Ağustos - II. Yorum Başlığı

PAYLAŞIM YENİ BAŞLIK ALTINDAN DEVAM EDECEKTİR.

ULAŞMAK İÇİN LÜTFEN TIKLAYINIZ.

Altın yorumları paylaşımı bu başlık altından sürecektir. Gün içinde açılan paylaşım alanı 200 yoruma ulaşmıştır.

Konu altından altın fiyatları konusunda bilgi paylaşımında bulunabilir, yorumları takip edebilirsiniz. Yorum yazabilmek için Google Hesabı(Blogger.com) bulunması şarttır.

Yapılan yorumlar danışmanlık kapsamında değildir.

Geçmiş dönem altın yorumları

218 yorum:

  1. Altına olan merak artıyor artık her gün yeni bir sayfa açmak zorunda kalıyor Sefa bey :)

    YanıtlaSil
  2. Ümit bey!

    şu an gümüş ons 39,37 e gerilemiş durumda, gün içindeki en düşük değeri sanırım. dolardan gümüşe geçiş mantıklı olabilir mi sizce?

    YanıtlaSil
  3. gümüş 39,20 oldu arkadaşlar fikri olan war mı?
    alım yapılabilir mi?

    YanıtlaSil
  4. ümitbey tskler!!!
    kuveytten dolarhesabıda actım ...
    sabah 14,69dan 15binlik gümüş alımı yaptım 14,30 cıvaarı düşüşegeçti diye 2,093 den sattım zarar 460tl cıvarı şimdi bana ne önerirsiniz cezamıcektim panikyapıp bu işi ya ögrenecem yada parayı bitirecem ümütbey arbitraj yeni ögrendim sayenizde öneriniz nedir ustadım

    YanıtlaSil
  5. M.O.T...
    gümüş de daha sabır..hızlı hareketini yapmadı daha ..
    Sayın Limitless ! hadi aldınız diyelim neden sattınız.. alınan mal da biraz bekleme süresi de var.. alınca hep düşer ilk başlarda zaten paniğe gerek yok...
    Gün içi al sat hızlı girdiniz bu piyasalara - :)
    şaka bir atrafa lütfen daha dikkatli olun.. Birde paranın hepsini sakın gümüşe felan yatırayım demeyin.. az az parça parça

    YanıtlaSil
  6. neden gumuste bu kadar asırı tedbırlı davraın dıyosunuz ekontrk bey

    YanıtlaSil
  7. ümit bey altın almak için uygun mudur daha bekleyelim mi?

    YanıtlaSil
  8. az az derken ustadım naasıl yani 5 bin 5bin mi ?

    YanıtlaSil
  9. ümitbey !!
    yada 5bini dolar 5bin gümüş 5bini tl mi dersiniz ustadım

    YanıtlaSil
  10. ümit bey!!!!!!!!!! ben detaylı bir yazı gönderip soru sormuştum sıra ban gelmedi sanırım ya da gözünüzden kaçmış olabilir

    YanıtlaSil
  11. evet aynen oyle sayın limitless toplam paranızı 3-4-5 parça bölün...
    ortalama yazarsak :

    altın da 50 gramlık (4400 TL)
    gümüş te 1500-2000 gramlık (4200TL)
    2 ons ve katları şeklinde usd alarak (1620*2 gibi)
    ve 4000-5000 TL gibi diğerlerine ayırdığınız ölçü de TL de cebiniz de olsun..

    YanıtlaSil
  12. abd oylamayı mı bekliyor? buna bağlı olarak piyasa bundan dolayımı durgun ümit bey? askıda kaldı ons

    YanıtlaSil
  13. Emre Bey !
    Gümüş can da yakar ! çok güzel getirisi vardır... Onun istediği zaman değil de biizm istediğimzi zaman alınınca..
    tavşan gibidir kovalamanız gerekir...
    pes edersenz yorulduğunuz koşturduğunuzla kalırsınız...
    hiç koşşmaya gelemem deyip imha ederseniz tavşandan da olursuz..
    Çok hızlı hareket eder gümüş şu an ne kadar çıkacak beklentimiz olsa da şu an 2,1 TL gramı.. 1,5 ay önceleri 1,60-1,70 TL idi..
    altın gibi kaplumbağa gibi yavaş hareket etmez çok nadirdir hızlı hareket ettiğinde zaten anlarız bu kaplumbağa yokuş aşağı kabuğu ters dönmüş yuvarlanıp geliyor diye..
    bir de bu kadar temkinliolmamamın sebebi kuveyt makası açık tutuyor ki mesela şu an Gümüş 2.0985 ve 2.1315 makas fazla...

    YanıtlaSil
  14. ümit bey!!!
    ustadım diyelimki bunu yaptık sonraki hareketimiz nasıl olmalı ve bunu şimdimi yapalım düşüş yarında devam edermi para tl olarak bekliyor

    YanıtlaSil
  15. İsmail Bey !
    farkında iseniz eğer (ben 5 yıldır farkındayım) en güzel karlar gece yenilir.. ya d aşöyle diyeyim 18:01 - 08:59 saatleri arasında...
    çok nadir gösterilir bize o da ucundan...,
    şu an için gene sıkıştı birazdan patlayacak bu sıkışıklıktan...

    YanıtlaSil
  16. hoş sanırım görmedim sorunuzu ya da cevaplandırdım - ::)

    YanıtlaSil
  17. ümit üstad ozamanlar bize tükan kapalı. patlama yönü nedir peki tahmininiz? aşağı? - yukarı?

    YanıtlaSil
  18. bende acaba benim gözümden mi kaçtı cevap diye geriye dönük baktım ama bulamadım :(( siz de haklısınız ,soru çok tabi de . ben size elimdeki miktardan, grdan bahseden detaylı bilgi verip şimdi bir yorum alayım dedim ona cevap gelmedi isterseniz tekrar sorayım ne dersiniz :)) ben de soru bitmez bide güzel cevaplayanı buldumya hiç bitmez. işin tuhafı sizi okuyunca annemi aradım onunda belli miktarı var altına yatıralım diye o yüzden daha iyi bilmeliyim şimdi :))

    YanıtlaSil
  19. Altın ve gümüş de ben daha satışın yapıldığına inanmıyorum.. beklentim akşam ki oylama sorunsuz geçer ve düşmesi yönün de .. ama hep düşer değil.. bir müddet sonra gene çıkacak..
    Derecelendirme kuruluşları tatmin olmazsa eğer bu anlaşmaya altın kısa süre de rekoru tazeler.. bir de puan düşürürlerse 1700-1800 rasına yerleşir..
    Ama biz düşsün aşağılardan alalım bekleyelim 50-100 gün alalım istiyoruz bu sefer senenin karını - :)

    YanıtlaSil
  20. Ümit bey!
    Ben yazmış olduğum yzımın cevabi yorumunu iftardan sonra da vermeneze razıyım. Çünkü sizi fazla yoruyoruz. Şa an bu durumun farkındayım. Çünkü mantıklı çıkış yolu göstereceğinize inanıyorum.
    ALTINDA UZUN SOLUKLU YATIRIM. Karar noktasındayım. Dua ile kardeşim.

    YanıtlaSil
  21. ABD altın sat pozisyonu aldı... 5-10 dakika için de orta dereceli bir satış gelebilir düşüş yönünde..
    gümüşe güveniyorum sert düşer diye..
    altın da zaten düşme eğilimin de

    YanıtlaSil
  22. bu gümüş ne kadar oynak bir madenmiş yahu :) 39un altına düşücek galiba onsu

    YanıtlaSil
  23. ümit bey yine dedikleriniz çıkıyor sizce altındaki düşüş yarında sürücekmi? kritik gün nedir?

    YanıtlaSil
  24. ümit bey ustadım !!!
    siz öle deyince hepsini tlden gümüşe gecesim geldi yarını takip edip yada yarısı gümüş yarısı altın :)))

    YanıtlaSil
  25. gümüş te 39,05 usd onsu kırıp 38,85 e iniş hızı çok önemli ya da başarabilecek mi?
    Altın dün akşam da belirttiğim gibi 1607 usd destek 1601 usd kırılma noktasını görmeden şahsen ne düştü tam analamıyla diyebiliriz ne de bir hareket işlem yaparız..

    ABD borsaları yeni açıldı ve tüm ABD ve Londra piyaları 18:30 - 19:30 arası eş zamanlı çalışırlar..
    çatlak sesi gelmediği sürece düşüş hakim...
    ama büyük beklenti ne çıış ne düşüş yönünde kimse de olmasın... Çünkü aBD sorunu tam çözmedi bu nasıl değerlendirilecek bu da önemli..

    Sadece tek bir mala altın ya da gümüş ya da dolar herneyse paranızı yatırmayın.. portföyünüz geniş ve farklı olsun..
    Altın aldım demeyin tüm parayla.. çıkışında bırakın biz rezil olalım ama düşüşünde zararınız tek bir yere bağlandığınız için büyük olacaktır..
    Yüzme bilmem ama hani suya girerken alıştıra alıştıra giriyorlar ya aynen oyle... bir de atlarsanız bir karadeniz suyu ise suya temas ettiğiniz de nefes nefese kalır ölürsünüz mazallah - :)

    YanıtlaSil
  26. Tl den gümüş tavsiyemiz değildir..
    usd de gümüş izin verilebilir ama..
    karar Sizin..
    bir de TL den hepsine kesinlikle iyi bir karar değildir diye düşünüyorum

    YanıtlaSil
  27. ümit üstadım
    usd den hepside olmas dimi

    YanıtlaSil
  28. Altını hop oturtup hop kaldırtıyorlar. İzlemekten başım döndü. Ümit Bey'in de dediği gibi oylama yapılmadan sağlam bir düşüş olmayacak gibi. Saat kçata olacak bu oylama bilgisi olan var mı? Biz uyurken olacağı kesinde :(

    YanıtlaSil
  29. tüm para ile altın gümüş vb alınmasına ben büyük risk olduğundan karşıyım -:)
    bu arada bu dalgalanlar yani iniş ve çıkışlar bir kaç gün başımızı döndürecek gibi..
    haftanın flaş günleri 3-5 agustos gibi olacak diye his var içim de - :)

    YanıtlaSil
  30. ümit bey 32 grdan alınmış 450 gr 24 ayar bileziğim 160 çeyreğim 20 tane ata liram var. bunlar fiziki altınlarım nakit olarakta deneme alışlarımdan sonra (ki 89,90 lardan aldığım da oldu parçaparaça toplam 100 gr. )25 bin tl .var. altın dolar,dolardan altın alma mantığını yeniyim ama anladım.şimdi diyorum ki 1.ben gümüşe,altına, dolara,liraya saldırayım :))ama nasıl.
    2.şu gümüş işi ve dolar altın hesabını finans yapıyo diye aklımda tutmuşum doğrumudur
    3.bide bu arbitraj hesabını açarken illa dolar yada altınla mı ( dolar fiyatı )açılış yapmak lazım.öyleyse de doların düşüşünü bekleyipte mi o hesabı açtırmalı
    5. fiziki altınları bozmak için yada altın gümüş alamk için öngördüğünüz zamanı merak etmekteyim
    6. şimdilik bu kadar ,anca sindiririm :))

    YanıtlaSil
  31. ümit bey 1622 oldu ons:)))

    YanıtlaSil
  32. ümit ustadım!!!
    dogru söylüyorsun ama risk büyükse getiride götürüde büyük olur :-)

    YanıtlaSil
  33. 1.624 e vurdu indi. Vayy be dolarda kala kaldık.

    YanıtlaSil
  34. MOT zarardan şimdi kara geçmişsinzidir..
    Abdullah bey !
    altın uzun dönem yatırım için bire bir dir... yanına az da bir gümüş koyduğunuz zaman , bir de yeşillik (dolar) bulundurursanız acil durumlar da mudahale diye işte keyfinden yenmez o zaman..
    Size altını al at bankaya bir daha yüzüne bakma diyeceğim, yapamayacağınızı biliyorum mutlaka gelir bir işlem yaparsınız yapmadan duramazsınız - :)

    YanıtlaSil
  35. 1622 lere dayandı gene. 1630 ları görse altından dolara geçsekmi? düşme oranı % de kaç olur.

    YanıtlaSil
  36. Adanalı gayet normal !
    iniş çıkışı (dalgalanma olacaktır).. Keşke biz de 1616 usd oldu 1624 usd oldu derken bankalarımız tek rakamla işlem yapabilselerdi.. o zaman bizim işlemler de kolay ve karlı olurdu...
    evet limitless risk büyükse getiri de kayıp da büyüktür...
    tercih Sizin .. ben çok zararlı seçenekleri tercih etmiyorum.. KAr depil de zarar insan da kalıcı izler bırkabiliyor -:)

    YanıtlaSil
  37. evet ismail bey !
    eğer siz de altın var sa Siz ons yüksek diye kar dan doalra geçiş yaparken..
    bizler de olaası yukarı ons rakamında TL den dolar alıp gene onsun düşmesini bekleyeceğiz...
    Yani hem inişinde hem çıkışında kendimize yapacak işlem bulmuş oalcağız boylece..

    YanıtlaSil
  38. İsa Bey gözünüz aydın bu sefer uyumudan çıkardılar - :=)

    YanıtlaSil
  39. ümit bey,

    yani şu durumda dolar alımı mı yapalım diyosunuz ?

    YanıtlaSil
  40. gümüş almıştım, 39,06 ı yı görünce sattım, 39,71 oldu bu nasıl bir iştir ya

    YanıtlaSil
  41. ümit ustad!!!
    şimdiki hareket ne olucak benim gözüm gümüşte

    YanıtlaSil
  42. murat bey zaten geçen ons buralarda iken doalr almıştık daha da yüksek görürse alabiliriz anlamın da yazdım...
    ayrıca bu dalgalanmalar hoş ama Kuveyt, yapıkredi göstermiyor direkt bu dalgalanmaları uyanıklar..
    Garanti ve finans en ideali sanırım

    YanıtlaSil
  43. cuma günki senaryonun aynısı oldu bugün. Deja Vuu. yanılıyormuyum???

    YanıtlaSil
  44. M.O.T!!!
    bende anlamadım ne yapsak yav

    YanıtlaSil
  45. Ümit bey, doalrda kalarak bu dalgalanmalardan faydalanmaktan beri kalıyo gibiyiz. Dolar 1.6853 seviye olsun satcam sanırsam :)

    YanıtlaSil
  46. M.O.T ..
    gümüş boyle işte -:)
    limitless altın ve gümüş tırmanışta kararsızlıkta iken alma bence.. şu ABD ne ise gün yüzüne çıksın kararı bence.. ters köşe olma olasılığımız çok..
    baksanıza yukarı aşağı çok hızlı oynuyor kurlar..

    YanıtlaSil
  47. TL de kaldım, gönlüm ve 6. hissim hiç bişi yapmaya el vermiyor :)

    YanıtlaSil
  48. dolar TL arttığı için altın - tl gramı arttıyor şu an isa bey unutmayın...
    onsu 1600 usd iken altın gramı 89 TL idi ama dolar-tl 1,73 olduğu için..
    hem cuma günü altın 88,46 TL idi şu an altın 87,84 TL
    neyi kaçırıyorsunuz onu anlamış değilim..
    altın da olsa idiniz şu an hale zarar da idik..

    YanıtlaSil
  49. ümit ustad !!
    ben ölece kımıldamadan bekliyorum tl olarak acaba usd mi yapsaydım hepsini arbitraj için ?

    YanıtlaSil
  50. ama ümit bey üzülüyorum benim soruma cevap vermediniz :((

    YanıtlaSil
  51. Ümit bey siz düşecek falan deyince şu onsa bakayım dedim benim en son baktığımdan 8 usd yukarıda :)) kaça çıktı bu meret ya :))

    YanıtlaSil
  52. 10 YILLK ABD TAHVİLİNİN FAİZİ %2.73'LE KASIM'DAN BU YANA EN DÜŞÜK DÜZEYE İNDİ ....
    altın fırladı...

    ABD BORÇ SORUNUNDA ANLAŞTI..
    altın düştü

    spekulatif dalgalanma hareketleri değil de nedir bu acaba..

    Arkadaşlar geçen haftadan beri paylaştığımız dalgalı hareketlerin olacağı ama herkesin beklediğinin tersine büyük rakamların görülmeeyceği haftanın geleceğini paylaşmıştık...
    eğer bu iniş çıkışların rüzgarına kapılır ve heyecanınıza dayanamayıp girerseniz şans eğer Sizden yana değilsiniz zarar etme ihtimaliniz biraz yüksek..

    YanıtlaSil
  53. Ümit bey dolar değilde tl de bekleyip dün alım yapsaydık al satta kardeydık diye söylemiştim ama kimse bilemezki böle olacağını. Garantili davranmak en iyisi sizin herzaman öğütlediğiniz gibi

    YanıtlaSil
  54. Ahmet Usta !
    5-10 dakika düşüş bekleniyor dendi ve 1610 oldu sanırım 5-10 dakika olduğu özellikle belirtiliyor..
    neyse Ahmet takip etmeniz bizi güzel..
    arada saptırmaları da yaparsınız artık.. Size kolay gelsin..

    YanıtlaSil
  55. Sayın Hoş !
    inanın ben soru felan göremiyorum.. özür dilerim ama inan soruyu göremedim

    YanıtlaSil
  56. şimdi benim yazımı okuyunca yukarıya doğru çıkın tekrar yazdım en uzun kısım benim:))iyi bakın lütfen göreceksiniz.

    YanıtlaSil
  57. hayır özür dilemeyin ben biraz çocukluk ettim hani iki kere yazdım ,bekledim cevap gelmediye o yüzden öyle dedim ,yoksa ilginiz için teşekkür bile etmem gerekir.

    YanıtlaSil
  58. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  59. aza kanaat etmek lazım arkadaşlar..


    düştükçe azar azar almak lazım...


    nerede ve ne zaman duracağını kimse bilmiyor...


    düştükçe almalıyız,düştükçe almalıyız azar azar...

    yoksa bu altın bize yar olmaz....


    bak şimdide yukarı çıkıyor kim tahmin ediyordu bunu...ve de bu nokta da alım yapan oldu mu?????

    YanıtlaSil
  60. Ümit bey,
    Şu an gerçekten hepimizin sizin , sabır ve istikrar tavsiyelerinize ihtiyacımız var. Ortam bana kalırsa da hiç güvenli değil. Dediğinz gibi belki ONS yükselmeye devam eder, USD, uygun kurda seyrederse USD alınabilir.
    Sizi takip ediyoruz. Sabırla. Sadece almak ve satmak hususunda " USD ve ALTIN " olarak mutlaka bilgimiz olsun.
    Hatta bana kalırsa uzun süredir yapmış olduğunuz ; ALTINA GEÇİŞ yorumlarını tekrar tekrar yapmaYIN. yORULMAYIN. mÜMKÜNSE YENİ KATILAN ARKADAŞLAR ESKİ YORUMLARI OKUYARAK BİLGİLERİNİ TAZELESİNLER.
    Bazan kısa yorumlarla bile yaklaşmanız bizi frenliyor veya bize yön veriyor.
    Söylediğini gibi; ALTIN, uzun dönem yatırım için bire bir olduğu tarışmasız. GÜMÜŞTEN korkarım , Yanına USD koymak; Netice olarak Miktarı üçe bölüp , ( USD - ALTIN -TL ) bi kaç ay sonra duruma göre çıkmak ve bunların yerini değiştirmek gerçekten harika. Ancak yine de buradaki havayı yorumlarla süzmek ve karar vermek yerinde olomal.
    Bakalım hayırlısı. Biz sizin rehberliğinizde 79 bandındaki gram kaybını telafi edelim de. Ne olur.
    Bu ara ALIŞLARINIZI ve geçişleriniz hakkında SİZİ İZLİYORUZ, unutmayın!
    Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  61. bari bu gece öyle bi çıksın ki ondan sonra dibe çakılsın inşallah:))

    YanıtlaSil
  62. ons "durmak yok yola devam" diyor

    YanıtlaSil
  63. Kuveyt Türk kapandı.
    3 puan geriden seyrediyor.

    YanıtlaSil
  64. arkadaşlar finasbankta hem altın dolar hem de gümüş gr hesabı var mı acaba.

    YanıtlaSil
  65. bu durumda garantiyi mi seçeyim finansı mı ,altın dolar için

    YanıtlaSil
  66. Arkadaşlar !
    gördünüz mü!
    altın 1630 !
    ABD borç sorunundan da iyi haber geldi halbukisi tam tersi olacaktı değil mi?Kendi başına demekki bu ABD borç olayı tam bir sorun teşkil etmiyor..
    bu yüzden hep sabırlı ve aceleci davranmayın diye altın da olanlara..
    karları kapıp geri çeekilmek en akıllıca hareketlerden biri olmalı..
    Aşırı dalgalanmalar kafa karıştırabilir..
    altın 1630 oldu, usd de aynı zaman da arttı, borç kararı da çıktı.. zıd olaylar da zış şeyler gerçekleşmesi kimseyi şaşırtmasın...
    Sadece dalgalanmaların dışında altın normal hareketlerine devam ediyor

    YanıtlaSil
  67. ümit bey ben geçen hafta p.tesi 90,35 ten 233 gram aldım gidişat sizce nasıl 93 leri falan yakalrmı sizce 10 gün içinde çok teşk ediyorum

    YanıtlaSil
  68. sayin hos ben bugun garantiden altin ve dolar hesabi actirdim. 1 saat kadar once baktim dolar alis satis arasinda 10 kurus fark vardi. altinda ise 60-70 kurus falan oluyor. finansbanki hic dusunmedim bile. bu islerde en cok sanirim garanti kullaniliyor.

    YanıtlaSil
  69. valla bu kuveyt altın-dolarda abartmış. ben yarın garantiye geçer abi. biraz para dursun gümüş için kuveytte. çok sağlam zamanlarda manevra yapmama rağmen daha kuveytin makas farkını kapatamadım

    YanıtlaSil
  70. arakdaslar kazanciniz bol ve daim olsun
    piyasa hizli oldugunda umit bey hepinize yetisme imkani bulamayabilir ki bugun okudugum yorumlarda bunu gordum birinizin sordugunu cevaplayana kadar isin temasi kaciyor hem kendi islemini yapmada belki gecikiyor hemde siz ona angaje oldugunuzdan isleminizi ya aceleci yapmis oluyorsunuz yada geciikip ilerleyen dakilariniza aktarmis oluyorsunuz kiminize donuyor kiminize donemiyor

    kisaca Tl ye dönüş yok hep dolar ile calısılacak olanlar iicn alınan doları
    altının gramını yukseltmek için kullanılacak oldugunu biliyorsunuz tl için degil..

    jargon su zaten bilinendir
    Elde Altın Varsa ve Ons Yüksek ise Satılalacak kı fazla Dolar alınacak

    Ons dusunce Dolarımızdan altın Alınacak Elde fazla Grm Altın olacak

    iniş cıkıslar dıkkatlı takıp edılecek her 10 15 20-25 ınıs ve cıkıs arası ızleni veya 20 25 dolar aralari takip edilip parca parca alim yada satim yapilacak

    biraz duser tekrar geri gazlar demistik sabah bu hava 15 agustosayada oylama vaktine kadar surer bu volatil piyasa bir asagi surekli yukari moduna girdi heralde 1604 degdirip cevirdiler

    YanıtlaSil
  71. nasıl yani ya 1630 çok şaşırdım gerçekten.hiç o yönde bir tetikleyici haber yokken tırmandı yine.ben haftanın ikinci yarısı bekliyordum tırmanışı.enterasan bir tırmanış oldu.

    YanıtlaSil
  72. sayin chain
    kuveyt turk un kapisinda alis satis rakamlari yaziyordu. dolarda fark 15 kurus gorunuyordu. garantide ise 40 kurus yaziyordu. bir an acaba kuveyt turk mu olsun dedim. sonra garantiyi sectim. internet subesinden baktim 10 kurus.

    YanıtlaSil
  73. ARKADASLAR BUGUN ALTIN HERKESI TERS KOSEYE YATIRDI.

    SABAH DUSUK BASLADI SONRA 1518 LERE CITI. ABD BORSASININ ACILMASI ILE 1610 A HEMEN INDI. SONRA BORC TAVANINI ARTIRMA KONUSUNDAKI PLANLAR ACIKLANDI VE ASLINDA ANLASMANIN HICTE O KADAR IYI OLMADIGI HATTA ANLASMANIN SON ANDA SUYA DUSEBILECEGI IMA EDILDI. SONRADA ALTIN 1630 A OTURDU KRAL GIBI.SIMDI GEL BURDAN YAK. SABAH VE OGLE SATLERI TUM ANALISTLER ALTIN DUSECEK BU HAFTA DIYE BAS BAS BAGIRDI. YERLI VE YABANCI HATTA 1580 1550 ILE BILE TELAFUZ EDILDI.. EE SIMDI NE OLDU..?? KEK GIBI KALDI BOSALTAN , ALMAK ICIN BEKLEYENDE AVAL AVAL BAKMAYE DEVAM EDIYOR... BENIM BU HAFTA KI TAHMINIM ALTIN 1700 OLUR. CUNKU ANALISTLER NE DERSE HEP TERSI CIKIYOR...

    YanıtlaSil
  74. Tarko 9 !
    bu yüzden dün ve bugün hatta her zaman altın konusunda biraz aceleci ve sabırlı davranmak gerekir derken bugune bir örnekleme yapıyorduk...
    Dalgalanma hep olacak..
    Basının arkasında da fon var ve bazıları ise bu işte bayagı hünerli daha önceleri buralarda paylaşmıştık da.. Bugün altın ve aBD borçlanma ile ilgili fazla yazı göremedik değil mi?
    Ayrıca düngece ki hafif düşüş ve sonra cuma günkü kura gelmesi ons altının şu an için sla ABD ile alakalı değildir. Borç ile yani...
    Bu yüzden ihtiyatlı davranıp aceleci, olmamak gerekiyor.. Bilince alkış değil, ter köşe olunca zarar kötü olur..
    altın olanlar aceleci olmasın .. panik satışları yok..
    Gene altın 1600 leri görecektir.. 1630 usd ise kıstas 60-100 arası düşüşü görmemesi için gene de sebep yoktur 1601 i yeterki aşsın.. Ama 1700 lü rakamlar da kapalı değil yön..
    bu yüzden Siz dahil hepimiz hep çıkacak ya da hep düşecek pozisyonu ve beklentisi ile hareket etmeyelim..

    YanıtlaSil
  75. Umit Bey
    Uzun yillar piyasa icinde olduguna gore
    bu iisn ehillerindensiniz hic tartismasiz

    Abdullah beyin degigi gibi
    Bu ara ALIŞLARINIZ ve geçişleriniz hakkında SİZİ İZLİYORUZ,bu konuda bilgimiz olsun

    Sizi takip ediyoruz. Sabırla. Sadece almak ve satmak hususunda " USD ve ALTIN " olarak mutlaka bilgimiz olsun.

    yaklasimi guzel beraber hareket edilmis olur
    gun ici islem yapamayanada aksam sizi baz alarak bir sonraki gun yapacagi islem icin fikri ve ongorusu olmus olur kazanilincada kaybedilincede kusme olmaz )); bilesiniz

    aksam piyasalar kapandiginda tavsiye niteliginde dolar su fiyatta ero su fiyatta su dovizden suna gecilebilir paritesi uygun altin su fiyattan dolarla ve ya altindan dolara dolarda altina bir sonra gun iicn minik tavsiylerde bulunsaniz nasil olur

    buna taraftar olmam
    yada makul fikrimi beyan edrr
    bu hususda yol gosteririm mi dersiniz
    slm ve ihtiram

    YanıtlaSil
  76. Su gibi Aziz ve berrak ve bereketli olsun ömrünüz...
    Hepinizin sadece su ile iftardan kalktığı belli - :)
    yemek değil de su imiş bedenin nimeti demek ki..

    altın gene düşüyor; gümşü gene sabah ki verilerin altında...
    bu iniş çıkışlarda oruc sabrı gibi sabır olmalı parmaklarımız da bankaya emir tuşunu girerken..
    Ve akşamları yükseltip ya da çıkartıp bizi nasıl eli kolu bağlı bıraktıkları da bir gerçek...
    ABD borç sorunu çözüldü denilir ken bakarsınız aBD den ekonomi haberleri bu sefer de kötü geliverir dolar çoşar sonra gene bir haber ile altın inişe geçer..
    Şimdi yarın iner sabaha bu sefer de ya bu altın sabah inince akşam çıkıyor diye hareket alım yaparız. psikoloji testine yeniliriz bir de bakmışsınız bu sefer aldık diye altın düşüvermiş.. Hep demeyiz mi ben alınca düşüyor bu vered; ben satınca da çıkıyor diye.. önemli olan net rakamlarda almaya gayret edip az da olsa karı kapabilmek..
    sonuçta altına yön verecek ne ekonomi, ne para ne de siyasi gücümüz var... bu çerçeve de olayı hep değerlendiriyoruz..buna göre davranıyoruz..
    unutmayalım altın oksursen grip oluverir; nane limon kabuğu içince hemen bakmışsın iyileşiverir.. bu oynaklığa dikkat etmek gerekiyor...
    gümüşise daha da ayrı bir hızlı o başka bir konu..

    YanıtlaSil
  77. yön tekrar aşağı arkadaşlar.şu an için 1620.galiba bu gece asyadan anormal bir gelişme gelmezse yarın bugünkü seviyelere tekrar geleceğiz gibi.yani bu iş abd piyasasına yarıyor maalesef.akşam 17:00-17:30 dan sonra elimiz kolumuz bağlı oooo ne güzel altın çıkıyor diyoruz ama biz bozana kadar tekrar düşüyor.

    bu arada dolara geçiş için benim fikrim şu anki fiyatlar çok yüksek.bakın bugün hazine ihalesi ile dolar nasıl da geriye çekildi hatta banka satışı 1.65 e kadar geldi.ben şahsen bu fiyattan TL-DOLAR ya da ALTIN-DOLAR geçişi yapmaya cesaret edemiyorum.kaldı ki çarşamba günü hazinenin 2 ihalesi daha var.o zaman düşerse ve ons yüksek olursa geçiş için uygun zaman olacağı inancındayım.tabi bu benim fikrim arkadaşlar.aramızda daha farklı düşünen de olabilir saygı duyarım.

    YanıtlaSil
  78. anlayamadıgım kapanıştan sonra dolarla altının bu kadar çıkması. neden ve neye göre bu kadar bir artış oldu. bu artışlar bizim işlem saatlerimizde niye olmuyor. herhalde bizde şans yok.

    YanıtlaSil
  79. aslında şansla alakası yok o kadar sayın Mehmet.şimdi altın piyasasını en çok etkileyen unsurların başında ABD piyasası gelir.dikkat ederseniz saat 16:30 dan sonra kendini daha çok belli eder bu altın.

    gelelim bugüne bugün neler oldu.ABD de imalat sanayi endeksi son 2 yılın en düşüğüne gerilediği için piyasalar kızardı.ve bunun yanı sıra beklenen anlaşmanın tam olarak netleşmediği haberleri de gelince altın aldı başını gitti gene ve son rekoru olan 1632 yi çok az bir farkla yani ucunu değdirdiği 1633,15 seviyesi (yeni rekoru) daha fazla ilerleme kat edemediği için kar realizasyonu yedi bir miktar.unutmayalım her rekordan sonra bir miktar kar satışı olur ve buradan kendini aşağı salıverir.

    şimdi kendimizden bir örnek verelim.eğer al satçıysak ve bugün ons 1611 ve dolar 1,678 civarlarında alım yaptıysak gün içinde onsu 1630 dolar ve doları 1,696 da görürsek satış yapmaz mıyız.Ümit hocamın dediği gibi karı görünce satarım nasıl olsa düşecek az kar+az kar=çok kar.

    sonuçta biz de satardık ve ons düşerdi.bu gayet normal.

    YanıtlaSil
  80. sadettin arkadaşım dolar düşmesi altın-dolar arbitrajında etkilemiyor bizi altın alırken bir kenara yazdıysan aldıgımda ons bu kadardı bu kadar dolar yapıyordu gibisinden altından dolara gecerkende karşılaştırma yaparsın dolara geciyorum ama zarardamıyım kardamıyım yoksa dolar kurunun yüksekligi düşüklügünün pek önemi yok amaç altın yapmak

    YanıtlaSil
  81. sizi anlıyorum Adanalı ama şu için TCMB nin kur politikası müdahale üzerine ve belirli bir aralıkta dalgalı bir şekilde seyretmesi üzerine kurulu benim anladığım.ve ben bu politika içinde açıkçası şu an 1,692 seviyelerinden dolara girmeye cesaret edemiyorum.çünkü müdahaleden sonra hiç 1,70 i görebildik mi?ons ta bir düşüş te oldu bu arada.belki çok olmadı ama bu sabah onsla dolar beraber düştü.çarşamba günü olan ihaleden bahsettik.belki tl değer kaybedecek dolar gene düşecek ama bugünkü ihaldede tl değer kazandı ve az önce bahsettiğim gibi banka alışı 1,65 i gördü.açıkçası ben 1,692 seviyesinden girişi tehlikeli görüyorum.ama arkadaşlara da aman sakın ha abritraj yapmayın demiyorum.yani bir tavsiyem yok bu konuda bu sadece benim fikrim.

    amaç tabi ki altın yapmak bu ara 1,672 seviyesinden almayı düşündüm ama mesleğim Mali Müşavirlik olduğu için ve bugün aysonu olduğu için bizim işimizde pek inceleyemedim onsa da bakamadım o yüzden alamadım yoksa biraz inceleme yapıp girmek istiyordum ama kısmet değilmiş.

    sonuç olarak sizin görüşünüze de saygım var tabi ki...

    YanıtlaSil
  82. cuma günü ons kuru 1625-1629 usd aralığında iken tl den 1,685 TL satış rakamı iken dolar aldık peki neden 1612 usd yi gösterdiği halde satış emri vermedik..
    Rakamları düz ve yuvarlak yazacağım arkadaşlar anlaşılsın diye.. rakamla doğrudur sadece kusuratları yoktur..
    Bizler 1625 lerde iken tl den dolar aldığımız da al sat kur farkı da vardır hiçbir zaman unutmayalım dedik ve hem al hem sat için bankaya 10 usd ortalama ons başı komisyon ödüyoruz.. o zaman 1625 usd iken aldığımıza göre 1615 başa baş noktamız değil mi dolardan altına geçmek için.. kuveyt 1614 usd gösterdi en düşük gün için garanti ve finans 1612-13 usd verdi en düşük rakamları..
    kuveytturk de alımları gerçekleştirdiğimize göre 1625 de aldığımız tl den doların altın alabilmemiz için 1615 ons başa baş noktası idi kuveyt 1614e düştü yani 1 dolar ons başı düştü bunu grama çevirecek olursak 1 / 31,10 = 0,032 gram kar bıraktı en fazla..
    yani 1 ons altın 31.10 gramımız yani 31,10 + 0,032 = 31,13 gram olacaktı ki bu bizim AZ KAR diye nitelendirdiğimiz duruma bile girmiyordu..
    Sadece al sat yaparak bankaya 10 usd kazandıracak kendimize 1 usd bile kazandıramayacaktık her 31,10 gram altın karşılığı dolar için..
    işbu sebeple akşam gece yani düşüyor heyecanlanmalarına karşın sabır telkininde bulunduk ve belki de ukalaca 1607 destek kırılmadı 1601 kırma noktsı geçilmediği sürece gerçek anlamda düşüşten bahsedemeyeceğimizi paylaşmıştık.. buradan aslında 1607 olunca hazır olan bekle 1601 kıracak mı diye kırmazsa zaten 1602 , 1603 .. deyip gene yukarılara çıkarken bizler 1601-1670 dolar olunca ons dolarları altın yapacaktık 1605 de yapsak her 31,10 gram hem banka hem biz 10 usd fazla altın alacaktık yani 10/31,10 = 0,32 gram her ons yani 31,10 gram da gram fazlalığımız olacaktı ki bu da her 93 gram da 1 gram altın cebe atmak demek olacaktı..
    kısa ve oz diyelim dolar aldık ve o an altın onsu 1625 ise 1615 komisyon olduğu için bu rakam bizim maliyetimiz 1605 yani en az ortalama 20 usd düşsün ki biz harekete geçelim kar getirisi yapalım...
    keşke ons 1630 oldu 1620 oldu gibi tek rakam da bize 10 usd kalabilse.. hem banka al sat komisyonlarını burada dikkate aldık.. onları hesaplamadan hareket edersek mesela 1625 ten 1620 bile düşse 5 usd kazancım var dememeli 5 usd zarardayım demeliyiz.. biz bu hususu yani banka komisyonlarını asla unutmuyoruz...
    peki en iyi garanti ve finans bank verdi altın-dolar rakamını neden o bankayı cuma günü seçmediniz soru sorusu gelebilir? Evet adı geçen bu iki banka da da hesabımız var ama işlemi bu sefer kendimiz bile kazıkçı diye nitelendirdiğimiz kuveytti tercih etmemizin sebei son 3-5 gündür gümüşü takibe alın derken aslında kendimizin de altın da olmaz sa gümüşe geçebilme olasılığımız için kuveyt seçildi...
    gümüş kritik olmasa idi sadece altın-usd - tl düşünse idik garanti ya da finans bank tercihimz olurdu..
    olaya sadece tek bir pencereden bakmadığımız için bu yolu seçtik.. şu an ki rakamlarla bile gümüş hala geçersek kar noktasında bizlere gözlerini kırpıyor..
    bir de her al işlemimi de bekle süremiz var ve usd için 1-15 gün vermiştik.. yani 1 gün sonra da 15 gün sonra da değişim yapabilir bekleyebiliriz... eğer 16 gün sonunda dolar da kalmışssak o zaman seçtiğimiz yolun yanlışlığından söz edebileceğiz..
    bilakis altın yükselmesini tl den dolar alarak bir sonraki adım da dolardan altına geçmek için bir avantaj değerlendiriyoruz..
    iş bu sebeple ons yükselince tllden dolar alıp onsun düşmesini bekleyeceğiz..
    ons düşerse de el deki doalrları altın yapacağız..
    elimiz de altın var ise eğer ons yükseldiğin de altından dolara; düşünce de tekrar doalrdan altın yaptıklarından gramlarının arttıklarını görecekler..
    GRAM ALTIN ARTTIRMAK DA BİR YATIRIM ŞEKLİDİR..

    YanıtlaSil
  83. Mehmet Bey !
    altın ons 24 saat işlem görür .. en öenmli 3 piyasası şudur:
    Londra: 10:00 - 19:30
    ABD : 16:00 - 23:30
    Tokyo : 02.00 - 09:00

    gördüğünüz gibi 24 saat işleyen bir piyasa var ve her piyasanın kendine göre haberi, alım satım arz talebi var..
    biz sadece bu 24 saatlik dilimin 09:00 - 18:00 arasında yer alıyoruz... yani pastadan az diimi bırakın adamlar bize fazla mama bırakmamaya gayret ediyorlar

    YanıtlaSil
  84. sayın ekontürk amerika ekonomi planlarıını bu gece mi oylayacak?

    YanıtlaSil
  85. Türkiye Finans Katılım Bankasında da gümüş hesabı varmış bu arada..

    YanıtlaSil
  86. ya var ya altın ne zaman sıkışık bir seyir izlese de yerinde biraz saysa sonra hemen yükseliveriyor..hemen düşüvermiyor hiç..


    durgunlaşıp yerinde saydımı arkadaş al demek ben bunu net olarak anlamış bulunuyorum.

    bekle de daha da aşağı düşsün demiycem artık o pozisyondan altın veya gümüş neyse onu hemen alıcam..

    ben bugün hsaplamalarıma göre 86 yı bulursa alırım demiştim düştü düştü 87,04 olsu kuveytte enson 86 dedimya almak istemedim 87 den.ondan sonra başladı çıkmaya.tahminime göre 86 dan da aşağıya düşmeyecek.

    yani 87 de bir alım fırsatıydı.ha 86 ha 87..

    çıktığı 90 ları düşününce ikiside fazla farketmiyor..

    ben bunu 77 de yapmıştım gene aynı hataya düştüm..insan düştüğünü gördükçe hoşuna gidiyor,daha çok düşmesini bekliyor ve hata yapıyor..

    her türlü doymuyoruz yani biz insanoğlu...

    YanıtlaSil
  87. yukarıda ki uzun yazının özetini aşağıda verelim ve Size yol göstersin..
    EĞER ALTIN ALDI İSENİZ VE ONS 1630 İSE.. 1640 usd Sizin esas alış rakamınız demektir.Bankaya komsiyon ödediğiniz için.. 1650 usd olsun ki 10 banka 10 siz kazanabilesiniz değil mi?

    AĞER DOLAR ALDI İSENİZ VE aldığınız da ons 1630 ise..1620 usd Sizin esas alış rakamınız demektir.Bankaya komsiyon ödediğiniz için.. 1610 usd olsun ki 10 banka 10 siz kazanabilesiniz değil mi?

    iş bu bağlam da Abdullah Bey ve diğer arkadaşlar ben gibi doalr almış iseniz 1625 ler de 1605 usd olunca çıkış emri için tetikte olunmalı.. bırakın düşsün düşecekse sonra 1580 ne bileyim altına bile kestirmek zor bazen özellikle boyle günler de biz karımızı alıp çıkalım...

    gene ons 1640 ve üzerini görürse telaş yok bu sefer de gene usd alırız ve bu sefer 1620 düşmesini bekleriz....
    önce 1605 idi ikinci parca da 1620 oldu ortalaması 1612,5 usd olur.. bir bakıma 1605 olan aşağı destek limitimizi 1612,5 e de çıkarmış olduk değil mi?

    Sadece değerli arkadaşlar aşırı artış döneminde bilerek ya da bilmeyerek haklı çıktım edasıyla ortalığı karıştırmak isteyen arkadaşlarımız kötü niyetleri elbette yoktur ama özellikle acemi arkadaşlarımızı telaşa düşürdüklerinin ve yanlış hareket yapmalarına sebep olduklarını unutmamalıdırlar...
    Zarar edillebilir.. Cuma günü altın alanlar bugün zarar da dolar alanlar başabaş noktasın da hatta gümüş cephesinde geçişlerinde kar noktalarındalar zarar da olmak da normaldir ama bu başkalarını da zarara çekmek pahasına olmamalıdır..
    TL de olanlar hep avantajlı altın ons çıksa bile açıklama gereğinde bulunmak isterim...
    unutmadan tl den doalrı bankalar bize cuma günü 1,685 lerde felan vermişti ortalama eğer 1,695e üstünü görecek olursa daha da çıkacak olasa umurumuzda olmaz TL ye geçebiliriz..bu en son ihtimal ama bir kapı açmışsa yok demeyeceğiz..

    Halaskar Bey ! çıkış minimum rakamlarını da verdim bu sefer olur ya pc başında olamazsak felan sanırım bu yeterli de oldu diye düşünmekteyim...
    SAYIN HOŞ inan sorunuz aklımda ama soruyu ben göremedim ve cevap yazamadım tekrar özür dilerim..

    YanıtlaSil
  88. Murat Bey !
    karamsar olmak yok 85-86 rakamlarını da ilk başta göreceğiz müsterih ol... çıkıştan önce mi sonra mı bir yarın ki hazine ihalemizi bir de Çarşamba enflasyon rakamlarımız açıklansın bir.. enflasyon beklenenden düşük gelirse dolar da çekilme tam tersi olursa tabi yükselme olabililir..
    dolar -tl altın gramını etkileyen bir faktor unutmayalım

    YanıtlaSil
  89. Evet haklısınız Murat Bey !
    düşerken hep düşsün beklentisine giriyoruz,
    çıkarken çok çıksın beklentisine giriyoruz..
    bu sebeple karı görünce kenara çekilebilmek en mantıklısı olarak görüp uygulayanlardan biriyim.. tavsiyem de bu yöndedir

    YanıtlaSil
  90. Sayın hadsis !
    Katılımfinans bankasında da gümüş hesabı var ama sadece TL ile gümüş al sat yapabiliyorsunuz..
    kuveytte olduğu gibi hem dolar hem tl ile gümüş al sat yapamıyoruz...
    bu sebeple gümüş düşünülüyorsa katılım finans mı? kuveytturk mu= kuveyt denilmesinin sebebi bu

    YanıtlaSil
  91. Mehmet Bey !
    ABD senatosu şu sıralar toplantı salonuna (meclise) girdiler ve toplantı yapılacak.. oylamanın da bugün yapılması planlanıyordu.. Gündem konusunda o da var.. oylamaya geçerler mi o belirsiz .. ama beklenen oylama tarihi olarak bu günü vermişlerdi..

    YanıtlaSil
  92. teşekkürler ekontürk..benim de aklıma bu nokta takılmıştı. gümüş sizce düzeltme yaptı mı? aha da düşer mi? altın gibi gümüşte de yılsonu hedef rakamı var mı?

    YanıtlaSil
  93. Ümit Bey;

    19.07.11 tarihinde 86.10 dan 722 gram almıştım.niyetim sizin formülünüzle dolar almaktı.fakat o tarihe ait ons ve dolar fiyatlarını bulamadığımdan bu aksam son dakikalarda
    87.71 den 19gr birkac dak. sonra geri kalan 707gramı 87.48 den sattım.

    sizden ricam, gecmiş tarihlerin ons ve dolar fiyatlarını hangi siteden izliyorsunuz? Eğer altını tL'den satmayıp dolar alsaydım daha mı karlı olacaktı? Annem ve arkadasım icinde yatırım yaptığım ıcın cok buyuk sorumluluk altında hissediyor ve yanlış yapmamaya calısıyorum.yardımlarınız icin simiden teşekkurler

    YanıtlaSil
  94. Sayın hadsis !
    Gümüş en son 2 mayıs da 50 usd olmuştu onsu.. aslında gümüş de beklenen rakam rekor yenilemesi..uzun süreli düşünecek olan arkadaşlar için gümüş daha cazip..
    sadece şu an TL bazlı 2,15 TL lerde gramı rekoru ise 2,45 TL idi..
    yani rekora TL açısından %12 daha zak
    dolar gümüş açısınd ise : %26 daha uzak...
    bu çerçevede uygun an da doalrdan gümüş allıp 1-5 ay beklenildiğinde %25 lik bir getiri sozkonuus..
    ons dolar açısından mantıklı ama TL açısından daha riskli olmasını dolar -tl kurunda ki artışa bağllıyoruz..
    zira altın da öyle olmadı mı?
    mesela ons 1630 olsun rekor rakam da ama dolar -tl eğer 1,60 TL olsa idi 1630 /31,10 * 1,60 = 83,85 TL ler de olması gerekirdi gram altın fiyatı

    YanıtlaSil
  95. Ayşen hanım !
    ÖZellikle TL kar satışı yapmanız ve kar da olmanızda başka güzel bir şey olamaz..
    ok site var ama Sizler için en anlaşılır geçmiş verileri gösteren site
    http://www.forexprostr.com/commodities/gold-historical-data bu sayfa yardımcı olabilir..
    Ben kendim şahsen direkt İSTANBUL ALTIN BORSASININ sitesinden takip ediyorum..
    şimdi 19,07,2011 de altın onsu 1590 usd imiş bugün 1620 den sattınız desek eğer altın dolar yapsa idiniz ne kadar kazanabilirdiniz onu hesaplayallım...10 dolarda bankaya verdiğiniz komisyonu satıp 1590 değil de 1600 usd olarak hesaplayalım hemen hemen net rakamı bulmaya çalışalım..
    aldıgınız 1600 / 31.10 = 51,44 usd imiş altın gramı yani 722 gram altın için = 722 * 51,44 = 37140 usd ederdi...
    şimdi ise 1620 / 31,10 = 52,09 usd gramı ve 722*52,09 = 37,609 usd ediyor..
    yani 37140 - 37 609 = 469 usd daha fazla dolarınız olacaktı...
    19,07 temmuz da usd-tl kuru : 1,6580 TL imiş ve sermayeniz TL bazlı 37140 * 1,6580 = 61578 TL ediyor
    şimdi usd kuru 1,6850 desek 37,609 * 1,6850 = 63372 TL dolar altın hareketi yapıp TL bazlı yaklaşık 2000 TL daha fala getiri olacakmış...

    Siz TL ile altn direkt işlemi yaptığınıza göre yani 722 * 86,10 = 62164 TL ile altın alınmış ve bugün 87.71 den 19gr = 1667 tL ve birkac dak. sonra geri kalan 707gramı * 87.48 =61848 TL sattınız. toplam 61,848 + 1667 = 63515 TL kar

    yani özetle TL altın hareketi ile : 62,164 TL oldu 63,515 TL kar 1351 TL güzel rakam..
    dolar altın hareketi yapsa idiniz 37,140 usd olurdu 37609 usd ve bugün mesela 1,69 tl den felan demiyorum 1,6850 TL den doları satsa idik TL ye 37609 * 1,685 = 63372 TL ederdi bu da 63,372 - 62164 = 1208 TL kar....
    bu açıdan baktığımız da TL ile yaptığınız işlem doğru çünkü ons 1600 -1620 aralığında hesapladığımız için..
    zaten TL bazlı kar da doları geçişi değil de TL ye geçişi daha çok öenriyoruz.. uzun döenmli yatırım için gram arttırma da ve aldığımız fiyatın aşağısına düştüğün de dolar- usd yi emniyet olarak kullanabiliriz..
    daha önceki yazılarımız da örneklerimizi de okumussunzdur..
    hayırlı kazançlar ve bereketler..

    YanıtlaSil
  96. Ümit bey merhaba;
    Burada paylaşılanları bir süredir takip etmeye çalışıyorum. Bu işlerde henüz çok yeniyim. Takip ederek bir şeyler öğrenmeye çalışıyorum. Benim de bir sorum olacaktı. 27 temmuz da 89,35 tl den 124,69 gram altın aldım. Sizce stratejim ne olmalı? altın-dolar geçişlerini önerecek olursanız onu hiç yapmadım. yani böyle bir tecrübem yok. Geçiş için uygun rakamlar ne olabilir? Türkiye finans katılım bankasını kullanıyorum. Bu geçişler için arbitraj gibi bir menüden yapılacak sanırım. şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  97. umit bey 1400 gr altini 85 ten alip 86.30 dan bugun sattim . sabah ki dusme yonlu hareketlerden dolayi ve 1570 -80 usd ons senaryolarindan dolayi sizin kucuk kar taktigi ile harekete gectim.Fakat sonrasinda dolar cikti ve alim icin bekliyorum. Sizce burda acelecimi davrandim. kar var elbet ama daha fazla da olabilirdi.. Sadece stratejik bir hata var mi onu sormak istiyorum. simdiden tesekkurler.

    YanıtlaSil
  98. selam ümit kardeş,
    bende cumhuriyet altınlarım vardı,
    tanesini 525 ten bozdum
    tanede70 tl zarardayım ne yapayım,
    tekrar cumhuriyet alayım mı

    YanıtlaSil
  99. veya ümit kardeş,
    elimde tl var,
    ne alayım önerileriniz nelerdir

    YanıtlaSil
  100. arkadaşlar yarın ki hazine ihalesi saat kaçta bir bileniniz var mı acaba?

    YanıtlaSil
  101. Tarko9 keşke biraz elinde bıraksaymışsın sonuçta 85 ten alım yapmışsın.bence çok iyi bir rakam.her ihtimale karşı birkaçyüz gram bıraksaymışsın elinde.çünkü bu altın sürprizlerle dolu.

    hatırlarsan 1480 den 1580 e geldiğinde sert düşüş olacak diye bir beklenti vardı ama üstüne 50 dolar koydu.inşallah sen de ben de ve diğer arkadaşlar da 85 in altında bir alım görürüz.açıkçası benim pek umudum yok biraz düşük bi ihtimal gibi geliyor bana ama olursa harika olur.fevkaladenin de fevkinde olur...

    YanıtlaSil
  102. Arkadaşlar selamün aleyküm
    Ramazan Ayınızın her günü bereketli olsun
    Bu günden başlayarak 8 ağustos ve 17 ağustosu takibe almakta fayda var kanaatindeyim..
    1633 rakamı altı-üstü olabilir diye düşünüyorum..Zira 1633 çalışır yukarı çıkabilirse 1655e kadar çıkabilir,yok çalışmazsa 1573e kadar salınım olabilir..eğer 1633 geçmezse 2 hafta düşüş bekliyorum 17 ağstosa kadar..1607-1600-1590-1573 rakamlarını not edin..Bugün 1609 ve 1632 rakamları çalıştı..düşemedi de çıkamadı da..çıksa 1655 vardı,düşse 1573 vardı,buna göre takibimizi yapalım..

    dolar -tl ne olur şimdilik buna değinmeyeceğim sadece ons bazında değerlendirip ona göre kendinize yön tayini yapabilirsiniz..

    hayırlı sahurlar dilerim..
    Trade tarzımız olmamalı ama madem bu şekilde beklenti içinde olan arkadaşlara umarım faydamız dokunur..

    EN İYİ PARA CEBİNDEKİ PARADIR,PARAMIZI KAPTIRMAYALIM

    YanıtlaSil
  103. SAYIN AYHAN ben merak ediyorum acaba size eski Ayhan bey misiniz?bi ara bi Ayhan bey daha buraya katıldı da o yüzden soruyorum.size soracağım tek soru budur cevaplarsanız çok memnun olurum.sizlere de hayırlı sahurlar...

    YanıtlaSil
  104. Nazan Hanım !
    Öncelikle Türkiye Finans Katılım bankasında altın-tl ve tl-altın dışında işlem yapılmasına izin verilmiyor.Yani altın - dolar a geçiş imkansız bankanızda..
    Bu durum da altının 89,35 TL ye gelmesi beklenecek.. Ve lütfen hep paylaştığım bu rakamı bulunca eğer satış düşüneceksiniz ve 124 gram altınınızı 4 parçaya bolerek 32 gram şeklinde satış yapmanız.. eğer Tl ye ihtiyacınız yoksa her zaman son parça yani 32 gram altında kalsın ya son rekoru bununla yakalayın ya da devamlı dursun 100 olsun satarım deyin - :)
    şu an da gramı 88 TL dersek gram başı 1,35 TL zarar var ve 124,65 gr * 1,35 = 168 TL zarar... satış uygun değil.. beklenilmeli fikrimce..
    Eğer yanılgım var ise 23 Temmuz tarihine kadar net biliyorum bankanızda dolar işlemi yapılmıyor. yapılıyor ya da altını baska banka transfer ettinizi diyelim...
    27 Temmuz da altın onsu 1615 usd imiş yani gramı 1615 /31,10 = 51,92 usd eder...
    şu an 1619 olup onsu 52,06 dolardır gramı... 1615 alış ve şu an 1619 usd olmasına rağmen karda ama bu tek rakam biliyorsunuz banka komisyonunu koyarsak ve garanti olsun diye 10 usd korsak bu maximum rakamdır daha altında olur demekki Siz 1625 usd gösterdiğinde dolar açısından başa baş olacaksınız.. 1635 e yakın rakamlar da satış yaptıgınız da yani gramı52,57 usd olur gram başı size 0,50 sent dolar para bırakacaktır..
    örnek hesaplama:
    1635 te satınız diyelim 124,65 gram altınınız vardı * 52,57 usd = 6553 usd eder...
    ve diyelim abartı olmasın ve 1615 usd ounca bu sefer bu dolarları altın yapın : 1615/31,10 = 51,92 usd eder gramı 8 sen komisyoon alsın banka ve size 52 den satsın diyelim o zaman 6553 usd olmuştu ya böleriz 52 usd ye = 126 gram altın eder.. yani bu hareketle 2 gram altınımızı arttırdık yani düz hesap 170 TL zarardan düşerse altın korunmuş olduk..
    umarım anlaşılmıştır.. saygı ile
    Not. ( 1632 ve 1612 onsu bu gün bile gördüğümüz düşünülürse bu hareketin en azından 1632 lik kısmı geröekleştirilebilirdi tabiki bankanız izin verirse)

    YanıtlaSil
  105. Tarko9 Bey !
    sadece Sizi az çok tanıyabildiğim için kısa ve oz şunları paylaşmak isterim..
    1. Yönü mesela düşecek diye belirliyor ve sadece o yönde hareket etmenizi doğru bulmuyor.
    2. başka ihtimalleri de düşünün
    3. gece az düşüş olur gene çıkar bu diye de hem fikirleşmiştik bir yer de belki de
    4. En büyük hata diyeyim toplam altınla birden çıkış yapmanız... Mesela ben olsam 1400 gram altını 600 gramla TL ye geçerdim ama TL ye geçerken 100er gramlarla parça parça satış yapardım yukarıları görürdüm hatta çıktıkça umudum da artardı tepelere karşı... 400 gram ile de 4-5 böler ve 1625 ten sonra 1625-1630 gibi parça parça usd ye geçerdim.. dolarım da olurdu. TL m de oldu.. kalan kısmı ile beklerdim altın oalrak yarın gene ters hareket yapar düşünceme göre diye çıkarsa satardım gene.. Baktım düşüyor ons 1600 gibisert oldu ise dolarlarla altın alırdım... TL bazlı da düşüyor sa gene TL lerle altın alırdım.. Untmadan dolar-tl kuru yükselmiş baktım dolardan da TL ye geçebilirdim..
    yani 1400 gramla altın-tl-usd çeşitliliği yapardım her harekette faydalanırdım.. bunu mesela 2 hafta yaptınız sonra birden altın alın göreceksiniz gramlar çoğalmış sonra yüksek kurlardan altından TL ye geçildiğin de fazla kar eder...
    Ama Siz de dolar a geçme durumu olmadığı için Tarko9 gibi..
    1400 gram altının 1000 gramını 10 a bölerek karım sabah başladı ise satışa başlardım.. çıktıkça devam ederdim satışlara.. sert düşüşler mesela 86 gibi oldu ise bu sefer elde TL ler oldu ya onlarla altın alırdımm.. gene iniş ve çıkışları altının psikolojimi bozmaz sadece paralar sağ cebe değil de sol cebe girer.. - :)

    YanıtlaSil
  106. Sayın deniz 35 !
    öncelikle şu an cumhuriyet altını almaya kalkarsanız 610 TL den felan verirler.. satış:610 alış:580 TL.. bu durum da cumhuriyet altınını şu an için unutun arada hatırı sayılır bir fark var...

    Tl ile şu an aceleci olmamak var..
    dolar
    altın
    takibe alınmalı..
    altın alacaksanız gram altınları almayı deneyin.. banka hesapları aracılığıyla..
    Gerçek altınları uzun süre bekletelim.. Al sat kur farkı 30 TL gibi yüksek zaten..
    TL DE BİR YATIRIMDIR..şu dalgalı muaammalı günler de Ayhan Bey 'in de belirttiği gibi cebimizde ki parayı kaptırmayalım bir şekilde.. piyasalar çalkantılı ve sallantıda..
    alım için bekle.. gene de ben alırım diyorsanız bekleme sürenizi 1-3 ay oalrak kar satışı olarak odaklayınız..

    YanıtlaSil
  107. Sadettin bey !
    Hazinenin ihale saati olmaz biri bugün yapıldı biri de yarın ve hazine salonun da 09:00 d toplanılır ve 17:00 ye kadar sürer bugün olduğu gibi ihale öğlen bite ve 14:00 gibi piyasalara açıklanır veriler.. Gün nettir ama saat 10:00 gibi ner takam verilemez.. çünkü parça parça kupon kupon ve talibi farklı ve çok olabilmesinden dolayıdır bu da

    YanıtlaSil
  108. Arkadaşlar Bilgi paylaşımıdır !
    bu gece yapılması beklenen ABD borç oylaması 02,08.2011 tarihine kaldı... yani 3 nü bağlayan geceye de sarkabilir ama bize göre akşam saatlerinde oylama yapılır beklentisi hakim...

    YanıtlaSil
  109. yarın gene dalgalı gün bekliyor desenize...

    YanıtlaSil
  110. çok teşekkürler Ümit bey.bana da bu lazımdı sağolun eksik olmayın.hayırlı sahurlar...

    YanıtlaSil
  111. eğer müsaitseniz size son birşey sormak istiyorum yarın ve çarşamba için dolar kuru konusunda sizin beklentiniz nedir acaba?yarın az bir kar görürsem ki şu anki verilere göre o şekilde parça parça satışa geçeceğim de o yüzden soruyorum.nakdim 6350 ve 87,50 den aldığım 225 gr altınım var.belki 50-100 gram arasını bozmam her ihtimale karşı.dolar beni korkuttuğu için tamamını da bozabilirim.henüz karar veremedim o yüzden size doları soruyorum.cevabınız için şimdiden teşekkürler...

    YanıtlaSil
  112. Obama ve Senato arasında uzlaşma kesin, kimsenin kuşkusu yok. Ama nasıl bir uzlaşma ve altın’a etkisi nasıl olur?

    YanıtlaSil
  113. 1) Altın için olumsuz senaryo (BORÇ LİMİTİ ARTIRILMAZ- BÜTÇE DİSİPLİNİ İLE İDARE EDİLİR)

    Gerçekte olması gereken senaryo ama gerçekçi değil. Çünkü, Kongre üyelerinin çoğunluğunun ideoloji anlamında 180 derece dönmesi mümkün değil. Bu senaryonun (fantazi dünyası) gerçekleşmesi halinde ABD ekonomisi toparlamaya başlar ve altın önemini yitirir,talebi düşer.

    YanıtlaSil
  114. 2) Altın için olumsuz senaryo (BORÇ LİMİTİ ARTIRILIR VE BÜTÇE AÇIĞI DENGELENİR)

    ABD Hazinesinin borçlarını ödemeye devam edebilmesi için borçlanma tavanı yükseltilir ve bütçe açığı daraltılmaya çabalanılırsa, dolar güçlenir ve altına talep azalır. Ancak bu senaryoda gerçekçi değil. Seçim öncesi kemer sıkma politikaları ile hiçbir hükümet bacağına kurşun sıkıp kendi çukurunu hazırlamaz.

    YanıtlaSil
  115. 3) Altın için olumlu senaryo (BORÇ LİMİTİ ARTIRILMAZ VE HAZİNE BORÇLARINI ÖDEMEKTE ZORLANIR)

    Obama ve Geithner’in tehdit ettikleri senaryo bu. Eğer, borç limiti yükseltilmezse hazine ödeme yapamaz ve ABD’nin kredi notu düşürülür. Bu senaryoda faiz oranları sert bir şekilde yükselir ve borçlanma kağıtlarını satın alan tek müşteri FED, 03 Ağustos’dan itibaren QE3 (kolay para politikası ve bol likidite) başlar altın ve diğer emtialar yükselir.

    YanıtlaSil
  116. 4) Altın için olumlu senaryo (BORÇ LİMİTİ YÜKSELTİLİR VE BÜTÇE AÇIĞINDA SEMBOLİK İYİLEŞTİRME YAPILIR)

    Washington’dan gelecek en gerçekçi senaryo bu. Daha fazla borçlanma, daha fazla harcama ve para basmaya devam. Altın fiyatı yükselmeye devam eder.

    YanıtlaSil
  117. Altın fiyatını destekleyen finansal faktörler sahnede, ancak, temel verilerde resesyon ile ilgili verilerin öne çıkması yada yatırımcı psikolojisi ile kısa dönemde önemli satış baskısı oluşabilir. 1580 dolar önemli bir destek, kırılırsa 1550 gündeme gelir.

    YanıtlaSil
  118. Ümit bey kardeşim benim,
    İftardan sonra geceye doğru yapmış olduğun açıklama ve özeti oldukça açık ve çoğunun yüreklerine su serpti. Seni gönülden tebrik ederim.
    Su gibi aziz olasın.
    Yaptıklarından Allah razı olsun.
    Herkese hayırlı ve bereketli ramazanlar diliyorum
    Dualarımla.

    YanıtlaSil
  119. yarın için tavsiyelerimiz
    dolar olan için mesela,
    Dolar 1,6950 TL denemesini yarın yapar kırıp 1,70 TL leri ne kadar aşar o bizim sorunumuz ve ilgilendiğimiz alan değil..
    1,69 TL de iken bile kardayız Cuma alındığı için 1,6950 lerde TL ye satış ve olası çarşamba günü enflasyon rakamları ya da yarın ki ihale ya da aBD den gelecek dolar lehine gelişmelerde düşerse diye 1,66 larda gene satın almak..
    dolardan ikinci versiyon gümüşe imkan var ise düşünülebilir..gene 39,26 larda bu inadı sinir ediyor adam akıllı be satışı ne de alışı gerçekleştirdi.. ama bu haliyle bile cuma gününe göre bize daha çok gram kazandırmakta..

    YanıtlaSil
  120. dolar altın cephesin de ise 1607- 1601 rakam inadımız hala sürüyor...

    YanıtlaSil
  121. euro çok riskli bir yatırım..
    ABD oylamasından kurtuluk diyelim perşembe günü AB merkez bankası toplantısı var.. euro lehine karar çıksa iyi de her iki cepheden aleyhinde çıkacak karar 2,37 lere acımadan atıveririr 1-2 günde

    YanıtlaSil
  122. dolar-tl kuru bu kadar yükseklerde yer alırken TL den gümüş almayı temkinli buluyoruz.. Çıkmaz diye değil dolarda ki sallantı da gümüş onsu zaten tetikte sert bir kayıp yaşanma riskinde gümüş daha uzun süre bekletecektir yatırımcısını...

    YanıtlaSil
  123. ABD ISM sanayi faaliyet göstergeleri yeniden İkinci Dip endişelerini su yüzüne çıkardı. altında ki yükseliş ve bosaların düşüşü de bundandı..
    demek ki bu Bu ISM rakamlari global konjonktür icin ciddi öncü göstergelerdir. Borsalarin bu rakamlara olan olumsuz tepkileride olayin ciddiyetini gösteriyor. genel de kötü gelen İSM rakamlarında borsalardan kaçan paralar emtiaya içinde altın da var bunlara yönelirler..
    aklınızın bir köşesinde bulunsun

    YanıtlaSil
  124. ekonturk bey
    çok teşekkür ederim
    tarko9 beye yazmış olduğunuz tavsiyeleri
    kısmetse ben de uygulayacağım :)

    YanıtlaSil
  125. hele sükür üye oldum sonunda :)
    gecen haftalarda 82,98 den altınlarimi bozdurmurmustum ortalamasi 67,89 a geliyordu alisimin
    sitenizi 1 aydir takip etmekteyim
    uzun zamandir altinin düsmesini beklemektesiniz beklemekteyiz trenlere binen oldu binemeyenler oldu

    herkezin bereketiyle kazanmasını dilerim

    yazmak hosuma gitti

    YanıtlaSil
  126. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  127. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  128. arkadaşlar günaydın :)

    Ümit bey!
    ben bir şeyi sormak istiyorum, orneğin dolar aldık 1,68 den ve o an saat 14:00 ve altın onsu 1610, ama akşam TC kapanışında 1630 oldu. bu durumda dolardan altına geçmek için hangi ons değerini dikkate almam gerekir? anlık mı? akşam kapanışını mı?

    YanıtlaSil
  129. sayın ümit bey!!! ve diğer üstatlarım

    89,63 den aldığım 84 gram (ons 1,625, usd ise 1703 gibi idi.) altınım var.

    şu an iyi zarardayım. ama altının kesin düşeceği ihtimali varken düşmesini bekleyip tekrar çıkışını beklemek mi yoksa zararın neresinden dönersen kardır deyip zararına satıp düşünce tekrar almak mı daha mantıklı

    mevcut durumum şöyle:

    84 gram altınım, (1625 onsdan)gramı 89,63 den.

    ons 1,625 iken aldığım 1682 den 3000 tl lik

    1782 dolarım,

    ve 4500 tl nakitim var

    ve şu an far görmüş tavşan gibiyim. :) ne yapacam ben... üstatlar yardım etsin lütfen...

    YanıtlaSil
  130. Merhaba Ümit bey,
    Ben dün (01.01.2011) Kuveyttürk’den 87,13 TL ‘den 345 gram altın aldım. İlk defa böyle bir şeyi deniyorum, acemilik fazlaca yani…Biraz tüyo alabilirmiyim, ne yapmalıyım, ne zaman satmalıyım? Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  131. syn mustafa!

    zarar edeceksek niçin altın aldık.

    sabır edeceğiz ve kar etmeden kesinlikle satmayacağız. bekleyin bak yükselme başladı.
    yorumları okuyun ve Ümit ustadın dediği gibi sakın acele etmeyin.

    nacizane yorumum arkadaşım

    YanıtlaSil
  132. mustafa 500 gr altın aldım. 89,8 tl den.

    ama aceleci davrandıgımı şimdi anlıyorum. ve aynı aceleyi hemen satayım zararın neresinden donersem kardır dıyerek şimdi yapmıyorum. senden daha çok zarardayım ama sabır.

    YanıtlaSil
  133. m.o.t .
    kısaca o an ki yaptığımız işlem saati geçerli...
    bunu unutmayalım..

    YanıtlaSil
  134. Mustafa Bey !
    sakin olun .. - :)
    zararda olsanız d abozmayın diyenlerdenim..
    1625 ons da aldınız da.. dolar açısından hemen hemen zarar yok..
    TL altın gram oalrak alış fiyatınızı geçmedi sie yani şimdi ki gibi kar durum da değilseniz.. şunları kontrol takip edin..
    1625 us dimiş aldığınız altın....
    Altınlarınız için;
    1635 usd başabaş noktanız bunun üstü kardır gördüğünüz de altından usd ye geçebilirsiniz...
    dolarlarınız için
    1615 usd ons başa noktanızdır.. bunun altını gördükçe eliniz de ki dolarlar ile altın yapın..

    YanıtlaSil
  135. doalr olan arkadaşlar dolar-tl kuru 1,6953 TL ve cuma göre yaklaık 10 kuruş getirisi TL ye geçilebilir kar noktasında

    YanıtlaSil
  136. Ümit Bey!
    teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  137. ümit bey geçen hafta p.tesi 90,35 ten 233 gram aldım.sizce bi kaç gün içinde yaptığınız analizlerde 92 93 ü bulması mümkünmüdür çok tşk ediyorum

    YanıtlaSil
  138. SAYIN CHAİN VE ÜMİT BEY AYDINLATMANIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER ŞİMDİ DAHA RAHATIM. BEKLEYECEĞİM.

    ZATEN NE HİKMETSE AMERİKANIN OLUMLU SONUCUNA RAĞMEN ALTIN ÇIKIŞTA SANIRIM. İNŞALLAH DÜZELTECEK ZARARI.

    BU ARADA 4500 TL Yİ NE YAPAYIM BEKLEYİM Mİ? ALTIN MI USD Mİ ALAYIM GÜMÜŞE AYAK UYDURAMAM SANIRIM AMA MANTIKLI İSE 1000 LİRALIK ALABİLİRİM NE DERSİNİZ.?

    YanıtlaSil
  139. mustafa bey!

    gümüş inanılmaz takip istiyor, yarım saat içinde dün 39,06 dan 39,70leri gördü. ben 39,20 den girmiştim. düşüyor diye sattım sonra ise kafamı duvarlara vurdum tabi :) Ümit bey sert bir düşüş beklediğini yazmıştı, bakalım belki ondan sonra alırız.

    YanıtlaSil
  140. Mustafa Bey !
    Zaten elininiz de altın var... şu an yapmanız gereken altını düşük rakamlardan almak.. 89,63 ten önce almıştınız ya mesela 87 den alsanız ortalamasını da düüşürürsünüz 89,63 TL nin.. ne kadar aaşağıdan alırsak o kadar düşer bir öncekinin maliyeti..
    eğer altın onsu 1635 i kırdı ve rekor kırdı diyelim dolar alıp sonra ons düşünce altın alınabilir..
    altın düşerse altın alınacak zaten..

    YanıtlaSil
  141. Dalgalı denizde iyi yüzücüler yüzer mustafa arkadaşım. ben şahsen beklemede kalmanı tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  142. gümüş de dolar-tl pahalı olduğu için gümüşün TL ile almanın cazibesi çok a zşimdilik.. Çıkması değil hep derim düşünce gümüş de bekleme süremiz uzar.. boş boş gümüşde durmak , altın alıp da durmak, vb yanlış olur.. Duracaksak TLd e duralım değil mi?

    YanıtlaSil
  143. Mustafa Bey !
    90 TL altın deneemsinden sonra gene hafif geri çekilme bekleyenlerdenim

    YanıtlaSil
  144. Arkadaşlar !
    dün gece de belirttiğim gibi dolar alan arkadaşlar TL ye geçiş için artık 10 kuruşun üstünde çıkış kaydetti...
    takibe girin ..SAT pozisyonundayız diyebiliriz..
    1,6850 satış rakamalrı idi bankanın şimdi piyasaalr 1,70 yaptı
    kar toplama aadına çıkış yapacağım zaman çıkıyorum yazacağıma ama her an tetikteiym

    YanıtlaSil
  145. ümit abi sende benim gibi tl desin şuan, bundan sonraki adımlarımızı birlikte atalım, yine ne yapacağını bizlerle paylaşırsan seviniriz...

    YanıtlaSil
  146. Ümit bey

    500 gr altının 250 grını dolar almıştım 13000 usd para ve 250 gr altın var.

    tl ye geçmem mantıklımı dolardan yoksa biraz daha beklemelimiyim?

    YanıtlaSil
  147. Şimdi arkadaşlar Cuma günkü alınan dolarlar 1 iş günü sonra satıldı...
    1,6852 alış cuma
    1,6934 bu gün satış denildiğin de
    1625 usd için (yani cuma günü 1 ons ,31,10 gram aşltın ediyordu) 13,325 TL kardır...
    13,325 TL yi bolduğumuz de 31,10 grama o zaman gram başı = 0,43 kuruş kar demektir..
    yani arkadaşlar 80 TL de altın sattık ve TL de idik diyelim bir türlü altın alamadık ya şimdi 80 TL de değil 0,43 TL artı dolar cephesinden getiri geldiğine göre 80,43 TL den gramını satmış gibi düşüneceğiz..
    Yani altın almadan dolar vb başka argumanlarla gram TL fiyatımızı şu an ki rakamlara hem de sadece kar ekleyerek emin adımlarla yürüyoruz diyebiliriz..
    Ben satışı yaz dediğiniz için yazdım.. Kendimce makul kar noktasında kaçış yaparım ben sattıktan sonra çıkarsa da umrum da değil.. başka tarafta giriş ne olabilir diye düşünenelerdenim..

    YanıtlaSil
  148. Ahmet Bey !
    13.000 usd nizle ben şahsen 100-200şer usd olmak üzere parça parça TL kar satışlarını tavsiye ederim.. alış fiyatınıza göre karda ise tabi ki boylece parça parça satarak daha yukarıları görürse dolar oralarda da bozdurma şansınız olur...

    YanıtlaSil
  149. Ümit Bey!

    Tl de beklemek açıkcası bana sıkıcı geliyor, heyecansız bi bekleyiş risk yok. :) Usd altın ne almalı şu durumda

    YanıtlaSil
  150. ümit bey dolar ve altın olmak uzere totalde şu an 900 tl zarardayım.

    YanıtlaSil
  151. Arkadaşlar ben de en tepe zirve noktasını herkes gibi göremem kırılma direnci 1,6950 idi akşam paylaştık ve görünce TL geçiş tercihim oldu 1,7080 ni kıramazdsa yukarı yönünü keser dolar bu sebepler sert satışlar olmadan garantiye alarak satış gerçekleştirdim.. Kuveyt çok düşük rakamlar veriyor bir de fazla çıkarmaz dı zaten usd yi piyasalara göre bu yüzden banka sebebiyle bu kararı aldım..
    karda sat felsefemiz..
    çıkarsa umrumuz da olmaz..
    ama sert satışlar olunca düşerken bankalar kat kat yansıtıyor düşüşü kurlara bizlere

    YanıtlaSil
  152. Murat Bey- :)
    altın vb alıp zarar da beklemekten de mi sıkıcı - :)
    ben şunu öğrendim çoğumuz da inanın fazla sabır yok..
    birde çıkmaya başlayınca kimse yuşa basamıyor daha çok kazanayım diye

    YanıtlaSil
  153. Ahmet Bey !
    Dolar ve altın aldığınızda yüksek ise şu an satış düşünülemez tabi ki?
    onsu takibe alın aldığınız rakamların en az 10 usd üstüne çıktıktan sonra kar noktasına geçeceksiniz...
    daha sonra satışlar düşünülebilir

    YanıtlaSil
  154. Aynen öyle ümit bey,

    86 dan almıştım 89-90 ları gördüm satmadım aç gözlülük yapıp, dün ani düşüşten korkum 86,4 ten sattım :)

    YanıtlaSil
  155. Slm millet Trendekiler nasılsınız?? Yolculuk nasıl gidiyuor.. Cuma günü bir netim koptu ancak yeni geldim adamlara kızıyorum :)))

    Maşallah dolarda altında iyi cıkmısı ben kardayım :))

    murat neden sattın yahu satılırmı bekle 2 ay ne olcak kki..

    YanıtlaSil
  156. kuveytin makas farkını aşsa idik çoktan kara geçmiştim. bı haftadır kuveyte çalışıyorum. şimdi garantiye geçecem artık.

    YanıtlaSil
  157. bird hoşgeldin :)

    aza kanaat etmeyen çoku bulamaz sözünden yola çıkarak birazda yusuf yusuf diyerek sattım, satmasaydık bugün 500 tl kar fark ediyor olacaktı :(

    YanıtlaSil
  158. forexpostr de kırdı 170 i dolar.

    YanıtlaSil
  159. Ümit Bey;

    Açıklamanız icin cok cok tesekkur ederim.Hersey gonlunuzce olsun.:)

    YanıtlaSil
  160. bu piyasa akşam üstü coşarmı:) çoşarsa bende coşarım. kar ettiğim için değil zarar etmediğim için.

    YanıtlaSil
  161. TEKNİK ANALİZ:
    DOLAR TEKRAR 1.7400 GÖREBİLİR ANCAK SONRASINDAKİ TABLO 10 İŞ GÜNÜ SONUNDA 1.5900 İHTİMALİNİ GETİREBİLİR.

    DOLAR TEKRAR 2-3 GÜN İÇİNDE 1.7400 GÖREBİLİR.

    ANCAK BU YÜKSELİŞ VE TABLO DOLAR TL DE SON YUKSELIS OLARAK GELISMESINI BEKLIYORUZ.

    VE YUKSEK IHTIMALLE SON SATIS FIRSATI OLMASI IHTIMALI YUKSEK OLABİLİR.

    ZIRVEDE 1.7400 BOLGESINDE CIFT TEPE OLUSARAK ORTA VE UZUN VADEDE DUSUS 1.7400 GORULDUKTEN SONRA BASLAYABILIR.

    ÖNÜMÜZDEKİ 2-3 İŞ GÜNÜ İÇİNDE TEKRAR 1.7400 GÖRDÜKTEN SONRA TEKRAR SERT BİR DÜŞÜŞ VE BU DEFA KALICI BİR GERİLEME OLMASI İHTİMALİ ARTACAKTIR.


    YARDIMCI TEKNİK GÖSTERGELER ÇERÇEVESİNDE

    YARIMCI GOSTERGEDE İKİNCİ YÜKSELİŞ İLE BERABER UYUMSUZLUK VE CIFT TEPE IHTIMALI OLUSMASINI BEKLIYORUZ.

    ILK ADIMDA 1.7400 VE UYUMSUZLUKLAR ILE BERABER 1 HAFTA SONUNDA TEKAR 1.6600 SEVIYESINE GERILEME OLMASI HALINDE ORTA VADEDE TL NIN GUCLENMESI BEKLENEBILIR.

    TABLO 1 AFTA İÇİNDE ÖZETLEYECEK OLURSAK ILK ADIMDA 1.7400

    ARDINDAN SERT SATIŞ VE 1.6600
    ARDINDAN 1.5900 SEVİYESİNE 1 HAFTA 10 İŞ GÜNÜ SONUNDA GERİLEMESİNİ BEKLİYORUM.

    EURUSD PARİTESİNDE 1.3900 DENEMESİ OLUŞURKEN 1.7400 İHTİMALİ 2-3 GÜNDE OLUŞABİLİR.

    YanıtlaSil
  162. ABD'de borçlanma tavanının artırılması ile ilgili yasa, akşam yapılan oylamada Kongre'nin alt kanadı Temsilciler Meclisinde kabul edildi. Bugün saat 19:00'da ABD borçlanma yasasının Senato'da oylaması yapılacak.

    YanıtlaSil
  163. Selam arkadaşlar,
    Bilgileri paylaşmak istedim.

    YanıtlaSil
  164. sys !
    yazınız da yorum yapan kişi YARIMCI GOSTERGEDE İKİNCİ YÜKSELİŞ İLE BERABER UYUMSUZLUK VE CIFT TEPE IHTIMALI OLUSMASINI BEKLIYORUZ.
    demiş doğru da verdiği rakamların 1,74, 1,66,1,59 her neyse özellikle çift tepe teknik olarak oluşmaz...

    orada bahsettiği tepe oluşması için mesela 1,70 den 1,72 olmalı (tepe 1)
    sonra 1,70-71 den diyelim 1,74 olması hayalinzide canlandırın bu grafiği bu şekilde çift tepe oluşur..
    Verdiği rakamlarla teknik veriler örtüşmüyor..
    Ayrıca TL o kadar kağıt değil hadi diyeli 1,74 olsun ama 1,59 ani düşüş olamaz. olduğunda elinde oynatılan kukla paradan başka birşey değildir..
    o yoruma itibar etmeyin.. temeli yok...
    gerçekleşir mi zor.. ama gerçekleşirse ben demedim mi diyenlerden dir..
    SYS fazla tekniğe girmeden anlatmaya çalıştım ama o yazı da ki rakamlar ve verdiği teknik açıklamalar arasında bir zıdlık var..
    bol kazançlar,

    YanıtlaSil
  165. hem altın ons hem de özellikle dolar-tl kuru yükseklerde altını olanlar çin çifte bayram bugün şimdilik

    YanıtlaSil
  166. Arkadaşlar,
    Yazıya yatırımcının ismini eklemeyi unutmuşum.

    Halil REÇBER
    Anadolu Yatırım | Stratejist
    Hrecber@anadoluyatirim.com.tr | www.anadolubank.com.tr

    YanıtlaSil
  167. Ümit Bey,
    goldpara.com da çıkan bir yatırımcının görüşleri bunlar, ben sadece paylaşmak istedim..

    YanıtlaSil
  168. bu arada ons yine çıkmaya başladı. sizin de belirttiğiniz gibi bu aralar bayağı oynak..

    YanıtlaSil
  169. aRKADASLAR,
    ALTIN 1630 LARI ZORLAMAYA BASLADI. USTUNE CIKARSA GIDIS YUKARI..UMIT BEY ALTIN KENE GIBI YAPISTI YUKARILARA, YORUMUNUZU RICA EDEBILIRMIYIM?. BIR DE BELLI BIR FIYATTAN ALMAK YERINE TRENDE GORE ALIM YAPMAK DAHA DOGRU DEGILMI? ORNEGIN. SIZ KARDA SATTINIZ DIYELIM 90 DAN.. DUSUS GELMIYOR VE CIKIS YUKARI VE CIKACAGI BELLI ISE TRENE TEKRAR ATLAMAK DOGRU DEGILMI 93 DEN 94 TEN GELECEKTE KI KARLARI TOPLAMAK ICIN.TESEKKURLER

    YanıtlaSil
  170. ümit bey yardım ederseniz sevinirim !!

    1-)elimde altın war 7.500 tl lik (84,55 gr ) satayımmı bunu beklesinmi daha 88,700 den almıştım

    2-)20.000 'de tl var bide altının düşmesinimi beklim yoksa bu para beklesinmi böle napim bilemedim

    YanıtlaSil
  171. ARKADAŞLAR ACELE YOK. AKŞAM ÜSTÜ COŞACAK DİYE BİR HİS VAR İÇİMDE:)) TABİ SADECE HİS.

    YanıtlaSil
  172. Tarko Bey !
    Mesela 90 da sattık diyelim 93-94 te alıp atlamam için trene rakamların 100 olacak demesi gerekiyor... çünkü 90 ile 94 arasında 4 TL kayıp var yanı 98 olunca ben ne kar ne zarardayım.. 100 olsun da 2 TL kazanabileyim değil mi 94 TL de aldığım altın da.
    Ben geçen ay dışında 80 den alıp 90TL te yam yol 10 çıkardığı gibi eskiden yaşamadığım gibi verilere bakıyorum orada da yok.. son 30 yıl önce yapmış..
    Benim bakış açım bu Tarko9 Gibi...
    beklentiniz yüksek ise alım uygun olabilir.. Ama doalr-tl örneklemesinde olduğu gibi değişik yatırım araçlarından 10-20 kuruş karlar kattığında 90 olan altın 60,20, 90,30 vb maliyete gelmiş olacak..yukarı da izah etmiştim..

    YanıtlaSil
  173. Sayın Bilge !
    TL - altın da bulamazsanız 88,70 üstünü o zaman onsu takip edelim rekor denemesini oradan getirisi olacak size.. altını özellikle şu an kar bile edememişken satmayınız derim..
    bu kadar rahat konuşmama aslından elinizde bakit TL olmasından kaynaklanıyor.. Olası düşüşte mesela 86 TL de alsanız bir önce ki 88,70 TL idi ya ortalama sı 87,35 TL ye düşer.. bekleme kurunuz düşer yani..
    alımlar ve satımlar yapılacağı zaman lütfen parça parça olsun...

    YanıtlaSil
  174. teşekkür ederim ümit bey

    YanıtlaSil
  175. bu çıkış çok suni bir çıkış akşam belkide beklene düşüş olmayacağı için yükseltip düşüş çıpasını artırmak istiyorlar

    YanıtlaSil
  176. ümit bey !

    Tl de bekliyoruz,pusuya yatmış avını bekleyen aslan misali, beklemye devammı ? :)

    YanıtlaSil
  177. benim şahsi yorumum akşam senatodan karar çıkacak ve geleceği nokta 1600 lerin hemen üstü olacak

    YanıtlaSil
  178. işte tl ciler seyre devam makul aşağı inen miktardan alım düşünülebilir

    YanıtlaSil
  179. çünkü ümit bey gibi tüm üstatlarımızın da söylediği gibi ki kendi kanaatimde budur genel hareket emtia fiyatlarını yükseliş eğilimini uzunca bir süre devam ettirmesidir

    YanıtlaSil
  180. bu ne zamana kadar böyle devam eder derseniz gülmeyin ama ortadoğuda cennetin krallığı ne zaman oluşur ise o zamana kadar devam tabiki amerika ve ab nin ekonomik çalkantıları da önemli

    YanıtlaSil
  181. acizane haddimi aştıysam affola ümit usta

    YanıtlaSil
  182. Ümit bey,
    Cuma günkü USD alımım: TL'ye geçmem için nasıl? Kardan ziyade sıkıntı oalabilir, düşme açısından.
    Kuveyt Türkten.
    5000 USD
    Alış= 1.6885
    ONS= 1630
    ALTIN / ALIŞ = 88.6338

    YanıtlaSil
  183. Az önce sizin geçtiğinizi okudum.

    YanıtlaSil
  184. Abdullah kardeş 1630 ons cok iyi rakam bence biraz bekle ons dusuce dolardan altın al daha kazanclı cıkabilirsin..

    YanıtlaSil
  185. Bozdurduğum altınlar 78- 79 arası bozdurdum. hala trene binemedik Bird kardeşim.
    Bütün derdim. Binip bira uzun aralıklı takibe almak. Hayırlısı bakalım.

    YanıtlaSil
  186. $ alış 1,6858
    altın alış: 88,51603
    gümüş alış: 2,18742

    beklemedeyim :)

    YanıtlaSil