BAŞLIK SONLANMIŞTIR. PAYLAŞIMLAR YENİ ALTIN YORUMLARI BAŞLIĞI ARACILIĞIYLA SÜRDÜRÜLECEKTİR.
ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ.
Son zamanlarda tahminleri alt üst eden altın fiyatları Temmuz ayı içerisinde sürekli bir artış içerisindeydi. Zaman zaman görülen ufak geri çekilmeler, çok kısa sürdü ve yükseliş hız kesmedi.
Bu süreci altın yorumları aracılığı ile değerlendiren üyelerimizin yazdıklarını yayınlamayı sürdürüyoruz. Temmuz ayı içerisinde altın fiyatları içerikli 12. yorum sayfasını açıyoruz. Bu sayfa aracılığı ile yorum paylaşımı devam edecek.
Geçmiş döneme ait yorum sayfaları
Boehner: Obama ile görüşmeler artık faydasız
YanıtlaSilTemsilciler Meclisi Başkanı Boehner, borçlanma limitinin yükseltilmesi konusunda Obama ile görüşmeleri kopardığını açıkladı..
Bu ne oluyor şimdi..
2 Ağustos tarihinde dananın kuyrugu kopacak heralde....
bird kardeş dananın kuyruğu kopana kadar bekleyecekmiyiz
YanıtlaSilSayın diş den korkmayın !
YanıtlaSilTemkinli olun derken daha çok kriz söylentilerinin ayyuka çıktığı şu dönem de daha bizlere etkisi daha az olması düşüncesiyle belirtmiştim.. daha önce ki yazılar da aşırı harcama yapılmaaması; doviz borçlanması ve krediden belli bir süre uzak durulması; cebiniz de en az %10-20 altın bulundurulması vb birkaç aydır paylaştığımız konular arasında yer almakta idi... Özellikle son 2 günde %5 değer yitiren TL devaluasyona resmen uğramıştır..
Finansal kriz diye adını koyduğumuz bu karamsar düşüncelerimizin dün Yunan iflasından geçiçi kurtarılması ile faturanın kime çıkarıldığı resmen açıklanınca haklı olduğumuzu görmekten üzüldük.. Çünkü yunanistanı iflastan kurtarmak için destek veren banka ve finans kuruluşları isimleri resmen açıklandı..5i Yunan bankası olmak üzere toplam 25 AB bankası var.. Yunanistan için verdikleri kredi ve para desteğini alamayacaklarını bilen bu bankalar olası kriz ortamından daha çok etkileneceklerini bildiklerinden bu yola gitmişlerdir.. Peki ödemeyecekleri bildikleri halde bile bile zarara girmek isterler mi hem de bankalar elbette asla.. bunun faturası bir yerlere de çıkarılmalıydı değil mi? İşte biz bu yerlerden birinin Türkiye olacağını ve olduğunu iddaa etmiştik.. Şimdi net görebildiğimizi düşünüyoruz neden mi açıklayalım...
Yunanistanı iflastan kurtarmak için destek veren bankaların Türkiye ile ilişiği olanları yazıyorum..
1. Akbank
2. Alianz
3. AXA
4. BNP Paribas ( Türkiye Ekonomi Bankası (TEB) bunlara ait)
5. Deutsche Bank (Türkiye’de faaliyet gösteriyor şubesi fazla yok)
6. Dexia ( Deniz Bank bunlara ait)
7.General ( Garanti Bankası bunlara ait)
8. HSBC (aynı isimle bizde de faaliyet gösteriyor= demirbankı almışlardı)
9. Fortis ( Aynı isimle bizde de faaliyet gösteriyor.. dışbankı aldılar)
10. ING (Oyak bankı alarak İNG adı altında biz de de hizmet veriyor)
11. National Bank of Kuwait ( Kuveyt Turk bankası bunlara ait)
12. Alpha Bank, ( Alternatif Bank bunların)
13. National Bank of Greece, ( Finansbank bu yunan bankasına ait)
14. Eurobank, ( Bizde de faaliyet gösteriyor ayrıca satılık banka arıyor)
15. İtalyan UniCredit ( Yapı Kredi Bankası bunalra ait )
Yunan iflas etmemesi için paralarını alamayacakları bildikleri halde kendi mefaatleri için destek veren toplam 27 Avrupa Bankası içerisinde 15’nin patronu Türkiye’de de bankaları var… Yunan bankaları bile 5 banka ile katılırken Türkiye’de hizmet veren 15 banka destek oldu Yunan borçlarına.. bir bakıma kefil oldu.. Ayrıca tüm Türkiye’de ki bankaları içinde yukarıda saydığımız 15 banka %60-70 ni karşılamıyor mu?
Yorum artık Sizin arkadaşlar,
hedef kardeş.. cuma gününden beri bir şey yazmak içimden gelmiyor.. ne diyeyim.. Raylara yatasım bile gelmedi..
YanıtlaSilSabah 85.111 di alış aksam 87.. kusur oldu ..alayımmı derken kalktı tren.. canım sıkıldı naapcam bende bilmiyorum.. pazartesi olsun bakalım ..
Ümit hocam benim banka BANK ASYA yunana destek vermiyor en azından o sevindirici :))
YanıtlaSilCanım sıkkın arkadaşlar..
aynen bende dün 85540 dan alıyım dedim elim al tuşuna gitmedi daha düşer diye sonrası malum heralde 87 nin altını bile zormu göreceğiz diyorum bilmem
YanıtlaSilTEknik çalışma yaparken o meshur mum grafiğimiz da altın-ons piyasası için TERS ŞEMSİYE OLUŞTUĞUnu görmüştük.. TEknik ilgilenenler için ters T harfi Ters Şemsiye demektir..
YanıtlaSilTers Şemsiye alt kuyruğunun olmayışı buna karşı uzun üst kuyruğu ile tanımlanır. Uzun üst kuyruk yukarı doğru bir trend oluşturma çabasının başarısızlıkla sonuçlandığını gösterir. Gün içi en yüksek fiyatın durumu da bir miktar alış baskısı olduğuna işaret eder. Ters şemsiye piyasada dönüş işaretidir.
Eğer uzun bir yükselişten veya uzun beyaz bir mumdan sonra görülürse ya da önemli bir direnç seviyesinde belirirse, bu başarızlığa uğramış bir çıkış hamlesini gösterebilir ve tepeden aşağı bir dönüş olasılığına işaret eder. Teknik olarak veriler bunu gösterirken ve ons da düşüş beklerken ABD den gelen Obama ile ipler koparıldı haberi bu tekniğin teyid kısmını yok etmiş olduğundan geçerliliğini de yitirmiştir.. Ama muhalefet bugün ABD sabah saatlerin (bize göre akşam saatleri oluyor) Kongreye katılacağını ve tekrar görüşeceğini iletmesi bu görüşmeye kendini odaklamıştır..
Sonuç itibariyle karamsar ve belirsiz durum kendini korumaktadır...
1-2 ay öncesinde aslında biz Amacın altın temmuzda biraz yükseldikten sonra 2 agustosa kadar altını indirip daha sonra bu tarihlerde rekor denemesi yapacağı yönünde idi (1600 olarak) ama bu rekor daha önce gerçekleşti.. Şimdi kulisler de iki ihtimal dolaşıyor...
Altın son 30 yıldan beri ilk kez hep yukarı hep yukarı 2 haftayı geçen seyrinin sonun da konuşulan iki konu var.. daha doğrusu iki belirsiz ihtimal..
1. diyorlar ki altın hiç görülmediği bir şekilde AYI Piyasasında (satıcıların ağırlık olduğu piyasadır ve fiyatlar gayet yüksek derler düşüşü beklentisindedirler) olan altının hemen düşürülerek BOĞA piyasalarına yani alıcılara (düşşün ki biz alalım aşağılardan ve yukarılara taşıyalım ) teslim edecekler görüşü hakim... Bu konuda BOĞAlar AYIların 1585 usd rakamını begenmediklerini zaten inişlerden de gördük...
2. AYILAR 1585 i beğenmeyen BOĞALARa şükür de sen de kim oluyorsun götürürüm altını 1650 lere sonra kuzu kuzu razı olursun 1585e tabi onu da bulabilir misin diyerek?
TEknik ve karmaşık anlatımları daha iyi anlamak için AYI ve BOĞA PİYASALARI tanımını üstün körü de olursa okuyun isterseniz...
Hepimiz ister istemez bilmeden de olsa AYI PİYASASININ yaşandığı bu dönem de AYILARIN satış gosterdiği bu dönem de bazı ÇAKALLAR alım yaparak BOĞALARI orman dışında bekletmeye devam etmektedirler... şahsen kendimiz BOĞA safında bekleyerek yer aldığımız için bu ortam da ormana girip AYILARLA uğraşmamız sakıncalı..ÇAKALLAR her alışlarında (sinsi avlanırlar çakallar bilirsiniz) bir gün AYIlara yakalanırlarsa hayatlarının sonları olabilir...
saglıcakla kalıln
aşağıda kısa AYI BOĞa Piyasası nedir onu yazayım
“Boğa piyasası” (bull market) terimi, gelecek hakkındaki iyimserliği belirtir. “Boğa”lar, piyasanın yükseleceği beklentisi içindedirler. Bu düşünceye sahip kişiler, piyasa yükselmeden, ellerinde yeterli para bulunmasa bile bir yere borçlanıp, hisse senedi satın alır, daha sonra da yüksek fiyattan satarlar. Bu terimin kökeninin boğaların boynuzları ile herşeyi yukarı kaldırması olduğu inancı yaygındır.
YanıtlaSil“Ayı piyasası” (bear market) terimi ise, piyasanın genel olarak gelecek hakkında karamsar olduğunu ve düşüş beklendiğini belirtir. “Ayıyı yakalamadan derisini satmak” deyiminin “ayı piyasası” teriminin kökeni olduğu rivayeti vardır. Bu beklentiye sahip olan kişilerin risk alma dereceleri yüksekse, sahip oldukları hisse senetlerini daha sonra düşük fiyattan geri alma beklentisiyle satarlar. Bu işlemde amaç, satış ile alış fiyatları arasındaki pozitif farktan kâr elde etmektir.
YanıtlaSilşu an da altın ayı piyasasındadır...
YanıtlaSilaklı selim hiçkimse AYILARIN cirit attığı şu dönem de ormana gitmemelidir.. En azından biz kendimize bunu tavsiye ediyoruz...
ÇAKALLAR misali ufacık parça alıp kaçmaktansa... dışarıda bekleyip AVCILAR AYILARI vurduktan sonra BOĞA olarak yemyeşil otlardan faydalanacağız
Boğa piyasası
YanıtlaSil1.aşama : Durgun olan piyasanın değişmeye başladığını sezen akıllı yatırmcıların , cesareti kırılmış ve sıkıntıya düşmüş yatırımcılar tarafından değerinin çok altında satılan senetleri topladığı toplama( accumulation ) dönemiBu safhada şirketlerin mali tablo ve raporları hala kötüdür halktan hiç ilgi yoktur.
2.aşama : Ekonomik trendlerin iyileşmeye başladığı ve işlemlerin arttığı safha.Teknik analistin en fazla kazanabileceği dönemdir.
3.aşama : Halk hücum etmiş ve hacim patlamıştır.Bu aşamanın sonlarında işlem hacmi artmaya devam eder ama –Kedi ve köpekler- hızla düşmeye başlar ( yatırım değeri olmayan düşük fiyatlı hisseler )
Ayı piyasası
YanıtlaSil1.aşama : Boğa piyasasının son dönemine rastlayan elden çıkarma ( distiribution ) safhasıdır
2.aşama : Panik aşaması alıcılar azalır satıcılar aceleci davranır.İşlem hacmi yüksek oranda artarken fiyatların düşme trendi hemen hemen dikey olur.Panik safhasından sonra uzun süre ikinci bir canlanma dönemi ya da yatay piyasa olur.
3.aşama : Artık küçük de olsa alışlar başlamıştır.Tüm kötü haberler ortadan kalktığında sona erer.
Detaylı anlatımlarınızdan dolayı teşekkürler ümit bey ozaman şuanki altının içerisinde bulunduğu Ayı piyasasında bize düşen beklemek beklemek sabırla beklemek öylemi ümit bey ((fatih))
YanıtlaSil:))) ÜMİT BEY SIMDI BIZ YANI AHMET USTA VE BEN
YanıtlaSilBU CAKALLAR VASFINAMI GIRMIS BULUNDUK :))
ARKADASLAR SUAN HALA TRENDE OLAN VARMI.
BEN UZUN VADELI DUSUNEREKTEN .SATTIGIM GUNUN AKSAMI 3/1 ALIM YAPMISTIM.
TREN YOLCULARI
1.AHMET USTA : 87:70
2.ÇAÇA : 87:80
BASKA VARSA EKLESIN ARKADASLAR. BİRD HANİ GELİYORDUN SENDE YA UZULDUM SENIN ICINDE KISMET ARTIK INSALLAH BASKA ZAMANA AMA BEN BU TRENIN BIR SURE DAHA DEVAM EDECEGINE INANIYORUM.HANI DUSECEK DENILIYOR YA DUSECEGI RAKAM BENCE EN ASAGI 84 OLUR.HEDEF BU HAFTA 90 DIYE DUSUNUYORUM.BUSEFER EN AZINDAN ERKEN INMEYECEGIM ONUMDE 5 GUN VAR HAFTA SONU OLUSU COK BUYUK BIR TALIHSIZLIK OLDU BIZIM ICIN.
BEN DURUMA BAKIM PAZARTESI SABAH SAAT 10 GIBI ALIM YAPABILIRIM !
nerde sitenin sakinleri.hadı plan proje strateji dökün birşeyler ortaya sadece okumaklamı yetineceksiniz.
YanıtlaSilBakın yeni bir haftaya başlıyoruz.durmayacak bu gidişat,ben alım yapmayı düşünürken almayacağız deniliyor.
almayacaksak neye dayanarak almayalım
alacaksakta neye daynaraktan alalım
ARKA PLANDA KALMASIN KIMSE HERKES DOKSUN ORTAYA BIRSEY.
GIDEN ARKASINDAN AGLAMAKTANSA HERSEY BITMIS GIBI.NELER YAPARIZ BUNUN DERDINE BAKIN GIDENI BOSVERIN YENI BIR SAYFA ACIN KENDINIZE .RISK ALABILECEKLER VARMI?
KIMSEDEN CIT YOK SONRA BURDA YINE ALAMADIK VEYA ALDIK ZARAR ETTIK DIYE BASIMIZI DUVARLARA VURMAYALIM.
HADI HERKESTEN BIRSEYLER BEKLIYORUM.GEC SAYILMAZ HIC BIRSEY ICIN.
BİR ZAHMET BIZI OKUYANLARA SESLENIYORUM.SİZLERDE ÜYE OLUN.KENDİNİZDEN BİRŞEYLER VERİN.HEP BERABER YARARLANALIM.
YanıtlaSilBIRBIRIMIZI KORUYALIM
çaça hocam ben geçen hafta içersinde gr 84'ü bekliyordum alım yapmak için hatta cuma günü sabahtan düşüşle gireceğide belliydi abdden gelen rakamlarla öğle kapanışıda süperdi birazcık daha düşünce alacam dedim ama son açıklamalarla haftayı acayip kapattı. pazartesi sabah saatlerinde fiyat 85.5 leri görür ve o fiyatlardan bi miktar almayı düşünüyorum ve haftayıda aynı çaça hocam gibi beklemeyi düşünüyorum.
YanıtlaSilÇaça kardeşim beni unutma. Ben de 100g bıraktım elimde. İşin doğrusu pazartesi duruma göre ben de almayı düşünüyorum. En fazla trenin penceresinden başaşağı düşeriz. :-)
YanıtlaSilGerçekten şimdi biz ÇAKAL mı oluyoruz?
Ümit kardeşimin hatırı olmasa nakitin tamamıyla gireceğim altına. Ama sayfalar dolusu yazdıklarını okuduktan sonra kendisine yerden göğe kadar hak veriyorum. Açıkçası tırsıyorum.
Çaça bende neon gibi düşündüm 84 olunca alacaktım 85 den asagı inmedi maalesef.. Ahh ah o trene binersem inmeyecegim.. :)))
YanıtlaSilPazarttesi olsun bende gelcem yanınıza inş.
Bird ben senden korkuyorum.sen alım yapınca düşecek hissi veriyor bu altın haber verde aldığın zaman elımdekılerı satayım :))
YanıtlaSilozaman tren yolcularını yenılıyoruz.Herkes bilsin diye bu bılgıyı paylasıyorum hep soruluyordu kım alıyor kım satıyor bılgımız olsun diye
Tren yolcuları
1.AHMET USTA
2.UYAR
3.ÇAÇA
4?
5?
arkadaslar aman dikkatli ve temkinli yaklasında zarar etmeyin.burada cok uzuluruz.en azından emın olmadığınızda deneme amaclı ufak bır mıktar alım yaparsınız tamamını yapmayın.o ufak bır mıktar bıle sıze bu sefer trenı kacırmadıgınız hissini veriyor ve pişmanlık duymuyor ınsan.
Ümit beyin yavsiyesini malesef bu sefer yapamadık.doların artısı sebebıyle dırek tl gecmek mecburıyetınde kaldık.Dolarda yukselmeseydı zordu altının bu rakamları bukadar hızlı gormesı.
Bird aman dıkkatlı ol!
ne olacak altın hali ya tl iyice değer kaybetti bizde almadık bekledik 87 lere dayandı ümit beye katılıyorum anacak yorumlar tutmuyo bu gidiş nereye!...
YanıtlaSilseçim öcesine göre dolar 1.70 için HAYALDİ GERÇEK OLDU(!)...bir haftada %25 develasyon oldu HAYALDİ GERÇEK OLDU(!)...
ne yapalım arkadaşlar ümit bey ne diyorsun ...
saygılar...
Arkdaslar
YanıtlaSilDolar dusecek olsa suana kadar dusmesı gerekmıyormuydu.genelde dolar yatırımcıları en yuksek rakamı gorunce anında kar satısı yapar.
EE soruyorum suan hala zırvede.. buda altın yatırımcıları ıcın guzel bır fırsat.
Yanı bu oluyorki.. film devam ediyor. Edecek gibi.
USD yeni bir rekora hazırlanıyor.Rekor kırarsa altında kıracak diye düşünüyorum.
yine bir tahminde bulunacağım bu haftayı 91 kusurle kapatacak diye dusunuyorum.Nedenmi?
Usd anormallik olsaydı coktan rekorundan sonra dusmesı gerekıyordu dusmedı.
EEE altında gazladı.alımlar var olacakta.
Sizce bu neyin işareti..
Tren verdiği 2 günlük moladan sonra 5 gun sürecek yolculuga hazırlanmıyormu?
Bu ay sonuna kadar bunun böyle gideceğine inanıyorum ben.
Arkadaslar bu benim şahsi fikrim.Ben 26 yasındayım sizin kadar tecrübe sahibi olamayabilirim.Buradakı sakinlerin hepsi tahmin ediyorum.benim abim ablam yasındalar hepinizede saygı duyuyorum.
Yanlız.mevduat sermaye buyuk olunca rısk ve korku buyuk oluyor sonuna kadar hala yatırım yapamayan abılerıme ablalarıma katılıyorum.Bende olsam korkardım.
Ben diyorum ki böyle düşünüyorum sizce tecrübeli abilerime herkese soruyorum.tabela boyleyken düşme ihtimali varmı?
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilNeon kardes ben sanmıyorum 85 olacagını ınsallah olur ama
YanıtlaSilEEEEEEEEEEE.......????
YanıtlaSilBen galiba aşırı bu işin üzerine düşüyorum.
YanıtlaSilİyi geceler..
az önce kuyumcuya fiyat sordum 86 dedi.pazartesi olmadan bi şey diyemeyeceğiz anlaşılan
YanıtlaSilpazartesi günü bu haftaki seyrini belli eder ama 90 a yaklaşınca 3-4 günlük iniş yaşanır diye düşünüyorum ümit beyin bahsettiği ayı grubunun yapacağı satışlar ile ama bunuda çok aşağılara çekmezler.pazartesi bu tren kaçmaz gibi duruyor.
YanıtlaSilSelam arkadaşlar !
YanıtlaSilöncelikle Altın için bahsedilen AYI Piyasası hepimizin bildiği gibi ALTIN ONSdur.. bu karışmasın lütfen..
ALtın TL gramı için hiçbir piyasadan söz edemeyiz.. Yok olmaz da zaten..AYI ya BOĞA vb altın ons; borsa; euro/usd paritesi vb den olur direk sadece uluslararası 2 paranın ilişkisi sözkonusur.. ALtın TL gramından bahsedemeyiz çünkü TL gramı için hem altın ons hem usd-tl gibi 3 farklı arguman gerekli olduğu için..
bundan sonra haftanın değerlendirmesine geçelim en azında AYI piyasası derken ons-altından soz ettiğimizi burada anlaşılsın istiyorum..
Arkadaşlar bu hafta sadece kapanış açılış rakamlarına baktığımız altının düz rakam 1600 ons da kendini koruduğunu ve sabir bir seyir aldığını görmekteyiz.. kapanış olarak bizim mesai saatlerinde ons destek olarak 1588 direnç olarak 1601 aralarında gezinmiştir..
YanıtlaSilYani aşırı bir çıkışı ki özellikle 1610 gören rekoru hiç kıramadığı gibi Cuma dışında 1606ya kadar yaklaşamazken bir kaç sefer 1585 hatta belli saatlerde 1582 yi görmüştür...
Piyasa taderlerinden BOĞA olarak kendini tanımlayanlar piyasayı kendi lehlerine çevirmek için 1585 rakamı ile tatmin olmadıklarını görüyoruz.. Satışın AYIlar tarafından yapılmadığı piyasa ve gündem haberleri doğrultusunda ÇAKALLARın leşi korka korka agzına bile almadan kaçar gibi ısırık alıp uzaklaştıklarını görüyoruz.. Bunu piyasalarda da zaten görüyoruz...
Alım yapıldığın da pişmanlık hissi olması; olası bir aşağı düşmede paniğe girmeler zaten genel psikolojileri..
Bu AYI Piyasasında alım yapan çakallar AYIların hareketlerinden korktukları için ve yakalandıklarında ölümle burun buruna kaldıklarının da zaten bilincindedirler..
Daha iyi anlaşılması için basite ve bir belgesel havaya sürdüm konuyu kimse kusura bakmasın..
Sonuç olarak arkadaşlar altın ons da geçen hafta gözle görülür kar elde edilememiştir...
Alım yapan arkadaşlar ALTIN-DOLAR-TL denkleminde belirttiğimiz gibi
altın aldıkların da baktılar usd ons yükseldi dolara geçip kara edeceklerdi..
ons değil de TL yükseldiğin de de altından TL ye geçeceklerdi..
Altından dolara geçmişlerse ve o anda geçen 2 günde olduğu gibi usd-tl kuru arttığında bu sefer usd den TL ye geçeceklerdi...
Bir altın almakla aynı zaman da 3-4 işlem ve hareket yapacaklarını unutmadlar.. İlla dolara geçilecek ya da dolara geçildi sie TL ye geçilmeyecek diye bir kural yok her harekette en çok kar nere ise oraya atlanacan ya da tam tersi en az zarar nerde ise oraya gidilecek.. bu iyi anlaşılsın lütfen... hem de tam anlaşılsın.. 1 atakla 3-4 çıkış yolu yaratabileceğinizi göreceksiniz..
Geçen hafta altın sadece evet sadece TÜRK LİRASI KARŞISINDA REKOR KIRMIŞTIR .. hem de birkaç kere... bunun da sebebi USD-TL kurundan dolayı TL de devaluasyon olmasındandır.Yani paramızın değerinin düşmesindendir.
Mehmet Bey özellikle şunu unutmayın ve tüm arkadaşlar biz yorumlarımızı iletirken 2 şık sunmaktayız.. Düşerse şundan dolayı çıkarsa şundan dolayı olacak diye..
en son mesela TCMB kararı öncesinde faiz ve munzam karşılığında bir değişikliğe gitmeyeceklerini ki bu zaten doviz-tl kurunda da fiyatlanmıştı, doviz alım ihalelerinde karar çıkarsa dolar da yön değişeceğini belirtmiştik..
önce ki yazılarımıza da bakarsanız denilmişti ki TCMB aşırı doviz alımı yaptı ve bu da usd yi düşür müyor yarın ki TCMB kararında doviz alım ihaleleri bitti derse kur 1,61 yönüne ilk başta gelir; yok eğer almaz derse o zaman 1,70-75 den soz ederiz demiştik... Sonuç olarak TCMB kararında doviz alım ihaleleri konusunda durduk açıklaması yapmamıştır.. Sadece gerekli görüldüğü takdir de mudahale edecektir diye açık ve belirsiz bir zaman kavramı bırakmıştır.. bu karar üzerine Perşembe 14:00 te açıklandı Cuma öğkene kadar 1,70 i doların çıktığını gördük..
Burada bu karar öncesi belirsizlikte yatırımcı - Hımm demeli TCMB doviz ihalesi alımını sonlandıracak mı? Yoksa gene alıma devam mı edecek mi? Bu iki karardan birine seçip ona göre yatırım kararını alacaktır...Sizler de oyle bizler de oyle... Bu durum da genel de küçük yatırımcıların kendilerini zarardan korumak için bekleme moduna girmeleri bu sebeptendir.. Ya da hep belirttiğimiz gibi elinizde dolar varsa karar öncesi parçalayın ki çıkarsa eliniz de ki diğer dolar para etsin... düşerse gerekli görürseniz TL nizle alım yaparak dolar miktarınız artar.. Daha önce altın da anlattığımız gibi..
bu yüzden fazla teknik ve ekonomi gündemi takip etmek ve belirsiz zaman görüldüğün de geride kalmaktan bundan olsa gerek..
10.000 TL miz var diyelim ve hepimiz bunun 11,000 TL olmasını zaten isteriz..
YanıtlaSilLakin bu karamsar piyasalarda AYIlarla spekulatorlerin ortaklık yaptığı bir ortam da 10.000 TL mizi 86 da alsaydık en fazla 87 de satıl desek 1 tl lik en fazla akr ettiğimizi düşünsek fazla ettim diyen arkadaşımız çıkamaz zaten bu hafta al sat yapanlar içinde.. 10.000 TL mize 116 gram altın eder ve 1 TL kar da bizler 116 TL kazanmış olurduk...
116 TL güzel rakam hiçbir parayı küçümsemeyiz ama olası bir sert ters harekette ki alanlar da zaten gıdım dıgım parça kopardıkları için AYIlardan korktuklarını zaten biliyorlar ve bilincedeler... Ama olası düşüşte kayıpları iki katı olacaktı... kazanırken 1 kazanırsınız ama kaybederken 2 kaybederseniz...
Neden mi rakamları kusuratsız yazıyorum anlaşılsın..
86 TL den altın alan kişi yatırım yaptığında banka satış:86 alış 85 idi değil mi... altın 88 oldu ki satış rakamları 87 olsun .. bu da 1 TL kar demin dediğimiz gibi..
ya bu işin tam tersi olsa idi.. yani altını 86 TL den aldıklarında banka alışı da 85 idi... Altın 84 TL olsa idi bu sefer banka bunu 83 TL den alacaktı oyle değil mi...gramda 3 TL zarar oldu...
Ama genel internet ve basın tek rakamla altın 86 yazarken aldık 88 oldu 1 TL kar...
ama 84 yazdığında 3 TL zarar..
hepimiz de biliyoruz alış yaptığımızan da altın 1 TL yükselecek ki başabaş satabilelim....
bu hafta usd - tl kuru çok yardımcı oldu altın tl gramına.. ons da herhangi bir değişiklik olmazken.. Zaten olsa altından usd ye geçiş yapılabilecekti.. olmadığı için altın-usd geçiş yapılsaydı ya zarar ya da başabaş olacaktı...
bu allış satış kur farkını burada unutmamak gerekiyor...
TL de bir YATIRIMDIR düşüncesi ile TL de bekleyenler 10.000 TL açısından bir değer kaybetmediler... Paralarının da değer düşmedi.. SAdece finansal devalusyon oldu TL de.. enflasyon, gıda, içecek vb son 1 ay da %20 ya da en son iki gün TL doalr karşısında %5 değer kaybetti ama TL enflasyonun da %5 artış olmadı bu unutulmasın.. Cari denge ve İMKB için yabancıların cebine doldurmak için usd üzerinde oynanan bir kardan başka işlem yapılmadı..
Bu usd tl kurunda ki artış enflasyonu tetiklese ya da tetikleyecek olsa onu açık ve net eleştirir ya da dile getirir Sizi bilgilendirirdik..enflasyonda %1-2 artış beklentisi önceden beri beklenen bir olgu idi bunda aşırı ithalattan kaynaklanan büyüme ve enerji fiyatlarının artışından kaynaklanacaktır...
Unutmayın TL den geçen hafta euro dışında giriş için bir arguman sunmadı ama TL de olduğunuz da gümş, altın, euro, usd, sterlin,frank,ruble,riyal,yen ne isterseniz uygun kurda ise alabilirsiniz ama altın ya da bir şey aldığınız da düşüş anında ise bunları yapamazsınız.. kararsız ve spekulatorlerın kol gezdiği ve AYIların cirit attığı dönem de ortam sakinleşene kadar beklenebilir ya da 2 hafta öncelerinde belirtildiği gibi paranızın %10-15 ile alım yapılabilir.. Tam yatırım hiçbir zaman tavsiyemiz değildir..
geçen hafta da belirtilmişti ya BOĞALAR kazansın 1582 yi sert bir şekilde kırıp geçsin aşağıda kendine destek bulsun... ya da AYILAR gene hakimiyetini bir müddet sürdürmesi için 1606-1610 sert bir şekilde geçip 1630-1650 de tam yerine otursun.. İşte o zaman bile yani 1650 den sonra gelecek 1600 düzeltmesin de bile fiyatı gönül rahatlığıyla alacaklardan oluruz..
Buranın anlaşılmasını net istiyorum yanlış anlaşılmamalara sebep olmaması için.. Şimdi 1600 ü beğenmeyen biz; 1650 lerden dödükten sonra 1600 geri gelince bu sefer seve seve bineriz.. Arkadaşlar ikisi de 1600 ne far var demeyin.. 1585 başarılı olduğu takdirde 1550 yoklar.. Ama 1606 yı sert kırışla1630-1650 lere de oturur bu karamsar ve AYIların satış yapmadığı dönem de ve satışlarını da dünya ekonomisinde ki gelişmelere ve spekulator hareketlere bağladıklarından şu an kış uykusuna yattılar... Kış uykusu diyoruz uzun süre altın yukarılara tam gaz gitmedi ve kar satışları hibir zaman bu kadar geç kalmadı... Amatör dahi takip ediyorsanız Siz de fark edeceksiniz.. Ya da herhangi bir yerden 1981 dışında bir grafik son 30 yılda bu trendi yakaladığını altında göremeyeceksiniz...
İMKB bu durumda olduğundan usd de ani satışlar gelmez ... Ptesi ya da salı TCMB nin yeni bir doviz ihalesi var ben şahsen bu sefer dilenci misali dolar toplamayı bırakıp piyasaya doviz satacaklar... Bu çıkışı en azından dizginlemezlerse kontrollerinden çıkar...
YanıtlaSilAyrıca eğer ons altında yükseliş bekleniyorsa usd endexi düşecek anlamına gelir bu..
ons düşerken de usd endexi artar genel de..
unutmayalım isterseniz büyük harflerle yazayım DOLARIN TL KARŞISINDA DÜŞTÜĞÜNÜ GÖRDÜĞÜNÜZDE İMKB DE TOPARLANMA OLACAK.. Çünkü satın usd ler direkt İMKB ye girecek.. İMKB ye TL ile girilir...
Doları halk almıyor.. Bankalar alıyor sadece... İşlem hacmi ve TCMB verilerinde zaten bu net görülüyor.. Ayrıca bankaları TL ile borçlanmaları konusunda yeni düzenlemeler yapacakları fısıltı ile dolaşırken dün Denizli de TCMB başkanı direkt ve resmen açıkladı tarih vermeden ...ardından FİNANSBANK 2012 yılında %10-20 oranında halka arza açılması için ihale yapacağını da açıkladı..
Hani bir zamanlar kriz kahinliği yapıp Portekiz Yunandan sonra sıra İspanya, İtalya ve İrlanda'da demiştik.. Gerçekleşti ama söyledikten 3 gün sonra hem de bu ülkeler ardı ardına iflas bayrağını çekeceklerini hem de aynı gün hiç beklememiştik.. Şimdi de olası finansal krizin Türkiye'ye yansıması durumunda en şiddetli zarar açıklayacak bankaların başında da FİNANSBANK olacaktır diye düşünüyorum.. Her banka etkilenecek ama büyüklerden etkileceklerin başında bu banka gelebilir...
USD nin bu kadar artışı için fazlaca sebeb yok.. Cari açığı vb dengelemeyi saymadığımız da.. Yapılan bilinçli ve spakulatif hareket...
Bunu karar öncesi ben bile diyebiliyorsam TCMB doviz alımına son verdim demediği takdirde usd artar diye elbette TCMB başkanı da biliyor.. Ama çıkar işleri kar işleri herşeyi kuramın önüne geçiyor...
Size bir soru Türkiye de usd yi alan bankalar ya da büyük foncular usd ile ne alacaklar söylermisiniz? euro mu alcaklar 1,40 idi 1,44 oldu; sterlin de alamazlar, yen de frankda altında gümüşte hiçbirşey alamazlar dolar ile çünkü heryerde değer kaybediyor ya da altın gümüş emtia da olduğu gibi yukarılarda pahalı.. eee o zaman en yakın yer neresi İMKB 70,000 puandan 59.000 puana düştü... alışta karı düşünün...
Ya 59 dan sonra ikinci seviye 45-50.000 puan arasına indirebilirler mi şu an o gündeme geldi bu da doalrın 1,80-90 olması demek.. İşte o zaman işler değişir.. Türkiye gerçekten sıkıntıya girer.. kar amacı güden bankalar karı bile alamadan krizin için de kendilerini buluverirler.. Şu atmosfer de biz de kriz olmadan bu rakamlara götüreceklerine düşünmüyorum...
Kirizin ortasında yaşamak istemezler.. 2003-2006 yılında gedi tüm bankalar karları gördükleri için... krizi sezseler doydukları an bankaları satar giderler biz kalırız o zaman krizle başbaşa.. Duygusal olmayalım bir Türk yatırımcı bile maliyetini kurtarmadığı an da fabrikasını kapatmıyor mu? Başka yerde kısmet diyor.. Elin gavuru zarara değil karında biraz düşüş görsün çeker gider.. Yatırım ve ekomomi kar mantığı budur..
Neon Bey !
YanıtlaSilve diğer arkadaşlar benim şahsi tavsiyemdir uygulamak ve karar vermek Size kalıyor..
tüm paranızla alış yapmayın.. satış da tabiki... hele bu dönem de paranızın bir parçası ile girip denem yapın... Zarar ederseniz az olur.. kara diyeceğimiz yok zaten...
10.000 Tl örneğinde olduğu gibi alınmadığında 10.000 TL niz de bir azalma olmadı artı enflasyon da aşırı bir artış vb olmadı.. dükkan ev kiranız da artış yapmadı... gıda fiyatların da artış olmadı..
usd TL kurunda bir müddet sonra düzeltme yapacağına gene inananlardanım..
2009 da 1,72 TL idi
2010 da 1,20 lere kadar düşmedi mi?
gene aynı rakam olacak demiyorum ama 1,57 gene dönecek.. dönmemesi için hiçbir sebep yok...
sadece seçim dönemin de HAYALDI GERCEK OLDU ... reklamlarının bedelini ödüyoruz o kadar...
Bizim ekonomi otoriterlerimiz herkesin CARİ AÇIK FAZLA eleştirilerini susturmak için kurda oynama yaparak dalgalandırararak bu cepheden gelen eleştirileri susturmanın peşinde.. bunun bedelini de bizlere ödetecek.. Çünkü eleştirme hakkımızı bir şekilde elinizden aldıkları için kur 1,2 yi görmüştü vb diyecekler.. Hitabet gücü ile bizleri zaten etkileyecekleri de belli..
YanıtlaSilişte bu bir inat uğruna CARİ AÇIĞI küçültmek adına ve çıkar çevrelerinin usd açısında nemalanması uğruna oynanan bu oyunda ve olası dünya krizinde biz gene girmedik diyebilmek adına sacın bir ayağında yapılan bu hareketten etkilenmemeniz için mümkün olduğunca bor. döviz bordu ve krediden uzak durmanızı ve en güvenilir liman olan altını da bütçeniz doğrultusunda en az %10-20 tutum dememiz de bundandır.. Keza dış borç yükümüz son 10 yılda 20 kat arttığını biliyoruz değil mi ama İMF ye borcumuz yok deyip (doğru da) bizi kandırdıkları da bir gerçek.. Benim borcum 20 kat artmış ha İMF ha AB ne farkeder değil mi?
Başbakanımız tarafından bir tekzip gelmediğine göre biz de rahatça dile getirebiliriz kendi hesabında 2009 rakamlarına göre 2milyar usd var..En zengin devlet başkanları sıralamasına giren başbakanımızın ilk sıra olması da gurur verecektir (!) bize... İstabul Başkanlığı döneminde kaçıncı sıra bilemeyiz ama ilk 100.000 arasında olmadığı bir gerçek...
konu dışı ama bir paylaşım veya yorumda bulunmak isterim.. ABD borç sorununun temeli ile ilgili:
YanıtlaSilAmerika'da Yahudilerin hakim olduğu ABD Derin Devlet Yapılanması İsraile karşı tutumu nedeniyle OBAMA'yı devirecekler bunun içinde Ekonomik krizi kullanıyorlar. Yahudi Lobilerinin Cumhuriyetciler içerisinde hakimiyeti çok güçlü, Corç Puşt zamanında İsrail ABD'yi istediği gibi elinde oynatıyordu,
umit bey kardesim
YanıtlaSilagziniza saglik hepsi guzelde
ama....
Gul guzel ama yanibasinda dikenler nobet tutuyor.Inci mercan cok kiymetli ama kopek baliklariyla bogusma tehlikesi var .Bulbul dikenden korkarsa gul koklayamaz.Anne dogum sancisindan korkarsa cocuk sevemez
ters semsiye mum grafikleri iicn aciklamalariniza tesekkurler ters semsiyemizin ici nezaman az karlarla dolacak))):
selam ve ihtiram
Berek obama kalsada gitsede dunyanin iisi harab sayet devrilirse dunyanin iisi ik defa harap cumhuriyetciler savas yanilisi politikalr gerginlik tarafi agir basan politikalar izler
YanıtlaSildemokratlar finnans ve teknolojiyi esas alan siyasetler izler desenize kaoslu savasli kanli gozyasili gunlere dogru gidis olacak ozaman kanla savasla kaosla beslenen dunya ekonomilerine
savas sanayinden beslenen israil gudumlu cumhuriyetci yonetimlerin ele aldigi ve ya basa geldigi gunlerde altin iicn yailan 1700 2500 oslu fiyatlara dogru giidisin olmamasi icden bile degil
kuzeyin soguk ve sakin ulkesi norvecin oslosunda gecen genclik kampina yonelik bir saldiri olmustu
bunuda muslumanlarin uzerine yikmaya kalkistilar polis arastirmasindan sonra bunun boyle olmadigi ortaya cikti
yahudi siyonist eksenli politikalar izleyen abd ve gudumundeki evropa dusman renk olarak eskiden kizili kirmiziyi benimsemisti simdi yesili dusman olarak algiliyor desenize yeni donemde inannanlari islam alemi dahada sikinintili gunler gecirecek
dünyada ki bu kriz senaryolarının Türkiye yi etkilememsi şartıyla iyi birşey olacağını düşünüyorum:)
YanıtlaSilkendini birşey sanan ab ve abd nin de kendilerinin bile zamanla aciz kalma durumlarına düşebileceklerini görmeleri iyi olur ki başka ülekelere karşı gaddarca ve yüksekten bakan tutumlarını anlasınlar ve vazgeçsinler..
slm
YanıtlaSilnıhayet bende uye olmayı basaranlardan oldum
YanıtlaSilHerkese günaydın.
YanıtlaSilTokyo ONSU uçurmuş. 1625'i geçmiş maşallah. Bakalım bu hafta bizi neler bekliyor?
günaydın
YanıtlaSilbu hafta için altın alalım mı ne dersiniz.....
YanıtlaSildüşecek diye bekledik şimdi deuçtu en azından bu hafta kar edeyim diye düşünüyorum ama çok yüksek bu sabah alıp almamakta kararsızım yardımcı olurmusunuz.....
YanıtlaSilBU İŞİN SONU 90 BEN 9 GIBI DURUMA GORE ALIM YAPABİLİRİM.BEKLİYORDUM BOYLE BIRSEY OLACAĞINI...
YanıtlaSilBİRD sende durma daha ufak bır alım yap.
bütün arkadaslara seslenıyorum.sabah saatlerınde 9 gıbı ufak bır altın alısı yapın saat 4 gıbı kar getırecektır dıye tahmın edıyoum.
Altına bıcılen deger suan gramına 100 tl denilirken düşecek diye beklemenin pek faydalı olacağını düşünmüyorum.
ARKADASLAR
YanıtlaSilMARC FABER BLOMBERG TV DE YAYINLANAN ESKI PROGRAMDA
ALTIN ALIP KENARA KOYUN FİYATLARIN DAHADA ARTACAĞINI BELİRTİYOR.CUMA GUNU BUNU BASINDAN DUYMUSTUK. BU ADAM BUNU DİYORSA NEYİN İŞARETİ..
ALTIN ALACAK ARKADASLAR USD GUVENEMIYORUM.ANLAMADIĞIM İÇİNDE GİDİŞATI HAKKINDA COK FAZLA DUSUNCEYE SAHİP DĞİLİM.SUAN ALTINI YUKSELİŞİ İLE ALTINIn TL KÖRÜKLEYEN USD OLUYOR.EGER ALIM YAPACAKSANIZ BUNA COK DIKKAT EDIN USD DUSTUGU TAKTIRDE SUANKI ONS DUZEYINDE ALTIN 85 LERE OTURUR.SUAN BLOMBERGTE ROGERS TE ALTIN ALIN DİYOR..
BUNLAR BUKADAR GAZ VERİYORSA BU ALTIN FIYATLARI COK RAHAT 90 TL UZERINI BULUR.
HERKES ACİLEN BİRŞEYLER PAYLAŞŞIN ONA GÖRE BİR ROTA.ROTA,ROTA,ROTA BELİRLEYELİM KENDİMİZE.
BOSUNA VAKIT KAYBETMEYELİM ARKADASLAR.
BANKALARDA RİSK ALTINDAYKEN BİZ BU ALTINI KUYUMCUDANMI ALSAK :)
HADİİ ARKADASLAR ACIK VE NET BİLGİ PAYLASIMLARI BEKLIYORUZ.ONA GÖRE ROTAMIZI BELİRLEYELİM. GEREKİRSE ÜMİT BEYİN DİLİ İLE ÇAKAL OLALIM :)))
1.614.90 oldu ons. usd 1702.7
YanıtlaSilherkese günaydın çaça bey hesap edersek 88.3 e denk geliyor alış sizin verdiğiniz rakamlarla. piyasa açılmadan alım yapsak fiyatlar çok yüksek yapıkredi 89.10
YanıtlaSilama açıldığında da aynı olma ,ihtimali var.
sanırım bu dolar 1750 leri bulmadan bu altında 1650 yi bulmadan bırakmayacak.
napmak lazım bilmiyrum. fikri olan paylaşırsa seviniriz
Çaça inan ki Onsu buralarda görünce bankanın şu anki satışından bile almayı düşündüm. Şu TCMB güvenemiyorum. Ben de saat 9'u bekliyorum. Bu sefer Hislerime dayanarak büyük oynamayı düşünüyorum. En fazla yere çakılırım beni yerden jiletle kazırsınız. :-)
YanıtlaSilişbankasıyla çalışanlar varsa düşünmeden alabilir bile çü
YanıtlaSilnkü açıldığında daha da yükseğini gösterecek:)
golden dediydi dersiniz:) işbankasının böyle bir eksiği var piyasa açılmadan yansıtmıyor artışı ve artış çok fazla ise açıldığında kara bile geçmiş olabi,liyorsun.
ama yapıkredi fiyatla oynamış bile:)
İşbankası şu anda 87,85 bana çok geldi. Gün içinde bir dalgalanma olup 86 87 arasına gelebileceğini düşünüyorum. Halkbank 89,24
YanıtlaSilTabi buna göre İşbank bedava. Yunanistanın notu CA ya düşürüldü.
uluslararası piyasa yorumcuları kitco.com da bu hafta fiyatların zayıf kalacağını belirtiyorlardı. ne oldu bu asyaya saldırdı altına anlamadım:(
YanıtlaSilyunaniztanın notu düştü ise dolar da yükselir altında.
YanıtlaSilişşbankasında param yok ama olsaydı alım yapabilirdim şuan...
diğer bankalar için en azından 9 u beklemek lazım alım için çünkü gerçekten fiyat farkı çok fazla.
bekledik bekledik hale bak göz göre göre adam 90 lira oldu kırıntısını toplamaya çalışıyoruz:) korkaraka aldığım az miktardaki altından kar ettim ama bukadar olacağını tahmin edememiştim
HALKBANK ALTIN 88,770000 88,020000
YanıtlaSilİŞBANK ALTIN 87,48 86,10
YanıtlaSiloy oy oy neler olmuş neler.cuma 87,70 den korkarak aldığım altından bankada 0,265 kr kar getirmiş ki bu kuyumcuda daha fazladır.ne olacak halimiz bilemiyorum :(((
YanıtlaSilGaranti
YanıtlaSilBANKA ALIŞ BANKA SATIŞ
87,96500 88,62500
işten alıp halkda satıyoruz arkadaşlar :))) ama alırken yok ben altınımı istiyorum diyorsunuz :)))
YanıtlaSilKuyumcu
YanıtlaSil89,95 89,70
Garanti
YanıtlaSilBANKA ALIŞ BANKA SATIŞ
88,06400 88,72500
tutabilene aşkolsun :((
bu gün alım yapalımmı arkadaşlar ... alım yapanlarda hemen yansıtırlarsa sevinirim..
YanıtlaSilBen bugün nakte ihtiyacım olmasaydı 15 dk önce alım yapardım.hatta elimdekini de bozmam gerekiyor.ama son ana kadar bozmamak için direneceğim.bugün olmadı muhtemelen yarın 90 tl.saat 16:30 da muhtemelen biraz gevşer.abd açılınca.
YanıtlaSilGaranti
YanıtlaSilBANKA ALIŞ BANKA SATIŞ
88,32300 88,98400
Ben alım yaptım. 88.67 TL'den 337 Gr.
YanıtlaSilGaranti
YanıtlaSilBANKA ALIŞ BANKA SATIŞ
88,42800 89,09000
kimseye al yada alma diyemiyorum
çünkü ben elimdekindne bile korkmaya başladım
böyle bir yükseliş aslında dibe çöküş anlamı taşıyor
artık herkes altın kemirecek heralde :(((
bu ne ya kafam allak bullak oldu ne yapacağımı şaşırdım alayım diyorum garantide fiyat 89.20 oldu ...ne oluyo bu altına :(
YanıtlaSilbende alım yaptım bir kısmıyla ama uzun vade inş. hayal kırıklığını uğramam hayırlısı inş.
YanıtlaSilGaranti
YanıtlaSilBANKA ALIŞ BANKA SATIŞ
88,53900 89,20100
89,060tl ve 89,159 tl den bi miktar alış yaptım ve şu an kuveytte 89,360 tl yükseldi.. acaba hepsiylemi alış yapsam.. kafam karıştı... çok hızlı yükseliyo... düşüncesi olan varmı...
YanıtlaSilhalkbank
YanıtlaSilsatış alış
89,290000 88,490000
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
YanıtlaSilSerin serin Kapalıçarşı
Cıvıl cıvıl Mahmutpaşa
Güvercin dolu avlular
Çekiç sesleri geliyor doklardan
Güzelim bahar rüzgarında ter kokuları;
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.
Yok artık 1618 i de geçti.Hamdolsun ekonomimiz süper.Altın 90 hayaldi gerçek oldu!!!
YanıtlaSilArtık Başbakanımız zirveye oturur rahatça.En zenin lider zirvesine. :(((
tırsarakta olsa bimiktar alım yaptım 89.29 tan bugunu kaçırmayalım bari
YanıtlaSilHafta yine hayal kırıklığıyla başladı. haftasonu hiç bakmadım fiyatlara, sabah sabah moral falan kalmadı. şuraya yazıyorum ben altın alayım hemen düşer bu meret ama almayacağım, o kadar cesaretim yok. alanlara bravo diyorum umarım zarar etmezler
YanıtlaSil89,41 tl ve 89,64tl den bi miktar daha alım yaptım... rabbim hayırlısını nasip etsin inş. bu sefer zarar etmem....
YanıtlaSilArkadaşlar temkinli olmakta yarar var ancak şoylede bi durum var usd kuru altın fiyatını şişiriyor daha bunun ons tarafı var ons da çıkışı devam ettirecek gibi ona göre posizyon alın derim.
YanıtlaSilalayım dedim 90 diyo yaaaa almayacam isterse 100 olsun yeter yaaaa
YanıtlaSilson olarak 89,96tl den paramın büyük bi kısmıyla aldım .. artık çok azda tl de kaldım ama gr olarak zararım çok arkadaşlar.. inş. bundan biraz kazanırımda... eğer ilk alış yaptığımda parça parça almasaydım şu an bile karda olacaktım.. ilk alışım 89,06 tl şu an bankada alış 89,34 tl. ya nasip demişler.. yiyecek rızkımız ne kadarsa gerisi boş demekki.. herkeze bol kazançlar...banada inş.
YanıtlaSilBu kadar hızlı harekete kalbim daha fazla dayanamayacak. Bilgisayarımı kapatıyorum. Öğleden sonra devam edeceğim.
YanıtlaSilArkdaşlar ne olmuş oyle ..yaa ucmus
YanıtlaSilALTIN 88.85462 89.83473
Şoklardayım...Neyini alcam bu meretin almıyorum..
Yabancı bankacılar ve finans çevreleri önemli hisselerimiz için “SAT” sinyali verdi.
YanıtlaSilİMKB yerin diplerine gitmeye aday oldu...
Döviz fiyatının yükseleceğini düşünen yabancılar, döviz fiyatındaki artışın durmasından sonra tekrar girmek üzere borsadan çıktılar...
bu doğrultu da 1,71 i geçen usd-tl dolar kurunda hedef 1,75-1,80 TL olarak belirlendi...
Döviz kuru dengesi bulununcaya kadar Borsa düşmeye devam edecek.
Önümüzdeki bir-iki ay daha “dış cari açık” yüksek seviyesini sürdürecek. Sonrasında, düşmeye başlayacak.
Döviz kuru dengeye gelip, “dış cari açık” düşmeye başlayınca, yabancılar yeniden Borsa’nın kapısını çalacak...
Döviz kuru ne kadar artarsa, “dış cari açık” o kadar azalacak.
Döviz kuru ne kadar artarsa, o kadar çok yabancı yatırımcı gelecek ... düsturu ile hareket eden ekonomi otoritesi krizi resmen yaşarken alım yapan ya da yapacak arkadaşlara tavsiye niyetin de...
1. usd de alın... ons düşme eğilimi gösterdiğin de dolardan daha düşük kurlar altın alacağınızdan daha fazla altın alırsınız..
2. tl ile altın alırken parça parça alın...
çıktığında altın satışı düştüğünde tl ya da usd den altın alımına devam edebilirsiniz..
unutmayallım altın-tl gramını yüksekte tutan sadece ve sadece en önemli faktör dolar-tl kurunun aşırı pahalılaşması..
alan arkadaşlara bol kazançlar...
arkadaşlar bu gün 90 da kapatırmı?
YanıtlaSilŞu an için 270 TL kardayım ama beklemeye yani risk almaya devam ediyorum. :))
YanıtlaSilBu arada benim çok fazla ekonomi bilgim yok ama, Amerika açısından yaşanan olaylar ve Fransa ve Almanya dışındaki AB ülkelerinin durumunu göz önüne alınca Altında yükselme bekliyorum.
Not : Yatırım tavsiyesi değildir.
Bu arada Ons 1.618 lerde takıldı.1,5-2 saate kadar günün nasıl geçeceğinin rengi ortaya çıkar diye tahmin ediyorum.
YanıtlaSilNe yapacagımı şaşırmış durumdayım...
YanıtlaSilHerkes şaşkın halde...
YanıtlaSilBende bir saplantı haline gelmiş pazartesi alım işlemi pek yapmam, salı-çarşamba günleri daha kararlı oluyor piyasalar, sanki pazartesi günkü gidişata göre salı-çarşamba günleri düzeltmeler yapılıyor... Acaba yanılıyor muyum?
YanıtlaSilBorçlanma sınırının yükseltilmesi konusunda ABD'li yetkililer hâlâ bir anlaşma sağlayamazken, Temsilciler Meclisi Sözcüsü John Boehner de Barack Obama'nın uzun vadeli çözümü yerine, kısa vadeli bir çözümü desteklemeyi tercih etti. bunun üzerine USD, euro, yen ve frank karşısında değer kaybetti.
YanıtlaSilArkadaşlar kısa vadeli çözüm ne demek ya da bunun altında neler yatabilir... Cumhuriyetçiler kısa vadeli çözüm isteyrek 2013 ABD başkanlık seçiminde Obama'nın (Demokratların) elinden başkanlığı alıp kendileri koltuğa oturmak istiyorlar.. Vu siyasi mantık açısından bakılırsa normal lakin Yahudi lobisi ağırlıklı cumhuriyetçilerin olası zaferi kan ile özdes(savaş) olduğu için daha önce yıl sonu 1600-1700 usd olarak hedefi gösterip 1600 sonbahar denilirken 1 ay öncesinden gerçekleşti .. 2013 altın hedefi 2000 usd dir.. uzun vadeli arkadaşlar için bir tavsiyedir...
Verilen rakamlar hem öncesinde gerçekleştiğine göre 1800-2000 aralığı yoksa kısa bir zaman da mı olacak -:)
Arkadaşlar !
YanıtlaSilBelki konumuz dışı oalcak ama durumu iyi olanlar için bir sözüm yok.. ama çoğu arkadaşımızının orta ya da düşük gelir diye adlandırılan sınıfta olduğunu düşündüğüm için.. Son birkaç aydır Papağan gibi tekrarladığım DOVİZ BORÇLANMASINDAN ÖZELLİKLE UZUN DURUN... Sözümü şu birkaç ay sular durulana kadar lütfen unutmayın...
Lütfen duygusal olmayalım.. Her iki kişiden birimizin desteği ile işbaşına tekrar seçilen iktidar belli çevrelere bu desteğinin mukafatını vermek zorundadır.. Bu oy verenler olarak biz olmayacağımız kesin..
Şu an 417 TL kardayım. Hadi bee devam oğlum :))
YanıtlaSilarkadaşlar sıkı durun
YanıtlaSilben de altın ve usd aldım:)))
gülüyorsam sebebi var...
düşüş başladı demektir,ben aldıysam eğer hehehe :)
Oğuz Bey !
YanıtlaSilCtesi ABD den gelen olumsuz haber akışı ayrıca Yunan notunun düşmesi Pazartesi sert bir giriş olarak piyasalara hakim oldu...
Altın ons değil de daha çok dolar-usd kurunun ikinci bir devaluasyonu altın gramını tl cinsinden yukarılara taşımaya devam ediyor..
ons bakımından alım sinyalleri var ama (usd den altına) ama TL açısından tl- altın mı; tl usd demi; tl eruomu karışık bir durum ve yüksek rakamlardan sürüye katılma olacaktır...
açıkcası yukarı trend görülse de bugün kü depremden sonra biraz ortalığın durulması mı beklenecek ki sanırım ben de oyle yapacağım..
bundan sonra da ben ağzıma felan açmayacağım...
1600 bir kırsın görelim bakalım 1616 aştığını ya da aşağıdan görelim bakalım 1580 ni kıracak mı derken... Boğalar 1580 ni beğenmemiş daha da istemişlerdi AYIlar sen bunu bulabilecek misin ona şükret diye betimleme yapmıştık... 1616 keşke yazmasaydım nem kapıyor yukarı çıkıyor; aşağı düşmez ki zaten...
Bu yıl yüzde 22 yükseliş kaydeden altına olan talep sebebiyle bazı bankalardaki altın hesabı limiti de doldu, bankalar yeni alım yapamıyor...
YanıtlaSililginç bir haber...
bu arada bir not :
alınan ve banka ya da yastık altında tutulan altınların CARI AÇIĞI iyice açtığını biliyor musunuz?
usd de olanlar bankaları eğer müsaitse gümüşü takibe alabilirler..
YanıtlaSil599 liralık ta gümüş aldı 2,26 dan hayırlı olsun :)
YanıtlaSilBu arada Uyar22 Bey !
YanıtlaSilÇakalların değil de AYIların tekrar alımı nasıl fırlatıyor altını gördünüz mü?
Gümüş halen uçuş için kalkmadı ilgilenen arkadaşlara duyrulur.. ben o tarafta pozisyon alanalrdan olabilirm
52,09822 usd dan 29,29 gr alım yaptım
YanıtlaSilben bankanın sitesine giremeyeceğim kalbim dayanmıyor artık. nasip diyorum herşey ama bu kadarda olmazki yahu.
YanıtlaSiltl den gümüş öneriyormusunuz ümit bey... çok az tl kaldı elimde alım yapalımmı... siz alacakmısınız...Gümüş 2.2361 2.2697 kuveytte fiyatlar bu düşünceniz nedir..
YanıtlaSil5 gr altın daha adım :)
YanıtlaSilgümüş tavşan gibi yakaladığın zaman daha kıymetli oluyor :))
TL den gümüş alıyorum ümit bey ne diyorsunuz?
YanıtlaSilGümüş Banka Satış Kuru 2,27446 TL
90,21 DEN 302 gr aldım allah hayırlısını versin
YanıtlaSilVe durakladı.Sanırım şimdi iniş çıkış yönünü özetliyorlar.<Duruma göre alım yada satış yapacaklar.
YanıtlaSilsabak 87.48 den çok az miktar altın aldım.
YanıtlaSilvaktim yoktu bir buçuk saat oldu alalı ve satsam bir lira kadar kar etmiş durumdayım gramında:S
bu nasıl iş anlamadım ben şuan alımlar çok çok yüksek durumda.
alınsa bir dert alınmasa bir dert.
düşer dedik bekledik 10 lira arttı sattığımız fiyattan
şimdi ne olacak peki 90 ı da gördü işte 100 mü olacak
Ben hala alım yapamadım... ve bekliyorum 850 grm civarında alacam ama olmuyyor işte...... sabah uyandıgımda cok geç kalmıştım :(((
YanıtlaSilÇaça 81 den aldın ya bize cok ucuk gelmişti...
79 dan beri bekliyorum.. en azından içimi dkünce rahatlıyorum :)))
Ümit bey altın ne oluçak durum ne gösteriyor Ümit bey altın ne oluçak durum ne gösteriyor
YanıtlaSilGüvenilir Bey !
YanıtlaSilOguz Bey !
şu an onsu (31,10 gramı) 40,50 usd olan gümüşte dolar bazında en az net kar 1-2 dolar bırakacağı aşıkar...
Lakin TL alımlar da usd nin yüksek olmasından dolayı 2,27 olan alış rakamlarını ki baya açmış makası ...
gümüşten sonra usd ye geçip (TL de kar edememe riskine karşılık) daha çok usd toplayarak sonra ki adımlar da altın ya da gümüş onsu düştüğün de altın ya da gümüşe geçmek daha mantıklı olacaktır... Lütfen bu hususu unutmadan hareket edelim.. Yakın bir zaman da TL den ihtiyaç vb borç beklentisi var ise biraz düşünülmeli...
ben alıma geçeceğim ama dediğim yolu izlemek kaydıyla daha sonraları
çaça 87,80 den ben 87,70 den de aldık
YanıtlaSilbird aynı senin gibi düşünüyordum,biraz da fırsatım olmuyordu ve alamıyordum..
YanıtlaSilama şimdi bismillah dedim başladım almaya ..
artık ya batarız ya çıkarız :)))
ama lımlar için şahsen 13:30dan sonra ki Londra piyasasının ikinci seans oturumlarını bekleyeceğim sanırım... akşam aBD ve japonlardan en az tokatı yemek için belki de.. ya da yönü daha iyi görebilmek için...
YanıtlaSilarkadaşlar bugün gramını kaçla kapatır ?
YanıtlaSilümit bey bende uzun vadeli bugün alım yaptım uzun vade için ne diyorsunuz. bir miktarda bıraktım tabi tl olarak.
YanıtlaSilekontürk bey şuan dolar alsak durum ne olur
YanıtlaSilartar mı düşer mi bu noktadan sonra nekadar ytükselir
bir de altına ne diyorsunuz vallahi kafa kalmadı:)
sabah bir bakadan diğerine para taşıdım.
sonra bir otobüs durağında 87.48 den wireless ile altın aldım.
tuşa bastıktan sonra fiyat 88.28 oldu:)
daha da alamadım geldim bi baktım kayışı kopmuş araba gibi gitmiş herşey.
bu şekilde giderse kazandığımız devlet olaak kaybettiklerimizin yanında bizi pek sevindirmicek malesef:(
Peki ümit bey hamdolsun paraya ihtiyacım yok, bende akşamı bekleyip tlden gümüşe geçeyim bir miktar
YanıtlaSilBu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilÜmit Bey bu durumda saat 15 gibi tl den gümüş almayı önerirmisiniz?
YanıtlaSilbu kampanya beni aşar o zaman yeterince zarardayım zaten daha fazla zarar etmek istemiyorum... ama yinede sağol ümit kardeş... tl gümüş usd bana karışık geliyo biraz... tl den gümüş alıp bi kaç hafta bekleyebilirim.. ama çok uzun vadede bekletemem sanırım...
YanıtlaSil128 tl den 100 adet küçük altın almıştım.bekliyorum..
YanıtlaSilarkadaşlar bank asyada usd altın geçişi varmı?varsa nereden giriyoruz?arbitrajdan giriyorum ama sadece usd euro gözüküyor bilen varsa yardımınızı bekliyorum.birde ben buraya üye oldum ama her zaman yeni kayıt yapmadan yorum yapamıyorum nerede hata yapıyorum nasıl girmeliyim?
YanıtlaSilümit bey alım yaptığınızda sitede yazsanız , aynı şekilde dolara geçerkende, dolardanaltına yada gümüşe tekrar geçerkensöyleseniz yani kısacası rehber olsanız.. sizinle birlikte yakalayanlargeçiş yapsa nasıl olur.. en azından ilk defa bu şekilde geçiş yapanlara rehber olursunuz... sizin içinde uygunmudur..
YanıtlaSilBeklediğimiz haber geldi ... MERKEZ BANKASI DÖVİZ ALIM İHALELERİNE ARA VERİLDİĞİNİ BİLDİRDİ ..
YanıtlaSilusd de hafif gerileme olacağını ve altın TL de düşüş bekliyoruz.. SAdece altın onsu çıktığında altın gramı yüksek olur ancak..
alım yaptığım da yazacağım zaten bundan şüpheniz olmasın...güvenilir bey
YanıtlaSilMüjdeli haber için teşekkürler ümit bey :)
YanıtlaSilTCMB sitesindeyim şu an ihale alım verme süresi hakkında bir paylaşımda bulunacak mı.. site ihaleye ara verdiğini açıkladı ama daha geniş bir açıklaama yapmadı... zaten mudahale edeceğini cuma ctesi paylaşmıştık..bu yüzden altın alımına girmeyi uygun göremedik..korkaklık kötü bir şey olsa gerek..
YanıtlaSilEce hanım bank asyada Dolardan altına altında dolara
YanıtlaSilSen diyeceksinki altın alış..tıkladıgında orda altın tl denmi dolardanmı iki hesap cıkacak.. doların varsa dolar bolumunu işaretle sonra alış de..dolardan alırsın..
yok tl de paran varsa gene altın alıs de ik secenek cıkcak gene.. tl dolar sen tl işaretle sonra alış de tl ile alış yaparsın..
Arbitraj da var herşey var sadece gümüş yok.. oda bankasyanın eksigi kızıyorm kuveyte gececem sırf gümüş için..
Ümit kardeşim MB döviz alışını durdurdu. USD den TL ye geçelim mi yoksa Altına geçmek için dursun mu?
YanıtlaSilaldığımız altınları elden çıkaralımmı sizce daha çok zarar etmeden...
YanıtlaSilYalnız arkadaşlar !
YanıtlaSilsadece şuna inanıyorum TCMB sert düşüşe izin vermeyecek..sırf cari açık var diye kuru yüksekte tutacak..
Baksanıza İsrail asıllı Generali Comercial bile 1,80 cazip demiş - :)
sadece tam yol ileri gaza biraz ara verildi diyelim... yoksa usd tutulacak gibi değil..
Ümit kardeşim cevap bekliyorum. USD altın için dursun mu TL ye geçeyim mi? (6000 $)
YanıtlaSilben demedimmi ben alırsam düşer diye :))
YanıtlaSilahanda düşüyor
napsak acaba yaaa
arkadaşlar şunda anlaşalım..
YanıtlaSilusd tl : ile
altın-tl arasında bir paralellik var...
hep paylaşıyoruz da..
usd de olanlar ya bekle ons düşsün altına geçelim dieycekler bu saat itibariyle yazıyorum...
ya da kardan TL ye geçecekler..
KESİNLİKLE ŞU AN USD DEN ALTIN ALMAK ZARAR DEMEKTİR..
çünkü hepininiz ortalama 1620 lerde aldınız altınız 10 usd kur farkı koysam 1626 felana denk gelir alış fiyatınız.... Siz usd de oalnlar mesela 1600 olmalı ons doalrla daha çok gram altın alasınız değil mi bu karışmasın lütfen..
Ümit bey telefondan takip edıyorum dügune az kaldı bilezlikleri alamadım inşallah düşer :-(
YanıtlaSilbankalarda hareketlilik okadar fazlaki yapıkredi makası 1 lira yaptı işbankası ise 90 kuruş.
YanıtlaSilÜMİT BEY,
döviz nekadar düşer sizce. bugün aldığımı bugün satsam daha sonra daha düşüğe alınır mı?:)
şaka bir yana ons nereye gidiyor böyle bir tahmininiz var mı 1650 yi görmek mi istiyor
uyar 26..
YanıtlaSilkarda iseniz TL yapın ...
ya da altın onsu düşmesini bekleyin sonra altına geçin....
TCMB DÖVİZ'DE ZORUNLU KARŞILIK ORANLARINI DÜŞÜRDÜ, 590 MİLYON DOLAR LİKİDİTE SAĞLANACAK...
YanıtlaSilartık 1,70 olmalı usd ilk aşama da...
Müjdeli haber için teşekkürler ümit bey :)
YanıtlaSilBank asya ..
ALTIN 88.06804 89.20285
Şoyle insinde bir alalım artık yaa.. nerdeyse 90.2 den alacaktım..
sabah 89,60 küsürden altın alım yaptım elden çıkaralımmı sizce daha fazla zarar etmeden .. zaten gramdan epey zarar etmiştim.. ne dersiniz ümit bey... şu an 88,70 küsürlerde banka alışı.. yoksa yükselirmi..
YanıtlaSilöğleden sonra ons yine çıkacaktır
YanıtlaSilsabah aldığımı sattım ama az önce bir mi,ktar daha almıştım onlar bekleyecek malesef ki.
YanıtlaSilşuan dolar düşüyor altın tl de düşüyor
Teşekkürler Ümit kardeşim, 210 TL kâr için TL ye geçmeyeceğim. ONS düştüğünde Altına geçerim. Diye düşünüyorum. 100g altını da USD yapmayı düşünüyorum.
YanıtlaSilÜMİT BEY bir sorum var:
YanıtlaSilgümüşün yaptığı parabolik yükselişe benzer bir yükseliş mi altındaki yükseliş.
yoksa bizde hem dolar hem de ons yüksek olduğu için mi bana parabolik geliyor
bende bekleyeceğim..bakalım ne olur..ani hareketler belirsiz olabilir..zamanla oturan fiyatları görmek daha mantıklı...
YanıtlaSilbiz cesur davrandıkta ne oldu altın düşmeye başladı...aynı olayla 2, kez karşılaşıyorum altın alıyorum birden düşmeye başlayınca telaşlanıp satıyorum..ondan sonra zarar kaçınılmaz... telaşlanmak insanı yanlış yönlendiriyo o yüzden sakince gidişatı takip etmek istiyorum...
YanıtlaSilarkadaşlar merkez bankasından sonra altın gr düşüşe gidiyor 15 dk. içinde 75 tl eridi 116 gr altın için...grafik bugün aşığaya doğru sanırım??
YanıtlaSilslm arkadaşlar.Sabah saatlerinde iş bankası 88.70 den satmayı düşünürken şimdi 88.25 den sattım. Sanırım bi süre düşüşte olacak.
YanıtlaSilama dikkat edelim altının onsu düşmüyor dolardan kaynaklanan bir düşüş yaşanıyor...
YanıtlaSilaltın aldım düştü heop bunu yaşıyorum zarar 256 tl ne yaplaı?...
YanıtlaSilGolden bEy !
YanıtlaSilhem ons hem de dolar-tl yüksek olduğu için biz de yüksek..
mesela sitelere bakın geçen hafta sadece TL olarak hatta son 7-14 gündür sadece TL bazında dünya da altın rekor kırıyor...
1610 rekorundan 1585 e indi ve sadece bugün 1620 ile rekor kırdı altın ons da ama Altın-tl gramında hergün hatta günde birkaç kez rekor kırıyordu bu da usd-tl kuru yüksek olduğundandı...
mesela bugün 1614 iken altın 90 TL yi vurdu şu an ons 1620 oldu ama altın 89 TL ... En büyük etken burda göreceğiniz gibi usd-tl kuru oldu..
çıldıracam zarar 431,86 tl offff offf
YanıtlaSilekontürk bey bey demezseniz sevinirim:)
YanıtlaSilozaman şuan gene bekleme durmundayız.
ben sabah kar ettiğim kısmını sattım sonrasında bir miktar daha aldım ama o kara geçemdiği için duracak şuan.
kısım kısım alıyordum ahala tl var ozaman şuan beklemek en güzeli mi diyorsunuz.
en azından diğer piyasalarda açılana kadar
ben de zarardayım şuan itibari ile ama beklemek beklemek beklemek,beklemekten başka çaremiz kalmıyor..
YanıtlaSilherseferinde aynı şey hep beklemek hep beklemek...
sabır sabır ya sabır....
mehmet bekle ..sakın çıkma..usd çıkıcaktır ...sabırlı ol..moral bozma
YanıtlaSilBöyle bir durumla karşılaşan var mı? http://www.cnnturk.com/2011/ekonomi/genel/07/25/bankalarin.altin.satis.limitleri.de.doldu/623925.0/index.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter
YanıtlaSilTCMB: YABANCI PARADA YENİ KARŞILIK ORANLARI 5 AĞUSTOS'TAN İTİBAREN GEÇERLİ OLACAK TCMB den bu açıklama geldi ayrıca zorunlu karşılıkların neden getirildiği için mesela şu deniliyor TCMB: ZORUNLU KARŞILIKLARDAKİ ARTIŞ DTH'LARIN VADESİNİ UZATMAK AMACIYLA YAPILMIŞTIR ... meali yabancı çevreleri pek korkutmayalım sürekli düşüşü öngermiyoruz çünkü cari açığımızı gene kötüleştirmek istemiyoruz.. Lakin aşırı usd nin çıkışı tam gaz bu da bizim için bir risk teşkil ettiği için bu kararı aldık deniliyor..
YanıtlaSileğer bu açıklamaya inanmazsa piyasalar ki ben inanmayacaklar diyorum 1,70 i göreceğiz demiştim kırdığınd ayeni hedef 1,66 - 1,67 olması gerekecek..
Şimdi bir de İMKB cephesinden bir sert yukarı yönlü toparlanma görürsek bu ihtimalin gerçekleşmesi için sebep kalmaz...
Oğuz Bey !
YanıtlaSilO tamamen spekulatif bir harekettir.. Bankalara emir geldi sanırım yukarılardan altın alma deniliyor.. Serbest piyasa ekonomisi diyenler altın almak istiyorum diyeceğim ve vermeeycekler.. Bu bir tezat değil mi? Satış olsun istemekteler Türkçesi bu...
Ayrıca altın ons bakımından çıkışı için şu an birşey demiyorum...
TEk temennim iyi bir haber gelirde uluslararsı piyasalardan bir de ons düşerse altın tl gramı iyice düşebilir.. ama şu an ons da sadece haber beklentisi dışında aşağı yönlü bir hareket sözkonusu değil... ama 1602 den 1620 ye getirdiler bugün bir müddet sonra satış baskısı da doğacaktır...
usd desi olanlar eğer 1,73 ten felan aldınızsa sabırlı olun ve altın onsu düştüğünde altın alarak daha çok gram altın alma yoluna gidin....
altın alan arkadaşlar da TL bazında yaşadıkları kaybı ons yükseldiğin de doalra geçerek; daha sonra dolardan altına geçerek gram yükseltmeleri yapabililer.. usd ye geçtiklerinden mesela TL-usd kuru yükseldiyse TL ye de geçilebilir ancak..
yani ????????
YanıtlaSilgördüğümüz gibi mesela :
YanıtlaSilgümüşte alış 2,27 TL idi ons 40,50 usd
şu an gümüş alış 2,25 TL oldu ama ons 40,90 usd..
dolar geçiş uygun ya da ilk başta gümüş alındıysa dolar düşünülmeli derken bunu kasdetmiştim..
TL riskli idi bu yüzden.. güvenilir ve oğuz bey
Yani Murat bey !
YanıtlaSilons da beklenilen yükseliş devam ettiği sürece altın-tl gramında kayıplar daha az olacaktır...
Dolar yeniden artış eğiliminde gibi. 1.70 lerden tekrar 1.71 e çıktı.
YanıtlaSiltşkler:)
YanıtlaSildoların 1.65 yolunu mb açtı bu sebebten dolayı altında gerileme söz konusu altının onsu artması çok da önemli değil 85 gr düşüleceği tahmin ediliyor ancak olası avrupa krizleri altın 95 grama tetikleyebilir,ne olacağı muamma bu arada rekor sewiyeden alınmaz diye bişey yok,ben 88 gr görürse 500 gr alıcam
YanıtlaSilÜmit abi,
YanıtlaSilben ortada kalanlardanım. 80den bozdurup 3000tl zarardayım. nasipsizlerdenim yani. hala beklemedeyim. arada çakallıkda yapamadık oradada nasibimiz tıkandı. nedir tavsiyeler. neyapalım. alım için bekleme fiyatı nedir tl de???
Selam arkadaslar bir suredir yorumlari okuyorum. Aramizda cok panikci var 1-2 gunde 200 300 tl karin ya da zararin hesabini yapiyor. Bu arkadaslar uzun vadeyi hic dusunmuyor. Almaya da satmaya da korkuyor. Eger ciddi yatirimci iseniz risk almaniz lazim. Altinin yukselisi ABD den iyi bir haber gelene kadar surecek (kitco.com) dolara da Umit beyin dedigi gibi minik bir fren yapildi ama bir kac hafta icinde 1.80 -1.90 olacaktir..Ciddi parasi olan bence bugun yine altin almali. Eger biraz arastirirsaniz altinin inis cikislar goz ardi edildiginde yilsonu 1750 2000 dolar ons olacagi ni gorebilirsiniz.Bu benim fikrim degil okudugum yorumlarin ozetidir.. 2 Agustosin hemen once yada sonrasi bir spekulasyona hazir olun. asagi yada yukari Alinacak karara gore..
YanıtlaSilteşekkürler bird bey.çok kolaymış aslında.
YanıtlaSilDÖVİZ ALIM İHALELERİNE İLİŞKİN
YanıtlaSilTÜRKİYE CUMHURİYET MERKEZ BANKASI
BASIN DUYURUSU
Geçtiğimiz hafta Avrupa Birliği Liderler Zirvesi’nde Avrupa ülkelerinin kamu borçlarına ilişkin sorunlara çözüm getirmek amacıyla önemli kararlar alınmıştır. Alınan kararların uygulanmasının ve piyasalara yansımasının izleneceği önümüzdeki günlerde döviz alım ihalelerine ara verilmesinin uygun olacağı değerlendirilmiştir. Bu çerçevede 25 Temmuz 2011 (bugün)’den başlamak üzere döviz alım ihalelerine ara verilmiştir.
Döviz alım ihalelerine ilişkin stratejimiz önümüzdeki dönemde tekrar değerlendirilebilecek ve söz konusu ihalelere yeniden başlanabilecektir.
Kamuoyunun bilgisine sunulur.
TCMB Resmi açıklama da denildiği gibi doviz alım ihaleleri geçiçi süreliğine durdurulmuş olup önümüzde ki dönemler de ihalelere yeniden başlanabileceği belirtilmesinden anlaşılacak olan şudur aşırı olağanüstü bir durum olmadığı sürece biz DOLARI AŞAĞIYA ÇEKMEEYCEĞİZ SADECE BU BOŞ VİTESTE AŞAĞI GİDEN ARACI VİTESE ALIP KONTROL SAĞLAYACAĞIZ demektir...
Altın alan arkadaşlar panik satışlar olmasın... Her zaman belirttiğimiz gibi parça alımı yapmışsanız ve zaten %10-20 kısmı devamlı durmasını tavsiye ettiğimiz için uzun dönem de çok güzel karlar bekliyor hepinizi... sadece alırken de satarken de panik ve acelecilik olmasın lütfen...
Sayı: 2011 – 40
YanıtlaSil25 Temmuz 2011
ZORUNLU KARŞILIKLARA İLİŞKİN BASIN DUYURUSU
Bankacılık sektöründe yükümlülüklerin vadesinin uzamasını teşvik etmek amacıyla, yabancı para zorunlu karşılık oranları uzun vadeli yükümlülükler için azaltılmış, bir yıldan kısa vadeli yükümlülükler için ise bir değişikliğe gidilmeyerek yüzde 12 olarak sabit tutulmuştur.
Bu çerçevede, değişiklik yapılan yabancı para zorunlu karşılık oranları aşağıda yer almaktadır.
Söz konusu düzenleme 22 Temmuz 2011 tarihli yükümlülük cetvelinden itibaren geçerli olacak ve yeni oranlar üzerinden hesaplanan zorunlu karşılıklar 5 Ağustos 2011 tarihi itibarıyla tesis edilmeye başlanacaktır. Böylece mevcut verilere göre piyasaya yaklaşık 590 milyon ABD doları likidite sağlanmış olacaktır.
Kamuoyunun bilgisine sunulur.
BURADAN ALACAĞIMIZ MESAJ TCMB 590MİL.USD PİYASAYA AKITACAĞI İÇİN PİYASALARDA (BANKALARDA) DOLAR BOLLUĞUNUN OLASI AŞIRI ARTIŞLARI DURDURACAĞI GİBİ DÜŞÜŞ YAŞANMASINA DA SEBEP OLACAKTIR... YANİ BUGÜN VE CUMA GÜNÜ YAPTIĞI GİBİ AYNI GÜN İÇERİSİNDE %5 VE %3 GİBİ SERT ATRIŞLAR BU ŞEKİLDE ONLENMEK İSTENMİŞTİR..
Dolar + Altın + Gümüş alım için pozisyondayım
YanıtlaSilBakınız arkadaşlar..
YanıtlaSilaltın ve gümüş ons da şu sıralar olduğu gibi altın TL gramında ki (ya da usd -tl kurunda ki düşüş) beklenilemdiği için satış yapılmasın...
ons arttıkca TL altın da ki açığınız azalacağı gibi ons arttıkça altından usd ye geçiş varsa daha çok usd kasanıza koyacaksınız demektir...
herşeyi TL bazında düşünmeyin lütfen...
ayrıca uzun dönem şekliyle de düşünebilirsiniz...
kısa vadeli al satçılar için altın-usd cephesine dikkat edilsin.
şu an için altın : 1622 usd (bizim mesai saatlerine göre altın günün rekorunda)
gümüş : 41,03 usd (gümüş günün rekorunda)
Garantide gümüş olmadığından dolayı %2,15 kardan kayıp var :((
YanıtlaSilUSD _ TL kurunda ki bu geçici düşüşün ardından altın ons da ya da gümüş ons da olası gerileme de (hafif de olsa) parça alımlara başlanacak...
YanıtlaSilDolar giderek düşüyor altın artık tawanını belirledi önümüzdeki hafta pztesinden ağustos ayından itibaren düşüş trendi başlayacak ve tabanını belirleyecek ..
YanıtlaSilÜmit abi durum ne gösteriyor alış için uygun zaman ne zaman olur dügüne az kaldı benim bilezlikler hala hazır degil:-(
YanıtlaSilxacah kardeşim işine karışmak gibi olmasın ama şimdiye kadar almamakla baya kaybın oldu.vebaline girmek istemem ama doları birazcık düşürebilirlerse ki bunu istemiyorlar sadece yükselişi durdurdular altında 87-88 aralığında gördüğünde al derim yoksa senin düğün işi yatacak.
YanıtlaSilşu anda kuyumcular sana 89,32 den hesap görecekler bundan aşağı gördüğünde al derim.ama karar senin nacizane tavsiyemdir.bu hafta kapanışı 90-91 e ayarladılar gibi duruyor
YanıtlaSilHasan Bey !
YanıtlaSilBen de Sizinle aynı durumdayım... 2 Agustos'ta aBD den borçlanma ile ilgili karara varacakları kanısındayım.
Çünkü Piyasaların da inancı bu yönde. Şimdilik ne ABD CDS’lerinde, ne ABD bonolarında ve hatta hisse senetlerinde böylesi bir “fiyatlama” yok! Herkes “son dakikada” da olsa bir anlaşma olacağına inanıyor. Aksi, yani 2 Ağustos’a kadar bir çözüm bulun(a)mamasını kimse düşünmek istemiyor. Zira tüm not şirketleri böylesi bir durumda ABD’nin notunu indireceklerini “temerrüt” durumunun hasıl olacağın söylüyorlar. Bunu nasıl fiyatlanacağını da şimdilik kimse bilmiyor. Bu hafta durum netleşecek. Ya bir çözüm bulunacak, ya da bu hafta dananın kuyruğu kopacak”...
Kimse bu sistemin ABD yi temerrüde (yani borçlarını ödeyemez) durumuna sokacağını düşünmediği için ben de gerçek bilezik alımlarımı bu kararlara bırakacağım..
büyük bir risk ama riski burada alınabilir... Ahmet abi bilezik gramı has altın değil de 22 ayardan hesaplanmakta (yenisi:85 TL eskisi 82 TL den gramı )işlem görüyor şu an Ankara'da...
YanıtlaSilümit abi,
YanıtlaSilparça alımlar için yada alımlar zamanını nasıl bileceğiz. bilgilendirme yapacakmısınız? sabır bekleyelim dedim ama 80 den 90 a çıktı. aradada bekleyenlerden olduk. artık dondum kaldım. param tl de kaldı. :(
Parası hazırdı almadım artık saniye saniye bakıyorum düşdügü an alıcam.2tane aldımdı 75.5 birte 77den 8 tanete kaybım çok büyükParası hazırdı almadım artık saniye saniye bakıyorum düşdügü an alıcam.2tane aldımdı 75.5 birte 77den 8 tanete kaybım çok büyük
YanıtlaSilBen sordum hiç öyle hesaplamadılar cumartesi 88 dedıler alçakdım vazgeçdimBen sordum hiç öyle hesaplamadılar cumartesi 88 dedıler alçakdım vazgeçdim
YanıtlaSilUzun dönem portfoyunuz de en az (%15-20) 10 olan 15e çıktı dikkat edin - :)
YanıtlaSilborç sorunu ülkeler arasına dünya devi ÇİN'in de olabilir.. Aşırı büyüme rakamları, ABD, AB cephesinde yaşanan sorular nedeniyle aşırı ihracat büyümesi gerçekleştiren Çin, bu büyümeye ayak uydurmak için kendi iç piyasasaına projeler, krediler dağıtmakta, yerel yönetimleri aşırı borçlandırmaktadır...
Dünya'nın ilk 3 ekonomisi sırasıyala1.Çin, 2. ABD, 3. AB dersek Çin'in de sıkıntıyla karşılaşması durumunda işlerin tam bir kaos ve arap saçına döneceği bir gerçek....
Çin için belki erken ama şimdiden borçlanma için alarm zili çalınmış olup, ayak sesleri karşısında ani bir çözüm bulamazlarsa sırada ki ülke olarak hacizciler Çin'i çağırabilirler...
Ümit Bey,
YanıtlaSilCuma günü telefonla kuyumcudan 87,70 den 77 gr alım yaptım.2255 tl borcum kaldı.biraz saçma olacak ama biraz altını tl yapıp kuyumcuya altın parası vermem gerekiyor.bir miktar zararım olacağını biliyorum.bu zararı absorbe edebilmek adına önce dolara geçsem ve akşama tl ye geçip borcumu ödesem diyorum.malum şehir küçük ve yüzyüze bakıyoruz.bu yüzden minimum zararla bu dostluğu muhafaza etmek istiyorum.tavsiyeniz nedir.hazır ons yüksekken dolara geçip akşama doların 1-2 cent artışından faydalanabilirmiyim dersiniz.
http://www.altinkaynak.com/gold.aspx
YanıtlaSilsiteyi de incelerseniz alış : 81 satış 88 şu an itibariyle hesaplamışlar...
içimiz de bir kuyumcu arkadaş var ise o da soyleyebilir 85-86 dan hesaplama yaptırılabilir.. O makas çok...
Denemesi bedava herkes deneyebilir.. ben denedim.. gram altın değil bilezik alınıyor.. gramın pazarlığı olmayabilir ama bileziğin var.. hele bu dönem de kesinlikle...
Bu yine 90'a doğru gidiyor, alım yapsak mı 89,70 lerdeyken?
YanıtlaSilalım için tabanımız beklentimiz nedir Ümit Bey, cevaplayabilirseniz sevinirim.
YanıtlaSilRalli yine başladı. Kur 1.72 leri gördü. Bu seferde ons 1.620 lerden düştü. Hadi be oğlum. Yürü be :))
YanıtlaSilsanırım düşünürken kaybediyorum.merkez bankası satış yapmadığı takdirde dolarda yükseliş önlenemeyecek
YanıtlaSil3000 tl zarar edince uykularım kaçtı dahada gelmedi. artık en az zararla dönüş yapmak için tavsiye lütfen.
YanıtlaSilAhmet Bey !
YanıtlaSil77 gram altın 87,70 den aldınız hadi bugün kü karı hırstan kaçırdınız diyelim... şu an bankanız 87,70 TL nin de altın da mı satıyor once buu anlayamadım.. (şu altın piyasalarda 89 TL de sanırım )
önce dolara geçiş yapsanız USD lış rakamı ile Size hesaplama yapacağı için aşırı bir çıkış olmadığnda dolarda bu da ayrı bir komisyon olduğundan hemen kar düşünülmemelidir..
zaten usd-tl kuru artarsa altın gramı da arttığı için madem TL borcunuz var altın da bekleyip uygun an da TL ye aldından geçmek daha mantıklı ve karlı oalcaktır..
ismailbey anlık işlemle para kazanmak istiyorsanız forexe girin.altından sabah aldım 3000 zarardayım demeyin.yarın akşama da 3000 kara geçersiniz.strese gerek yok.
YanıtlaSilÖNEMLİ NOT:forexi hiç tavsiye etmem.yasal altyapısı olmadığından çarpılacağınız ihtimali %70 üzeri
Ahmet Bey ! usd-tl kurunda ki düşüş geçici olabilir bu yüzden TCMB kararını sitesinden göderdim direkt..ayrıca dilim döndüğünce açıkladım..
YanıtlaSilaçık kapı bırakmış zaten ihale son verdim ama gene açabilrim gibi yuvarlak önü açık konuşmuşş
Forex acemiyi fena çarpar... profosyonele az kar verir... dikkat..
YanıtlaSilaklınızdan bile geçirmeyin
teşekkürler Ümit Bey,
YanıtlaSilben onsun daha aşağı ineceği doların yükseleceği endişesiyle bunu düşünmüştüm.
forx konusunda arkadaşın anlık paniğine kinaye etmek için belirtmiştim zaten önemli not olarak da girmemesini söylemiştim
YanıtlaSilahmet abi,
YanıtlaSil3000 tl zarar 80 den satıp bekleyenlerden olduğum için. kısa alım satımlardan dolayı değil. zaten sadece alıp bekleyenlerdendim. bir heves al sat yapayım dedim sattım ve kaldım al yapamadım.
Merkez bankası cuma kapanışından sonra hızlı giden doları 1,73'ler de frenlemesi dolar kurunun 1,70 ve 1,75 arası uygun olduğu anlamına geliyor bana göre.
YanıtlaSilBorsaya yabancı girişi olmadığı sürecede 1,70'lerin altına inmesi ilk etapta imkansız.Diğer yandan ons ise devamlı yukarıya zorluyor 1622 leri gördüğünde satışlar geliyor 1617 ons larda ise alışların olması ons'un 1615 rakamını kırmadığı sürece aşağı yönlü hareket zor(Bunlar tamamen kendi görüşlerimdir bende 81 tl de trenden inen ve daha sonra 85,86 dan treni yakalayanlardanım :))
Bu altın fiyatları konusunda halkbank düşüşleri hemen yansıtıyor fakat yükselmeleri sağolsunlar geç yansıtıyorlar. Banka üzerinden işlem yapanlar kendi bankalarındaki durumu söyleyebilirler mi?
YanıtlaSilümit abi 15.500 tl den altın almıştım şimdi 17.600 oldu altın bazında ve şuanda alimde 10.000 tl para var altın alsammı beklesemmi birde yeniyim bu işte ne yapsam bilemedim bir yön verirsen sevinirim çok saol şimdiden
YanıtlaSilEçialan !
YanıtlaSilMerkez Bankası aslında 1,65-1,70 arasında tutmanın peşinde.. petrol-gaz,çin malları ithalatını da göz önüne alarak...
dediğiniz gibi 1,70-1,75 arasına oturmuş gibi görünmekte lakin bu arada olursa usd nin 1,80 ve üstü olması yönünde baskılar olduğun da zor durum da kalabilir...
ben de şahsen 1,65-1,70 arasına çekilmesinden yanayım 1,70-1,75 arası olursa 1,80 HAYALDI GERÇEK OLDU dedirtebilir..
TCMB ye aşırı baskı var hükümet ve yabancı yatırım çevrelerden...
ayrıca 1600 den sonrası için 1606 yı hızlı geçsin ilk durağı 1616-1620 burayı aşarsa 1630-1650 ons da rakam belirtilmişti.. aşağı da ise 1580 denilmişti...
Şunu net görebiliyorum ki 1580 olması hala hayal değil ama tek bir şartla diyorlar ABD den olumlu karar çıkarsa.. Hala 1580 açık sinyal vermesi piyasaların ilginç..bu da bizi belki de alım da tedirgen eden ikinci sebep birincisi usd-tl kuru idi....
Mustafa Arslan ben merak etmeyin tüm bankalar aynıdır... - :)
YanıtlaSilşu anda ciddi düşüş var gibi
YanıtlaSil