Temmuz XIII - Altın Yorumları

KONU YORUMA KAPATILDI. YENİ YORUM BAŞLIĞI İÇİN TIKLAYINIZ.

Doların ve onsun son zamanlardaki hareketliliği ile altın gram fiyatı hızlı şekilde yükseldi. Kontrolü zor olan bu süreçte, orta-uzun vadeli yatırım yapanlar oldukça verimli bir dönem geçiriyor. Diğer yatırım seçeneğini tercih edenler için ise piyasanın iyi analiz edildiği dökümanlara daha fazla ihtiyaç duyuyorlar.

Biz de bu ihtiyacın karşılanmasını sağlayacak bir başlığı daha aktif ediyoruz. Temmuz ayı içerisinde açılmış 13. başlık bu.

Google hesabı (Blogger.com) ile siz de yorumlarınızla katkıda bulunabilirsiniz. Herhangi bir hesabı bulunmayan kullanıcılar ise katkıda bulunamasalar da yorumları okuyabilirler.

Geçmiş dönem altın yorumları

206 yorum:

  1. Alım sürecine girdim 16.00 a kadar alım yapmayı düşünüyorum bir aksilik olmazsa: altın, gümüş, dolar...

    YanıtlaSil
  2. 85,86 almış olduğum altınları 89,02 den satmış bulunmaktayım.

    YanıtlaSil
  3. eçialan hayırlı bol bereketli kazançlar :)

    YanıtlaSil
  4. dediğim gibi mb dolara müdahelesinden sonra dolar tabi dolayısıyla altın kolay kolay yükselemez artık düşüş dönemine girilmiştir.onsu tahmin etmekte güçlük çekiyorum ancak usd nin 1.65 bandına gireceği öngörüşündeyim

    YanıtlaSil
  5. Ümit Bey gümüş için bir miktar alım yapalım mı? Kuvet satış 2,26 2,27 civarında gidip gelmekte.

    Gümüş 27 Haziranda 1.8069 dan satış görmekteymiş.

    YanıtlaSil
  6. Oğuz bey teşekkür ederim hepimize bol kazançlar.alım tarihim 19/07 satış tarıhim 25/07

    YanıtlaSil
  7. Ons düşmeye başladı. 1.614 lerde. Bende az önce 60 tl kara razı olup elden çıkardım. :)

    470 tl kardan 60 tl kara düşmek can sıkıcı ama aza kanaat etmeyen çoğu bulamazmış. Önümüzdeki maçlara bakacağız artık.

    YanıtlaSil
  8. Ons 1613 usd yi gördü buradan vereceği tepki önemli

    YanıtlaSil
  9. Cifci serceden korkarsa dari ekemez. Bulbul dikenden korkarsa gul koklayamaz.Anne dogum sancisindan korkarsa cocuk sevemez Gul guzel ama yanibasinda dikenler nobet tutuyor inanan, sapmisdan, korkarak yolundan geri donerse iki dunyada izzet bulamaz Inci mercan cok kiymetli ama kopek baliklariyla bogusma tehlikesi var
    biraz risk almaktan korktuk sermayeden kaybetmedik ama cok sukur ama kardan gorev zararimiz var olmusla olmuse care yok biz dolari tly sattik dolar uctu 79 lu fiyatlardan altina el salladik kiymetsiz tllerimizle kalakaladik alalimmi bekkleyelimmi umit bey ve kiymetli arkadaslar

    YanıtlaSil
  10. Sayın eçialan !
    teknik anlam da altın ons grafiğin de ters şemsiye oalrak adlandırılan ve ters büyük T harfi şeklinde olan bir grafik çıktığında karşımıza bunun önce bir yükseliş ardından düşüşe meyil edeceğini yazarken ctesi günü haber sitelerine aBD den olumsuz toplantı sonuç haberleri ile askıya aldığımızı belirtmiştim.. Düşüncelerimi yazarken silmek yerine yeni gelişme olduğunda bunu ilave ederek devam ettiriyorum...
    Bu teknik verileri, dünyada ki olan siyasi ekonomik gelişmeler anlamsız hale getirir bir süre ama ortak ılımanlaştıktan sonra gene yatırımcıların baskısı olusur.. Sonuçta yatırımcılar belli destek ya da direnç noktalarına gelince kendilerine TAMAM MI? DEVAM MI? sorusunu mutlaka sorarlar ya ni AL - Sat ile azr ve talep dengesini oluştururlar.. elbette şu an ons altından bahsediyoruz..
    Altın gece yarısı 02:00 sularında 1624 leri gödü sabahki1615 lerin ardından 09:30 dan beri 1619 çevresinde geziniyor 13:30 da tekrar 1623 ile rekor (direnci)kırma denemesini yaptı ve başaramadan döndü..
    kısa ve ozetle ons eğer bu gün siyasi haberlerin ardın ters şemsiye sini eğer çöpe atmaz ise 2 agustos öncesi rekor denemelerine devam edecektir.. olası ABD den gelecek borç çözüldü haberleri ile ons da AYIlr satışı yapıp orman Boğalara yani alıcılara geçecektir... Ama geçici ya da kısa vadeli anlaştık giib bir haber gelirse 2013 ABD seçim arefesinde altın ons da 2000 leri görürsek şaşırtmayacak kimseyi..
    ama altın hala spekulatorlar tarafından beslenilmektedir.. iş bu sebeple 1530 görmeden önce yapılacak her düzeltme alım oalrak değerlendirilebilir...
    Bunu geçen hafta da belirtmiştim 1600 den alım riskli gören ben düzeltme kısmen olursa 1600 den alıp 1630-1650 arasında gene çıkış yapacaklardan olabilirim...

    Alım yaptığımda zaten paylaşacağım, elbette herkes de kendine göre alım yapacaktır ama aldığım an da paylaşayım ki olursa zararımı herkes görsün isterim...
    Sadece aceleci,panik ve hızlı davranmayın tavsiyesinde bulunuyorum HIZ Felakettir...
    Bütçenize göre hareket edin ve lütfen parça parça alımlar satımlar yapın...
    kısa vadeli lütfen şans topu oynamayalım.. Belki de paranın zor kazanıldığı dönem de kolay harcanılmasına çarçur edilmesine karşı olduğumuzda olsa gerek belki tüm bu korkaklık diye tarif ettiğimiz eylemler... Eşeği sağlam kazığa bağlayıp ya nasip demenin belki de doğru olacağını düşünmemizden olacaktır...
    GAZA GELMEYİN LÜTFEN.. yön belirsiz... cuma günü 87, ptesi 89.. arada işgünü bile yok... - :) cuma kapanış :87,20 TL ptesi açılış : 89 nerdeyse .... yoruma gerek var mı? - :)

    YanıtlaSil
  11. 15:30 beklenen saatler geldi.. arkadaşlar tepkiler onemli ...

    YanıtlaSil
  12. hadi bakalım biz o tepkileri cok gorduk ne olcak:)))

    Çaça alıyorum haberin olsun sen elindekileri sat dostum :)))

    YanıtlaSil
  13. zaten piyasalarida gun icinde takip etme imkani olmuyor en iyisi aybasina kadar beklemek kazananlara hayirli bol kazanclar
    berketleri daim olsun ramazan bereketi olsun

    YanıtlaSil
  14. atak3 Bey !
    gümüşte verdiğiniz 1 aylık gelişme doğrudur.. lakin 2,27 TL tl den gümüşe geçmek adına risklidir.. Gümüş oldu olalı en fazla 2,49 TL yi görmüştür... bu görmez ya da görmeeycek anlamına gelmez 3 TL de olur... ama şu an gümüş için önce usd olanlar belki düşenebilir sonra TL si olanlar..
    ayrıca gümüşten sonra ilk görünen usd ye geçiş ihtimali, sonrasında ise tl ihtimali...
    buna göre düşünelim beklemeden sonra lütfen..

    YanıtlaSil
  15. Ekontürk grafiklerde görülen T şeklini veya ters T şeklini değerlendirirken grafik raporlarını kac günlük rapor alarak yapıyorsunuz?

    YanıtlaSil
  16. satış için de gaza gelmeyin

    YanıtlaSil
  17. almayanlar zaten almasin alanlarda hemen satmasin mi anlayalim
    gaza gelemeyin sozunuzu

    YanıtlaSil
  18. Eçialan !
    grafikler hepimizin de bildiği gibi 50-100-200 günlük ortalamalarla daha sağlıklı olmakta.. 7-15 günlük yapılanlar da az da olsa bir yol çizse de sağlıklı olmadığı herkes tarafından belirtilmekte..
    saatlik ya da günlük ise verimli ama banka al sat kur farkları ortaya çıkınca hareket alanı biraz daralıyor..
    bir de teknik ve analizler oluşturduktan sonra varsayımlar da bulunuyoruz..
    mesela destek noktası 1500 diyoruz ama ABD limiti çözülürse..
    ya da direnç noktası 1700 diyouz ama aBD borç limiti çözülemezse diye kendimize ekonomi takviminden belli olanlardan tabiki bir yön belirlemeye gayret ediyoruz..
    deprem , kredi derecelendirme kuruluşlarının anlık ani kararları; ekonomi otoriterlerin olmadık yere spekulasyon ya da anlık olağanüstü gelişen her karar da teknik yorum ce analizlerimiz de de değişiklik yapmak zorunda kalıyoruz...
    Tam bir Boğa piyasası görmeden alımları; tam bir AYI piyasası görmeden satışları yapmıyoruz.. Atrıca en kısa dönem de ne zaman TL ye ihtiyacımız oalcaksa ona göre al sat kararlarımızı veriyoruz..
    ilk hedef ve amaç elde ki TL varlığımız da bir zarara uğramamak.. Her alış ya da satışımız da kendimize 1-15 gün aralığı bekleme süresi koyabiliyoruz.. bu bu ay bozuldu ama yaklaşık 3 haftaya yakındır bekleme modunda kaldık.. Gerçi TL ödememiz olan 12 temmuzu yok sayarsak çıkışımız buna istinaden olmuştu 10-15 günlük beklemedeyiz..
    Birkaç günlük al sat kararı bir kaç sefer yakalanmasına rağmen bir türlü nasip olmadı.. Euro dışında...
    Alımları ya da alım sinyalleri yaklaştığında ons ya da TL değeri oalrak hangilerinin uygun olduğunu paylaşıyoruz zaten ama alım yapmadığımız da aalım yapmadığımızı belirtiyoruz.. yoksa daha sonra aldım ben deyip bir de günün en düşük rakamını vermek birçok arkadaşı alıma yöneltmesi bakımından etkileyecek diye düşünüyorum...
    ben ekonomi kuramları çerçevesinden değerlendirme yapanlardanım bu açıdan bir iki farklı sesin piyasa sesi diyelim bunları anında (ama anında olacak 90 na çıktığında 89 da aldım diyenler ben de dahi olsam kendime inanmam) al sat hareketleri ile hepimize bir yorum getirecektir ve hareket edilmesini sağlayacaktır.. Sonuçta ben aldığımda kazanırsam siz kaybedenlerden olmayacaksınız ki kumar masası gibi değil yani.. Herkes bir şekilde ortak 1 Tl kar varsa herkese 1 tl veriliyor zarar da herkese 1 tl zarar kesiliyor -:)
    ben sanırım duygu ve hislerimi arka plana itiyorum.. belki de bu benim en büyük zaafım.. ayrıca sermayeden çok kaybetme riskine giremiyorum... kendi tabirim olan KORKAKLIĞI seçmiş durumundayım....
    Daha çok bilgilendirme ve çizeceğiniz yönde Sizlere daha çok faydalı olabilirim...
    Alım satım yaparken aşırı aceleci ve hılzı arkadaşlara ben ayak uyduramıyorum belki de - :) Altını satıyor ne zaman alacağımın peşine; altını alıyor ne zaman satacağının peşine düşünülüyor.. ortak nokta bunu gördüm site de...
    kısa ve özet olarak pozisyonumuz :

    Oysa, 1580 cıvarında temizlik (zayıf elin silkelenmesi) sürecinin bitip bitmediği konusunda emin değilim. ABD'den olumlu bir veri bahane edilip altın fiyatını tekrar destek seviyesine geriletir.
    Ancak bu durumda birkaç gün beklemek akıllı olacaktır, zira sığ ve kısa süreli bir gerileme satın alma fırsatı oluşturacaktır...
    Bu benim şahsi yorumumdur ABD'den kötü haber gelince gene Umit beklemeye devam edecektir - :)

    YanıtlaSil
  19. ümit bey benim sabah aldığım altınlarda ortalama 89,63tl. şu an banka alış 89,45 tl aldığım fiyatı geçince elimde bir miktarda tl kalması açısından bi kısmını bozdursammı.. eğer düşüş olursa tekrar alış yapabilmem açısından... yoksa bu şekildemi kalsın... yardımcı olursanız

    YanıtlaSil
  20. Dolar yeniden 1.73 lerde.

    YanıtlaSil
  21. doların gazı mazı alınamadı tam gaz gidiyor...
    altın 15.30 u geçtik ama belirgin bir hareket yapmadı aniden iniş yada aniden çıkışlar olabiliyordu. Bugün çoğumuz ufak büyük alımlar yaptık umarım bekleyip bekleyip aldıktan sonra ucundan da olsa kar ederiz.

    YanıtlaSil
  22. Arkadaşlar !
    Ben değerlendirme yaparken gene herkes de bilsin istiyorum banka alış-satış rakamları üzerinden değerlendirme yapanlardanım.. Bu site ya da Bloomberg vb siteler tek rakam 89 -90 TL demiş ya da ons 1620 usd yazmış.. Tek rakamın al sat yapan bizleri yanılttığını bilenlerdenim…
    Mesela bankanız alış:89 satış :90 TL diyorsa… Siz 90 TL den yola başlamış ve 1 TL sonra başabaş geleceğinizi biliyor olmanız gerekmektedir.. Çünkü bankaya satış yaptığınız da 89 dan alır aynı anda.. Başlarken -1 den başlıyorsunuz.. (rakamlar düz yazdım anlaşılsın diye) .. bunu zaten biliyoruz bunun neresi garip diyenlere…
    Altın 91 olduğunda (yani sadece 1 TL arttığında) karınız gram da 1 tl….
    Ama altın 88 olduğunda (yani sadece 1 TL azaldığında zararınız gram da 2 TL… mantığı yani bankanın Size sattığı rakam 89 du unutmayın… Web siteleri altın 90 yazıyordu 89 oldu derken bile kimse Size kandırmasın başa baş değilsiniz 1 TL zarardasınız..
    Bu ek hatırlatmayı dikkatinize sunmak istedim..
    Bilgilendirme amaçlı..

    YanıtlaSil
  23. Gümüş TL yatırımı yapacak olan arkadaşlar şu an
    banka alış:2,23 banka satış:2,27 makas gümüşte fazla..
    bu hatırlatmadan sonra önümüzde ki 1-10 iş günü süresi zarfında aşağıda 15-20 arası kayıp ihtimali...
    yukarı yönlü ise 2,27 den alınıp yola 2,23 ten çıkıldığı için %3-5 ortalam kar getirisi görülmekte...

    aynı gümüşe usd açısından bakılırsa yaklaşık %6 kayıp veya %10 ve üzerinde kar beklentimiz var...

    Sizin de gördüğü gibi TL açısından zarar etme oranı daha büyük iken; usd den alım satım açısından kar etme oranı daha büyüktür..

    Lütfen değerlendirme ve riskinizi buna göre yapın...

    YanıtlaSil
  24. Garanti
    BANKA ALIŞ BANKA SATIŞ
    89,65800 90,32200

    YanıtlaSil
  25. Altın ya da gümüşü TL cinsinden yapacak olan arkadaşlarımız daha çok usd-tl cephesinde bir türlü önlemlerle(!) frenlenemeyen kurun olası ters hareketin de kayıplara yakın olabileceklerini bu çerçeve de altından usd ye geçiş yaprak daha sonra ons düştüğünden tekrar altın alarak altın gramlarını arttırmış olacaklardır.. bu seçeneği olmayan ya da bankaları izin vermeyen arkadaşlar daha temkinli davranmalıdırlar...
    Tl den altın aldıktan sonra dolar-tl kuru da yükseliyorsa ve bunu bir de ons yükselişi takip ediyorsa o zaman zaten bir sorun yok ve bol kazançlar...
    sadece kaza da ilk yardım çantanızdan usd geçişi ihtimali üzerine durulması gerektiğini dikkate çekmek için paylaşmak istedim...

    YanıtlaSil
  26. dolar dusme egeilimine girer heralde baksaniza
    Ekonomi Bakanı Çağlayan, görüşme halinde olduğu iki yatırımcının 7-8 milyar tutarında yatırımda bulunacağını söyledi.
    7/8 MILYARdolar geliyor
    Kızılderili bölgesine yatırım hazırlığı
    Bakan Çağlayan, Kızılderililerin artık evlerde oturmak istediklerini belirterek, proje kapsamında konut ve alışveriş merkezlerinin yapılacağını söyledi. Çağlayan, konu ile ilgili çalışmalarının 1.5-2 yıldır devam ettiğini ve kabile reisleri ile görüştüklerini kaydetti.bu isler oturan bogayla kosan atin insiyatifine kaldiysa arap sermayesi bin turlu kulp bulanlar ...
    belki bu dolarain icerdeki atesini
    dusurur bkn caglayan parabulmus)):

    YanıtlaSil
  27. Bir de arkadaşlar.Ekonomik bilgi değil ama ben günlük %2 nin üzerinde bir artışa pek rastlamadım.Zaten düşünsenize %10 bir günde değer kaybını herşey alt üst olur.Bu sebeple altında bugünlük bu kadar yeter diye düşünüyorum.Biz uyurken abd liler ve japonlar biraz daha gıdıklar ve yarın sabah kısa bi ralliyle yine artışlar olur.Ama bir ün mutlaka tersi de olacak bunun haberiniz olsun.Ona göre sermayeyi sağlama alın derim.

    YanıtlaSil
  28. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  29. Güvenilir bence en az 89,634 bulana kadar beklemede kal

    YanıtlaSil
  30. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  31. Ümit bey,
    kırılma noktası destek derken altın aldı başını gitti. memlekete gittim dedim geldiğimde belki düşer ama nerdee. sizin tecrübelerinize göre alım değerleri ne olur. anladığım kadarıyla 80 lere iniş artık hayal.

    YanıtlaSil
  32. düşmeye başladı şimdi hiç çıkış yapamıcam sanırım...

    YanıtlaSil
  33. sağolun buraya yazı yazmaya çalışırken o treni kaçırdım .. başka sefere inş. diyelim...

    YanıtlaSil
  34. Arkadaşalr panik yapıyorsunuz.Sakin olun biraz.Düşmez demiyoruz ama yarına kadar tl nakte ihtiyacınız yoksa durun.benim akşama var ama hala bekliyorum.bankada saat 18 e kadar işlem yapabiliyorum.

    YanıtlaSil
  35. Güvenilir Bey !
    1.Sizin banka hangisi?
    2. altından dolara al sat mümkün mü? altın dolar geçişi derken bunu kasdetmiştim..

    kesinlikle once usd den TL ye sonra TL den altın alınacak şeklinde değil direkt usd-altın; ya da altın-usd al sat yapmanız direkt mümkün mü?
    oan göre soruya cevap verelim

    YanıtlaSil
  36. kuveyt türk... geçiş var sanırım ama hiç denemedim..

    YanıtlaSil
  37. anlamanız açısında banka alsat kur farkını yok sayıp örnek verelim daha basit olsun diye ...
    onsu 1620 de iken altın aldınız diyelim
    ve 100 gram altınınız olsun
    1620/31,10 = 52,10 usd altının gramı demektir.... 5210 usd eder 100 gramı
    ons 1600 olunca yani gramı 51,44 usd olunca elimiz de altın varsa satmayız neden çünkü gramı 52,10 imiş 51,44usd ye düşmüş..
    1650 oldu diyelim onsu yani gramı 1650/31,10 = 53,05 usd olur gramı.. elimizde altın var ve baktık ki altın gramı 53,05 usd olmuş aldığımız da 52,10 usd idi garmı satalım ki daha çok dolarımız olsun değil mi...yani 53,05 usd den 100 gramı sattık 5305 usd miz oldu.. ama o 1620 iken onsu 5210 usd ediyordu buradan 95 usd fazla yaptık....
    ve gene düştü altın 1620 ye yani önceki aldığımız seviyeye elimiz de 5305 usd olmuştu değil mi 5305 usd miz ile gramı52,10 usd altın alsak 5305/52,10 = 101,82 gram altınımız oldu bu sefer..
    bakınız 1620 den (gramı 52,10 TL den) altın aldık yukarı da sattık ve sonra gene 1620 olunca altına geçtiğimiz de 1,82 gram altın miktarımız da artış oldu...
    güvenilir bey şimdi belki daha iyi anlaşılmıştır..

    YanıtlaSil
  38. sanırım çıkış fırsatını kaçırdım.yeni bir 1620 denemesinde çıkış yapacağım ihtiyacım kadar

    YanıtlaSil
  39. kuveytürk te evet geçiş var güvenilir bey...
    ama dediğim gibi yukarıda örnekleri kendi alış satış rakamınıza göre bir hesaplamasını Siz de yapın.. nerde satıp nerede alcağınızı ya da zarar da iseniz beklemeniz gerektiğini göreceksiniz..

    YanıtlaSil
  40. hadi kır şu 1610 u da bu kez de bize gül sabaha kadar - :) dokundurup dokundurup gidiyor

    YanıtlaSil
  41. ümit bey 80 lere dönmek artık çook zor değil mi?
    hayaldi kabus oldu:)

    YanıtlaSil
  42. Ümit bey Ons istediğiniz seviyeye düşünce TL olarak mı altın alacaksınız yoksa Usd olarak mı? Eğer Dolar olarak almayı düşünüyorsanız, şu anki kur yüksek değil mi? ons yükselir ve kur düşerse sıkıntı olmaz mı?

    YanıtlaSil
  43. golden...
    altın : 1550 ons
    usd-tl kuru : 1,60 tl
    ancak o zaman 79 TL de olabilecek altın... umutlar tükeniyor ama.. bir ışık da olsa görünüyor sanırım... sadece 80 TL den bayağı uzaklaştığımız bir gerçek....

    YanıtlaSil
  44. peki alım yapabileceğimiz değer nolur. 80 den uzaklaştık hangi aralıkta alım yapabiliriz. zarardan kar etmek için.

    YanıtlaSil
  45. Mustafa Bey öncelikle usd den gümüşü gözüme kestirdim.. altın ikinci plan da şu an da.. sadece altın cephesinde bakmadım olaya ama altın aşağı iner düzeltmeyi sert yapmazsa geçen hafta 1600 den almadım ama bu hafta alır 1630-1650 ye giderim demek istemiştim sanırım o yazıyı kasdettiniz... Ama dediğim gibi sert bir satış görmemiz gerek.. yoksa milim milim inerse ya da çıkarsa ben hareket etmem... altın/gümüş usd de gezinmem de ki ilk amaç TL varlıkların yükselmesi değil altın gramını arttırmaktır.. Gram altınlar artacak bir kaç satış alış sonrasında.. TL olarak 85 lere yani aşağılara düşse de bu işlem devame decek.. diyelim 100 gram altın oldu 110 gram altın-tl gramı da belli süre sonra 95 oldu havadan fazla 10 gram ile daha fazla kar olmaz mı?
    neden dolar-altın ya da gümüş gir çıkışına taktın derseniz gümüş ve altın dünyaya ons bazında satışa çıkıyor ve ilk para birimi usd onla uğraşmak daha kolay oluyor.. altın-tl gramında ons değeri var bir de usd-tl kuru var iki ayak var sonuçta.. bu da kazalara sebep olabiliyor...

    YanıtlaSil
  46. Şuan 89.75 gibi bir seviyede bankadan alışım. Sizce şuan tl ile altın almak mantıklımı?

    YanıtlaSil
  47. Evet arkadaşlar bende 300 gr aldım 89.4 den..
    Artık bende trene bindim ama kolum bacagım dısarda.. 1/3 u ile aldım :))))

    Çaçaaa! duy sesimi bozdur altınları :)))

    YanıtlaSil
  48. Sen 79 da in 89 bin olcak işmi.. Bazen şaşıyorum kendime..

    YanıtlaSil
  49. üzülme bidr kardeş bende sabah aldım saat 10:30 da aceleci davrandım 90.490 dan aldım kısmet bekliyeceğiz artık

    YanıtlaSil
  50. Halkbankasında işlem bitti. İşlem yapılıyor da makas çooook açıldı. Ne alabildim ne satabildim. İçimden gelmedi. Yarın sabah görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
  51. Mustafa Bey !
    neden altın değil de gümüş derseniz..
    1530 larda satış yapıldığında gümüş onsu herkes de hatırlayacaktır 39 usd idi.. yükselmelerin düşüşlerin vb sonra şu an gümüş onsu 40 usd altın onsu ise 1620 usd lerde..
    bu yüzden aynı miktar para ile gümüş almakta ki kayıp ile altın almakta ki kayıp arasında dağlar kadar fark olduğunu göreceksinizdir.. bir başka gümüş sebebi de bundandır..

    YanıtlaSil
  52. abd liler stabil bekliyor ne olacaksa gece biz uyurken olacak :((

    YanıtlaSil
  53. dovizde yukariya dogru %10daha kazanc marji varmis birazdaha pahalanacagi soyleniyor tl biraz daha degersiz hale gelecekmis dovizi olanlar saklasin

    YanıtlaSil
  54. Ümit bey, beklemedeyiz ve sizi takip ediyoruz.
    Bana kalırsa bu yükseliş bandını seyirde bile yorumlarınız hala geçerli. TL. dışında bir hareket için sözünü ettiğiniz düzeltmeleri yapabilmeli ALTIn. 1530 bandını göremezse ons, 1600 bandındaki düzeltme seyri alım olabilir.
    En önemlisi; USD VEYA EURO GİBİ DÖVİZ TÜRÜ İLE ALTIN TRENİNE ATLAMA HUSUSUNDA KAPTAN SİZSİNİZ.Düzeltme yapmadan oluşan bu sürekli yükselişler bana ÇAKALLAR VADİSİNİ HATIRLATIYOR.
    Unutmayın, sizin hareket noktanız ve gözlemleriniz çoğu için önem arzediyor.Özellikle ben hala TL'deyim ve sizin tavsiye görüşlerinizi bekliyorum. Durumunuzdan bilgimiz olursa veya fırsatlar hususunda vurgular yaparsanız faydalı olur düşüncesindeyim.
    Hayırlı olsun.
    Herkese bol kazançlar.

    YanıtlaSil
  55. Bankalar altin alimini durdur mu dildeşler

    YanıtlaSil
  56. slm bugun bıraz usd aldım ama hatamı ettım bılmıyorum

    YanıtlaSil
  57. altın almaya cesaret edemedım bır turlü

    YanıtlaSil
  58. ALTIN 1612,80 DE KALDI DOLARDA FAZLA DÜŞMEDİ NE OLAÇAK AÇABA

    YanıtlaSil
  59. ümit bey hangi bankada gümüş hesabı var

    YanıtlaSil
  60. arkadaşlar gelen haberler doların bence 1750 yi test etmesi yönünde bugün biraz duruldu ancak yükselecek akşam üstü bir iş adamı arkadaş 25.000 dolar ve 500 gr altın aldı normalde ben sabah aldım ve ne zarar-kar diyebilirim. bence alanlar biraz bekleyin doların ateşi daha sönmedi biraz daha yükselecek bu hafta 1750-1760 seviyesi ve altında 1-2 hafta içinde 1650-1670 bandına oturacak. benim tahminim ağustos ayı içinde 95 tl yi test edecek daha sonra bir düzeltme gelecek ve tekrar 87 bandına düşecek eylül başları gibi. herkes bir tahminde bulunuyor ancak bu tahminler tamamen kitco.com ve foreks yorumcularına aittir. ben de ağustos ortası gibi 94-95 bandına satıp eylül başında tekrar almayı planlıyom.
    herkese bol bol kazançlar. ancak şunu unutmamak ve akıldan çıkarmamak gerek:
    "ALLHU TEALA NE DİYOR-BİLİMİ İSTEYENE; SERVETİ İSE İSTEĞİME VERİRİM-DİYOR" bundan dolayı hırs yapmayın Allah herkese yiyeceği kadarını nasip etsin.
    saygılar...

    YanıtlaSil
  61. Genel seçimlerden önce, "Türkiye'nin not artışı için seçim sonuçlarını bekleyelim. Şu anda siyasi belirsizlik var" diyenler, AK Parti yüzde elli oyla tekrar seçilip "siyasi belirlilik" tescil edilince, bu defa "ama sizin cari açığınız büyük" diye yan çiziyorlar. Bir ay önce cari açık büyük değil miydi, onlar da IMF gibi sus pus oluyorlar.
    Anlayacağınız Türkiye'den kolay para kazanmaya alışmış yüksek faiz lobisi yurtiçinden ve yurtdışından çeşitli kanallarla baskı yaparak eski düzenin devamı için çırpınıyor. Cari açık riski iddialarına karşı, "Türkiye'de devletin açığı yok. Cari açık özel sektöre ait. Özel sektör dünyanın her yerinde riskini yönetir. Nitekim Türkiye'de de yönetiyor" cevabı verilince, bu defa da, "ama sizde terör var" diyorlar. Oysa en yüksek notu verdikleri ülkelerde terör, Türkiye'nin iki üç katı fazla yaşanıyor. Kredi notu en yüksek olan İsrail'de, nedense derecelendirme kuruluşları açısından terör riski hiç yok. Kısacası içerden ve dışarıdan faiz lobisi, "Türkler son 9 yılda çok para kazandı. Merkez Bankası'nda 100 milyar dolar biriktirdiler. Biz bunu bir güzel yiyelim" arzusundalar. Son çıkartılan 'kriz geliyor' endişesi de bu

    tcmb dışarıdan dövız getırıp faıze gelen dolar ıle eskı oyun oynanmasın dıye bunu yapıyorsa kur fıyatları artık hep yuksek kalacak ıhracat tesvık edılıp dısarıya satılan maldan elde edılen dovızle carı acık kapatılacaksa ıthalatta kısılacaksa tl dovız karsısında degersız kaldıkca kur yuksek kalacaksa doların 155 bandına dusmesı hayal olur

    YanıtlaSil
  62. Bugün kurun 1.70’in altını görmesi mümkün, ancak sonrasında $/TL kuru için yükselişin 1.75’e doğru süreceğini tahmin ediyoruz. Bu durumda 1.75-1.80 aralığında yeniden giriş görülecek ve kur 1.65-1.70 aralığında dengelenecektir. $/TL için yıl sonu tahminimiz 1.65 seviyesidir.
    Garanti Yatırım

    YanıtlaSil
  63. xacah_9 bey...
    ne kılımın tozu bıter nedelının sozu deyu bır laf vardır sen fazla agızlara bakarsan hala ıner mı cıkarmılardasın ruzgarlı gunun kuytusu yagmurlu gunun uykusu oooo hooo bu gıdısle bu fıyatlarıda bulmak zorlasabılır hala halkaları bılezıklerı almadın mı kardesım mehmet bey agustos ortasında 85 90lardan bahsedıyor bu gııdsle senın dugun gelecek harmana kalacak aman elını cabuk tut as tastı kepcenın pahasını cok sorma hayırlı ugurlu olsun sımdıden o kadar yorum arasında umıt beye zaten ulasman zor oluyor neresınden yakalrsan ıse asıl gıtsın yahuuu slmlr

    YanıtlaSil
  64. ümit bey size bir sorum olacak usd altın almak için önce tl mizi usd yapıp sonramı altın alacagız

    YanıtlaSil
  65. offff beee okadar yazı yazdık uzun uzun gonder dedık sayfa goruntulenemıyor.gıttı okadar edebıyat kım yazacak sımdı

    YanıtlaSil
  66. kısacık yazıyorum tekrardan yazamayacagım plansız hareketın sonu acı olur akadaslar burda cumartesı soyledık.soyledık demıyecegım ya tuhaf kacıyor cok bılıyormus gıbı 90 olur ıye dusunmustuk toplanalım bırseyler yapalım dedık kımseler gelmedı sabahın korunde yanı 9 da alım yapacagım dedım.alır almaz karla devam ettım zaten ben sakal bırakacagım

    YanıtlaSil
  67. sıncap cacanın sahıbı caca bey kardesım mıllet dopınglı yarıs beygırı gıbı sarı kızın pesınden kosuyor gozune kestıren alıyor
    bız hala bakmadayız senın cesur onerılerınle bıraz hareketlenebılseydık dengımıze bıraz bırsey atardık kısmetten one olmuyor ne yazmıstın merak eyledım dogrusu

    YanıtlaSil
  68. burada herkes alımlarını yazsın takıbı olsun zararlarımızı en aznından mınımıze edelım dedık.Ümit bey bu konuda cok ıyı.

    kımse bırsey soylemedı ama bı bakıyorum altın bır cıkıyor sıteye yazan yazana


    BIDE SUNU ANLAMAM BU TREN SABAH KALKTI ARKADASLAR HAREKET EDEN TRENE NIYE ATLAMAYA CALISIYORSUNUZ.HADI ATLAYANLARDA BI SEKILDE SAGINA SOLUNU TUTUNDA TAM DOLAR CEKILIYOR YNI TREN HIZINI KESIYOR BIDE OYLE ATLAYANLAR VAR ONLARI GORDUKCE UZULUYORUM. BILMIYORUM AMA NASIL BIR STRATEJI CIZIYORSUNUZ KENDINIZE BEN TAM ANLAMIYLA COZEMEDIM BU ISI OKUYUN DUSUNUN KENDINIZE BIR YOL CIZIN UYGULAYIN ARKADASLAR BUGUN O ZARAR EDEN ARKADASA BEN COK UZULDUM 3000 LERDN BAHSEDIYORDU GERCEKTEN COK UZULDUM AZ SABRETSIN BU FILM CARSAMBA 2.SERISI ILE DVAM EDECEK DİYE TAHMIN EDIYORUM CUMADA BU IS BITER YADA SALIYA SARKAR RAMAZAN OLDUGU ICIN BENIM ICIN BITER ARTIK

    YanıtlaSil
  69. HALASKAR BEY YAZDIKLARIMI UNUTTUM VALLA OKADAR YAZDIMKI TEKNOLOJI TARAFINDAN SANSURLENDIK.

    BEN DOLARA MUDAHALE EDILDI YA BOYNUNA IP GECIRDILER YA O IPIN KOPACAGNI DUSUNUYORUM.

    CUMARTESIMI DEMISTIK PAZARMI UNUTKANLIK VAR BENDE..ALIM YAPACAK ARKADASLARIN DOLARA DIKKAT ETMESI GEREKIYORDU BUTUN HERSEYI DOLARA BAGLIYDI ALTINA DEGIL SIZ ASLINDA ALTIN ALIYORUZ DERKEN DOLARLA OYNUYORDUNUZ DOLAR BI CEKILDI NE OLDU BIANDA ZARAR ZARAR DIYE BURADA BAGIRMAYA BASLADILAR..

    ARKADASLAR BU SOYLEDIGIME DIKKAT EDIN EGER SIZIN YAPTIGINIZ YATIRIMI ALTINI DIYELIM EGER DOLAR ARTIRIYORSA BUNUN ALTINDA MUTLAKA SERT CIKIS DUSULER OLACAKTIR O YZUDEN ERKEN DAVRANIP DOLAR UYANMADAN ALIM YAPIP TAM ÖFKE PATLAMASI YASADIGI AN SATIS YAPACAKSINIZ.DOLAR ARTIRIYORSA BAKIN CUNKU SAGLAM AYAK DEGIL DOLARIN ARTIRDIGI BIR YATIRIM.

    SUAN ONSTA COK FAZZLA HAREKET GORMEDIM BEN BUNUN SEBEBIDE DOLARDAN DOLAYI TAM ANLAMIYLA YATIRIM YAPILMADI ALTINA.YUKSEKTI FIYATLAR.DOLAR BIRAZ CEKILINCE CARSAMBA GUNU SANIYORUM ALTIN PATLAR

    YanıtlaSil
  70. yawww cok ıcıme dert oldu kusuruma bakmayın ama soyleyecegım.

    ALTIN 81 TL IKEN BEN CEYREK 150 DEMISTIM HAYALDI GERCEK OLDU.VALLAHA OLDU

    YanıtlaSil
  71. AHA ONST 1612 OLMUS SIMDI BAKTIM :) HANI TUTTURMUSTUM YA 1612 DIYE HAYALDI GERCEK OLDU.

    YanıtlaSil
  72. BANA COK KOYMUSTUDA ARKADASLAR BIR TURLU NEDEN OLMADI DIYE OYUZDEN BIRAZ ICIMI DOKUM DEDIM

    YanıtlaSil
  73. çaça abi (kardeş) üzüntü paylaşımınız için teşekkür ederim. çarsamba cuma ve salı günü tahminlerinizi biraz açarmısınız? ne yapılması gerekli ne yapılmaması gerekli. artık zarardan az da olsa dönmek isteyenlerdenim. teşekkürler.

    YanıtlaSil
  74. BİRD KARDES SEN BENI YAKTIN BUGUN YAWW

    BI BAKTIM BİRD ALIM YAPMIS ARKADAS ASIL HABERI BEN KACIRMISIM HABERIM YOK IS ISTEN GECMIS BIRD ALIM YAPTIGINI DUYUNCA :))) CIKARAMADIK ALTINLARI NEYSE KARDES SAGLIK OLSUN BERABER YOLCULUK YAPARIZ BIRAZDA BU YOLDA

    HALASKAR BEY SLMLAR..KURAMADIK BIR ORTAM BURADA KIMSEDEN FIKIR BEYAN ALAMADIK BOYLEDE GIDER BURASI

    YanıtlaSil
  75. İSMAİL BEY VUR KAC YAPMAYACAKSAN ALTIN GRAMI ICIN SUAN BICILEN DEGER 100 TL OLURMU OLAMAZMI BILEMIYORUM.SUAN DOLARDAN KORKTUGUM ICIN KESTIREMIYORUM.AMA O PARAYA IHTIYACIN YOKSA SEN KACTAN ALIM YAPTIN ABI BI DOOKUN SU ALIMLARINIZI YA ..YARIN BU ALTIN YINE ARTACAK ONU SOYLEYIM ARKADASLAR BUGUN 89 KAPATTIK YA YARIN 90 BUNU ARTIK HERKES TAHMIN EDER.AMA BANA KALIRSA ALIM YAPAMAYANLAR SU DOLARIN ATESININ DUSMESINI BEKLESIN HAREKET EDEN TRENEDE TAM HAREKET ETTIGINDE ATLAMAYA CALISMASIN.

    BEN BIRSEY SOYLEYIMMI ÜMİT BEY SUANDA ENGÜZELİNİ YAPIYOR FIRSATLARIN GITTIGINI ODA BILIYOR AMA ADAM EN AZINDAN KAFASI RAHAT RİSKİ YOK.SIKINTISI YOK DERDI YOK..

    ILLADA BENDE YAPABILIRIM DIYORSANIZ BUYUK ALIM YAPMAYIN SIZI OYALASIN YETER.

    SABAHKI DURUMA BAGLI ARTIK.ZATEN HISSETTIRIYOR KURLAR KENDISINI BEN BUGUN ONSTA ARTIS BEKLIYORUM ARTMAZSA EĞER YARINDA BI PARLAR VE SONECEKTIR

    YanıtlaSil
  76. BEN SUNU YAPIN FILAN DIYEMIYORUM DAHA ONCEDE DEMISTIM BU CUMARTESIDE OLDUGU GIBI BEN PAZARTESI KURLAR GERCEK DEGERLERINE OTURUR OTURMAZ ALIM YAPACAGIM DEDIM.PAZARTESI SABAHINDA BLOMBERGTEKI HABERER GAZI VERDI USD ALTINA TAMAM DEDIM BU IS GARANTI ISYERIME GIDER GITMEZ NERDEYSE YALVARDIM ARKADASLARIMA ALIM YAPIN DIYE DINLEYEN OLDU DINLEMEYEN OLDU... KORKTGUNUZ AN KUCUK OYNAYIN VE SU KOTU NEGATIF DUSUNCEYI ATIN KAFANIZDAN BU DONEMLERDE BEN OLSAM DOLAR BOYLEYKEN BUYUK OYNAMAM ONSTA BISEY OLMAIKI ALTIN ARTMIYOR BENIM BEKLENTIMI KARSILAMIYOR.ALTINA GAZ VERIYOR SADECE GAZ BITINCE SONUYOR.ONS DAHA ARTMADI..NEYSE BEN BIRAZ EKONOMI HABERI FILAN OKUYAYIM BULURSAM BIRSEYLER SABAHINA PATLATIRIM ARKADASLAR KENDINIZE COK IYI BAKIN..

    YanıtlaSil
  77. BİDE BU İŞTEN KAR YAPMAK ISTIYORSANIZ YAPTIGINIZ KARDAN PAY AYIRIN HAYIR ISLERINE ALLAHA SUKUR BEN SANSIMI BUNA BORCLUYUM GALIBA

    YanıtlaSil
  78. AYRICA BURDA BİR KİŞİ COK BUYUK BIR TESEKKURU HAKEDIYOR BENCE BUGUN TEK TEK HERKESE CEVAP VERMEYE CALISAN

    SAYIN UMIT ABI ABI DIYECEGIM OYLEDIR TAHMINIMCE.

    KENDISINE GAYRETLERINDEN DOLAYI COK TESKKUR EDIYORUM.HERKESE BIR SEKILDE CEVAP VERMEYE CALISTI.KUTLUYORUM KENDISINI.HIC BIR CIKAR KAR GOZETMEDEN.GERCEKTEN BU SITE ICIN COK DEGERLI BIRISI OLDUGUNU DUSUNUYORUM NIYE DERSENIZ.

    GECEN UMIT BEY YOKTU SEYEHATTE OLDUGUNUDA SOYLEMISTI.OGUN OKADAR SESSIZDIKI YOKLUGU COK BELLI OLUYOR.

    BENCE BU VERILEN EMEGI TEBRIK ETMEK GEREKIR.BANA GORE BUGUN UMIT BEY KAZANDI.TESEKKUR EDIYORUM KENDISINE KENDI ADIMA

    YanıtlaSil
  79. caca bey kardesım gun senın gunun ben sen olmadıgın zamanlarda gıyabında hep hayır soyledım zaten sende teslımı hak etmıstın

    bos basak dık durur basını egen dolu basaktır derler bız suan bos basak konumundayız sen kazanmaya devam edıp bıze cesaret verdıkce arkandan gelıyoruz

    seytanın bılmem neresıne anahtar uyduran hukumet
    bu dovıızn atesınede care bulur ortalık bır sut lıman olsun bekleyelım
    nasıl olsa ıktısat musavırınıde bulduk elımızın altında ınternet cıhazıda var devecı kervanları gıbı bırbırımızın pesıne takılır katar katar gıderız bu safhada gardını alan kazanmadı hamle hamle ustune hamle yapan gozu pekler kazandı senın gıbı yolun acık olsun

    YanıtlaSil
  80. Halaskar bey USD nın ipi kopar.bana oyle gelıyor.büyük şirketler döviz alımı ypmakta yoğun bir şekilde bu neyin işareti...1800 yolu var galıba 2 ay ıcınde

    YanıtlaSil
  81. Konu dısı belkı ama sadece his içimde böyle bir his var.türkiyede sankı buyuk bır olay olacak ve butun dıkkatler oraya cekılırken ıpı baglanan dolar yıne alacak basını gıdecek.

    YanıtlaSil
  82. yaremı desme fazla yukarı cıkmaz dıye yesıllerıde tl ye sattmıstık sımdı 18oo baglamsı calıyon be cacam yok daha neler yıl bıtene kadar 2 tl olur bu bakıs acısına gore
    kur evlılık damını gec ebemın gamını deyıp gamlanmakdan baska care yok dolardan altın alma trenı bızde ıslemez hale geldı ıkı trenle cıkarız dedık yola hanıymıs benım bucurum yuregıme ates dusmus acırım doları nasıl yapıp yola cıkacagız bırde onun kayısı var sımdı

    YanıtlaSil
  83. fert başına milli gelir son on yılda İtalya'da artmadı. ABD'de 37 bin dolardan 47 bin dolara çıktı. Çin'de bin dolardan 4 bin sekiz yüz dolara fırladı. Hindistan'da 504 dolardan bin 520 dolara, Brezilya'da 3 bin 30 dolardan 10 bin 530 dolara, Türkiye'de 3 bin 492 dolardan 10 bin 624 dolara yükseldi.
    Gelir yükselince ne oldu? Böylece daha çok üreten ve fert başına geliri artan ülkelerin insanları daha çok tüketmeye başladı.
    madem yıldızımız parlak fert basına dusen gelırımız yerınde bu doların halı ne el atına bınen tez mı ıner hıkayesı 1800 bulacak olan dolar 2500 de olur

    YanıtlaSil
  84. Çaça Bari ben Tebrik edeyim ...
    Aynen dediğin gibide çıktı çeyrek 150 ons 1612 zaten bu rakamlardan geçecekti :)) zamanı onemli ama olsun güzeldi..

    Neyse beraber yolculuk etmemiz güzel ..
    Sen kendini trenden atacagın zaman haber ver beraber atlayalım :)) bu seferde sana uyayım bakalım ne olcak :))

    YanıtlaSil
  85. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  86. Altın aldım ya o yeter :))
    Resmim nasıl bundan sonra Altın alınca hızlı tren..
    Satınca Kara tren koyacam :))

    YanıtlaSil
  87. bird kardeş bizde durduk durduk altın doyduktan sonra aldık :))
    hayırlısı genede...

    YanıtlaSil
  88. bord kardesim
    tren gelır hos gelır ley ley lumumu ley

    dort baslıyım bes degıl basım trenlerle hos degıl ya oper elını ya kırar belını bordum bekleyenlerden olmadıgın ııcnı sonra ah etme madem aldın sur keyfını bı ara rayların uzerıne yatıyordun en sonunda ıcınde yer aldın ya hayırlısı
    kara tren gecıkır belkıde gelmez ....

    YanıtlaSil
  89. Valla cok dogru diyorsun 10 tl gececekte alacaksın deseler inanmazdım :)) hayırlısı be murat kardeş..95 diyorlar.. olmazsa ocak ayına kadar beklerim en azından para erimiyor.. o bizi kahrediyordu yaa canımı sıkan oydu.. nasıl olsa altın cok dusmez acil lazım degil dursun ...yanlıs yaptık cesaret edemedik .. artık cılgın olma vakti.. ÇAÇA kardeşle birlikteyiz.. hadi bakalım ne olcak atlasın trenden bende atlayacam :))

    YanıtlaSil
  90. Halaskar kardeş gel senide alalım kompartumana bos yer var sana cay ikram ederim gel.. beraber surelim..bişey olmaz.. 3 ay bekleriz :) cansıkıntısından iyidir en azından tren sureriz..:))

    YanıtlaSil
  91. birduum
    van golu ekspresinin resmini koymussun birader insan komur kazanli 1905 alman yapimi bir kapkara simendifer koyar logonun yanina koydugun poz
    hizli trenden daha bi hos

    YanıtlaSil
  92. trenin vatmani caca olduktan sonra ikinci makinistte sen olursun konduktorude biz olunca is tamammi diyosun
    bir bardak cayinda seksen yil hatiri olduguna gore binlir mi binilir oldu

    olacak kirildi nacak

    hadi bizde binelim nasil olsa cay corba gani beklemeye zamnimizda var....

    YanıtlaSil
  93. ya hakkaten almamak almaktan daha sıkıntılıymış.yüksekten almamıza rağmen içimde bir rahatlama oldu.

    ben hem 8000 dolar aldım hem 300 küsür gr gümüş aldım,hemde 15 gr cık altın aldım :))

    nasıl ama...

    YanıtlaSil
  94. bordum
    kara tren gecikir
    belki hic gelmez
    dumanin savurur
    halimi bilmez
    orhan hak almaz
    turkusunu cigirp dururuz artik
    batirimci degil yatirmci oldugumuza gore ya nasip gun ola harman ola

    YanıtlaSil
  95. alan rahatliyo alan rahatliyo muradina ermis murad kardese hayirli kazanclar
    kizimiz dolarin yolu acik
    oglumuz ero-sda
    fena degil
    altin bir karara varmissin almakla ah vah para etmez her kemalin bir zevali vardir cikisin inisine denk gelmeyesin murat kardes

    YanıtlaSil
  96. gümüş hesabı hangi bankada var?

    YanıtlaSil
  97. akif beyin tevcih eyledigi suale el cevap
    finas bankda var kuveyt turkde var

    YanıtlaSil
  98. Akif Bey !
    Türkiye'de gümüş sadece 3 banka da var....
    1. Kuveytturk bankası: gümüşten dolara ve TL ye ayrıca TLden ve dolardan gümüş al sat işlemleri yapabilirsiniz..
    2. Türkye Finans Katılım Bankası: Sadece gümüşten TL ye ve TL den gümüş al sat işlemleri yapabilirsiniz..
    1. Asya bank (detaylı bilgim yok.. çalışan arkadaşlar detaylı bilgilendireceklerdir)

    iş bu bağlam da artı dolardan gümüşe; gümüş dolara al sat yapabildiğiniz için Kuveytturk uygun görünmekte..
    Gümüş te tekel olduklarından olacak al sat farkı biraz fazla gibi alış:2,27 satış: 2,23 TL gibi..
    Gümüş altın gibi olmayıp inişi çıkışı aynı an da ve hızlı olan bir yatırımdır.. bu sebeple gümüşü tavşana, altını kaplumbagaya benzetmiştik..
    bu sebeple uzun dönemli yatırımlara bir şey diyemem ama kısa vadeli ve yatırdığınız gümüşten bir müddet sonra TL ihtiyacınızdan dolayı zorunlu satmak gibi bir durum olduğunda karı görünce kaçmak en mantıklısı olacaktır...
    Gümüş ve altının son 1 yıllık (25 Temmuz 2010 - 25 Temmuz 2011 ) performansı artışı aşağıda verilmiştir..
    Altın - usd gramı olarak : % 34 artış
    gümüş - usd gramı olarak : % 114 rtış

    altın-tl gramı olarak : % 51
    gümüş-tl olrak gramı: % 147

    Borsa hisselerini saymaz isek sırasıyla para piyasaların da yatırımcısının yüzünü güldüren ilk 3 yatırım aracı ençok kazandıran sıralamasına göre aşağıdadır..
    1. gümüş
    2. İsviçre Frankı
    3. Altın...

    Saygı ile,
    Umit Coban

    YanıtlaSil
  99. Ali Bey !
    usd den altın ya da gümüşe geçmek için ilk önce TL den usd almamız gerekiyor. (uygun kurda alım tercih edilmelidir tabiki)
    Altın ya da gümüş aldıktan sonra bankanızın altın dan usd ye geçişi izin vermesi gereklidir.. Bundan sonra satım yaparken sadece Tl değil de usd ye de geçiş düşünülmelidir.. Kar nerde ise.. Usdyi eğer TL gram altın aldığımız da kayıpta ise ve o an ons yükseldi ise altından dolara geçerek daha çok dolarımız olur.. ons düşünce yani altın gramı dolar cinsinden düşünce bu sefer fazla dolarımızla düşük ons fiyatından altın alırız ve daha çok gram altın elde etmiş oluruz...
    unutmadan piyasaya dünya altın ons üzerinden ve para cinsi dolar olarak işleme açıldığından ons terimini kullanıyoruz.
    ons:31,10 grama eşittir ve sabittir..
    Türkiye'de bankalar altını gram üzerinden al sat yaparlar.. 1 gram alıp satış da yapabilirsiniz...
    ayrıca mesela ons 1620 us dise gram altın 1620/31,10= 52,09 usd dir yani gramı 52,09 usd dir..

    Altın Türkiye'de ki gram-tl değeri şöyle bulunur:
    O günkü ons değeri/31,10 * usd-tl kuru
    örnek: ons 1620 ysd olsun 1 usd:1,72 TL olsun
    1620/31,10*1,72 = 89,59 TL altının gramını Türkiye için bulmuş oluruz..
    demek ki Altın TL gramı ile hem dünyada ki ons değerinin hem de usd-tl kurunun değeri de bizim için önemli..
    yani ortak payda var o da usd... Ve altın da usd bu kadar önemlisi ise sadece altın - tl al satı yapmak tek ayak yürümekle eş değer değil midir?

    YanıtlaSil
  100. Halaskar kardeş ..

    Çaça vanda bindi..Van gölü çok dalgalı ve biletler pahalı oldugundan kara yolu ile bingölde muratla istasyonunda beraber bindik...
    ve kompartumanın en arkasının bi önündeyiz..en dipte Hedefim kardeş var çayını yudumluyor..

    Çaça dediğin gibi watman şöför.. Ümit telsizle bize haber veriyor hala yerini tespit edemedik..Diğer yolcularda aradalar gölü geçerken bindiler..haa bu arada biri gölde düştü 3000 metrede yardım sinyali gönderdi..ahmet bindi karaya cıkarken atladı göle..:))

    İstikamet Haydarpaşa..

    Haftanın özeti bu...

    YanıtlaSil
  101. Pardon atlayan mustafa imiş..

    YanıtlaSil
  102. çok teşekkürler ümit bey detaylı bilgilendirme için

    hergün iniyor çıkıyor diye işi gücü serip altını takip etmektense dediğiniz gibi uzun soluklu gümüşe yatırmak daha mantıklı gözüküyor.gümüş için uzun soluklu yatırımda bilmemiz gereken bir detayı varmı yoksa alıp bir kenara koyalım 6 ay 1 yıl sonra her türlü altına nazaran daha fazla getirisi olmuş olur genellemesi yapabilirmiyiz?

    YanıtlaSil
  103. ümit bey degerli yorumların ve bilgilendirmenden dolayı teşekkür ederim alım için paylaşımlarını bekliyecem

    YanıtlaSil
  104. bence bu dediğiniz altın için geçerli akif bey..

    gümüşün seyri günlük takip edilecek düzeydedir.ilgi ve alaka ister öyle bırakılıp unutulacak şey değildir..sonra pişman olabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  105. Gümüş ve altının son 1 yıllık (25 Temmuz 2010 - 25 Temmuz 2011 ) performansı artışı aşağıda verilmiştir..
    Altın - usd gramı olarak : % 34 artış
    gümüş - usd gramı olarak : % 114 rtış

    altın-tl gramı olarak : % 51
    gümüş-tl olrak gramı: % 147

    burdaki veriler günlük sıkı takip sonucu oluşan değerleri mi yoksa benim kastettiğim gibi bir kenarda tutup ne olmuş bir baksam fena olmaz değerleri mi ?

    YanıtlaSil
  106. bordum hareket memurlari telsizciler sadece duduk calar tren kalkiyor binin tren kalkiyor inin
    gerisi katar yolcularina kalmis umit beyin tren fobisi var gorevi devamli trende kalmak degil zaten kontrolunu yapar iner

    yigit dustugu yrden kalkar dusmesini bilsin yeterki gole dusenler iicn ne diyem
    anlasilan pulman koltuk alinmis 3 ay ya sabuurr cekip beklemeyi goze aldigimiza gore dogrusuda bu biraz is kisa vadeli alsatcilik pzozisyonuna kaymisti boylesi daha hayirli bekleyip kararinda hareket teenni munasiptir
    hayddaaa meram ekspresi kalkiyor bordum sen konyaliydin heralde slm ve ihtiram hocam

    YanıtlaSil
  107. 2 aydır bu siteyi ve sizleri takip ediyorum.tam zamanına denk gelmişiz herhalde.işleyişi çözmek için biraz gözlemde kaldım.bu arada bazı denemeler yaptım.tl bazlı düşününce tl de 600 tl lik bir artış söz konusu oldu ama 2 ay önce alıp kenarda tutsaydım ve şimdi tl ye geçseydim 3.500 tl olacaktı.kardan zar 2.900 tl.tabi buna hayıflanmıyorum.ilk aldığımda gram 375 idi.şimdi ise 350 grama düştü.tl nin işlem gördüğü coğrafyada olduğu için kardayım gibi gözüküyor ama grama vurunca zararda oluyorum.iyice kafam karıştı.altın gümüş ne ise alıp bir kenarda dursun diyorum.

    YanıtlaSil
  108. Devaluasyonu son iki günde doları dovizi rekor seviyeye çıkararak yapmaları bana dokundu.. Düne kadar güçlü TL diyen TL onurumuz diyen otoritenin laf değiştirmesine değil de siyasette dün dür bugün bugün! seçimden sonra yapmaları hiç hoş olmadı.. oysa devaluasyon yapan iktidarlar girdikleri seçim de hep muhalefete oturtmuştu bu millet.. Şimdi 4 sene var seçime bunu da unuturuz.. biz neleri unutmadık ki !
    Artı Yeni ekonomi bakanı Çağlayan dün doviz dalgalanmalı destekliyorum serbest piyasa da olur bunlar derken bugün TCMB mudahale kararı yerinde demesi çok manidar.. ayrıca kriz çığlıkları atanlara bakmayın onlar vatan hainleri dedirtecek noktaya getiren demeçleri olmuş.. Biz üzerimize almadık da AKP Başkan yrdımcısı Gedikli ve eski ekonomi bakanı Babacan da dememiş miydi?
    neyse bunlar derin mevzular...
    TCMB`NIN YARIN ICIN ACIKLADIGI GECICI REZERV 13363.6 MILYON TL EKSIDE...bu ne anlama geliyor.. TCMB bugünkü doviz alım ve munzam oaranlarında ki mudahalesi ile birkaç saatlik kuru aşağı çektikten sonra gene 1,73 kere yaklaştı ..Yani piyasaya yetmedi bu mudahale.. bunun devamı da gelecek beklentisi var biz de.. rezervler 13milyon eksi de ise piyasadan TL alımı yapabilir yarın da çarşamba bu da TL nin değerlenmesi yanı doların biraz daha düşmesine sebep olacaktır..
    gene bu sabah ki düşüncemi paylaşıyorum TCMB bir müddet doları 1,65-1,70 aralığına sokmak istiyor lakin çoğu banka ve finans çevreleri 1,70-1,75 aralığından yana.. Eğer bu aralıkta birkaçgün sürdürürse ya da başka deyişle 1,70 altını kıramazsa doların 1,80 olmaması için sebep kalmaz... bugün kü kararınında doviz alımlarını durdurdum ama zamanı gelince gene açabilirim gibi ne şiş yansın ne kebap yansın açıklaması doların sadece yükselişi durdurdu.. gazını aldı diyelim ama geçici oldu bu.. Biz şahsen gene bir mudahale yapacağını bu sefer TL rezerv toplama bahanesiyle tabiri caizse çaktırmadan yapacağından bu sefer işi eğer bunda da başarılı olamazsa o zaman dolar kontrolden çıkabilir... bu mudahaleleri gördükten sonra alım yapmak doları yani belki daha uygun olacaktır kanısındayım..
    TCMBye aşırı baskı var BİRİ sanki demiş ki tüm bankalar hep bir ağızdan dolar 1,80 TL yi görecek baskısı oluşturmaya çalışıyor..nasıl derler bir adama 1000 kere deli dersen deli olur diye.. bunlar da 1,80 diyorlar da başka birşey demiyorlar..
    Bakınız arkadaşlar kriz olsa da 1,80-2 olsa onu bırakın bugün kü kuru görse hiçbirimiz belki birşey demeyeceğiz değil mi? ama ortada birşey yok (Türkiye açısından) bu doların artışının tek bir sebebi var PARALAR CEBE İNDİRİLİYOR.. SONRA DA YUKSEKTEN USDLERİ BOZUP İMKB YE GİRECEKLER... Çünkü bunu yapmak zorunda çoğu banka yoksa yunanistan, İspanya, İtalya vb nin finansmanı nereden çıkacak değil mi?

    YanıtlaSil
  109. Akif Bey !
    mümkün olduğunca altın ve gümüşün tl ve usd cinsinden rakamları not alırım. değerler onlar...
    ayrıca hrehangi bir siteden tarama yapsanız da gene aynı rakamlar çıkacaktır.. +-%1 oynar ancak...
    özellikle altın zaten uzun dönem yatırımıdır bun da hiçbirimizin itirazı yok sanırım

    YanıtlaSil
  110. umit bey
    bu bilinen bir taktik ve her zaman isleyen bir jargondu hazir dolar yukselmis niye baliklama atlamiyorlar imakabeye
    yunanistanin iflasi diye birsey yokmus sadece odeyecegi faiizin oranini dusuk tutmak iicn yunan ayak suruyormus yunanistan oradaki olayinda suni oldugunu cok yakin zamanda duzeleceginden bahsediliyor desenize selanik donmelerinin trdeki bankalari el altindan bizi batirp yunani kurtariyorlar

    YanıtlaSil
  111. Akif Bey !
    uzun süre beklenilmesi açısından gümüş şu an uygun değil duruyor TL fiyatı. Murat Bey'in de belirttiği gibi biraz ilgi alaka istiyor.. Şu trene binen arkadaşlar gibi biraz yaramaz biraz da şımarık..
    Tavşan misali mesela bugün onsu bir baktık 41 olmuş bir baktı 39,90 usd aynı saat içerisinde 50 sent aşağı yukarı zıplar durur genel de...
    Doların tl kuru havası alındığında bu birkaç ayımızı alacak işte o zamanlar 1,70-1,80 TL den yakala 2,5 TL den hani derler ya sat babanın oğluna en az 2,5 lerden bu da %40-50 getiri demektir...Altının ölüsü vermez bu parayı -:)
    bir de gümüşün onsu yani 31,10 gramı şu an = 40 usd
    altının onsu ise: 1600 usd...
    yani 1600 usd ye 40 ons yani 40*31,10 = 1244 gram gümüş ediyor..
    gram da 1 ons kazansan 40 usd eder 1600 usd lik yatırımda.... yani %2,5 kar...

    Altın için 1 ons alcağız 1600 usd ye ve 1640 olmasını bekleyeceğiz... altın 1640 olana kadar inan gümüş 3-4 kez 1 usd artıp inmiştir.. heyecanı boldur gümüşün.. riski de hele burada ki trenci kardeşler gibi olursanız kalpten götürebilirde.. aynı gün 4 usd kara çıkartıp 4 rakamı küçük diye beğenmeyip 6 usd eksiye geçtiğine şahit oldum...
    tek iyi tarafı gramı 2,25 TL yani nerde ise euro ile aynı olması... bir de kimse fazla bilmiyor TR de bu da bir artı gibi duruyor elbette tekel bankalardan dolayı bir de dezavantajımız var..
    Ayrıca gümüş altın gibi sadece takı vb kullanılmıyor.. Bakır gibi mesela imalat sanayisinde de kullanıldığından hareketleri çok değişik olabiliyor...
    deneme amaçlı küçük allımlarla deneme yapın bence.. ona göre en iyisini kendiniz görecek ve karar vereceksinizdir

    YanıtlaSil
  112. Halaskar Bey !
    aynı fikirdeyiz doları satan İMKB ye girmiyor.. hem doları yükseltiyorlar hem de İMKB ye yatırmıyorlar bu parayı iki kere bize kazık atıyorlar.. Çok güzel oynuyorlar bankalar...
    Bir de altın yokmuş ellerinde demişler ... Bak bak sen ! Ben birkaçkez birkaç bankaya girdim çok istedim altın yok işlem yapamıyoruz desinler diye direkt mahkemelik olurduk.. Hiç affetmem siz de affetmeyin boyle şey olmaz.. altın yok dediler.. İstanbul Altın Borsası rezervlerine baktım dolu altın kaynıyor, kuyumculara, kapalıçarşıya gidip alsınlar canım orada da mı bitmiş -:)
    Burada altın satsınlar istendi, ama satsınlar artık bu kadar da olmaz.. AYI INADI dedikleri bu olsa gerek..Hem fazla altın cari dengeyi olumsuz da etkiliyor..

    YanıtlaSil
  113. Şu altın 1614 düştü heyecanlanmayalım deriz 1620 yapar sonra düşer1604 ama ne fayda akşam yapıyorlar şimdi olmuş gene 1616 usd..

    TL cephesinde ABD piyasaları biraz işlem yaptı sanırım bir de sabah TCMB TL toplarsa piyasalardan dolar-tl kuru bu sefer 1,70 denemesin de başarılı olur 1,6lı rakamları görürüz o zaman..
    Aksi halde dolar-tl kurunda yön yukarı duruyo hala..
    ama biraz önce hatırlattığım gibi 1,70 aşağı destekte başarılı olacak mı olmayacak mı onu görmek gerek...yoksa al demek zor şu an..

    YanıtlaSil
  114. Şimdi şuna kafa yormak gerek ..
    1. ABD gerçekten de hasta mı ve temerrüde (borçlarını belirtilen tarihte ödeyemez konumuna gelmek demek) düşecek mi? Eğer bu gerçekse tam bir kabus piyasalar için altın için rekorların rekoru..
    2. Yoksa bu üçkağıtçılar basını vb yanlarına aldı da sanal oyun mu yapıyorlar ve agustos da anlaşacaklar mı? altında düşüşlerden düşüş bekle o zaman
    3. Yoksa bu temerrüd olayını mahsuscuktan şakacıktan gazetelere dünyaya biz temerrüde düştük deyip servetlere servet mi katacaklar... ABD li çok patron tanıdım, bilemezsiniz onun o firmanın sahibi olduğunuz.. Bizim gibi değiller yani 100 km öteden buranın sahibi benim benim diye bağırmazlar-:)

    Beyin yormak lazım....

    özellikle dikkat ettim sigorta şirketleri mesela yunanda portekiz de italya da davrandıkları gibi tahvillerini sigorta risk derecelerini ve ÇDS lerini arttırmadılar.. Piyasalar bu aBD liler anlaşır havası içindeler.. bir gariplik var ama hadi hayırlısı

    YanıtlaSil
  115. 1980'de ABD'nin faiz oranlarını yükseltmesiyle birlikte patlak veren ve bir kaç yıl içinde geri-bıraktırılmış ( "gelişmekte olan") ülkeleri yaklaşık on beş yıl süren büyük bir borç krizine sürükleyen dünya ekonomik bunalımında gümüş onsu 50 usd den 10 daha sonra 5 usd ye gerilemişti birkaç içerisinde...
    şimdi 2011 de bu girdaba altın katılmasın.. 1600 lerde 1700 olmuş derken bakmışsınız 1000 usd olmuş onsu - :)

    Trendekiler rahat olun şakaydı - :)
    komplo teorileri ile başbaşa kaldık gecenin yarısında - :)

    YanıtlaSil
  116. o tarihlere baktım da arkadaşlar !
    altın 850 usd den 350 usd ye birkaç ay da gerilemiş....
    ama o zaman ABD aşırı faiz arttırımına gitmiş...

    YanıtlaSil
  117. Ama ömür yeter mi bilmem !
    altın onsu gene 1000 usd nin altlarına düşecektir... bunu net ve adım gibi biliyorum.. çok az net konuşan insanlardan biriyim ama bu bir gerçek..

    YanıtlaSil
  118. aslında benim içimde de öyle bir his var,bilmeme nedendir.bir açıklaması,teknik bir analizi yok yani...
    ancak bende bu artışlardan sonra okkalı bir geri çekilme olabileceğini düşünüyorum...

    YanıtlaSil
  119. Günaydın arkadaslar bugun dolar benı hayal kırıklığına uğrattı ılerleyen saatlerde ne olur bılemıyorum.

    not:BUGUN KAR GORDUGUM AN SATIS YAPABILIRIM.DOLAR KORUTYOR.CARSAMBA HORTLARMI BILEMIYORUM.

    ONS 1.616 USD AZ DESTEK VERSE

    YanıtlaSil
  120. çaça bey günaydın sizi dün dinleseydim sabah alıp akşam 4 gibi bozdursaydım 300 lira kardı ama iş işten geçti şimdi ne yapmalı dolar düşüşe geçmiş gibi bu düşüş geçicimi acaba ne yapmalı almaya devammı yoksa gerilemeyemi başladı

    YanıtlaSil
  121. asrkadaşlar doları nereden takip ediyorsunuz acaba link varsa alabilir miyim?
    buarada ben dün bir kısmını alimden çıkarmıştım bir kısmı ise duruyordu.
    alım yapmak için ise bir miktarım daha vardı bekliyor o da.
    şuan için aldıklarımı satmam iki sene de beklese beklesin.
    zeliha hanım sizde panik yapmayın elinizde para varsa tekrar alım yapılacağı vakit alım yaparsınız eğer düşerse altın.
    panik yapa yapa 80 den çıktık zaten:) şimdi sakin olmak lazım

    YanıtlaSil
  122. Günaydın arkadaşlar Dolar düşüyor güzel bir alım yapsam fena olmaz bu gün biraz daha düşşe de gemiye binsem bu dolar düşmes ise zaten ne esnaf kalacak ne de kuyumcu herkes kan ağlıyo düşsün diye altın ama bu gün gevşeme beklentisindeyım saat 15.00 e kadar.

    YanıtlaSil
  123. SelamunAleykum hayırlı sabahlar arkadasalar
    aksılık olmazsa en az 3 ay ıcın 89.18 den aldım.hadı hayırlı olsun

    YanıtlaSil
  124. Eray kardeşim herkes trene biniyor sen niçin gemiyi tercih ettin. :-)
    Çaça kardeşimiz kompartman ayırmış, çay bile ısmarlıyor. Ama o da atlamayı düşünüyordu.

    YanıtlaSil
  125. http://www.forexprostr.com/commodities/gold ONS 1617,35
    http://www.bizarpedia.com/altin.php ONS 1615,55
    http://goldprice.org/live-gold-price.html ONS 1615,65

    Bu kadar fark olur mu? Hangisi işine geliyorsa ona bak.

    YanıtlaSil
  126. Bakalım yarım saat sonra londra borsası açılınca nasıl bir gelişme olacak.

    YanıtlaSil
  127. bu forexprostr güzel bir site fakat fiyat grafiğinin altında işlem hacmini göstermiyor. Aynı anda ons hareketleri ile birlikte işlem hacmini de görebileceğimiz bir site var mıdır?

    YanıtlaSil
  128. Günaydınlar dostlar..Ne o hayırdır tren rotar yaptı bir kaçgün bingölde kalacaz hemen inmeye calısanlar var... Sabredin yaa
    daha 15 günü var :))

    YanıtlaSil
  129. Londra borsası açıldı. Düşüş olacak gibi duruyor ama biraz daha beklemek lazım.

    YanıtlaSil
  130. günaydın herkese,
    Altında bu geri çekilmelerin ardından bür yukarı rekor denemesi daha mı olacak?
    direkt altın almak mı?
    yoksa uygun yerde bir miktar usd alıp ons düşünce altın ya da gümüşe geçmek mi?
    usd alırken tl ye dönüş şeklinde düşünülmemeli bir ihtimal usd alınca tl bazında önce varlıklarda bir kayıp görülebilir belki.. sadece usd den amaç altın ya da gümüşe geçiş için bir ön hazırlık diye düşünülmeli....

    YanıtlaSil
  131. TL den altın almak ile TL den usd almak arasında şu an için bir fark yok...
    TL-usd düşünce altın-tl gramı da düşüyor...ya da tam tersi...
    ama usd den hem altın hem gümüşe ons düşünce geçme şansımız vr hem de TL karşısında olası yükselişte altın tl gramı çıktığı gibi usd tl gramından da kar etme olasılığımız var...
    biraz bu açıdan da bakmak gerek olaya

    YanıtlaSil
  132. 2 agustosa tüm TL ile değil ama bir parça TL ya da usd ile giriş yapmak biraz parça ile riski yaratmak mantıklı görünmekte..
    Anlaşma tam sağlanamazsa hem usd -tl kuru hem de altın ons da rekor denemesi oalcağı bir gerçek...
    Tabiki tersi durumunda diplerde olacaklar o da var...
    bu yüzden parça TL parça altın(veya usd) portföy dağılımı yapmak mantıklı gibi durmakta..

    YanıtlaSil
  133. ümit hocam dün 300 grm aldıım 89.4 den elimde 300+300 grm alacak nakitim var..

    Sizin dediginizi uygulluyorum 3 e boldum.. inerken gram gram almayı..şimdi 300 grm daha alma zamanımı ne dersin?

    Ne yapayım biraz durulsunmu altın almak için, dolardamı alsak.. (amacım usd altın-altın usd tarzı) tl ye geçmek degiil...

    YanıtlaSil
  134. Cezayirden Selamlar
    Aranıza Yeni Katıldım. Uzun Süre Yorum Yazamadım. En Sonuna Google Chorme Kurup Başardım.
    Bilgi Ve tecrübelerinizi paylaştığınız İçin teşekkür ederim.
    Arkadaşlar kendimce hazırlamış olduğum bir excel dosyası var. Altın ve gümüş hesaplarıyla ilgili. Düşüncelerinizi almak isterim.

    link:http://hotfile.com/dl/125031642/ee29c6b/Altn_Muhasebesi.xls.html

    YanıtlaSil
  135. teknik ve veriler karışık... Birkaç gün kenarda beklemenin zararı yok belki de altın için...
    40-50 usdlik satış baskısı sinyali var.. Çin ABD borç sorununu takmıyorum diyerek bunu oluşturdu gibi..
    diğer tarafa bakıyorum al baskısı var...

    YanıtlaSil
  136. Evet aynen umit, ons asagı iniyor dolar yukarı cıkıyor gene birşeyler donuyor ortalıktaa...

    YanıtlaSil
  137. anlaşır bu gavatlar sadece cilve yapıyorlar :@

    YanıtlaSil
  138. Bird !
    300 gram da olsa parça alımlar çok para bunda anlaşalım...
    anladığım kadarıyla 900 gram lık yatırım da belki kızacaksınız ama en az 9 a bol hatta 15 e bol... riskine göre ama riski az cok seven birisiniz anladığımız kadarıyla düz hesap olsun diye 100 gramlar şeklinde hareket et..
    portföyünde örnek...
    dolar
    tl
    altın
    gümüş
    vb karma olsun...
    çok parça kafanı karıştıracak belki ama parçalar ne kadar çoğalırsa riski o kadar azaltırsın... parçalarsın..
    bunu unutma

    YanıtlaSil
  139. Arkadaşlar benim kullandıgım http://www.migbank.com/tr/islem-yapma/islem-teknolojisi/mig-islem-platformu/

    burdan ucretsiz hesap acıp programı kuruyorsunuz tum grafikleri gumusde Tl-USD dahil canlı izleme imkanınınz var..traderların grafikleri..

    Osn 1609 oldu altın kırdamadı..
    Bu 2 agustosta cok kotu seyler olcak ama ne...
    içimden olumlu bir haber cıkcak gibi eteklerinde topladıklarını bosaltacaklar zannederim..

    YanıtlaSil
  140. Bird bey ümit bey mrb bu karışıklık yakında düzelmicek gibi beklemek şuan en mantıklı ani düşüşlerde olabılır belki yükselirsede üzülmicem fazla tren gitmiş zaten biraz daha giderse de napalım yaw risk şuan almıcam biraz beklıyorum öğlen karar verıcem belkı bir miktar alım yapabılırım 12.30 dan sonra duruma göre beklemek en güzeli ama..

    YanıtlaSil
  141. Eray Bey !
    bekleyip kendimizce uyun fiyatlarda usd ya da altın alıp bir parça ile ama 2 agustos sonucunu beklemek gerek.. Adamlar son geceye bırakacaklar anlaşıldı.. Bir de akşam saatlerine bırakacaklar kararı.. elimiz kolumuz bağlı olduğu vakitlere yani..
    en azında parça alım olmalı ki.. rekor kırarsa ordan gelen karlar yeterli olsun teselli..
    tam tersi düşüş yaşarsa bu sefer elde kalan nakit ile daha düşük kurdan altın vb alalım ki bu seferde zarar etmedik diyelim...
    Herkesin bu yolu izlemesi gerek..
    Sadece bu hafta kısa süreli al satın yapılacağı hem de birkaç kez kar bile bıraktıracak günler olacak gibi görünüyor...

    YanıtlaSil
  142. ümit bey şuan alım yapmak mantıklımı siz bir parça altın alsam diyorum

    YanıtlaSil
  143. Ben altın mı;
    usd mi
    onun arasında gidip geliyorum... (usd alınca tl kar olursa geçmem demem ama amaç usd den gümüş ya da altına geçmek için düşünce bu9
    Londra 1609 desteğini kırmak için baskı yapıyor ama satışa yaklaşan yok...
    düştükçe cılız alımlar var sanırım.. 1600 lu denemesini bugün bekliyorum eğer başarısız olursa o seviyelerden alım yapılıp 1630 lara doğru çıkacaklar..
    usd-tl cephesinde ise TCMB ye aşırı baskı vr, doları satan yok satanlar da İMKB ye dönmüyor.. TL Faizleri artıtması için banka ve finans çevrelerinin aşırı baskısı var.. 1,72 aralığında durduğu sürece 1,75 i aşmak için fırsat kollayacaktır...
    ama TCMB nin hedefi 1,65-1,70 arasında tutmak.. burada dönüm destek noktası 1,7020 gibi duruyor...
    eğer hepiniz ABD kararlarına odaklandı iseniz...
    olası olumsuz haberde USD de 1,80 denemesi yapacaktır..
    ons altın da rekor denemesi yapacaktır...
    sanırım parça parça çeşitli para altın vb bulundurmak gerekecek..
    Londra borsaları sanırım bekle (stop) moduna geçti ve grafikler ASILI ADAM olarak tarif edilen bir grafiği göstermekte bu da piyasanın zayıf ve güvensiz olduğunu ayrıca bir sonra ki hareketin aşağı eğlimli olacağını göstermekte..
    bu yüzden şu an ons bazında alım için şahsen beklemeyi uygun gördük... (saatlik birkaç saatlik seyir için beklentidir unutulmasın)

    YanıtlaSil
  144. ons olarak bir bilgilendirme de bulunayım...
    Kimin ne kadar altın aldığını net bilinemiyor..işlem hacmi ama.. şu dikkatimi çekti rakamlar düz yazıyorum...
    1560 larda alım yapanlar 1610 u görünce satıp 1580 lere hatta 1570usd ye indirdiler.. daha sonra 1585 de alanlar 1625 yaptıktan sonra hala tam anlamıyla çıkarmadılar dersek ortaya sonuç şu çıkıyor...
    en az 50 usd kar satışı yapılacağı planlanırsa 1650 usd lerde olabilecek bu...
    Ama şöyle bir gerçekte var..
    taaa 1480 lerden altın alanlar tam anlamıyla kar satışlarını yapmadılar hep kar satışlarını %50 altınlarıyla çıktılar .. Yani tam anlamıyla vurgunu hala yapmadılar hep ellerinde altın tutmaya devam ediyorlar.. aslında bu en büyük gerekçe altının hep yukarılara gitmesi ve hafif düzeltme yapıp yoluna devam etmesi...
    Biz Türkiye'dekiler usd-tl kurunun aşırı artışı (devaulasyonu)ile altın alamadığımız ya da pahalıdan alacağımız için onsa nazaran hep bekleme de kaldık..
    herzaman belirtildiği gibi cuzdanlarda usd olsa idi giriş için çok rakamlar bize işaret verdi...

    YanıtlaSil
  145. Kuyumcuda nakit kalmadı
    Altının durmak bilmeyen yükselişi sebebiyle, yoğun altın bozdurma talebiyle karşılaşan kuyumcu esnafı nakit kalmadığı için müşteriyi geri çeviriyor..
    Bankalar altın yok der vermez; kuyumcular para yok der almaz...
    ALTIN da spekulasyonların oynandığı bir dönemdeyiz...
    hadi hayırlısı

    YanıtlaSil
  146. bir not :
    Dünyanın en büyük altın tüketicisi olan hindistan'ın faizleri arttırması bile altın fiyatlarını bir türlü geriletemedi..

    YanıtlaSil
  147. Obamaya bakın hele ..

    Obama bir kez daha felaket tablosu çizdi
    ABD Başkanı Barack Obama, 2 Ağustos'a kadar borçlanma limiti yükseltilmezse, bunun "derin bir ekonomik kriz"e sebep olacağını savundu..

    Dünyanın en büyük ekonomisi ABD'de borçlanma sınırının yükseltilmesi ve önerilere ilişkin çekişmeler devam ediyor. Temsilciler Meclisi Sözcüsü Cumhuriyetçi John Boehner'a bir kez daha karşı çıkan ABD Başkanı Obama, 2 Ağustos'a kadar temerrüt ihtimali bertaraf edilmezse, derin bir krize sebep olacağını belirterek, uyardı.

    YanıtlaSil
  148. kararsız ve satışı olmayan altın..
    bir patlama gelecek ama .. bir haber akışını bekliyorlar sanki...

    YanıtlaSil
  149. Morgan Stanley, altın için fiyat tahminlerini 2011 yılı ve önümüzdeki beş yıl için artırdı ve güvenli liman niteliğindeki metallere yönelik talebin yoğunlaşması ile birlikte fiyat tahminlerinde yüzde 24'e varan artışlar gerçekleştirdi.

    Banka, dün ABD'nin gelecek hafta temerrüde düşebileceği endişeleri ile rekor seviyeye yükselen altının, bu yıl ortalama ons başına 1,511 dolardan işlem göreceği tahmininde bulundu. Bu, önceki tahminin yüzde 8 üzerinde bir seviyeyi işaret ediyor. Banka, altın fiyatlarının 2012'de ortalama 1,624 dolar, 2013'te 1,550 dolar, 2014'te 1,450 dolar, 2015'te 1,300 dolar ve 2016'da 1,150 dolar seviyelerinde olacağı tahminini yaptı. Tüm bu seviyeler, bankanın önceki tahminlerinin üzerinde gerçekleşti.

    YanıtlaSil
  150. dolar 1.7235 oldu cıkıyor gene ..

    YanıtlaSil
  151. üstte yazdığım söylemin gerçekleşme ihtimali var mı?
    ozaman ümit bey sizin dediğinize geliyoruz ve altın 2-3 sene sonra 1000 dolara yaklaşak öylemi?

    YanıtlaSil
  152. Ben süre vermedim GOLDEN ! ömrümüz de yeterse dedim.. Ama net söyleyebilirim altın isterse 5000 usd olsun ama 500-1000 usd arasına mutlaka gerileyecektir.. Çünkü çoğu ons işlemlerinin fon...
    Mesela düşünsenize son iki gün hem bankaların altın kalmadı satmıyorum, hem de kuyumcuların para yok altın almıyorumun aynısını ABD yaparsa ne olacak - :)
    işte bu gün gelecek olacak....
    Gerçek altından 100.000 kat altın kağıt fonu var.. Bu benim tespit edebildiğim mutlaka fazladır... Eeee 1 kg altın var desek dünya da bizler 100.000 kg altınlık işlem yapıyoruz banka borsa vb lerinde...
    ayrıca Golden yıllardır soylediğimiz şey o zaten .. altın bir gün dibe çakılacak.. Dibe derken gerçek değerini alacak... altın bu kadar pahalı ise değeri bu kadar olduğu için değil talep çok olduğu ve spekulatif hareketlerden dolayıdır

    YanıtlaSil
  153. TÜRKİYE CUMHURİYET MERKEZ BANKASI

    BASIN DUYURUSU



    "Enflasyon Raporu" 28 Temmuz 2011 Perşembe günü yayımlanacak olup, raporun tanıtımı amacıyla söz konusu tarihte saat 10.00'da TCMB İdare Merkezi Konferans Salonunda bir basın toplantısı düzenlenecektir.
    Kamuoyunun bilgisine sunulur.

    Enflasyon rakamları olumsuz gelirse TL iyice değersizleşir artı TCMB başkanının konuşması da var vereceği mesajlar gene şekil verir dovize..

    YanıtlaSil
  154. sanki doların artışı ile yeni bir ralli hazırlığı var gibi gibi

    YanıtlaSil
  155. Anladım Ümit bey.
    tabiki sizin zaman vermediğinizi biliyorum ama bu piyasadan birilerinin de aynı yorumu yaptığını görünce ve buakdar yakın bir tarih verdiğini görünce paylaşmak istedim.

    buarada piyasada hareket yok ne aşağı ne yukarı rüzgar esiyor.

    YanıtlaSil
  156. Gümüş gördü neden altın tepe taklak düşmesin....
    platin gördü neden altın tepe taklak düşmesin....
    dolar şahtı dunya da hatta biz de bile 2 tl lere yakın seviyelerden dönüp 1 TL ye bile yaklaşmadı mı o zaman neden altın tepe taklak düşmesin....
    euro da düştü bir zamanlar gördü neden altın tepe taklak düşmesin....
    ne hisseler ne fonlar battı Borsalarda...
    Kanuniye bile kalmadı bu taht,
    Altın'da bir gün ölümü tadacaktır...-:)

    Nasıl her insan doğar, büyür ve ölürse..
    sosyoloji de de devletler doğar,gelişir ve yıkılır..
    ekonomi de de (başa baş kar max.. Azalan verimelr kanunu vb) bazı kuramlarla her ekonomik aracın kar doyum noktasında tahtını değiştireceği bir gerçeklik vardır...

    YanıtlaSil
  157. 1610-1612 1610-1612
    git gel Konya 6 saat

    YanıtlaSil
  158. Bloomberg, üzerine dün gece bitirdiğim bir analizi paylaşmak istiyorum...
    altın ne zaman düşmeye başlarsa manşet ALTIN REKOR TAZELEYECEK... %70 oran
    altın en zaman çıkmaya kalksa manşet ALTINDA KAR SATIŞLARI BEKLENİYOR %65 oran ...

    sadece kendi yorumum ve düşüncem ACABA KASITLI MI YAPILIYOR? İLGİNÇ...

    YanıtlaSil
  159. peki şuan ne diyorlar ümit bey çıkacak mı düşecek mi hangisini diyorlar:)

    YanıtlaSil
  160. 2010 mart - 2011 haziran arası için geçerlidir yukarıda ki yazı..

    YanıtlaSil
  161. düşmeye başladı altın rekor kıracak manşeti atmışlar... yeni düşmesini istemiyorlar.. ben net bunu anlıyorum.. onlar analiz felan yapmıyorlar.. bilerek yönlendiriyorlar hissi var içimde..

    YanıtlaSil
  162. Golden ayrıca !
    Morgan'dan alıntı yaptığınız yazı da 2013'te 1,550 dolar, 2014'te 1,450 dolar olacak mı demiş ons altın?
    Kandırmaya çalışmasın -:)
    verdiği tarihler de altın 2000 dolar en aşağı...

    YanıtlaSil
  163. ümit bey siz altın alımı yaptınızmı?

    YanıtlaSil
  164. 2 saattir 1612-1613 usd de işlem görüyor altın ons... birazdan patlayacak ... çıkarsa zaten belliydi ben demedim mi diyeceğiz.. düşerse zaten bu kadar beklemesinden belliydi ben demedim mi diyeceğiz...
    ama altın durdu heskes durdu...
    ben yemeğe yiyeyim bari herkese afiyet olsun...
    gelene kadar düşürün artık altını ben bu kadar tuttum yoruldum...
    Trendeki arkadaşlar masum masum bakıyor aglamaklı pencereden, onların hepsi biz ladık ya düşer bu çıkmaz havasına girdiler şimdiden, kapıları otomatik kilitlenmiş çıkamıyorlar da... şimdi onlar daha çok heyecanlı hissedebiliyorum...
    Yüzünüzden gülücük eksik olmasın...
    panik yok...
    alış - satış yasak ...
    harekete göre davranılması daha mantıklı..
    karar Sizin ama...

    YanıtlaSil
  165. Hayır Eray Bey !
    henüz yapmış değilim...
    alım için ..
    1. usd mi olsa
    2. gümüş mü olsa
    3. altın mı olsa

    bu üçlü arasında fırsat bekliyorum.. alamazsam gene bekleyeceğim.. aldığım da zaten paylaşacağım burada..

    YanıtlaSil
  166. ümit bey bende aynı şekilde beklemekteyim :S

    YanıtlaSil
  167. Düşecekte Nazlanıyor... Ama bize 1515 lerde yaptığı gibi düşüyor gösterip fırlamasın

    YanıtlaSil
  168. Ümit bey, senin hareketini bekliyorum. yaklaşık 30.000 TL olarak bekliyorum. yaklaşık ,79'dan beri bekliyorum. Altına geçiş için zaman uygun mu. 15.30' u beklemek nasıl?
    Altına USD ilegeçmeye ne dersiniz veya nasıl geçmemizi uygun buluyorsunuz?
    Durum değerlendirmesi yaparsanız NET olarak seviniriz.
    Teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  169. Kerem Bey !
    satış gelmediği için belirttiğiniz ihtimal de var..

    YanıtlaSil
  170. İkinci kez 1608 olursa boynu bükülür heralde, beklemeye devam...

    YanıtlaSil
  171. Ümit bey,
    Son durum nasıl görülüyor sizin pencerenizden.
    Saat, 15.00-16.00 arası için durum ne olabilir.
    Yoksa bu gün de mi sıkıntılı sizce.

    YanıtlaSil
  172. Trendekiler, oradan dışarısı nasıl görünüyor? Sesinizi duyalım.

    YanıtlaSil
  173. kıpırdama var tahminler ne yönde arkadaşlar

    YanıtlaSil
  174. Arkdaşlar hiçbir esinti yok tık yok piyasada..
    FIRTINA ÖNCESİ SESSİZLİK GİBİ..

    Biz trendekiler sizleri bekliyoruz..En son kompartuman hoşuma gidiyor :)) Bakına bakına gidiyorsunuz :)

    YanıtlaSil
  175. Abdullah Bey !
    direkt TL den altın almak yerine...
    bir miktar dolar alıp... (ons her düştüğünde daha çok gram altın alabilmek adına)
    bir miktar altın alıp
    bir miktar TL de kalıp (altın düşmeye devam ederse altın alıp altın gramını yükseltmek adına)
    bir de gümüş sayılabilir...
    bu yolu seçince daha az zarara uğranılmasını sağlama amacım var..
    TÜM PARA İLE AYNI ŞEYİ ALMAK RİSKİ DE DAHA ÇOK KABULLENMEK DEMEK...
    ons uygun oldu bi,r kaç sefer ama altın-tl gramı pahalı olunca alım yapamadık kısmet olmadı..
    şu an için takip sıralamamız da
    usd si olanlar için 1. gümüş 2. altın alımı takibe alınmalı...
    TL si olanlar için sırasıyla : 1. dolar 2. altın 3. gümüş takibe alınılmalı....

    dolara geçişte TL açısında çıkacak beklentisinden ziyade ki çıkarsa dolarımızı kar la satarız... Daha çok dolardan altın almak için bir seçenek olarak uygulacağız..

    Ama bir türlü düzeltme aşağı yönlü yapamıyor .. satış olmadığı için... Ama bir haber karşısında satış yapacakları da belli. işte o haber gelirse satış olursa ters köşe oluruz ki bu zarar demek...
    Satış gelmezse tabiki bu rakamlarda alıp 20-30 usd ve fazla ilerilere çıkarırlar.. belki biz keşke neden almadım alsaydım şu kadar karımız olacaktı deriz.. ama ben birinci ihtimalin üzerine odaklandım... Bakınız gene rekor kıracak ama düzetlmenin ardından işte orda yakalabimek önemli..
    TL de olmasan bu kadar düşünmezdim... Usd den atlamak için çok fırsat sunuyor.. Ama o zaman usd alalım demek de olmaz pahalıdan usd alıp burda ki zararla altında ki kara veririz derseniz ben bir şey diyemem ama bu da gereksiz değil mi?
    Piyasalar sıkıştı.. Aslında satış zamanı olduğunu hrekes biliyor lakin bir EL hareket etmelerine engel oluyor..
    bu belirsizlik içerisinde bocalamak mı..
    yoksa eğrisi doğrusu ile birkaç gün beklemek mi?
    seçenek sizin

    YanıtlaSil
  176. tehlikeli abdullah bey:) ama en azından ayağımızın tekini attık diyorum ben diğer bi bavulu kaldı yanıma almadığım onu da zamanında alırsam ne mutlu bana:)
    sanki 80 lerde tehlikeyi almadık da noldu.
    eğerki para lazım değilse uzun vadede ve olacakları kesitremiyorsanız çoğumuz gibi.
    bekleye bekleye 80 i 90 90 ı 100 yaparız.
    şuan gir çık yapmayan amcam teyzem benden çok kazandı. biz düşüşlerden etkilenmeyelim aman dediğimiz için şuan kolumuz ayrı vagonda başımız ayrı vagonda bavulumuzda istasyonda bekliyor.
    madem trenf hep yükselişi gösteriyor çok da korkmamak gerek .
    yalansa yalan deyin:)

    YanıtlaSil
  177. Ümit bey kardeşim!
    15.30 - 16.00 arasını bekleyerek tekrar baksak ne dersin. Ben de durumu sakin göremiyorum. Puslu ve kapalı.
    TL_ USD mi?
    TL_ Altın mı ?
    Karar vermek biraz zor. Önümüzü göremiyoruz.
    Farklı yorumlar var mı bilemiyorum.
    Hayırlısı olur bakalım.

    YanıtlaSil
  178. A Vallah doğru diyon golden .. 79-89 arasında herşeyi gördük ... ama alamadık teyzem amcam bizden daha iyi kazançlı çıktı.

    YanıtlaSil
  179. ben giriş için fırsat bekleyeceğim..
    yataklı , klimalı , tv li oda olmazsa binmem trene -:) bir sonrakini beklerim belki de...
    ama bir parça ile girilecekse girilecek bunu unutmamak gerekir..olası düşüşlere yakalandığımız da alacak gücümüz olmalı..

    YanıtlaSil
  180. Golden, ben de sizin düşündüğünüzü zaman zaman düşünüyorum. Trene uygun bir zaman binip uzun süre inmemek. Arada bir kurlara bakıp değerlendirmeleri okumak.
    Bakalım, yoksa sürekli takip kolay bir şey değil.
    Sözlerinize katılıyorum.

    YanıtlaSil
  181. Belki de Ümit beyin temkinli yürüyüşü bende fazalasıyla kabul görüyor. Devam edelim bakalım.
    Herkesin ( AL-SAT )durumundan bilgi almak isterim.
    Herkese bol kazançlar.

    YanıtlaSil
  182. Az önce habertürkte bir uzman yorum yaptı:
    Dolların bir miktar düşüşüyle birlikte altın yurtiçinde 85-84 seviyelerine geriliyebilir ve altın ons fiyatı da yakında tekrar 1600 lere dönebilir. ABD den olumlu haberlerle birlikte 1580 lere kadarda gerileyebilir.

    YanıtlaSil
  183. Geçen hafta aldığım 85.89 x 20gr = 1717,80

    Bugün sattığım 88.86 x 20gr= 1777,20

    Bir haftada az bir sermaye ile 60 tl kar

    Hiç yoktan iyidir :)

    YanıtlaSil
  184. o yorumcu bizimde altın-usd-ons ilişkisini bildiğimizden haberi yok herhalde.ons şu kurla 1580 olsa altın 87,50 oluyor ki usd kuru için hedef açıkça söyleniyor 1,75-1,80.ne zaman ki doları 1,65 lere çekerler o zaman altın 84 ün altını bile görür

    YanıtlaSil
  185. o da zaten öyle dedi
    dollar yakında tekrar 1.65 seviyelerine dönebilir

    YanıtlaSil
  186. Altını gece yarısından beri takibe alanlar ne düşünür bilemiyorum.
    Altın, ABD borsalarının yarım saat aöncesi açılışında bütün hareketlerin ortasını yakalıyor ve ABD borsalarına girdikten yarım saat sonra da seyirden ipucu haber veriyor. Ne dersiniz? Bu da: 15.00- 16.00

    YanıtlaSil
  187. Piyasalar aslında ABD nin açılmasını bekliyorlar.. 15:30 da uyanacak olan işe gidecek olan amerikalılardan 16:30 larda borsaları açılana kadar bir haber duyduklarında Londra hareketini gerçekleştirecektir..

    Uzun dönem aldığım altına dokunmadan durabilirim diyenler için zaten hiçbir zaman problem yok...
    17:00 sularında aBD de ev satış rakamları açıklanacak bu da Amerikalıların alım gücü için bir bilgi vermiş olacak.. Ev satışlarına beklenenin üstünde talep artmış ise altın da gerileme, ev satışlarına ilgi az ise altın da yükselme olur..
    şu an için yönü yok zaten belirsiz ve bekleme moduna aldılar piyasa oyuncuları kendilerini sadece grafikten okuduğumu analizleri mealen açıklarsak %1-2 arasında bir oynama olacağını göstermekte yani 15-20 usd arasında bir hareket bekliyoruz minimum altın-ons üzerinde... bu grafikler bu şekilde devam ederse bize al fırsatı verecek gibi duruyor...
    sadece satış gelecek mi? tek beklentimiz bu.. çünkü satış ısrarla gerçekleşmiyor..en azıından sabah Sizinle paylaştığımız ve teknik mum grafiğin de aşağı trend birkaç saatlik için görünüyor diye paylaşmıştık düştü çok az ve kaldı...
    şu an grafiklere YUTAN AYI diye adlandırdığımız durum geldi... özetle tanımlarsak Piyasa yukarı gitmektedir. Ancak satışların azaldığını küçük beyaz mumla anlarız. Bundan sonra ki ilk gün açılışına yakın ya da açılışın altında bir kapanış ve güçlü bir satış dalgası izler. Piyasa artık yukarı gitme gücünü yitirmiştir ve satıcılar giderek güç kazanmaktadır. Açılışa yakın olarak belirttiğimiz saatler ABD için yaklaşmakta..
    Not: saatlik birkaç saatlik grafiklerin 50-100-200 günlük grafiklere nazaran güvenirliliği azdır.. unutmayalım...

    YanıtlaSil
  188. ÜMİT BEY!
    "Piyasa artık yukarı gitme gücünü yitirmiştir ve satıcılar giderek güç kazanmaktadır."
    görüşünüz bir süreden beri bende de hakim.
    Zaten bu onsun bu kadar yükselişi veya altının yükselişini ONS 'tan uzak olarak özellikle doların beslemesi ve ayakta tutması bana kalırsa
    hayra alamet değil.
    Bütün yükselişler , bir noktadan sonra düşüşün habercisidir.
    Bilmem yanılıyor muyum arkadaşlar.

    YanıtlaSil
  189. 88,885 den nakit ihtiyacım kadar çıkış yaptım

    YanıtlaSil
  190. altına takıldığımızdan sadece dolar ve ons da atkılıyoruz.oysa euro bugün yine %1 e yakın kar getirdi.gümüş ise yine alım kapsama alanına yaklaşıyor.altınla bekleyip durmaktan gümüşle günlük oynaşmak daha cazip geliyor bazen.

    YanıtlaSil
  191. 88 e az kaldı ha gayret

    YanıtlaSil
  192. BANKA ALIŞ BANKA SATIŞ
    88,33500 88,99500

    garanti al-sat farkını nerdeyse 2 katına çıkarttı :((

    YanıtlaSil
  193. Az once 88.7 den 100 gr daha aldım..
    Umithocamın tavsiyesini uyguluyorum 9 boldum..sayın hocam.. dustukce alacam inş.

    YanıtlaSil
  194. Hayırlı olsun bird bende alsam mı diye karar aşamasındayım

    YanıtlaSil
  195. Daha onceden de arkadaşlar soyldedide biz takmamıştık!!!kotu oldu az+az+az =orta kar..

    Umit hocam her 0,7 kuruş inince almayı düşünüyorum.. Ve her 1.5 tl cıktıgında da satmayı düşünüyorum.. Hem psikolojiniz bozulmaz hemde rahat edersiniz..

    1.69 -1.70 inince dolarda albilirim..

    YanıtlaSil
  196. Hem dolarda hemde altında aşağı yönlü bir hareketlilik var.

    YanıtlaSil