PAYLAŞIMLAR YENİ ALTIN YORUMLARI BAŞLIĞI ALTINDAN DEVAM ETMEKTEDİR.
ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ.
Temmuz ayı içerisinde açtığımız 14. başlıkta da altın yorumları paylaşıldı. Lakin yorumların fazlalığı artık paylaşımı zorlaştırıyor. Bu yüzden bu başlık altından paylaşımlara devam edilecektir.
Google hesabı(blogger.com) olanlar yorum yapabilirken, olmayanlar sadece okuyucu olarak takip edebilir. Paylaşımda bulunmak isteyenlerin üyelik alması gerekiyor.
Geçmişte açılmış yorum başlıkları
alıyorum düşüyor satıyorum çıkıyor. :(
YanıtlaSilhesabımı kontrol ettiğimde sabahtan bu yana tl bazında 34 tl, dolar bazında ise 4 dolar erimiş görünüyor.şu anda çıkma zorunluluğu olanlar için dolara çıkış yapıp doların yükselmesini beklemek mantıklı görünüyor.bu aynı zamanda sabah tl olarak satış yapıp şimdi alsam 34 tl karşılığı daha fazla altın alabileceğim anlamına geliyor.tabi al-sat farkları hesaba katılmadan yapılmış varsayımlardır.
YanıtlaSil8.38 ile 12.48 arasi yorumlar gorulmuyor
YanıtlaSilMerhaba arkadaşlar bir ay kadar oldu heralde burdan uzak kalalı ..Bu zaman zarfında piyasa baya hareketliydi..Altın için 80 hedefini beklediğimiz günlerden nerelere geldik bir ayda..
YanıtlaSilBu arada yazdığı güçlü yorumlarıyla aramıza katılan ekontürke hoigeldin diyorum.Yusufcan Ayhan kardeş ve diğer herkesede merhabalar..
Altın fiyatları durulacak gibi değil..Kendi adıma artık al-sat yapmaktan vavgeçtim.Küresel bir ekonomide dünyanın her yerinde altın fiyatlarının artması için illa bir neden olacaktır..Sürekli yorum takip etmekde yorucu olduğu için böyle karar aldım..Herkese bol kazançlar..
slm arkdaşlar altın düşüşe girdi trende olmayanlar beklemeye devam derim
YanıtlaSiltarko9 diğer başlık 2. sayfaya geçti.sayfanın altından diğer sayfaya bakabilirsin
YanıtlaSilSagol Ahmet usta, Eray arkadas altin dusus trendine girmedi bencce ons hala 1620 lerde geziyor. bugunku dususun tek sebebi basbakanin bu sabah yaptigi pozitif aciklamadir ki dolari dusurdu, bu da altin fiyatina yansidi..
YanıtlaSiltarko9 kardeş altın alım yaptınmı sence önceden veya şuan alım yapmak mantıklımı
YanıtlaSildolardaki 2-3 kr yükselme altını 90 tl ye çıkartacak ona göre kararınızı verin
YanıtlaSilarkadaşlar iş bankası 88.19 satış 200 gr almayı düşünüyorum bu değerde sizce mantıklımı teşekkürler
YanıtlaSilDurgun piyasalar yükselmicek gibi görüntü onu gösteriyo ümit bey gibi bekleme moduna girdim.
YanıtlaSilABS fren gibi durdu altın ne düşüyo ne gidiyo :))
YanıtlaSilBİRAZ DAHA SAKİN
YanıtlaSilaltın alamya cesaret edemeyenler bana borc versın ben parasızlıktan alamıyorum:)
YanıtlaSilleader abimiz buda altın alma fırsatınız varsa alın eli kulağında çıkmayamı hazırlanıyor altın?
YanıtlaSilEray bey ben sekerbanktan 87.5 ye dusunce alicam (sekerbank kuru piyasaya gore daha dusuk)su an satis 87.73
YanıtlaSilArkadaşlar Sabah 5000 dolar aldım.. 1.705 den Ayrıca sabah bu paraya 96 gm altın alıyordum ama almadım cunki altın 88.9 felandı..
YanıtlaSilŞimdi 5000 dolarla altın alayım dedim diyelim.. cunki dolar 1.6950 lerdeydi.. aşağı bir hareket var gibi bayagı kayıp oldu dolar bazında.. (ama ben doları tl zorunda ve karlı olmadıkca bozmam, altın için almıştım..)
Altın geçiş yapıyım dedim gördümki 95,7 gr ediyor kur kaç 88,0338 demekki com az bir zararla(25-30 tl) sabah almak istedigim altını alabiliyorum..Enteresan bir durum...
Sabah kur 88.9 civarında 96 gm
suan itibariyle 88.0338 ile 95,7 gm alabiliyorsunuz..
Demekki dolardan Altında almak güvenceli sigorta hukmunde..
Ümit hocam sen bize cok seyler kattın cidden..
Ve arkadşlar sunu diyorum mesela suan 88.00 da altın siz diyorsunuz ki 87.200 insin oyle alcam..
YanıtlaSilŞimdi zaten dolar alsanız o miktara..Dolar 1.5 tl felan indiginde 1.675 indiiginde asagı yukarı aynı gramı Alabiliyorsunuz yok cıkarsa dolar zaten kara geçersiniz..
dediğiniz şey mantıklı bird bey tabiki.
YanıtlaSilşuan benim elimde altınım var şuana göre baya yüksek kaldı alışım ama dolarda düşük şuan dolara dönsem nasıl olur bilemiyorum.
dolarda düşmeye devam ediyor onla birlikte. ne dersiniz siz napardınız ÜMİT bey size de soruyorum.
bu şekilde geçişlerde henüz kafamdaki bilgiler oturmadı ondan soruyorum.
şimdi dolar nispeten düşük olduğundan dolar alıp ons fiyatının düşmesini bekleyerek dolarla altın alabilirsiniz.yalnız ons fiyatı bugünlerde düşer mi bilemiyorum.yarın uyandığımızda 1640 da görebiliriz 1600 de
YanıtlaSilBende cözmeye çalıştım inş oldu oturdu..
YanıtlaSil1-Mezvu şu Tl ye dönüş yapmayacgız hep dolar ile calısıyoruz.. yani aldıgmız doları altının gramını yukseltmek için dolar alıyoruz yok tl geçmek için degil..
2-Eğer Elde Altın Varsa ve Ons Yüksek ise Satılsın ki Elimize Fazla Dolar Geçsin (Bankadan Altın satış geliyruz Tl ile degil Doları seçiyoruz..)Ve dolar alıyoruz..
3-Ons Düştüğünde Dolardan Altın Alınsın ki Elimize Fazla Grm Altın Geçsin (bankanın altın alış-satış tıklıyoruz..dolar danmı tl denmi iki secenek geliyor siz doları işaretliyorsunuz bizim paramız dolar)
Kanaatimce bu iniş cıkışlar en az onsda 20-25$ olaması gerekiyor..ki gram yada dolarımız artsın...
Siz ons 1625$ falan kurda "dolar aldıysanız" ons 1600$ indiginde siz elinizdeki dolarla altın almaya calısınki, ons 1625$ deki (alacagınız altından)grmdan fazla altın almış olasınız..
olay bu.. inş anlaşılır..
GOLDEN !
YanıtlaSilAltını onsu (gram usd değeri) kaçtan aldınız şu an inanın unuttum...
daha önce yazdığım gibi eğer onsu 1600 lerde diyelim iken almış iseniz altını şu an 1620 lerde gram başı yaklaşık 0,50 sent dolar kazanç bırakacaktır Size...
altından dolara geçerken dolara geçtim sonra TL ye geçerim şeklinde düşünülmesin..dolar-tl kuru düşüyorsa TL ye geçmez altın ons değeri düşünce altından dolara geçmiştiniz ya bu sefer de dolardan altına geçersiniz örnekte olduğu gibi 1600 de altın aldınız 1620 altından dolara geçtiniz 1600 oldu diyelim bu kez de dolardan altın alarak daha çok gram altın elde etmiş oldunuz...
olaya bu çerçeve de bakın lütfen... Rakamlar örnektir o rakamlarda al o rakamlarda sat diye değildir...
Dışarıdayım fırsat buldukça yazabiliyorum ancak geç oldu ise özür ,
bol kazançlar,
ons yine de yukarıyı zorluyor sanırım
YanıtlaSilArkadaşlar bir hatırlarma !
YanıtlaSilDün burada da paylaşmıştım yarın TCMB enflasyon rakamlarını açıklayacak artı başkanın konuşması da var.. ilk önce doviz (dolarda ki) beklentilerinizi şu şekilde oluşturmaya çalışın..
1. Enflasyon beklenenden yüksek artış göstemiş ise TL değer kaybeder yani dolar artar...
2. Enflasyon beklenenden düşük gelirse bu sefer TL değer kazanır dolar düşür...
Enflasyon tek başına elbette etkili değildir TL yi aşağı yukarı çekmede ama belirleyici aktörlerden birisidir.. Sadece yarın ki gündem gereği enflasyon - TL ilişkisini kaleme aldım..
ayrıca yarın başkan eğer piyasaları etkileyebilecek kelime ya da soylemlerde bulunursa bu da yönü belirlemesinde yardımcı olacaktır..
toplantı yarın saat 10.00 da kamu oyu ile paylaşılacaktır..
teşekkürler bird ve ümit bey bilgilerinizi kullanmaya çalışacağım.
YanıtlaSilbuarada altın ons olarak yukarı atak yaptı şuan nedenini bilen var mıdır saat 3 buçuğu geçti hangi piyasanın etkisidir
ons 1 saatlik grafiklerde ABD açılışı da dahil BEYAZ AÇILAN grafiği oluşmuş olup yönü yukarı göstermektedir.. rekordan ve gün boyu kar alamadan sıkılan yatırımcılardan alıcıların çoğaldığı bir dönem olup yukarı yönlü hareket etmek isteyeceklerdir.. Ve beklenen yön şu an için yukarıdır.. 1 saat sonra teyidi gerekmektedir Beyaz Açılanın kuyruğu uzarsa yukarı devam edeceğini küçülürse alımlardan vazgeçilebileceği sinyali verir..
YanıtlaSilyazıyı kalem ealırken ne kadar 1523 lere düştü gibi gösterse mum hareketinin 4-10 usd arasında bir sıçrama yukarı yönlü yapacağını göstermekte... Bu sıçramayı yaptıktan sonra yeni yön için teyit gereklidir.. Piyasa arz talep ten çok spekulasyon ve haber akışlarına göre hareket ettiği için BELİRSİZ DONEM geçmiştir denilemez..
dolar - tl cephesinde ise 1 saatlik değerlendirmemiz ÜÇ SİYAH KARGA grafiği oluştuğu yöndedir.. kısaca sade bir dille anlatırsak,
YanıtlaSilÜç Siyah Karga piyasanın epey bir süredir aşırı fiyatlı olduğunun ve artık piyasada bir tepe oluşmaya başladığının işaretidir. Aşağı hareketin ilk sinyalini birinci günkü siyah mum verir. İzleyen iki günde de kar realizasyonları sonucu fiyatların aşağı gittiğini görürüz. Bu işaretler piyasanın yukarı yönlü hareketini artık devam ettiremiyeceğini anlatır.
Ancak gene de açılış fiyatının bir önceki günkü gövdenin alt yarısında kaldığını görmek daha iyidir.
Eğer siyah mumlar çok uzunsa, aşırı satılmış bir piyasa söz konusu olabilir. Mum fitillerinin uzayıp uzamaması teyide bağlıdır.. Bu teyidi de TCMB kararı verecek diye düşünüyoruz..
bu bağlamda TL - usd geçişi için 1 saat daha en azından teyit için bekleme süresi devam etmektedir... Beklediğimiz 1,6850 TL kuruna yaklaştıkça düşürmemek için baskılar devam ettiğini görüyoruz...
Şu an Londra Metal piyasalarınınn ikinci mesaisinin başlangıç saatidir (15:30 ) GOLDEN
YanıtlaSilGaliba ONS 1630'u geçemeyecek. Çok uğraştı ama olmuyor. En yüksek noktada Altından Dolara geçmeyi düşünüyorum. USD ve TL ile Onsun düşmesini bekleyeceğim. Zaten bu işle Ramazan'a kadar uğraşılır. Ondan sonra ben de Altında orta ya da uzun vadede beklemek istiyorum.
YanıtlaSilÜmit bey, USD ile geçiş hususunda son değerlendirmenizi alabilir miyiz?
YanıtlaSilTL'de bekliyoruz. Siz ne yaptınız.
Kolay gelsin herkese.
ssd
YanıtlaSilNakitte bekliyorum yarın nasıl olacak bakalım piyasalar düşüş devam edecek gibi...
YanıtlaSilArkadaşlar Ons yükseliyor ve düşüyor. Altında seyir nedir
YanıtlaSilUSD düşüyor.
Usd veya ALTIN alan var mı?
Heyy trendekiler nerelerdesiniz?
Ümit bey,
YanıtlaSilRamazan'dan önce şu altın trenine binebilir miyiz. Rahmet ayı ramazanı huzur-u kur'an ile geçirmek için. Ne dersiniz?
ümit abi,
YanıtlaSiltam anlayabilmem için. bugün 89,18tl den 300gr altın aldım. (artık dayanamadım). şimdi ons 1625, usd-tl: 1690. bu durumda elimdeki 300gr dan usd alımı senaryosu nasıl olur. teşekkürler.
Bakalım ABD liler ne yapacak? Şu anda onların piyasaıda başladı sanırım.
YanıtlaSilabdullah bey kimse tam olarak alım yapmış değil ama şuan için alanlar beklemede.
YanıtlaSileğerki daha düşerse alırız ama satmayız.
çıkarsa satarız ama almayız.
52,1373 usd dan 64,77 altın sattım
YanıtlaSilhedefim abd piyasalarının birazdan açılmasıyla düşeceğini umduğum ons değeri ile 17:45 gibi daha fazla altın alabilmek
doların bu kadar değer kaybetmesi sebebiyle tl olarak altın fiyatlanmıyor
ancak onsun 20 usd aşağı inmesinde nasipse bir kaç gr daha fazla altınım olur
Abdullah Bey !
YanıtlaSilBen hala TL deyim... bende ki bu inat sanırım usd yi yenecek ... az kaldı şu 1,6850 yi bir bakalım başarılımı başarısız mı olarak.. çünkü sert bir düşüşle yaparsa direnci (tepesi) 1,6850 olup aşağıda 1,66 inişe girecek... geçemezse 1,69-1,70 aralığında toparlarsa kendinigene 1,73 yukarı gidecek...
ama veriler analizler hala aşağı ivmenin devam ettiğini gösteriyor.. 0,500-1 tl sonra ki inişlerde geçişler için parça parça pozisyon alacağız.. dolar-tl oalrak kar değil de daha çok onsu düşünce altın alırız amacı güdülmeli ilk önce...
mesela şu an dolar 1,6860 TL ons altın ise 1626 usd (gramı 52,28 usd) değil mi..
1000 usd alsak şu an da 1686 TL eder ..
1000 usd ye şimdi /52,28 = 19,12 gram altın ediyor...
bizim 1000 usd alıp dursa ons altın da 1600 olsa yani gramı 51,44 usd olsa (1600/31,10)
o zaman biz 1000 usd mizle / 19,44 gram altın alırız 0,32 gram altın artırmış olduk....
0,32 * altın gramı şu an88 = 28,16 TL .... bakarım o tarihte eğer 1000 usd mi 28,16 TL den daha çok getirisi var sa dolardan TL ye geçerim yoksa altın almam daha mantıklı.. Ayrıca uzun dönem altın tutma amacımız ise altın gramı arttırmak daha mantıklı
Bu aralarda yeni okudum farketmedim eski arkadaşlar dan da gelenler olmuş.. isimlerini namlarını duyduk ama tanışamamıştık.. sizler de hoşgeldiniz.. teknik ve bilgilendirme de katkımıza Sizler de piyasa yönünde destek verdiğiniz de sanırım güzel şeyler ortaya çıkacaktır..
YanıtlaSilbakınız ons çıkıyor altın..
tl gram değeri 88 e geriledi...
lütfen ortak payda olan doları es geçmeyelim... doları hiç sevmem ama sistem gereği altın alıyorsanız mecburuz bir şekilde...
altın - usd - TL için altın yatırımı düşünen sizler usd al sat yaparken TL de kar elde edeceğim diye değil altın gramajınızı yükseltmek için bunu deneyeceksiniz... dolarda iken baktınız aşırı TL karşısında çıkmış bozarız o zaman itirazımız yok ama düşerse dolar oldu kayıp diye düşünmeyin...dolar-altın, altın-dolar yaparak zaten gram arttırarak altın yükseldiğinde fazla gramlarınızla daha fazla kar elde etmiş oluruz..
hem altın-usd komisyonu altın-tl komisyonundan düşüktür bunu unutmayın...
ben de es geçmedim zaten tl deki kaybımızı dolara geçerek kurtaralım dedim.şimdi abd liler düşürsün bakalım.18 e kadar ne koparırsak kar
YanıtlaSilÜmit hocam Dolar 1.6840 dan yukarı dondu...
YanıtlaSilaltın düşmeye devammı eder 20.000 tl param war yükselirmi arkadaşlar ümit bey alayımmı bekleyelimmi napalım dünde 88.701 den 7,500 tl lik aldım ama napayım kararsısız
YanıtlaSiltam anlayabilmem için. bugün 89,18tl den 300gr altın aldım. (artık dayanamadım). şimdi ons 1625, usd-tl: 1690. bu durumda elimdeki 300gr dan usd alımı senaryosu nasıl olur.
YanıtlaSilİsmail Bey !
altın aldığınız da diyelim ki ons 1620 idi şimdi 1625 oldu dediğinize göre .. ve gramı 89 TL den aldınız.. şu an kayıp gram başı yaklaşık 1 Tl rakamları düz yazıyorum Siz kendi alış satış rakamınıza göre hesaplarsınız....
elinizde şu an altın olduğuna göre ons değeri arttıkça 1630 - 1640 -1700 yönü gibi eğer altınınızı dolara çevirirseniz daha çok dolar almış oalcaksınız nasıl mı...
diyelim 1620 de almıştınız o zaman 1 ons (yani 31,10 gram ) altın 1620 usd idi ...
şimdi altın varya elinizde diyelim ons 1640 oldu o zaman 1 ons altınınızı yani (31,10 gram) satarsanız 20 dolar daha fazla dolarınız olacaktır... ikinci aşamada bu sefer 1640 dan ons aşağılara düşerse 1600 lere diyelim bu seferde 1640 / 1600 = 1,025 ons eder yani 31,10 gr olduğuan göre ons çarparsak 1,025*31,10 = 31,88 gram altın eder... yani 31,88 - 31,10 = 0,78 gram daha fazla altın katmış oldunuz eliniz de 300 gram ile işşem yaptıgınızı düşünsek ve yukarıda ki işlemleri yapmış olsanız gram olarak altınınız 7-8 gram arttırmış olacaksınız..
teşekkürler Ümit Bey, sanırım anladım. ama uygulamada ancak netleşir.
YanıtlaSilümit bey !!!
YanıtlaSilbanada bir öneride bulunurmusunuz ?
Lütfen arkadaşlar !
YanıtlaSilcüzdanlarınız da bereket ve kazanç olsun ama
hepsi;
altın
doviz (usd gibi)
TL
gümüş vb
olmasın...
çeşitlilik bol olsun ki olası ani ve sssert düşüşlerde biri birini koruyabilsin...
Altında ki bu yükseliş (daha önceki hareketlerin tekrarı gibi) kâr realizasyonunu beraberinde getirecektir. Hatırlayalım; Mayıs ayı başında 1.563 dolar olan altının ons fiyatı 3 gün sonra 1.480 dolara gerilemişti. Yine aynı şekilde 22 Haziran'da 1.554 dolardan dönen altın, 5 gün sonra 1.492 dolara düştü. Genelde bu düzeltmeler 60-80 dolar aralığında gerçekleşiyor. Fakat bu düzeltmelerin ardından ibre tekrar yukarı dönüyor.
Ara ara kâr realizasyonu beklemekte fayda var.
Altının bugünlerde ulaştığı seviye bir çok yatırımcıya satış için cazip bir fiyat imkanı sunuyor. Ki bu yükselişi inanılmaz seviyeler olarak gören bir çok fiziki altın sahibi yatırımcı kuyumculara akın etti. Ve gırtlağına kadar altına gömülen kuyumcuda para suyunu çekti. Evet son günlerde olanlar bu! Diğer yandan yükselişin daha da süreceği beklentisine sahip yatırımcılar panik alımlar yapıyor. Bazı bankaların altın limitleri de bu nedenle geçtiğimiz günlerde bitiş sinyali vermişti.
bu alıntıyı paylaşıyorum ki daha dikkatli olunması için bize bir yol göstersin...
bu arada bird 1,6850 anını bilgisayardan uzak olmam sebebiyle kaçırdık belki de.. am adolar -tl açısından herşey btmiş değil 172 lerden almaktan iyi idi.. yarın TCMB bakalım enflasyon verileri şaşırtacak mı bizi ben aşırı yükseliş bekleyenlerden değilim şahsen... yaz mevsimi ayrıca usd nin yüksek kuru daha ülke içi ara mallara yansıdığını düşünmüyorum.. kışa doğru enflasyon baskısı olabilir kuru bboyle yuksek tutarlarsa ki o da zor gibi duruyor
Altın treninin altın kalpli yolcuları!
YanıtlaSilElimdeki en son altınımı da USD ye çevirdim. Yerimi Ümit Bey'e bıraktım. :-) Bir süredir onsu çıksın diye beklemiştim bundan sonra da insin diye bekleyenlerden olacağım. TL ve USD ile beklemedeyim. Hepinize bol kazançlar.
Sayın Bilge !
YanıtlaSilDün zaten bir parça alım yapmışsınız...
şu an altın gramında tl değeri olarak günün en yüksek rakamlarında ABD piyasalarını bekleyip yarın ki dolar-tl kurunu görme açısından yarını TL de beklemek daha mantıklı gibime geliyor...
olası çıkışlar için zaten emniyet oalrak altın almışsınız..
şimdi yarın çıkarsa elde ki altınlar olduğu için fazla pişmanlığınız olmayacak...
yarın ki düşüş olduğun da o zaman TL den gene bir parça alım yaparak yola devam edebilirsiniz..
altın ya da dolar takip edin derim...
hep altın ya da hem dolar ya da hep tl ile cebinizi doldurmayın..
karar artık Sizin,
saygı ile,
Hayalimiz hep kar etmektir.. Ama hep karı düşünmeyelim ya zarar olursa ne yapabilirim en kısa çıkışı nasıl bulabilirim düşüncesi de olsun kafanızda ve yatırımlarınız bu açıdan çeşitli paralardan (altın,gümüş,dolar, tl gibi)olsun.. emniyette olduğunuzu göreceksiniz.. Belki çıkınca hepsi altın olsaydı 1000 TL karım oalcakmıştı diyeceksiniz ama zararınız olunca 2000TL zarardayım demek daha kötü..
çeşitli paraları kasada bulundurduğunuz da belki kazanç 1000 değil 500 olacak ama kayıp inanın sıfıra yakın ya da çok az olacak...
Arkadaslar dun de yazmistim. Umit bey de teyit etti. Kisa vadede altin icin kar satislari olacak. Altin alan arkadaslar icin uzun vadede sorun olmaz.
YanıtlaSilKisa vadede Umit beyin yaptigi gibi biraz daha sabretmek daha mantikli.
Ayrica bu hafta sonu (altinin dususu) ve onumuzdeki hafta yi kapsayan (altinin cikisi) bir oyun da gorebiliriz.
YanıtlaSilUYAR26! bol kazançlar...beni trene bindirme konusu dışında altın-dolar-tl mantığını güzel uyguluyor ve başarmışsınız.. -:)
YanıtlaSilümit bey çok teşekkürler
YanıtlaSilÜmit bey,
YanıtlaSilaltında direnç ve kırılma nokta değerleri nedir ons olarak sizce?
Ve Altin dususe basladi :)
YanıtlaSilARKADAŞLAR .. BU GAVUR ADAMI BÖYLE TERS KÖŞE YAPAR...
YanıtlaSilBenim daha once dedigim oyunu sahneye koyacaklar diye dusunuyorum. Siz ne dersiniz Umit bey?
YanıtlaSilUyar kardesim cok mantikli bir harekette bulundun. Insallah dusmeden bozdurmussundur.
YanıtlaSilDolar da yarinki enflasyon rakamlarina bagli olarak cikabilir.
arkdaslar benim birazcik param sizce neye nasıl yatırım yapmalıyım bilgi ve tecrübe sahibi olan arkdasların önerilerinş bekliyorum
YanıtlaSilBenim daha once dedigim oyunu sahneye koyacaklar diye dusunuyorum. Siz ne dersiniz Umit bey?
YanıtlaSilşu anda bende dolar ve altındayım
YanıtlaSildolar yükselir ons düşerse hangisi karlı ise ona yönelirim
dolar ve ons yükselirse altın- tl hareketi gelir
dolar ve ons düşerse dolardan altın harketi gelir
mantık doğru sanırım Ümit bey
uyar26,çaça ve ben sanırım birbirimizden habersiz aynı hareket ediyoruz :)))
YanıtlaSilbi yerde toslarsak ön camdan önce üçümüz fırlarız :)))
ama ben doların yükselişi ile ve onsun çıkışıyla double-double yapacağım
YanıtlaSilçünkü kuyumcuda tl den başka şansım yok ve bu durum hem elimdeki doların değer kazanması hem de kuyumcudaki altının değerlenmesi anlamına geliyor :))
Ahmet Bey !
YanıtlaSilAltın yüksekken satış yaptınız 1626 diyelim..
dolar ile mesela 1610 olunca ons alsanız bile daha çok gram elde edersiniz.. hesaplama da yapabilirsiniz kendiniz göreceksiniz..
mantık doğru..
şimdi altından doalra geçen arkadaşlarımız da ons düşünce dolarları ile altın alsınlar ki daha çok gram altnları olsunlar
Osaka Bey !
YanıtlaSildüeltme hareketi ons bazında doğru ama yeterli değil bunun altın grama fazla tesiri olmayacak gibi duruyor..
Asıl hareketi ons düşerken yarın TCMB den iyi haberler gelirde gene görürüz aşağılara...
bugün 1,6850 usd güzel rakam idi..dolar da
şahsen ilk aşama da Japon piyasaları açılana kadar aBD den düşüş bekliyoruz ons altında
YanıtlaSilAhmet bende aynı; hem dolar hem altın var..
YanıtlaSil1. ons altın yükselir + dolar TL yükselir : hangisi karlı ise ona geçilir..
2. ons altın düşer + dolar TL kuru yükselir
elindeki dolar ile altın alınır..
3.ons altın yükselir + TL dolar kuru düşer =
Altından dolara geçilir..
4. ons altın düşer + TL dolar kuru düşer =
eldeki dolar ile durama göre altın alınır..
Ümit abi sen bugun benim hep yaramı deştin.
YanıtlaSilUSD senden nefret edıyorum.İnadına altın inadına altın.bugun öyle bir fırsat kactıkı usd 1716 olması yetecektı.
Inadına altın dıyorum bende.
Yoruma gelırse bugun hıc bırsey yok bende
takıldıgım tek nokta pivot 1607 anamız aglar yoksa.
ben trendeyım ucana kadarda artık trende olacagım usd hayatta gecmem gecmeyecegım.içine tükürüm usd senın.
koparamadın ıplerını.
Bugun film izlemeyi beklerken fragman izlettiler bize.Ben bu gıdısle japonyaya tasınacagım.bızımkılerde tık yok USD USD USD USD USD USD USD USD USD USD USD USD USD
YanıtlaSilAltına yatırım daha mantıklı .Çünkü geçmiş arşivleride karıştırırsanız hiç bir zman altında düşüş olmadı her zman yükseliyor daha 10 günde 15 lira yükseldi yükseldin mi yükseliyor ama düşüşsü yükselişi gibi olmuyor sadece biraz sabır gerekiyor . . .
YanıtlaSil2 AGUSTOSTA ALTIN DUSECEK ARKADASLAR BANA ARTIK OYLE GELIYOR BUGUNLERDEN 2 AGUSTOSUN GELISI BELLI ARTIK.. 2 AGUSTOSTA ALTIN ALANLARIN ISINE YARAYAN HABER GELMEYECEK. USD DEGERLENECEK!!!
YanıtlaSilALTINA IMZAMI ATIYORUM... PİVOT 1607 :((((
YİĞİDO KARDESIM NE GUZEL SOYLUYORSUN. ama benım durumum farklı AL SATCI Ümiy ABİNİN DEYİMİYLE ÇAKAL OLDUGUM için benim işime gelmiyor.Altını dip boktasından alıp beklemek baska bıde ortasından alıp beklemek bır baska.okadar bekledıgımemı yanayım.yoksa kaybettıgım gramlaramı yanayım. sagol yınede bır nebzede olsa moral oluyor bıze
YanıtlaSilvalla su 2 aylık donemde ayse teyze,hatice nine mehmet amca ahmet dede kazandı.ben bız bı ok kazanamadık :) okadar cambazlık uyanıklık yaptık ama bı halta yaramadı :)
YanıtlaSilTayyıpte bugun sagolsun.yorumlarıyla umutlarımı bıtırdı.
ÇAÇA kardeş Altın Yılbaşından bu yana % 22 kazandırdı ... bunun gibi başka kazandıran var mı .. Yada geçen ay bundan tam bir ay önce 10 tane çeyrek altın alanlar bir ay içerisnde 180 Tl kazandılar ... PARA PARAYI ÇEKER =))
YanıtlaSilvar yiğido
YanıtlaSilsarımsak :))
ben komple çıkıp sarımsak almayı düşünüyorum
bugün sarımsak 6-7 gibi
yılbaşında 20 tl
:))
güldüğüme bakmayın şaka falan değil
düşünsenize 6 tl den bir ton al
4-5 ay sonra 20000 olsun ahdi firesi ile 17-18 bin
bu arada sarımsak ihtiyacı olan varsa toptan haber versin burdaki dostluğun hatrına yaparız bi şeyler
bu aralar altından en fazla japonlar kazanıyor galiba.onlar uyanasıya ons iniyor altınları topluyorlar :))
bu arada gece japonlar bi şeyler yapmazsa altın 88 in altını gördü
YanıtlaSilDüşüyorrr elinde altını olanlar uzun vadeye koysunlar altını olanlar koymayacaklarda zararın neresinden dönersen kar dır diye bozdurabilir sonra telafi etmeye çalışırlar zararlarını 85 lere kadar düşecek gibi ama en önemlisi 2 ağustosu beklemek Nakiti olanlar beklesın arkadaşlar şuan pozisyon onu gösterıyo zarar etmemek için herkese bol şanslar.
YanıtlaSilahmet usta hislerim altın aşşa gelicek biraz daha düzeltme ne zaman olur bilemem ama kar satışları bu gün başladı sanırım fazla ilgi yok şuan altına biraz uzaktan bakma daha faydalı
YanıtlaSilAltın alıp satan arkadaşlara yıllardır altın piyasasını takip eden birisi olarak haddim olmadan bi kaç tavsiyede bulunmak istiyorum.
YanıtlaSilÖncelikle yatırım yaparken yatırım sürenizi ve amacınızı belirlemeniz gerekiyor misal ben riski sevmem ama paramda değer kazansın enflasyon karşısında değer kaybetmesin istiyorsanız en az 1 yıllık alıp o altını unutmanız gerekiyor.Ama ben riski severim ve kazançım yüksek olsun diyorsanız ay içerisinde 2-3 alım satımla daha fazla kazanma şansınız olduğu gibi kaybetme riskinizde mevcut sadece acele etmeden ve fazla beklenti içine girmeden alım satım yapmanız gerekiyor.Biraz daha düşsün alırım biraz daha çıksın satarım derseniz çok tren kaçırırsınız çünkü beklentiniz çıkması veya inmesi yönünde olacağı için hep şunu düşüneceksiniz bu altın çıkacak daha veya daha da düşecek ben o zaman alırım veya satarım.Uzun vadede alıp bekleyenlere kendimden bir örnek vermek istiyorum 2009 yılı başında 90 bin tl lik bir yatırımım oldu o zaman gram fiyatı 43 tl idi ve o ay içerisinde iyi bir çıkış yapmıştı.Ben o gün o yatırımı yapmamış olsam ve altın almış olsaydım bugun bu param altın gramını 88 tl kabul edersek 184 bin tl idi.2000 yılından itibaren altın fiyatlarına bakarsanız senelik bazda en kötü 15 ile 20 arası kazandırdığını görürsünüz hepinize iyi akşamlar.
NOT : (Bunları ve daha fazlasını bilen arkadaşlarımız vardır aramızda ama ben yinede bu piyasaya yeni giren ve ne yapacağını tam olarak bilemeyen arkadaşlar için ve kendi görüşlerimi paylaşıp yanlış veya doğru olup olmadığını sizlerle paylaşmak için bunları yazma gereği duydum.)
Düşüyor evet atıyorum örnek veriyorum 2 lira düşüyorsa gün geliyor 4 lira 5 lira yükseliyor altından zararın çok olmaz hele uzun vadede altından Kar dan başka bişeyin olmaz . .
YanıtlaSilWhite Fox bu güzel paylaşımın için teşekkür kendi adıma teşekkür ederim . . .
YanıtlaSilwhite fox hosgeldiniz. Ailemiz buyuyor :) usd den nefret ediyorum bugun benim sloganim bu arkadaslar
YanıtlaSilCoban yildizi yon bulmada ademogluna yardim eder
YanıtlaSilEkonturk Umit Coban Bey pratik altin treydi
al sat ticaretinde isin ruhunu ehl-iiktisada kavratabildiniz ya onun duasi size yeter
baki var ve bahtiyar olasiniz
bende bekleyenlerdenim kok salarsam sularsiniz
cacaa bey kardesim sen cesaretinle milletin gonlunu kazandin
ongorulerin birbir cikti birgun maddetende kazananlardan olursun
usd icine tukurde tukurme meret altinin fiyatini belirliyor onsuz bu alemde saadet olmuyor sac ayaginin biri o oldugu aynen anlasildi
acemi bulbul bu kadar oter ustalastikca sesinde duzelecek sen yoruma devam et yenile yenile yenmesinide ogreneceksin
benim otecek halimde kalmadi halaskar bey :) su 1 ay beni yipratti hem kazandim son dakikada geri verdim :) ah 81 den aldigini niye satarsin be adam kafamada tukurum.yanliz bu 2 aylik hareketler bana cok sey ogretti.birdahaki sefere cok farkli olacak gorusecegiz. umit abiiii! bizim trenin bi kac vagonu raydan cikti bakmiyorum kurlara filan.bayramda gorusuruz artik.
YanıtlaSilçaça kardeşim kader arkadaşım. bende kafasına tükürüp det yananlardanım senin gibi. 80e kada tuttuğum altınları 3-5gr artırcam derken ha düşer ha düşer bekelyip 35gr erittim. :( bende senin gibi küsenlerdenip altın yaramadı bana :(
YanıtlaSilYiğido58 ben teşekkür ederim.Çaça hoşbulduk
YanıtlaSilARKADASLAR ÜZÜNTÜM FİLAN ICIN DEMİYORUM BEN UMURSAMIYORUM YAPTIGIM ZARAR KARDAN GITTI SONUCTA GECTIM ONU AMA ASIL MESELE
YanıtlaSilSÖYLEMEK ISTEDIGIM ARKADASLAR ICIMDE BIR HIS VAR YINE BI 77 VAKASI OLACAK GIBI.YANI ALTIN AYIN 1 NE KADAR BU SEKILDE BELIRSIZLIK IZLEYECEK.
DIP NOKTA 84 VEYA 82 LERE GELDIKTEN SONRA BOMBA PATLAYIP 100 TL DOGRU YARDIRMASIN.OKUDUGUM BAZI HABERLERDEN DOLAYI BOYLE BIR HISSE KAPILDIM.
BURADAKI ABILER KARDESLERIME SESLENIYORUM KIMSE SUAN YATIRIM YAPMASIN VE GERCEKTEN BAKTIK OYLE BIRSEY OLACAK GIBI.YUKSELMEYE BASLADIGI AN HERKES ATLASIN TRENE BU SEFER OKADAR DUSUPTE CIKIYORSA KESIN HEP CIKAR BUNA COK DIKKAT ETSIN HERKES HEP BERABER KAR EDELIM.!! BAK YA INANMAYA BASLADIM BEN BUNA
ÜMİT BEY DEGERLI YORUMCULAR BU SOYLEDIKLERIMIN OLMA IHTIMALI SIZCE % KAC ? BUSEFER TEDBIRLI OLALIM BIRAKIN SUAN ALIM FILAN YAPMASIN KIMSE.ALIM SATIM YAPMAK YASAK
bu arada buraya bazı kardeslerımız 1 gram bıle yatırım yapıyorsa yazmaktan cekınmesınler emın olun veya komık rakam fılan demesın.o arkadasmız benım gozumde haa 100.000 yatırım yapmıs ha 100 tl hıc farketmez.
YanıtlaSilyeterkı guzel ortamımız olsun.
Ben burada herkesı sabahlara kadar dınlerım.hergecen gun yenı arkadaslar kazanıyoruz.kıbırrlı olanın valla karsısındayım.
Arkadaşlar bugün hiç takip edemedim misafirlerim vardı, sanırım kaybettiğim bir şey yok halen TL deyim
YanıtlaSilBi sorum olucak TL 'deyim ne demek oluyor =))
YanıtlaSilOguz bey yaramı desme :)
YanıtlaSilokadar yaptık ettık hıc alım yapmayan arkadaslar gıbı oldum.basa dondum elde var sıfır :)
bosa dememısler ımamın dedıgını yap yaptıgını yapma dıye ..içine tükürüm senin usd
demek oluyorkı. yiğido bavulu falan daha toplamadım trene bınmek ıcın ıstasyona gıdılmemıs bugunde ben en ıyısı sonra bavul toplarım demek oluyor.yatırım yapmamıs turklırasında beklıyor
YanıtlaSilçaça ben altının çok fazla düşeceğine inanlardan değilim sadece şuan piyasa bekleme sancısı var diye düşünenlerdenim. bana göre danın kuyruğu önümüzdeki hafta kopacak ve bu yukarı yönlü olacak gibi. 2 ağustosta abdeden nasıl bi karar gelirse gelsin altın kar yaptıracaktır. sadece bu dönemde stres atması için bizlerde çayı kahveyi fazla bulundurmak gerekiyorki. düşüşlerde heycanlanıp yanlış satışlarda bulunmayalım. düşerse zaten dolar kurundan dolayı en fazla 86 lara kadar düşer. bu durumdada alırım elime kahvemi beklerim bukadar basit bi yatırım:)
YanıtlaSilTL'deyim ancak bu kadar gözel anlatılırdı =))
YanıtlaSilDeğerli Dostlar hesaplamama göre hayalini ettiğim arabanın sahibi olmak için 526 tane Çeyrek altına sahib olmam gerekiyormuşşŞŞ =))
YanıtlaSilAzelleme Gazelleme
YanıtlaSilkarsit zit
Saglı /sollu; altli/ustlu iyi/kotu
borclanma tavaninin 2 agustosta kadar cozulecegi muamma hatta tavan yukseltimeyecek
terside olabilir
agustos 15 kadar amerikanin parasi varmis dusunulenin aksine artirilacagi yonunde bir beklenti icine girmeyin
karsitida olabilir
kredi derecelendirme kurumlarindanda iyi bir samar yiyebilir temerrude duser hiza verdigi ulkelerin durumunu anlar
terside olabilir hic buna iizin verilmez
dususler alim firsatidir o muhabbetin altindan bir sey cikmaz altin cikar gider aygaz reklemindaki melihanin soforu gibi yokuslari cikicikiverir cikicikiverir
borc kriiznde hicbir ilerleme yok onsun alabildigine dusmemmesi buna isaret
terside olabilir
Amerikan ekonomisi iyiye gitmiyor. Yıllardır tuketici kredisi ve borclanma ile ayakta kalabilen ulkenin hesapları bugun dengesini sasırmıs durumda.
kimun umurunda dolar biizm paramiz ama siizn sorununz diyen bir kustah devlet amerika
1600 0ns dolarin altina gitmemesi 1700 e kadar onunun acik olmasi icten bile degil
karsitida olabilir
simdiye kadar yahudi amerikanin arkasindaydi hegomon guc olarak perde arkasindan onu idare ediyordu belki gozden cikardi kagittan kaplanin kendisiyle beraber cihani batirmasi agustos ayinin basi olabilir
zengin yahudi ailelleri artik gozden cikarmis olabilirler abdyi
abd asindi nice ulkelerin gozunden dustu simdi yukselen yildiz cin yahudi mison amca bunu niye degerlendirmesin
terside olabilir
cin avrupanin batan ulkelerinin tahvillerinede yatirim yapiyor cin, bu yılın basında 6 milyar euro yu İspanya devlet tahvillerine yatırmıstı.
2015 den sonra dunyanin jandarmasi kizil cin olacak altin yuanla alinip satilacak
kendimde inanayim mi delinin biri bir kuyuya tas atar bin akilli...
altindan sasmayin diklenirse sasirmayin
herkeze merhaba
YanıtlaSilSayın ÜmitBey
YanıtlaSilÖncelikle verdiğiniz bilgilerden ötürü çok teşekkür ediyorum.Bu siteyi 15 gündür izliyorum.Bazı şeyleride anlıyamıyorum.Ümit bey
Benim bir miktar altınım vardı ev için birirktiriyorum.15.temmuz da düşecek diye bozdurdum. 83.32 de daha sonra 86.40 ve ertesi gün 86.40 dan aynı miktarı 1150 lira zarar ederek aldım. şimdi altın yükseliyor ama usd düştü .Sizin yazdıklarınıza göre altından usd geçip altın düşünce mi usd den altına geçeyim yada yarısınla mı usd ye geçiş yapayım yardımcı olursanız çok sevinirim
Saygılarımla
hepinize selamlar.. birkac gun takip ettim ve sizlere katilmaya karar verdim. guzel paylasimlar icin tesekkurler.. (kastettigim tecrubleriniz.. altinlar sizde kalsin. zira bilgi daha onemli :)
YanıtlaSilArkadaşlar şuan alım yapmak için erken bence elinizde altın varsada dursun bi kenarda muhakkak yükselecek iler ki zamanlarda beklemek stres yapmayın panik yok hakkımızda hayırlısı olacaktır bu hafta inişli çıkışlı geçiyo altın risk var yani TL de olanlar beklemeli şuanda benım gibi...
YanıtlaSileee Halaskar kardesim adı ustunde c i n < 3 harfli :)))
YanıtlaSilhaa senin klavye turkce karakter yazamıyo kastettigin kisa boylu adamlarin ulkesiymis. :))))))))
Beren kardeş zaten altınları trene binene yada istasyonda durana vermiyoruz maksat birbirimizin tecrubelerinden faydalanıyoruz :)) istesende vermem :))
YanıtlaSilÇaça sen raydan çıktınmı yoksa sende benim gibi zamanında raylara yatanlardanmısın :))
Bingol treni cok rotar yaptı bu hafta kalkamadık..
Ulen çaça! sana cok imrenmiştik 81 den aldı adam ne cesaretliymiş felan diye 90 dan satar diye ama olmamış :))) hayırlısı kardeş bende bir yarım TL bir yarım altın bir yarım dolar bekliyorum inan Altın bir düşssün satmayacagım ocak ayına kadar....su 79 89 arasındaki kardan zararı cıkarayım en azından 82-93-100 arasını yakalayım valla innndiremezler beni atsanızda trenden yapışırım kapı koluna dışarda seyahat ederim aama inmem :)))
Şimdilik en arka vagondan bir one gectim yavas yavaş ilerliyoruz..
ya hu bird kardeşim çok esprili yaklaşımların var hayran olmamak elde değil :))
YanıtlaSilüstadlar, tahmini ve 6. hissi güçlü abiler ağustos ve sonrası neler bekliyor bizi. bende trene geç ve kayıpla binenlerdenim. hareket hamleleri neler olabilir. iç piyasada altın 95i geçecek söylentilerinin iç yüzü nedir? ii geceler.
YanıtlaSilTren tek tek şu günlerde Vagonlarını salmaya başlıcak gibi sonra toparlayıp kömür takviyesi ile ateşini tekrar yakacaktır acele etmeyelım arkadaşlar
YanıtlaSilbugün MB başkanı konuşana kadar özellikle doları yukarı taşımaya çalışacakalr diye düşünüyorum.Doalrdaki 0,01 kuruşluk artış altın fiyatında yaklaşık 70 kr oynatıyor.Saat 10 dan sonra ise sert bir iniş bekliyorum ki dünden bu yana tüm açıklamalar ekonomimiz süper havasında.Şu süper ekonomiyi 9 senedir ben niye hissedemedim onu da anlamış değilim.İnanmayacaksınız ama 4-5 lira ile dükkan kapatmaya başladık :((
YanıtlaSilDün Başbakanın açıklamalarından sonra dolar kuru 1,68 ile 1,72 arası oturacak gibi bir hava oluştu piyasalarda.
YanıtlaSilOns her zaman yaptığı gibi mehter marşı havasında 2 ileri bir geri yaparak her gün yeni rekor kırıyor.Ancak 1570 lerden 1485 lere geldiği gibi dip yapıp sıçrama yapması olası ihtimaller dahilinde.
143gr altın ile bende 89.89 dan trene bindim bende pazartesi günü.Hayırlısı olsun.
YanıtlaSiluzun vadeli bir şeyler düşünüyorum.vadeden alıp paramı altına yöneldim.
herkese bol şanslar ve kazançlı yatırımlar.
BU arada yorumlarını bizden esirgemeyenlere de teşekkürler.
herkese hayırlı sabahlar
YanıtlaSilarkadaşlar bende 15 gündür sizlerin güzel yorumlarınızı takip ediyorum kaan arkadaşımızın dediği gibi bende p.tesi 90,35 ten bindim trene acele ettiğimin farkındayım zira beklemekte fayda var
YanıtlaSilGunaydin arkadaslar,
YanıtlaSilCok kritik gunlere girdik altin konusunda, Bir taraftan ABD borc konusunda anlasilamadigi haberleri verilirken diger taraftan da altinda bir yavaslik surmekte su saatlerde 1612-13 arasi onsda. Normalda tum ekonoomik verilerin negatif oldugu su gunlerde altinin dahada cikmasi gerekiyordu bence 1650 uzerine ama 1628i gorunce kar satislari yapildi dun bizdeki piyasalar kapandiktan sonra. Su anda ne alinir ne satilir durumda gibi gorunuyor. Tahminim altin fiyatlari 2 agustosa kadar sisirilebilirse sisirilecek 1650lere dogru ve ve borc tavaninin artirilmasi kararinin hemen arkasindan bir bosalt yapilip dusen fiyattan (1570-80) pozisyon alinacak daha sonraki eylul ekim donemi icin. Dusuncelerininzi paylasirsaniz sevinirim/
Günaydın Arkadaşlar !
YanıtlaSil2011 kazandıran ilk 3 yatırım ( borsa hisseleri saymadım)
1. Gümüş
2. Frank
3. altın
doların 1,45 lerden 1,73 , euronun 1,95 lerden 2,49 yaptığı da düşünülürse altın ile başa baş olmuş...
Bu yüzden Yiğido Bey altın en çok kazandıran ilk 3 dev arasında sonuncu.. bu da farklı bir yorum ve bakış açısı tabiki
minik bir altın artırımı ile dolaran tekrar altına geçtim.umudum dünkü gibi tekrardan 1625 ve üzerini gördüğünde tekrar dolara geçmek.tl olarak altın dolar kurunun düşmesinden değer kaybediyor.ama ons olarak 20 ued yukarı çıkıyor sabaha amerikalılar indiriyor :)) bende akşam satar sabah alırım usd olarak
YanıtlaSilArkadaşlar son bir haftadan beri AYI VE BOĞA piyasalarının yüzdesel oranını açıklamayı unutmuşuz..
YanıtlaSil7-10 gün önce
Ayı Piyasası ( Satıcıların yoğun olduğu kar satışı denilen nokta) %70
BOĞA Piyasası ( Alıcılar yoğun. alıp daha da yükselecek beklentisinda olanlar diyelim kısaca) %30 idi
28,07.2011 tarihi itibariyle
AYI Piyasası : %55
Boğa Piyasası : %45 Sizin de gördüğünüz gibi BOĞAlar yavaş yavaş ormana girmeye hazırlanacaklar.. AYILAR ise kış uykusuna.. Sadece biraz vakit gerek..
Oranın bu kadar gerilemesi ons altının çok çok gerilere gitmemesine sebep olacak diye yorumlamak gerekir..
Şu an BEKLE ama depara her an hazır ol dönemindeyiz.. Enflasyon rakamları ve TCMB başkanın açıklamaları doları umarım indiren şekliyle olur.. İşte o zaman alım için bir parça girebilirz.... Aksi halde gene bekle- :)
YanıtlaSilABD cephesinde bugün altın onsa yön verebilecek gelişmeler ,
YanıtlaSilABD'de Coca-Cola, Timme Warner, Exxon Mobil, Du Pont, Sprint Nextel,
Motorola, Kellogg's, Starbucks ve Colgate-Palmolive bilançoları açıklanacak
- Avrupa'da Credit Suisse, Shell, Astrazeneca, BASF, Lafarge, Siemens,
Bayer, Alcatel, Volkswagen, Renault, Man, Danone, Telefonica, BBVA karları
açıklanacak.
Eğer bu şirketler genel itibariyle yüksek kar açıklarlarsa ortamı yatıştırırlar birkaç günlüğüne.. Ama olası gelebilecek kötü haberler de YATIRIMCILAR GÜVENLİ LİMAN ALTINı tercih etti manşetlerini de görebiliriz
Umit bey ben Is bankasi ve Bank asya uzerinden alim satim ypiyorum. Bu iki bankada da altin dan dovize ya da dovizden altina gecis yok. Hangi bankalar bu tip alim satima izin veriyor?
YanıtlaSilenflasyon hedefinin sabit kalması insanları yeniden doalra yöneltti gibi.MB başkanının açıklamasından sonra usd hafif artışa geçti
YanıtlaSilOsaka Bey !
YanıtlaSilNet bildiğim bankaları yazayım benim listelediklerimin dışında ki bankaları da arkadaşlar paylaşır inş..
Garanti bankası
Finans
Yapıkredi
Kuveytturk
DÜŞÜK POLİTİKA FAİZİ VE YÜKSEK KARŞILIKLAR POLİTİKAMIZ SÜREBİLİR TCMB den gelen bu açıklama çoğu çevrenin uyguladığı FAİZİ arttır baskılarına kulak asmadığını gösteriyor.. Gene gel gitler yaşayacağız dolar da demek ki..
YanıtlaSilDolarda olan arkadaşlar !
YanıtlaSilons altın bazında ufak satışların ardından yeni bir ralliye hazırlanacak izlenimi var..
Çaça rahat ol sen...
Altını olan arkadaşlar düşüyor karamsarlığına kapılmayın... panik yaratma düşüşleri karşısında trene sımsıkı tutunun, camları da kapatın altını felan atmayın dışarılara.. güzel günler göreceksiniz daha...
usd TCMB açıklamaları ile arttığına aldırmayın ters köşe yaapcak birazdan bize alım fırsatı sunabilir de..
TL YÜZDE 20 DAHA AZ DEĞERLİ
YanıtlaSilTL AŞIRI DEĞERLİ DEĞİL, DAHA FAZLA DEĞER KAYBEDERSE ENFLASYONU OLUMSUZ ETKİLER
TL BURADAN DAHA FAZLA DEĞER KAYBEDERSE ENFLASYONU OLUMSUZ ETKİLER
TL DEĞERLİ DEĞİL
bu açıklamalar Yeter 1,67 i kırması için doların bugün için
dolar düşüyor :(
YanıtlaSilaltının onsunun da yükselme ihtimali var,çıkıyor gibi gözüküyor..
ancak kuveyttürk te işlem yapmaya izin verilmiyor..bu nasıl iş arkadaş anlamadım
Arkadaşlar dolar düştü diye üzülmeyin.. Biz doları altın almak için aldık yani ons yukselirse uzulun:)))
YanıtlaSilZaten ons 30-50 dolar dussun ben hemen dolar ile altın alacagım..
Dolar 1.6780 lere geldi..
o dediğin kadar düşer mi bi de o var bird kardeş ...
YanıtlaSilümit bey altını kaç onsta aldığımı hatırlamıyorum 1619 civarındayken sanırım 89.63 tl ortalamayla... şimdi dolarda düştü acaba altının bir kısmıyla dolarmı alsak daha sağlıklı olur.. yoksa altında bekleyelimmi.. malum düşüşe geçti.... nasıl bi yol izlemeliyiz biz altında olanlar sizce...
YanıtlaSilArkadaşlaar BANK ASYAda dolar-altın, altın dolar arbitraj. var nasıl yok dersiniz ben yıllardan beri kullanıyorum..
YanıtlaSilOsaka Kardeş bankadan actırmanız gerek.. zannederim.. yada soyle yapın.. Sizin dolar euro hesabınız yoksa cıkmayabilir .. siz doalr hesabı felan acın ozaman cıkar..
Altın-AlışSatışa tıkla hemen orda Hem TL hem $ goreceksin.. goremiyorsan hesabın yok demek.. ok
Günaydın !
YanıtlaSilÜmit bey,
USD ile mi geçiyoruz. Tabiiki geçersek. Ben yine de 15.00- 16.00 arasını bekleyerek karar vermek isterim.
Bekliyoruz. Geçenler haber verir umarım.
Güvenilir kardeş..
YanıtlaSilEğer Amaç Grmı yukseltmek ise:))
Kural-1
"Eğer Elde Altın Varsa ve Ons Yüksek ise Satılsın ki Elimize Fazla Dolar Geçsin"
Kural-2
"Ons Düştüğünde Dolardan Altın Alınsın ki Elimize Fazla Grm Altın Geçsin"
Arkadaşlar bu kuralı uygulayacaksınız..Altın-$,$altın ilişkisinde..
ons çı-kı-yooorr
YanıtlaSilacil durum...
selamlar.. iyi kazanclar.
YanıtlaSil28.04.2011 72.35 TL. den bilet alip bindim trene. Son surat gitti kaza yapacak dedim atliyayim :) inatla inmedim simdi biraz gaz kesti sanirim motoru sogudugunda tekrar gaz verir diyicem ama bu trenin bir makinisti yok ki.. :))))) uzun vadeye pusuya yattım bekliyorum hadi hayirlisi.
murat arkadasim doganin kanunu bu her inisin bir cikisi var. her cikisin birde inisi oldugu gibi. onemli olan zamani iyi kestirebilmek :)
YanıtlaSilöyle de bişeyler karar vermek çok zor..
YanıtlaSilalalım mı bekleyelim mi...
aslında ufak ufak almak mantıklı,riski paylaşmak yani...
amaç gram yükseltmek şu an çünkü çok gram kaybım var onu telafi etmem lazım bi şekilde... ama doların düşmesi şu an altında olanlar için avantajmı.. o kadar anlatıldı sitede ama pratiğe dökmeden anlayamayacağım sanırım... yani benim şu an nasıl bi strateji uygulamam lazım onu kestiremiyorum... altının şu anda 1619 onsta ama 87,20 tl de ben aldığımda 89,63 tl deydi. yani doların düşük olması etkiledi fiyat farkını.. işte benim bu durumda ne yapmam lazım..
YanıtlaSilKısa vadede al sat yapacak arkadaşlar 87.50 tl iyi fiyat gibi görünüyor.
YanıtlaSilben surekli al-sat yapmiyorum, yani uzun vade dusunuyorum bu yuzden alimlarimi altin borsasindan yapiyorum.
YanıtlaSilsorum şu: banka uzerinden alim-satim yapmak bir avantajmidir? Avantaj ise biraz acarmisiniz konuyu.
paylasimlariniz icin simdiden tesekkurler.
Güveniir,
YanıtlaSiltl ye şu anda geçme,geçemezsinde zaten.aynı işlemi dolarla yap.ons düştüğünde al çıktığında sat.hatta tl den daha kolay çünkü ons,usd ve tl kurunu değil sadece ons ve usd takip ediyorsun.tl ihtiyacın olmadığı müddetçe ons-usd değişimi yap
beren34 aralarındaki fark al-sat farkı.bankalarda 33 ila 75 kr arasında değişen al-sat kur farkı var.altın borsasında bu fark daha az ise devam et değilse banka.
YanıtlaSildolar tepetaklak
YanıtlaSilsabah minik bir karla tekrardan dolardan altına geçtim ki şimdilik doğru karar görünüyor
Arkadaşlar !
YanıtlaSilSitenin konusu gereği amacımız bir bakıma ALTIN alım-satımı için buluşmak değil mi?
Peki bugünlere özel neden altın alımını dolar üzerinden gerçekleştirmek istiyor ya da bunda ısrarla inat ediyoruz şimdi bunu sade dil ve hesaplamalar ile izah edeyim… Tam anlaşılmalı bu nokta.. Şu unutulmasın yalnız TL ile usd alırken amacımız usd den altın almak.. usd –tl kurundan kar elde etmek değil ama usd aşırı çıkarsa almam demeyiz elbette..
Neden bu kadar kiminize göre KORKAK kiminize göre İNAT kiminize göre ÇOK BEKLENİYOR şekilde yorumlara karşılık tek cevap amacımız TL ile doları alırken en uygun kurdan alırken ONS Altın değeri en zirve noktalarında olması içindir neden mi şimdi rakamlara geçelim ve 10 ons yani (311 gram altın) ile bunu açıklayalım.. ( rakamlar gerçektir fakat küsuratlar yoktur hesaplamalar kolay olsun diye)
Ons fiyatı : 1620 usd olsun o zaman 10 ons alsak 16,200 usd ödeyecektik…. 16,200 usd * 1,68 = 27,216 TL ödeyerek.. yani 27216 TL ye 10 oltın almışız da demektir aynı zamanda TL ile altın alsak..
1,68 TL den dolar alsak 16200 dolar aldık…… ve bekliyoruz… ons altın oldu diyelim 1600 usd
O zaman dolar ile altın alacağız 16200/1600 = 10,125 ons yani * 31,10 = 314,88 gram altın etti.. 3 gram altınımız artmış oldu…. Bu 3 gram altın artışı düz rakam 270 TL bize ek getiri demektir yani altın düşmüş olsa dahi 270 TL ye kadar kendimizi sigortalamış oluyoruz..
Ne kadar yüksekten yakalayıp düşükten satarsak gram altın o kadar artacaktır..
Güvenilir Bey !
YanıtlaSilkısa ve ozetle 2 madde ile yazayım....
1.ons altın fiyatı aldığınızdan daha yükseklere çıkmış ise eğer altından dolara geçiş yaparak daha çok dolarınız olacak.. daha çok dolarınız ile 2 maddeyi uygulayacaksınız.
2.ons altın dştüğünde dolara geçmiştiniz ya bu sefer dolarınızla daha çok gram altın alacağınızdan altın gramınız artacak..
ayrıca dolar aldığınız zaman bankalarınız izin veriyorsa
YanıtlaSilusd den gümüşe,
usd den altına
usd den euroya
usd den franka
... bu liste uzar gider....
farklı yollara girerek altında diyelim olası düşüşlerde başka kapılar var mı diye bakabiliriz de...
TL ve usd bu nokta da farklı çıkış yolları da sunar...
Altın alan arkadaşlar usd veya TL dışında fazla çıkış kapısı bulamayacaklardır çoğu banka da..
istasyondakiler trene binmeye hazır olsunlar biletleri hazırlayın
YanıtlaSilDolar USD 1,67138 1,68238
YanıtlaSilAltın TL 86,45317 87,25009
Bank Asya..
ekonturk tesekkurler, cok net anlasildi..
YanıtlaSilAltın borsası ons üzerinden işlem yapar ve TL olarak al satını gerçekleştirir.. Takip ettiği piyasa mesai saatlerimizin Londra piyasalrı ve dolayısıyla ons altın fiyatlarıdır..
YanıtlaSilal sa kur farkı borsada 0,20 ile 0,40 kuruş arasında değişmektedir.. daha caziptir...
Kar elde ederseniz karınız üzerinden %10 stopaj vergisi kesilir.. Ayrıca bankalar işlemleriniiz için belli bir ücret talep ederler cuz'i de olsa ...
Altın borsasında 24 ayaar has altın değil de bu ayarın bir altı olan altın ile işlem yaparsınız...
umit bey, anliyorum sizi, surekli dolardan altina altindan dolari gecisi anlatyorsunuz, ancak su anca benim elimde 300 gr altin var ve calistigim bankada da dolara gecis yok, altinlarimi baska bankaya tasiyamayacagima gore su anda beklemek durumundayim acikcasi, 100 grami satip trenden atlamayi dusunuyorum.
YanıtlaSildolar da 16780 i kiramadi bir turlu, kirsa satacgaim 100 gram dusukten alacagim ama kiracagindan bir emin olabilsem...
siz ne diyorsunuz bu durumda?
Trendekilerrr ses verin, ne yapiyruz??
YanıtlaSilManayı muhalifi şudur;
YanıtlaSilTL yi unutup sanki paranız dolarmış gibi düşünün olay bitiyor..
Tl yide doların en ucuzundan alcazki fazla dolar alalım.. ons dustugundede dolarla altın olay bu:))
ümit bey şu an için dolar tahmininiz ne oluyor.yardımcı olur musnuz. şimdiden çok teşekkür ederim.
YanıtlaSilekonturk çok güzel anlatmışsınız ama ben mal olduğum için yinede anlamadım, ilk okul seviyesinde bir çocuğa anlatırmış gibi anlatabilirmisiniz acaba :)
YanıtlaSiltrendyim ve sadece tek pencereden bakıyorum yani ons-usd penceresinden :)))
YanıtlaSilTrende olan birisi olarak sizi etkilemek istemem ama ben trende kalmayı tercih edecem panik satışı yapmayacağım belki dahada düşebilir ancak o zaman vade tarihimi uzatırım kısa vadeli al satlarımı yastık altı durumuna geciririm.
YanıtlaSilDolar bugun icimden bir ses sanki 1.66 1.65 lere gelecek gibi gorunuyor..
YanıtlaSilons biraz düştü..
Trendeyiz ama yarımız dısarda.. inmeyecegiz..uzunda kalsak 1-2-3 ay beraber yolculugumuz..:))
YanıtlaSilsağolun ümit bey Allah razı olsun. tüm yardımcı olan arkadaşlara.. eğer takıldığım yerler olursa defalarca anlattınız ama tekrardan bilginize başvurabilirim.. Allah hepimizin kazancını bol etsin..
YanıtlaSilbu arada bende trende yer alan arkadaşlar arasındayım... ben sattım çıktı.. ben aldım düştü.. 89,63 tl den aldım şimdi düştü dahada düşecek belki.. eğer 79-80 lere düşerse zaten küllüm zararda olacağım yaklaşık 50-55 gr. kadar herhalde.... hayırlısı allahtan diyelim... üzülmekte fayda etmicek sanırım.. yicek rızkımız bu kadarmış dememki... nasip...
aslında bir miktar tl ye geçmeme de fayda var
YanıtlaSildün sarımsak demiştim hatırlarsanız.
sonuçta deerdimiz ticaret ve kar etmek
salı günü toptan 6 liradan alabileceğim sarımsak bugün 8 lira bir tonda 2000 tl 3 günde %33 kar fena değildi ama ticaretin baş kuralını yapamadık yine
cesaret cesaret cesaret :((
aynen öyle trendeyim.2-3 aylık bir yolculuk için bindim.oturdum koltuğuma arada sarsıntılı bir yolculuk oluyor ama atlamak yok aşağı:)
YanıtlaSilDolar 1.6690 oldu tutana aşk olsun...
YanıtlaSilümit bey dolara nereye kadar gider sizce yardımcı olur musnuz.
YanıtlaSilÜmit hocam...
YanıtlaSilEğer dolar 1.6600 1.72 bandına oturcaksa oturuyor..
Ons da tepede düşecek gibi duruyor... suan dolar 1.6700 bandına geldi..
Eger 2 agustosta olumlu haber cıkacak gibi (Bu gavurcuklar son dk anlasır..ct. pazar olabilir.) sonra ons da biraz kıpırdama olurda düşerse aşağı güzel olmazmı..
Ne düşünüyorsunuz fikirleriniz nedir..
ona göre dolar almayı düşünüyorum...
YanıtlaSilsayın zeitgeist !
YanıtlaSilptesi salı günkü açıklamalarımız da usd nin ÇArşamba günü Türkcell vb İMKB ye dayalı bazı gözlemlerimizle 1,6850 yi deneyeceğini öngörmüş ve bugün saat 10:00 TCMB açıklamaları da (enflasyon ve başkan açıklamaları) beklediğimiz doğrultu da gelirse 1,6850 den sonra hemen haberleri duyunca 10:05 gibi doları 1,67 inmemesi için sebep olmadığını ve ptesiden itibaren 165-1,66 aralığı için pozisyon aldığımızı 1,6640 rakamını burada şiddetli takip edilmesi gerektiğini burada arz talep yoğunluğu yaşanacağını dile getiriyorz..
bu rakamda baskı oluşursa bankalar ve yabancı foncular tepki koymaz ya da burada pozisyon almaya girmez ise ufak bir dönüşüm olabilir...
1,66-1,67 TL beklentimiz şu an...
önceki paylaşımlarımızda da 1,73 leri vurunca 1-20 gün dilim aralığında usd nin havasının alınacağını ve 2 günlük devaluasyon uzun sürerse bunun bizde ekonomik sorunlar yaratacağını dinlendirdik.. TCMB zaten hedefi 1,65-1,70 aralığı cari açktan dolayı ..
şu an daki düşüşten 1,70 TL yi göremeeycek miyiz derseniz kesinlikle HAYIR.. yani usd gene yukarı yönlü bir hareket izleyecek.. bu da unutulmasın...
sadece şu an TCMB cari korkusundan dolayı serbest bıraktığı usd den nemalanan çevrelere şimdilik sus payı verdi.. Bu foncular ve finans kuruluşları özellikle bankalar munzam ve kredi oranlarında ki zararı kapatmak adına bir atak daha yapacaklardır.. bir bakan gelir konuşur hareket verdirir diğer bakan gelir tam tersi konuşur doların havasını indirir..
Şu an daki gelişmelerin çoğu dolarda ki tamamen cebe indirmeden başka birşey değildir..
1,66 lara indirmek ve altına özellikle bu çevrelerin hoşuna gitmeeycektir bunu unutmayalım.. Mutlaka bir hareket yapacaklardır.. kısa dönemlerde ara ara iniş çıkışlara hazırlıklı olmakta fayda var..
Merhaba Arkadaşlar,
YanıtlaSilÜmit Bey'in yorumları doğrultusunda sermayemi bölerek treni yakalamıştım ancak kar realizayonu yapmadığım için zarardayım.
Ancak,
Dolar 21, 50 ve 200 günlük hareketli ortalama seviyesinin altına inerken gr altın fiyatlarınıda beraberinde sürüklüyor. Bu gidişin nerede sonlanacağı hakkında fikri olan var mı ?
Bu noktayı yakalamak alım fırsatı açısından önemli...
Murat Bey !
YanıtlaSilestagfurullah o zaman sorun ona göre anlatayım...
takıldığınız yerleri en azından anlaşılmayan yeri de görmüş oluruz...
Türkcell dün kü TR ve Avrupa karından sonra bu sefer Blok ülkeler özelikle Belarus tarafından gelen haberler doğrultusunda zararı İMKB de endexe fren yaptı.. Geçici olduğunu düşünüyoruz..
YanıtlaSil1,66-1,68 e kadar dolar alımları uygun olabilir sadece dikkat edeceğimiz nokta şu aldığımız da ons altın fiyatı mümkün olduğunca tepelerde olması daha iyi olur..
altın 86 liradayken 235 gr adar almıştım ve ozaman onsu 1605 di. Altın daha sonra 89,8 lere çıktığında dahada çıkar düşüncesi ile satış yapmadım, bugüne baktığımızda neredeyse altının gramı aldığım fiyata geri geldi, nerede yanlış yapıyorum, hala altındayım beklemelimiyim satmalımıyım ?
YanıtlaSildolar tepetaklak altın tl düşüyor ve bloombergin başlığı "altın rekora yakın syrediyor" kafa buluyorlar ve hadi alında yükselsin diyorlar resmen.
YanıtlaSilanlamiyorum benumit bey....
YanıtlaSil""şu an daki düşüşten 1,70 TL yi göremeeycek miyiz derseniz kesinlikle HAYIR.. yani usd gene yukarı yönlü bir hareket izleyecek.. bu da unutulmasın.."""
yani 1.70 e yukselecek mi tekrar ? yoksa asla bir daha gormeyecek mi demek istediniz?
siz alım yapacakmısınız ümit bey
YanıtlaSilaldığınızda öğrenmek isteriz bizde.
benimde bir sorum olacak şimdi bu geçişler sadece ons artışı ve düşüşü üzerindenmi oluyo.. anlamadığım ben altın aldığımda ons 1619 du altın fiyatı 89,63 tl idi... şimdide altın onsu 1619 ama altın fiyatı 86,63 tl.. dolarda 1,67... şimdi benim dolara geçmem için gerekli olan sadece onsun 1619 un üstünde olması yetiyo öylemi... peki burda doların düşük olmasının avantajı yada dezavantajı nedir... yani bunun bize hiçmi faydası yok... kusura bakmayın gerçekten ama bunlarda önemli noktalar.. belki anlatmışınızdır ama ben kaçırdım... yada anlayamadım... 314,5 gr altınım var... ons 1619 dan 89,63 tl den alındı.. bu rakamlar üzerinden anlatırsanız çok memnun olucam.. şimdiden Allah razı olsun
YanıtlaSilElimizde 3 değerli kart var:
YanıtlaSil1. Yaz ayı turist dövizi girişi artıyor.
2. Bu yıl Arap ülkelerinden Türkiye’ye gelen turistler harcamak için ve saklamak için önemli ölçüde döviz getirir oldu.
3. Faizimiz, yurt dışı fonlar için cazibesini sürdürüyor. Sıcak para girişi aksamayacak.
İşte bu kartları değerlendirdiğimiz de, dolar fiyatında bir süre sonra gevşeme olasılığından söz edebiliriz... Ayrıca TCMB sanki tavan (tepe)nkta oalrak 1,75 TL sınırı koymuş gibi dolara bu rakamlara gelirse sert müdahaleler yapacak beklentisi de var...
Aşağı tarafta ise 1,57 TL beklentimizi belli bir süreliğine 1,60 TL ye çıkardık..
bu durumda 1,60 - 1,75 aralığı korsak belli bir süre 1,65-1,70 al sat ya da dolardan altına geçiş için değerlendirilebilir..
Not: 2 Agustosta kimse beklemiyor ama aBD battı gibi olumsuz bir haber herkesin bildiği ya da düşündüğünün tersine doları düşürmez tam tersi 1,80 lere dayatır..
bu işten en az zararla nasıl çıkabilirim yardım ederseniz sevinirim...
YanıtlaSilümit bey beklemedemisiniz sizde şuan alım yapmak için?
YanıtlaSilSayın Mira !
YanıtlaSilsoru :
""şu an daki düşüşten 1,70 TL yi göremeyecek miyiz derseniz
cevap : kesinlikle HAYIR.. yani usd gene yukarı yönlü bir hareket izleyecek.. bu da unutulmasın..
Yani burada nasıl dolar çıkarken ya da altın vb 1,70 oldu 1,72 oldu gidiyor 1,80 lere 2 TL deniliyor ya hep birden..
şimdi de 1,70, 1,69, 1,68 , 1,67 oldukça 1,50 lere , 1,40 lara gidecek görüşlerin önüne geçmek için HAYIR kelimesini cevap olarak kullandım..
Kısa ve ozetle usd tam yol düşüş de göstermeyecek tam yol yukarı gidiş te göstermeyecek.. stabil durağan da kalmayacak..
ortalık durulana kadar 5-10 puan aşağı yukarı cepleri dolduracak..
Golden ! alım için şu an usd musait ama ons tam ortada 1580 aşağı dersek - şimdi 1620 - yukarı 1640 ...
tam orta da...
olağanüstü bir durum olmazsa piyasalar doğrultusunda bir parça usd ve hemen olursa altın ile ben de 2 agustosu bekleyeceğim..
tamamiyle girmeyeceğim ama zaten bu da riskli seçeneklerden biri...
bu gün nasıl bir yol çizecek bakalım altın bekleyip göreceğiz
YanıtlaSilbu anlattığınız yöntemle eğer altınımın gramını yükseltirsem en azından zararımı minumuma düşürürüm.. zarar ettiğim 50 gr. altını yavaş yavaş azaltırım.. ama bu konudada yardıma ihtiyacım var sanırım... bu konuda daha çok örneğe... sitede dolar altın geçişlerine başlayan arkadaşlar var eğer onlarda yardımcı olurlarsa sevinirim...
YanıtlaSilarkadaşlar bu arada !
YanıtlaSildaha netleşmemekle birlikte 2-3 agustos da beklenen ABD kongre oylaması (borç ile ilgili) 15 agustosa ertelenmiş..
henüz net teyit alamadık ama duyumlar va yazılanlar bu yönde..
net bilgi olan burada paylaşırsa sevinirim..
herşeyi yayımlayan blommberg, mynet finans vb hala bu haberi geçmediler.. hayırdır inşallah...
Ümit abi,
YanıtlaSil2 ağustos gerçeği nedir tam olarak, inişlerin yada çıkışların netleşmesimidir? 2000-2500 usd almayı düşünüyorum zamanımıdır? ons da 1640 gidiş 2 ağustos zamanımıdır? 89 dan alınmış 300 gr ile dolara geçişmi yapmalıyım? 35gr kayıbı kurtarmak içn uğraşıyorum bende.
teşekkürler.
benimde güvenilir arkadaşın dediği gib yardıma ihticaım var. elimdeki söyledim. 89 dan alma 300gr altın. 2000 usd alacak tl.
YanıtlaSilhayrı şerri benim anladığım şu
YanıtlaSildolar tepetaklak altın tl düşüyor ve bloombergin başlığı "altın rekora yakın syrediyor" kafa buluyorlar ve hadi alında yükselsin diyorlar resmen.
yukarıda bunu yazmıştım.az daha yükseltin de biz satınca siz ne halt ederseniz edin demek
arkadaşlar bu altın yarın yine artacak gibi geliyor hislerim bunu diyor birileri para kazanıyor tek tuşla yine belirsizlik hakım ama bi anda 1 lira fırlayacak gibi bir görünüm var şuan bana göre
YanıtlaSilons yükselsin diye bekliyoruz ama maalesef yükselmeyecek gibi :(
YanıtlaSilElinde altın bulunan arkadaşlar 2-3 ay nakite ihiyacınız yoksa panik yapmayın beklemede kalın veya ekontürk'ün dediği gibi ons-altın altın-ons işlemlerini uygulayıp gramınızı arttırın.
YanıtlaSilselam arkadaşlar,
YanıtlaSilTeknikanalizim.com'dan alıntı..
BİZİ İZLEYENLER ŞUNA İNANACAKLARDIR.
KOLAY KOLAY İNANDIĞIMIZ TRENDİN DIŞINA ÇIKMAYIZ.
BU YAPIMIZ BELKİ DE BİR İNAT VEYA PİYASALARA İNANMAMA ŞEKLİNDE ALGILANABİLİR.
ANCAK BUNDAN YAKLAŞIK 9 AY ÖNCE DOLARIN TL KARŞISINDA SON 10 YILLIK PERİYODU İNCELEDİĞİMİZDE (2001-2010 YILLARI ARALIĞINDA) DOLAR IN TL KARŞISINDA EN GÜÇLÜ DÖNEMİNİ YAŞADIĞINI VE ORTA VADEDE DOLAR IN TL KARŞISINDA TEKRAR 1.700 BÖLGESİNİ DENEYEBİLECEĞİNİ, EĞER BİR GLOBAL KRİZ ÇIKMASI HALİNDE İSE ZİRVELERİ VE ÜZERİNİ DENEYEBİLECEĞİNİ TAM 9 AY ÖNCE SÖYLEDİK. BUNU DA DOLAR TL DE 1.00 TL KONUŞULDUĞU SÜREÇTE DİLE GETİRDİK.
1.600 -1.5000 BÖLGESİNDEKİ HEM DÜNYA HEM TÜRKİYE AÇISINDAN OLUMLU OLABİLECEĞİNİ DÜŞÜNDÜĞÜMÜZ GELİŞMELERİN ZAMANA YAYILMASI İLE BERABER, BİZ BU DEFA DOLARIN TL KARŞISINDA 7 AY SONRA BU SÖYLEMLERİMİZİ VE STRATEJİMİZİ GÖZDEN GEÇİRDİK DOLARIN ZAYIFLAYACAĞINI, DOLARIN DÜŞECEĞİNİ DİLE GETİRDİK, ANCAK TABLO İLK BAŞTA YAPTIĞIMIZ DOLAR TL KURUNUN ZİRVELERİ DENEMESİ ŞEKLİNDE GELİŞMEYE BAŞLADI. VE BİZ İLK BÜYÜK RESİMDE İNANDIĞIMIZ TABLONUN SON DÖNEMDE İŞLEDİĞİNİ GÖRDÜK VE ISRARLA DÜŞÜŞ OLABİLECEĞİ VURGUSUNU DİLE GETİRDİK. DOLAYISI İLE SON DÖNEM DOLAR YORUMUMUZDA YANILDIK.
ANCAK YİNEDE ŞUNU SÖYLEMEK İSTİYORUZ BUGUN FELAKET TELLALLIĞI YAPAN VE ADETA KRİZ HABERLERİ YAPANLARINDA YANILDIĞINI GÖRECEĞİMİZİ SÖYLEYEBİLİRİZ.
DOLAR SON 10 YILDA 2 DEFA 1.77-1.82 DENEMESİ YAPTI VE SEBEP OLARAK DA 2006 YILINDAKİ GLOBAL TÜRBÜLANS VE 2008 ABD KAYNAKLI GLOBAL KRİZ OLDU.
KISACASI ŞUNU SÖYLEMEK İSTİYORUZ İÇERİDE İÇ KAYNAKLI BİR KRİZDEN DOLAYI DOLAR 1.7700-1.8200 GÖRMEDİ SON 10 YILDA ,DOLAYISI İLE DOLARIN ÖNÜMÜZDEKİ SÜREÇTE 1.800 VE ÜZERİNE GİDECEK SÖYLEMLERİN GERÇEĞİ YANSITMADIĞINI SÖYLEMEK İSTERİZ.
DOLAR GLOBAL KRİZ ÇIKMADAN 1.800 SEVİYESİNİ GÖRMEZ DİYORUZ.
Halil Reçber
AnadoluYatırım Stratejisti
Umit bey 15 Agustos olma ihtimali var. Fakat, gizli gorusmeler sonucunda anlasabilirlerse 2 Agustos ya da daha bir kac gun gec olacak. Suanda anlasamadiklarindan piyasaya gecikme haberini erken verip tedirginligi minimize etmeye calisiyorlar.
YanıtlaSilİsmail Bey !
YanıtlaSilÖncelikle aylardır ABD borcunu ödeyemez duruma geldiği için borç limitinin arttırılması konusunda kendi kongrelerinden onay almak için 2-3 Agustos'a tarihine kadar oylamaya sunup başarmak yani borç limitini arttırmak istemekte.. Bunu isteyen Demokratlar (Obama) iktidar yani; muhalefet ise Cumhuriyetçiler (John Boehner)başka bir plan sunarak buna karşı çıkmakta.Bu cumhuritçilerin planı kısa dönemli 1 - 1,5 yıllık döenm içim çözümü kapsıyor.. amaç burda elbette Demokratların iktidar gücünü zayıflatıp başa geçmek belki de.. Onların iç meselesi bizi ilgilendirme ne halleri varsa görsünler ama piyasalar işte bu karara 2-3 agustosa bağlanmış durumda..
Eğer ABD bu toplantı da borçlanamazsa ise temerrude düşecektir demektir. Temerrüd: Borcunu belirtilen vadede ödeyemezlere denir.. Bu da aBD ye borç verirken bazıları daha çok düşünecek hatta güvenemeyecek demektir.. Bu durum da doların dünyada ki forsu sarsılacak olup Asya paraları (japon yeni , Çin yuanı vb dışında) kağıdın değersizleşeceği ve dolayısıyla altının artacağı anlamına gelir konumuz gereği.
Kimse ABD temerrüde düşmez diyor ve beklenti bu yönde.. Ama bunu fırsat bilen spekulatorler buna basını da dahil ediyoruz buradan karar ne olursa olsun nemalanmak istiyorlar.. Yani altın için oyle hareketler yapıyorlar ki 1700 görecek diye herkesi peşine sürüklemek istiyorlar.. aynı zaman da 1580 ve altına inebilme ihtimalini de biliyorlar karar doğrultusunda.. Rakamları bu şekilde elimizle yön verecek ne siyasi,ne basın, ne ekonomik ne para, ne fon gücümüz olmadığında şu an top koşturan futbolcuları seyreden seyirci misali dışarıdan bakıyoruz olaya.. Olması gereken de bu şu an için.. Ama ara da o gol kaçar mı be ! bu topu da tutamıyorsan seni kaleci diye kaleye geçirenin diye uzaktan bağırışlarımız da olmuyor değil stres atabilmek adına..
bu durumda bizler
bu döneme küçükte olsa bir parça altın ile uygun yer de ya TL ile ya da usd den altın alım yapımasının seyirci kalmanın yerine yedek de olsa, top toplayan kişi de olsa yeşil çimlerin bir köşesinde yer alabilmek için haber ve fırsatları kolluyoruz..
bir nasip için belki de..
ama kesinlikle Tüm paranızla altın allın ya da tüm altınınızı satın demek yanlış olacaktır...
peki tüm Altın ile mi tüm TL ile mi dışarda kalmak daha mantıklı derseniz tabiki tüm TL ile derim..
Altın kararı bilmediğimize göre şimdiden çıkarsa altıncılar belki neden gelemdiniz diyecekler ve bizler de alsaydım şu kadar kar vardı diyeceğiz ama düştüğün de TL dekilerin ne dediği değil de altın alanların zararı üzüntücü verici olacaktır..
uzun dönem yatırımcılar için zaten değişen bir şey yok.. onlar ons 1700 olacaksa diyelim 1 hafta sonra değil de 1-2 ay sonra muradına ereceklerdir.. sadece fark bu..
Lakin arada TL ye ihtiyacı borcu olan kişiler (ben gibi -:)) tam altın alıp bekleme gibi bir lüksü yok.. alacaklı kardeşim bana 9000 TL borcun var o zaman 100 gram altın ediyordu şimdi olmuş altın100 TL bana 10.000 TL ver demeyeceklerdir elbette...
Osaka Bey !
YanıtlaSilTeşekkürler bilgilendirme için..
Ons 1 saatlik grafiklerde gösteren eğilimi bir tamamlasın aradaşlar bakalım ardından ne çıkacak...
şu an usd-tl kurunun yükselmesi son saatlerde usd nin londra'da alım yapılmasından dolayıdır.. Bu da ons altın fiyatlarını geri çekiyor.. Bu durum altın -tl gramının düşmesine de sebep oluyor..
usd-tl kurunda 1,6640 TL denemesini gene bekleyenlerdeniz.. bu sefer de başaramazsa yarın son gün diyerek bir parça bir yerden giriş yapabiliriz.. (bugün veya yarın) haber ve veriler önemli elbette
son 1-2 hafta için de altın alan arkadaşlarmız TL değeri oalrak altın da zarardalar sanırım..
YanıtlaSildaha da düşecek deselerde ve düşse bile satış yapmayın lütfen..
Sizler altın gramınızı yükseltmeye bakın bu dönem de o da ons-usd-ons ile daha çok gram altın yapmaya bakın... altın gene gelecektir 90-95-100 lere o zaman daha çok gramınız olduğu için daha çok da karınız oalcak demektir..
lütfen bunu unutmayın.. zarar da satmak yerine Sizi bu sefer de altın gramını yükseltme adına bir bakıma bu da kardır ona tavsiye ediyorum..
Mira Bey ! Sizi gayet iyi anlıyorum usd geçişe izin vermiyorsa bankanız bu sefer zarar da iseniz TL de kalacaksınız zorunlu olarak..
AMA BANKALAR SİZİN BABANIZ ANNENIZ DEĞİL..SİZE BİR EKSİK HİZMET VERİYORSA GİDİN DEĞİŞTİRİN.. YA DA SİZE EK BİR FAYDA SAĞLASIN BANKALAR MESELA HESAP İŞLEM ÜCRETİ VB ALMASIN.. HEM ÜCRET AL, HEM KOMİSYON AL HEM DE ALTINDAN USD YE GEÇME..YOK OYLE..
Bankalara duygusal olmayın.. Hangimizin borcumuzu ödeyemediğimiz de Ek süre istedik de verdiler..Gözümüzün yaşına baktılar.. BAKMALARI DA BEKLENEMEZ ZATEN ..ONLARDA BU İŞİ YAPIYORLAR PARA TİCARETİ..
ben pazartesi altın aldığımda ons 1.61 di şu an için aslında altın -usd bazında bir zararım olmuyor.ancak tl bazında tabiki zarardayım.
YanıtlaSilbu demektirki tl bazında bir artış olmayacak ise ons yükseldiğinde bunu usd olarak bozup sonra ons düştüğünde yeniden altında geçmek olacaktır.
89,89 dan almıştım altını.ons un sanırım böyle bir hamle yapmak için 1,7 yi geçmesi lazım
yalnışmı dğüşünüyorum.
yada uzun vadeli bir yatırım yaptığım için hiç bulaşma kal bekle stratejisi daha doğrumu olur ?
altından dolara gecmek mantıklımı su durumda kuveytturk ile calısıyorum
YanıtlaSilümit bey
YanıtlaSilbenimde bir sorum olacak şimdi bu geçişler sadece ons artışı ve düşüşü üzerindenmi oluyo.. anlamadığım ben altın aldığımda ons 1619 du altın fiyatı 89,63 tl idi... şimdide altın onsu 1619 ama altın fiyatı 86,63 tl.. dolarda 1,67... şimdi benim dolara geçmem için gerekli olan sadece onsun 1619 un üstünde olması yetiyo öylemi... peki burda doların düşük olmasının avantajı yada dezavantajı nedir... yani bunun bize hiçmi faydası yok... kusura bakmayın gerçekten ama bunlarda önemli noktalar.. belki anlatmışınızdır ama ben kaçırdım... yada anlayamadım... 314,5 gr altınım var... ons 1619 dan 89,63 tl den alındı.. bu rakamlar üzerinden anlatırsanız çok memnun olucam.. şimdiden Allah razı olsun
yukarda sormuştum ama arada kaynadı sanırım yardımcı olurmusunuz..
evet soru su altını bozdurup dolarmı alalım yoksa altında bekleyelımmı?
YanıtlaSilhangısı karlı olur bu ısın acemısı oldugumuzdan ısı bılenlerden tavsıye beklıyoruz.
Bence şuanda dolar almak uygundur, ons yüksek dolar düşük... ons düşerse zaten kara geçersiniz, dolar çıkarsa (ki şu anda makul seviyelerde) yine kara geçersiniz, altınınızı bozduğunuz için altının çıkması durumda her şekilde zarardasınız zaten...
YanıtlaSilümit bey,
YanıtlaSilbu sabahki yorumlarınızda ons ralli yapacak gibi demiştiniz. bu süreç 2 ağustos dönemine kadar bir süre mi sadece bir tahminmiydi? elimizde bir miktar tl ile usd mi yoksa altınmı? yada usd alıp ordan ons mu?
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilYeni başlık altından paylaşımlarımızı sürdürebiliriz. İyi günler.
YanıtlaSilhttp://www.gunlukaltinfiyatlari.net/2011/07/xvi-temmuz-altn-yorumlar.html