PAYLAŞIMLAR YENİ BAŞLIK ALTINDAN DEVAM ETMEKTEDİR.
ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ.
Dün gün ortasında açtığımız altın yorumları başlığı da 200 yorum sınırını aştığı için yeni konu altından devam edeceğiz. Altın fiyatlarının hızlı şekilde arttığı veya çakıldığı dönemlerde insanlar durumun doğru analizine daha fazla ihtiyaç duruyorlar. Son dönemde beklenmedik artışlar-hareketlenmeler nedeniyle belirsiz günler yaşanmıştı. Bu kez de düşüşler neticesinde kafa karışıklıkları meydana geldi.
Yatırımcılar bu konu altından deneyim sahibi insanların yorumlarına göz gezdirip, durum değerlendirmesi yapabilirler. Google hesabı(blogger.com) alan ziyaretçiler görüş paylaşabilir. Üyeliği olmayanlar ise yalnızca okuyucu olarak takip edebilir.
Yorumlar yatırım danışmanlığı kapsamında olmayıp, görüş alışverişi niteliğindedir.
Geçmiş dönemde açılan yorum başlıkları
sadettin bey!!
YanıtlaSilBugun USD az daha zorlarsa aldıgınız alımı begenmedıysenız ufak bır kar satısı yaparsınız gıbıme gelıyor.veya ana parayı alma ıhtımalınız olur gıbı.bugun bır nebze olsun bırseyler olacak gıbı
sıkıldım dunku gıbı ılerı gerı ılerı gerı hareketten.
Ümit bey agzınıza klavyenıze parmaklarınıza sağlık :))
Trendeki arkadaslar
YanıtlaSilKömür stoklayın!! Kalkısa baslıyacağız bır kac gun sonra.. BİRD bingöldemi kalmıstık biz neresi burası.Hazır olun evimize doğru yola cıkacağızzzz!!!
herkese günaydın
YanıtlaSilgunlerdır yazmaya calısıyorum bır yorum ıcın saatlerce ugrastım arada karambole oldu.insallah artık uye olmayı basarabılmısımdır
YanıtlaSilbende yolyordam bılmedıgımden gumuste al sat yapmaya kalktım 2gunde 500 usd olan sermayemı 1100 usd ye çıkardım.aynı gun 5 dakıka ıcınde sermayemde dahıl hepsı bıttı gıttı.altın alıyorum altın dusuyor.usd aldım sımdı oda dusuyor.neysekı ümit bey sagolsun biri dusunde dıgerıyle onu kurtarmanın formulunu ögrettıde belkı sermayeyı kurtarırız bu kez:))
YanıtlaSilherkese günaydın ve hayırlı cumalar arkadaşlar
YanıtlaSilSEVGİLİ ÇAÇA KÖMÜR KOLAY YETERKİ KALKIŞA GEÇELİM:)))))))))))))
YanıtlaSilHerkese günaydın hayırlı cumalar
YanıtlaSilŞeyda hanım
YanıtlaSilGümüşü nereden alıyordunuz gümüşte çok mu risk var
Teşekkürler
ÜMİT BEY İN DEDİĞİ GİBİ 2 AĞUSTOSA KADAR VEYA HEMEN AKABİNDE ONS 1700 Ü BULABİLİR ONUN İÇİN KİMSE PANİĞE KAPILMASIN RELAX. BU ARADA HERKESE HAYIRLI CUMALAR...
YanıtlaSilHerkese Merhaba;
YanıtlaSilAranıza yeni katıldım :) Bol kazançlı bir Cuma dilerim.
arkadaşlar selamlar,
YanıtlaSilşu an dolar alımı için sizce uygun mudur?
hayırlı sabahlar ve cumalar
YanıtlaSilhayırlı cumalarrr
YanıtlaSilcumanız mubarek olsun bol kazanclar.ben altından onsa dovız gecmeye kafam basmıyor comez oldugumdan sıdılık altında bıraz zarar var ama acelem yok bayram sonrasına kadar sımdılık sıkıntı yok.kısmetse bayramdan sonra altını bozdurup arac almayı dusunuyoırum bakalım
mevla neylerse guzel eyler:)
BloombergHT de sorun mu var? 2 gündür Gümüş ons fiyatını $40,55 gösteriyor ve aşağı yönlü
YanıtlaSilSelamlar, 2-3 gündür altın 89-90'ı yeniden görsün satacagm diyorum kendime, yakalayamadım bi türlü. Bu saatten sonra da altın satmak cok mantıklı değil sanki? Bu konu da fikri olan paylaşabilir mi teşekkürler...
YanıtlaSilGünaydınlar..Murat hocam mavi trenin hayırlı olsun..
YanıtlaSilSeyda hanım altın kaplumbag, gümüş tavşan gibi gordunmu karı satcan...:))
tşk ederim bird, modaya bende uydum :)
YanıtlaSilBugünde gümüş alabilirim dün aldığım fiyattan aşağılara düştü sıçrayacak sanırım...
YanıtlaSilmrh arkadaslar.bır bankacı hastam yanımda merkez bankası altın aldıkları yerdeki tanıdıgını aradı.ve yuklu mıktarda bır musterısıne altın almayı düsündüğünü söyledi siz ne önerirsiniz diye sordu: cevap : pıyasalar 2 agustosta amerıkan tasarısının gececegını beklıyorlar ve gececek. o tarıhte altında bır gevseme olacak sonra gerı yukselecek dedi.ben de dahı beklemeye karar verdim.
YanıtlaSilbird!
YanıtlaSilsizi dikkatle takip ediyorum. ve tebrik ediyorum. size sormak isterim, madem 2 agustosta ons dusecek, bu durumda su an eldeki tl ile dolar alıp,2 agustostan sonra ons dusunce altına gecmek mantıklı olur mu?
Murat hocam bizim altınla işimiz olmaz koy treni yaa :)))
YanıtlaSilanytimeee kardes Umit bey cok defa burda acikladi. Satacagim demissiniz. Eger TL ye ihtiyaciniz yoksa, $ ra gecip sonra tekrar altina gecmeniz gr. minizi arttirir. Dikkat edin.
YanıtlaSilkoydum hocam ;)
YanıtlaSilMOT kardeş tabiki olabilir bende de biraz tl var bugun mu yarınmı düşünüyorum altınmı dolarmı diye.. ama diger taraftan kafam rahat sermayeyi bolmustum..
YanıtlaSilbakalım bugun 86 gyı gorursek altın olaiblir..
ons bu yana geliyor gibi:))
bird hocam !
YanıtlaSilaltını dolara doları altına çevirme işlemlerine hangi bankalar izin veriyor. garantiyi kullanıyorum sanırım böyle bişi yok yada benmi yapamıyorum ?
mrh arkadaslar.dolar kuru sızce bu donemde ne olur?bızdekı dolar kuru oynaması çarı açıktan yani iç kaynaklı oldugunu düşünüyorum.kongre anlastıgı zaman bızı nasıl etkıler?
YanıtlaSilherkese günaydın,
YanıtlaSil40000 tllik altını şu anda dolara çevirmek mantıklı mı acaba
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilbird!
YanıtlaSilama 2 agustostan sonra daha da dusecekse altın bence 85i dahi görürsen alma derim. tabi ben sizin kadar bilemiyorum. Ümit bey den Allah razı olsun onun sayesinde bişeyler öğrendik. dün halkbankasına hesap açtırmaya gittim, orada bir arkadaşla sohbet ettik. ( ümit beyin sürekli anlattığı usd-altın-usd olayıdan ) adam bana " siz bu işte üstda olmuşşsunuz" dedi ve sürekli paramı ne yapayım diye sordu. İşe bak :))
murat kuzuoglu arkadaşım
YanıtlaSilo senin bahsettigin olay garanti bankasında mevcut
USD+TL Beklemedeyim. 86 ları görürsem ben de tekrar trene bineceğim. Hem de tüm nakitimle. Geçeceğim yataklı bir kompartmana 2-3 ay uyuyacağım.
YanıtlaSilArkadaşlar Şu an yukarı doğru bi tırmanış başladı... Hislerim 2 Agustosu beklemiyelim şimdi alım yapalım diyor.... Sizce beklemelimiyiz...
YanıtlaSiladanalı arkadaş,
YanıtlaSildöviz hesabımı açmam gerekiyor ? ve döviz hesabı için işletim ücreti falan kesiliyormu ?
Günaydin arkadaslar
YanıtlaSilEmegi gcen bütün arkadaşlardan Allah razı olsun.
Bizde Altını 89,8 den aldık. biraz daha TL var elimizde. Dolar alırken haber edin bari:)
sayın uyar26 zaten altındakı gevseme onsu 1580 dolar olur en fazla dıyorlar oda dolar 1,7 olsa 1580 * 1,7 =2686/31,1=86,367 tl yapıyor gramı.
YanıtlaSilmurat arkadaşım
YanıtlaSilusd hesabı ile altın hesabının olması lazım
sonra altın alırken seçenekler var TL ile ve usd ile dolarda ikende abtiraj seçenegi var ordan çapraz geçiş yapabiliyorsun altına hesap işletim ücreti alıyorlar ama otomatik ödemen varsa almıyorlar
havva!
YanıtlaSilbence elindeki altını 2-3 ay unut, 90-95 olacığını söylemişti Ümit bey ( saygıdeğer hocamız )
bende bugun doları takip ediyorum.
eger 2 agustosta abd temerrude girer ise dolar nasılsa yukselecek, eger anlasırlar ise de ons dusecek. bu durumda her halikarda dolar ve dolar-altın yapabiliriz diye düşünüyorum.
yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar :)
Adanalı arkadaş çok teşekkür ederim, dolar hesabı açıldığında ne adar bi ücret kesintisi oluyor bilgin varmı ?
YanıtlaSilmkuzu garantide usd-altın vardır muhakkak ucretli diye duymustum yıllık ucreti var heralde.. ben Bank asya ile calısıyorum gümüş hariç hepsi var ucretsiz hemde..
YanıtlaSilMOT kardeş umit hocam yetiştiriyor maşallah hepimizi..Demek bankacı onu dedi ha vay be..
1 aya kadar bizde bilmiyorduk.. altın 6 ay 1-2 yıl icinde bize lazım degilse niye tl ye gecimki onsda oynama cok daha fazla ozaman dust-altn-usd en mantıklısı ve karlısı trende ticaret gibi birşey..
Havva hanım 40000 doları 1625 lerde aldıysanız onsun 1600 olması felan gozle gramını yukseltebilirsin.. bende 5000 dolar var 1623 onsda aldım 1607 lerde 1 gram arttırıyordu ben fırsat bekliyom 1600 bulursam 1.5 grm artıyor.. bu sende buyuk rakam sekiz katı felan yani..eger 1625 civarı aldıysan..
86 ları bugun gorursek 4600 liralık altın almayı düşünüyorum dolar alsak suan (1610) bu sefer altına geçmek için 1585 leri gozleyecez oda yemiyo...
arkadaslar altin 1611-11 dolar/ons araliginda seyrediyor, tl gr su an 86.86 (sekerbank satis kuru,Bu durum savas oncesi muthis sessizlik gibi gorunuyor. ABD den hala borc tavani probpleminin cozuldugune rahmen bir isaret yok. Trende olanlar sakin inmesin derim.. BINMEK isteyenler icin bir firsat diyorum..
YanıtlaSilsabır arkadaşlar bende acele etmiştim iki hafta önce altını satarken 10000 tl kardan zararım oldu sabır
YanıtlaSiltarko9
YanıtlaSilben hızlı trene binmiştim istasyonda bekliyor harekete geçmek için ileri -geri kendini hazırlıyor yarışa
teşekkürler M.O.T ve bird, bu arada bird 40000 dolar değil altın şu anda. peki tlden dolara geçilse şu anda 30000 kadar, sanırım bu şu an için uygun bir pozisyon ne diyosunuz. bu geçiş işlerini hiç bilmiyorum açıkcası ümit bey ve bu işi bilenlerden öğrenmeye çalışıyoruz:)
YanıtlaSiltren çarpınca ön camdan çıkarmıyız acep
YanıtlaSilSanirim ogleden sonra sepet kurdaki artis surecek buda altinin fiyatini cikarir. Bu arada arkadaslar bir soru sorayim sizlere. BASBAKANIN BIR KONUSMASI ILE KUR 1.72 DEN 1.67 YE AYNI GUN DUSTU. EKONOMIK HIC BIR AKTIVITE YAPILMADAN, ULKE AYNI INSANLAR AYNI YAPILAN ISLER AYNI.. BU DUSUSE SAKIN GUVENMEYIN GECICI BIR DUSUS OLDUGU COK NET.. CARI ACIK KAPANMADAN KUR BOYLE COK IMERCIKAR..
YanıtlaSilHavva hanım siz kaçtan nekadarlık ne aldınız onu soylerseniz size yardımcı olaibliriz.
YanıtlaSilmesela;
100 gm 88.72 den ons 1609 idi..
5000 dolar 1.7050 ons 1623 gibi
bu arada ümit bey nerede, bilen varmı arkadaşlar, yoksa trenden atladımı :)
YanıtlaSilGümüş ons hafiften yükselişe başladı bakalım hayırlısı, 20-50 ons arası almayı düşünüyordum dün $40/ons dan almıştım bugün 39,30 a düştü şuanda 39,40 sıçrayış başlıyor mu acaba?
YanıtlaSilAYHAN Bey,
YanıtlaSilHoş geldiniz. Sonunda bu meydanda sesiniz duyuldu. Son okuduğum yorumunuz da alınacak çok şeyler var. Allah sizlerden razı olsun.
En güzel tavsiyelerinizden biri; ALTINDA uzun süreli yatırım. İhtiyaç yoksa bırakıp unutmak.. Arada bir ne olmuş düşüncesiyle bakılabilir.
Sizlerin, burada arada bir de olsa yorum yapması oldukça faydalı diye düşünüyorum..
Tarzınız.. Vurgulu çıkışlarınız önemli.
Ben de sanıyorum yaklaşık 79 TL. basamaklarında inmiş olduğum altın trenine tekrar binersem,
uzun süre bırakıp gönlümce seyretmek istiyorum.
Al-sat benim gündemime hiç girmedi. Ancak bir iki aydır, indiğim trenin arkasından bakıp duruyorum.
Şu an istediğim; Sattığım gram miktarını yakalayabilir miyim.
Ayılar.. Boğalar.. Çakallar.. Bu işler zor ve çetin. Ümit Çoban kardeşin Allah ecrini kadim eylesin..
Ayrıca burada herkese bereketli bol kazançlar dliyorum.
Beni duyuyorlarsa, METE'ye , ZEYNEP hanıma , Goldfinger'e, KEMAL bey'e selam ve dualarımla.
Buralarda uğradığımda kendilerini göremiyorum.
Halaskar kardeşim. Toprak münbit..
Duygu harmanı olan yüreğine bereket başaklarının döküldüğünü görüyorum.
Ramazan geldi hoş geldi.
Rahmet ayı Ramazanı hakkıyla değerlendirip
UKBA'da sermaye olarak kullananlardan olmanız dileğiyle.. Fazla değil; buradaki vermiş lduğumuz dikkat ve inceliğin dörtte birini versek yeter.
İkindiler serindir. Çay da olsa herşey bahane ..
Görüyorum ki muhabbet derindir .. Muhabbet şahane..
ÜMİT ÇOBAN bey'e selam ve dua ile...
Hepiniz ayrı ayrı birer değersiniz.
Nisan yağmurlarının bereket sağnakları altında
Ağustos sıcaklarında ıslanarak serinlemeniz duası ie...
Kalın sağlıcakla..
arkadaşlar halkbankası internet bankacılığını kullanan var mı?
YanıtlaSildeneme amaçlı dolar aldım ama altına çeviremiyorum
bilen varsa ltfn acil yardım
dış ticaret acıgı 10 milyar doları aşmış bu ne anlama geliyor ? dolarda ralliye devam mı?
YanıtlaSilbird bey ben almadım, bu kadar risk almam ben:) ama alan aldı işte:) 89.65 tlden 40000 tllik altın var
YanıtlaSilMurat Bey !
YanıtlaSilVe arakdaşlar !
Altın hesabından hiçbir banka hesap işletim ücreti almaz.. Alan banka varsa itiraz edin.. Kanun gereği şu an için Altın vadesiz hesaplardan işlem ücreti alınmıyor..
Çoğu banka TL hesabından yıllık 72 TL keser ( mesela bunu garanti bank 6 ay da bir 36 TL şeklinde finans bank 3 ayda bir 18 TL şeklinde alıyor)
doalr hesabından da yıllık 36 usd kesinti var.. Gene garanti 6 ay da 1 18 usd finans 3 ayda bir 9 usd oalrak kesiyor.. Diğer bankalar da rakamları buna yakın sormanız gerek net rakam için...
Kuveyt bank hiç bir hesaptan hesap işlemi ücreti almayan banka..
diğer bankalarda otomatik fatura talimati ile felan bazı hesap işlem ücretlerini almıyorlar..
bilgilerinize
sayın ekonturk dolar konusunda ne dersınız alalımmı bekleyelımmı?
YanıtlaSilMustafa Bey !
YanıtlaSilhaziran son haftası 1500 usd de iken gezinirken ve 1490 - 1480 aşağı seyir halinde iken arkadaşlarımız ons altın 1400 lere düşecek diye açıklamalarda bulunurken biz sonbahar döneminde yani 2012 olmadan ons değerini 1600 olacağını bunu da AB de Yunandan sonra Portekiz,İtalya,İspanya vb ülkelerde sorun çıkacağı ve aBD temerrüd olayı ile ilişkilendirmiştik..1600 sonbahardan önce gerçekleşti.. şimdi 2012 31 aralığa kadar tahminimizi 1700 usd ye yükseltik.. Keza 1700-1800 aralığı için 2012 ilk 3-6 ay aralığı bekliyorduk daha erkene aldık.. ABD seçimleri 2012 sonu 2013 oluyor 2000 usd beklentimiz var ne kadar yaklaşacak onu birlikte göreceğiz...
bu rakamları yükseltmem de ki sebep ..
1. AB sorunun önümüzde ki 2 yılda da aşamayacak
2. ABD zorlu dönemim ardın seçimler var ve demokratlar kaybetme ile karşı karşıya; Cumhuriyetçiler savaş ve kan ile beslenirler , altın ise bunu sever
3. Suriye (ortadoğu) Suriye'ye daha dokunmadılar..
Arkadaşlar !
YanıtlaSildolar alacak olanlar...
dolar-tl yatırımdan dolardan tl geçip kar etme gibi bir amacınız var ise biraz beklenilmeli.. yok dolar alıp TL yi unutup altın veya gümüşe ons değerleri düşükken geçer daha fazla gram elde ederim onslar artınca gene usd ye geçer bu sefer daha çok usd olur... ve bu olayı bir iki kez tekrarlar altın gramım artış gösterir ve altın gramı TL bazında rekorlar yüksek rakamlar bulana kadar bunu devam ettireceğim diyorsanız düşünülmelidir.. bu unutulmasın lütfen..
dolar aldıktan sonra tl bazında güzel bir çıkış yapmışsa elbette TL ye geçmem diyemeyiz.. Ama asıl amaç yukarıda anlatılan olmalıdır
Havva hanım siz 7-25-2011 dealmısınız. zannederim onsda o zamanlarda 1618 lerde idi..
YanıtlaSilDolar kurunu soyleydiniz;
AltınTL/DolarTL = Y --> 1 grm altının dolar degeridir..
Yx31,1 = ONS$ --> O anki Ons degeriniz..
bu tablo onemli..Herneyse..
Siz altını kesinlikle bozdurmayın zarar edersiniz bekleyin biraz ..
ons nezaman 1618 uzerine bir 20-25 $dolarlık fark koyar cıkarsa ozaman dolara geçme şansınız olur fazla dolarınız olur..
diyelim 1640 da dolara geçtiniz.. bekleyeceksiniz tabiki..
Sonra ons 1640 larda 1610 lara gerilediginde bu sefer elinizdeki dolar ile altın alcaksınız..
PAraya ihtiaycanız yoksa Tlye geçmeyin..
Arkadaşlar !
YanıtlaSilson 2 gündür Türkiye ekonomisi için çok güzel şeyler soyleniyor.. Başbakanımız, Derecelendirme kuruluşları, yabancı foncular, banka çevreleri vb bu ben de şüphe yaratmaya başladı..
bu şüphe şu an teknik değil tamamen duygusal bir yaklaşımdır doların aşağı çekilmesinden sonra yukarı hareket yapması için gene bir fırsat kollanıyor olabilir...
Teknik olarak bir ibare bulursak paylaşırız gene.. Ama siyasi ve agızlardan çıkan sozler sanki TEK BİR AGIZDAN GELİR gibi.. bu biraz kuşku uyandırdı bizde..
allahım ya 3 kuruş paramız var nereye sığdıracağımızı şaşırdık, çok zenginler napıyor acaba:) çok teşekkürederim bilgilendirmeleriniz için
YanıtlaSilUYAR26 !
YanıtlaSiltüm nakitinizle altın almanız özellikle belirsiz kaos arefesinde tavsiye edenlerden değiliz..
Herşeyi altın çıkacak diye fiyatlandırmanız ve beklenti anlamına gelir ki bu olası bir ters harekette yani altının düşmesin de ilk başlarda ki kayıp önemli değil ama satış da yapamayacağınıza göre bekleme sürenizi uzatmış olursunuz..
ya bir arkadaş halkbankasında altın-dolar dönüşümü var demişti, bende hesap açtırdım, meğer yokmuş. Sizden ricam yanlış bilgilendirme yapamayalım.
YanıtlaSil"Temerrüde düşme korkusu yaklaşadursun yatırımcı anlaşmanın haftsonuna doğru gerçekleşeceğine dair güvenini koruyor ki bu da altını baskı altında bırakıyor."
YanıtlaSiloyle bir durum ki haftasonu koskova 2 gün...
Mesela Asya japon borsaları bize göre sabah 09:00 itibariyle artık ptesine kadar kapalı...
Londra 18:30 da bugün hafta sonu tatile girecek.. Son kapanışı haftanın ABD 23.30 da yapacak..
Altın bu belirsiz haberler arasında oyle bir sıkıştı ki..40-50 usd aşağı ya da yukarı rakamları görmek 1-2 gün için de mümkün olabilecek..
Oguz Bey !
YanıtlaSilbloomberg geriden takip eder ve ordaki rakamları gümüş özellikle dikkate almayınız..
http://www.goldprice.org/
gümüş ve altını buradan gram, kg, ons olarak hem de tüm paralar karşısında karşılığını görerek 24 saat takip edebilirsiniz...
M.O.T halkbank da dolar-altın dönüşümü var fakat dolar hesabı actırman gerekiyor.bence halkbankda dolar altın işini düşünme arada çok büyük fark var. halkbankta altın-türk lirası daha iyi. eger dolar-altın işini yapmak istiyorsan sayın ekontürkün dedigi gibi garantisi bankasını kullansan daha iyi olur.
YanıtlaSilGÜNAYDIN...
YanıtlaSilYORUMLARINIZI UZUN ZAMANDIR OKUYORUM.ÜMİT BEY ALTINLARI SİZİNLE AYNI GÜN 79.994 DEN BOZMUŞTUM.ŞİMDİ YENİDEN ALMAK İSTİYORUM AMA NE ALMALIYIM NE ZAMAN ALMALIYIM BİLEMİYORUM. BU PARA BANA TL OLARAK EKİM-KASIM GİBİ LAZIM OLACAK. SİZİN ÖNERİLERİNİZE GÖRE HAREKET EDECEĞİM. TEŞEKKÜRLER...
MOT BAKIN HALKBANKTA ŞÖYLE OLUYOR...
YanıtlaSil1- ALTIN ALIŞ SEKMESİNE TIKLA
2- YUKARIDA Kİ TL VE DOLAR HESABINDAN DOLARIN BULUNDUĞU KUTCUĞU İŞARETLE
3- AŞAĞIDAN ALTIN SEKMELERİNİ SEÇ VE
4- İŞLEMİNİ TAMAMLA
BU ŞEKİLDE DOLARDAN ALTINA GEÇMİŞ OLACAKSIN!
NOT: AMA HESABINDA MUTLAKA DOLARIN OLMASI LAZIM....
Umit bey,
YanıtlaSildiyelim ki 85 ten 1 kg (85000) altinimiz var ve altin cikti 87 ye (87000) burdaki 2000 tl lik karimizi (2000/87=98gr altin satarak kar yaptik diye bozsak ve kalan miktari da altinda tutsak, daha sonra altin duserse tekrar alsak, bu sizin dedidiginiz az+kar +az kar= formulune uygunmudur? tesekkur ederim..
kerem bey sizce halk bankta altın dolar arasındaki fark nasıl?
YanıtlaSilABD'nin temerrüde düşmesi durumunda yalnızca ABD değil, ABD kâğıtlarını elinde bulunduran Çin, Japonya ve İngiltere gibi dev ekonomiler de büyük zarar edecek
YanıtlaSilBloombergdeki bu ifade boşa heveslenmeyin bu kadar devi hırpalatmayız diyor bana :((
Yani umit bey, demek istedigim karimiz kadar satip kalan miktari altinda tutmak mantikli bir yatirim stratejisimidir?
YanıtlaSilHepsinden kötüsü Akşam 17:30 ile sabah 09:30 arasındaki dalgalanmalara Bankalar alış-satış arasındaki makası sabitlediği için müdahale edememek oluyor.
YanıtlaSilsayın ekontürk dış ticaret acıgının yüksek gelmesinin dolar üzerindeki kısa vadeddeki etkisini nasıl yorumluyorsunuz.
YanıtlaSilTarko 9 !
YanıtlaSilDediğiniz tl-altın ve daha sonra altın-tl almak yani 85 TL de al 87 TL de sat sonra gene diyelim 85 TL de al şeklinde ki hareket de uygundur...
Fakat altın-tl gram fiyatına biliyorsunuz hem ons fiyatı hem de dolar-tl kuru etkileyebilmekte.. iş bu sebeple yukarıda ki dediğiniz senaryoyu TL-altın gramı olarak bazen zor yakalabiliyoruz...
örnek derseniz :
ons bugün 1612 usd ama dolar 1,68 tl ve altın gramı 1612/31,10*1,68 = 87,07 TL
ama geçen hafta ons gene 1612 idi ama dolar:1,73 TL idi bir ara o zaman altının TL gramı = 1612/31,10*1,73= 89,67 TL ediyor gramı..
farkına vardınız sanırım ons sabir 1612 usd değişim olmaz iken altın-tl gramı 89,67 TL den 87 TL ye yaklaşık 2 TL düşmüş...
yani geçen hafta 1612 de usd den altın alan kişi 1612 usd ödüyordu değil mi 1 ons (31,10 gram altın)için... bugün de gene 1612 usd vererek 1 ons altın alabiliyor.. Ama geçen hafta 1,73 * 1612 = 2788 TL vererek alabliyordu TL bazında 1 ons altını..
ama bugün 1612*1,68 = 2708 TL vererek alabiliyor ons altını TL bazında...
iş bu sebeple usd- altın gram al sat işlemini özellikle yyuksek rakamlarda alan arkadaşlar uygun kurlarda yapsınlar ki tekrar altın -tl gramı yükseldiği zaman elde ettikleri fazla altınlar ile daha çok kar etsinler.. ayrıca altın gramı fazlalaştığı için zararları da azalmış olacak altın-tl gramı düştüğünde..
altın-tl ile
altın usd
arasında ki ilişki ya da mantık bu şekilde..
ayrıca altının dolar olarak gram hareketi yani ons da ki hareketler daha hızlı olmakta TL ye nazaran... Ayrıca dolar - tl kuru spekulasyonlara çok açık bu da altın-tl gram hareketlerimiz de planlarımızı ters çevirebiliyor..
kerem ve mehmet bey tsk ederim.
YanıtlaSilhalkbankasını aradım, bizde yok o dediler :) kendilerinden haberleri yok. bende kuveytteki hesabımı aktive ettim ordan devam edeceğim. ilgili herkese tekrar tsk ederim. bence dolar alalım arkadaşlar :)
Mehmet Bey !
YanıtlaSildış ticaret açık rakamları önceden fiyatlandırdı zaten piyasalar.. yani doları birden 1,73 ten 1,68 indirerek.. yani veriler açıklandığında olası kurda panik yaşanmaması için..6 aylık beklenti zaten 10 milyar usd idi 3 aşağı 5 yukarı... asıl önemli olan Temmuz aylık rakamları açıklandığında yüksek kura rağmen bir iyileşme görülmezse dış ticaret açığında işte o zaman dolar da ki dalgalanmaya bak..
bugün rakam o kadar önemli değil.. önemli görsek kuru etkileyeceğini tahmin etsek burada paylaşırdık.. Dediğim gibi beklenen ve şaşırtmayan rakamdı.. Önemli olan kuru yükseltmemize rağmen bundan sonra gene aynı rakamlar çıkarsa işte o zaman enflasyon baskısı, büyüme de yavaşlama, istihdam da problem sorunu ortaya çıkar ki bu ise hoş bir durum olmaz..
unutmayınız TL bilerek nemalanmak için dovizlerle oynanmakta..
tesekkurler umit bey,
YanıtlaSilarkadaslar ben alirkenkı degerlerı bıde sımdıkılerı yazıyorum bu verıelre gore dolara gecsemmı ?
YanıtlaSilben alırken:
altın 89.18 dolar 1.6963 ons 51.5857 idi 224 gr aldım
simdi:
altın 87.52 dolar 1,6765 ons 51,51
once dolara gecıp altın gramını yukseltme oluyor sanırsam nasıl oluyor bu verıler ısıgında anlatırmısınız?
Ayrıca Tarko9 Bey ve arkadaşlar !
YanıtlaSileğer yatırım için ayırdığınız sermayeye dokunmayacaksanız altın gram arttırma işlemlerine devam ediniz...
Ama izleyeceğiniz yol şu olmalıdır...
sermayeniz 10,000 idi al sat yaptınız 11.000 oldu diyelim yeni sermayeniz artık 11,000 dir 10.000 ni unutun.. sonra 12.000 mi oldu bu sefer de 11.000 ni unutun...
yok efendim ben bu işe 10,000 ile başlamıştım şimdi 12.000 oldu biraz sermayeden yiyeyim 1.000 Tl mi heba edeyim yok oyle.. bizim mantığımızca zarar etmişsiniz demektir... bunu sadece arada bir yapın.. mesela 80 TL de inip 90 lara durmadan çıktığı dönemlerde ki gibi bu da son yıllarda sadece geçen 2 hafta da yaşadık değil mi?
ya da şöyle yapın 10,000 TL niz vardı 11.000 oldu diyelim al satlar ile... 1,000 TL nizi alın harcayın.. boylece 10.000 rakamı sabit kalıp amacınız 10,000 den aşağı gitmemek olsun..
ekonturk!
YanıtlaSilsu an 5000 tl ile altın mı almak mantıklı yoksa dolar mı? ben dolar diyorum, sizin fikriniz nedir?
özdemir bey !
YanıtlaSil224 gram altın almışsınız
TL olarak 224 * 89,18 = 19.976 TL ediyormuş
şimdi 224* 87,52 =19,604 TL ediyor zarar372 TL
dolar olarak ,
224*51,58 = 11553 usd ediyormuş
şimdi 224*51,51 = 11.538 usd ediyor zarar 15 usd..
Sizin de gördüğü gibi usd olarak 15 usd TL oalrak 372 TL zarar...
şimdi TL yi zaten unutun da dolara da geçmeyin... ne zaman mı geçeceksiniz 51,58 usd imiş ya alırken bu rakamın üstüne çıkınca yani 52,,,,, usd olunca....
ümit bey
YanıtlaSilaslında olay şumudur?
elimdeki parama bakarım. o esnada kaç gram altın alabiliyorum TL ile. diyelim 100 gr.
Birde dolar alıp altın alsam kaç GR alırım. birde ona bakarım. hangisi avantajlı ise onu uygularım.
dogrumudur(dediğinize görede dolardan altın mantıklı. )
bu arada sabırla anlatıyorsan ya hakkını helal et ümit bey..
YanıtlaSilsayın M.O:T
YanıtlaSilbugün için bu saat için ...
alım yapılmaya karar verilmişse tercih sıralaması dolar mı altın mı demişsiniz..
%75 altın
%25 usd
yani Sizin de belirttiğiniz gibi altın biraz ağır basıyor...
Yalnız şöyle bir durum var..
Altın aldığımız da tl veya usd geçiş yapabiliyoruz sadece.. olası ons ve tl gram değeri altının düştüğün de kayıp ..
usd aldığımız da altın onsu düşerse ancak alabiliriz, altın ons çıkarsa alamayacağız ama bu sefer de dolardan tl, gümüşe, euroya vb geçiş gibi alternetifler de var..bunu karıştırmayayım altın dışı yatırım oluyor ama hatırlatmayı paylaşmak istedim..
umit hocam cok tesekkur ederım benım anlamadıgım nokta surası sanırsam
YanıtlaSilsız dıyorsunuzkı 52 usd olunca altın satın ıyıde usd olarak yukselırse altın tl olrakta yukselmeyecekmı?
bırde aradakı bankanın farkalrını koysak zaten aynı sey olmus olmayacakmı?
ben uzun vadelı 2-3 ay bekleyecegım bu dedıgım gerekcelerden hıc altını bozdurmasammı doalra gecmekle bahsettıgım banka alıs satıs farklarınıda goz onunde bulundurdugumuzda dahamı mantıklı altın oalrak kalması?
yardımlarınız ııcn Allah razı olsun cumanız mubarek olsun
selamlar,
YanıtlaSildolarda ve dolayısıyla altın TL de bir tırmanma başladı sanki, tepki alımı mı var acaba..
ümit bey !
YanıtlaSilsabrınıza sığınarak birşey sormak istiyorum. 86 tl den 235 gr altın almıştım onsu 1605 idi. 89,5 ları gördükten sonra 86 düşmesi ve bugün itibarı ile tekrar 87 yi görmesi az da olsa kar yaptım anlamına gelmektedir. bugün ons 1614 yani aldığımdan daha yüksek bi durumda, şuan altını satıp dolara geçmelimiyim ? nasıl bir yol izleyeyim ?
Arkadaşlar !
YanıtlaSilgrafiklerde olası anlaşma sağlanır tatmin edici cevap verilirse ne olur senaryosunu oluşturduğumuzda AYILARIN ormanı terk edişi demek oluyor yani bu..
şu an ons fiyatı 1615 usd desek tatmin edici anlaşmada destek noktası 1555-1565 usd olarak görülüyor..
Peki yukarı yönde ne olur.. Şunu unutmayın 1631 üstü altın görmedi.. yani 1650-1700 vb rakamları hikayeden ibaret hiç hayatında görmemiş rakam için direnç tepe noktası şu demek yanlış olur...Yani olmayan bir rakam için direnç noktası verilemez.. bu bağlam da aşağı rakamı teknik olarak söyleyebiliriz yukarı için 1631 den sonra alır başını gider 40-50 usd sonra herhalde soluklanır...
Özdemir Bey !
YanıtlaSilönceki mail de yazdım bir okuyun isterseniz..
1 hafta önce ons 1612 idi tl gramı 89 TL
1 hafta sonra ons 1612 de kaldı gene ama altın şu an 87 TL de...
yani ons sabit kaldı ama tl altın değeri düşmüş hem de 2 TL....
bu da dolar-tl kurunda ki düşüşten kaynaklandı...
ama ons tek rakam sadece altın ve usd ilişkisi var..
Ama altın tl gramında öyle mi 1. ons fiyatını takip edeceksiniz 2. dolar-tl kurunu..
unutmayın...
1. ons artar + dolar tl de artarsa = ALTIN tl GRAMI ÇOK KAR DEMEK
2. ons artar + dolar tl kuru azalırsa : ALTIN TL GRAMI AZ KAR VERİR (az zarar verir)
3.ons düşer + dolar tl kuru artarsa : ALTIN TL GRAMI AZ KAR VERİR ( az zarar verir)
4. ons düşer + dolar-tl kuru da düşerse: ALTIN TL GRAMI ÇOK ZARAR DEMEKTİR...
Sevgili Ümit bey;
YanıtlaSilSizin 40000tl'niz olsa bunun büyük bir kısmına yıl sonuna kadar ihtiyacınız olmasa bu parayı nasıl değerlendirirdiniz?
Murat Bey !
YanıtlaSilaldığınız da onsu 1605 usd ise ve şimdi ons 1614 ise banka al sat kur farkını ortaya korsak Siz 1605 değil de 1612 usd kurlarında almışsınız demektir.. bir bakıma başa baş ya da küçük bir kardasınız demektir...
eğer tüm paranız sadece 235 gramlık altın ise.. biraz riskten kaçınmak adına ve olası onsda sert bir düşüş yaşanır da bundan ben de faydalanmak istiyorum derseniz bir miktar çok çok küçük karla da olsa dolara geçilebilir.. Unutmayın tüm paranız altın ise ve altın sert bir düşüş yaşarsa 235 gramlık zararla değil de dolara geçerek bir kısmı ile düşünce tekrar altın alırım zararı korumuş olurum düşüncesi ile yapılsın... çıkarsa altın daha yukarılara bu sefer gene o kalan altınları satarsınız..
başka para da var kasada diyorsanız o zaöman tercih sizin
Sayın Koza !
YanıtlaSilbugün almamak kaydıyla uygun bir kurda...
Altın,
Gümüş
olarak değerlendirirdim bir de usd kordum köşeye TL olarak kar elde etmek değil de gümüş ya da altının dolar değerinde düşüş olduğun da daha çok gram alabileyim diye...
Yıl sonu ortalama beklentimiz...
Altın %5-10 getiri...
gümüş : %10-20 getiri...
KOZA !
YanıtlaSilayrıca piyasaları takip eder, hisseleri de derseniz..
İMKB ...hisseleri .. bunu da unutmayalım..
konu gereği bunu yazmamıştım..
Ekontürk bey kısaca bugun bu kurdan dolar alalımmı?
YanıtlaSilChain Bey !
YanıtlaSildolar mı ?
altın mı?
TL den altın almak daha mantıklı şu saat itibariyle yukarı da izah etmeye çalışmıştım..
Ama bizim tercihimiz altın ve dolar birlikte cüzdana konulursa illa alacağım diyen arkadaşlar olası ABD kararlarından her iki durum da da kendilerini sigortalamış olurlar...
özellike ABD bilmecesi dururken her zaman paylaştığımız usd-altın-tl vb çeşitleri cuzdanınızda bulunsun soylemimizi bu gibi belirsiz tarih döneminde kesinlikle yapılmasını tavsiye edenlerdeniz..
sizce uygun kur kaçtır? Piyasayı nereden takip edebilirim? İşim gereği heran internette olamıyorum. Ayrıca İMKB de en uygun ve en güvenilir hisse hangisi? Büugüne kadar elime geçen 3-5 lirayla neye yatırım yaptıysam değeri düştü, gerektiğinde hep zararına sattım, bu nedenle bahsettiğimparada bir yıldır TL olarak Finansbank'ta duruyor.
YanıtlaSiluçtu uçtu 1617
YanıtlaSilÜMİT BEY BİLİYORUM YOĞUNLUK VAR AMA 'YORUMLARINIZI UZUN ZAMANDIR OKUYORUM.ÜMİT BEY ALTINLARI SİZİNLE AYNI GÜN 79.994 DEN BOZMUŞTUM.ŞİMDİ YENİDEN ALMAK İSTİYORUM AMA NE ALMALIYIM NE ZAMAN ALMALIYIM BİLEMİYORUM. BU PARA BANA TL OLARAK EKİM-KASIM GİBİ LAZIM OLACAK. SİZİN ÖNERİLERİNİZE GÖRE HAREKET EDECEĞİM.' DEMİŞTİM ARAYA KAYNADI. CEVAPLARSANIZ SEVİNİRİM. TEŞEKKÜRLER...
YanıtlaSilcümleten hayrlı cumalar, cumanız mübarek olsun.
YanıtlaSilMEHMET BEY VE MOT BEY/HANIM ÜMİTBEY BU KONUDA ÇOK GÜZEL AYDINLATMALARDA BULUNUYOR DOLARDAN ALTINA GEÇME KONUSUNDA,
YanıtlaSilMESELA BEN TAM 1,71 KEN 6000 DOLAR ALDIM ŞİMDİ GELDİ 1,67 LERE TAKRİBEN 250 TL CİVARINDA KAYBIM VAR AMA O ZAMAN ALTININ ONSU 1623 LERDEYDİ 6000 USD YE 114 GR ALTIN ALABİLİYORDUM ŞİMDİ İSE YİNE 6000 USD YE ALTIN ONSU 1615 LERDE OLDUĞU İÇİN 115 GR ALTIN ALABİLİYORUM
YANİ 250 TL ZARAR VAR AMA 1 GR ALTIN KARIM VAR YANİ 250-87=163 TL ZARARIM OLDU YANİ HEM 1 GR ALTIN KAR ETTİM ZARARDAYKEN HEMDE 250 TL ZAARARIM 163 E İNDİ YANİ ZARARI MİNİMİZE ETMİŞ OLDUK BİR ANLAMDA...
İNŞAALLAH DOLAR BİRAZ ARTAR DA HİÇ ZARRIM KALMAZ
arkadaşlar hepinize hayırlı cumalar!
YanıtlaSilaramıza yeni katılan ( ki bende oyleyim ) arkadaşlardan bir ricam olacak.
Ümit bey hepimizin her sorusuna sıkılmadan yanıt veriyor, kendisine çok tşk ederiz. ancak konuya yeni dahil arkadaşlar sürekli aynı soruları soruyorlar.
sayfanın başlarında sorulan bütün sorularınızın cevabı yer almakta. ltfn önce üst kısımları okuyun , sorularınıza cvp bulamazsanız o zmn Ümit bey'e danışın derim.
ltfn yanlış anlaşılmasın
emine hanım,forex adı altında bırçok farklı sırket var.reklam yasaktır belkı dıye ısım yazmıyorum.deneme hesabı actırıyorlar sonrada gercek hesap,500usd cektıler karttan borsada bununla al sat yapmaya basladım,tesadufen ögrendımkı alım satım yaptıgım gümüş imiş getırısı süperdı ama bır ara 38 lerden 42 lerecıkmıstı yanlıs hatırlamıyorsam.2gunde 1100 usd ye cıktı param.ama bırden dusmeye basladı ve bes dakıkada falan hepsı eksiye dustu ben o anda panıkledım ne yapacagımı bılemeden bıtısını ızleyebıldım sadece,ama ümit beyın dedigini ozaman bıleydım sat emrı verıp belkı bırazını kurtarabılırdım.ve burada arkadaslar gumus le ılgılı yorumları okuyordum çok serttır ınıs cıkısları çok takıp ıstıyor denmıstı yerden göge kadar haklılarmıs.neyse çıkacak para oldumu el sallayarak gıgebılı9yormus demek bende bunu ögrendım.
YanıtlaSilya birileri açık ve net konuşabilirmi.2 ağustosta altın düşecek mi,çıkacak mı..neye göre alım yapmalıyız..net ve anlaşılacak bir dille ve kısaca yazarsanız,herkes anlayabilir..uzun cümlelerle kimse bişi anlamıyo..hepimizin anlayacağı dille..neye göre beklemeliyiz,neye göre almalıyız..
YanıtlaSilherkese hayırlı ve bereketlı cumalar
YanıtlaSilarkadaşlar! yorumlarınızı bekliyorum.
YanıtlaSilabd de sorun çözülmüş gibi duruyor. kesinleşmedi tabi. ancak piyasaların beklentisi bu yönde. şu an 100 gr altın ve 3000 dolarım var. abd den gelcek olumlu bir haberde altın onsun 1560'lı seviyelere gelmesi söz konusu. acaba şu an altını bozdurup( zarar yoksa veya ufak ise ), dolar alıp, ons düşünce tekrar altına geçsek mantıklı olmaz mı? 2 agustostan sonra dolar kuru aynı kalsa bile ons daki düşüş altını düşürecektir. bu durumda daha düşük onsdan daha çok gr altın alabiliriz gibi geliyor, ne dersiniz?
Ümit Bey Dolar 1,64 civarları alım için uygun mudur bugünkü koşullarda?
YanıtlaSilmot arkadaşım haklısın. sabrına hayranım ümit beyin. ama mevzuyu anladım. tesekkurler:)
YanıtlaSilcanan hnm!
YanıtlaSilistediğiniz bilgiyi malesef size kimse kesin olarak veremez. ancak yorum yapılabilir. bunu da en iyi hocamız Ümit bey yapar, yapıyorda kendisi. benim anladığım şu, abd de sorun çözülür ise altın onsu gevşeyecek, sorun çözülmezse ise hem altın hem dolar yükselecek. ( emin değilim sadece anladığımı yazıyorum )
EVET MOT BEY.
YanıtlaSilHEM DOLAR HEM ALTIN ELDE VAR DIYELIM.
OLUMSUZ KARARDA DOLAR FIRLAR KAR EDERİZ.
OLUMLU KARARDA ONS DÜŞER DAHA COK GRAM ALTIN ALIRIZ.
MOT kardeş ya altın cıkarsa... düşme olaiblirde ama abd nin açıklama yapması oksurmesi bile borcların tarihini ileriki bir zamana erteledik deseler bile.. altın cıkar diye düşünüyorum sonra düşebilir..bilemiyoruz muamma..
YanıtlaSilCanan Burda hiçkimse müncellim degilki size KESİNLİKLE CIKAR desinler..
Yada KESİNLKİLLE İnecektir desinler..
Varmı boyle bir babayiğit banada söylesin..gaybı bilen :)))
Onun icin elimizde dolar ve altın bulunduruyoruz ki riski minimize edip hangisi cıkarsa yada hangisi inerde ona gore hareket ederiz...altın insede cıksada benim karım var ben bunu kesin soyluyorum.. ons duserse dolarımlar altın alırım cok gram elde ederiz..
Yok altın cıkarsa ne ala grm degerim yukselir ayrıca istedigimizi yaparız cok dolar felan alırız.. onun icin ben KESİN Konusuyporum her ikiside oldugu için korkmuyorum olay bu.. sen sadece altın alırsan korkarsın yok sadce doalr alırsan gene korkarsın...
Oğuz Bey !
YanıtlaSilve dolar alacak ya da ilgilenen arkadaşlar..
Dolarda 1,71 ler de iken 1,6850 yi kırıp 1,6640 denemesini bekleyenlerden olduk.. ve alımın 1,66 uygun oalbileceğini düşündük... 1,6640 TL yi kırdığında yön iyice aşağı olacaktı..
1,680 gördükten sonra 1,68 lerde seyreden dolar 1,6850 de tutunup gene yukarıları çıkma girişiminde bulunacaktır.. ve hedefi 1,70 ilk aşama belirleeycektir..
Ama USD değer kaanması altın onsu da geri çekmektedir şu an çünkü bugün dolar dünya da biraz değer kazandığı için biz de biraz yönü milim milim olsa da yukarı çevrimiş olacaktır..
1,6850 rakamı arz ve talebin oluşması bakımından önemli bir rakam 1,65 mi 1,70 lere mi oalcak diye bize yön çizecektir.. Önümüzde ki haftanın bazı günleri için..
bugün rizke girmeyi planlıyoruz..
biraz altın,
biraz dolar,
Gümüş te hala ipucu bekliyoruz
biraz da TL kalacak şekilde
bu arada size bir bilgi vereyim arkadaşlar!
YanıtlaSilşu an en çok altın afrikada çıkartılıyor, ancak şu an en büyük altın madeninde derinlik 5000m ye yaklaşmış durumda. buda maliyeti çok artırıyor maliyetler 500 dolar/gr ı geçmiş durumda. dünyadaki tüm altın çıkaran şirketlerin %90 'ı bir kişinin elinde. bu kişi farklı şirketler ile altın olan her ülkede altın çıkarmak için izinler alıyor. buna TC de dahil. şu an bu şirketin alt kollarından olan şirketler TC de 80'in üzerinde altın çıkarma izni almış durumdalar. ancak hiçbiri çıkarmıyor. neden? sürekli ölçüm, sondaj vb araştırma yapıyoruz diye raporlar veriyorlar devlete.( 3 yılı geçen ruhsat süreleri var ) çıkarmama nedenleri aslında çok basit, bu madenlerin hepsi çalışsa altının fiyatı dibe vurur. (arz artacağı için ) ancak şu an bu madenler çalıştırılıyor olsa TC de 150 milyar dolarlık bir iş hacmi yaratılabiliyor. tabiki ortada dönen rant nedeniyle devlet buna göz yumuyor. aslında çok zengin bir ülkeyiz ama malesef bize bu zenginlikleri yar etmiyorlar.
ümit bey herkesce malum ki önümüzde bir buzdağı var (2 ağustos) bende 89,63 tl den aldığım 84 gram altın ve 7,500 tl olarak duruyor bu durumda nasıl bi hareket uygun olur nası girelim buz dağına. benim düşüncem 7,500tl nin 5000 ile usd alıp 2500 tl de kalmak
YanıtlaSilsöylediklerinizden bu çıkıyor sanırım.
Canan Hanım !
YanıtlaSilpiyasalar diyorki ABD bir yolunu bulur borç sorunu çözer..herkesin beklentisi ve yatırım fiyatlaması bu yönde...
Ama ya borçlanma kararı çıkmazsa.. ya da tatmin edici bir şey çıkmazsa ne olur..
Siz deyin ki bana ABD borçlanma kararı alamazlar ve temerrüde düşer bunu bana net söyleyin ben de Size ons değeri olarak en az 50 usd artış olabileceğini soyleyeyim....
yok ABD anlaşır hem de çok uzun süreler piyasayı rahatlayan kararlar alır diyorsanız o zaman da 50-60 usd en aşağı geri çekileceğini söyleyebilirim..
altını olan arkadaşlar olumsuz bir karar çıkmış olsa bile 50-60 usd düşse bile altının onsu gene önümüzde ki aylarda 1700 usd olmasını bu onlemez.. sadece bekleme sürenizi biraz uzatır o kadar...
YanıtlaSilorta uzun vade yatırımcıları altınları her türlü olumsuz karar da bile paniğe girmeden elde tutsunlar..
bird!
YanıtlaSilwalla bende senle aynı durumdayım. hem altın hem dolar var Allaha şükür :) ama ben şuna inanıyorum, altına bir ayar verecekler ve altını 1000 dolarlara çekecekler ama ne zaman Allah bilir. ( aynısını Ümit beyde söylemişti )
inşallah o zmn elimizde altın olmaz :) ama siyasi gelişmeler ve abd deki seçim dikkate alınır ise daha zamanı var gibi ;)
evet mustafa bey aynen dediğiniz gibi..
YanıtlaSilsadece ben cumaları alım yapmasını sevmiyorum çünkü arada koskoca 2 gün var ve elimiz kolumuz bağlı.. bu iki günde çok şeyler değişir olumlu ya da olumsuz.. ama geçersem eğer bugün paylaşacağım.. bu arada ben ayın 2 sini ptesi sanıyordum salıymış sanırım..
Ahhhh ahhhh..
YanıtlaSilAnneme bana " oğlum altın al, altın al, altın al" diye nisann ayında başımın etini yedi. anne sözü dinlemezsen şimdi böyle alırsın işte altını. bundan sonra her sözünü dinliyim bari :)
Merhaba, iki gündür yorumları takip ediyorum. elimde 28.06 tarihinde 79.651 TL'den alınmış 100 gr (0 zaman ons değeri 1498 miş), 23.07 tarihinde 85.619 tl den alınmış 116.8gr (ons 1604) ve 28.07 tarihinde 87.668 TL den alınmış 114 gr (ons 1614)altın var. bir miktar da TL var. şimdi yorumlardan anladığım kadarıyla 100 gr altını usd ye çevirip öyle beklemek TL yi bekletmek mantıklı gibi geldi, siz ne dersiniz)
YanıtlaSilMOT kardeş düşünme 1000 i biz gormeyiz inşallah cocuklarımızda gormesin :)) ozmana kadar cok var birden düşmez düşerse bizim tl ye geceriz :)))
YanıtlaSilbugun icin altın %75 dolar %25 diyorsa umit hocam, bende aksama kadar su altını gozleyip ole altın alacm 4600 liraya..
Trendekilerrrrrrrrrrrr Rahatmısınızzzzzzzzzzzzzz
Sesiniz cıkmıyor...
bird kardeş valla trendekiler olarak sesimiz çıkmıyor çünkü bi tedirginlik var diken üstünde gibiyiz, ya alıp başını gidecek altın yada ciddi bi düşüş yapıp paramızı 2-3 ay belkide daha fazla bağlayak gibime geliyor :)
YanıtlaSilxmen!
YanıtlaSilbence alt�n� �u an bozma, tlden bir k�sm�n� tutup, kalan� ile dolar al. yinede sen bilirsin tabi. bide �mit Hocam�z :)
TL ‘yi varsayım dışı bırakarak ve olmadığını düşünüp bir senaryo çizelim…
YanıtlaSilAltın onsu ynai 31,10 gramı : 1617 usd şimdi diyelim… yani gramı 52 usd eder (1617/31,10 = 52 usd)
Elimizde 10 ons altın olsun yani 311 gram; bir de 10 ons değerinde yani 16.170 usd şeklinde kasamızda hem altın hem usd olsun…
Senaryo bir.. ALTIN ONSU 1667 USD OLSUN YANİ GRAMI 53,60 USD bu durum da el de ki 10 ons altınımızı satarız değil mi 311 gram * 53,60 = 16670 usd eder.. yani 311 gram da 500 usd kar elde ettik..
Bakınız ons çıktığı için dolarımıza dokunmadık….
Senaryo 2. ALTIN ONSU 1567 USD OLSUN YANİ GRAMI 50,38 USD oldu… o zaman ons düştüğü için altın durur onu satamayız dolarımızla altın alırız 16,170 usd vardı elimiz de böleriz 50,38 usd ye = 321 gram altın eder.. bu sefer de 10 gram altın cephesinde karımız oldu….
Burada her iki senaryoda da korunmuş oldunuz.. belirsiz kritik günler de bu geçerlidir.. bu günü kurtardık sonra altın 90 TL olunca mesela hiçbirşey olmamış gibi karınızı alı gidersiniz..
YA HEP YA HİÇ ŞEKLİNDE PARANIZIN TÜMÜ İLE ALTIN YA DA DOLAR ALSA İDİNİZ TERS BİR SENARYO DURUMUNDA ZARARIN EN BÜYÜĞÜNÜ YAŞAYACAKTINIZ… ZARAR DURUMUNDA ALTIN 90 TL OLDUĞUNDA DEĞİL ÖRNEK OLSUN 95 TL OLDUĞUNDA KARA GEÇECEKSİNİZ DEMEKTİR.. YA DA BAŞKA DEYİMLE ALTIN DÜŞMÜŞ OLSA BİLE SİZ GRAM ARTTIRACAĞINIZ İÇİN DAHA ÇABUK HEDEFE VARANLARDAN OLURSUNUZ
Merhabalar;
YanıtlaSilElimde şuan 90 Gr altın var. 88.5Tl den alınmış. Ons da 1625 lerdeydi.
2 ağustosta olarakları kestiremediğimde 30gr altını usd ye çevirip öyle beklemek istiyorum.
1.soru bu mantıklı mı ?
2.soru eğer mantıklı ise bu işlemi ne zaman yapmalıyım.
3.soru elimdeki altının yarısıyla mı bunu yapmalıyım yoksa 3de 1 yeterli olurmu?
tşkler.
ümit bey,
YanıtlaSilson yazdığınız yazıya istinaden 235 gr altınım 50 yada 60 gramını satıp usd almam mantıklımıdır ?
"İSPANYA 'NIN ERKEN SEÇİM ÇAĞRISI EURO DOLAR PARİTESİNDE DÜŞÜŞE HIZ VERDİ" HT
YanıtlaSilBize nasıl bir etkisi olur ki?
Ümit Bey çok teşekkürler, yorulmadan cevap veriyorsunuz. Söylediklerinizden altının 100 gr ile dolar almamın mantıklı olacağı sonucunu çıkarıyorum, peki şimdi alsam uygun olur mu?
YanıtlaSilXMEN bEY !
YanıtlaSil28.06.2011 tarihinde alınan altınları TL ya da bankanız izin veriyorsa usd ye geçiş kar toplama adına düşünülebilir.. Bir de kısa dönemde TL ye ihtiyacınız varsa bu kardan harcama yaparsınız bu da Size havadan bir para demektir. bu da başka bir yaklaşım ve bakış açısıdır..
şimdi bunu rakamlar değerlendirelim kararı ona göre verin..
alış 79,65 * 100 = 7965 TL ödendi
şimdi 87 TL * 100 = 8700 TL ediyor TL olarak 735 TL kar ediyor...
Sizin verdiğiniz rakamlra göre onsu 1495 usd imiş yani gramı 1495/31,10 = 48,07 usd ediyor altının 48,07 * 100 gram = 4807 usd imiş
şimdi ise ons 1617 usd yani gramı 52 usd ediyor yani 52*100 = 5200 usd eder
5196 - 4807 = 393 usd eder..
siz bu durum da dolar-tl kurunda ki aşırı yükselişten dolayı (1,61 lerden 1,73 yapmıştı) altın tl gram olarak daha çok artış göstermiştir..
bu durum da seçiminizi altından TL ye geçmek olarak kullanabilirsiniz...
buradan çıkarılacak sonuç dolar-tl kuru çok çıkınca ons da çok çıktığı için ALTIN TL ÇOK KAR getiri demiştik ya bunu birebir xmen Bey'in yatırımından bire bir görmüş olduk..
bilgilerinze
Umit Coban
ozetle TL yaparsanız 735 TL kar
usd yaparsanız 389 usd
Altınla bir miktar dolara dönecek olan arkadaşlar ons'un en yüksek olduğunu düşündükleri anda geçebilirler, yada bankalarından gram fiyatlarını talip ederek geçiş yapabilirler. Altından dolara geçişin asıl mantığı budur. ONS yüksekken dolara geçilirki fazla dolarımız olsun.
YanıtlaSilÜmit hocam tam bizim gibilere net cevap vermiş işte ekonomist bir cevap bende bu minvalde bir makale yacaktım altın-dolar konusunda..
YanıtlaSilEn güzel senaryo bu işte..dahası bence yok..
murat elindeki 235 grmı aldıgında ons 1600 lerde ise mantıklı ama yok 1616-17-18 ise bence altında bekle..zarar etmeyeceksen yarısını doalrdada bırakmak iyi..
Tamamen Oguza katılıyorum bu işi anlayan ve tren de beraber olanlardan :)))
YanıtlaSilXMEN bEY !
YanıtlaSil28.06.2011 tarihinde alınan altınları TL ya da bankanız izin veriyorsa usd ye geçiş kar toplama adına düşünülebilir.. Bir de kısa dönemde TL ye ihtiyacınız varsa bu kardan harcama yaparsınız bu da Size havadan bir para demektir. bu da başka bir yaklaşım ve bakış açısıdır..
şimdi bunu rakamlar değerlendirelim kararı ona göre verin..
alış 79,65 * 100 = 7965 TL ödendi
şimdi 87 TL * 100 = 8700 TL ediyor TL olarak 735 TL kar ediyor...
Sizin verdiğiniz rakamlra göre onsu 1495 usd imiş yani gramı 1495/31,10 = 48,07 usd ediyor altının 48,07 * 100 gram = 4807 usd imiş
şimdi ise ons 1617 usd yani gramı 52 usd ediyor yani 52*100 = 5200 usd eder
5200 - 4807 = 393 usd eder..
siz bu durum da dolar-tl kurunda ki aşırı yükselişten dolayı (1,61 lerden 1,73 yapmıştı) altın tl gram olarak daha çok artış göstermiştir..
bu durum da seçiminizi altından TL ye geçmek olarak kullanabilirsiniz...
buradan çıkarılacak sonuç dolar-tl kuru çok çıkınca ons da çok çıktığı için ALTIN TL ÇOK KAR getiri demiştik ya bunu birebir xmen Bey'in yatırımından bire bir görmüş olduk..
bilgilerinze
Umit Coban
ozetle TL yaparsanız 735 TL kar
usd yaparsanız 393 usd
Hasılı Kelam;
YanıtlaSilELinde hem doları hem altını olan onumuzdeki haftaya kesinlikle karda oldukları belli onun icin umit hocam bu acıklamayı sundu..
1.ons altın fiyatı aldığınızdan daha yükseklere çıkmış ise eğer altından dolara geçiş yaparak daha çok dolarınız olacak.. daha çok dolarınız ile 2 maddeyi uygulayacaksınız.
YanıtlaSil2.ons altın düştüğünde dolara geçmiştiniz ya, bu sefer dolarınızla daha çok gram altın alacağınızdan altın gramınız artacak..
SONUNDA BU OLAYI ANLADIM SANIRIM, YANİ KESİN ANLADIM GALİBA ZANNEDERSEM :)
Evet Bird bende dolar için bekliyorum şu anda bir kulağım Ümit Bey'de bir kulağımda piyasalarda :) kargalar kaçtı şu sıralar ayılarla boğalar boğuşuyor
YanıtlaSilarkadaşlar !
YanıtlaSilbaktınız TL olarak altında ne kar ne zarar ya da zarardasınız diyelim...
ALDIĞINIZ DA ONS 1600 USD OLSUN (GRAMI 51,4 USD)
eğer altın almış iseniz ...
1600 ün üstüne vurduğu zaman kur 1620,1630,1650..... ALTINLARI DOLAR YAPIN Kİ DAHA ÇOK DOLAR OLSUN... sonra ons düşünce bu çok dolarla daha çok altın gramı alabilesiniz...
EĞER ELİNİZ DE DOLAR VARSA altın hiç yok.... o zaman onsaltını GENE 1600 DEN ALMIŞSANIZ ons yükselmeden satmayacaksınız...
aldığınız rakamı not edin ve ons düştüğünde dolarınla altın al.... ons yükseldiğinde altınınla dolar al..
TL altın gramı Xmen örneğinde olduğu gibi dolar-tl kuru arttığı için 80 den 90 olmuşsa zaten bu durum da TL yapmaktan başka akıllı seçeneğimiz yok..
bir de Tl den ilk siftah dolar almak için neyi bekliyoruz ons yüksek olmalı dolar-tl kuru düşük olmalı ki biz doları alınca birkaç gün sonra ons altın düşsün daha çok gram altın alalım diye
YanıtlaSilÜmit bey teşekkür ederim çok açıklayıcı olmuş. Şu an için tl ihtiyacım yok. 25000 tl var ayrıca onu bekletiyorum. açıkçası şu durumda dolar ya da altın almaya cesaret edemiyorum. abd ile ilgili senaryolarınızı okuduğumda elimdeki altınların bir kısmını dolara çevirip riski azaltmak istemiştim. yani benim istediğim şu anki kar değil, kısa ya da uzun vadede karı arttıracak formüle ulaşmak.
YanıtlaSilşu aşama da bizi dolar -tl kuru 1,65 ya d a1,68 olmuştan çok altın alma niyetimiz olduğu için ikinci ayakta onsu yukarılarda görunce alıp biz aldıktan sonra doları onsun düşmesini beklemek mantık
YanıtlaSilbu durumda 1620 de $ al diyebiliriz sanırım?
YanıtlaSilŞu an için 1gr altın 52 usd. daha da yükselebilir mi?
YanıtlaSilABİLERİM BİRİSİ BANA CEVAP VERİRSE SEVİNİRİM.
YanıtlaSil500 GR ALTIN VAR ELİMDE. ONS KACTI HATIRLAMIYORUM ALDIGIMDA ANCAK 89,8 DEN ALMIŞTIM.
ŞİMDİ BEN BUNUN YARISI İLE DOLARA GEÇSEM NASIL OLUR. BU KONUDA UZMAN OLAN DİĞER ARKADAŞLARIMIZDA YAZABİLİR. ÜMİT BEYİ YORMAYALIM
Murat bu işi kapmışın...:))
YanıtlaSilAltakiler benim bavuldaki mallar..
26/07/2011 -100.00 XAU KUR:88.72559 8,872.56 TL=5170$ -1609 -1.7161
27/07/2011 -5,000.00 USD KUR:1.70500 8,525.00 TL=96grm -1623
Ons cok cabuk inip çıktıgı için bizler dolarla alışveriş yapıyoruz..
-Osn'un düşmesini 1600 u gozluyorum..
-Osn'un yükselmesini 1635 leri gözlüyorum..
Tattaravalli gibi :))
Her iki durumda da trendeyim dolar (sevmesemde)beni sigortalıyor..
chain kardeş sen 89.8 den aldıysan ons 1618-20-22 civarıdır..yani sen dolara gecemen icin en az 25$ cıksınki 1640civarı.. fazla dolar alsın acele etme..
YanıtlaSilbedende var aynı olay:)))
25/07/2011 -300.00 XAU KUR:89.45922 26,837.77 TL=15540$ -1611 -1,7270
Arkadaşlar boyle not alırsanız ne yaptıgını yapacagınız stratejiniz belli olur kafanız karışmaz..
arkadaşlar!
YanıtlaSilgümüş ile ilgili fikri olan varmı?
alıp bi kenara az bişey atsak mı?
ooooooooo işte bu ons 1620 derken 1610 düştü birden umit hocam bu şansları dile getirmişti..
YanıtlaSilBİRD KARDEŞ.
YanıtlaSilŞİMDİ SADECE ELİMDE ALTIN VAR. NE ZAMAN GECECEĞİM BEN DOLARA.
BUNUDA ŞU YÜZDEN SORUYORUM. OLAKİ OLUMLU BİR HABER GELİRSE SADECE ELİMDEKİ ALTININ ONSU DÜŞECEK :)
BİRD YARDIMCI OL. 250 GR ALTINDAN DOLAR ALSAM SIKINTI OLURMU :s
Bird ons u tam olarak güncel veren site hangisi ?
YanıtlaSilChain !
YanıtlaSilaldığın tarihi versen en azından ons fiyatını bilebilir ona göre yardımcı olabiliriz
chain kardeş sen illa dolacam zarar etmeyim diyorsan basa bas gelsiin felan diyorsan 1627-1628 civarı dolara gecersen korunursun.. baska caresi yok.. senin tam ons fiyatını bilemedigimizden tam cevap veremiyoruz..
YanıtlaSilben forexcilerin deneme platformunu kullanıyorum tüm grafikler var gümüş vs..
YanıtlaSilhttp://www.migbank.com/tr/islem-yapma/30-guenluek-deneme-hesabi-acin/
Burdan deneme hesap acıp programı kuruyorsunz buna platfom deniyormuş.. ordan hepsini anlık takip ediyorum. onun icin 1610 dustu dedim sonra ortaladı 1615 oldu..
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilgümüşü biraz bekleyelim...
YanıtlaSilo ayrı bir favori zaten...
sadece düşükten al bekle sat.. tatlı kar getirir..
Ama takibi bir bakıma şarttır.. bir gün 2,10 TL olmuş gramı bakarsın ertesi gün 1,90 TL ye düşmüş yandık derken bakarsan sonra ki gün 2,30 TL olmuş...
sadece kar gördüğün de gümüşten alıp kaçacaksın.. yoksa tavşan gibi zıplaması insanı kafasını döndürdüğü gibi pes de ettirebiliyor... Alayım projetoru tutayım gözlerine hareket etmesin de vurayım diyosunuz ama bu da GÜNAH.. zarar veriyor.. - :)
sesli güldüm ümit abi :) Allah da seni güldürsün
YanıtlaSilÜmit abi,
YanıtlaSiltamamen ABD yemi kitlendik. noldu kara kargalar. bekleyiş nedir? 2 ağustosmu daha ötesimi. Durgunluk hayra alamet midir? aşağı yönü yada yukarı yönü nasıl anlarız yada size göre nedir?
teşekkürler.
Ben 2 gün önce bir miktar gümüş aldım. Satın aldığımda ons'u 41 civarıydı şu anda 39,70 lerde dolaşıyor. Ancak gram olarak tl de düşüş var. Mecburen bekliyoruz. Acelemiz yok 6 ay sonra %10 kar yaparsa da Allah bereket versin :)
YanıtlaSilarkadaşlar biraz yabancısı olduğum için soruyorum. abd ile ilgili gelişmeler sanırım 2 ağustosta belli olacak. ve yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla bu bir dönüm noktası gibi, ya altının ons değeri artacak ya da azalacak. dolar-tl artacak ya da azalacak. 2 ağustostan önce elinde sadece altın olanların bir miktar dolar alması mantıklı olmaz mı?
YanıtlaSilbugün hiç grafiklerden bahsetmedik..
YanıtlaSilönümüzde ki birkaç saat için önce YÜKSEK DALGA OLUŞTU yani bunu sade bir dil ile açıklarsak bir kararsızlık olduğunu gösterir. Bu oluşumu gün içi fiyatların açılış fiyatının önemli düzeyde üstünde veya altında seyretmesi ancak kapanış fiyatının açılış fiyatından pek farklı olmaması yaratır. Gün içindeki tüm heyecan ve dalgalanmaya karşın, kapanışta açılışa göre pek bir şey değişmemiştir. Bu oluşumdan birkaç tanesinin birden görünmeye başlaması piyasanın dönebileceğini gösterebilir.
bu YÜKSEK DALGAdan sonra BEYAZ TOPAÇ oluştu ki bu da gene kararsızlığı simgeliyor..Beyaz topaç ayı ve boğalar arasında bir kararsızlık durumunu simgeliyor bir bakıma alıcı ev satıcıların savaşı gibi bir şey amaç.. Topacın üst kuyruğu al kuyruğundan daha uzun olması demek yukarı çıkışın aşağı inişten fazla oalcağı anlamına geliyor.. Teyit gerekiyor ve beklenti piyasa arz talepten değil de haber akışından spekulatif hareketlerden olacağını gösteriyor..
ons 1621 ler. kırdımı direnci yükseliyormu?
YanıtlaSilons 1622 oldu
YanıtlaSilaltın ve dolar alıyorum arkadaşlar !
YanıtlaSilÜMİT BEY VE BİRD KARDEŞ
YanıtlaSil26 TEMMUZ 2011 SALI GÜNÜ SABAH VAKİTLERİ İDİ ALDIĞIMDA 89,8 TL. 500 GR.
DOLAR SATIŞ 1,73 ALIŞDA 1,715 TL İDİ(HATIRLADIGIM KADARI İLE)
ŞİMDİ ONS 1620 OLMUŞ KUVEYTTE. NASIL YAPAYIM Bİ YARDIMCI OLUN
1624 oldu neir durum aldatamacamı? altında usd mi bird ümit abi. nedersiniz?
YanıtlaSildolar aldım şu an da
YanıtlaSilons 1624 dolar, yürü be kızım son dört yüz metre...bekle beni kara tren 1400 gramla ellerim dolu dolu geliyorum..
YanıtlaSilaltın danmı?
YanıtlaSilaltın için bekleme deyim şu an
YanıtlaSilaltındamı usd ye geçiş yaptınız ümit bey???
YanıtlaSilyok TL den dolar aldım İsmail BEy !
YanıtlaSilChain 26 Temmuz da ons altın 1615-1617 aralığında idi şu an altını satmanız için dolar açısından bile daha erken .. 1630 yu geçsin değerlendirmeye o zaman başlayın
şimdi dolar -tl ya da ons düştüğü an da altın alamayı düşünüyorum..
YanıtlaSilsadece usd aldım.. alımı yaz diyenler için paylaşımdır..
TL dolar kuru çıkarsa TL ye geçerim ama düşüncem bu değil hep paylaştım ons düştüğün de doalr dan altın almak için yapıldı işlem....
yoksa hep belirtildiği gibi dolar-tl düşüş daha ön plan da bakış açımızca..
YanıtlaSilSaygıdeger Ümit abi bu son sıçrama için ne diyorsunuz, ayılar bogalar ortalık toz duman mı olacak ne olacak, ne yapıyorlar bunlar...
YanıtlaSilşimdi 1-15 gün aralıklı süre de dolar alındı ise onsun düşüşü beklenecek.. (aldığımda altın cephesine baktığımda ons altını 1625 usd yazıyordu.. )
YanıtlaSilABD den büyüme rakamları kötü geldi.. bu topaç vardı ya yazırdum yukarı daha çok çıkar kararsız ortam diye bir haber bekliyordu teyit için bu o anlama geliyor yani ilk haber ABD büyüme rakamlarında ki olumsuzluktan geldi ilk tepkisi oldu bu da..
YanıtlaSilÜMİT BEY ELİMDE BİRAZ DAHA TL VAR. SİZ ONSU 1630 E KADAR BEKLE DEDINIZ.
YanıtlaSilSİZCE ELİMDEKİ TL İLE DOLAR ALAYIMMI?
TEK MANEVRAM ŞUDUR Kİ SALI GUNKU OLUMSUZ ACIKLAMADA TEPE TAKLAK OLMAYIM.
500 GR ALTINI KAÇ DOLAR ALSAM KARŞILAMIŞ OLURUM.
Ümit Bey doları kaçtan aldınız?
YanıtlaSilBen altın aldım Şu anda 87.760*109 gr
YanıtlaSilŞuan kardayım ümit abi, vakıfbank ile çalışıyorum dolar almama ons dan izin vermiyor tl ye geceyim mi
YanıtlaSilkur 1,6852 TL iken atak3
YanıtlaSiltl üzerinden kar elde etmek için değil almadım doları... ons düşerse 1625 ten aşağılara daha çok gram altın alabileyim diye tercih ettim...
YanıtlaSilbir de TL ile altın alma girişimim olacak ama şu an beklemedeyim kısmet nasip artık... almadan önce alıyorum diye yazar önceden aldı isem de sonra aldım derim doalr da olduğu gibi..
zararımı birlikte görün :-)
kuveyt bankta usd den altın alış 52,59 satış 51,86 oranı iyimidir üstadalar ve Ümit Bey.
YanıtlaSilolur ya dolar TL daha doları altın yapamadın 1,70 olursa o zaman da satmam TL ye demem doları - :)
YanıtlaSilALINAN : 6.705,79 USD
YanıtlaSilSATILAN : 129,00 ALT
PARİTE : 51,98290000
28/7/2011 itibariyle işlemim
şu anda ise
6.729,41 ediyor 52,10824 usd dan
ismail bey usd den altına geçmeyelim şimdi bence... unutma ons düşükken dolardan altına alınacak,
YanıtlaSilons yüksekse aldığımız değerden o zaman da altından dolar yapılacak
ümit bey sizce gidişat ne yöndedir?sanırım 2 ağustosa kadar yükseltip gümletecekelr
YanıtlaSilçünkü bugün bloomberght den paylaştığım bir haberde abd temerrüde düşerse yalnız olmaz çin,ingiltere vs gibi devlerde krize girer diyordu.bu da global bir kriz demektir ki dünya için felaket senaryoları olur.bu rizke girerler mi dersiniz?yoksa herkes 2 ağustosta altına hücum ederken trenin camından mı atlasak :))
Kara murat !
YanıtlaSilbekleme süreniz yok mu acil paraya ihtiyacınız mı var?
kar gram da ne kadar?
ÜMİT BEY ELİMDE TL VAR. ALAYIMMI DOLAR.? ALTINDAN DOLARA 1630 DAN ONCE GECME DEDINIZ.
YanıtlaSilTL İLE DOLAR MANTIKLIMI
Chain verdiğiniz rakamlar doğrultusunda altından dolara 1630 dan önce geçerseniz kar hemen hemen yok da bu sebeple soyledim.. 1630 ve üstü Sizin için kardır yani... anlatabildim değil mi?
YanıtlaSilismailç o rakamlar hiç iyi değil garantinin rakamlarını yazıyorum sana dikkat etmeni öneririm
YanıtlaSilALT - USD 52,29713
USD - ALT 52,09877
ANLADIM ABİ.
YanıtlaSilBENDE ELİMDEKİ TL İLE DOLAR ALSAM MANTIKLIMI DIYE SORUYORUM.
KUSURA BAKMA ÜMİT BEY SENİDE YORUYORUZ AMA MALUM KAYBETMEKDE İSTEMİYORUZ. HAKKINI HELAL ET
yukarı bir zorlama var gibi.bizden sorna abd piyasaları onsu aşağı çekmezse hafta sonu elimiz kolumuz bağlı seyredeceğiz anlaşılan
YanıtlaSilyada hafta sonuna keseyi doldurup silkeleyecekler mi?
YanıtlaSilÜmit Bey bankadaki paramın bir kısmı ile sizin gibi dolara geçtim, bir kısmı gümüşte duruyor.
YanıtlaSilTl den altına geçiş için de sizi bekliyorum.:)
ozaman kuveyt bankın oranı yüksek ve pekde avantajı yok gibi mi görünüyor. :( bak şimdi aksiliğe :(
YanıtlaSilve goldprice da yeniden 1625 i gördü
YanıtlaSilChain !
YanıtlaSileğer tl den dolar alırsanız ons altın düştüğünde aldığınız değerlerden şu an 1625 usd mesela siz Şimdi TL den dolar alıp ons 1600 oldu diyelim arada ki 25 dolar fazlalıkla daha çok gram altın alırsınız...
ikinci olarak olası bir ters hareket olur ve dolar-tl artar diyelim 1,70 olurs abu sefer kar diye dolarla gene TL yaparsınız...
Ümit bey sizde bileti almış istasyonda bekliyorsunuz göründüğüne göre.1630 ne kadar yakındır sizce.akşam altıya kadar çakılayım mı sizce?
YanıtlaSilİsmail ç.. kuveyt bank makası çoktur..
YanıtlaSiltek avantajı makası gene fazla olsa da gümüşün diğer bankalarda olmamasıdır..
gümüş de olmasa kuvettin hiç çekiciliği yok.. bir de hiçbir hesaptan defter işlem ücreti vb almıyorlar
Arkadaşlar !
YanıtlaSilgaranti bankasında usd ile altın alıp usd ile satabileceğim bir hesap nasıl açarım ? yardımcı olurmusunuz...
Ahmet Bey !
YanıtlaSildoların yanına altın da koymak gerek pusuda yım hala.. 30 dakikalık işim vr gelince uamrım herşey musait olur.. tek başına dolar sıkılır.. altın ya da gümüş de koymak gerek.. TL zaten o da bir parça olacak ...