadi be adminler, cuvalladiniz... umit beyi tenzi ediyorum kendisinin iyi niyetinden hic suphem yoktur... Kendisiyle yorumlasmak guzel ama tabi biraz daha cesur adimlar bekliyorum, saygilar umit coban.

    YanıtlaSil
  56. ÇAÇA Bey kardesim fazla sinirli olmana guzel canini sikmana gerek yok anliyoruz ki maldasin hayirli bol kazanclar insanlar uc kurus para kazanacaklarsa onlara neden maniolunuyor endisesiyle dolusun kendin iicn istedigini baskalari iicnde istiyorsun ben kazaniyorum onlarda kazansin
    bu iyi niyetini gosteriyor
    site moderatorleri oyle bir yanlisin iicnde oldularsa haksizlik yapmis olurlar bunu dillendirmen hos slmlr

    YanıtlaSil
  57. murat bey cok guzel söylemişiniz.benım bahsetmek ıstedıgım bende 3 kez alıp almamak arasında kaldım.bu rayı okumamıs olsaydım suanakadar kackez almıstım.en sonunda o endısemı yendım ve aldım.ama suan dersenızkı alınırmı.risk ama en azından boyle caresız durmaktan daha ıyıdır.ufak bır alım yapıp sermayenın 3 / 0.70 kadar.en azından ıcınız rahat olur.Cesaretınızı oz guvenınız toplamıs olursunuz.
    BURADA BASKALARININ AGZINDAN CIKACAK SOZU SUREKLI BEKLEYEREK SURDURULDUGU ZAMAN KORKAKLIGA ALISIYOR INSAN.SONUCTA BU YAPTIGIMIZ HEP BIR RISK UFAK ALIMLARLA RISKI MINUMUMA INDIRILEBILINIR.

    Bundan sonrakı surec bence altın nasılsa yukselıyor dıye alanlar artacak ve arkadan daha once alım yapmıs olan para babaları ellerındekı buyuk mevduatları sattıgı an yıne garıbana olacak olan.altınları en yuksek kurdan belkı 3 ay veya 4 ay goremeyeceklerı 83 kusur kurlardan ellerınde patlayacak.oyuzden cok dıkkat etmek lazım

    YanıtlaSil
  58. aynen benimde öyle 1642 gr altınım vardı parca parca sattım buradakiler satınca bu hafta içinde 79:62 79:98 79.43 son 80.80 den
    kardan zararım 5000 tl haa bunada şükür zarar etmedim ama kendime bir fiyat koymuştum 82-83 tl arası bozduracaktım diye hislerimle hareket edecem biraz hislerimle biraz piyasayı takip edecem

    YanıtlaSil
  59. ONS 1.571 GRAM 83,309754 GECMIS OLSUN

    YanıtlaSil
  60. Euro zon da ve abd borc artirimindaki belirsizlikten dolayi guvenli liman alislari devam etmekte
    yuksek $1,577.70. dusuk $1,520.00. 1677 yi gecerse 1600 1650 denecek. Su anda agresif alimlar devam ediyor...

    kaynak
    http://www.kitco.com/Exclusive-News/

    YanıtlaSil
  61. BEN BURADA KESINLIKLE KIMSEYE KIZGIN DEĞİLİM HATTA KIMSEYLE ALAKASI BILE YOK.BURADA HERKES KENDINDEN BIRSEY VERIYOR.

    BENIM TEK DERDIM ADMINLERE KUFUR EDENIN YORUMU SAATLERCE BURADA KALIR.BIZIM YORUMLAR KALDIRILIR.BUGUN BUTUN GUN BUNA TAKTIM BULUNDUGUM YERDEN BURAYA YORUM YAZAMADIGIM ICIN ANCAK FIRSAT BULDUM .. ADMINLERE SESLENIYORUM SILIN BUNLARIDA. BUGUN SON ZATEN BURADA BIDAHA HAYATTA ISIM OLMAZ...ZAMAN KAYBI BASKA HIC BIRSEY DEĞİL.. DERLER YA SENDEN BIR CACIK OLMAZ DIYE GERCEKTEN OLMAZ ..BURADA COK DERS ALINACAK DEGERLI KISILER VAR AMA TAVSIYEM COK DAHA IYI YERLERDE YAZSINLAR.VERDIKLERI EMEĞE YAZIK OKADAR SARFETTIGI KELIMELERE CUMLELERE YAZIK NASILSA ADMIN BIR TUSLA SILIYOR

    YanıtlaSil
  62. suan ıslem saatlerı ıcınde olabılseydık ben yıne rıske gırer son alımımıda yapardım.suan banka 85 ten verıyor ve cok buyuk bır rısk yarını bekleyecegım.duruma gore alım yapabılırım.batarsada kar ım batar.en azından tecrube edınmıs ozguvenımı kazanmıs olurum batarsamda kendı kararımla batarım.

    UKALALIK YAPTIYSAM GERCEKTEN HERKESTEN OZURDILIYORUM ADMINLER HARIC HAKKINIZ HELAL EDIN BENIM BURADAKI 2 HAFTALIK MACERAM BITMISTIR

    YanıtlaSil
  63. simdi birbirimize imali tarizlerde bulunmamak lazim kimse kimseyi illede almayacaksin kati sekilde islem yapmayin diye zorlamadi herkes kendi iradesiyle hareket ettigi zannindayim kabahatli aramak yerine baslayan gunle ne yapilabilir onun kayisina dusmek lazim acemi bulbul bu kadar oter demeye getirmek yerine cekingenligi atip caca beyin dedigi gibi bazen duz mantikla gitmek gerek cok bilen cok yanilir formulune geldik hakikaten gecmis olsun demek duser mi demekten kendimi alamiyorum tarifeli trene bakar gibi bakmaktan baska care yok bu saat itibariyle ne yapilir 1575 ons dol 1675 tl usd hakikaten gecmis olsun

    YanıtlaSil
  64. Caca arkadasim lutfen buraya kizip ta ortaligi atese verme, senin yorumlarina ihtiyac var, cesur insanlara ihtiyacimiz var. Eger senin yorumlarini silmeselerdi gormus olsaydim ben de desteklerdim alimlari birkac yerde de yazdim zaten ama insanlar oyle kaptirmislar ki kendilerini "dusecek alicaz cikacak kazanacaz" moduna bizi aforoz etmek istediler. umit beyle de konustuk ama kendisini dusus konusunda sartladigi icin birsey de diyemedim ama bazi kisiler oyle korumaci oldular ki bizi adminlere sikayet ettiler, yanlis birsey yapiyormusuz gibi onlarin da yonetimden oldugunu tahmin ediyorum.

    Yalniz su dedigine de katiliyorum, simdi herkes alima baslar ve babalar satisa gecer herkesin elinde patlar altinlari, bu da bu acimasiz duzenin kanunudur, bunu bilerek oyuna baslamali herkes.

    YanıtlaSil
  65. ümit bey kardeşim çok güzel şeyler yazmıştın bizi satmaya o kadar şartlandırkınki malesef zararım 5000 yapacak bişey yok

    YanıtlaSil
  66. halaskar beye tamamen katiliyorum. Seyirci kaldik. Kek gibi sattim ben 80 den kardan zararim 6 milyari gecti. Iki ucu boklu degnek duruma geldik sapa oturmus durumda hissediyorum kendimi arkadaslar.1777 yi gecerse adamlar 1600 1650 yi deneyecekler. Su anda almak isteyen varsa cesaretini tebrik ederim...

    YanıtlaSil
  67. halaskar beye tamamen katiliyorum. Seyirci kaldik. Kek gibi sattim ben 80 den kardan zararim 6 milyari gecti. Iki ucu boklu degnek duruma geldik sapa oturmus durumda hissediyorum kendimi arkadaslar.1577 yi gecerse adamlar 1600 1650 yi deneyecekler. Su anda almak isteyen varsa cesaretini tebrik ederim...

    YanıtlaSil
  68. Oktay bey Ümit beyin sırtına buradakı arkadaslar oyle bır yuk yukledıkı.Ümit bey bu yükü taşıyamaz oldu.iyi niyetinden dolayı kesın sozler soyleyerek o yukun altında ezılıpkımsenın gunahına gırmek ıstemedı adam haklıda tecrubelerını bılgılerını bızımle paylastı.Anlayan anladı.Ama kararsız oldugu bır konuda Umit bey nasıl alın veya almayın dıyebılır.sız bıle olsanız yapamazsınız bunun gunahına nıye gırsın adam.Bu tamamıyle sızde bıtıyor.risk alırsan kazanırda kaybedersınde.kararsızsan Umıt beyın herzaman dedıgı gıbı sermayeyı bol sırf orda bulunmadıgın ıcın uzulmektense ufak bır alım yap.ıcını rahatlat batarsanda oncekı yaptıgın karlarına say..Adama Ümit beye okadar baskı hakaret yapıldıkı burda Adam sayemızde uyuyamaz oldu.Bazılarıda bunun acısını umıt beyden cıkarmaya basladılar.Ümit bey sağlamcı sabırlı.ve teknik.ama risk tarafı bıraz zayıf. Bana gore Ümit bey kendı dalında super bır ınsan.herzaman saatlerce kendısını dınleyıp tecrube edınmek ısterım.ama burada doz asırıya kacırılıyor.bırazda hslerınızle hareket edın.burada herkes dusecek dıye tahmın edıyordu buna bende dahıl.ama baktımkı artacak sagdan soldan duydugum bılgılerle alım yaptım.iyiki yaptım batacagımı bıle bıle aldım hatta sırf bu olanların dısında kalmamak ıcın merakımı gıdermek ıcın kar ım ufakta olsa en azından ıcım rahat ... arkadan olanlara bakmaktansa

    YanıtlaSil
  69. arkadaşlar bu kasar agresif olmayın,ben 77 ye düştüğünde de alamamıştım..

    bazen sabır kazandırır insana paradan daha başka ve önemli şeyleri...

    YanıtlaSil
  70. Arkadaslar hala Ümit beye yuklenılıyor.Niye ? adamın gunahı ne.boyle bırsey yapmayın bencıllık olur bu.bıraz arastırmacı olun.Herzaman Ümit beylemı hareket edeceksınız kar yaptım helal sıze umıt bey en buyuk sızsınız.zarar ettım umıt bey sızın yuzunuzdenmı dıyeceksınız.yapmayın allah askına.

    Burada en guzelı ne bılıyormusunuz babalar gıbı cıkıp kardesım ben rısk aldım ve alımda yaptım sız duecek derken ve suan karla sattım.oyle adamı tebrık ederım.ama asla tapmam.malesef bızlerde bu var.Ümit bey harcamayın bılgı edınmeye bakın bence.UMIT BEYE LAF SOYLEYEN COK BUYUK AYIP YAPAR.BU BIZIM HATAMIZ BIZIM CARESIZLIGIMIZ ZAYIF YONUMUZ.ÜMİT BEY YORUMLARINDA DEFALARCA DEDI BEN KORKAK OYNUYORUM DİYE hersey sızde bıtıyor

    YanıtlaSil
  71. BANA BURADA BIRISI DESINKI NE YAPALIM.BEN ASLA BIRSEY SOYLEMEM.NIYE BOYLE BIR RISK ALAYIMKI.SADECE YAZACAGIM TEK SEY VAR ARKADASLAR BEN RISK ALIYORUM VE YA SUAN ALIM ICIN BANA GORE IYI BIR FIRSAT BEN ALIYORUM DERIM.AMA ALIN DEMEM ASLA DEMEM.

    YanıtlaSil
  72. Sayın ÇAÇA, bugün sildiğim yorumlar arasında sizinki yok. İyi biliyorum. Başka bir rumuzla yazdıysanız bilemiyorum. Daha önceki bir mevzu ise hatırlamıyorum. Bir önceki başlıktaki yorumu hatırlamıyorsunuz umarım. Ya da yanlışlıkla sildim olabilir.

    Bugün küfür içeren yorumu kaldırdım. Onunla ilgili bir yorum yazılmıştı. Küfürlü yorumu sildiğim için onu da kaldırdım. Sizin değildi o yorum.

    Küfürlü yorumun saatlerce durması olayına gelince. Arkadaşlar robot değilim. Her saniye maalesef siteyi kontrol edemiyorum. Ben de isterim editör görevlendirmeyi lakin bu işi yapacak birini bulmamı beklemeyin benden. 24 saat yorum geliyor. Onay sistemi olsun isterseniz o da çok büyük problem. Yani anlık yorumlar yayınlıyoruz, bu tür risklere karşı. Yani bu bir insiyatif.

    Oktay bey, cidden kırıcı yorumlarınız. Ben neden yorumcuları ekarte edeyim? Hangi mantıkla? Ümit beyi tanımam. İnanın yorumlarının bile bir kısmını okumadım. Yani gerçekten bunları düşünmeniz üzücü.

    Ben hep iyi niyetle yaklaştım. Zaten mecburum buna. Ziyaretçi kaybetmemek için bu türlü basit oyunlara gerek yok. Asıl bu şekilde ziyaretçi kaybederim. AYHAN bey, Batu bey, ZEYNEP hanım yazmadıkları zaman onların takipçileri neden siteye gelsinler ki? Bu tür basit işleri girmedim, giremem. Herkesin hür iradesi var. Kimseyi sitede tutmak ya da uzaklaştırmak için çaba da göstermedim. Biliyorsunuz. Çok az yorum yaptım. Zorunlu oldukça yazdım.

    Sitenin tek yöneticisi, tek editörü olarak bana biraz hak vermenizi beklerim. Burası bir blog. Herkesin sahip olabileceği türden.

    İmkanlar ölçüsünde çaba gösteriyorum.

    İyi akşamlar.

    YanıtlaSil
  73. TAHTAKALE DEMİŞTİ BUNDAN NERDEYSE 1 AYDAN FAZLA OLDU... TEMMUZDA 82 TL OLACAK DİYE... KÖTÜ OLDU YA... KEMAL BEY, ZEYNEP HANIM, TAHTAKALE VE AYHAN BEYİN YORUMLARI SANKİ DAHA YAKINDI... BU KADAR FARK KESİNLİKLE OLMUYORDU...

    YanıtlaSil
  74. iki çaça mı var burda?

    YanıtlaSil
  75. Bakin buradaki tek suclu site yoneticileridir, Umit Beyi tek adam haline getirmek istediler. Su andan itibaren herkes Umit Bey olacak piyasayi takip edecek, herkesin soyleyecek bir sozu olacak kimse Umit bey ne olur demeyecek, aratiracak ogrendigini burada yazacak, haci hocalara giden insanlardan ne farkimiz kaliyor ki Umit bey ne olacak diye sorarken? lutfen herkes buraya birsey katsin, katamayan da okusun isterse alsin isterse satsin, insanimiz boyle iste biat kulturunu hala daha asamadik cok severiz insanlarin pesine takilmayi, ne kadar kolay ya "Umit Bey ne olacak ?" Umit bey de ne yapsin iyi niyetli insan, herkese yardimci olmak istiyor.

    YanıtlaSil
  76. SEFA BEY, SİZİN ALTIN KONUSUNDAKİ BİLGİNİZ VE TECRÜBENİZ NEDİR... BU SİTE SİZDEN SORULDUĞU İÇİN BİLMEK İSTEDİM...ALTINLA GERÇEKTEN İLGİLİMİSİNİZ...BU KONUDA SİZDEN DE YORUMLARI OKUMAK İSTERİZ..

    YanıtlaSil
  77. Yildiz hanim herkes birseyler dedi zamaninda lutfen bu isleri birakin, alin altininizi yastiginizin altina koyun, bu isler biraz karmasik yormayin kendinizi.

    YanıtlaSil
  78. O ZAMAN BENDE SİZE AYNI TAVSİYEDE BULUNMAK İSTİYORUM... SİZDE DEMİŞTİNİZ Bİ ZAMANLAR BİŞEYLER....

    YanıtlaSil
  79. ben zaten yatirim yapmiyorum sadece burada hic bilgisi olmayan arkadaslara biraz olsun katkim olursa sevinirim, benim dusuncelerimi herkes biliyor zamaninda cok kez yazdim. burasi yorum paylasma alani birilerinden medet umma alani degil ben gelismeleri gorebildigim kadariyla burada projeksiyonlar yapiyorum sadece bu.

    YanıtlaSil
  80. O ZAMAN SADECE YORUMLARINIZI YAZIN... BAŞKALARINA SATAŞIP, NE YAPMALARI KONUSUNDA AKIL HOCALIĞI YAPMAYIN...

    YanıtlaSil
  81. Sefa bey,
    aciklamaniz icin tesekkurler tam zamaninda geldi, ben CACA bey tarafindan soylenenler uzerine yorumlarda bulundum, bu durumda bir yanlis anlasilma oldugunu dusunuyor ve hatam varsa ozur diliyorum. lutfen bu konuyu artik kapatip altinla ilgili bilgilerimizi,hislerimizi,okuduklarimizi paylasmaya devam edelim.

    YanıtlaSil
  82. Çaçamısın nesin , Oktay, adsız, Tarko9;
    Tabi altın dip yapsaydı bunları soyleyemiyecektiniz değilmi? Buralara gelineceğini kimse bilemez bu konuda da kimse kimseye ithamda töhmet aldında bırakmayın. biz Ümit beyin söylemlerinden faydalandık. ama nasip degilmiş dedik ..

    Zararı 5000 binmiş 6 binmiş yürüyün be edepsizler.. işinize geldimi konusursunuz. kazansaydınız Ümit hocam adamın kıralıydı değilmi?

    Yok takip etmeseymişim daha fazla kazanırmışım kafam karışmazmış miş muş.. Kardeşim girmeyin siteye gidin kaybolun zorla sizi tutan yok.. Neden geri gelip takip ediyorsunuz, bazı onurlu insanlar gibi gidin gelmeyin bir daha uğramayın yiyorsa.. hadi...

    Burdaki tahtakale, zeynep golden,Ümit ve diğer kaliteli yorumcular bizleri zarar ettirsede onların iyi niyetleri içerisinde olduklarını bir daha söylemek isterim. ZEVKLE Dinler Okurum..

    3-5 kuruşa sahip Kendini bilmeyen, densiz yorumculara, capulculara pabuç bırakmayız..

    YanıtlaSil
  83. Arkadaşlar...
    hepiniz hepimiz bir yerde serzenişlerimiz de ya da pişmanlıklarımız da haklıyız..Çünkü kendimi ayrı tutuyorum.Sizlerin de belirttiği gibi biraz korkağım bunu kabul ediyorum çünkü kendimi biliyorum.bunu da burada çoğu kez açıklamaya gayret ettim..
    Sizinle tanıştığımız da çoğu kişi ile birlikte 1 temmuz civarında geçmiş o tarihli yazılarımız da görebilirsiniz de zaten..76-77 TL den ben alacağımı ve AB toplantısı ve ABD işsizlik rakamları beklentisi ile yükseleceğini belirtirken herkeste şahittir 70-72 TL olacak alma ons 1490-1500ler de idi o dönem düşer ama düşüşü keser deyip 1480usd iken doalrdan altın aldığımı ya da 76-77 TL den parça parça aldığımı Sizinle paylaşmıştım..sonuçta onsu ortalama 1510-1520 arasında TL olarakta ortalama 79,50 TL lerde bozuma geçmiştim ayrıca gümüşte 36,90 usd ya da 1,91 TL gramında satışları yapmıştık..bu dönem zarfında kazanımlarımız oldu, sizler hislerinizle kazandınız, yatırımlarınızla kazandınız...
    sonra bu hafta için düşüşü öngörenlerdeniz ama bunu derken ABD borçlanma ve AB ülkeleri kriz ve kredilendirme kuruluşlarına dikkat etmek gerek yunan-portekizden sonra sırada İTALya, İspanya-İrlanda var olası kriz de altın krizi sever fırlar da demiştik.. dün İtalya ve İsoanya ve bugünde akşam saatlerinde Portekiz resmen çöpe atıldı..2 günde oldu bunlar şahit olduk.. AMA BEN BANA EMEK VEREN HOCALARIMDAN ALLAH RAZI OLSUN diyorum gene de..Çünkü çıkış için geçmiş yazılarımıza bakın İtalya, İspanya, İrlanda'yı saydık mı saymadık mı arkadaşlar.. Trichet konusunca yusuf yusuf olmadık mı? adam karamsar konuştu demedik mi.. hadi altın kıracaksan kır artık denilmedi mi...
    saygı ile

    YanıtlaSil
  84. Beni düzeyli eliştirenizden dolayı teşekkür ederim..bu işin zor durumu bu.. gene bana emek evren HOCALARIMIN ELLERİNDEN OPUYOR VE ALLAH RAZI OLSUN diyorum.. altın için AB krizi hatta ülke isimlerini bize verdirecek kadar ilim sahibi etmişler.. Ah hem de 2 günde İtalya,İspanya ve İralandanın finansal krize ardı ardına 2 günde gideceği bilemezdim arkadaşlar..
    ben beni eleştiren değerli arkadaşlardan şunu beklerdim Umit İtalya, İspanya, İrlanda krize girerse 1570 rekorlara gebe altın diyorsun peki ben sana diyorum ki haftabaşı 2 günd ebu 3 ülke krize girecek kredilendirme kuruluşları ile konuştum beni kırmazlar dediğin olacak ama altın 1570 usd olmazsa o zaman işin harap derlerse diplomamı önlerine atarım inanın..
    ben altının inecek ya da düşebileceği olayların ne oalbileceğini biliyorum arkdaşlar ukalalıksa evet bana verilen ilim ile Allah'ın lutfu ile altın şu sebeplerden çıkabilir diyebiliyorum arkadaşlar ama bu sebeplerin yani İtalya'yı, İspanya'yı, İrlanda'yı ben krize atamıyorum puanlarını düşürecek gücüm yok...
    işte bu devrede hislerinize ya da falcılığınıza güvenin derim..
    benim işim falcılık değil, allah'a da sığınırım..
    hep belirttiğimiz gibi eğer kazanımlarınız oldu ise bunları sizler kazandınız ve sizin emeğinizle oldu... kaybedenler oldu ise ve buna biz alma diyerek vesile olmuşsak bu bizi derinden üzer..
    ben korkağım arkadaşlar..özel işimin dışın da işim de gereği piyasaları takip ederek ufak birikimlerimle güzel kazanclar sağladım.. Ama 80 den sattığım bir malı 82 de alıp zarar girerek yola çıkmam ben..84 tl olsa da.. o bana gelsin diye beklerim...
    kolay kazançtan korkan biriyim ama altın ve gümüş size göre belki tuş kadar basit ama bana çok şeyler kazandırdı..
    yurt dşı masterimde öğrenci birikimimle uçak biletlerimi almak...sene başından beri 50.000 TL lik sermaye sabit kalarak 13.000 TL değerinde karı ile arac almak.. özellikle gümüş ve altın çok emeği oldu buyuzden bana.. boyle şeylerden bahsetmeyi sevmem bereketini kaçırırmış koca-karı laflarına da inanırım...
    ama öğrenciliğim ilk yıllarında çokda kaybettirmişti.. Sizlere göre belki mevla müyük olmayabilir ama devlet bursu ile okuyan hem de öğrenci biri için benim için büyük rakamlardı..
    aslında hafta sonu tedirginleştiğim halde bana sanki hemen düşecek denilmesi rahatsız etti.. Satıştan sonra aB de oyle gelişmeler yaşandı ki bu gelişmeler ardından erken sattığımı ancak o zaman anladım..
    Ama arkadaşlar inanın ben bu filmi her rekor denemesinde ve her dibe vurmasında gördüm.. düşerken bir de çıkarken akıl veren çok oluyor.. Hep istedim bilgisini ilmini burada paylaşalım bilgileşelim karşılıklı.. hepimiz öğrenmeye ihtiyacı bir ömür var..
    Sizlerden tek ricam bu iniş ve çıkılarda hırsınıza nefsinize hakim olun.. bir öncekine bozdurmamıştım ya da almamıştım şimdi alayıö daha çıkar düşer gibi sonuna kadar beklerseniz inanın kaybedenlerden olacağız.. kumar gibi oynamayın derim...
    saygı ile
    Umit Coban

    YanıtlaSil
  85. Değerli arkadaşlardan yorumcu kimliği ile ya en dipte ya da en tepe de çıkan arkadaşlarımıza ve riski çok seven arkadşlarımıza iki önerim olacak..
    1. İMKB ye gidin... ben de geleceğim.. 10.000 TL ortaya koyalım..kumar değil korkmayın herkesin kazancı kendine 31 aralıka kadar 10.000 TL ile hangi hisseye günlük haftallık neyse ne aldı ne sattı burada paylaşacağız ve yıl sonun da getiri ya da kazancı burada herkes görecek.. kim daha az kaybedecek ya da kim daha fazla kar edecek..
    2. gene 1000 TL nizle altın alacağız... yarışma 14.temmuzda başlasın... her hareketi burada paylaşacak aldım sattım diye .. burada notta tutarız bu rakamları.. gene yıl sonu bakalım 1000 TL nin akibeti ne olacak... az kaybeden ya da çok kazanan galibi olacak..
    rakam düşük olsun istedim tercih rakam Sizin..
    3. bir de bunlara gelemeceyeksek eğer altın 85 TL olacak çünkü şu sebeplerden dolayı denilmesini istiyoruz.. bizim ilk amacımız o zaten.. temeli neye dayanıyor herkesin bilmesi gerek.. en azından teknik ve ekonomik konuşulursa arkadaşalr anlamaz demeyin ben anlarım..
    Rabbim huzurunda arkadaşlarımız da şahittir 1560-1570 arası için öngörüyoruz ama İtalya, İspanya, İrlanda çöpe atılmalı bunlar olmazsa daha o rakamlar için erken diyen evet biziz... Ama 12-13 Temmuz da iki günde bu üç ülke basından okudunuz mu krize girdi mi? Puanı düşürüldü mü? Demek ki sebepler oluşmuş...ondan olmuş.. falcılıkla değil...
    geleceği ne bilecek gücümüz ne de Ab, ABD sermaye finans patronlarını yönetecek fon gücümüz, para gücümüz, siyasi-ekonomik otoritemiz var...
    Szilerin de dediği gibi bizler sadece şu olursa altın çıkar diyebilen boşboğaz, kendine hayr etmez insanlarız...

    YanıtlaSil
  86. Ayhan bey ,Tahtakale tam sizin yorumlarına sitenin ihtiyaç duyduğunda sizler yoksunuz.Sizlerden yorum bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  87. Ümit hocam boş ver bu tip insanlara cevap vermeye değmez.. gülün geçin.

    Hasılı kelam;
    Gitsinler kendilerine paralı ekonomist danışman tutsunlar. Buraya girmesinler mide bulandıran şahsiyetlere ihtiyacımız yok varsa ekonomi ilimleri konuşsunlar yoksa adam sayalım!!!

    YanıtlaSil
  88. arkadalar yarın ki fiyat 83-84 ü bulur mu acaba

    YanıtlaSil
  89. 12:00 AB AB bölgesi sanayi üretimi May. (Bek. 0.20%)
    14:00 ABD MBA Mortgage Başvuruları Haz. (Önc. -5.2)
    17:30 Türkiye Hazine: Doğrudan Yatırım Girişi May.
    21:00 ABD Fed Toplantı Tutanakları
    Türkiye TBMM 61. Hükümet için güvenoylaması
    yarın ki takip edilmesi gereken programlar

    YanıtlaSil
  90. Umit bey sizi tebrik ediyorum. Durusunuzu hic bozmayin. Bugunluk bu kadar yarin gorusmek uzere arkadaslar.

    YanıtlaSil
  91. 35000 tl birikimim var altın alıp 2 yıl bekletmek istiyorum kaç tl seviyesinden almamı önerirsiniz arkadaşlar

    YanıtlaSil
  92. YILDIZ Hanım, ben sözü sitedeki ustalara bıraktım. Onlar kadar bilgim yok bu konuda. Önceleri genel altın yatırımı ilkeleri konusunda birkaç soru cevaplamıştım. Lakin bunlar herkesçe bilinen ayrıntılar. Şimdi ise lüzum görmüyorum bu tür bilgilendirmelere.

    ---

    Kusura bakmayın bazen geç cevaplıyorum. Elimde olmayan sebeplerle. İyi akşamlar.

    YanıtlaSil
  93. Gene de Rabbimize binlerce şükür olsun 76 TL den al deyip 79 dan sonra satışlar uygundur biz gibi korkaklara deyip 3 TL kazanç verdirttiğine vesile olabilsek eğer.. ya 76 da alırken 70 tl olsaydı şimdi Sizin kızmalarınız değil bizim vicdan azabımız bizi yer bitirirdi..Ama oyle olmadı Rabbime şükürler..
    İsmi geçen arkadaşları hep çağırdık onlardan gelsin yorumlara ortak olsun dediler.. Ama korktular.. Başka isimler altında geldiler.. Başka isimler adı altın da isimlerini bura zikrettiler.. İftiradan çok korkarım dediğim iftira değildir net olduğuna emin olduğumuz için kaleme aldık..
    ilim varsa paylaşılsın istedik..paylaşsınlar istedik ama o insanların bize kufur etmeleri korkaklık, bilgisizik ve egolarının tatminsizliği olarak yorumladık... Tüm yazılarımın arkasına herzaman imzamı koydum ve koymaya devam edeceğim...
    bilginizle , iliminizle çıkın lütfen karşıma.. küfrünüzle değil bu beni değil Sizi küçültür.. herkesin geçmiş yazıları okunsun.. profili okunsun, iletişim bilgileri okunsun... Ne kaçak ne köçek insanız.. Adımız Umit soyadımız Çobandır.. iletişim bilgilerimiz de dileyen herkese açıktır...Adımız başka sanımız başka çıkmaz.. hep demişimdir tatlı günlerimiz de Piknik düzenleyin gelelim tanışalım. Şimdi bugün bile seslenmekteyim kızgınlığınız da yapın bir organizasyon gelin tanışalım..
    Ama yazık ya inanın yazık ya tüm yorumları okudum 2011 den beri siteye gelirken o ismi geçen insanlar ne isim değiştirip gelmişler oyle... çıkışları 9,19,29 tarihlere bağlayanlar mı dersin, şans topu mu dersiniz,... Ama yazık ya !
    biz azcıkta olsa ekonomi ilimimizi koymaya gayret ettik..kalemimizi koyduk.. ve boyle de devam edeceğiz...
    Balık tutmasını öğrenmek gerek..hergün balık vermekten inanın daha iyidir..
    geçen hafta tereddütle bitirdik.. düşmesi beklediğimiz ons 1536 inerek aslında düşmüştü ama cesaret edemedik trene binmeye tabiri caizse..
    Peki Umit 76 da aldın 79,5 te sattığına pişmanmısın diye soracak olursanız.. ben şahsen değilim..İtalya,İspanya,irlandanın üstüste batacağını öngördük ama hepsi de bugün de olacağını bilecek gücümüzün olmayışı bizi bağladı...
    euro da kıpırdanma yok düşü var hala, gümüş desen gene aynı ses yok...
    ben bildiklerimi paylaştım Sizinle... geleceği Allah'a havale ettim...76 da aldık 79 -80 de çıktık... 4 tl değil de 6 TL kar fena mı elbette değil... Ama 4 tl de zarar değil...
    ismi geçen yorumcu arkadaşlar ya çıksınlar ilim ve kalemleri ile karşıma.. ya da bir bayanın ardından reklamı sahte isimden kufru bıraksınlar...
    İNSAN OLMAK GÜZEL BİR ERDEMDİR... OLAMIYORSAK TAKLİDİ BİLE YUCELIKTIR inanın..
    aslında altın yorumları ile dolması lazımdı sayfalar...
    gereksiz laf kalabalığı ettiğim için özür dilerim herkesten...
    bir de bazı arkadaşlar benim demediğim lafı umit sen dedin diye iftira atmasınlar.. yazılarımı kopyala yapıştır yapsınlar tam olarak.... biz arkasındayız gene...

    YanıtlaSil
  94. destek direnç dedik direnç 1557 i kırdı başımıza geleni gördünüz mü İsmail Bey ! Direnci kırınca boyle oluyor....
    1577 rekorunu kırıp 1 ay öncelerinde 1470 lere düşüp gene geldi 1570 lere...
    hadi diyorum ki ben 1500 lere gene gelecek.. alın gene o zaman bekleyin bakalım sonuna kadar - :)
    yazın 13.temmuzları bir tarafa 84lerden alanlar kaç ay bekleyecek acaba...
    bu kazanılan usd ler altn ile, İMKB de %5 gerileyen yabancılar daha çok sermaye ile giriş yaparlar mı? şimdi ona kafayı yormak gerek...
    adsız: agustosta altın 90 tl olacak,
    ali : agustosta ltın 100 TL olacak,
    ahmet: agustosta altın 80 tl olacak,
    veli: agstosta altın 70 tl olacak..
    mehmet:agustosta altın 60 tl olacak....
    olacak be gülüm olacak elbet biri olacak...90 tl olursa Ahmet, 70 TL olursa Mehmet ben olayım mı?
    yüzünüzden gülücükler eksik olmasın...
    iyi geceler...

    YanıtlaSil
  95. küfür eden eleman, bu sitede kesin al,kesin sat diyen var mı sana?!!beğenmiyorsan yürü git.bikaç tane konuya hakim arkadaşımız var (ümit bey,tahtakale vardı gitti)bilgi sahibi olmaya çalışıyoruz.bozma düzeni.bakma yahu buraya.

    YanıtlaSil
  96. Bird musun nesin kardes ben sana bu sekilde soyluyormuyum.site adminimisin bilmiyorum ama.adminsen ne oldu elestiriye acik degilmisin.ben burada kotu hicbirsey soylemedim.ofkeliydim belirlenen baskalarinin disinda niye yorumlarimiz siliniyor diye gece 4 gibi ben uykumdan kalkip yorum yapma geregi duyayim.cokta tin benim icin. Ben burda kimseye satasmadim.bu son cumlem ayipp pes valla.keyfinize bakin ben buraya 2 niclede giren biri degilim kendi basima bazi kaynaklardan yararlanarak bi yatirimciyim. neyse ya isinize bakin bende kendime. Garip bi ortam bak suandada saat 5 bunuda silmezler gerci ekonomi ile ilgili bisey paylasmadim hos boyle seyler daha dikkat cekiyor.silmezler.umit bey yukunuzu hafifletmeye calistik ama anlasilmadi sanirim yanlis anlasildi. Neyse bird musun nesin sen boyle dedin diye diyorum. oktay bey bi durusunuz olsun sizinde hakliyken cabuk haksiz konumuna dusuruluyorsunuz dikkat edin kelime oyunlarina saglicakla kalin. By admin birseyleri silerken insanlari isimleri ile degerlendirme.

    YanıtlaSil
  97. Bird dedi ki...

    Çaçamısın nesin , Oktay, adsız, Tarko9;
    Tabi altın dip yapsaydı bunları soyleyemiyecektiniz değilmi? Buralara gelineceğini kimse bilemez bu konuda da kimse kimseye ithamda töhmet aldında bırakmayın. biz Ümit beyin söylemlerinden faydalandık. ama nasip degilmiş dedik ..



    KARDES BENIM DERDIM ALTININ YUKSELMESI DUSMESI DEĞİLDİKİ LAFI NERELERDEN NERELERE ALDINIZ COK CABUK ADAM HARCIYORSUNUZ TEBRIK EDERIM SİZİ.BEN ADMINLERE KIZIYORUM DEDIM.RASTGELE YORUM SILDIKLERI ICIN.

    SİTENIZ SIZIN OLSUN.LAFI ANLADIGIN GIBI YORUMLAMA BIRSURU INSANI BIANDA KARALIYORSUN.DEMEDI DEMEYIN AYNISINI UMIT BEYEDE YAPACAKSINIZ DIGERLERINEDE.GORDUGUM EN AMATOR YER BURASI.BI STRATEJI BEYIN TAKIMI BILE YOK.KIMIN NE SOYLEDIGI BELLI DEGL.ALTINDAN COK YATIRIMDAN MANTIKTAN COK DEDIKODU DIKKAT CEKIYOR.ALIN ARKADASLAR SITENIZ SIZIN OLSUN KEYFINIZE BAKIN.COK YANLISLAR VAR AMA BASKALARI TARAFINDAN BASTIRILDIGI ICIN BOYLE KALIRSINIZ

    yazdıklarımı busefer kopyaladım sılınmesı halınde admın yıne aynen acıklama yapma geregı uyarım bılgınız olsun.saygılar hakkınızı helal edın

    YanıtlaSil
  98. e.ayhan
    biz bir site mi açsak ne yapsak.yada burdaki değerli insanların saygı göreceği bir site varsa oraya mı geçsek,naapsak neeetsek ?

    YanıtlaSil
  99. BU SİTEYİ OKUMAYIN BANA BİLE SATTIRDILAR ŞU HALİME BAK BİRGÜN DAHA BEKLESEM ENAZ 1500 TL VARDI YUHSİEZE

    YanıtlaSil
  100. Genel olarak kıymetli metaller kompleksinde (Platin/ Paladyum/Gümüş) hatta bakırın da düştüğü bir ortamda altının tek başına yükselmeye devam etmesi, kısa vade için, sürdürülebilir bir gelişme değil.

    Dikkkat...
    ........
    Bir Siteden alıntıdır... şu an hatırlamıyorum kime ait olduğunu.. ama ortak bir görüş..
    altının tekbaşı diğer metallerden sıyrılıp aslan kesildiği birkaçgünü yaşadık...
    onsun 1525 usd nin de mesela ilk etapta 1,60 TL olduğun da bu sefer de 78,45 lere yuvarlandığında..
    17:00 sularında FED ABD merkez başkanı Bernanke saporunu senatoya sunacak ve konuşma yapacak..altın için tamam mı devam mı noktalarından birisi.. karışık bir gün daha...

    YanıtlaSil
  101. Şu mıymıy yapanlar memnun değillerse gitsinler gitmesinler siteye, gürültü kirliliği yapmasınlar kimse kimseye zorla al sat demediği gibi kimse kimseye bu siteden bilgi almak zorundasın da demiyor...

    YanıtlaSil
  102. aynen bende 750 tl kar ile sattım. satmasaydım karım 1800 tl olacaktı. ama olsun. hiç önemli değil. hayırlısı. işine gelmeyen uzarrrrr arkadaş.

    YanıtlaSil
  103. Acımasızca eleştiren şahıslara sesleniyorum;

    Bende 79 da satanlardanım...Zararım 3000 tL Fakaaaaaaaat

    Sizin gibi illa satın efendim diye burda kimsenin alnına silah dayatılmadı.. bunu iyi bilin ve bu konuda tekrarlıyorum değerli yorum yapan kardeşlerimizi töhmet altında bırakmayın..

    Çekin gidin laf dalaşına girmeyin!!!Madem bir daha girmeyeceksini..Neden okuyorsunuz niçin laf yarışına giriyorsunuz.

    Tabiki kardan zararımız fazla olacak bunu kestirmek çok güçtü.. bunu kendi parmaklarının ucu yapmıştır. Kendi beynin yapmıştır. Hepsi O kadar...

    YanıtlaSil
  104. Kısa vadede al sat yaparsanız böyle milleti suçlar şekilde konuşursunuz..Kısa vade alsat böyle insanı açıtır, acıkonuşturur..

    Kardeşim alacaksın 1-2 ay satmayacaksın millete suç atmayacaksın....

    YanıtlaSil
  105. Siz yine alıp satmışsınız, kardan zararım var diyosunuz. Ben o kadarınıda yapamadım :)
    76,5 tan almayı kaçırdım 79 da az bişey aldım. KEMAL beyin lafı geldi aklıma.
    bu arada bende altın alamadğım için dolar almıştım. Dün onuda euroya çapraz yaptım.şimdi euroda bekliyorum. Burdan dönüşüm tekrar altın olacak. Bu yaz altın fiyatları hiç düşecek görünmüyor. İniş çıkışları değerlendirebilirsek ne ala.

    YanıtlaSil
  106. işi bilen arkadaşlara sesleniyorum 57500TL param var altın alayımmı yoksa beklemeye devam mı edeyim Allah rızası için yardım

    YanıtlaSil
  107. İştahmımız büyük cesaretimiz küçüktü belki de. Hayırlısı. En azından kar yptık diyelim. İnsanı baktıkça dürtüyor sanki hiç düşmeyecek gibi bu fiyatlardan bile almak istedim. Dün baktıkça parmaklarım geri gitti. Alsaydım o bile kar olucaktı. İzlemekle insan keşke diyor sadece en iyisi bakmayıp bi yerlerden düştüğünü duyana kadar beklemek.

    YanıtlaSil
  108. Bende altını ortalama 79 tl den satanlardanım. Kardan kaybım 5000 tl nin üzerinde ne yapalım nasıp değilmiş dünyanın da sonu değil. Kısmetten başkası olmaz .Canınızı sıkmayın. Yüce ALLAH önce sağlık versin.

    YanıtlaSil
  109. her altın kuruma baktımda bi önceki güne göre keşke alsaydım dedim geçen pbe den itibaren bu keşkelerde bıktım artık Allah rızası için bi fikir verin alalım mı düşecekmi işi bilen arkadaşlara sesleniyorum

    YanıtlaSil
  110. Ümit Bey bu gümüş hangi durumlarda yükseliyor.gümüşün ons unun yüksek doların düşük olduğu zamanlarda mı yoksa onsun ve doların her ikisinin yüksek olduğu durumlarda mı nasıl bilgi verirsenizçok memnun olacağım.şimdiden Allah razı olsun sizden.acilen cevap verirseniz ziyadesiyle memnun kalacağım.kalın sağlıcakla...

    YanıtlaSil
  111. 2,28 lerden bir miktar euro almayı düşünüyorum

    YanıtlaSil
  112. Şahsi fikrim bugünde çıkacak ama şu anki satış fiyatına olabilir. Yani alamayız. Bankaların satış fiyatları çok yüksek.

    YanıtlaSil
  113. Herşey belki de çoğunuzun dediği gibi kısmetten öteye gidemiyorum..
    bir parça gümüşüm vardı....
    bir parça daha eklemek için 34,70 usd lerde alıma yaklaştık derken.. bir arkadaşımızın cevabını istinaden uzun bir yazı kaleme aldım artı yazı bittikten sonra bir iş için çağrıldım ve o arada al ya da alımları gerçekleştiremedim alış yapsaydım kiloda 25-30 TL karda idik...
    ben alsaydım yapsaydım keşkelerle yaşamam..zaman kısıtlılığından dolayı alış yapamadım..sonra da tren kaçtı.. ama eğer almamam için bir vesile olmuşsa hayra yorarım.. çünkü bu tren kaçırabiliriz.. ama sabırla durakta beklersek bir sonra ki trene binebiliriz.. yeter ki durağı terketmeyelim..

    YanıtlaSil
  114. Ben siteden faydalananlardan biriyim.Siteyi sabote etmek istemem.Yalnız sanırım burada en büyük problem gerçek isimle yazılmaması.İnsanlar nasılsa beni tanımıyorlar diye sallıyorlar.Herkesin nasılsa bir facebook hesabı var.İsterseniz oradan daha sıcağı sıcağına paylaşım yapabiliriz.Benim hazırlamaya çalıştığım bir facebook sayfası var.Ayrıca orada örneğin Ümit Bey'in bir notu altına yapılacak yorumlarla ben ona dedim buna dedim sıkıntısı da ortadan kalkar diye düşünüyorum.

    http://www.facebook.com/pages/D%C3%B6viz-ve-Alt%C4%B1n-Fiyatlar%C4%B1/159473964124461

    YanıtlaSil
  115. Taner Bey !
    gümüş hem usd-tl kuru hem de ons gümüş yüksek olduğunda en hızlı yükselişini gösteriyor...
    ons yüksek olduğunda ise sadece dolar değer yük oluyor.. bu yüzden gümüşe geçiş altın da olduğu gibi usd ve tl den geçilir artı usd ve tl ye geçilerek çıkılır...
    şu an lımlar için erken Taner bey çünkü usd-tl kuru 1,65 TL lerde ve bu da gümüş TL fiyatını yukrılarda tutuyor.. mesela biz belki de Sizinle bir parça gümüşümüzü onsu 36,95 usd lerde bozdurduğumuz gramı 1,90 TL idi şimdi onsu 36,35 lere ama gramı gene 1,90 TL de..
    mantığı anladınız değil mi?

    YanıtlaSil
  116. Altın dün, yüzde 0,9 değerlenerek 1567,90 dolar/onstan kapattı ve 2 Mayıs’tan beri en yüksek seviyeyi gördü. Bu sabah itibari ile ise, altının onsu 1565.40 dolar civarında bulunuyor.

    Gümüşte altınla olan ters hareketini sonlandırarak yükselişe geçti. Gümüş fiyatları yüzde 0,8 gerileyerek 36,11 dolar/ons oldu.

    YanıtlaSil
  117. Arkadaşlar ben sürekli alışveriş yaptığım bir kuyumcuya paramı emanet ettim.En azaından bankalarda olmayan pazarlık ve fikir alma şansım var.Şimdi aradım dünkü son fiyat 82,20 alış 82,50 satış dedi.Saat 11:00 e kadar beklemeliyiz daha fiyat oturmadı dedi.Şimdi 11:00 i bekleyeceğim.Dünkü fiyatlarla aldığımda 84 lere doğru bozmam gerekecek sanırım.Gün içinde bu fiyatı gördüğümde bozarım.Bu hesabım tutarsa 425 tl kâra geçerim ki Allah bereket versin.Oldu ya 81 e düştü ana apradan 50 tl ve önceki kârımdan 375 toplamda 425 tl zarar ederim ki kimse kimseye bedava para vermiyor ve bu da bir ticaret.Ticaretin iki kuralından biri kâr ise diğeri zarardır.Ve ona da Allah ebrket versin derim.

    YanıtlaSil
  118. metaller için portfoyumuzde altın-gümüş-platin metalleri var iken.. ekonomik gelişmeler neticesinde metallerde satış pozisyonu almışız.. satmamıza neden olan metallerin düşüşten sonra çıkış göstereceği yönünde idi.. platin, gümüş de bekeldiğimiz düşüşü yaşadık ama altın tek başına tüm metallerden petrol bakır gıda ürünlerine bile eşine az rastlanır ters bir yol çizdi... bir de usd-tl kurunun en yüksek olduğu rakamdan 1,66 tl lerden yakalamış olması gümüşü en son banka allışları olarak 83 lere sanırım çıkardı..

    YanıtlaSil
  119. Apsimaty !
    yazı gitmedi sanırım 2,28 TL den yakaladınızsa euroyu super olmuş...kısa sürel al sat ççıkışları için..

    YanıtlaSil
  120. altin da hala kar satisi yapilmadi ..Almak isteyen varsa bu haftayi beklemeli diye dusunuyorum.

    YanıtlaSil
  121. Gokhan_Sen Gökhan Şen
    risk piyasalarında tepki var, İtalya da endeks % 1 primli. Dün Avrupa MB nın bono aldığı söylentisi de etkili oldu ama tahminen yalan...

    YanıtlaSil
  122. teb son durum;82,942265 83,663704

    YanıtlaSil
  123. umit bey altin disindaki metaller su an kafa karistirmaktan baska bir seye yaramiyor, insanlar altini bile henuz kavrayamamisken bence diger metalleri simdilik gundem disinda tutalim. Altin konusalim.

    YanıtlaSil
  124. altin alacak arkadaslar beklesinler. Su an gemi hareket halinde.
    altin alan altinin cikisinin durdugunu gormeden lutfen bozmasin daha once defalarca soyledik giden gemiden inilmez diye ama herkes 79 da atlamis asagi bende buralarda degildim uyaramadim
    o yuzden daha once yazilanlari lutfen dikkatlice okuyup altyapinizi saglam tutunuz.

    YanıtlaSil
  125. Oktay Bey !
    haklısınız orada sadece altının diğer metallerden çok nadir görülen bir şekilde ayrıştığını belirtmek için idi...
    diğer metalleri evet boş verelim...
    altın bir de gümüş burada es geçilemez sanırım..gümüş yapan arkadaşlar da var onların sorularına istinaden hem de gümüşte bir iki banka da satışa sunulan varlık olmasından dolayıdır..

    YanıtlaSil
  126. arkadaşlar, sayfayı yenile yaptıkça fiyat sürekli değişiyor..her tıklamada artıyor yada düşüyor...

    YanıtlaSil
  127. 8 güne girdik..
    Ons ;1572$ oldu ve +4 de maşallah ama bu grafigin sonu iyi gözükmüyor ELBET İnecek Mayıs ayında oldugu gibi 5 günde 100$ dan fazla indi ve altında 5 tl civarında..

    5 Mayıstaki grafik gibi...Her çıkışın bir inişi vardır..Buda neden olmasın.
    Milllet kasasını doldurdu bizlerde eli boş gönlü hoş olduk burda atışıyoruz:))

    YanıtlaSil
  128. müsadenizle ağlayabilir miyim? Altın dizginleri boşalmış at gibi. Dur diyecek yokmu? :(

    YanıtlaSil
  129. oktay bey alemsiniz vallahi !

    YanıtlaSil
  130. Ümit hocam Bu arada en yakında hangi gelişme var toplantı , açıklama vs..

    Madde madde saatleri vs olursa iyi oluyordu..
    Bilen arkadaşlar bi zahmet sabahları bu programıda paylaşırsa iyi olur...

    YanıtlaSil
  131. ilkilcin,
    isabetli tahminlerinizi hergün okusakda bıkmıyoruz : şarkı sözü gibi : küçük yatırımcının mega starı ümit beye saygılar.

    YanıtlaSil
  132. banka alışları 83 oldu. şatışları 83,75 (kuveyt) Allah'ım dayanma gücü ver :)

    YanıtlaSil
  133. Bugün takip edilecek veri akışı şöyle:


    - Uluslararası Enerji Ajansı (IEA) aylık raporu açıklanacak 11:00

    - Euro Bölgesi'nde Mayıs ayı sanayi üretimi açıklanacak 12:00
    Önceki: 0.2%

    - ABD Haziran ithalat-ihracat fiyatları 15:30 Önceki: İhraç 0.2%,
    İthal fiyatları 0.2%

    - Bernanke, para politikası için yarıyıl raporunu Temsilciler
    Meclisi'ne sunacak

    - FED Başkanı Bernanke Senato Finansal Hizmetler Komitesi'nde
    konuşACAK 17:00

    - ABD'de haftalık petrol stok verileri açıklanacak 17:30

    - Hazine Mayıs ayı Uluslararası Doğrudan Yatırım Girişi verilerini
    açıklayacak 17:30

    - AB KOMİSYONU RAPORU AÇIKLANACAK

    YanıtlaSil
  134. gumusu bence birakmali cok riskli ben tavsiye etmiyorum.
    Altin yatirimi ile ilgili genel prensiplere gelecek olursak;
    altinin dunyada bir degeri var, ulkeler bankalarinda herhangi bir riske karsi altin tutarlar ve su siralar da dunya ekonomileri kapitalizm-liberalizmin nihai sonucu olarak cok fazla acilmanin problemleriyle bogusuyorlar. Ekonomi serbest birakildi ve insanlar degerlerinin de uzerinde degerler bicmeye basladilar her turlu ticari faaliyetlerinde, ki bu gectigimiz morgage krizinde, bu degerlerin sisirilmis oldugu kopurtulmus oldugu ortaya cikti.
    Bu arada tabi bundan faylanmak isteyen spekulatorler ve bizim gibi parasina para katmak isteyener var. Altini gercek degerinin uzerine pompaliyoruz kopurtuyoruz sonra o kopugu iciyoruz, hosumuza gidiyor :)

    Kazanan arkadaslara soruyorum peki siz kazandiniz da kim kaybetti ? Geniz dusunelim ve bu sorunun cevabini konusalim istiyorum.

    YanıtlaSil
  135. Son iki gündür yaşanan sert hareketler bir trend hareketi değildir. Sadece söylentilerden dolayı spekülatörlerin portföy hareketlerinden ibarettir. İtalya gibi AB bölgesinin en büyük üçüncü ekonomisinin de borç krizinden nasibini alacağı konuşulursa böyle bir dalgalanmanın yaşanması doğaldır. AB bölgesinde durumun vehameti zaten ortada o yüzden avroyu alın demiyoruz. Gelelim ABD'ye. 2 Ağustosa kadar borç tavanı konusunda Obama ile Cumhuriyetçiler anlaşamazlarsa ABD hazinesi borçlarını ödeyemez duruma gelecek...
    O yüzden ABD dolarını da önermiyoruz.
    Ancak şunu sormak istiyorum Dünya büyüme birincisi, rezervleri çok güçlü ve bütçe disiplini son derece iyi, siyasi istikrarı olan ve Dış ticaret hacmi Dünya genelinin resesyon sıkıntısına rağmen hızla artan bir ülkenin parası neden değer kaybetsin? Eğer mantıklı bir sebebini bulursanız lütfen bana da bildirin.
    Bugün için önerimiz 1.65 seviyelerinin üzerinden $/TL satmanız ve 1.6360 seviyelerine kadar da beklemenizdir. €/$ paritesinde işlem yapanlara da önerim alım yönünde "uzun" pozisyonda olmalarıdır. Zira teknik olarak 1.4260 seviyelerini görme olasılığı yüksek..
    altına diğer metallerde yükselişe katıldı beklenti artık rekorun 1577,70 usd nin gerçekleşmesi yönünde... direnç seviyesi olan 1560 usd den sonra rekor denemesi beklentisi dediğim gibi yüksek.. düşüş bekleyen yatırımcıların 1550 destekle birlikte 1540 usd kırmak ve 1520 yi görmek...
    birkaç gün için 1570 usd lerde iken 1600 usd görececek beklentisi içine girenler; bir taraftan 1520 usdye çekilecek beklentisi hakim..
    biz şahsen yukarıda durduğu en son nokta kapanış zirvesi olarak kapatacak beklentisindeyiz... alımlarla zirveye girmektense; almayıp bekleyip düşüşle yeni bir ralli için düştüğünde alım yapılmasının doğru olacağı tavsiyesindeyiz...
    saygı ile
    Umit Coban

    YanıtlaSil
  136. arkadaşlar altın alımı için bekliyormuyuz

    YanıtlaSil
  137. Altında kar satışlarına dikkat! 13 Temmuz 2011 altın yorumları

    Altının yükselişi nereye kadar devam edecek? Alım mı satış mı yönünde karar vermeliyiz? Uzmanlar tarafından yapılan analizleri sizinle paylaşmaya devam ediyoruz: Çin’de gayrisafi milli hâsıla Haziran’da sonlanan çeyrekte yüzde 9.5 büyüme kaydetti. Büyüme, bir önceki çeyrekte yüzde 9.7 olarak gerçekleşmişti.

    Haziran’da 3 yılın zirvesine tırmanan enflasyon oranı, Çin ekonomisini tehdit ediyor. Çin’in dünyanın en büyük ikinci ekonomisi olması sebebiyle, ülkenin büyümesindeki yavaşlamanın küresel etkilerinin olabileceği düşünülüyor. Öte yandan Çin’de ekonomi soğuma işaretleri verirken, hâlâ daha Asya’nın en hızlı büyüyen ekonomisi olmayı sürdürüyor. Ancak artan gıda ve temel emtia fiyatları, hükümetin sıkılaştırma politikalarını aynı hızda devam ettirmesine neden oluyor.

    Altın uzun vade beklentileri yönünde ilerlemeye devam etmektedir. Daha önce 1565 ve 1600 dolar olarak belirlenen hedefler dün 1600 – 1618 dolar seviyesi olarak belirlenmiştir. Dün FED toplantısı sonrası 1573 dolar seviyesine kadar yükselişe geçen Altın buradan tekrar kısmi satışlara maruz kaldı ve şuanda da 1565 dolar seviyesine hareket etmektedir.

    FED toplantısında FOMC'un üyelerinin çoğu enflasyonist baskının enerji ve gıda fiyatlarındaki artıştan kaynaklandığını, bu sebeple geçici olacağını belirtirken, bazı üyeler gevşek para politikasının enflasyonist baskıyı artırdığına dikkat çekti.
    Bütün bu nedenler altın fiyatlarına olan talebin artmasını sağladı. Güvenilir yatırım aracı olan Altın düşük faiz politikasının devam etmesi durumunda da yükselişlerine kaldığı yerden devam edecektir. Dün yaşanan sert yükseliş sonrası dikkat edilmeli ve olası kar realizasyonlarında kısa vadeli olarak alım pozisyonlarını kapatmak riskimizi minimize etmek açısından önemlidir.

    Unutmayınız Altın yeni rekor seviyelerini gördükten sonra kar realizasyonları ile sert satışlara maruz kalmaktadır.

    Yine aynı senaryo uygulanırsa altın fiyatları 50 günlük hareketli ortalama seviyesi olan 1521 seviyesine kadar gerilemesi beklenilebilir. altın fiyatlarındaki yükselişlerin devam etmesi ve 1600 dolar seviyelerinin görülmesi kuvvetli bir ihtimaldir. Bu yüzden de yaşanacak olası düşüşler altın fiyatlarında uygun alım fırsatı olarak değerlendirilebilir.

    PİVOT; 1557 DESTEK; 1562-1550-1540 DİRENÇ; 1570-1577-1585

    kaynak:http://www.altinborsasi.gen.tr/altinda-kar-satislarina-dikkat-13-temmuz-2011-altin-yorumlari

    YanıtlaSil
  138. zeynep hanım ben de sizin gibi yaklaşık 11.000 euro almak istiyorum siz yüklü bir alım mı yaptınız bana neler önerirsiniz?

    YanıtlaSil
  139. arkadaşlar 3-4 aydır siteyi takip ediyorum. birkaç defa alım satım yaptım fazla bir şey kazanamadım. benim korkaklığmdanmı şanssızlığımdanmı anlayamadım. ben altına her hamle yaptığımda altın TAM TERSİNE GİTTİ şimdi altına yine hamle yapıp zarar etsemde küçük bir miktar alım yaptım. şimdi çıksında altın görelim bakalım. :)))

    YanıtlaSil
  140. cok genel yorumlar bunlar arkadaslar herkes ogrendi artik sisirmeyelim burayi,link verin isteyen okusun. Biz bizimle konusalim birakin teknik zirvalari...

    YanıtlaSil
  141. TUNA guldurdun beni,

    sunu bil yeter gemi hareket halindeyken gemiye binilmez gemiden inilmez.

    YanıtlaSil
  142. ALIŞ FİYATIM GARANTİ 83.727

    YanıtlaSil
  143. EURO DAHA NERELEREİ GÖRÜR BİLGİSİ OLAN VAR MI DÜN 1750EURO ALMIŞTIM AZDA OLSA KARDAYIM...

    YanıtlaSil
  144. bakin su an altin test yapiyor bugun bu sekilde gecer eger daha fazla sistigini gormezlerse babalar altinlarini persembe-cuma bozarlar ...

    YanıtlaSil
  145. Ya arkadaşlar bu fiyatlardan altın alınır mı tam üst seviyeye çıktı... bekle bekle alma şimdi zirvede al oldu mu hiç... kaç gündür 1570 zirve görürse düşer diye bağırıyorlar alanlar inşaallah pişman olmazsınız...

    YanıtlaSil
  146. KEREM KARDEŞ BEN ALTININ DÜŞMESİ İÇİN ALDIM KÜÇÜK BİR MİKTAR DEDİĞİM GİBİ BEN NE YAPTIMSA TAM TERSİ OLUYOR :))

    YanıtlaSil
  147. Kuyumcu 83,40 dedi ve teşekkür edip kapattım :((
    dün akşam almam gerekiyormuş demek ki.Böyle böyle öğreneceğiz.Ama bugün yarın kar satışları mutlaka olacak ve sabredip bekleyeceğim.

    YanıtlaSil
  148. tuna bey alemsiniz:)
    uzaktan takipteyim bende alım için beklemekteyim.
    olmuşla ölmüşe çare yok bilirsiniz ki...

    YanıtlaSil
  149. İşin şakası bir tarafa bile bile ladesin anlamı yok.Burada yazan arkadaşların bilgilerine güveniyoruz.

    YanıtlaSil
  150. Altının zaten fon yani kağıda dönüştüğünü ve değerinin çok üstünde işlem yaptığını ve bazı fon babalarının elinde oynatıldığını birçok defa paylaşmıştık..uzun uzadıya anlatıma gerek yok...
    Bu altının kağıt olduğunu farkettiğimiz 2009 yılında beri de al sat, az kar da kaç gibi korkak oynamanın doğru olacağına karar verdik..%100 Türk el emeği ve yeraltı madenlerden çıkarılan çeyrek,ata,bileik vb gerçek altın için Ayşe ninemizin yastık altının sırrını da öğrenerek uzun dönemli yatırımlar için zaten altını önerenlerden olduk..
    yatırımcı olarak yaşımız görmedi 1981 de 50 usd den birden 10 usdye düştüğünü gümüşü ama en azında bu sene geçen 2-3 ay öncesine kadar yani Ekim2010 larda 25usd lerden 2011 mayısında 50 usdyi tekrar görüp %100 kazandırdı ardından bugün gene 36 usdlere düştü.. Tavşan gibi kovalayacaksın karı görünce kacak sonra gene alacak gene satacak çıkacaksın yavaş yavaş işte bu yüzden güzel getiriler verdi.. 45-50 usd lerde iken onsu almaya kalkarsan ve hep çıkacak karı gudersek husranlarda yaşarız....
    Altın yaşamadı mı en son 2008 de 1000 usd iken onsu 700 usdlere hatta 600 kusur usdlere düşmedi mi? %40 kayıp vermedi mi? O zaman ki altın alanlar zarar etmedi mi ya da 2008 de gene aynı tarihte 40 TL den gram altın alanlar yıl sonu 20-25 TLye inmedi mi gramı.. %40-50 bir kayıp yaşamadılar mı?
    Risk hepsin de var değil mi?
    Peki uzun dönem kazandırır altın deseydik o dönem de 40 TL den aldırıp 1,5 yıl bekledikten sonra 40 TL yi ve 2.yılında 45 TL görünce insanların krşısına çıkıp bak ben demedim mi altın uzun vadede kazandırır? Ne derler bilemem ama bunu soyleyecek yüzümüz var ise gelen cevaplara da sanırım aldırış etmeyeceğiz olsa gerek...
    Gümüş yatırımı tavşana benzer zaten kovalamak gerekir sadece... Benim gibi garantici ve korkak biri gümüşte kazanabiliyorsa riski çok seven arkadaşlar desenize vuracaklar voleyi..-:)
    Herşey de risk vardır...
    benim Size taviyem parçalayın nasıl mı?
    1. altın-gümüş-tl-doviz cuzdanınız çeşidi olsun
    2. alırken de satarken de bol parçala sat ya da al olsun....

    son olarak hem doviz,hem altın vb de eğer altın mesela yükselmişse kazanan herkes oluyor ama tek farkla sistem (finans kuruluşları) bizden daha çok kazanıyor...

    YanıtlaSil
  151. Şu sıra zirveyi test ediyor 1565 -1630 -1700 -1750 gibi seviyeleri denemeye çalışabilir

    YanıtlaSil
  152. Sadettin bey, ben euronun tekrar 2,34 ve üstünü deneyeceğini düşündüğüm için euroya geçtim. Ama tüm paramla değil. ÜMİT beyin dediği gibi emniyet kemeri olarak TL de var elimde. Çok az altınım olduğunu söylemiştim. onuda Akşam TL ye satacağım.

    YanıtlaSil
  153. Her zaman dediğim gibi benim teknik bilgim ekonomi bilgim yoktur. ÜMİT bey gibi nedenlerini açıklayamıyorum onun için sadece hislerimle yatırım yapıyorum.

    YanıtlaSil
  154. arkadaşlar açıkçası ben de bu treni öylece izledim ama rekor seviyeden almaya hiç cesaretim yok.alan arkadaşları cesaretlerinden dolayı tebrik ederim.bana çok büyük risk geliyor cuma günü rengini belli etmesi lazım artık.

    YanıtlaSil
  155. zeynep hanım siz herzaman yorum yapan zeynep hanımmısınız. üye oldunuz sanırım değil mi?


    buarada euro için ne denebilir.
    ben yatırım için değil ama ileriki dönemlerde kullanmak üzere almam gerekiyor.
    şuan alsam sıkıntı yaratmaz değil mi?

    YanıtlaSil
  156. Golden euroyu kısa vadeli aldım. hemen 1-2 gün değil ama 1 hafta sonra olur diye düşünüyorum. inşallah yanılmam.

    Ümit beyin düşüncesi nedir acaba? 1 hafta sonra euro 2,34 olurmu yoksa 2,25 mi olur :)

    YanıtlaSil
  157. Arkadaşlar! birde bir sohbetimi Sizinle paylaşmak istiyorum analizi artık Siz yada birlikte değerlendiririz..
    geçen ay oldu görüşmeler:
    sohbet yaptığım kişiler...
    ankara kuyumcular derneği
    İMKB borsası
    İstanbul altın borsası
    Finansbank-kuveyt-garanti bank altın fonu yöneticisi...
    bizi ilgilendiren konu sohbetin ALTINın durumu idi..
    1. Ankara kuyumcular: Son iki yıldır gerçek altın satışlarında yaşadıkları düşüşü rakamlarla izah ettiler.. 2 Yılda alım gücü %30 gerilemiş...
    2. İAB ve İMKB teknik konuştu onu geçeyim sadece Altın borsası daha bizde cazip ve yatırımcının bilgisi yok..
    3. Bankalar ise altın fonlarında küçük birikimlerin toplantığınız farkettik..biz de aşırı artış var dediler...
    yani kuyumcudan 130 TL verip en düşük altın çeyrek altın almaktansa 80 TL ye gram altın oalrak bankaya nakit verip değerlendireyim düşüncesinde insanlar...
    artık düğünlerde evli çiftlerin altın alımının azaldığını hediyelerin de altının dışında başka şeylere kaydığını ilettiler.. bu allım gücü özellikle çoğu asgari ücretli insanlarımızı tetikleyerek talebin azalmasına sebep oldu.. bu da pul altın üretimini vb gündeme getirdi son aylarda.. ama bu nereye kadar sürecek.. gün gelir kuyumcular kepenk kapatır da kağıt altınlarımızla başbaşa kalır da borsa gibi olursak ne olacak...
    olacak mı evet olacak ama ne zaman işte onu bilen Allah!
    yakında altın değil gümüş takılar patlarsa şaşırmayalım...
    1000 TL si olam şu an 1000/84 = 12 gram altın alıyorsa...
    1000 TL si olan 520 gram gümüş alıyor..
    gram da 250 kuruş kazansa 520*0,250 = 13 TL eder...
    altında ki gram da 1 TL kazansa 12 TL eder..
    hem altınla arasında 174 lük bir far var... birinde 1 TL yi bekleyeceğiz kar için diğerinde gene altınla eşdeğer kar olamsı için 250 kuruş kazanmamız kafi....
    1000 TL gibi çoğunuz için küçük ama Türkiye gerçeğinde çoğunuz için güzel para olan küçük 1000 TL ile en ucuz ve daha çok gram alacağımız gümüşü tavsiyemiz bu yuzdendir..
    zaten sermaye yükseldikçe çeşitli paralar altın ve gümüşle doldurmayı tavsiye etmiyor muyuz?
    Yanan sobaya elinizi değip sobayı atmaktansa... biraz daha dikkatli olmamız daha iyi değil mi?
    NE GÜMÜŞ NE ALTIN NE DOVİZ ile benim kan bağım yok... Bana kazandırıyorsa ebedi dostlarımdır.. İnsan gibi maneviyatı yok ki onların, maneviyatları yeter bana bir ömür desem..
    hep bu altın ne laftan ne histen ne duygusallıktan anlıyor...-:)

    YanıtlaSil
  158. bende son 3-4 gündür gümüşü takibe aldım ama ciddiyetini anlamamışım.inanın kuveyttürkte de gümüş hesabını yeni farkettim de açtım,uzun zamandır altın hesabımım olmasına rağmen :)

    en son dünkü çıkışını öğlen işe gitmeden bu saatlerde düşükken alsam kalsa,birde gümüşü deneyeyim diyerek almaktan son anda vazgeçmişken,bugün uyandığımda gümüşün bana yaklaşık 350 tl bir kayıp yaşattığını gördüm :(


    ancak çalıştığımız ortamdan dolayı gümüşün tavşan gibi hızına ben şahsen yetişebileceğimi zannetmiyorum.ama şunu rahatlıkla söyleyebilrim ki aynı altını takip edebildiğim gibi gümüşü takip etsem ve iniş çıkışını yakalayabilsem altından daha çok getirisi oluyor.(ümit bey inde dediği gibi)

    velhasıl kelam paramın bir kısmı ile biraz düştüğünde gümüş almaya karar verdim,rast gele :)

    YanıtlaSil
  159. Murat Bey bende almayı düşünüyorum şimdi acaba şu anki fiyat makul mu?

    YanıtlaSil
  160. şu altında bir türlü düşmedi gitti ya :)


    ben şimdi alcam desem düşer:)


    ama çok beklersin almayacağım :)


    işin kötü tarafı bu senaryoyu 1 haftadır uyguluyorum hergün de çıkıyor :))

    ama bu hafta son çırpınışlarıdır diye düşünüyorum.zaten rekoru kırmaya ne kaldı ki ons olarak.onu da kırsın da düşsün dimi artık :)

    YanıtlaSil
  161. Gümüş için Kuveyttürkemi geçelim:)
    Size bol kazançlar. Bizim altın ve dolar hesabımız var sdece

    YanıtlaSil
  162. ÜMİT BEY NE ZAMAN ALTINA GEÇECEĞİZ... 15 TEMMUZ HALA GÜNDEMİNİ KORUYORMU...

    YanıtlaSil
  163. http://www.borsamatik.com.tr/devami.asp?id=4007
    bir dost tavsiyesi. okunmaya değer

    YanıtlaSil
  164. Gümüş daha 1 temmuzda 33 $/ons idi, şuanki fiyat yüksek geliyor bana, korkutuyor...

    YanıtlaSil
  165. hayırlı bol kazançlar

    YanıtlaSil
  166. ya arkadaşlar elimdeki altınları en geç cuma satmak zorundayım paraya ihtiyacım var.cuma düşer mi acaba hemen satayımmı ne dersiniz?

    YanıtlaSil
  167. zeynep hanım verdiğiniz bilgi için teşekkürler.aramıza tekrar katılmanıza sevindim.sizin hisleriniz kalbinizin temizliğinden olsa gerek hep tutuyor.umarım hisleriniz artık altının kademeli olarak 1520 lere düşeceği yönündedir:)

    YanıtlaSil
  168. arkadaslar ons 1600 ve 1618 olacak.ben son alimimida sabah saatlerinde yaptim siz daha birilerinin agzindan dusecek kelimeye bakin.pazartesi takmin ediyorum bu is bitecek artik gecmis olsun sizlere.buyuk firsati teptiniz.iddali deilim ama emin saglam konusuyorum.belki teknik yazamam baskalari gibi ama bos konusmam gecmis olsun hepinize

    ozaman biri demisti dersiniz.

    YanıtlaSil
  169. caca sabah kaçtı alış kurunuz? Söyleyebilirmisiniz.

    YanıtlaSil
  170. caca bey dikkat edin elinizde patlamasin...

    YanıtlaSil
  171. ben euro için bu hafta 2,34 ü zorlayacağını artık haftaya da TL nin değerlenmeye başladığında düşüşe geçeceğini düşünüyorum..
    daha temkinli konuşmak gerekirse hafta ne olur ne olmaz dünya karışık belirsiz..
    2,33 - 2,34 aralığı satış zamanı tavsiye edilir... sonuna kadar giderim diyenlere risk açık..
    şahsen her çiçekten bir tomurcuk alarak bal yapmıyor mu aralar...
    arkadaşlar bakın benim düşümcemdir bu ben 2,30 diyelim alınan € için 2,33-34 aralığında satış pozisyonuna geçip aşağı yönde olabilecek olası gelişmelerden kendimı korumak için satışı yapan korkaklardanım...
    Hiçbir gaz, hiçbir hırs beni az da olsa kazancımdan döndüremez...
    karar Sizin...

    YanıtlaSil
  172. Ümit bey o halde sizinle euro konusunda hemfikiriz. benim alış 2,3020 ye geldi. 2,34e yaklaştığı anda satarım.Bende çok korkak birisiyim.

    YanıtlaSil
  173. Selam arkadaşlar yaklaşık on gün önce 77.20 düşdüğünde almadık bakkın şimdi nerede biz daha düşecek derken çıktı bir daha o fiyatıda göremeyecegiz galiba kısacası aza kanaat etmeyen çoğu bulamaz demiş atalarımız.
    ümit bey nedersiniz...

    YanıtlaSil
  174. evet bende 78 den bozdum sanki tren kalkıyor gibi acayip panikledim acaba alsammı diyorum tl deyim arkadaşlar tldekalmak doğrumu

    YanıtlaSil
  175. BENCEDE ARTIK O RAKAMLARI GÖREMEYECEĞİZ... ÜMİT BEY 15 TEMMUZLA İLGİLİ BİLGİ VERMİŞTİNİZ..
    HALA GEÇERLİ Mİ O TABLO, YOKSA % KAÇI GEÇERLİ ..TAHMİNİNİZ NEDİR...

    YanıtlaSil
  176. Alsam mı diyerek 3 günü boş geçirdik. Altının düşeceği yok. Olan oldu. Hala kedinin ciğere baktığı gib bakıyoruz. Altın dans ediyor biz izlemeye mahkum olduk. Sabahki orandan alsaydım çok iyi olucaktı.

    YanıtlaSil
  177. Yok yakın zamanda alım yapamayacağız ben umudu kestim

    YanıtlaSil
  178. ben simdi son bi hamle daha yapip 83.83 ten aldim. Birakin artik milleti hislerinize guvenin
    idda ediyorum 1618 ons arkadaslar.buraya okadar yazdik engellendik ceyrek 150 diye.burada yeniyiz diye inanilmadik dislandik

    YanıtlaSil
  179. BENDE ALIYORUM ŞİMDİ... HALA YÜKSELMEYE DEVAM EDİYOR... DURACAĞI YOK BU ALTININ...

    YanıtlaSil
  180. bu gidişatın sonu nereye varacak korkmaya başladım,satımmı altındamı kaliyim şaşırdım,korkum yabancı piyasalar,diğer hisse senetlerinde yaptıkları gibi,altındada yapılmasın sabah kalktığımızda boşaltmış olmasınlar,çünkü gece oynanıyo bu oyun anladığım kadarıyla,napcamı bilemiyorum

    YanıtlaSil
  181. öncelikle euro ile fikrimi beyan ettim Zeynep Hanım ! ama ben de euro yok herkes bilsin de.. çıkıyor çıkınca da bak 2,30 da almıştım şundan sattım kara bak demeyeceğim - :) TL ye ihtiyacım var bugünlerde..
    Sayın kapadokya o günlerde hatırlarsanız biz de 77 den fazla şağı beklemiyorum yön 79-80 en fazla 80-81 TL demişitik.. hareketleri yaptık.. çıktı 3 TL gibi az karlar kaçtım ben pişmanda değilim..Sizin de dediğiniz gibi aza kanaat edenlerdeniz belki de... ben son birkaçyıldır bunu yapıyorum bunu da yapmaya devam edeceğim.. sonuç olarak gördüm kü yaz herkesten çok az kaybetmişim ya da hep kazanmışım... Ama daha önce 1000 TL min 700 TL ye düşüp aylarca bekeldiğim oldu..hatta beklerken ya şuna geçeyim de o çıksın bari zararımı telafi edeyim diye ne yollara girdim..
    ama şunu gördüm... kazanç hep tatlı.. 1 tl bile olsa insanın parasının en azından yerinde durması guzel...
    zarar olunca sanki hırsızlara para kaptırmış gibi oluyor insan..
    bak göreceksiniz gün gelecek yukarılarda altın alanlar bu seferde aylarca bekleyecekler belki de... dünya gözüyle karı gördüğünde cebe atmak varken..yarın ki belirsizliklerde kendimizi mechule atmak işte bu benim işim değil..
    hepimizin kafa yapısı ve yatırım kararı farklı...
    Sadece yazılarımı dikkate alan arkadaşlar sadece ben de şunu arasınlar.. BU ADAM GARANTİCİ, KARI GÖRÜNCE KAÇAN, RİSKLİ İŞİ OLMAYAN, KORKAK biri diye düşünün...
    Para o kadar kolay mı kazanılıyor da riske atıp hiç edeceğim.. Hepimiz ne çekiyoruz belki de 3 kuruş kazanabilmek için... bu kadar kolay da kaybedilmemeli..
    GENE DEDİĞİM GİBİ BU ADAM ALIR KARI GORUR SATAR..çıkar çıkmaz daha da bu adamın işi değil diye düşünün... ama bu adamın sattığı rakamlara 2-3 hafta sonra +-1 hafta koyabiliriz daha sonra gene geldiğini gördüğümüze tarih hep yazmıştır...

    YanıtlaSil
  182. Şu anki durum:

    BANKA ALIŞ BANKA SATIŞ
    83,35400 84,02800

    Alsanız bu rakama gelicek mi

    YanıtlaSil
  183. aynen yakın zamanda alımdan bende ümidimi kestim. bekliyorum. ya nasip

    YanıtlaSil
  184. Hadi herkes Altına Hucummmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm..

    Böyle mantık varmı yaaaa..

    Bu meret Cıktıysa inmesinide bilecek 76-78 lere degil tabiki 80-81 lere...

    Buda benim hislerim..

    84'den alanlara şimdiden tebrik ediyorum bir ayda inmese almayacagım Tl de kalsın yada Euro vs ama sunu iyi bilmek gerekiyorki
    Bu ALTIN 2 Ağustosa kadar bu şekilde ÇI KA MAZ.

    Hislerime güveniyorum :)))
    22 Temmuz civarı inislerde almayı düşünüyorum..

    YanıtlaSil
  185. altina yatirim yaparken korkacak ne var anlamiyorum biri bana soylesin, ne zaman altin dusup aylarca o seviyede kaldi ki, alirsiniz bir duser iki duser ama en az 1,5 2 ay icinde yine artiya gecersiniz bu kadar mi zor anlamadim. ha ben in ciklardan para goturmeliyim dayanamiyorum para seviyorum diyorsaniz o baska. Umit bey gibi sonra kendinize kilif ararsiniz.

    YanıtlaSil
  186. Öncelikle cevabınız için teşekkürederim tabiki nasip meselesi nasibimde yokya yırtınsakta boşuna sizce altın gidişatı ile ilgili ne düşünüyorsunuz saygılarımla...

    YanıtlaSil
  187. Bak bu kılıf degil gerçek nasibin ne ise o olur.

    YanıtlaSil
  188. Sema Hanım !
    çok düşüklerde aldı iseniz kardasınız demektir..
    Cuma günü TL ye ihtiyacı olann arkadaşımız vardı rekoru gördü altın...
    ya ben karışmayayım diyorum ama genede yüksek düşünce canınız çok yanar.. alçatan düşmeye bakalım derim..
    ben şahsi görüşümdür..
    altında artık Güçlü sat dönemidir..

    YanıtlaSil
  189. O ZAMANDA FARKEDEN BİŞEY OLMAYACAK... ZATEN 79,20 DEN SATMIŞTIM...80 VEYA 81 DEN ALDIĞIMDA DA ZARARDAYIM... FARKEDEN BİŞEY YOK BENİM İÇİN... ÜMİT BEY SATTIM DEYİNCE SATMIŞTIM BENDE... AMA PARÇA PARÇA SATIN DEMİŞTİ...ONU YAPMADIM...2 AYDAN BERİ BU ANI BEKLİYORDUM.. AMA OLMADI...

    YanıtlaSil
  190. Yıldız hanım 80 ile 84 arasında 4 tl fark var..
    1000 grmda 4000 tl zarar yada kar demektir..

    YanıtlaSil
  191. ÜMİT BEYE 15 TEMMUZLA İLGİLİ Bİ SORUM OLMUŞTU..
    DÜŞÜNCESİ YADA TAHMİNİ NEDİR..

    YanıtlaSil
  192. SATTIĞIM FİYATTAN ALMAYA RAZIYIM.. AMA YETER ARTIK DÜŞSÜN...

    YanıtlaSil
  193. Benim his ve düşüncelerim;

    Arkadaşlar Büyük Düşüş başladı minarenin tepesinden düşmek hiç birşeye BENZEMEZ...

    Hem Ons Hem Altın-tl grafikleri boyunlarını büktüler..

    YanıtlaSil
  194. Kısa süreli satış düşüşleri olabilir mi?

    BANKA ALIŞ BANKA SATIŞ
    83,10600 83,77900

    YanıtlaSil
  195. Ben olayı anlayamadım Türkiye'de gramda düşüş var fakat ons fiyatı hemen hemen aynı seyirde?

    Türkiye'deki satışlardan doğan düşüler sanırım ?

    YanıtlaSil
  196. selam arkadaşlar uzun zamandan beridir bütün yoruMları takip ediyorum ama hiç bir zaman sadece bir veya iki kişinin yorumuna bakarak karar vermedim altın işine de bir yıl önce banka hesabıyla başladım 2010 ekim ayında şimdiki gibi aldığım fiyattan 5 lira karlı sattım bir hafta sonra çok az karla tekrar almak istedim son anda vazgeçtim hemen birgün sonra avrupa ülkelerinin borç sorunu baş gösterdi altın birden 2 lira yükseldi düşer tekrar geri alırım diye beklerken şimdiki gibi daha da artmaya başladı taki yıl sonuna doğru gram başına 5 lira daha ekleyerek ancak alabildim bu defa her çıktığında deneme amaçlı çok az miktarlarla alım satım yaptım yanılmadığımı gördüm herkes gibi ben de yaz aylarında düşer beklentisiyle bir hafta önce parça parça ortalama 79.55 ten büyük bir kısmını sattım şansızlık buya aynı şey tekrar baş gösterdi demek kısmetim bu kadarmış yinede kardan zarar ettim ama sermayeden hiç zarar etmedim. HEPİMİZİN UNUTTUĞU BİRŞEY ALTIN SON DOKUZ AYDIR UFAK DÜŞÜŞLERLE SOLUKSUZ YÜKSELDİĞİNİ GÖRDÜK BU DA DEMEK OLUYORKİ AVRUPA BORÇ SORUNU HER GEÇEN GÜN ÇALKALANARAK GİDGİDE DÜNYA ÜLKELERİNE YAYILIYOR OLMASI EĞER KISA ZAMANDA ÖNEMLİ BİR DEĞİŞİKLİK OLMAZSA BAZI EKONOMİSLERİN DAHA ÖNCE ALTIN ONS U 5000 LİRAYA ÇIKACAĞINI SÖYLEDİĞİNDE BELKİ 100 DE 99 U BUNA İNANMIYOR BEND DE DAHİL. DEMEM İSTEDİĞİM ARTIK DÖNEMSEL TAHMİNLERİ BİR KENARA BIRAKIP MEVCUT DORUMA GÖRE DÜŞÜNMELİYİZ BELKİ 5000 DEĞİL AMA İKİ YIL İÇİNDE 3000 DOLARA ÇIKACAĞINA ARTIK 100 DE 80 İNANIYORUM KALIN SAĞLICAKLA..

    YanıtlaSil
  197. sanki biraz kıpır kıpır ediyor:)) yoksa bizimi heyecanlandırıyor:))

    YanıtlaSil
  198. altın düşecek13 Temmuz 2011 15:10

    sert düşüşler gelsin artık

    YanıtlaSil
  199. oktay bey !
    sataşmadan lütfen...
    kılıf felan değil...
    mart-mayıs arası 2 - 2,5 ay bekledi arkadaşlar....
    ayrıca lütfen yazılarımı okuduktan sonra yorum yapmak daha hoş...
    inişte de çıkışta da insanların yüzüne bakabilmektir önemli olan değil mi?
    çıkışlarda geldiniz.. tam tepe nokta da o zaman risk değilse.. hadi al 85 ten Oktay Bey !
    -:)
    Siz beni anlamıyorsunuz sanırım...
    ben Size soyluyorum hadi Oktay BEy alın.. korkmuyorsanız alın..
    hariçten gazel okumayalım.. kolay para kazanana harcaması da kolaydır...bekara hanım boşamak kolaymış...
    ben kaybetmeyin istiyorum...
    tek duam Çaça karla dönsün yukarılardan..
    Oktay Bey hadi hodir meydan al altını korkak değilsen al... düşecek asla deme.. tepe noktadan zaten bir şekilde aşağı inecek ...
    bakınız yazdıklarıma ekonomi dilinde cevap verebilirsiniz, eleştirin şurada bir eksiklik var ya da ben yanlış görüyorum diye düzeltin ama sataşmak hoş değil...
    kılıf aramam ben...önceki yazılarımıda ne ise oyleyim...
    dün başka bugün başka olamam...
    Çaça Bey ! şu 1576 - 1578,75 te bir baskı var direnç noktasında.. umarım olumsuz bir haber gelirde o nokta da satışlar değil de bekleme ya da alışlar başlardı 20-30 usd yukarı çıkar ... yok o nokta da alımlar yoğun olmazsa satışlar başlarsa işte o zaman yön aşağı ve toparlayamaz kendini...
    bu hareketlerin bugün itibariyle beklenilen saati : Londra: 15:30
    New York - Londra: 16:30-17:30
    Nasdac nikke Endex: sanıırm 19:00 20:00
    Tokyo : 03 gibi açılıştan 1 saat sonra ve tokyo borsası ile birlikte metal borsası zili çaldığında... alım ya da satım baskısı ve heyacanlarının olabileceği saatlerdir...
    ben bu saatler arasında destek ve direnç noktalarını gözlemleyeceğim..
    AB krizi yukarı da tutuyor ama ABD kongresi kararları da var sonuçta hep ileri gidemeyecek.. çünkü bu az getiri sağlayacak soroslara...düşüp alındığında ve yukarıdan satıldığın da daha çok elde ediyor altını yöneten eller...
    2012 trendi 1600-1700 usd belirlenmiş bir beklenti gibi duruyor.. İniş çıkışlarla her çıktığında bir basamak yukarı atlayarak ilerliyor altın.. Uzun dönem beklentisi eve Cihan Bey'in dediği gibi...
    çok yukarılarda kaldı daha son kurşunu bir türlü sıkamadı.. unutmayın 1577 yapınca 2 mayısta geçen 2 ayın ardından 100 usd altına bile düştü..şimdiki rekoru 1579 oldu... tatmin olmadılar daha bekletmekteler.. ama ineceği yer ons da 1520 göreceksiniz de TL de 78 ve altı...dibi gördükten sonra gene gelecek bu sefer...diyelim rekor 1580 olsun bir kaç kez deneyecek kimi zaman 1550 kimi zaman1560 kimi zaman 1540 lardan dönecek.. ama gün gelecek rekoru tekrar delecek..

    YanıtlaSil
  200. Alım Yapan Arkadaşlar Bakın Size Birkez Daha Söylüyorum En Fazla 6-7 Gün İçinde Alım Yaparken Bankaya Verdiğiniz 0,60-0,70 Kuruş Haricinde Birde Düşüşten Kaynaklanan Zararınız Olacak Ve Göreceksiniz Alım Zamanı Mı Satım Zamanı Mı Olduğunu Geri Aynı Seviyeyi Bulur Ama Kaç Gün Sonra Bilemem... Okuyan Olmuzsa Dün Satımların Geleceği Ons 1570 ler -+10usd demiştim ve Hala Tekrarlıyorum... Umarım Kimse Zarar Etmez Herkesin Yüzü Güler...

    Birbirinizi Karalamak Yerine Düşüncenizle Konuşun Lütfen.. Kimse Kimseye Zorla Al Sat Demiyor... Bazılar Harbiden Boş Konuşuyor Ümitbey Dğil Ümt Beye Laf Atanlara Sözüm...

    YanıtlaSil